Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 236
Missä tuo ehto täyttyy? Vai oliko niin että että jos Alkostorella on jonkilainen sopimus Norrlogin kanssa niin se on silloin verovelvollinen? Jos näin on niin pahoittelen. Jos ei ole kyse tästä niin vähän tarkemmin haluaisin tietää mikä yhteys Norrlogilla on Alkostoreen?
Tämä ehto ainakin täyttyy varmasti:


Etämyynnistä on kysymys myös silloin, jos myyjä saattaa ostajan ja kuljetusliikkeen yhteen huolehtimalla esimerkiksi kuljetukseen liittyvästä rahaliikenteestä tai antamalla tilauksen toimittamiseksi tarvittavia tietoja kuljetusliikkeelle. Tällaisia tietoja voivat olla esimerkiksi kyseiseen toimitukseen liittyvät tilaus- ja/tai osoitetiedot.
Mutta toisaalta miten tuon voisi muutenkaan järjestää? Henkilökohtaisesti en kyllä laske "yhteistyöksi" sitä että kuljetusliike hakee toimeksiannon myyjältä. Asiakashan on antanut kuljetusliikkeelle toimeksiannon hakea liikeestä X paketti ja toimittamaan sen osoitteeseen Y.
Mutta hyvä vaan jos tuolla edelleen lasketaan verot myyjän velvollisuudeksi, mutta itse en oikein ymmärrä miten tuon voisi tehdä niin että ostaja olisi verovelvollinen jos tuokaan ei siihen riitä..
Noilla verottajan ohjeilla se onkin yllättävän vaikeaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 844
Tämä ehto ainakin täyttyy varmasti:






Noilla verottajan ohjeilla se onkin yllättävän vaikeaa.
Toi on kullä hyvä pointti. Ilmeisesti tostakin porsaanreiästä päästäis eroon jos kuljetusta tilatessa ilmoitettaisiin tilausnumeron lisäksi asiakastiedot kuljetusyhtiölle? Ja kuljetusyhtiö hakee vain tilausnumerolla paketin ja yhdistää sen osoitteeseen?

Mutta joo, yhtä kaikki, helvetin sekavaa puuhaa tää on :D Sen takia yritän vähän herätellä keskustelua että nyanssit tämänhetkisen lakiviidakon kanssa selviäisi edes jotenkuten.
Sehän toki on melkein 100% varmaa että tulliin ei nyt mitään jää, mutta pitäähän näitä asioita vatvoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 236
Toi on kullä hyvä pointti. Ilmeisesti tostakin porsaanreiästä päästäis eroon jos kuljetusta tilatessa ilmoitettaisiin tilausnumeron lisäksi asiakastiedot kuljetusyhtiölle? Ja kuljetusyhtiö hakee vain tilausnumerolla paketin ja yhdistää sen osoitteeseen?

Mutta joo, yhtä kaikki, helvetin sekavaa puuhaa tää on :D Sen takia yritän vähän herätellä keskustelua että nyanssit tämänhetkisen lakiviidakon kanssa selviäisi edes jotenkuten.
Sehän toki on melkein 100% varmaa että tulliin ei nyt mitään jää, mutta pitäähän näitä asioita vatvoa.
Tohon norrlogiin vielä kommenttina että on se aika outoa että norrlogin koko bisnes näyttää pyörivän kolmen eri firman alkoholitilausten toimituksista pohjoismaihin. Ja sitten ei muka olisi kytköksiä noihin kolmeen firmaan :vihellys:
 

Jammaz

Kirka Saatana
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
Toi on kullä hyvä pointti. Ilmeisesti tostakin porsaanreiästä päästäis eroon jos kuljetusta tilatessa ilmoitettaisiin tilausnumeron lisäksi asiakastiedot kuljetusyhtiölle? Ja kuljetusyhtiö hakee vain tilausnumerolla paketin ja yhdistää sen osoitteeseen?

Mutta joo, yhtä kaikki, helvetin sekavaa puuhaa tää on :D Sen takia yritän vähän herätellä keskustelua että nyanssit tämänhetkisen lakiviidakon kanssa selviäisi edes jotenkuten.
Sehän toki on melkein 100% varmaa että tulliin ei nyt mitään jää, mutta pitäähän näitä asioita vatvoa.
Mun mielestä toi on yksinkertaista. Mikäli kauppa ilmoittaa mitään kuljetusliikkeitä sivuilla/sähköpostissa tai antaa mitään ohjeita kuljetuksen tilaamiseen, niin se on etämyyntiä. Mikäli kauppa ilmoittaa ainoastaan "Ostaja tilaa kuljetuksen itse", ja et löydä tietoa mistään yrityksistä tai mitään tilausohjeita, niin se on etäostoa.

Meidän kun on mahdoton tietää onko myyjällä ja kuljetusliikkellä mitään sopimuksia
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 023
Hyvä, jos noin. Minulle palvelu herjaa vain "There is no account that matches the given credentials". Sähköpostiosoitteen tai salasanan virheellisyyden mahdollisuutta ei ole. Yritin myös resetoida salasanan, mutta eipä siitäkään tullut sähköpostiin linkkiä.

No, oma tilaus on tehty sunnuntaina ja maanantaina UPS jo informoi lähetystilasta "rahtikirjat luotu". Tämä oli vasta ensimmäinen oma tilaukseni ko. yrityksestä. Monenko päivän viive rahtikirjan luomisen ja lähetyksen postituksella tavanomaisesti on?
Oma BerlinBottlen tilaus tehty 10.8 ja heti 11.8 UPS ilmoitti että paketti olisi tulossa maanantaina 17.8. Kuitenkin 14.8 UPS ilmoitti todenmukaisemman toimituspäivän torstaina 20.8 ja tänään sieltä tulikin tekstiviestiä että huomenna aamulla pitäisi paketin tulla.
 
Liittynyt
09.01.2019
Viestejä
71
Moi. Itse tilasin spritboxista oluet ja meni normaalisti kaikki,mutta itsw asiaan.

Isä oli tilannut tuttuun tapaansa alkostoresta, mutta soitti et hänen rahansa on siellä nyt ku ei kuljetusta tullut automaattisesti.

Onko jollain jotain hyvää ohjetta kuinka tuo kuljtetus tehtiin manuaalisesti norlogin kautta? En oo sitä dokumenttia tehny nii en osaa tästä seisomalta häntä neuvoa.

Kiitos

E. Onko tilaukset tullu normaalisti läpi?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Mene Norrlogin sivuille.
Valitse kauppa, josta tilattu. Syotä tilausnumero ja tilaus sähköposti.
Vahvista kuljetus.
 
Liittynyt
10.12.2019
Viestejä
77
Moi. Itse tilasin spritboxista oluet ja meni normaalisti kaikki,mutta itsw asiaan.

Isä oli tilannut tuttuun tapaansa alkostoresta, mutta soitti et hänen rahansa on siellä nyt ku ei kuljetusta tullut automaattisesti.

Onko jollain jotain hyvää ohjetta kuinka tuo kuljtetus tehtiin manuaalisesti norlogin kautta? En oo sitä dokumenttia tehny nii en osaa tästä seisomalta häntä neuvoa.

Kiitos

E. Onko tilaukset tullu normaalisti läpi?
Osoite on norrlog.com ja kuvan mukaiset tiedot ruutuun. Sillä selvä ja kuljetus maksuun. Eli tilausnumero ja s posti vaaditaan vain. Tällä tiedolla ja maalaisjärjellä voisi olettaa että veroseuraamukset on myyjällä koska order id ja sposti perusteella saadaan kaikki tiedot.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Jos nettikirjoittajien teksteihin on uskominen, niin tulli on noita lavalähetyksiä pysäyttänyt aivan lähimenneisyydessäkin. Ja miksi ei olisi uskominen, jos esim. Viinikaupan FB-sivulla joku omalla nimellään niin väittää, ja yritys ei vastauksissaan mitenkään kyseenalaista asiaa. Tullin pysäytykset on kai liittynyt lähinnä "omaan käyttöön" -tilausten selvittelyyn. Mutta silti, se osoittaa sen että rajaliikennettä valvotaan.

Kuten jo aiemmin olen kirjoittanut, Alkostore on piilottanut kuljetusliikkeen maininnat siksi, että sitä ei voitaisi tulkita etämyyjäksi. Mikä muukaan olisi syy? Onko Alkostoren kohdalla kyse etämyynnistä vai etäostosta, se selviää luotettavasti vain oikeudessa. Tällä palstalla ei kannata alkaa esittämään itsevarmoja väitteitä siitä, miten lainsäädäntö asiaan loppupeleissä suhtautuisi. Itse en ota sitä riskiä, että minulle voisi tulla etäostajan laskut maksettavaksi, sillä netissä on ihan riittävästi selkeät etämyynnin tunnusmerkit täyttäviä putiikkeja, jotka toimittaa lähetyksiä Suomeen.
 

Jammaz

Kirka Saatana
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
Jos nettikirjoittajien teksteihin on uskominen, niin tulli on noita lavalähetyksiä pysäyttänyt aivan lähimenneisyydessäkin. Ja miksi ei olisi uskominen, jos esim. Viinikaupan FB-sivulla joku omalla nimellään niin väittää, ja yritys ei vastauksissaan mitenkään kyseenalaista asiaa. Tullin pysäytykset on kai liittynyt lähinnä "omaan käyttöön" -tilausten selvittelyyn. Mutta silti, se osoittaa sen että rajaliikennettä valvotaan.

Kuten jo aiemmin olen kirjoittanut, Alkostore on piilottanut kuljetusliikkeen maininnat siksi, että sitä ei voitaisi tulkita etämyyjäksi. Mikä muukaan olisi syy? Onko Alkostoren kohdalla kyse etämyynnistä vai etäostosta, se selviää luotettavasti vain oikeudessa. Tällä palstalla ei kannata alkaa esittämään itsevarmoja väitteitä siitä, miten lainsäädäntö asiaan loppupeleissä suhtautuisi. Itse en ota sitä riskiä, että minulle voisi tulla etäostajan laskut maksettavaksi, sillä netissä on ihan riittävästi selkeät etämyynnin tunnusmerkit täyttäviä putiikkeja, jotka toimittaa lähetyksiä Suomeen.
Tällä palstalla ei myöskään kannata jauhaa samoja asioita jotka on jauhettu jo miljoonaan kertaan. Tuot enemmän arvoa tähän keskusteluun vaikka pistämällä kuvakaappauksia tapauksista joissa tilaukset on jäänyt syyniin, kun niitä kerran olet nähnyt.
 

AHPU

VHM
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
550
Tiistaina (11.8.) laitoin tilauksen sisään, UPS näyttää tällä hetkellä toimituspäiväksi ensi keskiviikkoa (19.8.). Veikkaisin että to-pe akselilla tulee.
Päivitystä, tänään tuli ilmoitus että paketti on lähikaupassa odottamassa, kuten olikin. Tää taisi olla nopein toimitus tähän asti, yleensä mennyt se puolitoista viikkoa.

Mulla ei myöskään toimi tunnukset tuolla enää, täytyy tehdä uudet kun ennättää.

Berlinbottlesta siis kyse.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
197
Hyvä, jos noin. Minulle palvelu herjaa vain "There is no account that matches the given credentials". Sähköpostiosoitteen tai salasanan virheellisyyden mahdollisuutta ei ole. Yritin myös resetoida salasanan, mutta eipä siitäkään tullut sähköpostiin linkkiä.

No, oma tilaus on tehty sunnuntaina ja maanantaina UPS jo informoi lähetystilasta "rahtikirjat luotu". Tämä oli vasta ensimmäinen oma tilaukseni ko. yrityksestä. Monenko päivän viive rahtikirjan luomisen ja lähetyksen postituksella tavanomaisesti on?
oma tilaus tehty sunnuntaina ja ups:n mukaan toimitus olisi perjantain aikana tänään kyselivät jo että tuodaanko kotiin vai ups:n noutopisteeseen
normaalisti mennyt noin parisen viikkoa tilauksesta toimitukseen
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Aika isolla riskillä menee jos tilaa kuormalavallisen kaljaa ja verot meneekin maksuun. Eikös EU:n sisäisessä tavaraliikenteessä voi suorittaa valvontaa ihan samaan malliin kuin muualta saapuvienkin kanssa.
No emt.. Meille tuli lavallinen olutta, halpaa se silti o verojenki kanssa kun vertaa suomi hintoihin, veroineen koppa 5.9% kaljaa 21.50e.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Kun nyt sattumalta osui Juomatukun mainos vastaan FB:ssä, niin tässä yksi tapaus, jossa asiakas valittaa tulliin juuttuneesta lavasta. Edellä puhuin virheellisesti Viinikaupan FB-sivulla käydystä keskustelusta. Mutta tuo oli siis Juomatukun sivulla, joka tosin on samaa puljua Viinikaupan kanssa, mutta eri asiakaskunnalle suunnattu sivusto.

juomatukku.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22
Eihän juomat enään tulliin jää? Jatkaa matkaa ostajalle ja valmisteveroyksikkö ottaa yhteyttä myöhemmin jos tarvii veroja maksaa.
Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
331
SIltä hieman vaikuttaisi. Tilattu 3.8., 4.8. Kuljetus.eu:n mukaan paketti liikkeellä, 5.8. "Sorteerimiskeskus" ja nyt sit odotellaan millon tulis.
Eilen pistin asiasta viestiä Alkc:n respaan ja tänään tulikin tekstiviesti että haettavissa.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
294
Alkaiskohan joku putiikki kauppaamaan tota Hartwallin Brandy Long Drinkiä, mikä on nyt tehnyt paluun ainakin puoleksi vuodeksi kotomaan markkinoille? Miten on yleensä ollut näiden erikoisuuksien kanssa?
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 231
Ootteko vielä tilaillut austriansupermarketista? Kulut lienee pysyneet samana?
27.5. tein tilauksen 3x24x0,5L. Yksi paketti 2x24x0,5L saapui viimein 17.7 seikkailtuaan kuukauden jossain Saksan ja Postin välillä. Toinen paketti, jossa loput bisset hukkui johonkin Saksanmaalle. Eilen myyjä lupasi lähettää puuttuvat tuotteet uudestaan. Postikulut olivat toukokuussa mielestäni samat kuin eilenkin.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
331
Alkaiskohan joku putiikki kauppaamaan tota Hartwallin Brandy Long Drinkiä, mikä on nyt tehnyt paluun ainakin puoleksi vuodeksi kotomaan markkinoille? Miten on yleensä ollut näiden erikoisuuksien kanssa?
Alkc ainakin lisäsi vihreän lonkeron valikoimaan kun kysyin. Suosittelen kokeilemaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 521
Alkostore on poistanut kaikki linkkaukset kuljetukseen, joten verovastuu on sinulla ja jos jää tulliin niin sinun on maksettava verot.
Näin siis teoriassa. Käytännössä ne paketit eivät suurella todennäköisyydellä jää tulliin koska tähänkään asti ei ole yksikään jäänyt. Mutta tulevaisuudesta ei toki tiedä.
Koska tämä on tapahtunut?
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083
Eihän juomat enään tulliin jää? Jatkaa matkaa ostajalle ja valmisteveroyksikkö ottaa yhteyttä myöhemmin jos tarvii veroja maksaa.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Näin olen ymmärtänyt itsekin. Olen kyllä myös pitänyt noita "jäädä tulliin" -juttuja lähinnä kuvaannollisina, joilla viitataan verojen perimiseen jälkeenpäin.

Koska tämä on tapahtunut?
Kaksi viikkoa sitten.
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
63
Onko kukaan muu tilannut viime aikoina Belgiuminabox:sta oluita? Viikko sitten laitoin tilauksen ja kyselin sähköpostilla toimitusaikaa. Melko nopeasti vastattiin että "poikkeustilanteesta johtuen" toimitusaika on n. kolme viikkoa.
Kyselisin muilta tilaajilta että pitääkö tuo arvio paikkansa vai voiko mennä jopa pidempään? Arvosteluja lukiessa tulee vastaan ristiriitaisia kokemuksia toimitusajoista ja luotettavuudesta. Jotkut kirjoittavat että kauppa olisi mennyt viime aikoina huonompaan suuntaan. Tämän kaiken luin totta kai vasta tilauksen teon jälkeen.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
377
Onko kukaan muu tilannut viime aikoina Belgiuminabox:sta oluita? Viikko sitten laitoin tilauksen ja kyselin sähköpostilla toimitusaikaa. Melko nopeasti vastattiin että "poikkeustilanteesta johtuen" toimitusaika on n. kolme viikkoa.
Kyselisin muilta tilaajilta että pitääkö tuo arvio paikkansa vai voiko mennä jopa pidempään? Arvosteluja lukiessa tulee vastaan ristiriitaisia kokemuksia toimitusajoista ja luotettavuudesta. Jotkut kirjoittavat että kauppa olisi mennyt viime aikoina huonompaan suuntaan. Tämän kaiken luin totta kai vasta tilauksen teon jälkeen.
Ei nyt suoraan tähän liity, mutta viime sunnuntaina niillä päättyi kamppis, jossa halvemmat toimituskulut ja joku bissetölkki kaupan päälle. Sinällään erikoista laittaa kamppista pystyyn, jos tilauksia on muutenkin älytön määrä. En kuitenkaan tilannut. Kokemusta vain alkuvuodesta ennen koronaa, jolloin paketti lähti matkaan noin viikon kuluttua tilauksesta.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
331
Onkohan nyt kyse enemmänkin siitä, että paketteja vaan ylipäätään liikkuu niin paljon. Alkostorestakin kesti monta viikkoa saada paketit, koska Norlog ei hakenut & saanut niitä liikkeelle.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
842
Onko alkc nostanut lonkeron hintoja vai muistanko vain väärin. Noh lähti taas tilaukseen 2x strongia ja 1x normia eiköhän se alkuviikosta taas ole noudettavissa
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 384
Alkostoren lavatilaus (900 kg) sisään 31.7., kuski soitti tänään ja tilaus saapuu huomenna sovittuna aikana pihaan.

Tilauksen pakkaamisessa kesti hiukan, kun ensin yksi tuote oli loppunut (odoteltiin pari päivää) ja kun piti lähteä, niin pari muuta tuotetta oli loppunut välissä. Eivät siis olleet varanneet tuotteita.
 
Liittynyt
04.04.2018
Viestejä
15
Kävin AS24 aspan kanssa keskustelun tästä toimituksen linkkien poistamisesta, tässä vastaukset jotka sain

Hei,
Suomen alkoholilaista johtuen emme voi antaa kuljetusliikkeen linkkiä asiakkaalle.
Asiakkaan on tilattava kuljetus itse.
Voit käyttää edelleenkin esim. Norrlogin palveluja. Heidän sivunsa löytyy netistä.
Mit freundlichen Grüßen/Ystävällisin terveisin/Med vänliga hälsningar
Maria Berner

ja toinen vastaus kyselyyni:

Hei,
Saimme vero.fi:ltä ilmoituksen, että meidät katsotaan verovelvoliseksi Suomeen, jos avustamme asiakasta kuljetuksen järjestämisessä. Kuljetusliikkeen linkki sivuillamme tulkitaan avustamiseksi.

Tietääkö joku täällä mitä virkaa tekee vero.fi sivusto? Kova on sivun voima.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
197
Kysäsin berlinbotlelta noista tunnuksista kun ei toimi enää ja vastasivat seuraavaa.
Hi
thanks a lot for your message.
Unfortunately, you have to create a new account as we have a complete new webpage since 17 Aug 2020.
We are sorry but it is not possible to sign in with the old account and to see orders from the past.
If you need any details for your order, just ask us.
Kind regards from Berlin
Your team from BerlinBottle - Thekla
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Sekalaisia kommentteja:

BerlinBottlesta sunnuntaina tehty tilaus näyttää nyt olevan UPS:n hallussa ja arvioitu toimitusajankohta on siirtynyt ensi viikon alkuun. Eli kaikki näyttää olevan toimitusten osalta mallillaan, vaikka vanhat tunnukset lakkasivatkin sivustolla toimimasta.

Mielestäni ei ole tulkinta-asia, että jääkö juomia tulliin: edellisen sivun kuvapostauksessani kirjoittava valitteli, että lähetys oli jäänyt tulliin viikko aikaisemmin ja pari viikkoa myöhemmin tekemässään päivityksessä kertoi niiden olevan edelleen tullin hallussa. En tiedä miten asia on edennyt (jokuhan voi FB:n kautta halutessaan kysyä ja raportoida tänne), mutta ihan minimissäänkin lava on jäänyt useiksi viikoksi tulliin jumiin. Toki täytyy muistaa, että tuon lavan pysäytyksen syy on ollut vänkääminen omaan käyttöön tulevasta juomasta.

AS24:n kommentti oli ensimmäisen vastauksen osalta samanlainen kuin mitä tänne aiemmin postattiin. Jälkimmäinen vastaus osoittaa (taas kerran), että kauppa on pyrkinyt muuttamaan tilanteen sellaiseksi, että verottajalla ei ole epäilystäkään etämyynnistä. No, koska jollakin se verovelvollisuus on, niin jos verottajalla ei olisi enää oletusta etämyynnistä, niin silloin verottajalla on oletus etäostosta. En oikein jaksa uskoa, että nämä verottajan viime aikojen aktivoitumiset olisivat irrallisia asioita, jotka ei liittyisi johonkin laajempaan kuvioon. Jännä nähdä, mitä seuraavaksi tällä rintamalla nähdään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 236
Kävin AS24 aspan kanssa keskustelun tästä toimituksen linkkien poistamisesta, tässä vastaukset jotka sain

Hei,
Suomen alkoholilaista johtuen emme voi antaa kuljetusliikkeen linkkiä asiakkaalle.
Asiakkaan on tilattava kuljetus itse.
Voit käyttää edelleenkin esim. Norrlogin palveluja. Heidän sivunsa löytyy netistä.
Mit freundlichen Grüßen/Ystävällisin terveisin/Med vänliga hälsningar
Maria Berner

ja toinen vastaus kyselyyni:

Hei,
Saimme vero.fi:ltä ilmoituksen, että meidät katsotaan verovelvoliseksi Suomeen, jos avustamme asiakasta kuljetuksen järjestämisessä. Kuljetusliikkeen linkki sivuillamme tulkitaan avustamiseksi.

Tietääkö joku täällä mitä virkaa tekee vero.fi sivusto? Kova on sivun voima.
Hieno vastaus Marialta, ei saa avustaa kuljetuksen järjestämisessä ja samaan hengenvetoon ehdottaa norrlogia.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
145
Mistä näkee lavojen toimitushinnat? Tarkoitus tilata as24:sta. Norrlog kuljetusyrityksenä. Kuinka sekalavojen tilaus onnistuu ? Esim useaa eri olutmerkkiä ja lisäksi viinejä, colee, redbullia yms....
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
64
Mites toi urban drinks toimittelee tällä hetkellä suomeen? Vai toimittaako lainkaan?
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Onko posti lopettanut tuon paketeista ilmoittamisen muillakin? Itse seuraamalla parhaillaan on spiritboxin laatikko kuljetuksessa mulle (mutta postilta ei missään vaiheessa tullut tekstaria, jossa todettiin paketin tulevan lähipäivinä ja sit vaihtoehtokyseli et saako jättää esim kuittaamatta oven taakse, joka sopii itselle aina, nyt ei olla kysytty parina viime kertana ainakaan). Pitänee kysyä itse postilta asiasta, et miks ovat poistaneet tuon ihan kätevän ilmotus&kysely tekstarin..
(jännä muuten et vaikka spiritbox ja alkostoren paketit lähti samana päivänä eli tiistaina 21.8, spiritboxia ollaan jo kuljettamassa ovelle 16 mennessä ja alkostoren paketti ei ilmeisesti ole edes Suomessa kun postin seurannassa ei löydy vielä).
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
162
Onko posti lopettanut tuon paketeista ilmoittamisen muillakin? Itse seuraamalla parhaillaan on spiritboxin laatikko kuljetuksessa mulle (mutta postilta ei missään vaiheessa tullut tekstaria, jossa todettiin paketin tulevan lähipäivinä ja sit vaihtoehtokyseli et saako jättää esim kuittaamatta oven taakse, joka sopii itselle aina, nyt ei olla kysytty parina viime kertana ainakaan). Pitänee kysyä itse postilta asiasta, et miks ovat poistaneet tuon ihan kätevän ilmotus&kysely tekstarin..
Itellä tulee tekstari, s-posti JA Posti-sovellukseen ilmotus. Näistä kannatan ehdottomasti Posti-sovellusta, on todella kätevä ja toistaiseksi ainakin on toiminut.
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Itellä tulee tekstari, s-posti JA Posti-sovellukseen ilmotus. Näistä kannatan ehdottomasti Posti-sovellusta, on todella kätevä ja toistaiseksi ainakin on toiminut.
Niin tuli itselläkin vielä alkukesästä, nyt ei tullut (töihin lähettävä ja lähetys tulee varmasti 30min sisään, en kerkiä odottaan ja eivät varmasti jätä oven taakse kun ei tullut juurikaan tuota tekstarikyselyä) ja luultavasti saa hakea jostain kaukaa postiautomaatista painavan laatikon, miinusta tästä postille. Noh tuli se alkostoren laatikko myös äsken maihin, maanantai vapaapäivänä sen voin odottaa kotona ainakin..
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Just tuli itselleni Spritboxin lähetys tällä viikolla. Postilta tuli ihan asiallisesti "Voit vielä vaihtaa lähetyksesi toimitustapaa" -sähköposti. Ja sama ilmoitus tuli OmaPosti-sovellukseen.
 
Liittynyt
04.05.2020
Viestejä
15
Tuolta alkc.fi ku ootte tilaillu nii onko sieltä tullu vahvistus viestiä yms tai kuljetus.eu:lta ku paketti lähtee matkaan?
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
113
Alkostoren lavatilaus (900 kg) sisään 31.7., kuski soitti tänään ja tilaus saapuu huomenna sovittuna aikana pihaan.

Tilauksen pakkaamisessa kesti hiukan, kun ensin yksi tuote oli loppunut (odoteltiin pari päivää) ja kun piti lähteä, niin pari muuta tuotetta oli loppunut välissä. Eivät siis olleet varanneet tuotteita.
Oliko tilauksessa lopulta kaikki ok?
 
Liittynyt
11.09.2018
Viestejä
294
Bierstars ei enää toimita suomeen
hier-gibts-bier tuplasi postikulunsa
landbierparadies24 tarjoaa laatikolliseen yli 30€ postikuluja, aiemmin < 20€

Vieläkö Saksasta saa kohtuukuluilla olutta, vai siirrynkö tarkististelemaan Belgian tarjontaa?
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
225
Tilauskokemuksia:
Alkostore24 kautta tuli tehtyä ensimmäiset tilaukset kesäkuussa, noin puolen tusinaa laatikkoa jotka tulivat aina alle kahteen viikkoon perille (ehjänä ja oikeat tuotteet). Tällä hetkellä en enään sieltä tilaa koska tilanne on muuttunut kesäkuusta niin dramaattisesti ja nyt ollaan vähintään hyvin kyseenalaisella vyöhykkeellä verojen suhteen. Toivottavasti ihmiset ei enään sieltä niin innokkaasti tilaisi koska jos mitään notkahdusta liikevaihdossa ei tule voi toi levitä myös muiden kauppiaiden tavaksi mitä pitäisin harmillisena.

Alkostoren24:n jälkeen olen tehnyt tilauksia Alkc:n ja Alkojuomien kautta. Alkc toimitukset on ollut hyvin nopeita, 5 arkipäivää yleensä riittää, ehjiä ja oikeita tuotteita ovat olleet. Kiva että tälläinen keskituloinen ihminen raaskii nyt ostaa aitoa lonkeroa kun hinta puolet vähemmän mitä Suomessa. Alkojuomat on itselle toistaiseksi viellä uusi tuttavuus, pari pakettia on postin seurannan mukaan tulossa maanantaina perille. Aikasemmin olen saanut postilta tekstaria/sähköpostia toimituksesta mutta nyt ei pysty edes posti sovelluksessa vaihtaa toimitustapaa (jos siihen olisi tarvetta). Oletan että myös Alkojuomien paketti on hyvin pakattu ja sisältää oikeat tuotteet, jos näin ei ole raportoin tänne. Alkojuomien tilauksessa kantsii ottaa huomioon 19,99kg painoraja, elikkäs kaksi laatikkoa olutta ja loput väkeviä on parempi vaihtoehto kuin 3 laatikkoa olutta. Alkojuomien toimitus kestää 10 arkipäivää mikäli maanantai pitää paikkansa.

Kiitoksia kaikille keskusteluun osallistuneille, olen pitänyt tätä hyvin hyödyllisenä tietolähteenä, esim toi alkostoren24 toimintatavan muutos olis ollut ikävä huomata vasta tilauksen tekemisen jälkeen.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
962
Jos Netprisin tuotelistauksessa lukee oluen ainesosina "Ainesosat Vesi, mallas ja humala", niin voiko tällöin luottaa siihen että kyseessä on täysmallasolut?
 
Liittynyt
14.06.2019
Viestejä
81
Mistä sais pohjois-makedoniassa tehtyjä viinejä? Käytiin pari vuotta sitten paikan päällä ja löydettiin oikein hyvä punkku mut pulloa eikä nimeä oo tallessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 134
Viestejä
4 196 737
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom