Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Minä ajattelen tuollaiset mokat niin, että jos en ilmoita myyjälle saadessani paremman tuotteen, ei ole paljon varaa kiukutella silloin kun käykin toisinpäin. Eli ilmoitan molemmissa tapauksissa, pyydän hyvitystä tai kysyn miten toimitaan kun saapuikin kalliimpi kuin mistä maksoin. Rehellisyydestä tulee hyvä fiilis aika usein.
No itse sain BB:ltä myös litran pullon tilatun 0,7 litraisen sijasta ja juurikin Johnnie Walker Black Labelin kohdalla. Eli vaikuttaa kyllä ihan tarkoitukselliselta vaihdolta, syystä tai toisesta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
No itse sain BB:ltä myös litran pullon tilatun 0,7 litraisen sijasta ja juurikin Johnnie Walker Black Labelin kohdalla. Eli vaikuttaa kyllä ihan tarkoitukselliselta vaihdolta, syystä tai toisesta.
Oliko kuitenkin normaali black label? Mulle pistivät tuon islay origininin vaikka ainakin sivujen mukaan olisi normaali versiokin saatavilla molemmissa kokoluokissa. Mietin itsekin että olikohan tarkoituksella koska muistin lukeeneni sinun viestisi että oli sama tuote vaihdettu
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Oliko kuitenkin normaali black label? Mulle pistivät tuon islay origininin vaikka ainakin sivujen mukaan olisi normaali versiokin saatavilla molemmissa kokoluokissa. Mietin itsekin että olikohan tarkoituksella koska muistin lukeeneni sinun viestisi että oli sama tuote vaihdettu
Joo, minulle tuli tosiaan ihan normia, eli parikymppiä halvempi putelli.

Vielä tuohon moraalikeskusteluun hinta/tuotevirheistä. Jos olen saanut pienessä kaupassa liikaa vaihtorahaa, olen siitä kyllä asiasta huomauttanut. Samoin olen huomauttanut, kun pieni yritys on maksanut laskun ylisuurena. Mutta noin muuten.... jos vaikka Prisma alihinnoittelee tuotteen kassalla tai ottaa monipakkauksen sijasta yksittäiskappaleen viivakoodin mukaan hinnan, en todellakaan juokse siitä "reklamoimassa". Silti koen ihan oikeudekseni valittaa, jos minulta peritään tuotteesta liikaa hintaa. Mihinkää viinakauppaan en jaksaisi reklamoida, jos saan paremman tuotteen tilalle: joko kyse on tarkoituksellisesta tuotevaihdosta tai sitten mokasta, jota edes yrityksen ei ole kannattavaa oikaista.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Joo, minulle tuli tosiaan ihan normia, eli parikymppiä halvempi putelli.

Vielä tuohon moraalikeskusteluun hinta/tuotevirheistä. Jos olen saanut pienessä kaupassa liikaa vaihtorahaa, olen siitä kyllä asiasta huomauttanut. Samoin olen huomauttanut, kun pieni yritys on maksanut laskun ylisuurena. Mutta noin muuten.... jos vaikka Prisma alihinnoittelee tuotteen kassalla tai ottaa monipakkauksen sijasta yksittäiskappaleen viivakoodin mukaan hinnan, en todellakaan juokse siitä "reklamoimassa". Silti koen ihan oikeudekseni valittaa, jos minulta peritään tuotteesta liikaa hintaa. Mihinkää viinakauppaan en jaksaisi reklamoida, jos saan paremman tuotteen tilalle: joko kyse on tarkoituksellisesta tuotevaihdosta tai sitten mokasta, jota edes yrityksen ei ole kannattavaa oikaista.
Onhan noita vääriä pulloja sattunut ja jos tullut parempaa(=kalliimpaa) tilalle on vastaus ollut joka kerta että voit lähettää takaisin ja saat tilatun tuotteen tilalle, tai pitää itselläsi. Jos taas huonompi/halvempi tuote niin yleensä korvataan joko suoraan rahana/lahjakorttina. Eihän noita ole mitään järkeä alkaa edes takaisin veivaamaan kun tuo parinkympin erotus menee jo postikuluihin aika huolella.
 
Liittynyt
18.06.2020
Viestejä
23
Nyt tuli ilmoitus että Alkcin lähetys noudettavissa. Tilaus meni sisään 8.10. niin kesti ko. lafkalle epätyypillisen pitkään. Noh, se puolitoista viikkoa on lähellä normikestoa ulkomailta tilattaessa niin ei sitä liian vihainen voi olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
39
Olen juuri tekemässä Tulivedestä tilausta, mutta se ei anna valita toimitusta Suomeen. Mitenkäs tämä toimii?

2020_10_19_16_11_10_Window.jpg
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Olen juuri tekemässä Tulivedestä tilausta, mutta se ei anna valita toimitusta Suomeen. Mitenkäs tämä toimii?

Otat tuolta tilausnumeron ylös ja tilaat kuljetuksen kuljetusfirmalta, ja sinne tilausnumero niin noutavat tilaukseksi ja toimittavat suomeen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
39
Otat tuolta tilausnumeron ylös ja tilaat kuljetuksen kuljetusfirmalta, ja sinne tilausnumero niin noutavat tilaukseksi ja toimittavat suomeen
Tack! Onko suosituksia halvimmasta kuljetusfirmasta? Jossain tuossa ylempänä puhuttiin 18 euron posteista.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Alko24plussan tarjous-Slots-lähetys matkalla; Postilta tuli tänään kysely toimitustapapreferenssistä.
Itsellä on torstainen tilaus edelleen pakkaamatta. Joten lupaus "Varastossamme tilauksesi pakataan 1-2 työpäivän kuluessa" ei toteutunut. Firman sivuilla tilauksen tila ei näytä päivittyvän mitenkään, mutta Norrlogin sivulle on sentään päivittynyt jo "rahtidokumentit tulostettu" -tila. Joten eiköhän se lähetys sieltä jossain vaiheessa liikahda.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Makuasioista voi aina kiistellä, mutta Itse en tuohon hintaan suostu enää Guldia ostamaan. Yksi koppa tuli ostettua samaan hintaan alkojuomilta. Elämäni toinen olut, jota olen kaatanut viemäriin puoliksi juotuna. Vaikka halpaa kännäys/sauna/naapurille tarjottavaa olutta mielellään ostankin, tuota ei viitsi tarjota edes sille huonolle naapurille.
Täysin samaa mieltä. En ottaisi vastaan edes ilmaiseksi, olisi vaan turhaa työtä tölkkien hävittämisessä. Edelliset lootat heittelin täysinä jäteaseman metallinkeräykseen.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
98
Ajattelin viinikaupasta tilata tommosen 108 laatikkoa pilssiä. Onko joku lähiaikoina tilannut vastaavan setin/määrän, paljonko postit olivat ja kuka kuljetti? Tarviiko kuinka paljon jännittää, jos on saattanut unohtaa verot? :i
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
464
Ajattelin viinikaupasta tilata tommosen 108 laatikkoa pilssiä. Onko joku lähiaikoina tilannut vastaavan setin/määrän, paljonko postit olivat ja kuka kuljetti? Tarviiko kuinka paljon jännittää, jos on saattanut unohtaa verot? :i
Eipä ole tiedossa yhtään tapausta, ainakaan lähivuosilta, että tällaisia veroja oltaisiin alettu periä tilaajalta jälkikäteen.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
51
Ei sitä tarvi testata ja raportoida sen enempää, koska sillä tiedolla ei mitään tee. Kuten sanoin niin rahtilaskuri kyllä sen kertoo ja riippuu siitä minkäkokoisia pulloja tulee. Viime tilaukseen mahtui 17 pulloa, sitä edelliseen taisi mennä 14. Kolmen litran Morganeita huomattavasti vähemmän.
mitä mahtaa tollasen loodan tilaus suunnilleen kustantaa
 

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
372
Aika jännä tulivesi.comin ilmoituksessa että mahtuu esim muutama viina pottukin mukaan kun yleensähän 3kopasta jo täynnä paketti. Taino onhan viinivodkassakin painoraja 35kg jonne pakettiin mahtuu 4 koppaa, isompi paketti siis.

Tulivesi...25kg (pikkupaketti) = 3 laatikkoa (24x33cl tölkki) ja lisäksi 4 x (0.5L muovipulloa) tai 2 x (0.5L lasipulloa) tai 1 x (0.7L lasipullo + 0.5L muovipullo)
Litrapullot eivät valitettavasti sovi, jos on 3 laatikkoa (24x33cl tölkki)
Hienosti sopii kyllä 2 laatikkoa (24x33cl tölkki) ja 4 x (1L pulloa) ... katso alla oleva kuva!
18.00€
Tuliveden kuljetuksessa volts.ee näyttääkin olevan 26kg painoraja joten kyllä sinne koppien lisäksi mahtuukin muuta. Aikaisemmin siis ihmettelin kun noilla määrillä olisi tuo ilmoituksen 25kg mennyt yli.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Tuokin laatikko tuli noilla 22€:n postikuluilla. Jos kokonaishintaa meinaat niin tälläkertaa oli 212€ postikuluineen, kun ei tullut tilattua mitään kalliita viskejä.
Laatikon hinta pudonnut nyt 19.70 euroon kun tilasin männäviikolla
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Laatikon hinta pudonnut nyt 19.70 euroon kun tilasin männäviikolla
Itse tein juuri äsken 255 euron kokonaistilauksen. 15 pulloa (lähinnä litran rommipulloja) mahtui tällä kertaa halvimpien toimituskulujen pakettiin. Ja se postikulujen hinta oli se tutut 22 euroa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Itse tein juuri äsken 255 euron kokonaistilauksen. 15 pulloa (lähinnä litran rommipulloja) mahtui tällä kertaa halvimpien toimituskulujen pakettiin. Ja se postikulujen hinta oli se tutut 22 euroa.
Mulla oli 17 pulloa, litraisia ja 0.7l sekaisin aika fifti-fifti. Aiemmin toimitustapaa valittaessa näkynyt UPS europe tms ja sen tilalle oli tullut UPS express saver joka oli tuon 19.70e vs. aiemmin 22 euroa
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Yriitn tuon Alko24plus-sivun kautta kysellä lähetyksestä, kun viime torstaina tehtyä tilausta ei näemmä ole vielä pakattu. "Ota yhteyttä" -lomakkeen kautta tuli viestin lähettämisen jälkeen tyhjä sivu, ja arvelen ettei koko viesti mennyt perille. Kun yritin samaa reklamaatio-osion kautta, niin siellä ei toimi koko lähetä-painike. Edelleenkään en nyt menetä yöunia muutaman halpisolutlaatikon vuoksi, mutta nettisivun toimivuus, toimitusaika-lupausten toteutumattomuus (vaikkei nyt vielä mistään kauheasta viiveestä voidakaan puhua) ja firman historia huomioiden on hankala nähdä, että tuolta tulisi jatkossa tilattua mitään.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Torstaina tilattu alckin paketti jo noudettavissa. Ja tarjous slotsit on myös pakattu ja lähetetty
 
Liittynyt
29.06.2018
Viestejä
61
Mulla oli 17 pulloa, litraisia ja 0.7l sekaisin aika fifti-fifti. Aiemmin toimitustapaa valittaessa näkynyt UPS europe tms ja sen tilalle oli tullut UPS express saver joka oli tuon 19.70e vs. aiemmin 22 euroa
Piti tuota kokeilla, UPS express saver - toimituksen antaa valita kun ei ole kirjautunut. Mutta kirjautumisen jälkeen valittavana vain tuo EU shipping 22e (ja pick up)
 
Liittynyt
31.03.2020
Viestejä
29
Yriitn tuon Alko24plus-sivun kautta kysellä lähetyksestä, kun viime torstaina tehtyä tilausta ei näemmä ole vielä pakattu. "Ota yhteyttä" -lomakkeen kautta tuli viestin lähettämisen jälkeen tyhjä sivu, ja arvelen ettei koko viesti mennyt perille. Kun yritin samaa reklamaatio-osion kautta, niin siellä ei toimi koko lähetä-painike. Edelleenkään en nyt menetä yöunia muutaman halpisolutlaatikon vuoksi, mutta nettisivun toimivuus, toimitusaika-lupausten toteutumattomuus (vaikkei nyt vielä mistään kauheasta viiveestä voidakaan puhua) ja firman historia huomioiden on hankala nähdä, että tuolta tulisi jatkossa tilattua mitään.
Torstaina itsekin tilasin ja tänään tuli puolilta päivin viestiä, että paketti on lähetetty. Postilta tuli myös kyselyä, että haluanko kotiinkuljetuksen vai haenko noutopisteestä. Sitten vielä jännittämään, että saako mitä tilasi.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Torstaina itsekin tilasin ja tänään tuli puolilta päivin viestiä, että paketti on lähetetty. Postilta tuli myös kyselyä, että haluanko kotiinkuljetuksen vai haenko noutopisteestä. Sitten vielä jännittämään, että saako mitä tilasi.
Ainakaan sitä vaaraa ei ole, että tuotteet olisi vaihdettu huonompiin ja halvempiin :D Siis jos Slots-tilauksella sinäkin avasit asiakkuutesi kyseisessä kaupassa.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
999
Vaikkei kyseessä olekaan alkoholi niin kysynpä, että saako jostain kaupasta alkoholin kaveriksi tilattua esim. oikeeta Vichyä laatikoittain ?
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
337
Yriitn tuon Alko24plus-sivun kautta kysellä lähetyksestä, kun viime torstaina tehtyä tilausta ei näemmä ole vielä pakattu. "Ota yhteyttä" -lomakkeen kautta tuli viestin lähettämisen jälkeen tyhjä sivu, ja arvelen ettei koko viesti mennyt perille. Kun yritin samaa reklamaatio-osion kautta, niin siellä ei toimi koko lähetä-painike. Edelleenkään en nyt menetä yöunia muutaman halpisolutlaatikon vuoksi, mutta nettisivun toimivuus, toimitusaika-lupausten toteutumattomuus (vaikkei nyt vielä mistään kauheasta viiveestä voidakaan puhua) ja firman historia huomioiden on hankala nähdä, että tuolta tulisi jatkossa tilattua mitään.
Sunnuntaina tilasin halpis Slotsia ja tänään 17:20 tuli ilmoitus, että on lähetetty.
Edit: Slotsia ei enää näköjään löydy kamppis-listalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
101
1603220875788.png


Sivujen mukaan torstainen tilaus on nyt lähetetty, vaikka sähköpostiviesti olikin harvinaisen lyhyt ja ytimekäs. :rofl2:
 

Sande_

white male
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
303
Yllättävän kevyessä paketissa tulee kolme laatikkoa olutta tuolta alko24plus.comista (tilausvahvistuksella näkyy 3x slots guld) :hmm:

1603223124566.png
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Alkojuomissa olisi edullista 3 kruunun olutta 5.2% ja 5.9% vahvuuksia, tarjous vain tänään. 4,99e/ laatikko, kun ostat 3kpl!
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
88
Mistä kannattaisi tilata viiniä pullossa? Saisi olla hyvät valikoimat ja Alkoa halvemmat hinnat.
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
225
Alkojuomissa olisi edullista 3 kruunun olutta 5.2% ja 5.9% vahvuuksia, tarjous vain tänään. 4,99e/ laatikko, kun ostat 3kpl!
Jooh sain siitä tarjouksesta sähköpostia, olisin varmaan muuten hyödyntänyt mutta noilla on se 19,99kg painoraja, elikkäs olis tullut kolmesta tupla postit (40€). Sitäkin olis voinut harkita että olis ottanut 2 tai 4 loodaa (ja loput pulloja) mut sit ei olis ollut erikoishinta. Ei toi normi tarjous hinta (6,99€) ole kallis muta jotenkin alkoi ärsyttää toi ihme kikkailu niin jätin kokonaan tilaamatta.

Hankala muutenkin tuo painoraja tuolla kun yhteen loodaan ei voi edes pistää kahta laatikkoa olutta ja 4 litraa pulloja ilman että painoraja tulee täyteen... joutuu aina kikkailee erikokoisilla pulloilla että saa edes jotenkin täyden laatikon tehtyä. Pitäis melkein antaa niille palautetta ja pyytää tekemään tuosta fiksumpi systeemi.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Viime torstaina ALKC:stä tehty ensitilaus saapui tänään perille. Kaikki ok, joskin tuollainen 25 kilon pakettikin on jo sellainen, että sitä ketuttaa kantaa kaupasta kotiin vesisateessa.

Alko24plus-kaupan Slots-tilaus näyttää lähteneen tänään postiin, joten senkin tilauksen suhteen kaikki lienee ok.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Netpris arpoi Staropramenin tilalle Heinekeniä. 1,5€ hintaero kaupan hyväksi. Mitään hyvitystä ei saanut mutta olkoot. Lager kun lager ja Heineken maistuu kyllä, en jaksa säätää asian vuoksi.
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
23
Mistä kannattaisi tilata viiniä pullossa? Saisi olla hyvät valikoimat ja Alkoa halvemmat hinnat.
Voin lämpimästi suositella Wein-Bastion - Wein-Bastion Ulm - Die Bastion des postikulut 18 pullolle on 19,90€ joten hyvin edullinen minun mielestäni. Tilasin kaksi viikkoa sitten ja paketti saapui tasan viikossa (tilasin tiistaina, saapui ensi tiistaina aamu yhdeksältä) ja kaikki tuotteet oli oikein. Sivuja ei kuitenkaan saa englanniksi joten google kääntäjää joutuu vähän käyttämään mutta tilaus oli hyvin yksinkertainen tehdä ja kuljetus tulee automaattisesti näiden hoitamana. Itseäni pelotti vähän se kun kuljetuksen hoiti UPS mistä löytyy pelkkiä negatiivisiä kommentteja netistä mutta ainakin minulle soitti tämä UPS kuriiri 10min ennen paketin toimittamista ja kyseli, että olenko kotona. Kaikilla alueilla ilmeisesti näin ei ole mutta pirkanmaalla ainakin on kokemuksesta hyvä palvelu.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Itseäni pelotti vähän se kun kuljetuksen hoiti UPS mistä löytyy pelkkiä negatiivisiä kommentteja netistä mutta ainakin minulle soitti tämä UPS kuriiri 10min ennen paketin toimittamista ja kyseli, että olenko kotona. Kaikilla alueilla ilmeisesti näin ei ole mutta pirkanmaalla ainakin on kokemuksesta hyvä palvelu.
On tosiaan aika paikkakunta kohtaista että mikä kuljetusliike hoitaa sen loppukuljetuksen, Oulussa nykyään kolliveikoilla tuo loppukuljetus ja aina hoitunut hyvin, soittavat ensin että puolen tunnin sisään olisi tuomassa pakettia, jos ei käy niin helppo sopia toiseksi päiväksi tai käydä itse hakemassa terminaalista. En muista kenellä nuo UPS:sän paketit oli ennen kolliveikkoja mutta silloin oli kyllä täysin luokaton meininki kuljetuksilla.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
366
Jaahas... Posnord hukkasi kahden boxin lähetyksestä toisen. Eka boxi tuli 2vko sitten. Eilen piti tulla jälkimmäinen selvityksen jälkeen vaan taas hukkui. Nyt pitää kuulemma taas odotella ja jos ei tuu niin pitää ottaa yhteyttä LÄHETTÄJÄÄN. kun lähetys ollut jo Postnordin kuljettuksessa. Kolmas kerta about kuukauden sisällä kun kuljetus kusee eli paketit vaan häviää ja siirretään vastuuta muualle.
 
Liittynyt
04.02.2019
Viestejä
18
Belgium in a box tilattu 17.9 eikä ole vielä lähetetty. Ruuhkaa ja covid sanoivat syyksi. Ehkä ensi viikolla... Ei ennen ole ollut ongelmia ko puljun kanssa.
Tool Beer julkaissut joulukalenterin, mutta hinta kipuaa yli 100€ posteineen. Ei kellään mitään ale koodia tuonne olisi?
 
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
187
Voin lämpimästi suositella Wein-Bastion - Wein-Bastion Ulm - Die Bastion des postikulut 18 pullolle on 19,90€ joten hyvin edullinen minun mielestäni. Tilasin kaksi viikkoa sitten ja paketti saapui tasan viikossa (tilasin tiistaina, saapui ensi tiistaina aamu yhdeksältä) ja kaikki tuotteet oli oikein. Sivuja ei kuitenkaan saa englanniksi joten google kääntäjää joutuu vähän käyttämään mutta tilaus oli hyvin yksinkertainen tehdä ja kuljetus tulee automaattisesti näiden hoitamana.
Täältä on tullut itsekin monet kerrat tilattua. Maanantaina laitoin viimeisimmän tilauksen sisään ja huomasin että tilauksen tekemisen voi suorittaa nykyään englanniksi, vaikka sivut muuten ovatkin saksaksi. Nopeaa toimintaa kyllä, maanantaina tilaus, tiistaina lähti liikkeelle ja UPS ilmoitti tänään että ensi maanantaina pitäisi olla perillä.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Löytyykö muuten jotain sellaista kauppaa/rahdintoimittajaa, jota käyttäen saisi tilattua pienemmän määrän tavaraa kohtuullisilla toimituskuluilla? Esim. laatikko kaljaa ja viinapullo tai pari alle kympin toimituskuluilla.
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
42
Löytyykö muuten jotain sellaista kauppaa/rahdintoimittajaa, jota käyttäen saisi tilattua pienemmän määrän tavaraa kohtuullisilla toimituskuluilla? Esim. laatikko kaljaa ja viinapullo tai pari alle kympin toimituskuluilla.
Eikös Netprisille ilmestynyt tuo alle 10 kg dhl
edit. se olikin postnord ja 15€/10kg eli ei ollutkaan halpa
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 434
Viestejä
4 161 554
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom