Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Toistaiseksi on tullut kaikki toimitukset läpi ilman byrokratioita.
Tee tilaus, myyjä hoitaa toimituksen tai tilaat itse toimituksen ja sillä selvä.

Sori, jos on loppuunkaluttu kysymys, mutten onnistunut löytämään vastausta.

Olen vuosien mittaan tilaillut "etämyyntinä" alkoholia ja kaappi kaipaisi taas täydennystä. Käsittääkseni uusi laki vaatii alkoholilähetykselle yksilöidyn tunnisteen, jonka saa vasta kun on ilmoittanut viranomaisille tilauksesta. Vaativatko kuljetusliikkeet tämän tunnisteen ennenkuin suostuvat koskemaan pakettiin, vai voiko edelleen tilata ilman moisen hommaamista? Olisiko kenelläkään tietoa onko tässä eroja isojen kuljetusliikkeiden (UPS, DHL) ja alkoholiin erikoistuneiden firmojen (Norrlog, Fransberg) välillä?

Tämä on taas sitä, että "Suomen laki vaatii" - ja ketään ulkomailla ei kiinnosta. Teoriassa sinun pitäisi tehdä ennakkoilmoitus ja saada jotenkin tunniste, mutta en edes oikeasti tiedä, miten se kuljetusliikkeelle välitettäisiin. Käytännössä tilaus tulee ihan samalla tavalla kuin ennenkin, eikä ketään muuttanut toimintatapojeen suomalaisten lainsäätäjien pillin mukaan.

...paitsi että Berlin Bottle lähetti ennen ihan etämyyntinä itse , eikä tarvinnut erikseen tilata kuljetusta. Ainakin kaverille.

Kiitos, näin arvelin itsekin asian menevän. Ehkä luotan siihen, ettei UPS:kään kiinnosta kysellä tunnisteiden perään. Jos joku on tämän käytännössä todennut, niin viestiä, kiitos! Ekana vaihtoehtona on silti Norrlog, jos vielä toimittavat tuolta.

Berlin Bottlen toiminta oli tosiaan aikoinaan puhdasta etämyyntiä ja vielä viime vuonnakin lähettivät yksityiskohtaiset ohjeet nimenomaan UPS:n käyttöön sähköpostilla, vaikka sivuillaan varoivat mainitsemasta mitään kuljetusliikkeistä.

Kyllä ne tavarat Italiasta ovat tulleet - ja kerran kun viinitölkki hajosi, niin Italiaan se laatikkokin palautui. Paluureitin sai seurattua kokonaan. Tullessahan seuranta herää muistaakseni kunnolla vasta Saksan rajan ylitettyään.
Kun kyseessä on DPD:n kuljetus, niin BRT:n eli Italian DPD:n tiedoilla ja koodeilla tavara kulkee. Ja kuten joku sanoikin ylempänä, BOI:n tuotteissa on Italian 'kaulanauhat'. Toki siis BOI:sta olen viimeksi keväällä tilannut, en ihan viime aikoina.
On ne kaulanauhalliset viinat joskus voineet olla italiassa, mutta saksasta tämä kioski toimittaa ja hoitaa rahojaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
296 303
Jäsenet
81 107
Uusin jäsen
Onnela180

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom