Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Saakohan mistään Amazonin (de) korttimaksua toimimaan heti varmennuksen kanssa?

Nyt ensimmäinen maksu hylätään aina ja vasta toisen yrityksen voi varmentaa Nordean tunnuksilla, mutta vain tietokoneella, ei kännyn/tabletin appilla. Käynyt näin kaikissa (ehkä 4-6) edellisissä tilauksissa tässä syksyllä.

Itsellä tullut sama ilmiö myös uutena. En tiedä mistä johtuu tai mitä sille voisi tehdä.
 
OP:n kortti (ja tietysti pankki) käytössä. Ei missään vaiheessa ole tullut tuollaista kokemusta. Tietokone ja F-Securen tietoturva käytössä. Aina hyväksytään ensimmäisellä yrityksellä tähän mennessä.
 
OP:n kortti (ja tietysti pankki) käytössä. Ei missään vaiheessa ole tullut tuollaista kokemusta. Tietokone ja F-Securen tietoturva käytössä. Aina hyväksytään ensimmäisellä yrityksellä tähän mennessä.
Ihan sattumalta lueskelin just tätä ketjua. Kyllähän tuo vähän pysäytti ihmettelemään eilen illalla, kun makaili rauhassa kotisohvalla ilman edes nettiostosten ajattelemista. Yhtäkkiä puhelin rupeaa piippailemaan niin helvetisti ja op:n appsi alkaa tunkea viestejä siitä että, että korttimaksuni on juuri peruttu :D Tänään näyttikin sitten joku pahoitteluviestiä etusivulla.
 
Vähän nyt ihmetyttää tuo expedited delivery. Olen sitä käyttänyt ehkä viisi kertaa viiden vuoden aikana, ja jokaisella kerralla paketti on joko repeytynyt tai revitty auki, ja sieltä puuttuu aina kallein tilaamani tuote. Kuluvalla viikolla taas sama juttu. Paketin pääty revitty auki ja kallein tuote tiessään. Paketit tuodaan suoraan ovelle ja valvontakamera ei nauhoita ketään pakettia repimässä. Tälläkin kertaa näin kun UPS:n lähetti toi paketin jo rikkinäisenä ovelle. Missähän välissä nuo oikein menee "rikki"..aina on onneksi rahat tulleet heti takaisin kun laittaa kuvan paketista Amazonille. Ehkä tuota expedited-tilausta ei kannata enää tehdä. Tällaista ei ole kertaakaan tapahtunut Postin kanssa.
 
Hieman erikoiseksi tuntuu tosiaan menneen joko Amazonin tai kuljetusliikkeiden touhu, minultakin on lyhyen ajan sisällä kaksi pakettia kadonnut matkalle ja mitä nyt nopeasti muistelen niin aiemman 10 vuoden aikana ei ainuttakaan. Ehkä vaan ollut aiemmin hyvää tuuria, kuka tietää.
 
Vähän nyt ihmetyttää tuo expedited delivery. Olen sitä käyttänyt ehkä viisi kertaa viiden vuoden aikana, ja jokaisella kerralla paketti on joko repeytynyt tai revitty auki, ja sieltä puuttuu aina kallein tilaamani tuote. Kuluvalla viikolla taas sama juttu. Paketin pääty revitty auki ja kallein tuote tiessään. Paketit tuodaan suoraan ovelle ja valvontakamera ei nauhoita ketään pakettia repimässä. Tälläkin kertaa näin kun UPS:n lähetti toi paketin jo rikkinäisenä ovelle. Missähän välissä nuo oikein menee "rikki"..aina on onneksi rahat tulleet heti takaisin kun laittaa kuvan paketista Amazonille. Ehkä tuota expedited-tilausta ei kannata enää tehdä. Tällaista ei ole kertaakaan tapahtunut Postin kanssa.
Itse olen käyttänyt viimeisen 5 vuoden aikana Expeditediä yli 50 kertaa, eikä vastaavia ongelmia.
 
Kuuliainen kadunmies ei ehkä tiedä amazonin yritystlilien ja tilausten "palauttamisten" tehokkuutta rahansiirroissa ja maksuvälineenä. Noi arvotavaroitten katoamiset liittyy ihan varmasti samaan kuvioon. Luullakseni tässä on joku kuljetusfirma tai vastaava välikäsi osallisena. Ainakin Zalando tms on amazonin ohella suosittu lafka näihin.

Homma taitaa olla liettualaisten hanskassa, luulisin. Tor-verkkoa vähän selaamalla jokainen löytänee em. palvelua tarjoavia ilmoituksia.
 
Onko Amazon Business -tilistä hyötyä? Jotain tarjouksia lupailaan, mutta onko niistä mihinkään?
 
Hieman erikoiseksi tuntuu tosiaan menneen joko Amazonin tai kuljetusliikkeiden touhu, minultakin on lyhyen ajan sisällä kaksi pakettia kadonnut matkalle ja mitä nyt nopeasti muistelen niin aiemman 10 vuoden aikana ei ainuttakaan. Ehkä vaan ollut aiemmin hyvää tuuria, kuka tietää.
Neljästä viimeisimmästä Amazon.de tilauksesta kolmessa on paketti ollut rikki.

Yhdessä oli sisältö kuin me olisivat pyörineet pidempään jossakin hiekkakentällä, sen verran hiekessa olivat, tosin kaikki tilatut tulivat perille. Samaa ei voi sanoa viimeisimmästä, osa sisällöstä jäi matkan varrelle. Amazon sitten reklamaatiolla palautti koko tilauksen summan ja perille tulleet sai pitää.

Jopa Suomen Postin kautta tullut paketti oli sen näköinen, että jalkapalloako paketilla olisi päädytty pelaamaan. Viimeisimmässä tilauksessa ilmeisesti ruotsalainen kuljetusfirma oli ratsannut sisällön ja osa tilauksesta jäi matkan varrelle. Olivat kyllä sitten teipanneet pakettia sitten urakalla rulla kaupalla.
 
Tein tilauksen amazon de 17.11 aamupäivällä ja 18.11 aamusta tuli viesti, että tilaukseni on lähetetty ja menin vilkaisemaan seurantaa illalla niin siellä oli merkinnät: 17.11 ordered ja 18.11 carrier has picked delivery ja toimitus tapahtuu postin toimesta jjfi-tunnuksella.
Arvio tilauksen saapumisesta oli 24.11 niin kysyisin tietoa, että pystyykö tuota lähetystä seuraamaan/päivittyykö mitenkään ennen kuin saapuu suomeen lähetys?
Olisin kiitollinen vastauksesta, kun ensimmäinen tilaus kyseisestä puljusta niin ei ole kokemusta toimituksen etenemisestä.
 
Tein tilauksen amazon de 17.11 aamupäivällä ja 18.11 aamusta tuli viesti, että tilaukseni on lähetetty ja menin vilkaisemaan seurantaa illalla niin siellä oli merkinnät: 17.11 ordered ja 18.11 carrier has picked delivery ja toimitus tapahtuu postin toimesta jjfi-tunnuksella.
Arvio tilauksen saapumisesta oli 24.11 niin kysyisin tietoa, että pystyykö tuota lähetystä seuraamaan/päivittyykö mitenkään ennen kuin saapuu suomeen lähetys?
Olisin kiitollinen vastauksesta, kun ensimmäinen tilaus kyseisestä puljusta niin ei ole kokemusta toimituksen etenemisestä.

Postilla on Liettuassa keskus, jossa kirjautuu ensimmäisen kerran postin järjestelmään lähetykset.
 
Tein tilauksen amazon de 17.11 aamupäivällä ja 18.11 aamusta tuli viesti, että tilaukseni on lähetetty ja menin vilkaisemaan seurantaa illalla niin siellä oli merkinnät: 17.11 ordered ja 18.11 carrier has picked delivery ja toimitus tapahtuu postin toimesta jjfi-tunnuksella.
Arvio tilauksen saapumisesta oli 24.11 niin kysyisin tietoa, että pystyykö tuota lähetystä seuraamaan/päivittyykö mitenkään ennen kuin saapuu suomeen lähetys?
Olisin kiitollinen vastauksesta, kun ensimmäinen tilaus kyseisestä puljusta niin ei ole kokemusta toimituksen etenemisestä.
Kuten Samat sanoikin, Liettuassa ensimmäinen Postin kirjaus, ja tätä aiemmat tapahtumat näkee Amazonin seurannasta.
 
Kuten Samat sanoikin, Liettuassa ensimmäinen Postin kirjaus, ja tätä aiemmat tapahtumat näkee Amazonin seurannasta.

Suoraan postilla tulevista ei yleensä muita kirjauksia näy aikaisemmin, kuin se että on lähtenyt Amazonilta paketti.
 
Suoraan postilla tulevista ei yleensä muita kirjauksia näy aikaisemmin, kuin se että on lähtenyt Amazonilta paketti.
Itsellä viimeisessä 5 JJFI-paketissa näkyy kaikissa kirjauksia ennenkin, tuo vaihtelee. Jos paketti lähtee suoraan sellaisesta varastosta joka käsittelee Postin paketteja niin ei tule, mutta muuten tulee merkintöjä Amazonin välivarastoista.

Usein niitä ei tule kuin yksi arrived at facility ja departed, kun paketti menee suoraan lähtövarastosta esim. Schönefeldiin ja sieltä sitten Liettuaan, mutta jos JJFI-paketti lähtee esim. Espanjasta tai Briteistä niin välivaiheita tulee enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Koitin laittaa näyttöä ostoskoriin. Sanoo tuotesivulla että voi lähettää osoitteeseeni. Kassalla käskee jostain syystä valitsemaan osoitteen uudelleen, ja sen jälkeen sanoo, että ei tänne voi mitään lähettää. Olin yhteydessä chattiin ja sanoivat että olisko joku tekninen ongelma. En ole ennen vissiin noin "isoa" pakettia tilannut. Koitin muitakin näyttöjä laittaa koriin, ja sama tulos. Eikö noita saa tänne, vai kenties oikeasti tekninen vika..?
 
Koitin laittaa näyttöä ostoskoriin. Sanoo tuotesivulla että voi lähettää osoitteeseeni. Kassalla käskee jostain syystä valitsemaan osoitteen uudelleen, ja sen jälkeen sanoo, että ei tänne voi mitään lähettää. Olin yhteydessä chattiin ja sanoivat että olisko joku tekninen ongelma. En ole ennen vissiin noin "isoa" pakettia tilannut. Koitin muitakin näyttöjä laittaa koriin, ja sama tulos. Eikö noita oikeasti saa tänne?

Tekee tuota ihan kaikenlaisille tuotteille välillä. Itselläni jäi viime tilauksesta yksi hiusharja tilaamatta kun teki tuota samaa bugia.
 
Näihin ylempiin varmaan liittyy, mutta Puolan puolelta ei kanssa onnistu minkään tilaaminen. Vaihdoin aiemmin Saksan puolelta Puolaan, kun Prime-tilaus on sen verran edukkaampi sitä kautta. Saksasta tilatessa ei koskaan ollut ongelmia osoitteiden/lähetysten kanssa. Mutta onko tälle Puolan puolelle mitään tehtävissä, ei ainakaan VPN auttanut asiaan...

1668955765422.png
 
Näihin ylempiin varmaan liittyy, mutta Puolan puolelta ei kanssa onnistu minkään tilaaminen. Vaihdoin aiemmin Saksan puolelta Puolaan, kun Prime-tilaus on sen verran edukkaampi sitä kautta. Saksasta tilatessa ei koskaan ollut ongelmia osoitteiden/lähetysten kanssa. Mutta onko tälle Puolan puolelle mitään tehtävissä, ei ainakaan VPN auttanut asiaan...

1668955765422.png
Onko tarvetta tilata Puolan kautta? Prime video +mahd. muut oheispalvelut niin halpoja että kannattaa ottaa sieltä prime vaikkei pystyisikään tilaamaan tuotteita. Sieltä ei välttämättä toimiteta tänne, samoin kuin ei kai Ruotsistakaan. Tilaat tavarat normaalisti Saksan Amazonista, prime-jäsenyyden ei pitäisi vaikuttaa toimitukseen Suomeen. Ainoastaan prime-tarjoukset jää saamatta. Pari kertaa vuodessa 1-2kk jäsenyyden voi saada ilmaiseksi.
 
Näihin ylempiin varmaan liittyy, mutta Puolan puolelta ei kanssa onnistu minkään tilaaminen. Vaihdoin aiemmin Saksan puolelta Puolaan, kun Prime-tilaus on sen verran edukkaampi sitä kautta. Saksasta tilatessa ei koskaan ollut ongelmia osoitteiden/lähetysten kanssa. Mutta onko tälle Puolan puolelle mitään tehtävissä, ei ainakaan VPN auttanut asiaan...

1668955765422.png
Ei pysty tilaamaan mitään Puolasta, Ruotsista, Alankomaista, eikä miltään muultakaan Amazon-sivustoilta jotka on avattu 2011 jälkeen. Vain tuota vanhemmilla sivustoilla on maailmanlaajuinen toimitus.
 
Tekee tuota ihan kaikenlaisille tuotteille välillä. Itselläni jäi viime tilauksesta yksi hiusharja tilaamatta kun teki tuota samaa bugia.
Olin Amazoniin yhteydessä. Vastaus oli että automaatio rajoittaa tiettyjen tuotteiden lähetyksiä jos viimeaikoina on paljon mennyt rikki tai hukkunut. En kuitenkaan ymmärrä, että 1440P versiota en saa tilattua, mutta 1080P version saan. Mitään muuta eroa ei näytöissä ole. Vastaus oli vaan että etsi joku muu tuote..
 
Olin Amazoniin yhteydessä. Vastaus oli että automaatio rajoittaa tiettyjen tuotteiden lähetyksiä jos viimeaikoina on paljon mennyt rikki tai hukkunut. En kuitenkaan ymmärrä, että 1440P versiota en saa tilattua, mutta 1080P version saan. Mitään muuta eroa ei näytöissä ole. Vastaus oli vaan että etsi joku muu tuote..
Jos olet yhteydessä uudelleen niin saat todennäköisesti eri vastauksen. Nuo ovat todennäköisesti vain asiakaspalvelun arvailuja, ei asiakaspalvelukaan taida nähdä varsinaista syytä.
 
Tilasin työkaluja amazon.de:stä ja toimittajana oli amazon. Tähän asti aina, kun toimittajana on ollut amazon, paketti on lähtenyt jostain päin keskieurooppaa. Nyt paketti näyttää lähteneen briteistä ja koska brexit, sieltä napsahtaa vissiin sitten tullit jne. Mistäs hitosta tuota nyt sitten tietää, että mistä paketti toimitetaan?
 
Tilasin työkaluja amazon.de:stä ja toimittajana oli amazon. Tähän asti aina, kun toimittajana on ollut amazon, paketti on lähtenyt jostain päin keskieurooppaa. Nyt paketti näyttää lähteneen briteistä ja koska brexit, sieltä napsahtaa vissiin sitten tullit jne. Mistäs hitosta tuota nyt sitten tietää, että mistä paketti toimitetaan?
Jos Amazonin paketti napsahtaa jostain syystä tulliin niin maksa tullit normaalisti ja heitä Amazonia kuitilla tullauksesta ja heidän pitäisi hyvittää ne ilman mutinoita.
 
Tilasin työkaluja amazon.de:stä ja toimittajana oli amazon. Tähän asti aina, kun toimittajana on ollut amazon, paketti on lähtenyt jostain päin keskieurooppaa. Nyt paketti näyttää lähteneen briteistä ja koska brexit, sieltä napsahtaa vissiin sitten tullit jne. Mistäs hitosta tuota nyt sitten tietää, että mistä paketti toimitetaan?
Ei napsahda, Amazon tullaa.
 
Tilasin työkaluja amazon.de:stä ja toimittajana oli amazon. Tähän asti aina, kun toimittajana on ollut amazon, paketti on lähtenyt jostain päin keskieurooppaa. Nyt paketti näyttää lähteneen briteistä ja koska brexit, sieltä napsahtaa vissiin sitten tullit jne. Mistäs hitosta tuota nyt sitten tietää, että mistä paketti toimitetaan?

Minulla kävi samanlaisesti tässä pari kuukautta sitten, en nyt muista mitä tilasin. Siirtyy sisäisesti Saksaan ja sieltä lähtee asiakkaalle -> eli ei huolta tulleista!
 
Minulta on paketti tulossa amazonilta, tilattu hintaan x. Nyt hinta on laskenut niin, että jos nyt tilaisin niin säästöä tulisi melkein satanen. Kuinka suostuvaisia mahtavat olla amazonilla hyvittämään tämän summan minulle? Periaatteessa minähän voisin vain antaa pakettien palautua, ja tilata nyt halvemmalla hinnalla, mutta ei jaksaisi.
 
Minulta on paketti tulossa amazonilta, tilattu hintaan x. Nyt hinta on laskenut niin, että jos nyt tilaisin niin säästöä tulisi melkein satanen. Kuinka suostuvaisia mahtavat olla amazonilla hyvittämään tämän summan minulle? Periaatteessa minähän voisin vain antaa pakettien palautua, ja tilata nyt halvemmalla hinnalla, mutta ei jaksaisi.
Kysy chatista. Veikkaan, että ehdottavat tosin palautusta ja uutta tilausta.
 
Minulta on paketti tulossa amazonilta, tilattu hintaan x. Nyt hinta on laskenut niin, että jos nyt tilaisin niin säästöä tulisi melkein satanen. Kuinka suostuvaisia mahtavat olla amazonilla hyvittämään tämän summan minulle? Periaatteessa minähän voisin vain antaa pakettien palautua, ja tilata nyt halvemmalla hinnalla, mutta ei jaksaisi.
Itse tilasin maaliskuun lopussa amazon.de:stä Samsonite-matkalaukun, hinta oli reilut 140 euroa. Hinta putosi huhtikuun alussa noin 15 eurolla ja laitoin sähköpostia. Palauttivat erotuksen ja kirjoittivat että "To assist you better I have made an exception". En sitten tiedä oliko oikeasti poikkeustapaus vai miten yleensä toimivat näissä tilanteissa.
 
Thanks, laitoin chattiin viestiä ja lupasivat palautella erotuksen jahka tilaus on tullut perille.
Aika jännä, just chatissa kyselin samaa eikä millään onnistunut "price match". Piti palauttaa tuote. Helvetin tyhmää mutta erotus oli merkittävä.
 
Aika jännä, just chatissa kyselin samaa eikä millään onnistunut "price match". Piti palauttaa tuote. Helvetin tyhmää mutta erotus oli merkittävä.

Tuo on bonus black friday tarjouksille. (Pitäisi tulla myös automaattisesti).

If you purchase a product with the Black Friday Deal badge sold by Amazon from 18-28 November and the price drops further before 23:59 CET on 5 December, we'll automatically refund the difference! We’ll email you when we process your refund. Refunds can take up to 10 business days to be processed.
 
Onko takuuasioiden kannalta väliä, että tilaako Nindendo Switchin Amazon.de vai Amazon.fr? Jälkimmäisessä postikulujenkin jälkeen halvempi.
 
Sori jos on ukk, mutta kun tilaa jenkki-Amazonista ja päälle tulee import fees deposit, onko se tullausmaksu vai pitääkö tulli maksaa vielä erikseen?
 
Mites tuo palautus nyt menee kun
Dispatches from Amazon
Sold by joku kinuski
Missään kupongeissa ei mainita että ilmainen palautus vaikka chatissa refundin tekijä kertoi että ilmainen.
 
Mites tuo palautus nyt menee kun
Dispatches from Amazon
Sold by joku kinuski
Missään kupongeissa ei mainita että ilmainen palautus vaikka chatissa refundin tekijä kertoi että ilmainen.
Palautus menee noissa samalla tavalla kuin Amazonin myymissä tuotteissa.

Eli ilmaisuus riippuu arvosta, palautusajankohdasta, palautussyystä, tuotteesta ja sivustosta.
 
Kun kotona ei ole tarratulostinta on palautukseen paperikoodit kiinnitettävä teipillä yli pakettiin vai miten olette tehneet?
 
Kun kotona ei ole tarratulostinta on palautukseen paperikoodit kiinnitettävä teipillä yli pakettiin vai miten olette tehneet?
Se 1% jolla on tarratulostin, varmasti sitä tähän käyttää ylpeänä. Me muut sitten laitetaan niin että se pysyy, esimerkiksi teipillä, tai vuohen liimalla. Palautusta ei evätä sen vuoksi, millä viivakoodilappu on kiinnitetty kunhan se on paketissa. Voit toki ostaa myös ihan A4-tarra-arkkia ja käyttää normaalia tulostintasi, jos jostain syystä haluat.
 
Mikähän on vikana kun amazon.de ei hyväksy luottokorttia?

Tarkoituksena olisi tilata muutama joululahja Saksan Amazonista, josta olen tilannut samalla luottokortilla aikaisemminkin. Edellisen tilauksen tein viime kuussa jenkkien Amazonista, jolloin myös käytin samaa korttia. Mutta nyt jostain syystä maksuihin tulee declined. Kortin luotto on kunnossa ja kortin asetuksetkaan eivät ole vaihtuneet verkkopankissa, kortti on myös voimassa vielä vuoteen 2024. Koitin maksaa myös toisella kortilla, mutta sama declined tulee. Myös asunnon osoite (josta ei ole aikasemminkaan herjannut) on varmistettu ja tarkastettu olevan oikeassa muodossa. Vika alkoi lauantaina ja jatkuu edelleen.
 
Mikähän on vikana kun amazon.de ei hyväksy luottokorttia?

Tarkoituksena olisi tilata muutama joululahja Saksan Amazonista, josta olen tilannut samalla luottokortilla aikaisemminkin. Edellisen tilauksen tein viime kuussa jenkkien Amazonista, jolloin myös käytin samaa korttia. Mutta nyt jostain syystä maksuihin tulee declined. Kortin luotto on kunnossa ja kortin asetuksetkaan eivät ole vaihtuneet verkkopankissa, kortti on myös voimassa vielä vuoteen 2024. Koitin maksaa myös toisella kortilla, mutta sama declined tulee. Myös asunnon osoite (josta ei ole aikasemminkaan herjannut) on varmistettu ja tarkastettu olevan oikeassa muodossa. Vika alkoi lauantaina ja jatkuu edelleen.
Minulla tuli myös sähköpostiin viesti epäonnistuneesta maksusta. Minun piti käydä sieltä Amazonin tilaukset-kohdasta klikkaamassa jonkin sortin vahvista-painike ja tämän jälkeen tehtiin normaali verkkopankin varmennus. Sen jälkeen maksu meni perille.
 
Minulla tuli myös sähköpostiin viesti epäonnistuneesta maksusta. Minun piti käydä sieltä Amazonin tilaukset-kohdasta klikkaamassa jonkin sortin vahvista-painike ja tämän jälkeen tehtiin normaali verkkopankin varmennus. Sen jälkeen maksu meni perille.

Se näytti olevan oikea vastaus. Kaikkea muuta taisinkin jo koittaa, mutta tuo auttoi heti. Onko tuo jokin uusi Amazonin käytäntö vai miksi nyt piti tehdä ylimääräinen vahvistus? Ja se on mielenkiintoista, että sitä vahvistusta ei tehdä kun itse ostotapahtuma tehdään.
 
Se näytti olevan oikea vastaus. Kaikkea muuta taisinkin jo koittaa, mutta tuo auttoi heti. Onko tuo jokin uusi Amazonin käytäntö vai miksi nyt piti tehdä ylimääräinen vahvistus? Ja se on mielenkiintoista, että sitä vahvistusta ei tehdä kun itse ostotapahtuma tehdään.

Amazonissahan maksut ajetaan sitten joskus kun tavarakin on lähdössä, varmaankin liittyy siihen. Yleensähän tuota vahvistusta ei tarvitse edes tehdä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 770
Viestejä
4 498 539
Jäsenet
74 281
Uusin jäsen
staffanjohansson34

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom