Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole ainakaan aikaisemmin saanut ilmaista Premium-toimitusta. Nuo muut ominaisuudet luonnollisesti saa.
Näin juuri. Jos Prime-toimitus koskisi myös Suomea, niin ottaisin sen saman tien. Noilla muilla siihen kuuluvilla höysteillä en tee mitään, mutta pelkästään "ilmainen" nopeutettu toimitus riittäisi. "Ilmainen" lainausmerkeissä, koska pitäähän siitä maksaa kuitenkin se 50€/vuosi.
 
Expected 27 Oct 2016


Carrier: i-parcel

Tracking #:

Latest update: Thursday, 20 Oct
11:02
Parcel left the carrier facility
Surrey
Tuesday, 18 Oct
06:46
Parcel arrived at a carrier facility
Surrey
Monday, 17 Oct
19:02
Parcel left the carrier facility
Weybridge, SURREY, GB
15:14
Parcel arrived at a carrier facility
Weybridge, SURREY, GB
08:41
Parcel has been handed over to the carrier and is in transit

Tavaraa tilattu 15.10. Kauankohan tässä nyt vielä kannattaa odotella ennenku alkaa rahoja pyyteleen takasi? Amazon.co.uk siis tilauspaikkana.

Ei ole vieläkään näkynyt koko pakettia, muistuipa tuossa vain yhtäkkiä mieleen että tuollaset tulematta. Ja vihdoinkin muisti sinne viestiäkin laitella. Katsotaan mitä vastaavat.
 
Ei ole vieläkään näkynyt koko pakettia, muistuipa tuossa vain yhtäkkiä mieleen että tuollaset tulematta. Ja vihdoinkin muisti sinne viestiäkin laitella. Katsotaan mitä vastaavat.
saitko sitä seurantakoodia ollenkaan?.Näkyykös sillä mitään muuta kuin i-parcel sivun tiedot?.
 
saitko sitä seurantakoodia ollenkaan?.Näkyykös sillä mitään muuta kuin i-parcel sivun tiedot?.
Sain juu.
IMG_1579.PNG

Mistä kautta tuolla tuota pakettia pitäisi kysellä? En nyt muista mitä kautta eilen sinne viestiä laitoin, mutta ilmeisesti meni vain yhden tavaran lähettäjälle ja pyysivät olla yhteydessä amazoniin.

E. Pistimpä suoraan tuonne i-parceliin viestiä. Vastaus tulikin nopeasti, mutta eipä siitä apua ollut.
Hi,

Thanks so much for reaching out. I've checked into your shipment and the service level used is a non-trackable service. Even though Amazon gave you a tracking number it's non-trackable service.

Here's what I can tell you though, Amazon handed over your shipment to us on 10/18/2016 and we shipped it out on 10/202016. You should get your shipment a few days after we shipped it out. Sorry I can't provide anymore details than that but rest assured your package is on it's way.

All the best,
Nicole
 
Viimeksi muokattu:
Sain juu.
IMG_1579.PNG

Mistä kautta tuolla tuota pakettia pitäisi kysellä? En nyt muista mitä kautta eilen sinne viestiä laitoin, mutta ilmeisesti meni vain yhden tavaran lähettäjälle ja pyysivät olla yhteydessä amazoniin.

E. Pistimpä suoraan tuonne i-parceliin viestiä. Vastaus tulikin nopeasti, mutta eipä siitä apua ollut.
Hi,

Thanks so much for reaching out. I've checked into your shipment and the service level used is a non-trackable service. Even though Amazon gave you a tracking number it's non-trackable service.

Here's what I can tell you though, Amazon handed over your shipment to us on 10/18/2016 and we shipped it out on 10/202016. You should get your shipment a few days after we shipped it out. Sorry I can't provide anymore details than that but rest assured your package is on it's way.

All the best,
Nicole
Amazonille sitten vaan emailia ettet ole saanut pakettia?.Siellä pitäisi olla joku chattikin mutten löytänyt.Onkohan toi i-parcelin viesti joku automaattinen kun heittivät että "You should get your shipment a few days after we shipped it out" ja lähetty 20/10/2016 ja nyt on joulukuu.Joku vois ottaa ton piilovittuiluna... :D:D

Taitaa olla toi sivu mistä voi pistää viestiä.
https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html?nodeId=201910410
 
Viimeksi muokattu:
Miten toi i-parcel toimittaa ne paketit jotka ei mahdu postiluukusta suomessa eli tuleeko jossain vaiheessa vaan joku lappu että hae paketti postista vai tuoko ne ovelle?.Ilmeisesti toi seurantakoodi toimii suomen postin seurannassa?.

/offtopic
Mitä lueskellut niin ilmeisesti postin seuranta ei toimi ollenkaan/toimii huonosti tällä hetkellä joulun takia eli esim pakettiautomaattiin tulevien pakettien tekstarit tulee vasta joskus yöllä yms.?.
 
Amazonille sitten vaan emailia ettet ole saanut pakettia?.Siellä pitäisi olla joku chattikin mutten löytänyt.Onkohan toi i-parcelin viesti joku automaattinen kun heittivät että "You should get your shipment a few days after we shipped it out" ja lähetty 20/10/2016 ja nyt on joulukuu.Joku vois ottaa ton piilovittuiluna... :D:D

Taitaa olla toi sivu mistä voi pistää viestiä.
https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html?nodeId=201910410
Löytyhän se tuolta uk amazonista mihin viestiä pysty pistään.
Juu kyllähän tuo vittuilua jo alkaa olemaan, ensimmäinen ja viimeinen kerta tilata tuolta :D Tilataan kiinasta niin tuntuu olevan varmempaa ja nopeampaa toimitus, tosin pieniä laatueroja tuotteissa saattaa olla :p
 
En tiedä onko tuttu jo muille, mutta tässä hyvä sivusto mistä voi verrata missä on halvin tuote. Vertailee kaikkia amazonin kauppoja ja ebaytä.

https://www.curiua.com
 
Viimeksi muokattu:
Vastasivat amazonilta. Palauttavat rahat. Paketti hukassa eikä ole uusia tuotteita lähettää. Hyvä eka kerta :rofl:
 
Vastasivat amazonilta. Palauttavat rahat. Paketti hukassa eikä ole uusia tuotteita lähettää. Hyvä eka kerta :rofl:
Mitä kautta sä valitit?.Pitänee itsekkin pistää emailia jos ei ala näkymään.Hyvä eka kerta tosiaan.Tosta i-parcelista löytyy ihan hitosti samanlaista juttua että tavarat katoaa matkalla jatkuvasti mutta amazon kuitenkin käyttää sitä vielä.Niitä ei ilmeisesti se hävikki ja asiakkaiden kaikkoaminen haittaa yhtään.:D
 
Mitä kautta sä valitit?.Pitänee itsekkin pistää emailia jos ei ala näkymään.Hyvä eka kerta tosiaan.Tosta i-parcelista löytyy ihan hitosti samanlaista juttua että tavarat katoaa matkalla jatkuvasti mutta amazon kuitenkin käyttää sitä vielä.Niitä ei ilmeisesti se hävikki ja asiakkaiden kaikkoaminen haittaa yhtään.:D
Jostain sieltä helpin kautta taisi löytyä linkki where is my stuff tjsp. Sieltä sai sitten soitettua, laitettua mailia tai chatissa keskusteltua.
 
Sain juu.
IMG_1579.PNG

Mistä kautta tuolla tuota pakettia pitäisi kysellä? En nyt muista mitä kautta eilen sinne viestiä laitoin, mutta ilmeisesti meni vain yhden tavaran lähettäjälle ja pyysivät olla yhteydessä amazoniin.

E. Pistimpä suoraan tuonne i-parceliin viestiä. Vastaus tulikin nopeasti, mutta eipä siitä apua ollut.
Hi,

Thanks so much for reaching out. I've checked into your shipment and the service level used is a non-trackable service. Even though Amazon gave you a tracking number it's non-trackable service.

Here's what I can tell you though, Amazon handed over your shipment to us on 10/18/2016 and we shipped it out on 10/202016. You should get your shipment a few days after we shipped it out. Sorry I can't provide anymore details than that but rest assured your package is on it's way.

All the best,
Nicole
Tota identtistä copy-pastea mäkin sain pariin kyselyyn vastaukseksi. Botit ilmeisesti vastaa, koska tuo ei vastannut jälkimmäiseen kysymykseeni mitenkään. Jos UPS on yleisesti ottaen luokaton, puhelimettomine kuskeineen, niin tämä i-parcel se vasta jotain on. Miten noin paska palvelu voi koskaan kannattaa?
 
niin,eli tuoko noi nyt paketin ovelle vai tuleeko se postin kautta ei ole vielä selvinnyt jos se sieltä nyt on edes tulossa.
 
Tuli tilattua tuossa joku aika sitten näyttis saksan amazonista. Tilauksen jälkeen lähettivät ihan nopeasti itse tuotteen, kuriirina tämä i-parcel tms. Kun oli kulunut 2 vko siitä kun paketin olisi alunperin heidän arvionsa / seurantansa mukaan tulla perille, kyselin että voisivatko tarkistaa että missä se nyt menee ja alkaa vähäsen turhauttamaan tämä odottaminen.

Sieltä tuli vielä saman päivän aikana vastaus että katsovat paketin kadonneen matkalla, pahoittelivat luonnollisesti tilannetta ja lähettävät uuden free of charge. Sillä hetkellä tavaraa ei tosin ollut varastossa niin jouduin odottamaan n. viikon että sitä taas olisi. Perjantaina tuli ilmoitus että tavara lähetetty, maanantaina tai tiistaina toi lähetti paketin kotiovelle. Toisella kertaa käyttivät dhl:ää ja paketti tuli jonain express lentorahtina.
 
Tuli tilattua tuossa joku aika sitten näyttis saksan amazonista. Tilauksen jälkeen lähettivät ihan nopeasti itse tuotteen, kuriirina tämä i-parcel tms. Kun oli kulunut 2 vko siitä kun paketin olisi alunperin heidän arvionsa / seurantansa mukaan tulla perille, kyselin että voisivatko tarkistaa että missä se nyt menee ja alkaa vähäsen turhauttamaan tämä odottaminen.

Sieltä tuli vielä saman päivän aikana vastaus että katsovat paketin kadonneen matkalla, pahoittelivat luonnollisesti tilannetta ja lähettävät uuden free of charge. Sillä hetkellä tavaraa ei tosin ollut varastossa niin jouduin odottamaan n. viikon että sitä taas olisi. Perjantaina tuli ilmoitus että tavara lähetetty, maanantaina tai tiistaina toi lähetti paketin kotiovelle. Toisella kertaa käyttivät dhl:ää ja paketti tuli jonain express lentorahtina.
Katosi myös toi englannista lähetty i-parcelin paketti eli näyttää lähteneen englannista ja sen jälkeen ei ole kuulunut paketista mitään.Liityn i-parcel 100% packet loss klubiin.. :D
 
Voi nyt vittu. Tilasin pari viikkoa sitten saksan Amazonista lahjoja parilla sataa ja toimitusta lupailtiin tälle viikkoa. DHL seuranta näyttää, että paketti on hampurissa ja toimitus tiistaina... Joutuuko tässä nyt vielä ostamaan joululahjatkin kahteen kertaan :nb:

Kannattaa kyllä valmistautua lähtemään kivijalkakauppakierrokselle :D
 
Voi nyt vittu. Tilasin pari viikkoa sitten saksan Amazonista lahjoja parilla sataa ja toimitusta lupailtiin tälle viikkoa. DHL seuranta näyttää, että paketti on hampurissa ja toimitus tiistaina... Joutuuko tässä nyt vielä ostamaan joululahjatkin kahteen kertaan :nb:

Lähinnä ajattelin lahjoa itseäni, ensin lupailivat toimitusta 16pv kuluvaa kuuta, nyt lupaus on siirtynyt 23pv ja jos ei silloin saavu voi ottaa yhteyttä.. ..saa nyt nähdä. Tosin ei minulle se joulu niin tärkeä ole että juuri silloin pitäisi omien ostosten olla paikalla mutta varmaan perheellisillä (jälkeläisiä ajatellen) asia voi olla eri.

Edit: lisättäköön se että useasti ostellut niin brittien kuin saksankin amazonista eikä sinänsä valittamista.

Joskus tuotteella kestää kyllä hävyttömän pitkään saapua paikalle mutta monesti hieman laadukkaampi tuote tuodaan ihan kotiovelle. Ne mitkä hoituvat hiljakseen meidän postin kautta ovat ärsyttävimmät kun voivat suomessa viipyä useamman viikon.
 
Lähinnä ajattelin lahjoa itseäni, ensin lupailivat toimitusta 16pv kuluvaa kuuta, nyt lupaus on siirtynyt 23pv ja jos ei silloin saavu voi ottaa yhteyttä.. ..saa nyt nähdä. Tosin ei minulle se joulu niin tärkeä ole että juuri silloin pitäisi omien ostosten olla paikalla mutta varmaan perheellisillä (jälkeläisiä ajatellen) asia voi olla eri.

Edit: lisättäköön se että useasti ostellut niin brittien kuin saksankin amazonista eikä sinänsä valittamista.

Joskus tuotteella kestää kyllä hävyttömän pitkään saapua paikalle mutta monesti hieman laadukkaampi tuote tuodaan ihan kotiovelle. Ne mitkä hoituvat hiljakseen meidän postin kautta ovat ärsyttävimmät kun voivat suomessa viipyä useamman viikon.
Jos tavaroilla on oikeasti kiire niin kannattaa maksaa siitä nopeammasta toimituksesta ja jos tilaat enemmän tavaraa, niin valita se täppä et lähettävät tavarat erikseen jos joku tavara on lopussa. Sillä nopeammalla toimituksella tavara tulee poikkeuksetta parissa päivässä.
 
Tilasin 7.12 ensimmäistä kertaa amazonista ja ensimmäinen paketti tuli ajallaan 19.12(UPS):tup:
Toinen paketti tuleekin jonkun toisen kuriirin kautta ja amazonissa lukee "Arriving today - On time". Taitaa olla toiveajattelua, että tulisi vielä tänään.
Kuinka paljon porukalla on heittäny nää "arvioinnit" ?
amazon.PNG
 
Mites tonne Amazon.de:n tehdään huomatus myöhästyneestä paketista.

Tilasin pikana yhen asian 14.12 ja sen piti olla perillä 16.12. Noo se on vasta lähtenyt 23.12 lähettäjältä. 20.12 laitoin rahat takaisin pyynnön, mutta onko tuo riittävä?
 
Vituiksi meni omakin tilaus. Ihmetyttää amazonin aspakin. Keskiviikkona asiaa tiedustelin, niin sanoivat, että paketti toimitetaan torstaina, vaikka DHL seuranta näytti sen yhä olevan saksan puolella. Torstaina laitoin uudestaan viestiä ettei tullut ja DHL seuranta näyttää aivan muuta. Oli tässä vaiheessa matkalla suomeen ja siitä eteenpäin matka jatkuisi suomen postin kyydillä. Perjantai aamuna tuli vastaus, että ovat olleet yhteydessä DHL:n ja paketti toimitetaan perille perjantaina.

No vitut tuli, kuten jo aavistelinkin ja kävin toisen satsin leluja. Yleensä kyllä asiakaspalvelu ollut ensiluokkaista, mutta nyt meni jo aivan selvän valehtelun puolelle.
jos sanovat että suomen posti tuo ne eikä se sitten tuonut niin miten se on dhl:n/amazonin vika?.

/offtopic
joops,dhl:llä kestää 3t siirtää paketti UK->DE mutta >24t DE->Fi.Toivottavasti ei käy kuin i-parcelilla eli joku nyysii paketin tossa välissä tms.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Toimitus tilatessa luvattiin jouluviikolle ja oli next day delivery, mutta lähtivät vasta reilun viikon päästä. Sitten valehtelevat paketin tulevan toimitetuksi vaikka seuranta aivan muuta väittää, niin onhan tuo nyt aivan täysin amazonin vika.
Oliko paketti amazonilta vai joltain muulta firmalta ja kai tarkistit että niitä oli varastossa valmiiksi?.Tietääkös kukaan että toimittaako Dhl paketteja joulupyhinä?.
 
Tuli tuolta amazon.fr:stä tilattua hiiri, mutta rullassa on vikaa. Voiko tuonne englanniksi kirjoitella palautuksen syytä vai pitääkö alkaa vääntää ranskaa google translatella?
 
Tuli tuolta amazon.fr:stä tilattua hiiri, mutta rullassa on vikaa. Voiko tuonne englanniksi kirjoitella palautuksen syytä vai pitääkö alkaa vääntää ranskaa google translatella?
Voi ihan englanniksi sotkea. Amazonin aspa tuntuu muutenkin sijaitsevan Intiassa eli jos kirjoitat englanniksi mailin niin vastaavat myös englanniksi.
 
Logitechin hiiri ei Saksan Amazonin englantilaisvarastolta I-parcelin toimesta kolmessa viikossa ehtinyt kuin Surreystä poispäin. Kaksi viikkoa oli 7.12 sivuston antama määräaika toimitukselle, mutta tänään iltapäivällä asiakaspalvelusta toimituksen tilaa kyseltyäni laittoivat heti uuden tulemaan sen suuremmitta seremonioitta nopeimmalla toimituksella, ennusteena perjantai.

Eli sulla käytännössä kävi ihan samoin kuin itselleni. Kauankohan menee että tajuavat lempata tuon i parcelin...
 
Tein valituksen nyt tänään, tuli samantien vahvistus missä pahoiteltiin ja tehtiin uusi lähetys jonka luvataan olla perillä perjantaina. Saa nähdä tuleeko jossain vaiheessa toinenkin paketti perinteisellä postilla.. alunperin luvattiin 16pv, sitten 23pv eikä vieläkään saapunut.

Saksan Amazon kyseessä siis. Toisaalta yhdet samaan aikaan tilatut (4.12) korvakorut saapuivat ennen joulua hyvissä ajoin (luvattuun 16pv mennessä) ja 28.11 tilattu tehosekoitin saapui 7.12 joten yleensä nuo tulevat ihan ajoissa.

Tosiaan englanniksi voi hoitaa kirjoittelut (ja puhumiset jos sieltä soitetaan / sinne soittaa) kohteliaasti minua palveli: Bozidar Ljubic :smoke:
 
Hmm laitoin eilen tuosta hiirestä menemään tuon palautuksen. Automaattiviesteinä sieltä tuli miten lähettää ja tulostettavat tiedot pakettiin. Noh tänään sieltä tuli viesti että ovat lähettäneet uuden hiiren mulle tulemaan joten mites täs nyt tehdään? Pitääkö odotella että uusi tulee ja sitten lähetellä vai mitä?
 
Näyttää loppuneen Amazon.de:n ilmainen toimitus Suomeen

e. näyttää toimivan vielä, mutta maininnat poistuneet
 
Viimeksi muokattu:
Näyttää loppuneen Amazon.de:n ilmainen toimitus Suomeen

e. näyttää toimivan vielä, mutta maininnat poistuneet
Normaalisti toimii ilmainen toimitus Suomeen ja "maininnatkin" löytyvät aivan kuten aiemminkin:
https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html?nodeId=201910160
About Free Shipping by Amazon
Free delivery is available for a variety of items and destinations.
Free delivery for orders made on Amazon.de is available for the following items and destinations:
...
Delivery to Czech Republic, Denmark, Finland, Hungary, Poland, Slovakia and Sweden**
Standard Delivery
Minimum spend of €39.00
Items All items*

*Some items may not be available in your country. More information can be found on our help page for Delivery Restrictions.
 
Minulla ei enää näy lightning dealit Amazon.de:ssä jos kielenä on englanti. Sitten kun vaihtaa kielen saksaan, ne näkyvät ihan normaalisti. Mites muilla?
 
Mitähän eroa tuolla saksan amazonin standard ja expedited shippingillä oikein on? Juutalaisena otin tyytyväisenä standard shippingin kun ilmaiseksi sai, oletin että halvimmalla mahdollisella toimituksella tulee johonkin normipostiin, mutta eiköhän se nyt ole sitten ups-kuriirikyydillä tulossa. Ihan taas turhaa yrittää sitä kotiosoitteeseen toimittaa ja toimitusosoitettahan ei tietenkään voi vaihtaa ainakaan ennen ensimmäistä yritystä eli höhöhöhöööö

Mietin vaan että jos ilmainen standard shipping on kuriirikyyti niin mitähän se expedited shipping on..
 
Taitaa mennä paketin koon mukaan jako, dhl=pienet ja ups=isot.

Tänne toimitettu 4 Amazon pakettia joista 3 DHL/Posti ja yksi UPS/Posti

Ja posti on nämä kotiin kantanut koska Maaseutu
 
Maininnalla varmaan viitattiin niihin isoihin etusivun mainosbannereihin. Mutta muuten mikään ei ole muuttunut.
On siellä vielä se bannerikin, mutta siinä samassa kentässä näytetään muitakin mainoksia, niin ei välttämättä satu aina osumaan se mainos kohdalleen, jossa niistä toimituskuluista on maininta.
 
"Delivery to Czech Republic, Denmark, Finland, Hungary, Poland, Slovakia and Sweden
Standard Delivery Minimum spend of €39.00 All items"

Voiko tuon Saxan Amazonin ilmaisen toimituxen saada jos kerää 39 € arvosta kamaa tilauxeen 3. osapuolen myyjiltä, vaiko pelkästää ite Amazonilta tilattaessa?
 
"Delivery to Czech Republic, Denmark, Finland, Hungary, Poland, Slovakia and Sweden
Standard Delivery Minimum spend of €39.00 All items"

Voiko tuon Saxan Amazonin ilmaisen toimituxen saada jos kerää 39 € arvosta kamaa tilauxeen 3. osapuolen myyjiltä, vaiko pelkästää ite Amazonilta tilattaessa?
Muistaakseni pitää olla vähintään "fullfilled by Amazon" että toimii, ja kyllä sen viimeistään kassalla näkee
 
Mitähän eroa tuolla saksan amazonin standard ja expedited shippingillä oikein on?

Toimituksen nopeus kait siinä ainoa ero on. Pari SSD-levyä tilasin syksyllä ja expeditedillä tuli muutamassa päivässä kotiovelle.
 
Hienosti taitaa toimia tuo paketin seuranta:

I-parcelin sivujen mukaan:

Thu. 29 Dec
9:13 AM

Your package has been taken off hold
Surrey, GB
Thu. 29 Dec
2:54 AM

Your shipment has been flagged for review of the contents prior to export
Surrey, GB
Thu. 29 Dec
2:53 AM

Package details received electronically from Seller


Amazon.de:

Shipment details
Latest update: Saturday, 31 Dec
05:34
Parcel left the carrier facility
SEVENUM, Limburg, DE

Friday, 30 Dec
10:45
Parcel arrived at a carrier facility
SEVENUM, Limburg, DE

Thursday, 29 Dec
02:48
Parcel has been handed over to the carrier and is in transit


Missäköhän se paketti nyt oikeasti on? Nuo molemmat on siis samalle seurantakoodille.
 
Hienosti taitaa toimia tuo paketin seuranta:

I-parcelin sivujen mukaan:

Thu. 29 Dec
9:13 AM

Your package has been taken off hold
Surrey, GB
Thu. 29 Dec
2:54 AM

Your shipment has been flagged for review of the contents prior to export
Surrey, GB
Thu. 29 Dec
2:53 AM

Package details received electronically from Seller


Amazon.de:

Shipment details
Latest update: Saturday, 31 Dec
05:34
Parcel left the carrier facility
SEVENUM, Limburg, DE

Friday, 30 Dec
10:45
Parcel arrived at a carrier facility
SEVENUM, Limburg, DE

Thursday, 29 Dec
02:48
Parcel has been handed over to the carrier and is in transit


Missäköhän se paketti nyt oikeasti on? Nuo molemmat on siis samalle seurantakoodille.

Todennäköisesti nuo Limburgin merkinnät ovat siitä kun Amazon tai jokin kolmas osapuoli on vasta kuljettamassa pakettia i-parcelille. I-parcelin seurannassahan ei ole vielä mitään merkintää siitä että i-parcel olisi vastaanottanut paketin käsittelyyn (tosin tuo "package has been taken off hold" on kyllä aika erikoinen jos asia on näin).

Amazon tekee tätä joskus pakettien kanssa, esim. itse olen törmännyt pariin caseen jossa lähettivät paketin ensin Briteistä Saksaan tavalla X, ja Saksassa se ilmestyi DHL:n seurantaan ja lähti Suomeen päin - Amazonin omassa seurannassa näkyi brittiosuus heti ja seurantanumerona näkyi DHL:n seurantanumero, mutta DHL:n seurannassa ei näkynyt mitään ennen paketin saapumista Saksaan. Tämä näkyi myös muutamaa päivää tavallista pidempänä toimituksena. (Kyseessä olivat isommat paketit brittipistokkeella, joten niitä ei varmastikaan Saksan varastoista suoraan löytynyt, joista tavallisesti ainakin minulle nuo isommat paketit lähettävät.)
 
Todennäköisesti nuo Limburgin merkinnät ovat siitä kun Amazon tai jokin kolmas osapuoli on vasta kuljettamassa pakettia i-parcelille. I-parcelin seurannassahan ei ole vielä mitään merkintää siitä että i-parcel olisi vastaanottanut paketin käsittelyyn (tosin tuo "package has been taken off hold" on kyllä aika erikoinen jos asia on näin).

Amazon tekee tätä joskus pakettien kanssa, esim. itse olen törmännyt pariin caseen jossa lähettivät paketin ensin Briteistä Saksaan tavalla X, ja Saksassa se ilmestyi DHL:n seurantaan ja lähti Suomeen päin - Amazonin omassa seurannassa näkyi brittiosuus heti ja seurantanumerona näkyi DHL:n seurantanumero, mutta DHL:n seurannassa ei näkynyt mitään ennen paketin saapumista Saksaan. Tämä näkyi myös muutamaa päivää tavallista pidempänä toimituksena. (Kyseessä olivat isommat paketit brittipistokkeella, joten niitä ei varmastikaan Saksan varastoista suoraan löytynyt, joista tavallisesti ainakin minulle nuo isommat paketit lähettävät.)

Ihmettelin, miten nuo seurantatiedot voi olla noin erilaiset. Jos joku muu kuljettaa pakettia I-parcelille, niin miksi I-parcelin sivuilla näkyy vain UK osuus ei Saksan osuutta (senhän pitäisi olla juuri päinvastoin)? Hieman myös epäilen, että on mennyt briteistä saksaan yli 700km vuorokaudessa kun kyseessä ei ole mikään pikalähetys (eikä pysähtynyt missään varastolla).
 
Ihmettelin, miten nuo seurantatiedot voi olla noin erilaiset. Jos joku muu kuljettaa pakettia I-parcelille, niin miksi I-parcelin sivuilla näkyy vain UK osuus ei Saksan osuutta (senhän pitäisi olla juuri päinvastoin)? Hieman myös epäilen, että on mennyt briteistä saksaan yli 700km vuorokaudessa kun kyseessä ei ole mikään pikalähetys (eikä pysähtynyt missään varastolla).

Sori, olin vissiin epäselvä.

Oma tulkintani oli siis että paketti ei ole oikeasti tuolla Briteissä ollutkaan missään vaiheessa (ainakaan vielä) kun i-parcelin seurannassa ei ole minkäänlaista "received"-tapahtumaa. Nuo kaksi ensimmäistä merkintää i-parcelin seurannassa ovat selvästi sellaisia että paketti ei ole vielä heillä (ennakkoilmoitus, ja sitten flagged heti seuraavalla minuutilla). Kolmas kuulostaisi siltä että paketti olisi oikeasti Surreyssa, mutta epäilen että näin ei kuitenkaan ole kun siitä ei ole sitä erillistä tapahtumaa.

Enkä tarkoittanut että tässä sun tapauksessa olisi paketti tulossa Briteistä Saksan kautta Suomeen, se oli vain esimerkki vastaavankaltaisesta tapauksesta. Amazonin seurannan perusteella veikkaisin että pakettisi on lähtenyt Amazonin Saksan varastolta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 646
Viestejä
4 479 950
Jäsenet
73 963
Uusin jäsen
jej2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom