• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Nopeus tuntuu palanneen. Viikonloppuna tilaus amazon.de:stä ja paketti kädessä torstaina ilmaisella kuljetuksella. Kaksi kertaa jo noin.

Vielä kun poistuis noi rajaukset mitä tänne saa tilattua…
 
Mulla paketti jäi kokonaan saapumatta. Oli tilattu prime daysin aikaan ja piti tulla heinäkuun loppuun mennessä (myöskin siis depostin kuljettamana ilman seurantaa). Ei koskaan saapunut ja Amazon palautti rahat.
Nyt en kyllä enää valitettavasti muista yksityiskohtia että miten kävi :cry:

Oma paketti saapui perille viikon myöhemmin kuin normaalisti, mutta saapuipa kuitenkin :thumbsup:
 
Jos se on normi DHL-paketti, niin sehän on nimenomaan postipaketti. DHL Express sitten erikseen. DHL-paketti postiin, eli tässä vissiin se K-kauppa, mutta K-kauppa ei vaan hahmota DHL-paketin ja DHL expressin eroa ja jos ei edes kokeile, niin siihenhän se sitten jää. Ärrälle se ei silloin luonnollisesti kuulu.

Aivan sama seikkailu oli oman Amazon DHL palautuksen kanssa. Ensimmäinen R-Kioski, Citymarketin Posti ja K-Market eivät pakettia huolineet. Vasta toinen R-Kioski (mikä on merkitty DHL Service Pointiksi kuten nuo muutkin) huoli paketin.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan sama seikkailu oli oman Amazon DHL palautuksen kanssa. Ensimmäinen R-Kioski, Citymarketin Posti ja K-Market eivät pakettia huolineet. Vasta toinen R-Kioski (mikä on merkitty DHL Service Pointiksi kuten nuo muutkin) huoli paketin.

Noista kannattaisi laittaa Postille palautetta ja painottaa sitä että tähän törmää Postin toimipisteissä jatkuvasti. Niiltä menee kyllä asiamiehille palautetta ja ohjeita.
 
Laitoin ite nyt palautuksen ekaa kertaa ja tosiaan rahat tuli takaisin heti postin lajittelun jälkeen. Oisko niillä joku scripti joka vertaa paketin painoa ja kokoa varsinaiseen tuotteeseen ja määrittää sitten pitääkö kokonaan palautua. :hmm:
 
Laitoin ite nyt palautuksen ekaa kertaa ja tosiaan rahat tuli takaisin heti postin lajittelun jälkeen. Oisko niillä joku scripti joka vertaa paketin painoa ja kokoa varsinaiseen tuotteeseen ja määrittää sitten pitääkö kokonaan palautua. :hmm:
Tähän vaikuttaa myös muut asiat, kuten tuotteen arvo ja mahdollisesti palautushistoriakin ja tuoteryhmäkohtainen huijausriskitaso. Eli esim. jos arvokkaampi niin todennäköisemmin pitää palautua perille asti.

Se ei välttämättä noita painoa/kokoa osaa edes katsoa - Postin lajitteluhetkellä tulee ensimmäinen merkintä DHL:n seurantaan että paketti on matkalla, joten voi olla että Amazon vain odottaa sitä hetkeä että paketti on lähetetty.
 
Olipas nopea toimitus. Tilasin virtalähteen tiistain ja keskiviikon välisenä yönä hieman puolenyön jälkeen. Amazon lähetti paketin seuraavana iltapäivänä. Posti otti paketin kuljetettavakseen Liettuassa torstaina puolenpäivän aikaan. Paketti saapui kaksi tuntia sitten Lidliin Postin automaattiin. Ihan perus ilmaisella toimituksella tuli.

I don't think I've ever seen anything quite like this before.
 
Tilasin Amazon.de kautta itselleni kaapelin, jota en löydä mistään Suomesta. Nyt tuli Postilta ilmoitus, että minulle on saapumassa tullattava lähetys. Koitin alkaa tullaamaan tuota, mutta tämähän meni vaikeaksi.

Maksoin ALV:n tilausvaiheessa ja lähetys tulee marketplace myyjältä Kiinasta. Invoicesta ei löydy IOSS-numeroa ja asiakaspalvelu kieltäytyy tuota minulle antamasta, koska en ole B2B-asiakas. Mistään ei myöskään löydy lähetyksen painoa, jonka tulli vaatii. Miten helvetissä tää nyt pitäis saada tullattua?
 
Tilasin Amazon.de kautta itselleni kaapelin, jota en löydä mistään Suomesta. Nyt tuli Postilta ilmoitus, että minulle on saapumassa tullattava lähetys. Koitin alkaa tullaamaan tuota, mutta tämähän meni vaikeaksi.

Maksoin ALV:n tilausvaiheessa ja lähetys tulee marketplace myyjältä Kiinasta. Invoicesta ei löydy IOSS-numeroa ja asiakaspalvelu kieltäytyy tuota minulle antamasta, koska en ole B2B-asiakas. Mistään ei myöskään löydy lähetyksen painoa, jonka tulli vaatii. Miten helvetissä tää nyt pitäis saada tullattua?
Sen IOSS-numeron voi kysyä myyjältä. Tai sitten laitat suoraan IM4420001201 joka on kaikkien Euroopan Amazon-sivustojen käyttämä IOSS-numero.

Painon voi arvioida jos ei lue postin seurannassa, saapumisilmoituksessa eikä tuotesivulla.
 
Kenelläkään kokemuksia Amazon.de:n seurantatunnuksettomista lähetyksistä? Saksan Amazonista tulee tehtyä säännöllisen epäsäännöllisesti hankintoja ja tyypilliseen tapaan yksittäinen tilaus toimitetaan useampana eri pakettina kuten tämä viimeisinkin. Yksi tilaus siis jakautui kolmeksi toimitukseksi, joista kaksi tuli UPS:llä ja tämä kolmas "DEPOST":lla. Ihmettelin jo alun perin, että mikä tämä on ja Amazonin appissa näkyy vain, että tilaus on otettu kuljetukseen, muttei mitään seurantatietoja sen jälkeen. Seurantatunnus, joka on ilmoitettu, on muotoa xxxx/xx/xxxxxxx, joka ei tunnistaudu missään rahtifirmojen seurannassa (ei edes Deutsche Postilla, joka ei siis ole DHL). Kun tilaus lähti toimitukseen, sain kyllä myös sen sähköpostin, jossa yleensä on linkki seurantaan, mutta tässä tapauksessa se puuttui, joka osaltaan tukee sitä käsitystä, että kyseessä olisi paketti vailla seurantaa. Ongelmaahan ei muuten olisi, mutta tietenkin tämä paketti on nyt reilusti myöhässä, mikä ei ole lainkaan tyypillistä Amazonille. Paketti saattaisi hieman pakkaustavasta riippuen periaatteessa mahtua postilaatikkoonkin, kun mietin toimituksen sisältöä, mutta aivan varmaa se ei ole. Kun ei ole mitään seurantamahdollisuutta, niin en tiedä, että olisiko paketti jossain odottamassa noutajaansa.

Kun menen tilaukselle, niin kyseisen tuotteen kohdalla luki alun perin kun viimeinen luvattu toimituspäivä menisi ohi, että tilauksen pitäisi nyt tulla sitten seuraavan viikon aikana ja jos ei tule, niin voi käydä pyytämässä rahojen palautusta. Tämäkin ajankohta meni yli, mutta näköjään kelloon tuli viikko lisää, eli nyt pitäisi odottaa kaksi viikkoa ylimääräistä, jossa joko paketti ilmaantuu jollain tavalla minulle taikka sitten odotella ja pyydellä rahoja takaisin. Tosin rahapalautus ei tässä kohtaa edes niin kiinnostaisi, koska tilaamani tuote oli aika isossa alennuksessa ja viimeisiä saatavilla olevia, joten joutuisin ostamaan korvaavan tuotteen todennäköisesti jostain muualta ja paljon kalliimmalla, joten rahapalautus tässä kohtaa olisi laiha lohtu.
 
Kenelläkään kokemuksia Amazon.de:n seurantatunnuksettomista lähetyksistä? Saksan Amazonista tulee tehtyä säännöllisen epäsäännöllisesti hankintoja ja tyypilliseen tapaan yksittäinen tilaus toimitetaan useampana eri pakettina kuten tämä viimeisinkin. Yksi tilaus siis jakautui kolmeksi toimitukseksi, joista kaksi tuli UPS:llä ja tämä kolmas "DEPOST":lla. Ihmettelin jo alun perin, että mikä tämä on ja Amazonin appissa näkyy vain, että tilaus on otettu kuljetukseen, muttei mitään seurantatietoja sen jälkeen. Seurantatunnus, joka on ilmoitettu, on muotoa xxxx/xx/xxxxxxx, joka ei tunnistaudu missään rahtifirmojen seurannassa (ei edes Deutsche Postilla, joka ei siis ole DHL). Kun tilaus lähti toimitukseen, sain kyllä myös sen sähköpostin, jossa yleensä on linkki seurantaan, mutta tässä tapauksessa se puuttui, joka osaltaan tukee sitä käsitystä, että kyseessä olisi paketti vailla seurantaa. Ongelmaahan ei muuten olisi, mutta tietenkin tämä paketti on nyt reilusti myöhässä, mikä ei ole lainkaan tyypillistä Amazonille. Paketti saattaisi hieman pakkaustavasta riippuen periaatteessa mahtua postilaatikkoonkin, kun mietin toimituksen sisältöä, mutta aivan varmaa se ei ole. Kun ei ole mitään seurantamahdollisuutta, niin en tiedä, että olisiko paketti jossain odottamassa noutajaansa.

Kun menen tilaukselle, niin kyseisen tuotteen kohdalla luki alun perin kun viimeinen luvattu toimituspäivä menisi ohi, että tilauksen pitäisi nyt tulla sitten seuraavan viikon aikana ja jos ei tule, niin voi käydä pyytämässä rahojen palautusta. Tämäkin ajankohta meni yli, mutta näköjään kelloon tuli viikko lisää, eli nyt pitäisi odottaa kaksi viikkoa ylimääräistä, jossa joko paketti ilmaantuu jollain tavalla minulle taikka sitten odotella ja pyydellä rahoja takaisin. Tosin rahapalautus ei tässä kohtaa edes niin kiinnostaisi, koska tilaamani tuote oli aika isossa alennuksessa ja viimeisiä saatavilla olevia, joten joutuisin ostamaan korvaavan tuotteen todennäköisesti jostain muualta ja paljon kalliimmalla, joten rahapalautus tässä kohtaa olisi laiha lohtu.
Jos tuote on yhä myynnissä niin yleensä replacement onnistuu refundin sijaan.

Voit myös halutessasi kysellä chatista onnistuisiko replacementin lähettäminen jo nyt, vai pitääkö odottaa tuo 2 viikkoa. Itse veikkaan että kyllä se hyvinkin voi olla yli viikon myöhässä ja matkalla vielä.

Itsellekin tulossa nyt ekaa kertaa kolme seuraamatonta Deutsche Post Brief -lähetystä Amazon.de:sta - niissä on kyllä mielestäni varsin optimistinen toimitusaika-arvio (Amazonin varastosta +3d), olen yllättynyt jos tulevat tuossa ajassa.
 
Depost = pikkupaketti, tulee postilaatikkoon (tai toimipisteeseen) ilman seurantaa.

Ei tule luvatussa ajassa.
 
Kenelläkään kokemuksia Amazon.de:n seurantatunnuksettomista lähetyksistä? Saksan Amazonista tulee tehtyä säännöllisen epäsäännöllisesti hankintoja ja tyypilliseen tapaan yksittäinen tilaus toimitetaan useampana eri pakettina kuten tämä viimeisinkin. Yksi tilaus siis jakautui kolmeksi toimitukseksi, joista kaksi tuli UPS:llä ja tämä kolmas "DEPOST":lla. Ihmettelin jo alun perin, että mikä tämä on ja Amazonin appissa näkyy vain, että tilaus on otettu kuljetukseen, muttei mitään seurantatietoja sen jälkeen. Seurantatunnus, joka on ilmoitettu, on muotoa xxxx/xx/xxxxxxx, joka ei tunnistaudu missään rahtifirmojen seurannassa (ei edes Deutsche Postilla, joka ei siis ole DHL). Kun tilaus lähti toimitukseen, sain kyllä myös sen sähköpostin, jossa yleensä on linkki seurantaan, mutta tässä tapauksessa se puuttui, joka osaltaan tukee sitä käsitystä, että kyseessä olisi paketti vailla seurantaa. Ongelmaahan ei muuten olisi, mutta tietenkin tämä paketti on nyt reilusti myöhässä, mikä ei ole lainkaan tyypillistä Amazonille. Paketti saattaisi hieman pakkaustavasta riippuen periaatteessa mahtua postilaatikkoonkin, kun mietin toimituksen sisältöä, mutta aivan varmaa se ei ole. Kun ei ole mitään seurantamahdollisuutta, niin en tiedä, että olisiko paketti jossain odottamassa noutajaansa.

Kun menen tilaukselle, niin kyseisen tuotteen kohdalla luki alun perin kun viimeinen luvattu toimituspäivä menisi ohi, että tilauksen pitäisi nyt tulla sitten seuraavan viikon aikana ja jos ei tule, niin voi käydä pyytämässä rahojen palautusta. Tämäkin ajankohta meni yli, mutta näköjään kelloon tuli viikko lisää, eli nyt pitäisi odottaa kaksi viikkoa ylimääräistä, jossa joko paketti ilmaantuu jollain tavalla minulle taikka sitten odotella ja pyydellä rahoja takaisin. Tosin rahapalautus ei tässä kohtaa edes niin kiinnostaisi, koska tilaamani tuote oli aika isossa alennuksessa ja viimeisiä saatavilla olevia, joten joutuisin ostamaan korvaavan tuotteen todennäköisesti jostain muualta ja paljon kalliimmalla, joten rahapalautus tässä kohtaa olisi laiha lohtu.

Tännekin yksi lähetys Tuli tuolla DEPOST:lla. Vajaa viikko pidempään taisi mennä kuin mitä amazon lähetysvahvistuksessa lupaili, mutta alkuperäisen tilausvahvistuksen aikaikkunan sisään kuitenkin. Posti taisi tämän lopulta toimittaa perille. Kyseessä oli .de tilaus mikä lähetettiin kahdesta maasta. Surullisempi tapaus kyllä se tilauksen toinen osa, joka Italiasta lähti, jossa ei tullut se mitä piti ja asiakaspalvelukin melko nihkeä. Lähetyksessä piti olla Samsung tab A8 joka oli jokin aika sitten tarjouksessa 145€. Mutta UPS:n noutopisteestä kun tämän hain niin avaamisen jälkeen paljastui että Tablettia ei ollut vaan tilalle She-Ra DVD boxi :rofl: ja jokin epämääräinen usb-tikku avatussa pikku laatikossa. Tarkemmin kun kuorta katsoin niin oli uudelleen teipattu jossain vaiheessa. Vahvasti epäilen että jossain terminaalissa joku availlut lähetyksiä. Pöllinyt arvokkaat ja vaihdellut vähän muuten päittäin että näyttäisi täydemmiltä.

Amazonin chattiin tarinoimaan nämä niin lopputulos oli vain että lähetä väärät tuotteet takaisin ja rahat palautetaan. Uudelleen ei kuulemma voinut millään lähettää kun täsmälleen samaa ei ollut varastossa. Ei pystynyt toisiin väreihinkään vaihtamaan joita olisi ollut. Eikä edes alennusta uuden tilaamiseen antanut vaikka sitä erikseen pyysin, kun hinta on noussut sen 30€. Ensimmäinen huonompi kokemus amazonilta näin. Aiemminkin kyllä joitain ongelmia ollut mutta ne on asiakaspalvelu aina reilusti korjannut hyvityksellä tai muuten.

Palautus menikin kyllä helposti kun laittoivat DHL:n laput joilla pystyi ihan asiamiespostiin viemään suoraan. Vähän katseli että eihän tämä tänne mene, mutta onneksi sain täältä vinkin että alimmalla viivakoodilla toimii postin kautta. Luki sitten sen niin nätisti kuitti tulostui lähetyksestä ja rahatkin jo palautuivat luottokortille. Vaikka seurannan mukaan ei vielä ole palatusta edes käsitelty.
 
Viimeksi muokattu:
Depost = pikkupaketti, tulee postilaatikkoon (tai toimipisteeseen) ilman seurantaa.

Ei tule luvatussa ajassa.

Kiitoksia vastauksista!

Tämä DEPOST:n lähetys ei osunut siihen alkuperäiseen aikaikkunaan, mikä tilausvahvistuksessa ilmoitettiin. Silloin kun paketti lähti liikkeelle, niin päivä ei aikaistunut taikka myöhentynyt, vaan pysyi tuossa alun perin annetussa. Sinä päivänä kun pakettti lähti, niin viimeiseen ilmoitettuun toimituspäivään oli vielä kuusi arkipäivää. Se ajankohta meni yli ja tuli viikon lisäodotusaika, jonka jälkeen piti olla mahdollisuus reklamoida saapumattomasta toimituksesta, mutta kun tuokin ajankohta oli mennyt yli, tuli taas viikko lisää. Eli jos kuvitellaan, että lähetys tulee viimeisenä päivänä nyt viimeksi ilmoitetusta taikka ei tule ollenkaan, niin olen tätä toimitusta odottanut sitten jo kolme viikkoa saapuvaksi toimituspäivästä laskien. Jos pakettia ei kuulu, niin neljättä viikkoa en ala odottelemaan, mikäli Amazon sellaista ehdottaa, vaan sitten kyllä luulisin omaavani jo tämän odottelun perusteella sen verran kättä pidempää, että saan vaadittua joitakin toimenpiteitä tehdyksi asiakaspalvelun kanssa.

Useimmiten Amazonin kanssa ei ole kyllä ollut mitään ongelmia ja en taida olla joutunut koskaan palauttamaan mitään takaisinkaan. Harvoin tosin tulee tehtyä hankintoja, jotka sitten päätyisin palauttamaan, vaan kyse on yleensä aina reklamaatioasiasta. Esimerkiksi olen nyt moneen otteeseen todennut, ettei ainakaan Saksan Amazonista kannata tilata minkäänlaista lasi- taikka keramiikkatavaraa. Eivät osaa pakata niitä mitenkään järkevästi ja tavara on aivan tuhannen palasina kun pääsevät perille. Sentään ovat aina heti ensimmäisestä ilmoituksesta hyvittäneet tilauksen taikka lähettäneet korvaavan tuotteen. Samalla opin, että warehousen tuotteita eivät korvaa, vaan niissä ainoa vaihtoehto on aina rahojen palautus, vaikka uutta tavaraa heillä olisikin varastossa. Uusien tuotteiden kanssa ovat joskus sitten lähettäneet korvaavan tuotteen heti matkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmeellistä kun osa saa pikkupaketit DEPOSTina. Itselle tuli hiljattain puhelimen kuori seurannalla postilaatikkoon (fullfilled by Amazon).
 
Ei ole tainnut itselle tulla yksikään Amazonin lähettämä toimitus Depostina, muita kylläkin.
 
Ihmeellistä kun osa saa pikkupaketit DEPOSTina. Itselle tuli hiljattain puhelimen kuori seurannalla postilaatikkoon (fullfilled by Amazon).
Ei ole tainnut itselle tulla yksikään Amazonin lähettämä toimitus Depostina, muita kylläkin.

Mulle on saattanut takavuosina tulla yksi tällainen DEPOST-keissi, mutta silloin se taisi sujua ihan hyvin, kun ei jäänyt siitä paha mieli mihin osaisin nyt verrata. Tämä on tosiaan ensimmäinen kerta kun nyt näin käy ja vieläpä myöhästyy reilusti. Monet aiemmat pikkupaketitkin, mitkä ovat toimitettu laatikkoon, ovat silti olleet seurattavia.
 
Yksi DEPOST tuli kesän aikana. Ei tietysti mitään seurantaa. Tuli kuitenkin viesti Amazonin sivulle, että se lähetys on ehkä hävinnyt ja sai klikata nappia mistä sai refundin, klikkasin sitä ja rahat tuli kortille takaisin. Lähetys tuli pari päivää myöhemmin noudettavaksi lähikauppaan.
 
Mun edellinen DEPOST kesti kolme viikkoa tulla. Nytkin on yksi tehnyt reilun viikon matkaa. Täytyy muistaa pyytää refund, koska ei varmasti tule ajallaan, mutta joskus kuitenkin ja postilaatikkoon.
 
Hassua että eivät toimita tusseja/merkkauskyniä Suomeen, Amazon basic fine permanent marker tms, oli tarkoitus testa. Piti sitten ostaa Pentelin kyniä jotka tulee Briteistä ja lähetyskulut oli jotain 30eurosenttiä. Näitä meninkin alunperin Amazon.deehen katsomaan kun on töistä tuttuja kyniä.
 
Kenelläkään kokemuksia Amazon.de:n seurantatunnuksettomista lähetyksistä? Saksan Amazonista tulee tehtyä säännöllisen epäsäännöllisesti hankintoja ja tyypilliseen tapaan yksittäinen tilaus toimitetaan useampana eri pakettina kuten tämä viimeisinkin. Yksi tilaus siis jakautui kolmeksi toimitukseksi, joista kaksi tuli UPS:llä ja tämä kolmas "DEPOST":lla. Ihmettelin jo alun perin, että mikä tämä on ja Amazonin appissa näkyy vain, että tilaus on otettu kuljetukseen, muttei mitään seurantatietoja sen jälkeen. Seurantatunnus, joka on ilmoitettu, on muotoa xxxx/xx/xxxxxxx, joka ei tunnistaudu missään rahtifirmojen seurannassa (ei edes Deutsche Postilla, joka ei siis ole DHL). Kun tilaus lähti toimitukseen, sain kyllä myös sen sähköpostin, jossa yleensä on linkki seurantaan, mutta tässä tapauksessa se puuttui, joka osaltaan tukee sitä käsitystä, että kyseessä olisi paketti vailla seurantaa. Ongelmaahan ei muuten olisi, mutta tietenkin tämä paketti on nyt reilusti myöhässä, mikä ei ole lainkaan tyypillistä Amazonille. Paketti saattaisi hieman pakkaustavasta riippuen periaatteessa mahtua postilaatikkoonkin, kun mietin toimituksen sisältöä, mutta aivan varmaa se ei ole. Kun ei ole mitään seurantamahdollisuutta, niin en tiedä, että olisiko paketti jossain odottamassa noutajaansa.
.....

Eka tällainen tapaus oli täälläkin tänä kesänä.
Tilaus jaettiin useampaan lähetykseen ja yhden myyjän tuote (oli kuitenkin fulfilled by amazon) lähti tämmöisenä tunnistamattomana. Ei saapunut arvioutuna aikana ja parin päivän päästä siitä tuli ilmoitus, että rahat palautettu koska tuote saapunut heille takaisin.

Eka ajatus, että varmaan joku kusetusfirma kun outo lähetystunnus, mutta kun ihan kohtuu arviot - ja rahatkin palautui pyytämättä - niin taivuin uskomaan, että sattumaa ja laitoin uuden tilauksen menemään.
Tällä kertaa tuli perille. Yhtä hitaasti ja ilman seurattavaa tunnusta ja postista piti hakea kun ei ollut postiluukusta mahtunut.
 
Ekaa kertaa itellä amazonin paketti jonneki jääny välille (samaan aikaan kuin postin pakettikin täällä suomessa, sattumaa?).. ei ol mitää kuulunu, näkyy vain tällänen seurannassa.

1663309115475.png


Myyjänä ja toimittajana ite amazon.de
 
Ekaa kertaa itellä amazonin paketti jonneki jääny välille (samaan aikaan kuin postin pakettikin täällä suomessa, sattumaa?).. ei ol mitää kuulunu, näkyy vain tällänen seurannassa.

1663309115475.png


Myyjänä ja toimittajana ite amazon.de

Samaa paskaa tääläkin ekaa kertaa. Jos ei tänään saavu niin saapahan rahat takaisin
 

Liitteet

  • 838272829.jpg
    838272829.jpg
    111,5 KB · Luettu: 16
Ihan sama täälläkin:
Neljä tuotetta tilasin 6. syyskuuta ja ekasta palauteettiin jo rahat, koska FedEx ei muka toimita Suomeen
ja loput myöhässä, koska DEPOST
Ihme venkoilua ( Amazon prime video , ei muka voi näyttää Lower Decks täällä Suomessa )
 
Sama homma täälläkin. Ilman trackingiä oli paketti tulossa ja katosi heti alkuunsa. Pyysin lähettämään uudestaan ja yhdestä itemistä sai palautuksen, koska ei ollut Amazonin myymä tuote.
 
Kyllä tänne pohjolaankin vaan paketit aika vikkelään kulkee, noin 24h ja tuli paketti ilmeisesti Espanjasta (tilattu amazon.de) Pirkanmaalle.

Hieman paremmin voi ymmärtää näitä jenkkien same-day toimituksia, homma vain pelaa. VK.com ja kumppanit voi katsoa peiliin, eivät saa yleensä tilausta edes käsiteltyä siinä ajassa kun amazonin paketti on jo kädess.
 
Itse tilasin tilasin huovan ja partateriä Saksan Amazonista. Huopa tuli perille sovittuun aikaan seurannan kanssa mutta partaterät lähetettiin depostin kautta joka on myös itselle täysin uusi juttu. Tiistaina olisi pitänyt tulla paketti mutta ei ole ainakaan vielä näkynyt, ensi viikon keskiviikkona saa ilmeisesti rahat takaisin ellei pakettia näy.
 
Depost oli viimeisimmässä tilauksessa ja saas nähdä tuleeko paketti vai ei kun näitä kokemuksia lukee...
 
Veikkaan että käy samalla tavalla kuin i-Parcelin kanssa pari vuotta sitten, eli ei varmaan ihan kovin montaa kuukautta ole enää tuo toimitustapa käytössä kun Amazon kyllästyy refundeihin.
 
Ihme venkoilua ( Amazon prime video , ei muka voi näyttää Lower Decks täällä Suomessa )
Just katsoin Lower Decksin viimeisimmän jakson, joten kyllä Prime sen Suomessa näyttää. Tilasitko Primen mistä Amazonista? Olettaisin, että se pitää tilata Euroopasta, itse tilasin De:stä kun muistan jonkun sanoneen, että siten Prime toimisi Suomessa, ja Prime-tilaukset samoin.
 
Hyvin minullakin näkyy Lower Decks. Tällä hetkellä Prime triali .destä mutta luultavasti tulee laitettua perään yksi normaali Prime Video tilaus kuukaudeksi kun se on edellisempi kuin "koko" Prime jolla Suomessa ei oikein tee mitään koska mitään prime-kuljetuksia tänne ei saa.
 
Amazon.de otti mahtavan depost toimitustavan käyttöön ja nyt kolme tilausta jo kadonnut. Viimeisinpään laitoin kommentiksi että älkää käyttäkö depostia, koska kaksi edellistä eivät tulleet koskaan perille. No refund ainakin toimii.
 
Itelläkin jo kaksi kadonnut ja mennyt refundiin. Ite jo aattelin et UPS "kotiinkuljetus" ois jotenkin pohjat
 
Tuleekohan tullaus itselle eteen? Tilasin siis amazon.de Amazon EU S.a.r.L. Kaupasta ja nyt näytti lähteneen kuitenkin englannista seuraavasta kaupungista:

Rochester, Kent GB

Vähän kauhulla tuota tullausta odotan kun tuote on lelu ja arvo 59,38€
 
Ei pitäisi tulla, varsinkaan jos Amazon itse on myyjänä ja lähettäjänä. Ja vaikka olisi kolmannen osapuolen myyjä niin nekään ei saa veloittaa tullauskustannuksia ja jos veloittavat niin Amazon korvaa ne.
 
Ei pitäisi tulla, varsinkaan jos Amazon itse on myyjänä ja lähettäjänä. Ja vaikka olisi kolmannen osapuolen myyjä niin nekään ei saa veloittaa tullauskustannuksia ja jos veloittavat niin Amazon korvaa ne.
Tämä huojentaa jo paljon kiitoksia kovasti!
 
9.9 perjantaina tilattu puhelimen kuoret ja kahvipapuja, pavut tuli kotiin 13.9 tiistaina postin tuomana. Kuorille kuljetus kuriiri on DEPOST(eka kerta kun tämmöinen), 10.9 amazonin seurannassa viimeisin tieto ja oisi pitäny tulla 16.9 mutta eipä näy..
 
Päivitellääs oma DEPOST-tilanne: Paketti saapui lopulta. Tuli päivää ennen kuin tuo kahden viikon DL tuli eteen, eli en koskaan päässyt täyttelemään reklamaatioita. Toimitus kesti siis kokonaisuudessaan kolme viikkoa, josta pelkkää viivettä oli kahden viikon edestä. Aiemmin pienemmätkin lähetykset ovat tulleet n. viikossa.

Oma kysymyksensä on nyt se, että ovatko kaikki jotka ovat viime aikoina tilanneet tavaraa Amazonista, niin voidaanko tehdä sellaista johtopäätöstä, että mikäli tuote mahtuu postilaatikkoon, se tulisi tuolla DEPOST:lla? Nimittäin oma pakettinikin tuli lopulta postilaatikkoon. Isommat ovat toistaiseksi tulleet UPS:lla, Postilla, jne.

DEPOST tuntuu olevan joku uusi toimitustapa, jota ovat alkaneet käyttämään ainakin pienempiin toimituksiin täällä olevien kommenttien ja omakohtaisten kokemusten perusteella. Mikäli teette tilauksen, missä toimitusajalla on väliä taikka asialla on muuten kiire, niin kannattaa pitää tämä uudistus mielessä. Nimittäin näyttää nyt ikävästi siltä, että nämä DEPOST-lähetykset eivät juurikaan osu siihen Amazonin aikaikkunaan ja toimitus voi viivästyä reilustikin, jos ylipäätään tulee ollenkaan. Eli synttäri- ja joululahjat kannattaa hommata hyvissä ajoin etukäteen, niin ei tule ikäviä yllätyksiä.
 
DEPOST tuntuu olevan joku uusi toimitustapa, jota ovat alkaneet käyttämään ainakin pienempiin toimituksiin täällä olevien kommenttien ja omakohtaisten kokemusten perusteella. Mikäli teette tilauksen, missä toimitusajalla on väliä taikka asialla on muuten kiire, niin kannattaa pitää tämä uudistus mielessä. Nimittäin näyttää nyt ikävästi siltä, että nämä DEPOST-lähetykset eivät juurikaan osu siihen Amazonin aikaikkunaan ja toimitus voi viivästyä reilustikin, jos ylipäätään tulee ollenkaan. Eli synttäri- ja joululahjat kannattaa hommata hyvissä ajoin etukäteen, niin ei tule ikäviä yllätyksiä.

DEPOST on DEustche POST, eli Saksan posti. Kuljetusyhtiö DHL on osa Deustche Postia.
Kuulostaa kovin tyhmältä, kun puhutte jostain "uudesta ja huonosta" kuljetusyhtiöstä.. Vähän sama kuin SUPOST toimisi täällä kotimaassa..
 
Amazonin lähettämässä "dispatched"-sähköpostissa tuo näkyy oikealla nimellä eli "Deutsche Post Brief".

Se on vain tuo Amazonin seurantasivu joka näyttää joidenkin toimitustapojen kohdalla Amazonin järjestelmän sisäisen lyhenteen (tässä tapauksessa "DEPOST").
 
DEPOST on DEustche POST, eli Saksan posti. Kuljetusyhtiö DHL on osa Deustche Postia.
Kuulostaa kovin tyhmältä, kun puhutte jostain "uudesta ja huonosta" kuljetusyhtiöstä.. Vähän sama kuin SUPOST toimisi täällä kotimaassa..

Kiitos korjauksesta ja olen kyllä ollut itsekin käsityksessä, että kyse on Deutsche Postista ja muotoilin aiempaan varmaan huonosti, että en tosiaan ajatellut kyseessä olevan uusi yhtiö/kuriiri, vaan kyse on vain toimitustavasta. Lopputulema lienee kuitenkin se, että mikäli pakettisi tulee tuolla toimitustavalla, niin se ei ole silloin seurantatunnuksellinen ja toimitusaika voi olla selvästi pidempi kuin seurattavissa / muulla tavalla toimitetuissa lähetyksissä. Lisäksi nähtävästi hukkaamisen riski on korostunut.
 
Kiitos korjauksesta ja olen kyllä ollut itsekin käsityksessä, että kyse on Deutsche Postista ja muotoilin aiempaan varmaan huonosti, että en tosiaan ajatellut kyseessä olevan uusi yhtiö/kuriiri, vaan kyse on vain toimitustavasta. Lopputulema lienee kuitenkin se, että mikäli pakettisi tulee tuolla toimitustavalla, niin se ei ole silloin seurantatunnuksellinen ja toimitusaika voi olla selvästi pidempi kuin seurattavissa / muulla tavalla toimitetuissa lähetyksissä. Lisäksi nähtävästi hukkaamisen riski on korostunut.

Deutsche Post on kuitenkin vaan "parantanut palvelutasoa", niinkuin Suomen Posti. :)

Lähetykset tulevat hitaammin kuin aikaisemmin, eikä niiden hukkumisesta ole Posti vastuussa. Lisäksi hinnat nousevat. Tämä on nyt ehkä saksalaisillakin edessä.. Tähän ei auta kuin sen oman kuljetusyhtiön perustaminen.
Amazonilta saa rahat takaisin hukkuneista paketeista, mutta ei se lohduta, jos ostit hyvästä tarjouksesta, joka on nyt loppunut.

Toivotaan, että Black Friday -ruuhkasta selvitään kunnialla.
 
Oma kysymyksensä on nyt se, että ovatko kaikki jotka ovat viime aikoina tilanneet tavaraa Amazonista, niin voidaanko tehdä sellaista johtopäätöstä, että mikäli tuote mahtuu postilaatikkoon, se tulisi tuolla DEPOST:lla? Nimittäin oma pakettinikin tuli lopulta postilaatikkoon. Isommat ovat toistaiseksi tulleet UPS:lla, Postilla, jne.

Voi tulla myös maksikirjeenä, joka pitää noutaa Postin toimipisteestä.
 
JOs Amazon lähettää DEPOSTina, sen kanssa olisi tosi helppo tehdä petos kun ei ole seurannan piirissä ja voi vaan napsauttaa refundit Amazonin paneelista, vaikka lähetys olisi jo tullut tai tulisi myöhemmin. Mutta tuo olisi rikos joten ei sitä voi tehdä.

Joka tapauksessa jos lähetys ei saavu ja refund-mahdollisuus on avautunut, kannattaa kaikkien se pyytää. No oletettavasti kaikki sen pyytää jotka ei tilaustaan saa. Itselläni on kadonnut matkalle yhteensä neljästä DEPOST toimituksesta kaksi kappaletta, ja kaksi perille saapunutta tuli noin 2 viikkoa arvioidun toimitusajan jälkeen. Miten se voi olla noin hidas!
 
Miten se voi olla noin hidas!

Aika helposti, halvin mahdollinen, ilman seurantaa varustettu Saksan Postin bulkkijätetuote. Eihän mikään pikkufirma pysyisi edes pystyssä tuommoista käyttäessään kun jokaista kymmentä lähetystä kohden pitää lähettää neljästä viiteen hyvityslähetystä. Kuka hullu esim. Suomessa lähettäisi ilman seurantaa mitään yli viiden euron arvoista sisältöä? Lisäksi tuo mahdollistaa refundin kinuamisen vaikka lähetys tulisikin perille eikä Amazon pysty todistamaan tätä vääräksi. Itsekin tökkäsin refund namiskaa ja sitten lähetys jostain tulikin piilosta myöhemmin. Ilmaiset perskindolit tällä kertaa.

Tuskin Amazon tuota pitkään käyttää tai ovat idiootteja, sitä saa mistä on maksavinaan. Pätee heillä kyllä henkilökuntaankin.
 
Tilasin Amazonilta neljä eri tuotetta joka jakautui kolmeksi eri DEPOST lähetykseksi. Ensimmäinen DEPOST lähetys lähti 4.9 ja se tulikin yhden päivän myöhässä. Nuo kaksi muuta lähetystä Amazon lähetti 9.9 ja ovat edelleen matkalla. Saa nähdä tulevatko perille vai joudunko minäkin tekemään refundia.

Jostakinhan Amazonin on kuitenkin kompensoitava kuljetuskustannusten nousu, kun ihmiset tilaa kuitenkin vähintään 39 euron edestä, että saa ilmaisilla toimituskuluilla ja sen takia Amazon onkin ruvennut käyttämään seurantatunnuksetonta DEPOST lähetystä pitääkseen kulunsa kurissa, mutta ei se pitkällä aikavälillä kovin kannattavaa ole, kun lähetyksiä katoaa ja asiakkaille joutuu sen takia palauttamaan rahat takaisin.
 
Jostakinhan Amazonin on kuitenkin kompensoitava kuljetuskustannusten nousu, kun ihmiset tilaa kuitenkin vähintään 39 euron edestä, että saa ilmaisilla toimituskuluilla ja sen takia Amazon onkin ruvennut käyttämään seurantatunnuksetonta DEPOST lähetystä pitääkseen kulunsa kurissa, mutta ei se pitkällä aikavälillä kovin kannattavaa ole, kun lähetyksiä katoaa ja asiakkaille joutuu sen takia palauttamaan rahat takaisin.
Itse veikkaisin, että yksinkertaisesti järjestelmään on syötetty väärä toimitusaika näille, jonka vuoksi lähetysjärjestelmä on alkanut näitä preferoimaan halvan hinnan vuoksi. Eli ei siis tarkoituksella ole joku keksinyt että "aletaanpas käyttämään Suomeen seuraamatonta kirjettä enemmän". Jos toimitusaika olisi oikein asetettu, ei tätä varmaan Suomeen käytettäisi juuri ollenkaan (eli sama tilanne kuin aiempina vuosina - Deutsche Postin seuraamattomia kirjeitä tuli minulle aina välillä, mutta Amazonin arvio oli sen verran pessimistinen ettei myöhästymisiä tullut).
 
Tänne oli ilmestynyt Depost paketti jopa postilootaa.. mukava yllätys, kun mitään seurantaa ei ollut noutamisen jälkeen. Ei tarvinnutt rahoja ruveta pyytelemhä takaste. Mieluusti seuraavalla kerralla maksaa vähän enemmän vaikka, että saa sen tuotteen sitten jollain muulla toimivalla seurannalla.
 
Arvasin että täältä löytyy keskustelua Deutsche Post Brief lähetystavasta. Ilmeisesti kengät mahtuu postilaatikkoon :lol:

No katsellaan jos lähetys joskus saapuu perille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 471
Viestejä
4 557 920
Jäsenet
74 971
Uusin jäsen
Maikkol

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom