Jos nettikirjoittajien teksteihin on uskominen, niin tulli on noita lavalähetyksiä pysäyttänyt aivan lähimenneisyydessäkin. Ja miksi ei olisi uskominen, jos esim. Viinikaupan FB-sivulla joku omalla nimellään niin väittää, ja yritys ei vastauksissaan mitenkään kyseenalaista asiaa. Tullin pysäytykset on kai liittynyt lähinnä "omaan käyttöön" -tilausten selvittelyyn. Mutta silti, se osoittaa sen että rajaliikennettä valvotaan.
Kuten jo aiemmin olen kirjoittanut, Alkostore on piilottanut kuljetusliikkeen maininnat siksi, että sitä ei voitaisi tulkita etämyyjäksi. Mikä muukaan olisi syy? Onko Alkostoren kohdalla kyse etämyynnistä vai etäostosta, se selviää luotettavasti vain oikeudessa. Tällä palstalla ei kannata alkaa esittämään itsevarmoja väitteitä siitä, miten lainsäädäntö asiaan loppupeleissä suhtautuisi. Itse en ota sitä riskiä, että minulle voisi tulla etäostajan laskut maksettavaksi, sillä netissä on ihan riittävästi selkeät etämyynnin tunnusmerkit täyttäviä putiikkeja, jotka toimittaa lähetyksiä Suomeen.
Tällä palstalla ei myöskään kannata jauhaa samoja asioita jotka on jauhettu jo miljoonaan kertaan. Tuot enemmän arvoa tähän keskusteluun vaikka pistämällä kuvakaappauksia tapauksista joissa tilaukset on jäänyt syyniin, kun niitä kerran olet nähnyt.