Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

KUK

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
495
Itse en ainakaan kovin montaa kertaa miettisi asiaa, jos haluaisin 3 laatikkoa sandelssia ostaa. Että lähtisinkö siis kaupasta niitä itse kantamaan hintaan 28,80e per laatikko vai antaisinko jonkun muun kantaa ne kotiovelleni hintaan 20e per laatikko.

Toki mielelläni maksaisin vieläkin vähemmän mutta ei tuo -30% alennus ja olematon vaiva kovin pahalta kuulosta.
Ja huomioitavaa että tuo 28,80€ sisältää pantteja 3,60€ eli eli tuo 20€ laatikkohinta on vain 18% halvempi.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
938
Ja huomioitavaa että tuo 28,80€ sisältää pantteja 3,60€ eli eli tuo 20€ laatikkohinta on vain 18% halvempi.
Arvasin että joku tuosta ennen pitkää mainitsee. Pointti on kuitenkin sama, oli pantteja tai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
938
Ei bulkki kolmosten tilaamisessa ole paskaakaan järkeä. Juuri nelosta ja spessumpaa kannattaa tilata.

Paulanerin 24x0,5l päkki on 21e. Sama alkosta ostettuna yli 90e
No kyllä siinä nyt vaan on järkeä, kun se on halvempaa tilattuna ja sitä ei tarvitse itse kaupasta kantaa. Ei sillä että itse bulkkikaljan (kolmosen tai nelosen) tilaamista harrastaisin, koska en siitä tykkää. Mutta jos tykkäisin, niin tilaisin. Oli sitten kolmosta tai nelosta tai vahvempaa.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
214
Juu eiköhän jokainen tilaa sitä mistä itse pitää. Tiedän todella monta tyyppiä jotka ei vain tykkää nelos oluen vahvuudesta, vaan valitsevan mieluummin kolmosta (vaikka olisi kalliimpaa).

Edit. Nonii nyt yks työkaveri laitto viestiä että se haluaa sitä helvetin sandelssia :D Noh mikäs siinä jos tykkää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
197
Eilen lähti viskitilausta saksaan ja kalja/lonkero tilaus viinahuutoon. Saksan tilaus on hätäsempää sorttia kun saapuu ups:n mukaan jo torstaina:tup:
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Juu eiköhän jokainen tilaa sitä mistä itse pitää. Tiedän todella monta tyyppiä jotka ei vain tykkää nelos oluen vahvuudesta, vaan valitsevan mieluummin kolmosta (vaikka olisi kalliimpaa).

Edit. Nonii nyt yks työkaveri laitto viestiä että se haluaa sitä helvetin sandelssia :D Noh mikäs siinä jos tykkää.
Totta kai jokainen tilaa mistä pitää eikä sen pitäisi kuulua muille. On se vain hieman ärsyttävää että joku on niin rajoittunut että on valmis maksamaan ekstraa siitä että saa juodakseen tuttua ja turvallista Sandelsia jonkun ruotsalaisen tai saksalaisen paremman bulkkioluen sijaan.
 

Namemma

Varjoissa marinoitunut
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
182
Totta kai jokainen tilaa mistä pitää eikä sen pitäisi kuulua muille. On se vain hieman ärsyttävää että joku on niin rajoittunut että on valmis maksamaan ekstraa siitä että saa juodakseen tuttua ja turvallista Sandelsia jonkun ruotsalaisen tai saksalaisen paremman bulkkioluen sijaan.
Kuka ärsyyntyy toisten kaljatilauksista? Makuasioista on myös hyvä kiistellä:tup:
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
529
Näyttää nuo ihan jees huilaavan netprissistäkin... 3 lavatilaus läx parin kuukauden sisään...

Ensimmäisen lavan toimitus pikkusrn viivästy mut seuraava tuli viikossa tilaushetkestä suomeen...
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
170
Ei meinaa löytyä saksalaista olutkauppaa, joka toimittaisi Suomeen ja josta saisi bulkkia parempaa. Ei taida enää monikaan noista paremmista toimittaa, ei ainakaan yksikään joita avausviestissä oli. Laittakaa vaikka yv:llä (en ole tullin kätyri), jos tiedätte mistä saisi esim. TAP -sarjaa ja vaikkapa Scheyern Kloster (Poculator) Doppelbock Dunkelia. :) ISO JANO, mutta bulkki tai 24 kpl samaa olutta tilaaminen ei kiinnosta.
 
Liittynyt
15.04.2019
Viestejä
15
Viime torstaina oli tilaus lähetetty Itävallasta Suomeen ja tänään hain postista. 36 tölkkiä olutta tilattu, mutta yksi puuttui. En jaksa ruveta reklamoimaan, koska 10€ postikulut ja alle viikossa juomat perillä :kippis:
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 690
Viime torstaina oli tilaus lähetetty Itävallasta Suomeen ja tänään hain postista. 36 tölkkiä olutta tilattu, mutta yksi puuttui. En jaksa ruveta reklamoimaan, koska 10€ postikulut ja alle viikossa juomat perillä :kippis:
Ilmoita ainakin, että yksi olut puuttui lähetyksestä vaikka et korvausta halua. Joku on virheen tehnyt ja asiakaspalaute on se, jolla firman toimintaa kehitetään.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Kirjoitin aiemmin että yksi laatikkoviini alkostoren paketissa oli linnunpaskassa. Yllättäen tämä boxi valikoitui sitten ensimmäisenä avattavaksi ja maku oli aivan kamala. Ennenkin mulle on tullut alkostorelta joitain hieman epäilyttävän makuisia halpaviinejä, mutta ne on aina joku lopulta pystynyt juomaan. Tätä ei pystynyt juomaan edes pitkin hampain. Samaa tuotetta on kyllä tullut kumottua toistakymmentä boxia, koska se sattuu olemaan yksi suosikkihalpiksistani. Mulla on toinen yksilö tätä samaa erää, mutta en nyt vielä viitsinyt sitä korkata. Pakkauksen painatus on lokinpaskojen lisäksi hieman haaleampi ja pikkuruhjeilla. Lieköhän lojunut jossain aurinkoisen satamalaiturin reunalla, janoisen lokkiparven kaarrellessa ympärillä.

Meinaan kyllä laittaa reklamaation tässä kunhan kerkeän ja ehdottomasti ennen seuraavaa tilausta. Eiköhän ne vähintään hinnan hyvitä. Ja turhaa painoa taisi postikulueuroissa tulla lähes tuotteen verran :shifty: Oon kuitenkin tilannut niiltä toistasataa laatikkoviniä, enkä ikinä ole niin selvästi pilaantunutta yksilöä kohdannut. Ihan rehellisesti, joistakin noista halvimmista viineistä ei osaa maallikko sanoa ensi maistamisella onko se vaan niin helvetin pahaa, vai onko litku päässyt oikeasti pilaantumaan :darra:
 
Liittynyt
29.06.2018
Viestejä
61
Viime torstaina oli tilaus lähetetty Itävallasta Suomeen ja tänään hain postista. 36 tölkkiä olutta tilattu, mutta yksi puuttui. En jaksa ruveta reklamoimaan, koska 10€ postikulut ja alle viikossa juomat perillä :kippis:
Mun piti pudottaa yksi tölkki tilauksesta pois jottei olisi postit pompannut. Eli 14 tölkkiä Ottokringeriä ja 7 x 3 tölkkiä kaikkia muita maistiksi mahtui laatikkoon kympin posteilla.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
238
Te, jotka olette tilanneet alkostore24:ltä eurolavallisen, voisitteko valottaa miltä tuon Frejan seurannan kuuluu näyttää? :geek:

Viikko sitten tilattu lavallinen lähti viime torstaina liikkeelle, jolloin tuli Frejalle seurantakoodi. Seuranta on näyttänyt siitä asti 22-08-2019 Booking created, kunnes tänään tekstiksi vaihtui 27-08-2019 Booking created. :confused: Mitäköhän jumittaa, vai jumittaako mitään?

Pahoittelen mahdollisia tyhmiä kysymyksiä ja hätäilyä, mutta tuon mittakaavan tilaus pistää väkisin vähän jännittämään. :lol:
 
Liittynyt
27.08.2019
Viestejä
55
Viime viikon tiistaina tuli ensimmäistä kertaa tilattua alkomahoolia ulkomailta ja discandoo valiintui tilauskohteeksi, 9 laatikkoa tre kronoria 5.2% tilasin ja kaikki saapuivat tänään kotiovelle ehjinä ja odotettua nopeammin. Tulen kyllä tilaamaan kyseisestä liikkeestä toistekkin :)
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
Mun piti pudottaa yksi tölkki tilauksesta pois jottei olisi postit pompannut. Eli 14 tölkkiä Ottokringeriä ja 7 x 3 tölkkiä kaikkia muita maistiksi mahtui laatikkoon kympin posteilla.
Minä en kyllä havainnut 12+12+6+4+2 tölkin tilauksella mitään ongelmia kympin postimaksun kanssa. Tosin en ole kyllä edes laskenut, että oliko niitä siellä pehmusteiden seassa 36 vai 35.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
529
Te, jotka olette tilanneet alkostore24:ltä eurolavallisen, voisitteko valottaa miltä tuon Frejan seurannan kuuluu näyttää? :geek:

Viikko sitten tilattu lavallinen lähti viime torstaina liikkeelle, jolloin tuli Frejalle seurantakoodi. Seuranta on näyttänyt siitä asti 22-08-2019 Booking created, kunnes tänään tekstiksi vaihtui 27-08-2019 Booking created. :confused: Mitäköhän jumittaa, vai jumittaako mitään?

Pahoittelen mahdollisia tyhmiä kysymyksiä ja hätäilyä, mutta tuon mittakaavan tilaus pistää väkisin vähän jännittämään. :lol:
Just tänään soitin frejalle omasta lavasta, en etes kirjautunu sinne track and trace sivustolle.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
84
Te, jotka olette tilanneet alkostore24:ltä eurolavallisen, voisitteko valottaa miltä tuon Frejan seurannan kuuluu näyttää? :geek:

Viikko sitten tilattu lavallinen lähti viime torstaina liikkeelle, jolloin tuli Frejalle seurantakoodi. Seuranta on näyttänyt siitä asti 22-08-2019 Booking created, kunnes tänään tekstiksi vaihtui 27-08-2019 Booking created. :confused: Mitäköhän jumittaa, vai jumittaako mitään?

Pahoittelen mahdollisia tyhmiä kysymyksiä ja hätäilyä, mutta tuon mittakaavan tilaus pistää väkisin vähän jännittämään. :lol:
Tarjosiko a24 suoraan frejaa (oliko valittavissa norlogin tilalle) vai järkkäsitkö itse? Oliko samanhintanen ku norlog vai paljonko makso? 2 krt tullut norlogin kautta ongelmitta jonka kaukokiito toimittanut täällä päässä perille.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
238
Just tänään soitin frejalle omasta lavasta, en etes kirjautunu sinne track and trace sivustolle.
Eikö sulle tullut linkkiä vai miksi soitit? Onko tilauksessa siis jotain ongelmia, ja saitko niihin vastausta?

Tarjosiko a24 suoraan frejaa (oliko valittavissa norlogin tilalle) vai järkkäsitkö itse? Oliko samanhintanen ku norlog vai paljonko makso? 2 krt tullut norlogin kautta ongelmitta jonka kaukokiito toimittanut täällä päässä perille.
Kuljetus on siis ihan Norrlogin kautta, kun paketti lähti niin tuli sähköpostia jossa oli linkki Frejan trackingiin. Kauanko tuossa on mennyt että tulee, ja onko lähetys näkynyt Suomen päässä Kaukokiidon seurannassa?
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
529
Eikö sulle tullut linkkiä vai miksi soitit? Onko tilauksessa siis jotain ongelmia, ja saitko niihin vastausta?
Siis sain tuon spostin mis oli seurantakoodit yms, klikkasin koodia nii se heitti mut sivulle missä track and trace kysy sisäänkirjautumistietoja. Aattelin et soitan ja kysäsen mis paketti menee (edellinen tilaus tuli reilussa kuukaudessa niin hiukan olin skeptinen et onko se oikeesti lähetetty)

10min nii asia selvis.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
214
No voi phärkele sehän meni nappiin. Työkaveri "tilasi" eilen eurolavallisen olutta, mutta vituiksi meni. Oli jotenkin onnistunut skippaamaan tilauksen maksamisen, ja onnistui kuitenkin maksamaan rahdin ja tuli vain ilmoitus että kiitos tilauksesta. Mitäs nyt tehdään :think:

Edit. Eli siis alkostore24 kyseessä

Edit. No voi hyvää päivää, oli siitä tullut se lasku, mutta se oli hänen sähköpostinsa roskakorissa :vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.08.2019
Viestejä
9
Ei meinaa löytyä saksalaista olutkauppaa, joka toimittaisi Suomeen ja josta saisi bulkkia parempaa. Ei taida enää monikaan noista paremmista toimittaa, ei ainakaan yksikään joita avausviestissä oli. Laittakaa vaikka yv:llä (en ole tullin kätyri), jos tiedätte mistä saisi esim. TAP -sarjaa ja vaikkapa Scheyern Kloster (Poculator) Doppelbock Dunkelia. :) ISO JANO, mutta bulkki tai 24 kpl samaa olutta tilaaminen ei kiinnosta.
Olut Store & Toimitus: Tilaa oma suosikki oluesi verkkossa
Lupaa toimittaa Suomeen (ja suomi valittavana sivujen kieleksi), kulut 17,50eur per 16*0,5l. Ihan hyvän näköinen valikoima. Ei ole omakohtaista kokemusta ko. lafkasta.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
238
Siis sain tuon spostin mis oli seurantakoodit yms, klikkasin koodia nii se heitti mut sivulle missä track and trace kysy sisäänkirjautumistietoja. Aattelin et soitan ja kysäsen mis paketti menee (edellinen tilaus tuli reilussa kuukaudessa niin hiukan olin skeptinen et onko se oikeesti lähetetty)

10min nii asia selvis.
Okei, itsellä se kyllä meni suoraan sisään track & trace palveluun.

Tunti sitten olikin omaan seurantaan päivittynyt, että tilaus saapunut Suomeen ja Kaukokiidolle. Hätäilin siis, niinkuin epäilinkin. :D
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
443
Tuli ensimmäistä kertaa tilattua juotavaa netistä, pieni määrä vain testatakseni miten homma toimii. Ja hyvinhän se Alkosotressa toimi:

21.8. Tilaus
-edit- kuukausi muutettu oikeaksi

Item posted in country of origin.
22.08.2019 klo 00:57

Item arrived in the destination country.
26.08.2019 klo 10:01
Posti Logistiikkakeskus

Item delivered to the recipient.
27.08.2019 klo 15:21

Pakkaus oli päälisinpuolin ehjä ja sisältö hyvn pakattu.




Tulee kyllä jatkossakin tilattua juomat täältä tai muualta nettikaupasta, halvemmalla kuin suomesta ja kotiinkannettuna on ihan hyvä kombo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Tuli ensimmäistä kertaa tilattua juotavaa netistä, pieni määrä vain testatakseni miten homma toimii. Ja hyvinhän se Alkosotressa toimi:

21.7. Tilaus

Item posted in country of origin.
22.08.2019 klo 00:57

Item arrived in the destination country.
26.08.2019 klo 10:01
Posti Logistiikkakeskus

Item delivered to the recipient.
27.08.2019 klo 15:21

Pakkaus oli päälisinpuolin ehjä ja sisältö hyvn pakattu.




Tulee kyllä jatkossakin tilattua juomat täältä tai muualta nettikaupasta, halvemmalla kuin suomesta ja kotiinkannettuna on ihan hyvä kombo.
Menikö kuukausi tilauksesta vai näppihäiriö?
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
264
Olut Store & Toimitus: Tilaa oma suosikki oluesi verkkossa
Lupaa toimittaa Suomeen (ja suomi valittavana sivujen kieleksi), kulut 17,50eur per 16*0,5l. Ihan hyvän näköinen valikoima. Ei ole omakohtaista kokemusta ko. lafkasta.
Tuolta taitaa saada ostettua vain isoja eriä kutakin olutta, ei yksittäisiä pulloja. Kiitos kuitenkin.
Muutaman kerran tilaillu tuolta ja homma toimii erittäin hienosti. Asiakaspalvelu on vimpan päälle ja jos haluaa erilaisia pulloja laatikollisen niin asia hoituu maililla hyvin. 17,5€ posteja per laatikko ja laatikkoon mahtuu 16x0,5l pulloa.
 
Liittynyt
24.04.2019
Viestejä
5
Arvon foorumilaiset.

Mistä nettikaupasta saa ostettua edullisimman lavallisen olutta kuljetuksineen (kotiovelle kerrostalossa) päivineen?

Tuleeko lavallinen olutta tullista läpi ns. "heittämällä", vai mahtaako matkaan tulla ongelmia? Kokemuksia siis kyselisin aiheesta "tulli&lava olutta"?

Ja sitten se tärkein, eli asun kerrotalossa ylimmässä kerroksessa ja ei ole hissiä. Mikäli kuljetetaan, niin mikä nettikauppa sekä rahtifirma näin tekee?
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Arvon foorumilaiset.

Mistä nettikaupasta saa ostettua edullisimman lavallisen olutta kuljetuksineen (kotiovelle kerrostalossa) päivineen?

Ja sitten se tärkein, eli asun kerrotalossa ylimmässä kerroksessa ja ei ole hissiä. Mikäli kuljetetaan, niin mikä nettikauppa sekä rahtifirma näin tekee?
Iso summa vetoa että yksikään rahtifirma ei pura sulle kuormalavaa ja kanna toistasataa olutlaatikkoa ylimpään kerrokseen. Vähän maalaisjärkeä, kiitos.
 
Liittynyt
24.04.2019
Viestejä
5
Iso summa vetoa että yksikään rahtifirma ei pura sulle kuormalavaa ja kanna toistasataa olutlaatikkoa ylimpään kerrokseen. Vähän maalaisjärkeä, kiitos.
Kuten varmasti huomasit, niin äskeinen viestini oli toinen tällä foorumilla, eli olen aivan "keltanokka" näiden tilausten suhteen.
Anteeksi kuitenkin maalaisuuteni, mutta pitäähän sitä kysyä. :)

Vastauksestasi ei myöskään auennut tuo Tulli taikka halvin hinta aspekti.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Vastauksestasi ei myöskään auennut tuo Tulli taikka halvin hinta aspekti.
Ei jää tulliin ja halvin hinta riippuu mitä olutta tilaat. Laita vaikka muutamaan tunnettuun kauppaan 70 laatikkoa olutta ostoskoriin ja katso mitä maksaa?

Tästä ketjusta löytyy monta kauppaa, kuten Discantoo ja alkostore24.
 
Liittynyt
24.04.2019
Viestejä
5
Onko se oikeasti liikaa vaadittu että luetaan tätä ketjua edes vähän matkaa? Tästä samasta asiasta jankataan muutaman sivun välein.
Ei ole liikaa vaadittu. Pahoitteluni "newbie" spämmistä.

Ei jää tulliin ja halvin hinta riippuu mitä olutta tilaat. Laita vaikka muutamaan tunnettuun kauppaan 70 laatikkoa olutta ostoskoriin ja katso mitä maksaa?

Tästä ketjusta löytyy monta kauppaa, kuten Discantoo ja alkostore24.
Kiitokset tiedoista.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
366
Onko listaa tms. mitkä firmat toimittaa postin lokeroautomaattiin? Itse tilannut Netprissiltä kun he toimittavat lähikaupan lokerikkoon joka on mulle paras vaihtoehto.
 
Liittynyt
24.04.2019
Viestejä
5
Netprissistä 3 lava tilausta takana ja yhteen lavaan mahtuu 91 lootaa kaliaa, perussontaa ku ottaa 91 lootaa niin about 10 ja hilut jää lootalle hintaa posteineen...

e: oluita en ole tilannu, ainoastaan kaliaa...
Kiitos vastauksestasi!

Mistä olet käynyt noutamassa ne lava tilaukset?
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
337
Mielenkiintoinen tuo Alkostore24:n paketti. Sekä lähettäjänä, että vastaanottajana on meikäläisen nimi. Ilmeisesti yrittävät pitää matalaa profiilia, ettei suomalaiset virkamiehet ala soitella ja kysellä veroluonteisista maksuista.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
214
Mielenkiintoinen tuo Alkostore24:n paketti. Sekä lähettäjänä, että vastaanottajana on meikäläisen nimi. Ilmeisesti yrittävät pitää matalaa profiilia, ettei suomalaiset virkamiehet ala soitella ja kysellä veroluonteisista maksuista.
Ahaaaa eli siis tällaista verokikkailua. Mitäköhän laki siihen sanoo jos tekee esim. töitä saksassa ja ei halua autolla kuljettaa kaljaa kotimaahan (suomeen), vaan lähettää ne sitten itselleen? Porsaanreikä haisee vahvasti tässä :think:.

Mutta mistä minä tiedän, en minä mikään verokarhu ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
70
Mitäköhän laki siihen sanoo jos tekee esim. töitä saksassa ja ei halua autolla kuljettaa kaljaa kotimaahan (suomeen), vaan lähettää ne sitten itselleen? Porsaanreikä haisee vahvasti tässä :think:
Eikai tuo tilanne eroa netin kautta etäostosta mitenkään, eli ostat juomia ja järjestät itse niille kuljetuksen, joten olet verovelvollinen. Ihan sama, että missä itse fyysisesti sijaitset tai olet töissä.
Myös jos meinaat antaa lahjaksi, mutta olet itse vastaanottaja, niin verot tulisi maksaa. "Jos lähettäjä lähettää alkoholijuomat yhdellä kerralla EU-maasta itselleen Suomeen ja lajittelee juomat lahjansaajien mukaan vasta Suomessa, juomista pitää maksaa valmistevero."
Alkoholi ja tupakka lahjalähetyksenä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
160
En oo vilkassut alkostore24 sen kesätauon jälkeen mutta nyt kattoin niin siiderien sekä kiljulonkeron hinta on noussut. Ehkä suosio on ollut niin kovaa :p
 
Liittynyt
29.08.2019
Viestejä
2
Ei meinaa löytyä saksalaista olutkauppaa, joka toimittaisi Suomeen ja josta saisi bulkkia parempaa. Ei taida enää monikaan noista paremmista toimittaa, ei ainakaan yksikään joita avausviestissä oli. Laittakaa vaikka yv:llä (en ole tullin kätyri), jos tiedätte mistä saisi esim. TAP -sarjaa ja vaikkapa Scheyern Kloster (Poculator) Doppelbock Dunkelia. :) ISO JANO, mutta bulkki tai 24 kpl samaa olutta tilaaminen ei kiinnosta.
bier-kaufen.de - Biere online kaufen


Tuolta on tullut tilailtua muutamaan kertaan. Ainoa miinus on että ovat joka kerta vaihtaneet muutaman kausituotteen (esim. jouluolut) johonkin toiseen kun tilaamani on loppunut vaikka tilaushetkellä on ollut varastossa. Korvaava tuote on kuitenkin ollut samantyyppinen olut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 681
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom