Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Elokuun lopussa tilattu Alks+Opo yhdistelmä löysi viimein ruuhkien keskeltä perille. Toistaiseksi pisin toimitusaika omalla kohdalla mitä näiden parissa on koskaan mennyt, aika tarkalleen tasan kuukausi.
 
Alksin paketti Fransbergin kyydissä on päätynyt Suomeen ja matkahuollon kyytiin olivat sen kipanneet. Paketille sovin toimituksen aamupäiväksi 23.9. Tuolloin olin toki kotona odottelemassa herkkuja saapuvaksi. Odoteltuani 4 tuntia sohvalla istuen tuli seuraantaan merkintä että ovat koettaneet tavoitella eivätkä ole saaneet kiinni. Tokikaan näin eivät olleet tehneet kun puhelin ei soinut, saati ovikellosta kuulunut mitään.
No, ajattelin että vievät sitten tuohon 300m päässä olevaan k-markettiin. No ei, paketti piipattiin seuraavan kerran 100km päässä Jyväskylässä, josta se kulkeutui Mikkeliin. Tässä välissä sain uuden mahdollisuuden sopia applikaation kautta kotiintoimitusajan. Valitsin tämän päivän. Yövuoron jälkeen meninkin nukkumaan, ovikellonhan kuulisin toki koska yksiössä asustelen. Noh, aamupäivästä olikin tullut viesti että ovella on käyty, vaikka todellisuudessa ei tietysti ole. Ja heti perään tuli viesti että paketti viedään Haukivuorelle Matkahuollon pakettipisteeseen koska en ole ollut paikalla. Tästä nyt sattuu olemaan sellainen 25km matkaa, että en ole lähdössä sitä autolla hakemaan. Soittelin asiakaspalveluun ja koettavat kuulemma selvittää että mitä tapahtui.
On tuo hieno lafka, ihan samaa paskaa harrastaa mitä Posti.
 
Tästä nyt sattuu olemaan sellainen 25km matkaa
Matkahuolto pystyy parempaankin. Mulla ei tapahtunu mitään sovittuna toimituspäivänä, seuraavana päivänä, kun yrittivät toimittaa, en ollut kotona, enkä vastaamassa puhelimeen. Veivät sitten tuon 13 km päässä olevan MH:n toimipisteen sijasta 47 kilometrin päähän. Olin lähipäivinä matkustamassa tuon kunnan ohi, niin kävin samalla hakemassa paketit. Sielläkin paketit olivat väärässä paikassa, ja ABC:n kassaneiti totesi, että ei menny taaskaan Matkahuollolla ihan putkeen. Kun kerroin hiukan lisää, niin kehoitti laittamaan vaan paljon palautetta sille suunnalle. Emme siis taida olla poikkeuksia MH:n asiakaspalvelun suhteen.
 
30 litraa vodkaa ja muutama koppa kaljaa jysähti just ovelle alle viikossa alks.fi + fransberg :D Taitaa olla aika hupatusta tuo tullilla uhkailu kun alks.fi olen tilannut kymmeniä kertoja ongelmitta.
 
Viimeksi muokattu:
Voikohan tuota edes oikeasti kieltää vai noudattaako Suomi taas jotain ihan laittomia sääntöjään. Eikö se valtio ole ennenkin saanut sormilleen näistä "estoista", kun pitäisi olla vapaata kauppaa. Miten se ostaja edes voi tietää 100% varmasti että onko myyjä maksanut verot vai ei.
 
Voikohan tuota edes oikeasti kieltää vai noudattaako Suomi taas jotain ihan laittomia sääntöjään. Eikö se valtio ole ennenkin saanut sormilleen näistä "estoista", kun pitäisi olla vapaata kauppaa. Miten se ostaja edes voi tietää 100% varmasti että onko myyjä maksanut verot vai ei.
Ei se kiellettyä olekkaan. Ainoastaan verot pitäisi maksaa suomeen, siitä hiertää.
 
Voikohan tuota edes oikeasti kieltää vai noudattaako Suomi taas jotain ihan laittomia sääntöjään. Eikö se valtio ole ennenkin saanut sormilleen näistä "estoista", kun pitäisi olla vapaata kauppaa. Miten se ostaja edes voi tietää 100% varmasti että onko myyjä maksanut verot vai ei.
Ruotsissa vähän samanlainen systeemi, ote ruotsin tullin sivuilta.

Screenshot_20240926-160522.png
 
Voikohan tuota edes oikeasti kieltää vai noudattaako Suomi taas jotain ihan laittomia sääntöjään. Eikö se valtio ole ennenkin saanut sormilleen näistä "estoista", kun pitäisi olla vapaata kauppaa. Miten se ostaja edes voi tietää 100% varmasti että onko myyjä maksanut verot vai ei.
Tuo tulee ihan EU direktiivistä että valmisteverot voi sysätä ostajalle mikäli myyjä ei niitä hoida:
Määräjäsenvaltio voi kuitenkin sallia, että lähettäjä nimeää määräjäsenvaltioon sijoittautuneen veroedustajan valmisteverovelvolliseksi. Kyseisen jäsenvaltion toimivaltaisten viranomaisten on hyväksyttävä veroedustaja. Jäsenvaltiot voivat määrätä, että jos lähettäjä tai veroedustaja ei ole noudattanut 4 kohdan a alakohdan säännöstä, valmisteverovelvollinen on valmisteveron alaisten tavaroiden vastaanottaja.

4.
Lähettäjän tai veroedustajan on täytettävä seuraavat vaatimukset:

a)
rekisteröidyttävä ennen valmisteveron alaisten tavaroiden lähettämistä ja annettava vakuus siitä, että valmistevero maksetaan erityisesti nimetyssä toimivaltaisessa toimistossa määräjäsenvaltion vahvistamin edellytyksin;
 
Jep, ei todellakaan pitäisi heitellä yleistyksiä jonkun yhden kokemuksen perusteella viinien tai oluiden säilymisestä. Oma teoriani on, että säilyvyyteen vaikuttaa myös - ja kenties eniten - tuotteeseen ennen pakkaamista päässeet bakteerit / epäpuhtaudet, kun puhutaan viineistä ja oluista. Tietty myös säilytyslämpötila - ite säilytän jääkaappilämpöisessä kylmäkellarissa, eikä ole vähäisintäkään epäilystä, etteikö pussiviinit säilyisi yli vuotta, ellei sitten ole paha bakteeri, joka voi pilaannuttaa nopeammin. Olutkin voi poikkeustapauksessa pilaantua ennen parasta ennen -päiväystä, mutta normaalisti säilyy pitkään sen jälkeen, ainakin oikein säilytettyä.

Mitä tulee keskustelun aloittaneeseen hinnat alkaen -punkkuun (Tegner & son), niin kertaluontoiseksi jäi itsellä sen tilaaminen, koska se nyt vaan on just sellasta vetistä litkua kuin vitosen viiniltä voi olettaa. (Hienoon pakkaukseen lie mennyt tuo puolikas euro.) Tuolloin muuten tilasin pari tölkkiä tuota, kaiken muun ohella, ja Superalkolle joko oli sattunut virhe tai halusivat varastosta eroon, kun postipate toi kotia kahden laatikon sijaan neljä laatikkoa, eli kaikkia tuotteita oli kaksinkertainen määrä.

Legendat viinin säilymisestä vain vuoden tai alle juontuvat varmastikin siitä, että sen verran niiden "luvataan" säilyvän. Ikään kuin parasta ennen -päiväys, ilman parasta ennen -päiväystä. Ja sitten on tottakai näitä poikkeuksia, kun pilaantuu ennenaikaisesti. Ne vahvistavat ko. käsitystä.

Ainakin nyt lukee aika selvästi pakkauspäivämäärä SA:n sivuilla, paha sanoa lukiko aiemmin.
1727009377918.png
Ei lukenut aiemmin…
 
Kun lueskelin ennen uusinta tilaustani lähiaikoina kirjoiteltuja viestejä lähetysten viivästymisistä, niin olin itsekin varautunut johonkin vähintään parin viikon toimitusaikaan. Sainpa kuitenkin yllättyä positiivisesti :)

Tällä kertaa yhdistelmänä oli siis Alkostore24 ja OPO. Tilauksesta toimitukseen 7 vuorokautta :thumbsup:

Laitoin viime tiistaina eli 17.9. illalla tilausta sisään ja Matkahuollon seurantakoodit tulivat keskiviikkona. Sunnuntaina 22.9. OPO:lta saapui sähköpostissa ilmoitus "Lähetys on lastattu. Toimitukset Suomessa alkavat maanantaista lähtien" ja äsken kilahti Matkahuollolta viestiä toimitusajan sopimisesta (otin huomisillalle).

Aika jees!
Samat kokemukset. Alkostore24 toimii hyvin, kun tilaa vain olutta. Muissa yhdistelmissä heidän laatikkoonsa 'ei mahdu' yhtä paljon kuin alks.fi:llä. Alkostore24:llä ei tainnut olla myöskään pakkausmaksua, joten oikein kilpailukykyinen varsinkin, jos yhtä mun lemppareista tilaa

hogakusten.jpeg
 
Reilu kuukausi Longero+kantajat-combollakin, lienee samoja kiireitä kun Alksillakin ollut. Kertaalleen kyselivät että kelpaisiko joku muu olut kuin Norrlands guld, mutta lopulta sitten Norrlands guldia tuli.
 
Oli kyllä vaikea combo tää Alks+Fransberg/Matkahuolto 27.8 tilattu kaikki kuljetuksineen ja tänään sain lähetyksen. Alunperin piti tulla 13.9 ja olin kotosalla kytiksellä ja ei kuulunut eikä kukaan ottanut yhteyttä, mutta klo17 äpissä oli, että kuljetus viivästynyt. Matkahuoltoon olin yhteydessä ja lupasivat selvitellä asia ja palata sitten..NO yhteydenottoa vai miten Vajakkilassa sanoo. Tiistaina tuli sitten viestiä kuljetuksen sopimisesta. 1 bottele rikki tänään tullessa satsissa ja kuka on sitten syypää.? Matkahuollon lappu mukana, että poistettu yksi rikkoontunut pullo, mutta ei mitään nimeä tai puhelinnumeroa...
 
Oli kyllä vaikea combo tää Alks+Fransberg/Matkahuolto 27.8 tilattu kaikki kuljetuksineen ja tänään sain lähetyksen. Alunperin piti tulla 13.9 ja olin kotosalla kytiksellä ja ei kuulunut eikä kukaan ottanut yhteyttä, mutta klo17 äpissä oli, että kuljetus viivästynyt. Matkahuoltoon olin yhteydessä ja lupasivat selvitellä asia ja palata sitten..NO yhteydenottoa vai miten Vajakkilassa sanoo. Tiistaina tuli sitten viestiä kuljetuksen sopimisesta. 1 bottele rikki tänään tullessa satsissa ja kuka on sitten syypää.? Matkahuollon lappu mukana, että poistettu yksi rikkoontunut pullo, mutta ei mitään nimeä tai puhelinnumeroa...
Jos ei ole vakuutusta niin omaks tappioks.
 
Fransberg maksoi ainakin minulle rikkoutuneet pullot, vaikka ei mitään vakuutusta ollut.
Riippuu tilantaeesta. Joskus korvaa, joskus ei. Pointti oli että jos ei suostuta korvaamaan millään taholla niin turha alkaa tappelemaan. Jos korvaus tulee ilman vakuutusta niin hyvähän se vaan on.
 
Riippuu tilantaeesta. Joskus korvaa, joskus ei. Pointti oli että jos ei suostuta korvaamaan millään taholla niin turha alkaa tappelemaan. Jos korvaus tulee ilman vakuutusta niin hyvähän se vaan on.
Se vakuutus on ainoastaan sitä varten, että saat korvauksen nopeutetulla aikataululla. Ei kyse ole siitä korvataanko vai ei, vaan siitä millä aikataululla.

Itse en elä niin kädestä suuhun, jotta tarvitsee miettiä jotain teoreettisten korvauksien aikatauluja, enkö ole koskaan mitään vanuutiksia ottanut.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 035
Viestejä
4 417 570
Jäsenet
73 284
Uusin jäsen
Onni9001

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom