AMD BC-250
Tarjous
HUOM! Maanantaina 16.3. on tulossa hyvä tarjous, eli 162-20€ (kupongilla):
Tietoja laitteesta
Tämä on karsittu, lähinnä kryptokäyttöön suunniteltu PS5:n hardware:
elektricm.github.io
Mukana ei tule:
Ostin näitä Aliexpressistä kaksi. Toinen maksoi 190€, tarjouskampanjoista saisi jopa 170€ (ja kupongit päälle), mutta ostin nyt siihen hintaan. Tuossa hinnassa oli vielä se, että se on ilman veroja yli 150€, niin se menee tulliin. Kannattaa ehkä odotella tarjouksia, että ei joudu kaiken kanssa säätämään.
Jäähyn asennus
Tällaiseja se tulee tuolta Aliexpress ja tässä on purettu tuota jäähyä, niin siihen saa tuulettimen kiinni ja se kierrättää ilmaa:

Ei ole kaunis, mutta toimiva. Ja tässä kohtaa loppui mielenkiinto. Minulla on tässä huono prosessi, kun kesti kaksi jaksoa Young Sherlockkia.
Nyt voit tehdä itse paremmin ja laittaa ketjuun, miten tuo kuuluu tehdä! Itse vaan pienillä saksilla väkersin.
Seuraavaksi sitten tuuletin kiinni ja kovaa menoa.
Bazziten asennus
Sampsalla on jo video tästä, niin sieltä kannattaa katsoa tarkemmin. Bazzite löytyy tuolta:
bazzite.gg
Omat BIOS-asetukset:
GPU RAM Allocation: 6GB
IOMMU: Disable (kahdessa paikkaa)
..ja BIOS päivitetty seuraavan viestin kuvaamalla tavalla..
Tätä ei välttämättä tarvitse tehdä, jos siinä on jo tarpeeksi tuore BIOS valmiina, joka tukee näitä asetuksia.
Bazziten asetukset:
What hardware are you using: Desktop
Who is the vendor of your primary GPU: Modern GPUs /AMD (RX 4xx+ | AI)
What desktop environment do you prefer: KDE (Like SteamOS's Desktop)
Do you want Steam Gaming Mode: Yes, I want..
-> sieltä tulee Download bazzite-deck :
Tämän pistin Rufuksella tikulle:
Sitten vaan boottasin tikku sisällä ja ajoin asennusohjelman. Ei ole kuvia ja muistan vaan, että kielivaihtoehdoissa ei ollut suomi.
Tarjous
HUOM! Maanantaina 16.3. on tulossa hyvä tarjous, eli 162-20€ (kupongilla):
Se on mielestäni aika vähän tämäntasoisesta tietokoneesta, mutta tätä joutuu vähän rassaamaan, niin ei ole ihan aloittelijoille.
Tietoja laitteesta
Tämä on karsittu, lähinnä kryptokäyttöön suunniteltu PS5:n hardware:
Specifications - AMD BC250 Documentation
Comprehensive documentation for the AMD BC250 board - Linux setup, BIOS configuration, troubleshooting, and community projects
- 6-core Zen 2 CPU (ajattele Ryzen 3600)
- 16GB GDDR6 jaettua muistia
- NVME / SATA m.2 paikka
- RDNA 2 / 24 CU -näytönohjain (ajattele Radeon 6600)
Mukana ei tule:
- 200-300W virtalähde (liitäntä PCIE-voimajohto normaalista PC-virtalähteestä)
- M.2 SSD (koettanut NVME:llä, mutta myös SATA voi toimia)
- Jäähdytystä (itse olen räpeltänyt kiinni Arctic P12 Pro)
Ostin näitä Aliexpressistä kaksi. Toinen maksoi 190€, tarjouskampanjoista saisi jopa 170€ (ja kupongit päälle), mutta ostin nyt siihen hintaan. Tuossa hinnassa oli vielä se, että se on ilman veroja yli 150€, niin se menee tulliin. Kannattaa ehkä odotella tarjouksia, että ei joudu kaiken kanssa säätämään.
Jäähyn asennus
Tällaiseja se tulee tuolta Aliexpress ja tässä on purettu tuota jäähyä, niin siihen saa tuulettimen kiinni ja se kierrättää ilmaa:

Ei ole kaunis, mutta toimiva. Ja tässä kohtaa loppui mielenkiinto. Minulla on tässä huono prosessi, kun kesti kaksi jaksoa Young Sherlockkia.
Nyt voit tehdä itse paremmin ja laittaa ketjuun, miten tuo kuuluu tehdä! Itse vaan pienillä saksilla väkersin.
Seuraavaksi sitten tuuletin kiinni ja kovaa menoa.
Bazziten asennus
Sampsalla on jo video tästä, niin sieltä kannattaa katsoa tarkemmin. Bazzite löytyy tuolta:
Bazzite - The operating system for the next generation of gamers
Bazzite makes gaming and everyday use smoother and simpler across desktop PCs, handhelds, tablets, and home theater PCs.
Omat BIOS-asetukset:
GPU RAM Allocation: 6GB
IOMMU: Disable (kahdessa paikkaa)
..ja BIOS päivitetty seuraavan viestin kuvaamalla tavalla..
Tätä ei välttämättä tarvitse tehdä, jos siinä on jo tarpeeksi tuore BIOS valmiina, joka tukee näitä asetuksia.
Bazziten asetukset:
What hardware are you using: Desktop
Who is the vendor of your primary GPU: Modern GPUs /AMD (RX 4xx+ | AI)
What desktop environment do you prefer: KDE (Like SteamOS's Desktop)
Do you want Steam Gaming Mode: Yes, I want..
-> sieltä tulee Download bazzite-deck :
Tämän pistin Rufuksella tikulle:
Rufus - Create bootable USB drives the easy way
Rufus: Create bootable USB drives the easy way
rufus.ie
Sitten vaan boottasin tikku sisällä ja ajoin asennusohjelman. Ei ole kuvia ja muistan vaan, että kielivaihtoehdoissa ei ollut suomi.
Viimeksi muokattu: