Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Beershop.eu lähettää näköjään taas Suomeen. Minusta eivät välillä lähettäneet, nyt rahti on suolainen 50 eur/18 tölkkiä. Ei tullut kauppoja.

Aloin oikein kokeileen kuinka pääsis liki tuota norrlogin uutta 23kg painorajaa. Alksin sivuille ja ensin 1 kaljalaatikko koriin. Sitten litukoita etusormi kuumana perään. Kaljalaatikko ja 26 litukkaa painaa n.22,5kg ja laatikkoon jää tyhjää 0.2 yksikköä. Eri litukoilla taitaa olla pientä vaihtelua painossa. 2 kaljalaatikkoa ja 11 litukkaa painaa 23,03kg ja tyhjää jäi 0.7 yksikköä. Ei sillä että olisin tilannut...

1762929684915.png

Kyllä vertailu kannattaa. Tässä on Norrlogin toimitus pakettipisteeseen. Antaa Fransun nostella hintoja ja tehdä "alennuskampanjoita".

Edit: Mikkos näköjään jo ehti laittaa samasta aiheesta.
Oliko tähän olemassa jokin alennuskoodi joka voisi jakaa?

Kummallinen tuo Norrlogin 23kg painoraja, kun sivulla kuitenkin kerrotaan 1 laatikon vetävän esim. 3x24 tölkkiä.

Screenshot_20251113-182749.Chrome.png

Pitkästä aikaa HS kirjoittaa asiaa ilman turhaa voivottelua suomalaisten juomisesta. Kommentit ovat tosin hauskaa luettavaa. Tuttuun tyyliin hallitus sotkee Alkon aukioloaikoja ja muuta sumuverhoa itse asiakysymyksen eli ulkomailta tilaamisen sallimisen ympärille.
Pääkirjoitus | Alkon aukioloaikojen laajentaminen on paikallaan

Pääkirjoitus
Alkoholin etämyyntiä koskevat, tietoisesti ylläpidetyt epäselvyydet poistuvat uudessa hallituksen esityksessä.

Pitkästä aikaa HS kirjoittaa asiaa ilman turhaa voivottelua suomalaisten juomisesta. Kommentit ovat tosin hauskaa luettavaa. Tuttuun tyyliin hallitus sotkee Alkon aukioloaikoja ja muuta sumuverhoa itse asiakysymyksen eli ulkomailta tilaamisen sallimisen ympärille.
Pääkirjoitus | Alkon aukioloaikojen laajentaminen on paikallaan

Pääkirjoitus
Alkoholin etämyyntiä koskevat, tietoisesti ylläpidetyt epäselvyydet poistuvat uudessa hallituksen esityksessä.

Hieno kirjoitus Hesarilta. Mutkatonta ja selkeää ajatuksenjuoksua.

Samalla poistetaan etämyyntiä koskeva epätietoisuus kertomalla selvästi, että etämyynti on sallittua.

Tämä on se tärkein uudistus. Ja pakkotoisto: tämä epäselvyys on tähän mennessä estänyt alkoholin tilaamisen Suomesta. Haluaisin vaikka Mallaskosken tuotteen, jota Alko/kaupat ei ottanut valikoimiin, niin joudun menemään Seinäjoelle itse hakemaan, sen sijaan, että lähettäisivät minulle sen postilla.

--

Alkon aukioloajat ei koske minua mitenkään, kyllä pystyn helposti hakemaan sieltä alkoholini nykyisillä. Enkä kuluttaisi enemmän, jos Alko olisi enemmän auki. Todennäköisesti tämä taas vaikuttaisi siellä maakunnissa enemmän, Kehä III:n ulkopuolella. Siellä kun Alkossa voi olla halvemmat hinnat kuin K-Kaupan sedällä. Ja ihmiset ostaa sieltä, mistä halvimmalla saa.

--

..ja olen edelleen kaiken vapauttamisen kannalla. Nelosoluet kauppoihin vähensi niiden kulutusta. Tosin se nosti viinien ostamista kaupoista ja sekoitusjuomien.
Kymppiä vetoa, että jos saataisiin ne 8-22% oluet kauppoihin , niiden kulutus ei lisääntyisi olennaisesti. Minusta tuntuu nyt, että jotain oluita laimennetaan 8%:iin, ja se ei ole hyvä asia.

Itselle tämä ulkomailta tilaaminen on tehnyt turhaksi kaupoissa tai Alkossa olevat viinakset. Ihan sama, mitä sääntö Suomessa tehdään.

Kun varastot näyttävät tyhjenemisen merkkejä, niin uusi tilaus vetämään ulkomailta. Viikossa kantavat kotiovelle. Hinnassa säästää helposti sellaiset 50 - 66%.

Kiitos kuluu muuten teille kaikille tänne kirjoittaville. Täältä löysin tietoa, sain vinkkejä ja hyviä neuvoja. Lopulta uskalsin tehdä ensimmäisen tilauksen ja sillä tiellä ollaan vieläkin.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 824
Jäsenet
80 175
Uusin jäsen
reaverxai

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom