AMD julkaisi uudet Radeon Software 21.2.2 -ajurit

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
AMD on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen ja grafiikkaohjaimella varustetuille prosessoreilleen eli APU-piireilleen. Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 21.2.2 -ajurit ovat saatavilla Windows 7- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat kaikkia yhtiön integroituja ja erillisiä GCN- ja RDNA-arkkitehtuureihin perustuvia näytönohjaimia.

Radeon Software 21.2.2 -ajureissa ei ole mainittu lainkaan merkittäviä uudistuksia ja sen sijasta ajureissa on keskitytty korjaamaan aiempien julkaisujen ongelmia. Tiettävästi ajureiden pitäisi kuitenkin tarjota selvästi aiempaa parempaa suorituskykyä tänään julkaistussa 3DMark Mesh Shader -ominaisuustestissä.

Uusissa ajureissa listataan korjaukset kolmeen aiempien ajureiden ongelmaan: Tiettyjen objektien renderöityminen väärin Blenderissä RX 400- ja RX 500 -näytönohjaimilla, Quake III Arena -pelissä mahdollisesti esiintyvä graafiikan korruptoituminen ja Wolfenstein: Youngblood -pelin odotettua heikompi suorituskyky, kun käytössä on AMD Smart Access Memory eli Resizable BAR -tuki. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi ruudun kirkkauden vilkunta tietyissä peleissä reunattomassa ikkunassa (Borderless Windowed), kun FreeSync on käytössä, FreeSyncin mahdollinen toimimattomuus Forza Horizon 4 -pelissä sekä tiettyjen resoluutioiden puuttuminen Counter-Strike: Global Offensive -pelistä, kun käytössä on 4:3-kuvasuhde. Lisäksi AMD kertoo tutkivansa raportteja Radeon Softawren odotettua korkeammasta prosessorin käyttöasteesta työpöydällä. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa.

Lataa AMD:n ajurit täältä

Linkki alkuperäiseen juttuun
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448

Added Vulkan® Support
  • VK_KHR_synchronization2
    • This extension modifies the original core synchronization APIs to simplify the interface and improve usability of these APIs. It also adds new pipeline stage and access flag types that extend into the 64-bit range. Pipeline stages and access flags are now specified together in memory barrier structures, making the connection between the two more obvious. Additionally, Layout transitions have been simplified by providing generic layouts, which are contextually applied based on the image format. Events are made more efficient as well as they include memory dependency information when they are set on the device. Furthermore, Queue submission has also been changed to wrap command buffers and semaphores in extensible structures, which incorporate changes from Vulkan 1.1, VK_KHR_device_group and VK_KHR_timeline_semaphore. This adds a pipeline stage to the semaphore signal operation, mirroring the existing pipeline stage specification for wait operations.
Julkaisutiedotteessa näyttäisi olevan jotain vialla, kun on kahteen kertaan known issues ja fixed issues ja eri sisällöillä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 413
Viestejä
4 160 305
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom