Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Moi, pitäisi saada viinilaatikoita ja aikaa tarpeeseen on se pari viikkoa. Mitä puljua suosittelisit?

Jos lottoa haluaa pistää sisään niin Alkc taitaa olla ainut josta noin nopealla aikataululla mahdollisuus saada, mutta mitenkään varmaa tuokaan ei ole. Ei ainakaan montaa päivää kannata pohtia tilausta
 
SuperMarkt24 voisi olla musta hevonen,

Edit: Eipä tuolla juuri laatikoita ollutkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tiedän, että tilaajalla on oikeus saada juuri oikea tuote?
No ... kannattaa miettiä sitä. Odotatko vaan muuteman viikon ja valitat vai saat kuitenkin jotain vastaavaa?

Onko se järkevää kuitenkaan vääntää jos ei aivan oikea tuote olekaan tullut?
Halpaahan tuo on, joten itketään sitten jos ei saada mitään!
Loppupelissä me tilaajat maksamme tuon kaikki kuitenkin!
Tekisi mieli sanoa, kalja kuin kalja? "Eihän se ihan tietenkään sama ole?"
Sitä pitää saada mitä tilaa. Tottakai pitää valittaa, jos tilaamasi tuote ei vastaa sitä. Jos tilaat esim. sinisen auton ja saat punaisen auton. Naamakorvissako sillä ajetaan, vaikka väri mielestäsi on aivan persiistä.
 
No valumassa oli, tänään tuli noudettavaksi postin uudelleen pakkaamana, orkkis kuljetuslaatikko laitettu muutamaan vahvaan muovisäkkin ja koko hoito uuteen isompaan pahvilaatikkoon, mukana raportti "lähetys vaurioitunut ennen postiin saapumista, pakkaus kastunut/vuotaa, sisällön kunto tai mahdolliset puutteet eivät ole tiedossa"

Jack Daniels Tennessee Fire tuusan nuuskana, ja Minttu Twist Polka pohjasta halki. Jollekin taisi olla tarjottu postista mahdollisuutta laittaa märkä paketti takaisin, en tiedä olisinko tarttunut tarjoukseen jos olisi kysytty. Norrlogille reklut tehty, vaati tietysti rekkaamisen ni kirjautuneena onnistu ihan ok, kuvien lähettämisen kanssa piti kikkailla kun ei kelpuuta isoja filuja. Noi postin raportit olis voinu kait skannata mukaan, mutta kun nekin on suomeksi niin ajattelin että eivät niistä kuitenkaan mitään ymmärrä, reklamaatio kun piti lontooksi tehdä.

En summaa casea vielä, väännetään kättä ensin.

Nopeat vastaukset, A24+ kehotti ottamaan yhteyttä Norrlogiiin, Norrlog kehotti painumaan v...uun koska en ollut "muistanut" ottaa vakuutusta, eli ihan oma moka mutta olivat toki pahoillaan mikä lämmitti mieltäni kovin.
40e:n tappio 2 pullosta, jotka pakattu kait ihan ok, lokeropahvit + laatikko täynnä styroxipalloa, eli huolella on murjottu.
Paypalin kautta maksettu, niin kait niitten kautta pitäis sitte yrittää hässäköidä, tuntuu että aika paljon tätä ongelmaa ollut muillakin...?

Eniveis, jos vastaisuudessa jää postiin seisomaan, eivätkä ota yhteyttä niin kannattaako sitte yrittää kysellä et mikä mättää ja jos kertovat että paketti vuotaa niin pyytää lähettämään takaisin? En tiedä toimiiko tolleen.
 
Sitä pitää saada mitä tilaa. Tottakai pitää valittaa, jos tilaamasi tuote ei vastaa sitä. Jos tilaat esim. sinisen auton ja saat punaisen auton. Naamakorvissako sillä ajetaan, vaikka väri mielestäsi on aivan persiistä.
Alko24plussan tilausehdoissa kauppa pidättää oikeuden vaihtaa tuote toiseen. Jokainen asiakas on hyväksynyt nämä ehdot tilausta tehdessään, joten turha valittaa. Näin niin kuin yleensä. Toki aina voi koittaa valittaa, tuskin on mitään hyötyä, kun kauppa vetoaa tilausehtoihin.

Pidätämme oikeuden vaihtaa tuote toiseen samaan hintaluokkaan kuuluvaan tuotteeseen.
 
Tuli laitettua tänään 21.6.2021 uusi tilaus Lazyshop kauppaan.
10 Laatikkoa A. Le Coq Premium olutta
10 Laatikkoa Hartwall Original Long Drink Orange
5 Laatikkoa Sandels Special Edition
5 Pulloa Kahlua 1L
5 Pulloa Captain Morgan Original Spiced Gold 1L
1 Koskenkorva Viina 38% 10x50cl
1 Viru Valge 40% 10x50cl
 
Itsekkin tilasin alko24plussasta Budweiserit tänään jaksoin vasta hakea vaikka tuli postiin jo viime viikolla. Minulla oli kanssa kaikki mitä tilasin ei ollut vaihdettu mitään. Tosiaan tuo Budweiser oli mautonta, mutta kyllähän ne tulee juotua kun halvalla sai.
 
Alko24plussan tilausehdoissa kauppa pidättää oikeuden vaihtaa tuote toiseen. Jokainen asiakas on hyväksynyt nämä ehdot tilausta tehdessään, joten turha valittaa. Näin niin kuin yleensä. Toki aina voi koittaa valittaa, tuskin on mitään hyötyä, kun kauppa vetoaa tilausehtoihin.

Suomen kuluttajansuojalain mukaan tuotteen tulee vastata myyjän antamaa kuvausta. Ja koska Alko24plussan palvelu on selvästikin suunnattu suomalaisille kuluttajille, sitoo sitä suomalainen kuluttajansuojalaki. Tuotteen toki voi vaihtaa toiseen, jos niin on sovittu kuluttajan kanssa, mutta kuluttajasuojalain mukaisesta sopimuksesta tuskin menee läpi jossain hankintaehtojen muut-osiossa mainittu myyjän itselleen varaama oikeus tuotteiden vaihtoon.

Näiden nettiviinakauppojen ehdot ovat täynnä kaikkea hölynpölyä, joissa etämyyjä haluaa siirtää vastuunsa ostajalle, joissa myyjä saa sooloilla tilaussisällön kanssa miten haluaa jne. Mutta onneksi maailma ei toimi niin, että kun jonnekin alasivulle on kirjoittanut jotain hölynpölyä, niin sillä kuluttajalta poistuisi tietyt lailiset oikeudet tai sillä kuluttajalle siirtyisi lakiin perustumattomia velvollisuuksia.
 
Nopeat vastaukset, A24+ kehotti ottamaan yhteyttä Norrlogiiin, Norrlog kehotti painumaan v...uun koska en ollut "muistanut" ottaa vakuutusta, eli ihan oma moka mutta olivat toki pahoillaan mikä lämmitti mieltäni kovin.
40e:n tappio 2 pullosta, jotka pakattu kait ihan ok, lokeropahvit + laatikko täynnä styroxipalloa, eli huolella on murjottu.
Paypalin kautta maksettu, niin kait niitten kautta pitäis sitte yrittää hässäköidä, tuntuu että aika paljon tätä ongelmaa ollut muillakin...?

Eniveis, jos vastaisuudessa jää postiin seisomaan, eivätkä ota yhteyttä niin kannattaako sitte yrittää kysellä et mikä mättää ja jos kertovat että paketti vuotaa niin pyytää lähettämään takaisin? En tiedä toimiiko tolleen.

Jos käännytät se rikkinäisen paketin takaisin, niin tuskin kukaan sinulle on sen enempää korvaamassa mitään. Mutta PayPaliin tosiaan valitusta vaan menemään. Ei kuljetusliikkeen vastuu sillä nollaudu, että asiakas ei ole ostanut erillistä vakuutusta. Sen sijaan vakuutuksen puuttumattomuus kyllä rajaa sitä vastuuta.
 
Pitäisi juhliin tilailla kuohuviiniä / shamppanjaa. Kokemuksia mistä lähtisi edullisimmin/paras valikoima jne? Pikaisella silmäyksellä löytyy kuohuviinejä laidasta laitaan ihan 3 euron pullosta lähtien ja en itse näistä tiedä oikein mitään. Tarkoituksena ei toki ole mahdollisimman halvat kännin kuoharilla vaan ehkä samalla rahalla saisi ulkomailta laadukkaampaa tavaraa? Suosituksia kaupoista tai yksittäisistä viineistä otan mielelläni vastaan
 
Suomen kuluttajansuojalain mukaan tuotteen tulee vastata myyjän antamaa kuvausta. Ja koska Alko24plussan palvelu on selvästikin suunnattu suomalaisille kuluttajille, sitoo sitä suomalainen kuluttajansuojalaki. Tuotteen toki voi vaihtaa toiseen, jos niin on sovittu kuluttajan kanssa, mutta kuluttajasuojalain mukaisesta sopimuksesta tuskin menee läpi jossain hankintaehtojen muut-osiossa mainittu myyjän itselleen varaama oikeus tuotteiden vaihtoon.

Näiden nettiviinakauppojen ehdot ovat täynnä kaikkea hölynpölyä, joissa etämyyjä haluaa siirtää vastuunsa ostajalle, joissa myyjä saa sooloilla tilaussisällön kanssa miten haluaa jne. Mutta onneksi maailma ei toimi niin, että kun jonnekin alasivulle on kirjoittanut jotain hölynpölyä, niin sillä kuluttajalta poistuisi tietyt lailiset oikeudet tai sillä kuluttajalle siirtyisi lakiin perustumattomia velvollisuuksia.

Siitä vaan hakemaan Saksaan rekisteröityneeltä yritykseltä korvauksia Suomen kuluttajalakiin vedoten. Jaxuhalit ja Littipeukut täältä suunnalta. Voisin veikata että sinne asti ei suomalainenkaan byrokratia ylety, vaikka miten yrittäisi. Ja jos ylettyy, vaihtaa firma vaan sivujen kielen Englanniksi tms niin se siitä suomalaisille suunnatusta.

Eihän nämä nyt kuitenkaan mitään Cittarin Alkoja ole, mikään näistä sivuista. Omasta mielestä näihin aina liittyy ylimääräisiä riskejä (eri tuotteet, väärät tuotteet, rikkinäiset tuotteet) verrattuna siihen paikallisen räkkärimarketin kivijalka myymälään. Jotenkin olen aina olettanut, että kaikille se olisi jotenkin oletuksena selvää. Jos lisätään kauppiaan ja asiakkaan väliin ns ylimäärääisiä askeleita, ei aina kaikki mene niin hienosti, kun verrataan siihen prisman kylmähyllystä napattuun Karhuun.

Sori avautuminen :D
 
Siitä vaan hakemaan Saksaan rekisteröityneeltä yritykseltä korvauksia Suomen kuluttajalakiin vedoten. Jaxuhalit ja Littipeukut täältä suunnalta. Voisin veikata että sinne asti ei suomalainenkaan byrokratia ylety, vaikka miten yrittäisi. Ja jos ylettyy, vaihtaa firma vaan sivujen kielen Englanniksi tms niin se siitä suomalaisille suunnatusta.

Eihän nämä nyt kuitenkaan mitään Cittarin Alkoja ole, mikään näistä sivuista. Omasta mielestä näihin aina liittyy ylimääräisiä riskejä (eri tuotteet, väärät tuotteet, rikkinäiset tuotteet) verrattuna siihen paikallisen räkkärimarketin kivijalka myymälään. Jotenkin olen aina olettanut, että kaikille se olisi jotenkin oletuksena selvää. Jos lisätään kauppiaan ja asiakkaan väliin ns ylimäärääisiä askeleita, ei aina kaikki mene niin hienosti, kun verrataan siihen prisman kylmähyllystä napattuun Karhuun.

Sori avautuminen :D

Kuten täällä on jo monesti tullut esille, PayPalin kautta reklamoiminen lienee ihan hyvä toimintatapa. Sikäli kun sitä on käyttänyt maksutapana. Itse en tosin ole joutunut tuolta kautta koskaan mitään perimään, joten henkillökohtaista kokemusta aiheesta ei ole, mutta tämänkin palstan perusteella hommat toimii ihan hyvin.

Minä olen ihan eri mieltä siitä, että ulkomaiselta nettikaupalta tulisi sallia jotenkin huonompi toimitus kuin joltain lähiseudun liikkeeltä. Väärät, vialliset tai rikkinäiset tuotteet ei ole asia, jota kuluttajan tarvitsee sietää edes bulkkibisseä tilatessaan. Ja kyllähän aika suuri osa kaupoista ihan mutisematta myös hyvittää, jos on tullut toimitettua epäkelpoja tuotteita tai ne ovat hajonneet matkalla.

Ja vielä kerran toistan, minkä sanoin jo aiemmin. On se vaan saamarin ankeraa touhua, jos kauppa houkuttelee asiakkaita yhdellä nimenomaisella sisäänheittotuotteella, ja toimittaa sitten tilalle jotain muuta.
 
Alko24plussan tilausehdoissa kauppa pidättää oikeuden vaihtaa tuote toiseen. Jokainen asiakas on hyväksynyt nämä ehdot tilausta tehdessään, joten turha valittaa. Näin niin kuin yleensä. Toki aina voi koittaa valittaa, tuskin on mitään hyötyä, kun kauppa vetoaa tilausehtoihin.

Missä toi raja menee että mitä on hyväksyttävää vaihtaa ja mihin? ainoa mitä tuossa on ilmoitettu on että saman hintaluokan tuotteeseen. Eli jos tilaan keissin kaljaa niin ihan ok että tilalle pistetään saman hintaluokan viinipullo koska ne nyt maksaa saman verran? Kohtahan tuossa olisi sama sitten vain toimia niin että laitat sivustolle haluamasi määrän rahaa sisään ja sieltä lähetetään sen rahan edestä mitä tahansa tuotteita joita sattuu olemaan varastossa.
 
Kuten täällä on jo monesti tullut esille, PayPalin kautta reklamoiminen lienee ihan hyvä toimintatapa. Sikäli kun sitä on käyttänyt maksutapana. Itse en tosin ole joutunut tuolta kautta koskaan mitään perimään, joten henkillökohtaista kokemusta aiheesta ei ole, mutta tämänkin palstan perusteella hommat toimii ihan hyvin.

Minä olen ihan eri mieltä siitä, että ulkomaiselta nettikaupalta tulisi sallia jotenkin huonompi toimitus kuin joltain lähiseudun liikkeeltä. Väärät, vialliset tai rikkinäiset tuotteet ei ole asia, jota kuluttajan tarvitsee sietää edes bulkkibisseä tilatessaan. Ja kyllähän aika suuri osa kaupoista ihan mutisematta myös hyvittää, jos on tullut toimitettua epäkelpoja tuotteita tai ne ovat hajonneet matkalla.

Ja vielä kerran toistan, minkä sanoin jo aiemmin. On se vaan saamarin ankeraa touhua, jos kauppa houkuttelee asiakkaita yhdellä nimenomaisella sisäänheittotuotteella, ja toimittaa sitten tilalle jotain muuta.

Osittain olen samaa mieltä, Paypallilta tai luottokunnalta hakemaan korvauksia tietenkin jos jäänyt tulematta kokonaan tms. Eikä tietenkään tarvitse sallia huonoa palvelua, mutta jos sinun ja myyjän välissä on vielä joku toimitusyhtiö, niin niiltä rikkoitumisilta ei voi aina välttyä. Sitä meinasin niillä riskeillä.

Sama menee noihin eioota myytyihin. Voisi veikata että tällaiset firmat haluavat tuotteet eteenpäin mahdollisimman pian, eikä halua toista viikkoa odotella lisätoimitusta jotain tiettyä olutta, kun Antilla on 14€ niissä kiinni.

Noihin muihin nyt turha mennä sen syvällisemmin. Ehkä se on sellanen henkilökohtainen asia sitten, miten skeptisesti näkee tällaiset firmat. Onneksi noita vaihtoehtoja tuntuu olevan, mitkä toimittaa. Ei muutakun seuraavalta firmalta tilausta jos huonoja kokemuksia.

Tosiaan samaa mieltä olen, ettei nyt ihan kaikkea paskaa tarvi ottaa vastaan. Sitä varten sitten on nuo paypalit jne. Mutta jonkinlaisella terveellä skeptisyydellä ehkä lähtisin lähestymään näitä joka tapauksessa. Ymmärrän kyllä jos on jotain tiettyä odottanut ja sitä ei saakkaan, onhan se pettymys. Näin kävi myös omalle tilaukseslle, kun yksi juhannusjuomista oli vaihdettu toiseen. Sinällään surku, mutta tämä huikea 14€ arvoisen oluen vaihto toiseen olueeseen ei nyt omaa maailmaa kaatanut kuitenkaan. Eikä edes Juhannusta.
 
Missä toi raja menee että mitä on hyväksyttävää vaihtaa ja mihin? ainoa mitä tuossa on ilmoitettu on että saman hintaluokan tuotteeseen. Eli jos tilaan keissin kaljaa niin ihan ok että tilalle pistetään saman hintaluokan viinipullo koska ne nyt maksaa saman verran? Kohtahan tuossa olisi sama sitten vain toimia niin että laitat sivustolle haluamasi määrän rahaa sisään ja sieltä lähetetään sen rahan edestä mitä tahansa tuotteita joita sattuu olemaan varastossa.
Eihän kaupat varmasti vaihda tuotteita muuten, kuin jos joku tuote on loppu.
Vahingot ovat sitten asia erikseen.
Ja vaihdettu tuote on samanhintaista tai jopa paljon kalliimpaa, kuitenkin kaljan tilalle kaljaa jne.

Onhan tuo parempi vaihtoehto, kun että tilaus toimitetaan ilman tilattua tuotetta vajaana tai odotetaan jopa viikkoja uuden erän saamiseen.
Täällä sitten itketään, että tilauksen toimitus kestää niin kauan.
Onhan se harmi jos sattuu juuri eniten haluttu tuote jäämään pois, mutta ehkä seuraavalla kerralla on parempi tuuri!
 
Juu jos nyt jotain, niin on tuo paljon parempi tapa kuin se mitä jossain vaiheessa kävi joillekuille ainakin Netprisin kanssa, että kylmästi jättivät toimituksesta pois tuotteita, jotka oli "loppu". Ja niissä kauppa hyvitti toki puuttuvien hinnan, mutta toimittaja Shippii ei hyvittänyt mitään rahtikuluista.
 
Juu jos nyt jotain, niin on tuo paljon parempi tapa kuin se mitä jossain vaiheessa kävi joillekuille ainakin Netprisin kanssa, että kylmästi jättivät toimituksesta pois tuotteita, jotka oli "loppu". Ja niissä kauppa hyvitti toki puuttuvien hinnan, mutta toimittaja Shippii ei hyvittänyt mitään rahtikuluista.

Tekevät tuota edelleen ainakin itselleni n. kuukausi sitten. Tosin sain rahtikulut (kokonaisuudessaan) takaisin paypalin kuatta.
 
Joo en mä täällä uikuta saviojaan käpertyneenä surkeuttani vaikka Norrlog paskoi pari pulloa paketistani. Se että paketissa on nuukana ostettua halpaa viinaa ei kuitenkaan tarkota että se pitäisi ihan olankohautuksella kuitata, sehän on sitten sama jos tilaa alle 1000e telkkarin ja saa sen paneeli säpäleinä kotiin, niin ollaan vaan että "se nyt on näitten halpatelkkareitten kanssa muutenkin sellasta paneeliarvontaa, olisit ottanu vakuutuksen"

Paypalilla joku systeemi, että kun tekee reklamaation niin se menee sieltä niitten kautta Norrlogille, ja jos Norrlog ei siihen reagoi niin sitten se riitautetaan, jotenkin näin sen ymmärsin ihan helppo se oli siis tehdä.

Eikä tää niin vakavaa ole, sainhan kuitenkin Budii, ja juon sitä nyt ihan amerikan kurkona.

norr.PNG
 
Aika monen monta pakettia AS24:sta tilannut Norrlogin kanssa enkä yhteenkään ole vakuutusta ottanut eikä yhdenkään kanssa ole ollut ongelmia. Toki varmasti ketuttaisi jos tällainen omalle kohdalle osuisi, mutta aikamoinen johtopäätös että kaikki vakuuttamattomat paketit hajotettaisiin.
 
Joo en mä täällä uikuta saviojaan käpertyneenä surkeuttani vaikka Norrlog paskoi pari pulloa paketistani. Se että paketissa on nuukana ostettua halpaa viinaa ei kuitenkaan tarkota että se pitäisi ihan olankohautuksella kuitata, sehän on sitten sama jos tilaa alle 1000e telkkarin ja saa sen paneeli säpäleinä kotiin, niin ollaan vaan että "se nyt on näitten halpatelkkareitten kanssa muutenkin sellasta paneeliarvontaa, olisit ottanu vakuutuksen"

Paypalilla joku systeemi, että kun tekee reklamaation niin se menee sieltä niitten kautta Norrlogille, ja jos Norrlog ei siihen reagoi niin sitten se riitautetaan, jotenkin näin sen ymmärsin ihan helppo se oli siis tehdä.

Eikä tää niin vakavaa ole, sainhan kuitenkin Budii, ja juon sitä nyt ihan amerikan kurkona.

norr.PNG
Vähän kyllä tuli tämä mieleen tuosta vastauksesta.
you-have-forgotten-to-sign-the-insurance.jpg


Mutta joo, AS24 18.5 tehty tilaus saapui 17.6.
 
Ei Netpris voi ainakaan kehuja antaa mistään tähän mennessä.
-Yli 4vk toimitus ajat
-Kun rahat saivat niin eipä vastaa enää aspakaan viesteihin
-Ei toimivaa seurantakoodia

Yllättyisin positiivisesti jos mitään ei tilauksesta jää puuttumaan (sitten kun se joskus päättää saapua)
Joko oot lavan saanut?
 
Kiitos tästä infosta. Belgiuminabox oli kyllä kaikkien nettikauppojen parhaimmistoa. Hinnat naurettavan alhaiset, belgioluet ~2 euroa, halvat toimituskulut ja äärimmäisen hieno asiakaspalvelu. Aitoa belgiolutta sai keskimäärin euron kilpailijoita edullisemmin. Pullot pakattiin pomminvarmaksi ja jos jollain hajosi, korvattiin mukisematta.

Käsitin, että konkurssin taustalla oli yrityksen laajentaminen ja suurvaraston avaaminen koronan aiheuttamien toimitusvaikeuksien keskellä, mikä kaatoi koko puljun.

Mainitsemasi kauppa kuulostaa muuten hyvältä, mutta hintaa on se euro tullut ylimääräistä. Silti toki huomattavasti alkoa edullisempaa.

Kurt (eli BIABin perustaja?) oli tästä jossain kirjoitellut ja nimenomaan kertonut suurimmiksi syiksi konkurssille tämän investoinnin sekä sen, että Belgiassa oli kova lockdown suurimman osan viimevuodesta. BIABinkin kun oli myös kivijalkamyymälä, en sitten tiedä miten heillä myynnit jakaantui verkkomyynnin ja myymälämyynnin välillä. Harmittaa kyllä vietävästi, että näin kävi kun itsekkin tuli tuolta tilattua kymmeniä kertoja belgian herkkuja ja jopa 2018 loppuvuodesta tuli Antwerpenissä piipahdettua reissun yhteydessä heidän kivijalkaliikkeessä jossa palvelu oli loistavaa ja pakkasivat oluet ilman eriveloitusta laatikkoihinkin. Varsinkin Kurtin lambic-kontaktien menettäminen harmittaa, kun on tälläinen lambicien suuri ystävä.
 
Pitäisi juhliin tilailla kuohuviiniä / shamppanjaa. Kokemuksia mistä lähtisi edullisimmin/paras valikoima jne? Pikaisella silmäyksellä löytyy kuohuviinejä laidasta laitaan ihan 3 euron pullosta lähtien ja en itse näistä tiedä oikein mitään. Tarkoituksena ei toki ole mahdollisimman halvat kännin kuoharilla vaan ehkä samalla rahalla saisi ulkomailta laadukkaampaa tavaraa? Suosituksia kaupoista tai yksittäisistä viineistä otan mielelläni vastaan

Laitatko vähän tarkemmin että mitä on haussa? Eli haetteko maljakuoharia vai pitääkö pelata ruuan kanssa, jos niin minkälaisen. Samaten mitä se saa maksaa / pullo ja paljon tarvitaan ja milloin ne pitää olla perillä. Vähänkin isommat määrät, niin osa kaupoista tippuu pois. Laita vaikka YV jos et tänne halua avata
 
Onko jollain kokemusta JetExpress/Westauto toimituksesta? Tilasin reilu viikko sitten AlcoTalosta pienen satsin juomia ja tilaus lähti varastosta varsin nopeasti.

Seurannasta näkyy, että viime perjantaina lähetys on lastattu naapurikaupungissa ja pari tuntia myöhemmin seurantaan tuli "ei kotona" - leima.

Olen ollut silloin kyllä kotona, eikä puhelimeen ole tullut mitään soittoja. Joku automaattinen järjestelmä lähetti sähköpostiin ilmoituksen, että lähetys on toimitettu, mutta seurannassa uusin merkintä on tuo "ei kotona". Outoa tässä on myös se, että tuo merkintä on tullut 17.30,vaikka toimitus nimenomaan pitäisi olla 8-16 välillä.

Pitääkö tässä nyt alkaa ottaa yhteyttä johonkin suuntaan vai luottaa siihen, että kuriiripalvelun järjestelmät sekoilevat omiaan ja lähetys saapuu kuten pitää?
 
3.6 tilasin netrpris lavan shipping/posti kompolla huomenna 23.6 tulee pihaan. Hidastahan toi oli mut pää asia et juhannukseksi ehti
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen tilaus tehty Piwne Mostyyn (1 laatikko = 36 pulloa; kuljetuksineen 122,75 EUR). OP:n kortilla maksu ei onnistunut sitten millään - kuten muutkin olivat ketjussa maininneet - joten PayPalilla hoitui lopulta tuo. Sunnuntaina tilaus sisään, perjantaina (18.6.) paketti noudettavissa pakettiautomaatista. Todella hyvin pakattu ja todella nopea toimitus perähikiälle, kun vajaassa viikossa harvoin saa tavaraa edes Suomen sisältä. Sour-oluiden ystävänä varsin sopivanlainen paikka tilata uudemmankin kerran. Kiitos vain kaikille ketjussa Piwnestä vinkanneille.
 
Jahas, 9:n laatikon Alkc ja kuljetus.eu tilaus 14.6., ei vahvistusviestejä, mutta tänään tuli yllättäen matkahuollolta viesti toimituksesta. Mikäs siinä kun homma toimii...
 
Onko jollain kokemusta JetExpress/Westauto toimituksesta? Tilasin reilu viikko sitten AlcoTalosta pienen satsin juomia ja tilaus lähti varastosta varsin nopeasti.

Seurannasta näkyy, että viime perjantaina lähetys on lastattu naapurikaupungissa ja pari tuntia myöhemmin seurantaan tuli "ei kotona" - leima.

Olen ollut silloin kyllä kotona, eikä puhelimeen ole tullut mitään soittoja. Joku automaattinen järjestelmä lähetti sähköpostiin ilmoituksen, että lähetys on toimitettu, mutta seurannassa uusin merkintä on tuo "ei kotona". Outoa tässä on myös se, että tuo merkintä on tullut 17.30,vaikka toimitus nimenomaan pitäisi olla 8-16 välillä.

Pitääkö tässä nyt alkaa ottaa yhteyttä johonkin suuntaan vai luottaa siihen, että kuriiripalvelun järjestelmät sekoilevat omiaan ja lähetys saapuu kuten pitää?
Eiköhän se ole jätetty lähimpään postiin tai käyvät toisena päivänä uudestaan. Soita kuljetus yhtiöön ja kysy
 
Jahas, 9:n laatikon Alkc ja kuljetus.eu tilaus 14.6., ei vahvistusviestejä, mutta tänään tuli yllättäen matkahuollolta viesti toimituksesta. Mikäs siinä kun homma toimii...
Ite tilannu keskiviikkona 16. päivä eikä vielä ole kuulunut mitään. Kait ne sieltä joskus tulevat.
 
Ite tilannu keskiviikkona 16. päivä eikä vielä ole kuulunut mitään. Kait ne sieltä joskus tulevat.

13.6 tilauksesta kuului ekakertaa perjantaina jolloin tuli seurantakoodit, maanantaina lähti ilmeisesti liikenteseen kuljetus.eu perusteella ja matkahuollon sivuilla lukee koodeilla että odotetaan pakettia. Tämä siis latvian varastolta. Eli tulossa mutta saa nähdä ehtiikö jussiksi.
 
Eiköhän nuo tule suomessa minne tahansa MH kyydissä 2-3 päivässä siitä kun saapuu maahan. Myös juhannuksen alla.

Itsellä yksi Latvian varastolta 15.pv tilattu kokeilu-erä liikkuu jo.

EventDateLocation
Arrival to post office21.06.2021 08:54PI-18 Post24 Euroopa
Dispatching19.06.2021 01:40Pakkide sisestamine
Arrival to post office19.06.2021 01:31Pakkide sisestamine
Shipping information received18.06.2021 14:31
 
Eiköhän nuo tule suomessa minne tahansa MH kyydissä 2-3 päivässä siitä kun saapuu maahan. Myös juhannuksen alla.

Itsellä yksi Latvian varastolta 15.pv tilattu kokeilu-erä liikkuu jo.

EventDateLocation
Arrival to post office21.06.2021 08:54PI-18 Post24 Euroopa
Dispatching19.06.2021 01:40Pakkide sisestamine
Arrival to post office19.06.2021 01:31Pakkide sisestamine
Shipping information received18.06.2021 14:31

Sama juttu.

EventDateLocation
Arrival to post office18.06.2021 09:17PI-18 Post24 Euroopa
Dispatching18.06.2021 02:11Sorteerimiskeskus
Arrival to post office18.06.2021 02:02Sorteerimiskeskus
Shipping information received17.06.2021 16:07

EDIT. Etin hupina lähetystunnuksella matkahuollon järjestelmästä nii sehä on tänään saapunu jo tähän kotikaupunkiin eli huomenna noudettavissa
 
3.6 tilasin netrpris lavan shippii/posti kompolla huomenna 23.6 tulee pihaan. Hidastahan toi oli mut pää asia et juhannukseksi ehti
Ei taida mistään montaa päivää nopeammin. Lavaa saada? Vois tilata jo toisen niin onpahan sit vuodeksi. Järkevään hintaan
 
Viimeksi muokattu:
Jaahans Licorea on lopettanut periaatteessa toimittamisen Suomeen .....

Due to new regulations we can only accept payments from Paypal to Paypal. Card and bank transfer payment options have been disabled for Finland. Shipments to Finland have been cancelled and we will only ship orders to regular customers, we don't know for how long.
 
Drinksuilta..lavat tulee viikossa..huomenna taas yksi tulossa...pienemmät paketit vajaa kaks viikkoo...50 pottuu votkaa tuli matkahuoltoon kaks viikkoo..hjyvin toimii..ja jos on kysyttävää soittakaa..kaveri puhuu ihan ok Suomea ja kyllä auttaa jos onkelmia...
Tuliko lava suomalaisella kuljetusliikkeellä vai miten?
 
Kuten eilen uumoilin niin nopeasti kyllä toimi Alkc tällä kertaa. Tilauksessa siis 3 laatikon testi, tilaus sisään 16.6 ja tänään 23.6 noudettavissa. Tasan viikko siis tilauksen tekemisestä perillä.
 
Korjaa nyt samalla se toinenkin vai onko Posti alkanut tekemään yhteistyötä Shippiin kanssa?

Kyllä Shippiillä näyttää tulevan lavatilaukset Suomeen juuri Postilla.

 
Kuten eilen uumoilin niin nopeasti kyllä toimi Alkc tällä kertaa. Tilauksessa siis 3 laatikon testi, tilaus sisään 16.6 ja tänään 23.6 noudettavissa. Tasan viikko siis tilauksen tekemisestä perillä.
Mitä maksuvaihtoehtoja on kuljetuksen maksamiseen tarjolla?
 
Eilen pikku oluttilaus, maksoin eka kertaa norrlogille 8e nyt enempi kotiokuljetuksesta, en kyllä odota sitä.. vaan et "saan" taas hakea sen 5km päästä pääpostista, mutta katsotaan jos posti yllättäis..
 
15.6 tilattu kolme laatikkoa tavaraa ja MH näyttää seuraavaa

22.06.2021 14:31
Odotamme lähetystä kuljetettavaksi

Mitkä tsäänssit saada jussiks?
 
Tulin vain miettineeksi kun Tach tilas päivän verra mun jälkee ja hän saa jo noutaa että mitä ehmettiä:zoom:
 
Tulis jo tuo helvetin juhannus niin loppuu tuo postailu ehtiikö juomat vai ei...vaihtuupa edes tärrääminen seuraavaan ajankohtaan mihin juomien on ehdittävä tai tulee känkkäränkkä.

Asiaan. Eka tilaus Alkc.fi onnistui oikein makosasti ja huvitti nähdä matkahuollon kuskin ilme kun kantoi raskaan juomalaatikon nätisti ovelle.
 
Tulis jo tuo helvetin juhannus niin loppuu tuo postailu ehtiikö juomat vai ei...vaihtuupa edes tärrääminen seuraavaan ajankohtaan mihin juomien on ehdittävä tai tulee känkkäränkkä.

Asiaan. Eka tilaus Alkc.fi onnistui oikein makosasti ja huvitti nähdä matkahuollon kuskin ilme kun kantoi raskaan juomalaatikon nätisti ovelle.

Pitäiskö sun sit lopettaa hetkeks aikaa ketjun lukeminen jos kysely ottaa noin paljon aivoon?

Itse luen mieluusti vaikka juomistarkoitukseen tilattujen käsidesien toimitusajasta ja omien kokemuksien mukaan jopa vastaan henkilöille. En ymmärrä tuota sun ärtymystä.
 
Kurt (eli BIABin perustaja?) oli tästä jossain kirjoitellut ja nimenomaan kertonut suurimmiksi syiksi konkurssille tämän investoinnin sekä sen, että Belgiassa oli kova lockdown suurimman osan viimevuodesta. BIABinkin kun oli myös kivijalkamyymälä, en sitten tiedä miten heillä myynnit jakaantui verkkomyynnin ja myymälämyynnin välillä. Harmittaa kyllä vietävästi, että näin kävi kun itsekkin tuli tuolta tilattua kymmeniä kertoja belgian herkkuja ja jopa 2018 loppuvuodesta tuli Antwerpenissä piipahdettua reissun yhteydessä heidän kivijalkaliikkeessä jossa palvelu oli loistavaa ja pakkasivat oluet ilman eriveloitusta laatikkoihinkin. Varsinkin Kurtin lambic-kontaktien menettäminen harmittaa, kun on tälläinen lambicien suuri ystävä.

Kas, en edes ollut tietoinen Antwerpenin myymälästä, vaikka siellä sattuneista syistä vähän väliä ramppaankin. Itsellä ja tuttavaporukalla tuli kans tehtyä paljon tilauksia kyseistä putkasta ja valitettavaa oli loppuaikoina homman romuttuminen. Noh, mennyttä turha harmitella enempää...

Olutasioissa tulee asioitua yleensä Beergium - Craft Beer Online - Quick and Safe Delivery - Beergium tai Beer Republic The premier online store for American & Canadian craft beer & more. ja joskus Omnipollo Store, toki nyt viime aikoina eniten ottanut kohtuullisen halvalla tuoretta tavaraa Uiltjelta suoraan Uiltje Brewing Company - Haarlem - We brew the greatest craft beer kun muut hinnoittelevat itseänsä jo naurettavuuksiin erikoiskeitoksillaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 756
Viestejä
4 477 514
Jäsenet
74 009
Uusin jäsen
lieko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom