Jos jokatapauksessa olen ottamassa Viinahuudolta viinaa, miksi en samalla ottaisi kaljaa, kun halvalla myyvät?
Jokainen tilaa sieltä, mistä parhaaksi näkee. Kun vertailin halvimpia oluita esim. 10 laatikon tilauksissa, niin Viinikauppa näyttää jäävän vastaavissa tuotteissa kakkoseksi toimituskulutkin huomioiden. Lisäksi Viinikaupan kohdalla rasite on se, että Klarna-maksulla (jota itse käytän, sillä en todellakaan maksele tilisiirroilla tilauksia ennakkoon) menee 2 % lisäkulu.
Mutta on Viinikaupalla etujakin vertailussa:
- Tuotteiden laskennalliset painot, joiden mukaan postikulut peritään, on Viinikaupalla nopeasti vilkaistuna 10-20 % pienemmät.
- Viinikaupassa väkevien hinnat ovat pääosin tolkuttomat, osin kohtuulliset ja pieniltä osin jopa edulliset. Viinahuudon edullisuus jäi itseltä huomaamatta, eli kilpailukykyisyys näyttää vieläkin heikommalta.
- Viinikaupalla on jatkuvasti ne muutamat lähes ilmaiset tuotteet sekä yli 100 euron tilauksiin ilmaispullot, jotka hieman parantaa kokonaiskäsitystä.
Itse en ole tilannut Viinahuudosta koskaan mitään. Viinikaupan oluttilauksissa on alkanut tökkimään se, että ihan täysihintaisissa tuotteissa on tullut jo useamman kerran toimituksia, joissa parasta ennen -päiväys on aivan liian lähellä. Pahimmillaan se on ollut vain kahden viikon päässä tuotteiden vastaanotosta. Ja noita paketteja ei ole siis myyty minään "viimeinen käyttöpäivä lähestyy" -tuotteina.
Jos oikein laskin, itse olen nyt tänä vuonna tilannut tavaraa seitsemästä kaupasta. Alko24plus ja Alkostore24 ovat kauppoja, joista lähtökohtaisesti tuskin tilaan enää mitään. Alkc ei myöskään liiemmin vetoa tuotetarjontansa puolesta, vaikkei firmasta sinällään mitään pahaa sanottavaa ole. Mutta loppujen osalta tulevaisuus näyttää tämän hetkisen käsityksen mukaan tältä:
- BerlinBottlesta tilaan rommit ja talousviskejä paremmat viskit.
- Viinikaupasta tilaan sopivien viikkotarjousten yhteydessä tyyliin viiniä, olutta ja talousviskiä.
- Spritbox toimittaa osan väkevistä juomista sekä mahdollisesti kopan tai pari olutta siinä muun tilauksen ohessa.
- Alkojuomat-firman osalta odottelen vielä ensimmäisten tilausteni saapumista, mutta jos/kun kaikki menee ok, asettuu sen rooli lähinnä oluen ja viinin toimittamiseen. Ja väkevien erikoistarjoukset on aina syytä tsekata tarkkaan läpi.
Toki seuraan tätä palstaa 24 h/vrk, jos jotain hyviä haastajia löytyy noille tällä hetkellä suosimilleni kaupoille.