Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

- Ylivoimaisesti luotettavin kauppa. Voisi sanoa, että ainoa luotettava.
- Suomalainen, suomalaisyrittäjän rehellinen kauppa.
- Valikoima hyvän ja loistavan välillä. Valikoimaan voi ehdottaa omia tuotteita jotka päätyvät valikoimaan helposti.
- Kilpailijoita edullisemmat hinnat. Jopa huomattavasti edullisemmat.
- Nopea toimitus, normaalioloissa neljä päivää ja paketti kotiovella

Tuossahan nuo syyt, laati, valikoima ja edullisuus. Valitettavasti paras kauppa ruuhkautuu aina juhannuksena ekana ja muut paremman pään kaupat seuraa perästä.

Jos on kiire, voi aina yrittää tilata latvian, viritelmistä jotain. Jos on onnekas saattaa saada sitä mitä on tilannut.
no ei todellakaan ole halvin ja valikoima mitenkään erikoisesti erotu muista. Lisäksi näissä leikeissä ei suomalaiselta yrittäjältä tilaaminen pelasta sua karmalta.

Tilaan jatkossakin sivustolta joka ohjaa kuljetuksen järjestämisessä.
 
no ei todellakaan ole halvin ja valikoima mitenkään erikoisesti erotu muista. Lisäksi näissä leikeissä ei suomalaiselta yrittäjältä tilaaminen pelasta sua karmalta.

Tilaan jatkossakin sivustolta joka ohjaa kuljetuksen järjestämisessä.

Viimeisen argumentin ymmärrän. Mutta muuten sopii kertoa niitä paremman hinta-laatusuhteen kauppoja, jos haussa on esim. halpa, mutta pahinta kuraa hieman laadukkaampi olut, ja jos haluaa tuon kokoluokan nimiketarjonnan.
 
Drinksut.com näemmä saa tummaa ja vaaleaa leffeä. Sieltä ei vaan pieniä määriä saa tilattua ennen jussia. Katsotaan sitten heinäkuussa uutta tilausta sisään.
 
1.6. tilattu Alkostore24:n tilaus lähtenyt tänään Hampurista matkaan. Saapunee Suomeen viikonlopun aikana ja minulle ensi viikon aikana.
 
Ite laitoin juuri toissapäivänä myös. Kuukauden luokkaa se on monesti ollut aikanaan, nyt en ole kyllä pitkään aikaan tuolta tilannut. Yleensä muutaman päivän tai noin viikon päästä tilauksesta laittanut sinne sitten viestiä että olisiko mahdollista saada seurantakoodia, sellaista kun ei muuten ole tullut. Kyllä se sitten on jossain vaiheessa aina nytkähtänyt sieltä liikkeelle. Asiointikokemus ei siis ole parhaasta päästä, mutta tavara tulee, hinnat edulliset ja valikoima melkoisen laaja. Kannattaa siis pyytää se seurantakoodi ja jos jumittaa pitkään "ennakkoilmoitus" tilassa niin hoputtaa sitten. Tai ihan suoraan laittaa sinne viestiä että tarvii olla perillä Suomessa tiettynä päivämääränä että laittakaahan tulemaan?
Jännä nähdä tosiaan miten käy. Kaksi postia olen sinne nyt enkuksi laittanut. Vastaavat Saksaksi.
Ensimmäisessä vastauskessa oli pahoittelut sekä DHL seurantakoodi, lisäksi pyysivät ottamaan yhteyttä uudestaan jollei tavara saavu 3 päivän kuluttua.
DHL seuranta ei ole muuttunut mihinkään tilauksen jälkeisen päivän jälkeen. Seuraavassa viestissä uudet pahoittelut ja DHL selvittelee missä paketti menee?
He lähettävät uudestaan? Translaten kautta jotakuinkin näin.

Todennäköisesti saa vielä kirjeitä vaihtaa. No pari viikkoa tässä vasta on mennyt... :)
 
Jännä nähdä tosiaan miten käy. Kaksi postia olen sinne nyt enkuksi laittanut. Vastaavat Saksaksi.
Ensimmäisessä vastauskessa oli pahoittelut sekä DHL seurantakoodi, lisäksi pyysivät ottamaan yhteyttä uudestaan jollei tavara saavu 3 päivän kuluttua.
DHL seuranta ei ole muuttunut mihinkään tilauksen jälkeisen päivän jälkeen. Seuraavassa viestissä uudet pahoittelut ja DHL selvittelee missä paketti menee?
He lähettävät uudestaan? Translaten kautta jotakuinkin näin.

Todennäköisesti saa vielä kirjeitä vaihtaa. No pari viikkoa tässä vasta on mennyt... :)

Itse laitoin kans mailia ja saksaksi vastasi... tosin en saanut edes seurantakoodeja vaan jonku meriselityksen ettei heidän päässä skannata niitä paketteja tjsp. Kuitenkin toisessa lauseessa sanoo jotakuinkin että "emme pysty (ei ole resursseja?) seurata pakettien liikkumista ja reagoimme ongelmaan asiakkaan ottaessa yhteyttä".

Aina ne on sieltä lopulta tulleet ja eiköhän nytkin, mutta on tuo asiakaspalvelun taso putiikilla aika "mielenkiintoinen" :rolleyes:
 
Koitin etsiä vastausta langasta, mutten löytänyt tästä mitään tietoa. Ilmeisesti kuljetusliikkeitä ja myyjiä ei voi valita vapaasti ristiin, esim alkostore24 tuotteet ja shippii/budbee toimitus? Onko näillä kaupoilla vaan muutama sopimus toimittajien kanssa ja muut eivät käy?
 
Koitin etsiä vastausta langasta, mutten löytänyt tästä mitään tietoa. Ilmeisesti kuljetusliikkeitä ja myyjiä ei voi valita vapaasti ristiin, esim alkostore24 tuotteet ja shippii/budbee toimitus? Onko näillä kaupoilla vaan muutama sopimus toimittajien kanssa ja muut eivät käy?
Käy tokin. Mut silloin se ei ole että myyntiä vaan että ostoa. Olet verovellinen
 
Screenshot_20210617-095212.png


A24+ / Norrlog

Yleensä en näitä noutopisteeseen tulevia kuljetuslaatikoita seuraile, aina on nouto-ilmoitus aikanaan tullut. Nytpä sitten tuli seurantakoodia klikattua, ja prkl, siellä ne on tarjous-budit välly-pulloineen postissa.
Joko valumassa, tai sitte tulli kerää geareja g-mersuun ja hakee mut lusimaan veronkierrosta ni jussitki menee sitte tiilenpäitä lukien.
Ei oo kiire näemmä ottaa yhteyttä...

ps, juuh ei tuo painokaan oikeen täsmää, 2x24 + 4 x plo = 16,9kg?

No valumassa oli, tänään tuli noudettavaksi postin uudelleen pakkaamana, orkkis kuljetuslaatikko laitettu muutamaan vahvaan muovisäkkin ja koko hoito uuteen isompaan pahvilaatikkoon, mukana raportti "lähetys vaurioitunut ennen postiin saapumista, pakkaus kastunut/vuotaa, sisällön kunto tai mahdolliset puutteet eivät ole tiedossa"

Jack Daniels Tennessee Fire tuusan nuuskana, ja Minttu Twist Polka pohjasta halki. Jollekin taisi olla tarjottu postista mahdollisuutta laittaa märkä paketti takaisin, en tiedä olisinko tarttunut tarjoukseen jos olisi kysytty. Norrlogille reklut tehty, vaati tietysti rekkaamisen ni kirjautuneena onnistu ihan ok, kuvien lähettämisen kanssa piti kikkailla kun ei kelpuuta isoja filuja. Noi postin raportit olis voinu kait skannata mukaan, mutta kun nekin on suomeksi niin ajattelin että eivät niistä kuitenkaan mitään ymmärrä, reklamaatio kun piti lontooksi tehdä.

En summaa casea vielä, väännetään kättä ensin.
 
No valumassa oli, tänään tuli noudettavaksi postin uudelleen pakkaamana, orkkis kuljetuslaatikko laitettu muutamaan vahvaan muovisäkkin ja koko hoito uuteen isompaan pahvilaatikkoon, mukana raportti "lähetys vaurioitunut ennen postiin saapumista, pakkaus kastunut/vuotaa, sisällön kunto tai mahdolliset puutteet eivät ole tiedossa"

Jack Daniels Tennessee Fire tuusan nuuskana, ja Minttu Twist Polka pohjasta halki. Jollekin taisi olla tarjottu postista mahdollisuutta laittaa märkä paketti takaisin, en tiedä olisinko tarttunut tarjoukseen jos olisi kysytty. Norrlogille reklut tehty, vaati tietysti rekkaamisen ni kirjautuneena onnistu ihan ok, kuvien lähettämisen kanssa piti kikkailla kun ei kelpuuta isoja filuja. Noi postin raportit olis voinu kait skannata mukaan, mutta kun nekin on suomeksi niin ajattelin että eivät niistä kuitenkaan mitään ymmärrä, reklamaatio kun piti lontooksi tehdä.

En summaa casea vielä, väännetään kättä ensin.

Jep, ja Norrlog ei korvaa sitten vapaaehtoisesti yhtään mitään, ellet ole maksanut erikseen lisämaksua vakuutuksesta. Eli sitten kannattaa vääntää kättä PayPalin kautta, tai miten sen kuljetuksen nyt oletkaan maksanut.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, ja Norrlog ei korvaa sitten vapaaehtoisesti yhtään mitään, ellet ole maksanut erikseen lisämaksua vakuutuksesta. Eli sitten kannattaa vääntää kättä PayPalin kautta, tai miten sen kuljetuksen nyt oletkaan maksanut.

Onko jollain kokemusta että Norrlog olisi korvannut kun vakuutus on otettu? Mielenkiinnosta kyselen, kun olen tuon aina jättänyt ottamatta.
 
Discandooolta 31.5. tekemäni tilaus saapui juuri Budbeen toimittamana. Ei ongelmia.
 
No tilanteet vaihtuu. Supermarkt js ups sopineet nyt, että toimittavat huomenna. Supermarkt sanoi, että ilmoittele sitten mitä rikki. +++

No joo, sieltä se mustaan muoviin kääritty haiseva paketti tuli. Yhden rikkinäisen tetran oli ups poistanut mutta oli siellä kaksi muuta vielä tyhjentynyt. Yhdeksässä kuitenkin juomat sisällä, vaikka nekin vähän epämuodostuneita ovat. Mutta hyvä näin kuitenkin, että toimittivat niin saihan sitä kesäjuomaa vielä 13,5 litraa. Ja ihan kelvollista, pitää tilata jossain vaiheessa kesää lisää.

En taida jaksaa tuon 7 euron vahingon takia alkaa enempää reklamoimaan
 
Mecklenburger Weißbier 24x0,5l näköjään tarjouksessa 11 eurolla Alkostore24:ssä. Tuohan on eri asia kuin lager. Muistelen joskus Weissbieria juoneeni ja se oli kyllä hirveän mautonta. Lieneekähän tuo samanmoista.
 
Mecklenburger Weißbier 24x0,5l näköjään tarjouksessa 11 eurolla Alkostore24:ssä. Tuohan on eri asia kuin lager. Muistelen joskus Weissbieria juoneeni ja se oli kyllä hirveän mautonta. Lieneekähän tuo samanmoista.

No ei mauton kyllä ole se sana, mikä tuosta tulee ekana mieleen. Mutta mutta... Pari euroa lisää hintaan, niin saat AlkoStoresta saman merkin mielestäni parempaa vehnäolutta. Tai siihen vielä kymppi lisää, niin saat oikeasti reippaasti parempaa Erdinger-vehnää. Sitä merkkiä, etenkin tuota tummatölkkistä, aion itsekin jatkossa tilata.
 
No ei mauton kyllä ole se sana, mikä tuosta tulee ekana mieleen. Mutta mutta... Pari euroa lisää hintaan, niin saat AlkoStoresta saman merkin mielestäni parempaa vehnäolutta. Tai siihen vielä kymppi lisää, niin saat oikeasti reippaasti parempaa Erdinger-vehnää. Sitä merkkiä, etenkin tuota tummatölkkistä, aion itsekin jatkossa tilata.
Joo en varmaan juuri tuota Mecklenburgeria ole juonut. Vehnäoluet eivät oikein istu omaan makuuni, vaan viljainen, kevyestu humaloitu ja raikas lager on se saunakaljani. Onkohan tässä tulossa mitään alennuksia esim. heinäkuun aikana noihin kauppoihin? Pitäisi laittaa sellainen kaksi laatikkoa olutta ja muutama viinapullo -tilaus.

Oottekos kokeilleet Radlereita?
 
Viimeksi muokattu:
Alkc Saksan varastolta 11.6 tilattu yksi pakkauslaatikko tuli tänään. Mitään viestejä ei tullut alkc tai kuljetus eu. Juomissa päiväykset 4/22.
 
Alkc Latvian varastolta tilattu yksi pakkauslaatikko Hartsun lonkeroa 14.6 ja eilen ilmestyi Matkahuollon sivuille tieto "odotamme kuljetettavaksi", eli mitä ilmeisemmin ehtii perille ennen juhannusta. Ei paha.
 
Viimeksi muokattu:
Joo en varmaan juuri tuota Mecklenburgeria ole juonut. Vehnäoluet eivät oikein istu omaan makuuni, vaan viljainen, kevyestu humaloitu ja raikas lager on se saunakaljani. Onkohan tässä tulossa mitään alennuksia esim. heinäkuun aikana noihin kauppoihin? Pitäisi laittaa sellainen kaksi laatikkoa olutta ja muutama viinapullo -tilaus.

Oottekos kokeilleet Radlereita?
Alkc Latvian varastolta tilasin Cesu Radleria 4% vahvuista ja se oli minun makuun. Maistuu olut ja maistuu sitrushedelmät.
 
Eli tosiaan 9.pv tilattu, myöhään illalla toisaalta eli vois varmaan sanoa että 10. pv.

Eilen päivällä (14.) tuli 9 paketin seurantakoodit spostiin. Nyt näyttää seuranta että "dispatching - Sorteerimiskeskus" kaikkiin 9 pakettiin.

Uuubboi nehän vois siis ehtiä kotiovelle ennen juhannuksen viettoon lähtöä! :cool:

Eilen 18.pv tuli kotiin tuotuna. Eli aikalailla viikko meni. Kaikki ehjinä, 1 kaljakoppa vaihdettu holstenii (holsteni näköjään kalliimpaa), mutta ei sen niin väliä itselle, kun otin muutenkin vaan että saa paketit täyteen.

Päiväykset oli kaikissa kunnossa. Fitzi siiderissä piti olla "huom päiväys heinäkuussa", mutta on ensi vuodelle. 2 oluessa oli elokuun lopulla, mutta ne oli juhannukseen tulossa muutenki.

Kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen tähä! Seurannat oli vähän oudot, mutta kaikki tuli yhdessä läjässä. Matkahuolto oli jakanu ne 9 pakettia 2 eri seurantakoodille, ja niistä tuli erikseen tekstiviesti sitten. Mutta hyvin tuli perille.
 
Alko24 plussan paketti tuli perille 1,5 viikossa. Tarjous-Budwaiserit oli vaihdettu Corona Extra -keisseihin, mutta olen tästä vaihdoksesta ainoastaan iloinen - Tilasin budia ainoastaan hinnan perusteella!

Tuotevaihdoksesta oli lappu paketin sisällä ja muutenkin hyvä paketointi sillä hanaviinit oli pahvilokeroissaan ja paketissa styrox-papanaa niin perkuleesti.
 
Alko24 plussan paketti tuli perille 1,5 viikossa. Tarjous-Budwaiserit oli vaihdettu Corona Extra -keisseihin, mutta olen tästä vaihdoksesta ainoastaan iloinen - Tilasin budia ainoastaan hinnan perusteella!

Tuotevaihdoksesta oli lappu paketin sisällä ja muutenkin hyvä paketointi sillä hanaviinit oli pahvilokeroissaan ja paketissa styrox-papanaa niin perkuleesti.
Sama täällä mutten lainkaan iloinen. Otin jo yhteyttä, saa nähdä vastaavatko. Onneksi maksoin paypalilla.
 
Sama täällä mutten lainkaan iloinen. Otin jo yhteyttä, saa nähdä vastaavatko. Onneksi maksoin paypalilla.
Minullekin vaihtoivat tuotteet, valitus oikeutta ei ole, lukee heidän säännöissä ilmoittivat ja miksi siis valitan oli vastaus ja kysymys. 99% heidän asiakkaistaan on tyytyväisiä, vaikka tuote vaihdetaan mihin tahansa. Toimitus nopeus korvaa tuotevaihdoksen laadun kuulemma. Kesä terveiset kerroin ja miten muualla toimitaan, että asiakkaalta kysytään haluaako jotain muuta tilalle...
 
Alkc Latvian varastolta laitoin kokeeksi laatikon tulemaan. Sanoisin että ei kannata maksaa tuota huomattavaa hintaeroa Saksan varaston tavaraan. Toimitusaika about sama molemmissa. Tosin hintaeroa kaventaa vähän tuo Latvian halvempi toimitus 19 euroa per laatikko vs. Saksa 26 eur.

Bulkkipskaa tilattaessa kokonaiskustannus about 2-3 eur enemmän per lodju ja sama toimitusaika.
 
Alkc Latvian varastolta laitoin kokeeksi laatikon tulemaan. Sanoisin että ei kannata maksaa tuota huomattavaa hintaeroa Saksan varaston tavaraan. Toimitusaika about sama molemmissa. Tosin hintaeroa kaventaa vähän tuo Latvian halvempi toimitus 19 euroa per laatikko vs. Saksa 26 eur.

Bulkkipskaa tilattaessa kokonaiskustannus about 2-3 eur enemmän per lodju ja sama toimitusaika.
On vain ainoa firma, josta saa lonkeroa halvalla. Viron kaupoista tulee aina pantti, mutta latvian puolelta ei. 3 keissiä hartwallin lonkeroa + 19e toimitusmaksu = yhteensä 90.97e.
Suomesta sama määrä kun keissin hinta yli 60e/ltk... Pääsee noin puolella hintaa.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Sama täällä mutten lainkaan iloinen. Otin jo yhteyttä, saa nähdä vastaavatko. Onneksi maksoin paypalilla.
Minullekin vaihtoivat tuotteet, valitus oikeutta ei ole, lukee heidän säännöissä ilmoittivat ja miksi siis valitan oli vastaus ja kysymys. 99% heidän asiakkaistaan on tyytyväisiä, vaikka tuote vaihdetaan mihin tahansa. Toimitus nopeus korvaa tuotevaihdoksen laadun kuulemma. Kesä terveiset kerroin ja miten muualla toimitaan, että asiakkaalta kysytään haluaako jotain muuta tilalle...

Tiedän, että tilaajalla on oikeus saada juuri oikea tuote?
No ... kannattaa miettiä sitä. Odotatko vaan muuteman viikon ja valitat vai saat kuitenkin jotain vastaavaa?

Onko se järkevää kuitenkaan vääntää jos ei aivan oikea tuote olekaan tullut?
Halpaahan tuo on, joten itketään sitten jos ei saada mitään!
Loppupelissä me tilaajat maksamme tuon kaikki kuitenkin!
Tekisi mieli sanoa, kalja kuin kalja? "Eihän se ihan tietenkään sama ole?"
 
Mitä helvettiä tuolta alkostore24:stä tilaatte ku pakkaus ja lähettäminen kestää ikuisuuden?
Saman hintaisia ja toimitusmaksulliakin paikkoja on joista tavarat saa viikon sisään tilauksesta kotiin. Ihan tuoretta kokemusta on.
Jokainen tietenkin tyylillään.
Moi, pitäisi saada viinilaatikoita ja aikaa tarpeeseen on se pari viikkoa. Mitä puljua suosittelisit?
 
Tiedän, että tilaajalla on oikeus saada juuri oikea tuote?
No ... kannattaa miettiä sitä. Odotatko vaan muuteman viikon ja valitat vai saat kuitenkin jotain vastaavaa?

Onko se järkevää kuitenkaan vääntää jos ei aivan oikea tuote olekaan tullut?
Halpaahan tuo on, joten itketään sitten jos ei saada mitään!
Loppupelissä me tilaajat maksamme tuon kaikki kuitenkin!
Tekisi mieli sanoa, kalja kuin kalja? "Eihän se ihan tietenkään sama ole?"

Alko24plussan etusivun valtasi Budweiser-tarjous, johon tarttuneena monet tämänkin palstan jäsenet tekivät kaupasta tilauksen. Minä mukaan lukien. Onhan se nyt kaikilla kriteereillä syvältä, jos tilauksia kerätään yhdellä kampanjatuotteella ja sitten sitä kampanjatuotetta ei toimiteta, vaan toimitetaan jotain muuta.

Itse sain toki Budweiserini asianmukaisesti. Oli muuten niin mautonta litkua, että melkein itsekin toivon että se toinen laatikko olisi vaihdettu johohonkin muuhun.

En muuten usko lainkaan bulkkikaljan kilpailtujen nettimarkkinoiden kohdalla siihen, että reklamaatiot näkyy muiden asiakkaiden maksamissa hinnoissa. Kyllä ne näkyy kauppiaan katteessa.
 
Alkc:stä tilasin yhteensä kuusi keissiä, Originalia (4 sinistä ja yksi 7,5% brandy) sekä yksi Sherwood. Tilaus sisään 10.6., Kuljetus.eu:ta toimituskuittaus 15.6. ja laatikot perillä paikallisessa Matkahuollossa 18.6. Sisältö sitä mitä pitikin.

Olen tyytyväinen, jälleen kerran. Tosin Sherwoodin Green Apple melkoisen makeaa siideriä joka jakaa mielipiteitä..
 
On vain ainoa firma, josta saa lonkeroa halvalla. Viron kaupoista tulee aina pantti, mutta latvian puolelta ei. 3 keissiä hartwallin lonkeroa + 19e toimitusmaksu = yhteensä 90.97e.
Suomesta sama määrä kun keissin hinta yli 60e/ltk... Pääsee noin puolella hintaa.

Tuohan nyt ei pidä lainkaan paikkaansa! Tulivedeltä juuri tuli satsi erilaisia lonkeroita n. 20€ korihintaan. Ja kun pantit lasketaan siihen päälle, on nettohinta melko täsmälleen sama. Kuljetus taisi olla 18€ kolmelta korilta ja toimitusaika viikko.
 
Tuohan nyt ei pidä lainkaan paikkaansa! Tulivedeltä juuri tuli satsi erilaisia lonkeroita n. 20€ korihintaan. Ja kun pantit lasketaan siihen päälle, on nettohinta melko täsmälleen sama. Kuljetus taisi olla 18€ kolmelta korilta ja toimitusaika viikko.
No lonkerot on nyt Tulivedellä tarjouksessa, normihinnoilla on tilanne toinen.
 
Onko jollain kokemusta että Norrlog olisi korvannut kun vakuutus on otettu? Mielenkiinnosta kyselen, kun olen tuon aina jättänyt ottamatta.

Omassa lavatilauksessa Alkostoresta norrlog korvasi hajonneet 3 tölkkiä, kun laitoin sinne kuvat. Alkostoren tilauskuitin halusivat myös jostain syystä.
 
Moi, pitäisi saada viinilaatikoita ja aikaa tarpeeseen on se pari viikkoa. Mitä puljua suosittelisit?

Jos lottoa haluaa pistää sisään niin Alkc taitaa olla ainut josta noin nopealla aikataululla mahdollisuus saada, mutta mitenkään varmaa tuokaan ei ole. Ei ainakaan montaa päivää kannata pohtia tilausta
 
SuperMarkt24 voisi olla musta hevonen,

Edit: Eipä tuolla juuri laatikoita ollutkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tiedän, että tilaajalla on oikeus saada juuri oikea tuote?
No ... kannattaa miettiä sitä. Odotatko vaan muuteman viikon ja valitat vai saat kuitenkin jotain vastaavaa?

Onko se järkevää kuitenkaan vääntää jos ei aivan oikea tuote olekaan tullut?
Halpaahan tuo on, joten itketään sitten jos ei saada mitään!
Loppupelissä me tilaajat maksamme tuon kaikki kuitenkin!
Tekisi mieli sanoa, kalja kuin kalja? "Eihän se ihan tietenkään sama ole?"
Sitä pitää saada mitä tilaa. Tottakai pitää valittaa, jos tilaamasi tuote ei vastaa sitä. Jos tilaat esim. sinisen auton ja saat punaisen auton. Naamakorvissako sillä ajetaan, vaikka väri mielestäsi on aivan persiistä.
 
No valumassa oli, tänään tuli noudettavaksi postin uudelleen pakkaamana, orkkis kuljetuslaatikko laitettu muutamaan vahvaan muovisäkkin ja koko hoito uuteen isompaan pahvilaatikkoon, mukana raportti "lähetys vaurioitunut ennen postiin saapumista, pakkaus kastunut/vuotaa, sisällön kunto tai mahdolliset puutteet eivät ole tiedossa"

Jack Daniels Tennessee Fire tuusan nuuskana, ja Minttu Twist Polka pohjasta halki. Jollekin taisi olla tarjottu postista mahdollisuutta laittaa märkä paketti takaisin, en tiedä olisinko tarttunut tarjoukseen jos olisi kysytty. Norrlogille reklut tehty, vaati tietysti rekkaamisen ni kirjautuneena onnistu ihan ok, kuvien lähettämisen kanssa piti kikkailla kun ei kelpuuta isoja filuja. Noi postin raportit olis voinu kait skannata mukaan, mutta kun nekin on suomeksi niin ajattelin että eivät niistä kuitenkaan mitään ymmärrä, reklamaatio kun piti lontooksi tehdä.

En summaa casea vielä, väännetään kättä ensin.

Nopeat vastaukset, A24+ kehotti ottamaan yhteyttä Norrlogiiin, Norrlog kehotti painumaan v...uun koska en ollut "muistanut" ottaa vakuutusta, eli ihan oma moka mutta olivat toki pahoillaan mikä lämmitti mieltäni kovin.
40e:n tappio 2 pullosta, jotka pakattu kait ihan ok, lokeropahvit + laatikko täynnä styroxipalloa, eli huolella on murjottu.
Paypalin kautta maksettu, niin kait niitten kautta pitäis sitte yrittää hässäköidä, tuntuu että aika paljon tätä ongelmaa ollut muillakin...?

Eniveis, jos vastaisuudessa jää postiin seisomaan, eivätkä ota yhteyttä niin kannattaako sitte yrittää kysellä et mikä mättää ja jos kertovat että paketti vuotaa niin pyytää lähettämään takaisin? En tiedä toimiiko tolleen.
 
Sitä pitää saada mitä tilaa. Tottakai pitää valittaa, jos tilaamasi tuote ei vastaa sitä. Jos tilaat esim. sinisen auton ja saat punaisen auton. Naamakorvissako sillä ajetaan, vaikka väri mielestäsi on aivan persiistä.
Alko24plussan tilausehdoissa kauppa pidättää oikeuden vaihtaa tuote toiseen. Jokainen asiakas on hyväksynyt nämä ehdot tilausta tehdessään, joten turha valittaa. Näin niin kuin yleensä. Toki aina voi koittaa valittaa, tuskin on mitään hyötyä, kun kauppa vetoaa tilausehtoihin.

Pidätämme oikeuden vaihtaa tuote toiseen samaan hintaluokkaan kuuluvaan tuotteeseen.
 
Tuli laitettua tänään 21.6.2021 uusi tilaus Lazyshop kauppaan.
10 Laatikkoa A. Le Coq Premium olutta
10 Laatikkoa Hartwall Original Long Drink Orange
5 Laatikkoa Sandels Special Edition
5 Pulloa Kahlua 1L
5 Pulloa Captain Morgan Original Spiced Gold 1L
1 Koskenkorva Viina 38% 10x50cl
1 Viru Valge 40% 10x50cl
 
Itsekkin tilasin alko24plussasta Budweiserit tänään jaksoin vasta hakea vaikka tuli postiin jo viime viikolla. Minulla oli kanssa kaikki mitä tilasin ei ollut vaihdettu mitään. Tosiaan tuo Budweiser oli mautonta, mutta kyllähän ne tulee juotua kun halvalla sai.
 
Alko24plussan tilausehdoissa kauppa pidättää oikeuden vaihtaa tuote toiseen. Jokainen asiakas on hyväksynyt nämä ehdot tilausta tehdessään, joten turha valittaa. Näin niin kuin yleensä. Toki aina voi koittaa valittaa, tuskin on mitään hyötyä, kun kauppa vetoaa tilausehtoihin.

Suomen kuluttajansuojalain mukaan tuotteen tulee vastata myyjän antamaa kuvausta. Ja koska Alko24plussan palvelu on selvästikin suunnattu suomalaisille kuluttajille, sitoo sitä suomalainen kuluttajansuojalaki. Tuotteen toki voi vaihtaa toiseen, jos niin on sovittu kuluttajan kanssa, mutta kuluttajasuojalain mukaisesta sopimuksesta tuskin menee läpi jossain hankintaehtojen muut-osiossa mainittu myyjän itselleen varaama oikeus tuotteiden vaihtoon.

Näiden nettiviinakauppojen ehdot ovat täynnä kaikkea hölynpölyä, joissa etämyyjä haluaa siirtää vastuunsa ostajalle, joissa myyjä saa sooloilla tilaussisällön kanssa miten haluaa jne. Mutta onneksi maailma ei toimi niin, että kun jonnekin alasivulle on kirjoittanut jotain hölynpölyä, niin sillä kuluttajalta poistuisi tietyt lailiset oikeudet tai sillä kuluttajalle siirtyisi lakiin perustumattomia velvollisuuksia.
 
Nopeat vastaukset, A24+ kehotti ottamaan yhteyttä Norrlogiiin, Norrlog kehotti painumaan v...uun koska en ollut "muistanut" ottaa vakuutusta, eli ihan oma moka mutta olivat toki pahoillaan mikä lämmitti mieltäni kovin.
40e:n tappio 2 pullosta, jotka pakattu kait ihan ok, lokeropahvit + laatikko täynnä styroxipalloa, eli huolella on murjottu.
Paypalin kautta maksettu, niin kait niitten kautta pitäis sitte yrittää hässäköidä, tuntuu että aika paljon tätä ongelmaa ollut muillakin...?

Eniveis, jos vastaisuudessa jää postiin seisomaan, eivätkä ota yhteyttä niin kannattaako sitte yrittää kysellä et mikä mättää ja jos kertovat että paketti vuotaa niin pyytää lähettämään takaisin? En tiedä toimiiko tolleen.

Jos käännytät se rikkinäisen paketin takaisin, niin tuskin kukaan sinulle on sen enempää korvaamassa mitään. Mutta PayPaliin tosiaan valitusta vaan menemään. Ei kuljetusliikkeen vastuu sillä nollaudu, että asiakas ei ole ostanut erillistä vakuutusta. Sen sijaan vakuutuksen puuttumattomuus kyllä rajaa sitä vastuuta.
 
Pitäisi juhliin tilailla kuohuviiniä / shamppanjaa. Kokemuksia mistä lähtisi edullisimmin/paras valikoima jne? Pikaisella silmäyksellä löytyy kuohuviinejä laidasta laitaan ihan 3 euron pullosta lähtien ja en itse näistä tiedä oikein mitään. Tarkoituksena ei toki ole mahdollisimman halvat kännin kuoharilla vaan ehkä samalla rahalla saisi ulkomailta laadukkaampaa tavaraa? Suosituksia kaupoista tai yksittäisistä viineistä otan mielelläni vastaan
 
Suomen kuluttajansuojalain mukaan tuotteen tulee vastata myyjän antamaa kuvausta. Ja koska Alko24plussan palvelu on selvästikin suunnattu suomalaisille kuluttajille, sitoo sitä suomalainen kuluttajansuojalaki. Tuotteen toki voi vaihtaa toiseen, jos niin on sovittu kuluttajan kanssa, mutta kuluttajasuojalain mukaisesta sopimuksesta tuskin menee läpi jossain hankintaehtojen muut-osiossa mainittu myyjän itselleen varaama oikeus tuotteiden vaihtoon.

Näiden nettiviinakauppojen ehdot ovat täynnä kaikkea hölynpölyä, joissa etämyyjä haluaa siirtää vastuunsa ostajalle, joissa myyjä saa sooloilla tilaussisällön kanssa miten haluaa jne. Mutta onneksi maailma ei toimi niin, että kun jonnekin alasivulle on kirjoittanut jotain hölynpölyä, niin sillä kuluttajalta poistuisi tietyt lailiset oikeudet tai sillä kuluttajalle siirtyisi lakiin perustumattomia velvollisuuksia.

Siitä vaan hakemaan Saksaan rekisteröityneeltä yritykseltä korvauksia Suomen kuluttajalakiin vedoten. Jaxuhalit ja Littipeukut täältä suunnalta. Voisin veikata että sinne asti ei suomalainenkaan byrokratia ylety, vaikka miten yrittäisi. Ja jos ylettyy, vaihtaa firma vaan sivujen kielen Englanniksi tms niin se siitä suomalaisille suunnatusta.

Eihän nämä nyt kuitenkaan mitään Cittarin Alkoja ole, mikään näistä sivuista. Omasta mielestä näihin aina liittyy ylimääräisiä riskejä (eri tuotteet, väärät tuotteet, rikkinäiset tuotteet) verrattuna siihen paikallisen räkkärimarketin kivijalka myymälään. Jotenkin olen aina olettanut, että kaikille se olisi jotenkin oletuksena selvää. Jos lisätään kauppiaan ja asiakkaan väliin ns ylimäärääisiä askeleita, ei aina kaikki mene niin hienosti, kun verrataan siihen prisman kylmähyllystä napattuun Karhuun.

Sori avautuminen :D
 
Siitä vaan hakemaan Saksaan rekisteröityneeltä yritykseltä korvauksia Suomen kuluttajalakiin vedoten. Jaxuhalit ja Littipeukut täältä suunnalta. Voisin veikata että sinne asti ei suomalainenkaan byrokratia ylety, vaikka miten yrittäisi. Ja jos ylettyy, vaihtaa firma vaan sivujen kielen Englanniksi tms niin se siitä suomalaisille suunnatusta.

Eihän nämä nyt kuitenkaan mitään Cittarin Alkoja ole, mikään näistä sivuista. Omasta mielestä näihin aina liittyy ylimääräisiä riskejä (eri tuotteet, väärät tuotteet, rikkinäiset tuotteet) verrattuna siihen paikallisen räkkärimarketin kivijalka myymälään. Jotenkin olen aina olettanut, että kaikille se olisi jotenkin oletuksena selvää. Jos lisätään kauppiaan ja asiakkaan väliin ns ylimäärääisiä askeleita, ei aina kaikki mene niin hienosti, kun verrataan siihen prisman kylmähyllystä napattuun Karhuun.

Sori avautuminen :D

Kuten täällä on jo monesti tullut esille, PayPalin kautta reklamoiminen lienee ihan hyvä toimintatapa. Sikäli kun sitä on käyttänyt maksutapana. Itse en tosin ole joutunut tuolta kautta koskaan mitään perimään, joten henkillökohtaista kokemusta aiheesta ei ole, mutta tämänkin palstan perusteella hommat toimii ihan hyvin.

Minä olen ihan eri mieltä siitä, että ulkomaiselta nettikaupalta tulisi sallia jotenkin huonompi toimitus kuin joltain lähiseudun liikkeeltä. Väärät, vialliset tai rikkinäiset tuotteet ei ole asia, jota kuluttajan tarvitsee sietää edes bulkkibisseä tilatessaan. Ja kyllähän aika suuri osa kaupoista ihan mutisematta myös hyvittää, jos on tullut toimitettua epäkelpoja tuotteita tai ne ovat hajonneet matkalla.

Ja vielä kerran toistan, minkä sanoin jo aiemmin. On se vaan saamarin ankeraa touhua, jos kauppa houkuttelee asiakkaita yhdellä nimenomaisella sisäänheittotuotteella, ja toimittaa sitten tilalle jotain muuta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 589
Viestejä
4 775 107
Jäsenet
77 648
Uusin jäsen
Janne00140

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom