AM3/AM3+ Kellotukset ja kokemukset

Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
55
Karkeasti LLC high/extreme, kaikki prossun turbo- ja virransäästöasetukset pois ja sitten kerrointa ja jännitettä nostamaan niin kauan, että 1.5V tai 62C tulee vastaan.
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
Ei ehkä paras lankku kellotukseen tuo perskivi... Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin asuksen paremman pään tuotteet on ne millä kannattaa leikkiin ryhtyä. Korjatkoon joku jos olen väärässä :)

Itsellänihän on asus sabertooth 990fx
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
55
Mulla myös Sabertooth. Hyvään virransyöttöön kannattaa panostaa näissä hommissa ja tuossa mATX koossa saattaa olla haastavaa löytää hyvää lankkua, kun niitä on aika vähän AM3-kannalle ylipäätänsä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
715
Onko kukaan hionut HS:n pintaa täällä? Mahtaisko olla suurta hyötyä? Kuullut, että kolvatuissa prossuissa HS saatta mennä vähän kieroon, jolloin tasoitus parantaisi jäähdytystehoa.

Itsellä FX-8350.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
196
Itse asiassa viimeviikolla hioin. 5 astetta putos maksimi lämmöt. Saattoi tulla tahnatkin paremmin... mutta 5 astetta viileempi kuitenkin :) Kupera kuppi tuntui olevan. 3mm leveästi laidoilta hioutui kuparille ennen kuin keskelle tuli naarmuakaan.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
Hiplailin itekin että tahnat levinneet suurimman osan sivummalle. Katoin kiveä, niin hieman on elänyt rautaa on.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
No juu en ole käyttäny kun tuota hwmonitoria ja amd overdrivee käytän.
Tuossa olis tän päiväsestä käytöstä tuo kuva ja tuossa on käyny tuon mukaan tuo package 225°C :D
Virtalähde äkkiä vaihtoon, jos noi on sun oikeet 12V linjan lukemat. Mitä itse asiaan tulee niin package omien kokemuksien mukaan näyttää enempi vähempi mitä sattuu.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
545
Pientä kokeilun kokemusta;
Emo on Asus M5 A97 R2.0, prossa FX 8350. Ihmettelin Win 10 kaatumista aika usein. Prossa oli kellotettu Asuksen omalla Al Suite 2 Win ohjelmalla kevyesti. Nyt sitten osui silmiin jostain juuri tuon ohjelman aiheuttamat ongelmat. Ei ilmeisesti nostanut mm. voltteja. Kellotin suoraan emolevyltä edelleen varsin kevyesti 22, eli 4414 tasolle. Voltteja on nyt 1,42. Voisi varmaan hieman pudottaa tuolle kellotukselle. Kyllä toimii vakaasti nyt. Testailtu mm. Prime95:llä.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
769
Pientä kokeilun kokemusta;
Emo on Asus M5 A97 R2.0, prossa FX 8350. Ihmettelin Win 10 kaatumista aika usein. Prossa oli kellotettu Asuksen omalla Al Suite 2 Win ohjelmalla kevyesti. Nyt sitten osui silmiin jostain juuri tuon ohjelman aiheuttamat ongelmat. Ei ilmeisesti nostanut mm. voltteja. Kellotin suoraan emolevyltä edelleen varsin kevyesti 22, eli 4414 tasolle. Voltteja on nyt 1,42. Voisi varmaan hieman pudottaa tuolle kellotukselle. Kyllä toimii vakaasti nyt. Testailtu mm. Prime95:llä.
Pitäisi mennä 1.35V tuntumassa kyllä noilla kelloilla. 4,5GHz myöskään vielä harvoin vaatii yli 1.4V tuolla kivellä. Prime ei ole hyvä testi FX prossuilla, lataa RealBench mielummin vaikka. Emosi ei ole ihan parasta a-ryhmää isolle FX:lle, mutta tuo R2.0 versio menettelee. Pidä voltit alle 1.45V ja seuraile lämpöjä.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
545
En ole ihan noin pienille volteille pienellä testimäärällä päässyt. Nyt on 1,38 V. Koneessa ovat Kingstonin KHX 1866 C muisti , 4 x 4 Gb. Niissä on nyt 1,65 V, ihan alkuperäisillä 10-11-1030-42 asetuksilla ja muistitesteillä sekä käytännössä erittäin vakaa. Lämmöt kivellä olleet max luokkaa 60 astetta. Vesijäähynä DeepCool MAELSTROM 240T BLUE.
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
Kumpaa tekniikkaa kukin suosii tuon fx:n kellotuksessa kertoimen vai väylän säädöllä? Onko jollain antaa vähä pro tipsejä kellotukseen :D
 

Quadratic

Supreme Gentleman
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
249
Väylän sörkkimisessä ei ole mitään järkeä, kun CPU-NB:tä ja muisteja voi kellottaa erikseen. Vanhemmilla AM3-vehkeillä oli pakko jos kyseessä oli kerroinlukollinen prossu tai emolevyn muistituki rajoittui 1600MHz:iin ja halusi muisteille kovemmat kellot.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 263
Tuli tänään pitkästä aikaa kikkailtua oman 8350 kanssa. Olen aiemmin ajellut ~vakiovolteilla 4,4-4,5 Ghz kelloilla ja muutamat benchit 4,6:llakin. Tuli aikoinaan valittua huono emo kellotukseen (Asrock 970 Extreme3 R2.0) ja siinä tulee virransyötön lämpeneminen / throttlaus vastaan ennenkuin prossusta loppuisi kulku tai sen lämmöt alkais rajoittaa. Prossua jäähdyttää Thermalright True Spirit 120.

Mulla on emon virransyötölle puhallin suoraan siilin päälle, niin se vähän helpottaa. Tänään aloin sitten kikkailemaan enemmän tuo FSB:n kanssa. Tuntuisi että tämä prossu tykkää eniten väylän ja kertoimen yhdistelmästä. Tällä hetkellä mulla on 214MHz x 22.0 = 4708MHz ja voltit max 1,34. Jos antaa enemmän jännitettä, niin VRM alkaa throtlaamaan rasitustesteissä. Pelkällä kertoimella kellottamalla, jännitettä joutui antamaan selvästi enemmän jo pienemmillä kelloilla. Näillä asetuksilla sai Cinebenchissä 736pts.

Tässä emossa on LLC joko Auto, Enabled tai Disabled. Otin sen pois päältä, koska se ei oikein toiminut niinkuin piti, tai sitten se on tällä emolla tehty jotenkin nurinkuriseksi. Nyt mulla on biosista valittu CPU voltageksi 1,300V, työpöydällä HWMonitor näyttää jännitteeksi n.1,29V ja rasituksessa se nostaa jännitteen tosiaan max 1,344V. Aiemmin LLC päällä rasituksessa jännite laski ja idlessä jännite oli sitten korkeampi ja niin ollen lämmötkin koko ajan korkeammalla.

Muistit, sekä HT ja NB taajuudet pudotin vaan suunnilleen vakio-asetuksiin, niitten säätämiseen vois perehtyä vielä jossain vaiheessa. Voisi myös koittaa nostaa FSBtä entisestään ja ottaa kerrointa pois ja katsoa että meneekö parempaan vai huonompaan vai onko tässä juuri se sweet spot omalle koneelleni löytynyt.

Nyt olen tämän illan pelaillut ja ajanut testiohjelmia läpi ja ainakin tällä hetkellä vaikuttaisi, ettei välttämättä tarvi edes pudottaa kelloja 24/7 käyttöön. :)

edit: Googletin aiheesta ja myös muilla foorumeilla on aiemmin todettu että nämä kivet tykkää väylän ja kertoimen yhdistelmästä.
Oveclocking fx 8350 fsb or multiplier
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
715
Onkohan mulla vaan huono kivi vai teenköhän jotain väärin? 4,6GHz tällä hetkellä ja 1,475v. Ei toimi ton alhasemmilla. Emona gigabyte 970a-ds3p eikä mikään käy erityisen kuumana.

Edit: Tosiaam FX-8350 kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
Ihan suosittelen cpu/nb kellottamista 2600mhz ja ram muistit ainakin 2133mhz asti. Testailis vakautta ja sitten nostelen prossun kerrointa ylöspäin.

Muistaakseni jos on tyyliin fx 81xx, 61xx sarjan prossut, niin HT linkin taajuuden nostamisella oli paljonkin hyötyä. Ei noilla 83xx ja 63xx mitään järkeä.

Ite olen vetänyt cienbench testillä omalla kivellä täysin vakiolla 460 pistettä. (Fx-8120 3.1ghz ram 8gb 1333mhz, amd turboteknology off)

Kellotin kertoimella sitten 4.0ghz, cpu/nb 2600mhz, HT link 2400mhz, ram 2133mhz ja amd turboteknology off. Noin 590 pistettä tuli. Peleissä kyllä huomasi eron, esim näyttis ja prossu rupee yhdessä paremmin tekemään yhteistyötä. Fps kasvoi kaikista eniten vakaamakksi se tuli. Paremman jäähyn kun hankin niin paukutan kerrointa tuosta ylöspäin.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
769
Onkohan mulla vaan huono kivi vai teenköhän jotain väärin? 4,6GHz tällä hetkellä ja 1,475v. Ei toimi ton alhasemmilla. Emona gigabyte 970a-ds3p eikä mikään käy erityisen kuumana.

Edit: Tosiaam FX-8350 kyseessä.
Teet väärin siinä suhteessa, että tuon emon 4+1 vaiheisella virransyötöllä ei kuuhun mennä. Noilla volteilla throtlailee virransyöttö jo varmasti ja tuskin se antaa ulos edes noita asetettuja arvoja. Asukselta löytyy ainoat emolevyt, joilla kannattaa edes yrittää järkeviä/turvallisia kellotuksia kun mennään yli 4,5GHz FX8xxx kivien kanssa.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
715
Teet väärin siinä suhteessa, että tuon emon 4+1 vaiheisella virransyötöllä ei kuuhun mennä. Noilla volteilla throtlailee virransyöttö jo varmasti ja tuskin se antaa ulos edes noita asetettuja arvoja. Asukselta löytyy ainoat emolevyt, joilla kannattaa edes yrittää järkeviä/turvallisia kellotuksia kun mennään yli 4,5GHz FX8xxx kivien kanssa.
Hups. Tuli ulkomuistista kaverin budjettkoneen emo. Tuolla ei juu kellotella. Itellä tosiaan GA-970A-UD3 samalta valmistajalta.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
769
Hups. Tuli ulkomuistista kaverin budjettkoneen emo. Tuolla ei juu kellotella. Itellä tosiaan GA-970A-UD3 samalta valmistajalta.
No ei tuossakaan kovin laadukas virransyöttö ole, vaikka 8 -vaiheinen olevinaan onkin. Nähtävästi vain rev4 versio kyseisestä lankusta menettelee, muissa on vdroppia ja throtlailua esiintynyt aika paljon ulkomaisten foorumeiden mukaan.

Ainoat oikeasti hyvät lankut FX8xxx kellotuksiin:

Asus M5A99X Evo R2.0
Asus Sabertooth 990FX (kaikki revisiot)
Asus Croshair V Formula Z

Tänne tarvittaisiin @The Stilt kertomaan ja korjaamaan faktoja. :kahvi:
 

Quadratic

Supreme Gentleman
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
249
M5A97 Evo R2.0 / M5A99X Evo R2.0 / M5A99FX Pro R2.0 / 970 Pro Gaming/Aura ovat kaikki hyviä lankkuja Sapelihampaan ja Crosshairin lisäksi.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
769
M5A97 Evo R2.0 / M5A99X Evo R2.0 / M5A99FX Pro R2.0 / 970 Pro Gaming/Aura ovat kaikki hyviä lankkuja Sapelihampaan ja Crosshairin lisäksi.
Juu noi "Pro" mallit unohdinkin kun ovat uudempia malleja. Hyviä lankkuja nekin kellotukseen isolle FX:lle toden totta.
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
Onkos kellään ideaa kuinkas tuon sabertoothin vrm:n sais vesille? Pitäiskö itse koittaa suunnitella siihen blokki vai laittaako pienet puhaltimet vaan sille suosista?
 

JMH

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
58
Onkos kellään ideaa kuinkas tuon sabertoothin vrm:n sais vesille? Pitäiskö itse koittaa suunnitella siihen blokki vai laittaako pienet puhaltimet vaan sille suosista?
Toimisikohan sinulla Anfi-techin vrm-blokki?
Iteslläni oli saman valmistajan blokki jäähdyttämässä asrockin 970 Extreme4:n virransyöttöä, jolloin toimivuus oli ok fx8350:n kanssa.
(Nyttemmin ilmaan siirron myötä prossua jouduttu kunnolla alikellottamaan)
 

Quadratic

Supreme Gentleman
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
249
Ei ole järkeä viritellä vesiblokkia virransyötölle, tuuletin riittää pitämään lämmöt riittävän alhaisina. Rahallisestikaan ei ole kannattavaa syytää rahaa noin vanhaan rautaan kun mitään hyötyä ei sillä saavuta.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 263
Ei ole järkeä viritellä vesiblokkia virransyötölle, tuuletin riittää pitämään lämmöt riittävän alhaisina. Rahallisestikaan ei ole kannattavaa syytää rahaa noin vanhaan rautaan kun mitään hyötyä ei sillä saavuta.
Harvoin rahallisesti ja kannattava näissä touhuissa esiintyy samassa lauseessa :D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 263
Vähän piti ottaa kelloja alas kun muutaman tunnin pelisession jälkeen kaatui sillä 4,7 GHz:lla. Nyt on 4.62 GHz samalla 1,34 voltilla ollu pari päivää eikä ole vielä ainakaan kaatuillut pitemmissäkään pelisessioissa eikä rasitusohjelmissa.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
40
... niin kauan, että 1.5V tai 62C tulee vastaan.
62c/core vai 62c package(vai mikä lie)?

Ei ehkä paras lankku kellotukseen tuo perskivi... Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin asuksen paremman pään tuotteet on ne millä kannattaa leikkiin ryhtyä. Korjatkoon joku jos olen väärässä :)

Itsellänihän on asus sabertooth 990fx
Ei todellakaan ole. Oli vain ostovaiheessa ainoa vaihtoa (ainoa kirjaimellisesti).

Onko kukaan hionut HS:n pintaa täällä? Mahtaisko olla suurta hyötyä? Kuullut, että kolvatuissa prossuissa HS saatta mennä vähän kieroon, jolloin tasoitus parantaisi jäähdytystehoa.

Itsellä FX-8350.
Itse hinkkailin ilman sen suurempaa miettimistä taikka researcheja FX-8320 pinnan ja myös jäähyn pohjan muitaakseni 400-600-800 papereilla(en muista käytinkö 800 kiveen). Paha sanoa hyödystä mitään kun kaikki kotelotuulettimet ja emo on vaihtunut ja ovat nyt jopa paikoillaan.

Aiemmin oli siis yksi silverarrowin vakioflekti jäähyssä kiinni, 1-kotelon katossa ja 2x120 edessä.

Nyt on 2*120 edestä sisään 2*120 katosta ulos ja 1*120 persiistä sisään, hopeanuolessa ei flektiä.

Aiemmalla kokoonpanolla lämmöt "piikkaili" satunnaisesti jopa ilman rasitusta vakiokelloilla. Aida64 näytti parhaillaan 54-60c kevyen pelaamisen jälkeen. Tosin saidan lukeminen nyt on minulle vähän mitä on kun en ymmärrä mitä numeroita kannattaisi pitää huolestuttavina ja mitä ei.

nykyään ei ole ollut lämpöpiikkejä edes kellojen ollessa 204*21.5 ja 1.435+150mv (nyt vakiokellot ja lämmöt seisoo 32c.)

Tuosta CPU voltage offsetista: onko sillä joku ero että jotta nostaako voltteja vain sitä mukaa kun on tarvis vai käyttääkö offsettia?

Nuilla mainituilla 204*21.5 / 1.435+150mv testailin noin viikon ilman mitään ongelmia/tökkimisiä/lämpöongelmia. Bios resetin ja winukan uudelleenasennuksen jälkeen en ole kelloja nostanut takaisin. Enkä varmaan nostakkaan ennen kun saan uuden näytönohjaimen. Tämä nykyinen kun ei pysy prossun perässä edes vaikka ottaisi puolet threadeista pois käytöstä :D

GURUille kysymys: HTlink ja RAM voltit, mitään tarvetta nostella fsb:n noustessa?

(siirryn tästä kyselemään askarruttavia asioita näyttövalinnasta-->)
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
55
62c/core vai 62c package(vai mikä lie)?
Lähde.
AMD itse listaa 8350:n max tempin 61C. Tuon yli mentäessä seuraukset ovat varmaan kivi kohtaista. Eri foorumeilla ilmoitetut rajat liikkuvat taas 62-72 välillä.
Ilmeisesti socket lämpö voi olla noin 10c korkeampi.

HWmonitor näyttää emon alla "CPU" kohdassa socket lämpöä ja prossun alta löytyvässä "Package" kohdassa coren lämpöä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
40
Lähde.
AMD itse listaa 8350:n max tempin 61C. Tuon yli mentäessä seuraukset ovat varmaan kivi kohtaista. Eri foorumeilla ilmoitetut rajat liikkuvat taas 62-72 välillä.
Ilmeisesti socket lämpö voi olla noin 10c korkeampi.

HWmonitor näyttää emon alla "CPU" kohdassa socket lämpöä ja prossun alta löytyvässä "Package" kohdassa coren lämpöä.
Eli ilmeisesti Aida64:ssa ylin lämpö on siis socket?
Seh'n minulla näyttää näin (aida siis):
CPU-------

CPU1---
CPU2---
CPU3---
4---
5---
6---
7---
8---

Ja tuo ylin on juurikin n.10c korkeampi kuin muut. Aiemmin nimittäin olen tuota ylintä lämpöä vain seuraillut ja tuolloin on muut pysyneet siellä 54c tuntumassa. Kellot siellä 4.3-4.4 hujakoilla
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
55
Eli ilmeisesti Aida64:ssa ylin lämpö on siis socket?
Seh'n minulla näyttää näin (aida siis):
CPU-------

CPU1---
CPU2---
CPU3---
4---
5---
6---
7---
8---

Ja tuo ylin on juurikin n.10c korkeampi kuin muut. Aiemmin nimittäin olen tuota ylintä lämpöä vain seuraillut ja tuolloin on muut pysyneet siellä 54c tuntumassa. Kellot siellä 4.3-4.4 hujakoilla
Kuulostais olevan ihan linjassa. Mulla on 4.6 ja lämmöt phanteksin 14:llä ~52 rasituksessa.
Tietty voit ladata vielä esim. Coretempin ja verrata noihin Aidan arvoihin varmistukseksi. Joillakin hwmonitor ei oo näyttänyt lämpöjä oikein rasituksen alla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
838
Mulla hujahti 4 kertaa prossun sisäänrakennetulle lämpölimiitille prossu, kun vesipumppu oli pettänyt kahdesti ja ei ollut mitään emon suojauksia päällä joten eipä noista kaiketi kannata kauheasti stressata. Mulla corejen lämpötila pyörii noin 23-35c hujakoilla ja package lämpö tismalleen samoissa hw monitorin mukaan. Speedfan taasen antaa 10c kuumemman lämpötilan.
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
Nonniin sainpas viimein tilattua uuden powerin ja vähä puhaltimia ja letkuja niin pääsee ensviikolla kasaileen koneen kasaan ja pääsee pelaan :D

Hienoo kun oot pari viikkoo ilman konetta ja kun tuosta pelaamisesta tykkää niin on se raskasta olla ilman konetta :vihellys::rofl::rofl::rofl:
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
55
Nonniin sainpas viimein tilattua uuden powerin ja vähä puhaltimia ja letkuja niin pääsee ensviikolla kasaileen koneen kasaan ja pääsee pelaan :D

Hienoo kun oot pari viikkoo ilman konetta ja kun tuosta pelaamisesta tykkää niin on se raskasta olla ilman konetta :vihellys::rofl::rofl::rofl:
Ai sullakaan ei mennyt vielä Rieseni tilaukseen? :p
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
430
Ai sullakaan ei mennyt vielä Rieseni tilaukseen? :p
Porukka odottelee ja ihan aiheellista onkin.

M5A99X evo r2.0 ja kivenä 8350. Kyllähän tuo venyy mukaviin lukemiin mutta sitten stoppaa kuin seinään, ei auta vaikka kuinka löisi voltteja. Näin ainakin täällä. Yleismasiinana tosi nopea mutta rajat tosiaan tulevat äkkiä vastaan. Käsijarrulla ajaminen on jonkinlaista puurtamista esimerkiksi. Jäähynä Macho direct joka yllättävän hyvin hoitaa hommansa. Kellot / lämmöt / kämpän lämmöt / suoriutuminen tehtävistään... hmm. Näillä mennään tuossa kakkosmasiinassa, niillä on oma tarkoituksensa ja elinkaarensa ja tuumaillaan jossain vaiheessa joskos rauta vaihtuisi. On sellainen jeps arkimasiina. Kun rajat tiedostaa niin soiva vehje.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 616
Itselläki yllä oleva setti mutta true spirit 120 tuulettimella. Vähän sama homma että 4.5 menee ihan hyvin, pelattessa ja 24/7 käytössä ei mitään ongelmaa mutta meinaa rasitustesteillä kaatua helposti. Ryzeniltä katson itse varmaan 6/12 ellei tuo 1700 nyt kellotu hyvin tän hetkisiin näkemyksiin nähden. Tai sitten katsoo mikä hinta muutaman kk jälkeen milläki prossulla on.

Jörkevintä olisi varmaan osta se 4/8 kun vain pelailee mutta aina sitä halua parempaa ;)
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
itekkin rullailen fx 8120, sillä ei ole järkeä viellä päivitellä. Sitten kun ryzen valikoimaa on asiallinen ja niiden emolevytkin.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
545
Myös kattelen tilannetta, hintakehitystä ja myös emolevyjen esiinmarssia. Siihen saakka nykykalustolla fx 8350 :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
196
Hyvin riittää FX 8320@4600MHz vielä tänäpäivänä. Pullonkaulana toimii R9 380 2GB... Tuon tilannetta ei enää kauaa jaksa katella.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 616
Hyvin riittää FX 8320@4600MHz vielä tänäpäivänä. Pullonkaulana toimii R9 380 2GB... Tuon tilannetta ei enää kauaa jaksa katella.
Itse kans miettinyt tässä että pitäiskö vaihtaa nyt rx 480 näyttis. Sitten kun r5 alkaa tulemaan tulille niin miettii mihin sitä kääntyisi. Joissain peleissä kyllä meinaa tällä prossulla tulla itku vaikka ihan hyvä onkin mm. arma 3:ssa. Tota peliä ei sitten jaksa ollenkaan vääntää kun fps laahaa siellä 20-30 vaihteilla. Toisaalta miettinyt kanssa että odottaa siihen asti että vega tulee ja pistää kokonaan uusiksi koneen. Vai polkeekohan se vega miten muita hintoja alaspäin.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
715
Muuten riittäis oma 8350/4,5GHz, mutta korkeita frameja hakiessa vähän laahaa.
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
No jos arman multiplayeria pelaat niin voin kertoo että se on ihan sama millä sitä pelaa ku fps on ripulia. Pelasin athlon 860k ja radeon hd7970 sitä ja kaverilla on i7 3770k+gtx 970 ja ku kaupunkiin pääsi mestoille niin arma toivotti meidät molemmat tervetulleeksi 14-20 fpssällään :D:D:D
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
55
No jos arman multiplayeria pelaat niin voin kertoo että se on ihan sama millä sitä pelaa ku fps on ripulia. Pelasin athlon 860k ja radeon hd7970 sitä ja kaverilla on i7 3770k+gtx 970 ja ku kaupunkiin pääsi mestoille niin arma toivotti meidät molemmat tervetulleeksi 14-20 fpssällään :D:D:D
Tuossa ei tosiaan omalla koneella kauheasti voi vaikuttaa lopputulokseen. Serveri ja rupuinen game engine hoitavat asian sun puolesta :rofl:
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 616
No jos arman multiplayeria pelaat niin voin kertoo että se on ihan sama millä sitä pelaa ku fps on ripulia. Pelasin athlon 860k ja radeon hd7970 sitä ja kaverilla on i7 3770k+gtx 970 ja ku kaupunkiin pääsi mestoille niin arma toivotti meidät molemmat tervetulleeksi 14-20 fpssällään :D:D:D
Joo niinhän se valitettavasti kyllä monesti menee. Kaveri omistaa i5 4690k vakiona ja ei silläkään hirveesti ilosta se fps hypi.

Ihan mielenkiinnosta vaikka voinkin katsoa jostain benchmarkeista niin voisi ostaa uuden näyttiksen ja sitten vasta prossun. Katsoa miten uusimissa ja vanhimissa peleissä fps nousisi eka näyttiksen ja sen jälkeen vielä prossun vaihdolla.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
715
No Arma on vähän mitä on. :D

Overwatch ja CS pyörii niukasti yli 144 fps. OW:ssä monesti dippaa alle ja uudessa Oasis mapissa lähemmäks 120 fps.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 616
Itsellä taas suurimmaksi osaksi cs pyörii natiivi resoluutiolla yli 200fps. Pelaan kyllä tottumuksesta kaikki loweilla ja ei cs:n kaltasessa pelissä tarvi parempia grafiikoita (omasta mielestäni). Huomannut kyllä en tiiä johtuuko näyttiksestä vai prossusta tällä hetkellä siis fx8350 4.5ghz ja r9 280, että fps putoilee ja vaihtelee tosi paljon. Kaverilla sama näyttis mutta i5 4690k ja tuntuu että on paljon tasasempi fps. Mutta ei tässä vielä hätää olla kärsimässä niin r5 odotellessa :tup:
 

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
Lyön tänne sitten ku saan kaikki vesikamat niin vähä peleistä kuinka pyörii omalla setupilla ja fx sarjalainen rupee toimiin omasta mielestä vasta sielä 4.5ghz ja siitä eteenpäin suht mukavasti. Guild wars 2 noilla amdn tuotteilla kauhian hyvin ei pyöri verrattuna i7 4790k:n mitä joskus omistin parikin kappaletta mutta taas sen engine onkin vanha ja dx9:llä niin ei voi ihmeitä odottaa :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 690
Viestejä
4 316 027
Jäsenet
72 106
Uusin jäsen
Casagrande

Hinta.fi

Ylös Bottom