Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Toisaalta se mikä on jossain halpaa, voi olla Suomessa kallista, eli paranee premiumiksi matkalla!
Tulin klikanneksi paketinseurantaa, ja vaikka joku kivenkovaan väitti että BOI on "samoja saksalaisia ku muutkin!" Niin joko ne 1) väärentää paketinseurannan tyystin, tai sitten 2) ne lennättää viinakset Saksasta Italiaan ja sieltä kärrätään sitten taas pohjoiseen ;-D

Mun tilaus (superalko.de+norrlog) "liikahti" eilen, tai ainakin "matkalla suomeen" otsikko vaihtui yksiselitteisempään "kuljetamme pakettia" statukseen ja nyt lajittelukin näytti tapahtuneen. Tosiasiassahan paketti saapui Suomeen alle kolmessa arkipäivässä ja vietti sitten toista viikkoa Vantaalla selvityksessä (postin aspan mukaan).

Nähtäväksi jää imetäänkö viinit pahvilaatikosta tai onko virkailija tai virkamies koristanut laatikkoa iloisin terveisin. Joku epämiellyttävä syy tuolle viikon selvitykselle saattaa löytyä.

Meillä osan viivästymän selitys oli paketin uudestaankasaaminen, kun yksi loota rikki ja sehän uuttaa koko laatikon, jossei pari viereistäkin selluksi. Eli yksi agressiivinen toimija tuottaa ketjun seuravalle hauskuutta...

Minulla Alkostore24 + Fransberg odottaa kuljetusta. Viimeeksi valittaminen täällä auttoi, niin katsotaan, josko nyt lähtisi liikkeelle..

Seurantakoodi tuli jo 15.4. , mutta sehän näkyy vasta, kun tulee Suomeen asti.

Meillä osan viivästymän selitys oli paketin uudestaankasaaminen, kun yksi loota rikki ja sehän uuttaa koko laatikon, jossei pari viereistäkin selluksi. Eli yksi agressiivinen toimija tuottaa ketjun seuravalle hauskuutta...
Itsellä painon mukaan kaikki ehjiä. Superalko ilmoitti painoksi tasan 30kg, Norrlogille ilmoitin vahingoissa 25kg ja nyt Posti näyttää 31,5kg. Ihmeellisesti Posti myös edelleen on seurannan mukaan kuljettamassa sitä pakettiautomaattiin. Eiköhän tuohon saada muutama lisäpäivä käytettyä, kun laatikko ei ole automaattikelpoinen ja sitä käydään ulkoiluttamassa automaatilta johonkin varikolle ja lähi k-kauppaan.

Minulla Alkostore24 + Fransberg odottaa kuljetusta. Viimeeksi valittaminen täällä auttoi, niin katsotaan, josko nyt lähtisi liikkeelle..

Seurantakoodi tuli jo 15.4. , mutta sehän näkyy vasta, kun tulee Suomeen asti.
pari viikkoa meni kotiovelle samalla kombolla tilauspäivästä. kohta saat viestin että "mikä päivä laitetaan ovelle? henkilöllisyys tarkastetaan." ;)

Hei kanssatilaajat, useampi tilaus tehtynä vuosien varrella. Yleensä Alks+Fransu combolla sekä Saksasta että Kroatiasta. Viimeisin tilaus 28.3 Alks+Fransu molemmista maista. Kroatian lonkerot saapui 13.4 ja Saksan siiderit 15.4 suoraan kotiovelle molemmat tänne keväiseen Meri-Lappiin. Harmikseni Saksasta tilatuissa Somersbyn siidereissä (apple ja pear) lyhyet parasta ennen päivämäärät (13.06.25/09.06.25), joista ei ollut ilmoitusta Alksin sivuilla eikä ole vieläkään eli täydellä hintaa myydään. Alks ei kokenut tässä ongelmaa, tiedottavat kuulemma kuukautta ennen vanhentumista vasta nettisivuillaan näistä. Joten jatkossa ei kiitos Alksille ja kyselisin onko muilla kokemuksia mistä muualta siidereitä kannattaa tulevaisuudessa tilata että ne ehtii juoda ennen vanhentumista? :hmm:

Viimeeksikin tarkisti henkilöllisyyden ja eihän niiden vielä pitäisi. Turhaa pompottamista. Minusta ainakin näkee kaikki päältä, että olen yli 18v.
Multa ei ole ikinään kysytty mitään papereita (43v toki löytyy ikää), mutta siis norlogg&posti palvelua käyttänyt, postilta kun kotiokuljetuksen ottanut.. niin viimesen 3-4vuotta vai oonko peräti "koronavuodesta" lähtien pyytänyt paketin ollessa postilla ja lähettävät mikä päivä ja monelta tuova, olen ottanut sen, "jättäkää oven taakse, hiljainen toimitus". Eli todella harvoin olen edes nähnyt kuljettajaa..

Eli mikä tää paperijuttu on?

Multa ei ole ikinään kysytty mitään papereita (43v toki löytyy ikää), mutta siis norlogg&posti palvelua käyttänyt, postilta kun kotiokuljetuksen ottanut.. niin viimesen 3-4vuotta vai oonko peräti "koronavuodesta" lähtien pyytänyt paketin ollessa postilla ja lähettävät mikä päivä ja monelta tuova, olen ottanut sen, "jättäkää oven taakse, hiljainen toimitus". Eli todella harvoin olen edes nähnyt kuljettajaa..

Eli mikä tää paperijuttu on?

Matkahuollon juttuja

Ainakaan minulta ei Matkahuolto ole koskaan kysynyt papereita ja ovat kyllä luovuttaneet lähetykset muillekin kuin minulle, jos en ole sattunut olemaan kotona.

Tammikuussa tilasin fransbergin kuljetuksella, Matkahuolto toimitti loppuun. Eivät voineet jättää ovelle sillä lähetyksessä oli henkilöllisyyden tarkistaminen sekä kielto luovuttaa päihtyneelle :geek:. Ei sopinu aikataulut yhteen kuljetuksen kans joten piti sit hakea hevonpeestä asti.

Statistiikka

Viestiketjuista
305 535
Jäsenet
82 702
Uusin jäsen
Hampsuli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom