Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
80
Miten porukalla on nyt toiminut tuo Netpris + Budbee combo? Tilasin 20.2 ja eilen 22.2 lähti varastolta. Itellä näyttää Netprissin sivut että "Complete - Norway". Missä vaiheessa pitäis Budbeen puolelle ilmestyä että paketti saatu, vielä näyttää että odottavan Shippiiltä sitä.
Näkyy todennäköisesti vasta toimituspäivän aamusta, eli odottele rauhassa.
Oma tilaus myös 20.2 ja vuorokautta myöhemmin nytkähti liikkeelle, eli olisiko Netpris saanut purettua ketjussa aikaisemmin valiteltua ruuhkaa.
 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
2
Näkyy todennäköisesti vasta toimituspäivän aamusta, eli odottele rauhassa.
Oma tilaus myös 20.2 ja vuorokautta myöhemmin nytkähti liikkeelle, eli olisiko Netpris saanut purettua ketjussa aikaisemmin valiteltua ruuhkaa.
Ootko ennen tilannut tolla Budbeella, vai vasta ensimmäinen kerta?
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
225
Tästä tuotteesta lienee jälleen varoituksen sana paikallaan, kun kuvakin on (tahallisesti?) rakeinen eikä teksimuotoista tuotekuvausta ole lainkaan. Kyseessä on G[tölkin kuva]N lonkero, ei GIN lonkero. Eli käymisteitse valmistettu (kilju) kyseessä ja tässä lukukelposempi kuva pakkauksesta jossa luettavissa "Valmistettu käymisteitse, ilman tislattua alkoholia" -teksti.
Huh onneksi en tehnyt tilausta, aika harhaanjohtava pakkaus. Kiitoksia että pelastit pettymykseltä.

Drinksuilta tuli eka tilaus kotiin, pari pahviloodaa sisälsi juuri ne tuotteet mitä pitikin. Tilauksen hoiti posti ja ne piti sitten käydä itse hakemassa, kuljetus kulut kuitenkin edulliset 16€/laatikko. Postin pahvilaatikoihin kohdistama väkivältä jatkuu edelleen ja pari tölkkiä oli hajonnut + useita lommoilla. Pitääkö niitä viattomia pahvilaatikoita pahoinpidellä, eivät ne kenellekkään ole mitään pahaa tehneet?
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
87
Onko missään selkeästi kerrottu mitkä lonkerot ovat tehty käymisteitse ja mitkä oikeita ja hyviä. Niitä käymisteitse tehtyjä kun ei pysty juomaan. Olen ostanut sen takia ihan vain aina Hartwallia esim. Virosta. Mitkä Sakun tai A. Le Coq lonkerot esim. ovat hyviä? sinebrychoff taisi ainakin jossain vaiheessa tehdä kanssa ihan identtisen näköisiä tölkkejä ja toinen oli käymisteitse ja toinen ei. Nyt jos näitä vaikka tilaisi niin ei noissa tuotetiedoissakaan meinaa lukea.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
840
Noin yleisesti: jos lugee GIN niin on viinalantrinki, ja jos jotain muuta kuten cool grape niin sitten ei ole aitoa tavaraa.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
87
Noin yleisesti: jos lugee GIN niin on viinalantrinki, ja jos jotain muuta kuten cool grape niin sitten ei ole aitoa tavaraa.
Ok. Tuossakin oli GIN aika nopeasti katottuna mutta I kirjaimena tölkki. Onkos tuo G:N tuotteet sitten kumpia?

Nopeasti katottuna A.LeCog löytyy Long drink (varma kilju), G:N lonkero sekä semmoinen missä lukee GIN.. Eli viimeisin varmaan oikeaa tuotettaa mutta esim. virossa tuo G:N on yleisin joka nettikaupassa.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
840
Vähän hyvän maun rajoilla tuo on kyllä siinä mielessä, johdetaanko asiakkaita tahallaan harhaan vai ei. Toisaalta paketissa lukee selkeästi että käymisteitse tehty.

Ale Coqilla näyttäisi olevan samaan henkeen G:N merkintä joka sekin on viinistä tehtyä. Tarkkana siis saa olla. En kuitenkaan ole nähnyt käytettävän tuota GIN merkintää muissa kuin aidoissa gini-pohjaisissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Onko joku tilaillut Guinness-olutta tai jotain vastaavaa?
Lähinnä ihmettelen mistä kannattaisi tilata.
 

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
372
Huh onneksi en tehnyt tilausta, aika harhaanjohtava pakkaus. Kiitoksia että pelastit pettymykseltä.

Drinksuilta tuli eka tilaus kotiin, pari pahviloodaa sisälsi juuri ne tuotteet mitä pitikin. Tilauksen hoiti posti ja ne piti sitten käydä itse hakemassa, kuljetus kulut kuitenkin edulliset 16€/laatikko. Postin pahvilaatikoihin kohdistama väkivältä jatkuu edelleen ja pari tölkkiä oli hajonnut + useita lommoilla. Pitääkö niitä viattomia pahvilaatikoita pahoinpidellä, eivät ne kenellekkään ole mitään pahaa tehneet?
Näyttää perille.eu toimituskin nousseen jo 20e, ja alkuajoilta kuljetus siirtyneen matkahuollosta postille. :hmm: millasilla toimitusajoilla tulivat nyt?
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
239
Näihin käymällä tehtyihin lonkeroihin liittyen tietääkö kukaan onko Vergi long drink oikeaa gini lonkeroa vai käymällä tehtyä? Sitä on ainakin Tulivedessä myynnissä.
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
225
Näyttää perille.eu toimituskin nousseen jo 20e, ja alkuajoilta kuljetus siirtyneen matkahuollosta postille. :hmm: millasilla toimitusajoilla tulivat nyt?
Näköjään ovat nostaneet mun tilauksen jälkeen toimitushintoja kautta linjan. Tilattu 13.02.2021 ja oli postissa haettavissa 22.02.2021, elikkäs melko nopeaa toimintaa.
Suattaapi olla että teen tuolta viellä lavatilauksen kun niiden valikoima on enemmän omaan makuun mitä spritboxissa mutta katsotaan mitä kevät tuo tullessaan.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
838
12.2 tehty Netpris + Budbee tuotiin juuri ovesta sisään. Tänään aamulla Budbee ilmoitti että paketit jaossa, tässä välissä ei mitään inffoja näkynyt. Summa summarum homma OK
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
88
Kiitos tiedosta ja paremmista silmistä. Itse katsoin vain nopeasti että kunnon Gin lonkeroa. Tarjouksen mielekkyys tipahti noin 100% alaspäin eli ei jatkoon. Turhaan siis kirosin miksi en huomannut ennen kuin laitoin ostoon pari laatikkoa Hartwallin Gin lonkeroa valumaan Latviasta kotio päin
näin sitä kuluttajaa huijataan, I:n kohdalle laitetaan kaksoispiste ja toivotaan että huomaa vasta juomaa maistaessa. sama noissa Qled telkkareissa joilla ei ole mitään samaa Oled telkkarien kanssa.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
366
näin sitä kuluttajaa huijataan, I:n kohdalle laitetaan kaksoispiste ja toivotaan että huomaa vasta juomaa maistaessa. sama noissa Qled telkkareissa joilla ei ole mitään samaa Oled telkkarien kanssa.
En ihan tiedä tosta telkkujutusta mitä tarkoitat. Kovasti kiinnostaisi jottei tollaseen ansaan lankeaisi... Power/Gigantti???
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Q ja O lähes samanlaisia kirjaimia. Sekottaa helposti OLED:iin samsungin VA-paneelin telkat.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Itse koen että tapaus OLED ja QLED on hyväksyttävissä ja suht OK, koska ihmiset ovat kumminkin tottuneet tunnistamaan normaalit kirjaimet toisistaan. Silti toki mahdollista niiden sekoittaminen.

Mutta tapauksissa G[tölkki]N ja G:N on suorastaan oletettavaa, että tarkkaavainenkin kuluttaja näkee tekstien olevan tyylitelty GIN. Niinpä tällaiset tuotteet, kun ne tosiaan eivät sisällä giniä, on minusta paljon selkeämmin tahallista harhaanjohtamista.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
11
Onko kellään tietoa milloin netpris täyttää varastojaan? Tyhjältä on näyttänyt pari päivää nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2019
Viestejä
65
Ootteko saaneet Viinahuudon asiakaspalveluun yhteyttä? Tilasin muutaman lootan olutta mutta päätinkin sitten perua koko tilauksen kun abc logistic oli nostanut rahtihintoja sen verran ettei ollut järkevää enää tilata viinahuudosta. Sivuilla lukee että peruutus onnistuu kunhan se on tehty ennen kuin tavarat on valikoitu varastosta. Laitoin Viinahuudon asiakaspalveluun sähköpostia peruutuksesta muttei sieltä ole kuulunut mitään.
 
Liittynyt
23.11.2020
Viestejä
4
Hola!

Onko kukaan saanut tuolta alko24plussasta ikinä vastausta sähköpostiin?

Tein sillein tyhmästi, että nappasin vahingossa yhden viini pänikän liikaa, suhteessa optimiin kuljetusmäärään. Eli siis se yksinäinen parin euron vinkku matkaisi 26€ kuljetuksella tänne.

Laitoin mailia suomeksi, englanniksi ja vielä google kääntäjällä solkkasin saksaksi, että voisin perua osan tilauksesta tai vaihtoehtoisesti tilata samalla tilausnumerolla lisää, mutta ei vastausta.

Seuraava vaihtoehto lienee tilata kuljetus vahinkojen minimoimiseksi..
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 559
Hola!

Onko kukaan saanut tuolta alko24plussasta ikinä vastausta sähköpostiin?

Tein sillein tyhmästi, että nappasin vahingossa yhden viini pänikän liikaa, suhteessa optimiin kuljetusmäärään. Eli siis se yksinäinen parin euron vinkku matkaisi 26€ kuljetuksella tänne.

Laitoin mailia suomeksi, englanniksi ja vielä google kääntäjällä solkkasin saksaksi, että voisin perua osan tilauksesta tai vaihtoehtoisesti tilata samalla tilausnumerolla lisää, mutta ei vastausta.

Seuraava vaihtoehto lienee tilata kuljetus vahinkojen minimoimiseksi..
Kiistauta paypalilla, maksoi sitten rahat. Kaverilla kävi sama tapaus.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
26
Netprisillä vissiin jotain hämminkiä... Viikkoon ei mennyt tilaus läpi ennenkuin laitto viestiä aspaan. Eikös tuolta ennen tullu "väliaika" tietoja missä paketti menee? Nykyään vissiin ilmestyy vasta kun Suomessa?:hmm: Kaikki kaupat kyllä ruuhkautunut enemmän ja enemmän.
11 arkipäivää kesti Netpris-Budbee. Viestintä on vajaata, kunnes tavara on Budbeella Suomessa.

Shippiiltä tuli 4 päivää ostosta hieman epämääräinen sähköposti, joka ilmeisesti on sen merkki että tavara on pakattu.
 
Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
19
16.2. tilattu Discandooosta, mitään infoa ei kuulunut paketin kulusta kunnes tänään sain viestin että on valmis noudettavaksi lähimmästä noutopisteestä. Hyvin pakattu, kaikki kunnossa. Positiivinen ensikosketus kyseiseen firmaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
198
Onko viime aikoina la tramuntanasta tilanneita? Viime viikolla tein tilauksen ja "shipped"-info tuli nopeasti seurantakoodeineen mutta DHL:n seurannassa näkyy edelleen vain "PRENOTIFICATION RECEIVED" / "We expect your shipment details shortly.".
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
19
Discandoolta 17.2 aamupäivällä tehty muutaman salkun ja viinipullon tilaus kilahti 24.2 budbeen toimesta kotiovelle heti klo 17. Jossain seurannassa oli vaihtunut shipped tilaan pari pvää tilauksesta mutta muuten kilahti eilen sähköposti jossa ilmoitettiin toimituksen olevan tänään. Overall 5/5.
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Miten tilaus Alkostore24:stä tehdään tätä nykyä korrektisti kaikkien taiteen ynnä verosääntöjen mukaan? Näistähän on ilmeisesti tullut etäostoja, joista on kai tehtävä ennakkoilmoitus ja maksettava itse verot?

Ilmeisesti täältä
voi tulostella kaavakkeet ennakkoilmoitusta varten, täyttää ne ja lähettää postissa verottajalle. Verottajaa varmasti ilahduttaa käsintäytetyt paperilomakkeet, mutta täytyyhän sitä verot hoitaa. Alkoholiverosta ja juomapakkausverosta on sitten täytettävä erilliset lomakkeet.

Voiko tilauksen laittaa heti menemään, kun ennakkoilmoitus on postitettu... ja miten siitä eteen päin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
16.2. tilattu Discandooosta, mitään infoa ei kuulunut paketin kulusta kunnes tänään sain viestin että on valmis noudettavaksi lähimmästä noutopisteestä. Hyvin pakattu, kaikki kunnossa. Positiivinen ensikosketus kyseiseen firmaan.
Mulla melkein samat, 15.2 tilattu, eikä mitään seurantaa ennen kotimaata. 19.2 paketti näytti olevan vantaalla. Seuraavaksi (22.2) tulikin tekstari, että paketti on noudettavissa paikallisesta länsirannikon matkahuollosta.
Eka tilaus mullakin Discandooosta, ja komppaan arvosteluasi ostotapahtumasta :tup:
 
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
42
Mites porukalla toi Budbee? Ensimmäistä kertaa tuli sen kautta tilattua, kun niin halvat postitukset oli ja myöhemmin sain tietää että kuulemman tarkistavat henkilöllisyyden ikärajallisissa tuotteissa, onko kuinka paikkaansa pitävää? 19-vuotias jannu ja pari viinaputeliahan sinne tilaukseen saatto sujahtaa, niin siltä kantilta kyselen.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Mites porukalla toi Budbee? Ensimmäistä kertaa tuli sen kautta tilattua, kun niin halvat postitukset oli ja myöhemmin sain tietää että kuulemman tarkistavat henkilöllisyyden ikärajallisissa tuotteissa, onko kuinka paikkaansa pitävää? 19-vuotias jannu ja pari viinaputeliahan sinne tilaukseen saatto sujahtaa, niin siltä kantilta kyselen.
Useamman kerran tilannut budbeella eikä multa ole kukaan ikinä mitään henkkareita kysellyt. Hitostako se budbeen kuski tietää mitä siellä paketissa muutenkaan on? Budbeen kuskit tuntuu olevan samaa tasoa mitä woltilla tai foodoralla eli ei kiinnosta vittuakaan ja tuskin edes puhutaan suomea. Postin mies joka mulle roudaa berlonbottlen paketteja tosin heittää joka kerta jotain vitsintynkää kuinka tuli taas paketillinen märkää, niissä paketeissa tosin taitaa ihan pullonkuvia ollakin kun noi netprisin jne. lootat on ainakin mulla ollut ihan blankoja ja tuskin ne kaljalaatikot siellä kilinälläkään sisällöstään ilmoita.
 
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
42
Useamman kerran tilannut budbeella eikä multa ole kukaan ikinä mitään henkkareita kysellyt. Hitostako se budbeen kuski tietää mitä siellä paketissa muutenkaan on? Budbeen kuskit tuntuu olevan samaa tasoa mitä woltilla tai foodoralla eli ei kiinnosta vittuakaan ja tuskin edes puhutaan suomea. Postin mies joka mulle roudaa berlonbottlen paketteja tosin heittää joka kerta jotain vitsintynkää kuinka tuli taas paketillinen märkää, niissä paketeissa tosin taitaa ihan pullonkuvia ollakin kun noi netprisin jne. lootat on ainakin mulla ollut ihan blankoja ja tuskin ne kaljalaatikot siellä kilinälläkään sisällöstään ilmoita.
Huh kiitos helpottavasta vastauksesta, tosiaankin kun vasta jälkeenpäin kuulin että tarkistaisivat henkkareita toimituksen yhteydessä, niin kuumotteli että lähteekö paketti takasin Saksaan vai pitääkö kuskin kans sanaharkkaan ruveta :D
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
11
Huh kiitos helpottavasta vastauksesta, tosiaankin kun vasta jälkeenpäin kuulin että tarkistaisivat henkkareita toimituksen yhteydessä, niin kuumotteli että lähteekö paketti takasin Saksaan vai pitääkö kuskin kans sanaharkkaan ruveta :D
ite oon tilannu 3 kertaa budbeella ja joka kerta kysytty
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
ite oon tilannu 3 kertaa budbeella ja joka kerta kysytty
Taitaa olla aika paikkakunta/kuski riippuvaista? Itse olen ~25v ja ehkä jopa ikäistäni nuoremman näköinen joten tuskin edes pärstästä kiinni että näyttäisin siltä etten olisi henkkareiden kysely iässä :rofl2:
 
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
42
Taitaa olla aika paikkakunta/kuski riippuvaista? Itse olen ~25v ja ehkä jopa ikäistäni nuoremman näköinen joten tuskin edes pärstästä kiinni että näyttäisin siltä etten olisi henkkareiden kysely iässä :rofl2:
Itellä löytyy kunnon partaa ja vois luulla vanhemmaks mitä oon :D saa nähä nyt että miten käy, ilmottelen tänne sitten.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Stanssi taitaa asua Oulussa (mitä ainaki viestejä vilkuilin) ja itekki Oulusta oon. Kuinkahan monimutkanen prosessi oikeen on tulossa jos oikeesti eivät pakettia luovuta ja lähtee takasin lähettäjälle. :lol:
Mulla ne lähetit on tyyliin ottanut kuvan siitä paketin lähetystarrasta tms. Tai onkohan niillä jokin oma budbee sovellus millä skannaavat. Anywei, ei ne mitään ikää ole kysyneet tai naputelleet puhelimeen. Pudottavat paketin, ottavat kuvat ja lähtevät menemään. En pidättäis hengitystä että jaksavat/tietävät kysyä ikää
 
Liittynyt
26.02.2021
Viestejä
42
Mulla ne lähetit on tyyliin ottanut kuvan siitä paketin lähetystarrasta tms. Tai onkohan niillä jokin oma budbee sovellus millä skannaavat. Anywei, ei ne mitään ikää ole kysyneet tai naputelleet puhelimeen. Pudottavat paketin, ottavat kuvat ja lähtevät menemään. En pidättäis hengitystä että jaksavat/tietävät kysyä ikää
Toivotaan parasta!
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
716
Miten tilaus Alkostore24:stä tehdään tätä nykyä korrektisti kaikkien taiteen ynnä verosääntöjen mukaan? Näistähän on ilmeisesti tullut etäostoja, joista on kai tehtävä ennakkoilmoitus ja maksettava itse verot?

Ilmeisesti täältä
voi tulostella kaavakkeet ennakkoilmoitusta varten, täyttää ne ja lähettää postissa verottajalle. Verottajaa varmasti ilahduttaa käsintäytetyt paperilomakkeet, mutta täytyyhän sitä verot hoitaa. Alkoholiverosta ja juomapakkausverosta on sitten täytettävä erilliset lomakkeet.

Voiko tilauksen laittaa heti menemään, kun ennakkoilmoitus on postitettu... ja miten siitä eteen päin?
Jätä lomakkeet omaan arvoonsa.
Tilaat tavarat, hoidat kuljetuksen tilauksen Norrlogilta ja odottelet kuormaa.
Jos verottaja haluaa sinulta jotain, verottaja sitten lähestyy sinua tarpeensa mukaan.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
838
Mites porukalla toi Budbee? Ensimmäistä kertaa tuli sen kautta tilattua, kun niin halvat postitukset oli ja myöhemmin sain tietää että kuulemman tarkistavat henkilöllisyyden ikärajallisissa tuotteissa, onko kuinka paikkaansa pitävää? 19-vuotias jannu ja pari viinaputeliahan sinne tilaukseen saatto sujahtaa, niin siltä kantilta kyselen.
Itsellä kävi niin edellispäivänä että kuski toi paketit ovelle, kannoin ne sisään ja sitten kuski oli että "Ei sulla mitä henkkareita olis ?" No olihan mulla kun iässä 50 lähempänä kuin 20 mutta melkein samaan hengenvetoon kuski olikin että "Eiku jaa ei tähän tarviikkaa, outoa yleensä tarvii" ja morotti menemään.

Tämä siis Suomen Turussa ja kuskina oli ihan joku blondi suomalainen mimmi
 
Liittynyt
19.02.2021
Viestejä
18
Toinen paketti Discandoo / Budbee hävis jonnekin, eilen pyysin Shippii rahdista rahat takaisin ja he kertoivat Discandolle asian myös meilillä, lähetin itsekin vielä perään viestin että saisinko rahat takaisin. Mitään ei ole vielä kuulunut.
Onko kuitenkin parasta lähteä Paypal kautta anomaan rahoja takaisin?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 377
Viestejä
4 159 027
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom