Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Heitetään kalorikeskusteluun nyrkkisääntö:
Mitä makeampaa / tummempaa / alkoholipitoisempaa juoma on, niin sitä enemmän kaloreita.
Kauppaan ensin tai eihän tosta vahinkoa tule vaikka laittas molemmilleSuperalko.de, big bucks -tilauksesta puuttui yksi olutsalkku. Onko kokeneemmilla tietoa, kannattaako laittaa reklamaatiota shiippiille (otin sen euron kuljetusvakuutuksen) vaiko suoraan superalkoon? Periaatteessa kuljetushan sujui normaalisti ja virhe on myyjän/pakkaajan päässä, joten en tiedä päteekö tuo vakuutus ("jos yksi tai useampi tuote vaurioituu kuljetuksen aikana tai yksi tai useampi paketti/lava puuttuu"). Toisaalta on hanurista maksaa kuljetuksesta määrälle x tuotteita ja saada niitä vähemmän.
P.S. iso kiitos kaikille, jotka ovat tänne ketjuun postailleet tässä kuukausien, jopa vuosien aikana - tämä homma on välillä sellainen villi länsi, että vaikeaa olisi ilman teitä!
Itselle kävi samoin tuossa noin kolme viikkoa sitten. Laitoin ekaksi sinne superalkoon mailia suomeksi, eikä tullut mitään vastausta. No laitoin sitten 4 päivän päästä summissa samaa viestiä englanniksi ja ei mennyt montaa päivää kun refundasivat sen puuttuvan olut pakkauksen.Superalko.de, big bucks -tilauksesta puuttui yksi olutsalkku. Onko kokeneemmilla tietoa, kannattaako laittaa reklamaatiota shiippiille (otin sen euron kuljetusvakuutuksen) vaiko suoraan superalkoon? Periaatteessa kuljetushan sujui normaalisti ja virhe on myyjän/pakkaajan päässä, joten en tiedä päteekö tuo vakuutus ("jos yksi tai useampi tuote vaurioituu kuljetuksen aikana tai yksi tai useampi paketti/lava puuttuu"). Toisaalta on hanurista maksaa kuljetuksesta määrälle x tuotteita ja saada niitä vähemmän.
P.S. iso kiitos kaikille, jotka ovat tänne ketjuun postailleet tässä kuukausien, jopa vuosien aikana - tämä homma on välillä sellainen villi länsi, että vaikeaa olisi ilman teitä!
Tätä vähän itsekin kärkyn, että mistäs tänä vuonna löytäisi.Onkos porukka jo joulukalentereita tilannut? Muutamaan vuoteen ei ole kalenteria tullut tilattua, mutta tänä vuonna ajattelin pistää tulemaan.
...
Itse valitsin omat tuotteeni kuvien perusteella vain saksasta, ja ostoskorissa lukee kuitenkin Croatia vastaavasti:
![]()
Onko joku noista tuotteista nyt jostain syystä Kroatiassa, vai tarkoittaako tuo että niitä kyseisiä tuotteita löytyisi kummasta maasta tahansa (vai bugi)?
Kiitos ja anteeksi näin etukäteen, köyhälle opiskelijalle isot rahat säätää kun haluaisi vain halpaa ryys.![]()
Aivan, ja ilmeisesti siis nuo kuljetusfirmat mitkä kysyy vaan kaupan osoitteen ja tilausnumeron hoitelee aina automaattisesti nuo yhteydenotot, asiakirjat yms? Ei tarvitse itse olla siinä prosessissa osallisena?Sivut on mallia potato ja tuo "Croatia"-otsikko jää näkymään vaikka sen alla ei mitään "dataa" esitetä. Jos sulla jotain kroatiasta ois kans ostoskorissa niin samanmoinen laatikko esitettäis senkin kohdalla kun noissa ohjeissa, jotka laitoit kans.
Aivan, ja ilmeisesti siis nuo kuljetusfirmat mitkä kysyy vaan kaupan osoitteen ja tilausnumeron hoitelee aina automaattisesti nuo yhteydenotot, asiakirjat yms? Ei tarvitse itse olla siinä prosessissa osallisena?
Aivan identtinen tapahtuma NordicTransin kanssa, samoja kaavakkeita myöden. Hinta on vaan vähän vähemmän
seurantakoodit ovat tulleet mutta omniva.ee sivustolla näkyy vain että titaus vastaanotettu, onko omniva tuttu sivuAika normaalia, ettei vielä ole tullut seurantakoodia. Viikko tilauksesta alkaa olee, niin sitten on hidasta Frankiksi. Joskus jostain syystä eivät lähettäneet ollenkaan seurantakoodia kuljetuksiin. Silloin sai tiedon nopeasti Frankin aspalta. Voi kirjoittaa Suomeksi, jos Englanti tökkii. He voivat varmaan parhaiten auttaa tähän kysymykseen, jos tietoa vailla ja asia mietityttää. Täällä on lähinnä mahdollisuus arvuutteluun. Itse varmaan oottasin viel hetken ja laittasin sit kyssäriä, jos mitään ei näy.
Se ei mua kiinnosta, menee sitten pankin kautta
eWhisky - Der Whisky Online Shop - Günstig Einkaufen voin ainakin suositella, tuolta löytyy vähän spessumpiakin pullotteita jos lompakon paksuus kestää.. eikä oo rahtikaan pahanhintainen ja harvinaisen selkeästi ilmoitettu minkä määrän saa rahdattua milläkin hinnalla.Heittäkääpä ehdotuksia nettikaupoista jotka toimittavat laadukkaita viskejä (Laphroaig, Ardbeg, Lagavulin, Macallan...) Suomeen ilman pelleilyä eri kuljetusfirmojen kanssa. Kiitos!
Tcm gourmet tälläkin sivustolla moneen kertaan mainittu. oletettavasti aikaisemmalla sivulla viimeisin juttu. kerran kuussa ilmainen toimitus yli 800€ ostoksiin.Heittäkääpä ehdotuksia nettikaupoista jotka toimittavat laadukkaita viskejä (Laphroaig, Ardbeg, Lagavulin, Macallan...) Suomeen ilman pelleilyä eri kuljetusfirmojen kanssa. Kiitos!
Tcm gourmet tälläkin sivustolla moneen kertaan mainittu. oletettavasti aikaisemmalla sivulla viimeisin juttu. kerran kuussa ilmainen toimitus yli 800€ ostoksiin.
Itsekin tuli tehtyä nyt ekaa kertaa sinne tilaus. 2 tuotetta oli loppu joista kyselivät eri viesteillä mitä tehdään. ekassa viestissä kysyttiin haluanko vaihtaa toiseen samaan hintaiseen tuotteeseen, joka onnistui.
Toisessa viestissä oli ainoastaan vaihtoehtona että palauttavat rahat siitä tai lähettävät perästä päin puuttuvat. Laitoin että rahat takaisin tai 3 eri esimerkki pulloa millä voivat korvata. Lupasivat palauttaa rahan mutta ei ole vielä tullut. Viime viikolla tilattu
Mikähän Alko2 Plus tökkii.. Parikin tilausta laitettu 30.9 eikä vielä rahtikirjojakaan tulostettu.. yleensä kyllä on jo seuraavana päivänä tulostettu.
E: just näköjään vaihtu status että tulostettu. No kesti yllättävän pitkään joka tapauksessa.
Viimeisimmät omat viskitilaukset näistä ja hyvin toimineet: Drinkology Spirituosen-Shop ja Startseite | Kuhns Trinkgenuss Myös aiemmin mainittu eWhisky Amazon.de kautta tilattuna toimiiHeittäkääpä ehdotuksia nettikaupoista jotka toimittavat laadukkaita viskejä (Laphroaig, Ardbeg, Lagavulin, Macallan...) Suomeen ilman pelleilyä eri kuljetusfirmojen kanssa. Kiitos!
Tais olla hieman harhaanjohtava kun ton uutiskirjeen linkistä meni tänne Erikoistarjous » Alks.fi
Tällä kertaa otin maisteluun karjalan export 5,2% olutta, perus bulkkien lisäksi.
Beerdome.cz ei ilmeisesti petä taaskaan. Toimittaja nyt DHL ja tulossa 30kg/22€ laadukkaita oluita 0.5l pari koppaa ja yksi 0.5l likööri.
Eihän ne halvimpia litkuja ole mutta reilusti alle kotimaan hintojen kuitenkin (lupailevat viikon toimitusaikaa).
Hyvät naurut sain itsekkin tuostaMelkoisen artesaani-oluen oot löytänyt![]()
Täällä tilaus tehty 29.9 ja ennuste toimituksen noudolle noutopaikasta 10.10. Saa muuten laittaa seuraavankin kerran alekoodeista vinkkiä, vai tuleeko ne nyt itsellekin sähköpostiin mahdollisesti.. oon kyllä ennenkin tuolta tilaillut, mutten alekoodeja ole tietääkseni saanut.Viime torstaina tilattu berlinbottle tilaus tuli tänään, viikossa ja hyvin pakattuna perille. Shippii/UPS. Kiitos vielä alekoodista vinkanneelle.
Updatea eli 7.9 tilattu ja sähköpostiselvitysten jälkeen tilaus kotiutettu eilen - ei siis superalkolta oltu indikoitu shippiitä että saa noutaa.. No anyway tilasin yhden aura-lootan kun aattelin että kuitenkin on vanhaa ja niinhän se oli, päiväys 1.9.2022. Itse voin tuon nautiskella mutta kun myyjä ei ilmoittanut että on ns päiväystuote niin pitäskö tuosta jaksaa valittaa? Lähinnä tuli mieleen vain tän toimitushankaluuden takia jos pikkasen pistäs takas tuskaa..Tuosta superalko.de:stä, itellä 2 viikkoa sitte (taas) pieni tilaus sisään ja tilassa payment accepted vieläkin. Laitoin kuiten viestiä että mikä homma sieltä sivujen kautta niin tänään vastasivat ettei ole noutoa kuulunut. Kuljetus kuiten tilattu shippiillä ja sieltä labelit pamahti postiin että tiedä sitten onko kaikki tuo perseily pelkästään shippii/UPS heiniä..
Tulossa kanssa 53kpl krucovitsia ja konradia.Joku 6x tilannut jo.1 lähetys katosi.Laittoivat tulemaan uuden.Ilmeisesti muuttaneet kuljetus reittiä?Kesällä tilasin tuolta ekan kerran 2 laatikkoa 0.5L Tshekki bissejä, viikko meni et tuli.
Nyt tilasin uudestaan 48kpl 0.5L 6 eri Tshekki oluita kun kaikki on -10%, 73€ dhl kuluineen, ei paha noista oluista![]()
Vähän lotolla noita näköjään pakkailevat kun mun ei edes matkalla vielä.. Mutta eipä kiirusta, lähdössä kuulemma lähipäivinä; kiirusta ja koronaakin varastolla sain vastauksen aspalta.Täällä tilaus tehty 29.9 ja ennuste toimituksen noudolle noutopaikasta 10.10. Saa muuten laittaa seuraavankin kerran alekoodeista vinkkiä, vai tuleeko ne nyt itsellekin sähköpostiin mahdollisesti.. oon kyllä ennenkin tuolta tilaillut, mutten alekoodeja ole tietääkseni saanut.
Updatea eli 7.9 tilattu ja sähköpostiselvitysten jälkeen tilaus kotiutettu eilen - ei siis superalkolta oltu indikoitu shippiitä että saa noutaa.. No anyway tilasin yhden aura-lootan kun aattelin että kuitenkin on vanhaa ja niinhän se oli, päiväys 1.9.2022. Itse voin tuon nautiskella mutta kun myyjä ei ilmoittanut että on ns päiväystuote niin pitäskö tuosta jaksaa valittaa? Lähinnä tuli mieleen vain tän toimitushankaluuden takia jos pikkasen pistäs takas tuskaa..
Ite tilasin 30pvä samalla setillä, alks+frans, liikkunut täällä ainakin jo, ensi viikolla luulisi olevan tuolla lähikaupan matkahuollon pisteessä. Edit. Tämä tilaus tosin saksasta.Alks/fransberg tilaus tehty 28pv eikä vieläkään liikkunut mihinkään, "Shipment data registered (29.09.2022 10:41)" lukee vaan seurannassa. Puolisen vuotta tilannut joka kuukausi yhden paketin kroatiasta ja aina ollut sama toimitusaika (tilaa keskiviikkona ja seuraavan viikon perjantaina paketti mulla) paitsi nyt ja juhannuksen alla meni yhden päivän pidempään.
Onko muilla tilausta tehtynä tässä lähiaikoina ja onko ollu normaalia pidemmät toimitusajat?
Siis maksoivatko takaisin tilille vai että antavat seuraavaan tilaukseen tuon verran alea? Itselle superalko maksoi puuttuvan olut casen takaisin minun op-tilille, tuossa noin kuukausi sitten.Superalkosta vastaus puuttuvasta olutcasesta. Ilmeisesti ollut loppu kun ei ole enää listoillakaan. Sain olutcasen verran hyvityslaskua. Tiedä sitten miten tuo käytetään.
Juu, tuo minulle tullut on ihan sillä perinteisemmän näköisellä tölkillä ja tölkissä lukee lapin kulta premium export ja valmistus tehty Hartwall LTD Lahti.Omasta mielestä tuo 5,2% lappari on ihan juotava olut, jos se on sillä perinteisen näköisellä tölkillä, ilmeisesti tuo Tanskan malli on juurikin siinä "hienommassa" tölkissä.
Karjala ei varmaan ole lisenssillä muualla valmistettua? Lisenssi-Sandelsia maistaneena (0,5l tölkki) olin huomaavinani makueroa kotimaiseen verrattuna, liekö lapparissa sama juttu. Kaipa vaikka käytetty vesi jo vaikuttaa makuun jonkin verran.Juu, tuo minulle tullut on ihan sillä perinteisemmän näköisellä tölkillä ja tölkissä lukee lapin kulta premium export ja valmistus tehty Hartwall LTD Lahti.
Tässä siis ne erot.
Tässä kuvassa on hartwallin tehtaalta tulevat 5,2% export olut tölkit joita myydään esim viking linen tax free myymälöissä. Tämä on sama kun minulle tulleet lapin kulta oluet
Ja tässä, esim viinikaupassa/alkostoressa ja muissa ulkomaan kaupoissa myynnissä olevat tanska lisenssi lapin kulta 5,2%
Täytyy joku päivä testata tuota lapparia, sitten kun olen saanut karjala exportit juotua. Aika vahvan makuista tämä karjala 5,2%, kun olin tottunut jo noihin 4,6% pilsnereihin, mutta hyvinhän tämä nyt perjantaina maistuu![]()
Itselle on tullut viime viikolla ja tällä viikolla monta sähköpostia sieltä vanhoista tilauksista, että nyt on tilaus lähetetty.Superalkosta tilatusta ja elokuussa jo toimitetusta tilauksesta tuli tänään sähköpostia, että tilaus lähetetty![]()
Tarkistin nyt karjala export 5,2% tölkin kyljestä niin siinäkin lukee hartwall LTD Lahti, joten suomalaista on.Karjala ei varmaan ole lisenssillä muualla valmistettua?
Oletko tosissasi?...
Täytyy joku päivä testata tuota lapparia, sitten kun olen saanut karjala exportit juotua. Aika vahvan makuista tämä karjala 5,2%, kun olin tottunut jo noihin 4,6% pilsnereihin, mutta hyvinhän tämä nyt perjantaina maistuu![]()
Juu, ei ollut lisenssi lappari kotimaisen veroista mun mielestä. Kumma vaikka reseptiikka luulisi olevan saman. Kokemuksia lisenssi Tuborgista, Sandelsista , Lapin Kullasta.Karjala ei varmaan ole lisenssillä muualla valmistettua? Lisenssi-Sandelsia maistaneena (0,5l tölkki) olin huomaavinani makueroa kotimaiseen verrattuna, liekö lapparissa sama juttu. Kaipa vaikka käytetty vesi jo vaikuttaa makuun jonkin verran.
kappas, oli omakin lähtenyt liikkeelle 6 minuuttia sen jälkeen kun tänne postasinIte tilasin 30pvä samalla setillä, alks+frans, liikkunut täällä ainakin jo, ensi viikolla luulisi olevan tuolla lähikaupan matkahuollon pisteessä. Edit. Tämä tilaus tosin saksasta.