No niin, piti tehdä se viimeinen kokeiltavissa oleva ratkaisu, eli poistin kellon parituksen kokonaan ja paritin uusiksi. Tai yritin, ei edennyt, mutta kun aloitin parituksen taas uudelleen, onnistui toisella kerralla. En palauttanut mitään varmuuskopiota. Poistin myös varmaan kolmannen kerran itse Whatsapin ja asensin uudelleen. Tämä tiedoksi jos joku tähän ongelmaan etsii joskus ratkaisua, eli kellon paritus vaan kokonaan uusiksi.
Ja nyt toimii kellossa haptinen palaute kun WA viesti, tulee, mutta ei ihan niinkuin kuvittelin. Whatsapissa pitää olla siis uusien viestien äänet päällä, muuten kello ei anna haptista palautetta. Hauskasti kun WA:n asetuksista uusien viestien ääni on päällä, kuuluu ääni puhelimesta vain kun puhelinta käyttää, mutta jos näyttö ei ole päällä ei kuulu mitään vaan kello värisee. Jos laittaa puhelimen äänettömälle, toimii kellon haptinen palaute, mutta myös puhelin värisee jos näyttö on päällä. Olen itse tottunut jo vuosia siihen, että puhelin ei pidä mitään ääntä mistään notificatiioista, mutta en halua pitää puhelinta äänettömälläkään koska haluan kuulla jos joku soittaa.
Toimiiko siis muillakin kuvatulla tavalla? Menin jo säätämään ja latasin netistä äänettömän mp3-filunkin, muutin sen m4r -tiedostoksi ja siirsin Iphoneen jotta voisin huijata Whatsappia laittamalla ilmoitusääneksi täysin äänettömän filun. Kunnes opin, että iOS:ssa ei kolmannen osapuolen sovellukset voi käyttää iOS:n custom notifikaatio ääniä lainkaan. :-D
Eli ei taida olla tähän fiksumpaa ratkaisua jos haluaisi, että Whatsapp ei ikinä pidä ääntä tai värise, mutta kello kuitenkin antaisi haptisen palautteen?