- Liittynyt
- 14.10.2016
- Viestejä
- 22 742
David Wang on kertonut japanilaiselle 4Gamer-sivustolle näkemyksiään DXR-rajapinnasta ja yhtiön tämänhetkisistä säteenseurantasuunnitelmista.
Netissä liikkuu paljon erilaisia käännöksiä siitä, mitä Wang tarkalleen 4Gamer-sivustolle kertoi, mutta Overclocked3D:n käännös perustuu näytönohjaimista muutoinkin twiittailevan japanilaisen Komanchi Ensakan käännökseen, jonka vuoksi sitä voidaan selvästi pitää tarkempana kuin esimerkiksi konekäännöksiä tai teknologian suhteen täysin ummikon kääntämää tekstiä.
David Wangin mukaan AMD tulee luonnollisesti vastaamaan DXR-haasteeseen, mutta sen aika ei ole ainakaan vielä. Wangin henkilökohtaisen mielipiteen mukaan DXR ei voi yleistyä, ennen kuin se on saatavilla kaikissa tuotesegmenteissä. Hän ei kuitenkaan joidenkin verkkosivujen väitteistä poiketen todennut, että AMD julkaisisi DXR-rajapintaa tukevia tai kiihdyttäviä näytönohjaimia vasta sitten, kun se voi tarjota niitä joka tuotesegmenttiin. Alla vielä suora lainaus Komanchi Ensakan toimittamasta käännöksestä:
DXR-rajapintaa tukevia näytönohjaimia on tällä hetkellä markkinoilla kolme, RTX 2070, RTX 2080 ja RTX 2080 Ti. Keskeneräisiin pelitoteutuksiin perustuvat arviot suorituskyvystä eivät ole olleet erityisen mairittelevia, sillä parasta suorituskykyä tarjoava RTX 2080 Ti on yskinyt osassa pelejä jo 1080p-resoluutiolla ja RTX 2080:n ja RTX 2070:n säteenseurantasuorituskyky on vain 80 ja 60 % RTX 2080 Ti:n suorituskyvystä.
Lähde: "AMD will definitely respond to DirectX Raytracing" - David Wang, 西川善司の3DGE:PCIe Gen.4対応,そしてメモリバス帯域幅1TB/s到達。Vega 7nmは見るべきポイントの多いGPUだ
Netissä liikkuu paljon erilaisia käännöksiä siitä, mitä Wang tarkalleen 4Gamer-sivustolle kertoi, mutta Overclocked3D:n käännös perustuu näytönohjaimista muutoinkin twiittailevan japanilaisen Komanchi Ensakan käännökseen, jonka vuoksi sitä voidaan selvästi pitää tarkempana kuin esimerkiksi konekäännöksiä tai teknologian suhteen täysin ummikon kääntämää tekstiä.
David Wangin mukaan AMD tulee luonnollisesti vastaamaan DXR-haasteeseen, mutta sen aika ei ole ainakaan vielä. Wangin henkilökohtaisen mielipiteen mukaan DXR ei voi yleistyä, ennen kuin se on saatavilla kaikissa tuotesegmenteissä. Hän ei kuitenkaan joidenkin verkkosivujen väitteistä poiketen todennut, että AMD julkaisisi DXR-rajapintaa tukevia tai kiihdyttäviä näytönohjaimia vasta sitten, kun se voi tarjota niitä joka tuotesegmenttiin. Alla vielä suora lainaus Komanchi Ensakan toimittamasta käännöksestä:
Mr. Wang said that "AMD will definitely respond to DXR," after preposing that "This is a personal view", but "For the time being, AMD is providing it free of charge" We will focus on improving the offline CG production environment centered on Radeon ProRender ".
"The spread of Ray-Tracing's game will not go unless the GPU will be able to use Ray-Tracing in all ranges from low end to high end," he said.
DXR-rajapintaa tukevia näytönohjaimia on tällä hetkellä markkinoilla kolme, RTX 2070, RTX 2080 ja RTX 2080 Ti. Keskeneräisiin pelitoteutuksiin perustuvat arviot suorituskyvystä eivät ole olleet erityisen mairittelevia, sillä parasta suorituskykyä tarjoava RTX 2080 Ti on yskinyt osassa pelejä jo 1080p-resoluutiolla ja RTX 2080:n ja RTX 2070:n säteenseurantasuorituskyky on vain 80 ja 60 % RTX 2080 Ti:n suorituskyvystä.
Lähde: "AMD will definitely respond to DirectX Raytracing" - David Wang, 西川善司の3DGE:PCIe Gen.4対応,そしてメモリバス帯域幅1TB/s到達。Vega 7nmは見るべきポイントの多いGPUだ