AMD myöntää lämpötilaongelmat Radeon RX 7900 XTX:llä

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 650

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 415
Sattuuhan näitä..

Vieläköhän ASUS lankkujen silkscreenissä on konkkien polariteetti väärinpäin? Ainakin 20 vuotta sitten oli kaikilla muille lankkujen silkscreeneissä merkattu negatiivinen napa ja ASUSilla oli sit positiivinen napa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
820
Kävin katsomassa omasta, nyt merkintöjä ei edes ole, mutta kaikki konkat on samaan suuntaan koko levyllä
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 789
Niin joo tää tapaus olikin unohtunut. :D En ole ajatuksen kanssa kanssa lukenut tuota, että missä ajanjaksossa paloi jos ei kerta tehtaalla jo. Tällä kertaa syyttäminen käy vain Asus:n suuntaan, konkkahan oli ehyt. :tup:
Tähän voi OT:na todeta sen verran että Gamers Nexus yritti vissiin kuukausia toistaa ja joutui toteamaan että ei onnaa vaikka ylikellotetaan ja ladataan USB:t täyteen virtasyöppöjä laitteita. Julkaisivat extra-kanavallaan "raportin" tästä ihan äsköttäin kun luovuttivat.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 107
Aika varmasti voisin sanoa että jokainen käy linjastolla virroissa testerissä ennen pakkausta. Eli sanomasi perusteella se on vain sanahelinää, eikä merkitystä niillä QC OK leimoilla/tarroilla. :think:


edit: löytyi videoustia jopa asian tiimoilta, 6:50 (ei tosin AMD tehtaalta)
Ja toi video todistaa että joka ikinen kortti käy kunnon stresstestin läpitte mitenkä?

Pistoihin aina eristä otetaan joitain jotka testataan laajemmin, muut käy vaan nopean toiminta tarkastuksen jossa ei taatusti selviä tuollainen viallinen cooleri. Ja jos erästä vaan osa on paskaa niin se ei välttämättä jää laadunvalvonnassa kiinni.

Toki voit esittää todisteet että nvidia esim. tekee kattavat stresstestit joka ikiselle kortille jota en todellakaan jaksa uskoa, ellei ne kierrätä kortteja sitten mainareitten kautta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 650
AMD:lta uusi lausunto:

"We are working to determine the root cause of the unexpected throttling experienced by some while using the AMD Radeon RX 7900 XTX graphics cards made by AMD. Based on our observations to-date, we believe the issue relates to the thermal solution used in the AMD reference design and appears to be present in a limited number of the cards sold. We are committed to solving this issue for impacted cards. Customers experiencing this unexpected throttling should contact AMD Support (https://www.amd.com/en/support/contact-call)."

Jäähdytysratkaisussa on ongelma, joka koskee tiettyä määrää myytyjä näytönohjaimia, kuluttajien pyydetään olemaan yhteydessä AMD:n tukeen.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
808
A user had no problem with 7900 XTX 2 weeks but suddenly started hit 110c hotspot temps and get throttling.. He suspects the vapor chamber leaks over time.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 726
A user had no problem with 7900 XTX 2 weeks but suddenly started hit 110c hotspot temps and get throttling.. He suspects the vapor chamber leaks over time.
Tämä olisi aika huolestuttava asia jos siinä jäähyssä on joku vika joka joko heti oireilee tai alkaa oireilemaan ajan kanssa. Tosin höyrykammioita on käytetty näyttiksissä vuosia, joten ei pitäisi olla kovin ihmeellinen toteuttaa oikein. Toivottavasti kyseessä vain yksi huono erä ja niiden vaihtamisella asia ratkeaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
482
Jos jossitellaan... Jos tuo todetaan faktana, että kammiot voivat vuotaa tyhjiin, eikä voida kohdentaa tiettyyn valmistuserään, niin voiko AMD muuta tehdä kuin takaisinkutsua?

Onko uusia reffieriä tullut myyntiin viime päivinä (droppeja AMD sivulla)?
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 693
Mikäli AMD tahtoo helppoa mainosta kuinka upea firma on, ilmoittavat että viallisen 7900-kortin haltija voi käydä hakemassa kaupasta uuden suoraan - ilman RMA odotteluita. Palauttamalla vanhan ja esittämällä kuitin. Saattaa tosin olla että markkinoinnin ymmärrys rajoittuu vain uusien tuotteiden hypetykseen, eikä ymmärretä saumaa johon iskeä nyt. :)
Ei tule onnistumaan jo ihan siitä syystä, että korttien saatavuus tuntuu olevan olematonta ilman mitään vaihtojakin
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 072
AMD:n Scott Herkelmanin mukaan pienen erän vapor chamberissä liian vähän vettä (taisi derbauerkin tätä epäillä):

 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 314
Eikö tuolloin olisi helppo tehdä esim. korttien sarjanumeroihin perustuva takaisinkutsu, jos AMD tietää, mikä jäähyerä on kyseessä? Varsinkin, jos kyseessä on oikeasti vain pieni erä?
Samaa itsekin ihmettelin, vai lätkitäänkö tehtaalla coolerit miljoonalaatikosta ilman sen isompaa kirjanpitoa osista.
Oman kortin purkukuvista sattumalta näykyy, että siellä on jokin sarjanumero ja qr-koodi. Onko se sitten kehyksessä vai itse jäähyssä, sitä en erota.

Tietysti noin voi välttää muutaman vaihdon jos kortin omistaja ei huomaa lämpöjä tai sarjanumeroista voi päätellä ettei määrä olekaan ihan pieni.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 186
Eikö tuolloin olisi helppo tehdä esim. korttien sarjanumeroihin perustuva takaisinkutsu, jos AMD tietää, mikä jäähyerä on kyseessä? Varsinkin, jos kyseessä on oikeasti vain pieni erä?
Ehkäpä vain osa jäähyistä kyseisessä valmistuserässä on viallisia. Monesti tavaraa valmistetaan rinnakkain ja jos yhdessä linjassa oli tuo nesteen täyttövirhe niin sekaisinhan ne menee.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
967
Eikö tuolloin olisi helppo tehdä esim. korttien sarjanumeroihin perustuva takaisinkutsu, jos AMD tietää, mikä jäähyerä on kyseessä? Varsinkin, jos kyseessä on oikeasti vain pieni erä?
No, pieni on aika suhteellinen käsite, jonkun mielestä alle 50% voi olla pieni. Jo tämän foorumin perusteella on selvää, ettei tässä ole kyse mistään erityisen pienestä erästä. Mutta veikkaan että AMD pyrkii minimoimaan tappioitaan tässä, eli ei lähdetä kutsumaan takaisin kokonaista erää vaikka se olisikin tiedossa, kerrotaan vaan, että kyllä nämä vaihdetaan niin kaikki ovat kohtuullisen tyytyväisiä.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 314
Vaikuttaako takaisinkutsu kauemmaksi tulevaisuuteen versus yksittäiset korttien vaihdot, esim takuun tai virhevastuun kannalta?
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 789
Eikö tuolloin olisi helppo tehdä esim. korttien sarjanumeroihin perustuva takaisinkutsu, jos AMD tietää, mikä jäähyerä on kyseessä? Varsinkin, jos kyseessä on oikeasti vain pieni erä?
Videolla sanotaan että "we have a way to identify" mutta ei ole täysin selvää viitataanko sillä sarjanumeroihin vai pelkästään siihen että tietävät mitä testata.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
263
hyvin käyttäjät haki ongelman ja kun amd:tä vastaan julkinen painostus oli riittävää myönsivät,tietty...vaikka varmasti tiesivät ongelmasta.

uutta korttia ei tule, 'loppu'.. tottakai..
rahat voisi saada..kait.

amd:llä menee kaikki rahat ja panostukset jo rdna4:ään ja zen5:een.

7900 xt/xtx aika tekele...kovaa huutoa ja pulinaa,susi uskallan sanoa,tarkoitan itse en uskaltaisi korttia ostaa.
no,menee samaan sakkiin fury x:n,vega korttien ja radeon vii kortin kanssa.
en kyllä olisi uskonut...amd kyllä pissasi silmään..... tyylillä.

no, siinä on DP2.1.. lol

ai niin...nvidia lopettaa gpu korttien teon rtx 5000 sarjan jälkeen, ja rtx 5090 target on rdna4 rx 8800 xt,ei siis 8900 xtx.
nvidia vannoo voittavansa tuon taistelun ja on ylpeä siitä. lol

- rumor-rumor-rumor-humor-


no,se siitä..eteenpäin....
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 260
Tuskin on tulossa mitään takaisinkutsuja. Yllelinkatussa PCWorldin videossa herkelman sanoo jotta vika vapo chamberissa, jos on ongelmaa ota yhteyttä amd/partneriin. Samassa myös kommentoi uusimman launchin up to numeroihin mitä amd antoi versus todellisuus testeissä. Lupaa amd: n olevan parempi tulevaisuudessa siinä miten suorituskykyä mainostetaan.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 185
Derachtauerilta uutta videota aiheesta. Ei ollut täysin tyytyväinen AMD:n vastauksiin. Mukana myös katsojan lähettämän yksilön testausta.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 789
Derachtauerilta uutta videota aiheesta. Ei ollut täysin tyytyväinen AMD:n vastauksiin. Mukana myös katsojan lähettämän yksilön testausta.
Katsomisen arvonen jo pelkästään salaisen savun pöllähdyksen takia.

Mutta täytyy olla vähän samaa mieltä Romanin kanssa että kyllähän yksilöt pitäisi olla hyvinkin jäljitettävissä ja siten paras tapa hoitaa olisi ottaa yhteyttä asiakkaisiin joille on viallisia myyty eikä vain odotella yhteydenottoja. Riskinä on kuitenkin että ei-tekninen asiakas vaan ajaa sellasenaan tietämättä ongelmasta ja olettaa että tulipa mentyä halpaan kun kortti ei suoriudukaan hyvin.

Toisaalta ilmeisesti vain kolmannes niistä jotka on pyytänyt uutta on saamassa lähiaikoina toimivan kortin ja loput jää odottelemaan tulevia eriä, että eipä se olisi ilmeisesti edes mahdollista korjata tilannetta kaikille kerralla vaikka kyse on ihan pienestä erästä eikä se ongelma edes niin iso, vähän vaan suorituskykyä puuttuu ja toki asiakkaista välitetään enemmän kuin omasta äidistä puheiden mukaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 853
Viestejä
4 291 297
Jäsenet
71 742
Uusin jäsen
AzzA

Hinta.fi

Ylös Bottom