Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
21.07.2022
Viestejä
2
Olis juhlat tulossa viikonpäästä viikonloppuna. Laitoin maanantaina tilauksen alcs kautta, mutta en luota että kerkee tuohon. Onko jotain paikkaa mistä saisi viikossa tilauksen kotiin vai onko liian tiukka aikataulu? Olutta, lonkkua ja pari votkulia tulisi tilattua.
18.7 tilattu Alksilta Kroatiasta 4 pakettia ja tänään iltapäivällä perillä. Vähän vajaa kaksi viikkoa meni. Laatikot kannettiin sisään asti. Tuotteet ehjiä ja sitä mitä pitikin. Olen erittäin tyytyväinen.

E: Fransbergin toimituksella eli Omnivan ja Matkahuollon kuljetuksella
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Kävin keskustelun ensin discandooon aspan kanssa tilauksesta ja ilmoittivat että tavarat pakattu ja odottavat noutoa. Nouto tilattu via shippii ja sieltä Ups. Tilaus tehty 17.7 ja 28.7 Upsiin soitettuani heillä ei ollut tietoakaan kyseisestä tilauksesta. Ensin neuvoivat pyytämään koodin tilauksesta joka on vain Upsia varten...ei ole olemassakaan mitään koodia. Se selvisi keskustelussa discandoon aspan kanssa. Uspilta sain paketille tällä päivälle noudon(hyvä asiakaspalvelija) joka ei maksanut mitään sillä olinhan tuon kuljetuksen kertaalleen maksanut. Sain uuden seurantakoodin, joka ei ylläri toimi. Ilmeisesti paketti kuitenkin lähti matkaan varastolta koska katevaraus hävisi tililtä. Nyt odotellaan että paketti saapuu johonkin kai. Huomion arvoinen seikka oli uspin aspan mukaan että heillä käy kyseisellä varastolla joka päivä noutoauto, totta vai tarua?
kiitokset tiiliskivestäsi.
 
Liittynyt
29.07.2022
Viestejä
3
Useita kertoja olen tilannut Spritboxista ja ottanut tilauksen norrlogilla kotiin asti. Tänään Postin lähetysseuranta antoi omituisia tietoja. Onko muilla tullut vastaan vastaavaa?

1659120412189.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Kenelläkään tullut vielä super alko vodkien korvaavat tuotteet? Itselle edelliset tuli alle viikossa (tosin tietenkin kiiehdihdin tilausta että eivät ehdi huomata) nyt ei vielä edes pakattu vaikka kerroin et korvaavat halppis viinit saa vaihtaa jos ei ole
Mulla oli vielä eilen kait tulossa :) kun tuohon UPS:n seurantaan ilmestyi ekaa kertaa tuo 'Matkalla'.
Tottakai tänään oli sit joku jo kussu homman...Mitähän tuokin sitten mahtaa tarkoittaa?
Kunnon säätämistä Superalko/Shippii/UPS kanssa ollu niiden vodkien kanssa.
Itsellä oli myös pari päivää sitten muuttunut UPS:n seuranta muotoon "matkalla".
Muutin siis sen halppis vodka tilauksen (3x 10 pulloa) toisiin tuotteisiin ja maksoin sinne superalkoon hieman lisää paypallin kautta.
Saa nähdä tuleeko toi tilaus joskus vai ei, mutta onneksi itsellä ei näy tuollaista "ilmoitettu vahingosta" ilmoitusta UPS:n seurannassa.
Ja toi ups seurannan päivitys toi toivoa että sieltä jotakin voisi tulla :)

Netpris+Budbee - 14 päivää eikä mitään tapahtunut, muuta kuin että Budbee-pakettien koodit näen Budbeen sivuilta, näin tosin jo ekana päivänä.
Eiköhän se tilaus ensi viikolla toimiteta. Itselläkin kesti viime discandooo + shippii/budbee tilauksessa lähes 3 viikkoa. Joten en hätäilisi vielä. Se toimituksen aikataulu tulee aikaisintaan päivää aikaisemmin sinne budbeen appiin, usein se tulee vasta saman päivän aamuna milloin toimitus olisi.
Sitä ennen et näe mitään seurantaa mistään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Kävin keskustelun ensin discandooon aspan kanssa tilauksesta ja ilmoittivat että tavarat pakattu ja odottavat noutoa. Nouto tilattu via shippii ja sieltä Ups. Tilaus tehty 17.7 ja 28.7 Upsiin soitettuani heillä ei ollut tietoakaan kyseisestä tilauksesta. Ensin neuvoivat pyytämään koodin tilauksesta joka on vain Upsia varten...ei ole olemassakaan mitään koodia. Se selvisi keskustelussa discandoon aspan kanssa. Uspilta sain paketille tällä päivälle noudon(hyvä asiakaspalvelija) joka ei maksanut mitään sillä olinhan tuon kuljetuksen kertaalleen maksanut. Sain uuden seurantakoodin, joka ei ylläri toimi. Ilmeisesti paketti kuitenkin lähti matkaan varastolta koska katevaraus hävisi tililtä. Nyt odotellaan että paketti saapuu johonkin kai. Huomion arvoinen seikka oli uspin aspan mukaan että heillä käy kyseisellä varastolla joka päivä noutoauto, totta vai tarua?
Toivottavasti saat paketin perille. Noissa voi joutua säätämään itse ja kunnolla kun mukana on ups
Edit. Viestiä muokattu rankasti
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
303
Olen saattanut laittaa tilaukseni jälkeen tuotteita ostoskoriin, tai ainakin joka tapauksessa selaillut mitä seuraavalla kerralla tilaisin. Tästä johtuen sähköpostiini oli tullut 5% (yksilöllinen kertakäyttöinen) alennuskoodi.

Eli kannattaa toimia noin ennen kuin tilaa.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Itseäni on kovasti kiinnostanut et mikä Shippiin rooli on mistäkin kaupasta tilattaessa. On se sitten Suomen posti, UPS, Budbee tai joku muu mikä lopulta paketit/kuormalavat kotiovelle/noutopisteeseen toimittaa.
Jossain kaupoissa Shippiin rooli on vain ottaa eurot välistä, mutta ilmeisemmin joidenkin kauppojen kohdalla joko he tai alihankkija kuskaa paketteja osan matkasta ennen lopulliselle kuriirille siirtymistä?
Käsittääkseni Shippiillä on ihan pätevä rekkalaivasto, joko (netprisin ollessa kyseessä) menevät läpi norjan/ruotsin ja pudottavat siellä paketteja pois tai sitten ajavat Tallinnaan ja sieltä helsingin logicentereihin (budbee/ups/posti).
 
Liittynyt
12.09.2017
Viestejä
44
Superalko.de:n tilaus saapui eilen ja kaikki oli mukana mitä tilasin.
Shippiiltä otin kuljetuksen noutopisteeseen ja hinta oli kuljetukselle 15.98€
Tilaus tehty 18.7.2022
Perillä 29.7.2022
apaut 20 pulloa ja rahti 15.98? On kyllä edullista ollut, pitänee tsekkaa itekin, oisko loppukesälle jotain hyvää...
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Superalko.de:n tilaus saapui eilen ja kaikki oli mukana mitä tilasin.
Shippiiltä otin kuljetuksen noutopisteeseen ja hinta oli kuljetukselle 15.98€
Tilaus tehty 18.7.2022
Perillä 29.7.2022
Jessus noita hintoja. Esim. Meukowin VSOP:tä olen pitänyt ihan sopuhintaisena, kun olen tilannut sitä TCM:stä 40 eurolla pullo. Tuolla hinta näemmä 23 euroa. Rommipuolella esim. tuo sun tilaama Bacardi 8 näemmä 24 euroa, millaista hintaa ei ole missään tullut vastaan. Tai Pampero 17 euroa, Diplomatico Reserva 28 euroa...

Vodka-puolella esim. litran Koskenkorva Vodka 6 euroa. En kyllä uskoisi, että noilla hinnoilla yksikään paketti tulisi perille. Mutta pakko se on kuvasi jälkeen uskoa. Hämmentävää...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Vodka-puolella esim. litran Koskenkorva Vodka 6 euroa. En kyllä uskoisi, että noilla hinnoilla yksikään paketti tulisi perille. Mutta pakko se on kuvasi jälkeen uskoa. Hämmentävää...
Eiköhän noi litran kossuvodkatkin ole just hintavirheitä ku esim 0,5l 30% kossupullon hinta siellä on 7,19€ ja 38% 0,5l kossupullo on 7,99€. Noiden 0,5l pullojen hinta nyt vaikuttaisi normaalilta.
No jokainen sit omalla tyylillään tilailee, et kuinka paljon uskaltaa riskeerata kun tilisiirrolla sinne joutuu maksamaan.
Itse nyt odottelen ensimmäistä tilausta/toimitusta sieltä. Saa nähdä tuleeko sieltä mitään ja jos tulee ni mitä. Sitä ennen en uskalla tuota paikkaa suositella. Mutta saihan Pölökin sieltä ne happis tuletorni vodkat ni kaikki on kai mahdollista. Itselle niiden tilaus peruttiin kun huomasivat hintavirheensä.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Eiköhän noi litran kossuvodkatkin ole just hintavirheitä ku esim 0,5l 30% kossupullon hinta siellä on 7,19€ ja 38% 0,5l kossupullo on 7,99€. Noiden 0,5l pullojen hinta nyt vaikuttaisi normaalilta.
No jokainen sit omalla tyylillään tilailee, et kuinka paljon uskaltaa riskeerata kun tilisiirrolla sinne joutuu maksamaan.
Itse nyt odottelen ensimmäistä tilausta/toimitusta sieltä. Saa nähdä tuleeko sieltä mitään ja jos tulee ni mitä. Sitä ennen en uskalla tuota paikkaa suositella. Mutta saihan Pölökin sieltä ne happis tuletorni vodkat ni kaikki on kai mahdollista. Itselle niiden tilaus peruttiin kun huomasivat hintavirheensä.
No itse en ole tuolta tilailemassa nyt yhtään mitään. Sillä jotain hämärää tuossa nyt on. Ei alkoholikaupassa nyt ihan sellaisia katteita ole, että Meukowia voisi myydä parillakympillä ja Kossuvodkaa 6 eurolla niin, että homma olisi liiketaloudellisesti kannattavaa. Ja jos taas kyse olisi markkinointitempauksesta, olisi nuo myyntikuviot hieman toisenlaisia ja tilausmäärät rajoitettuja. Mutta se ei toki muuta sitä tosiasiaa, että lähetyksensä perille saaneet ovat tehneet ihan samperin hyvät kaupat.

Viinakaupoista puhuttaessa tilisiirrolla en toki tilaisi yhtään mistään yhtään mitään. Mutta mitä huvin vuoksi tsekkasin tuon Superalkon maksusivua, niin kyllä sieltä tällä hetkellä ainakin luottokortilla maksu näyttäisi onnistuvan.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
200
Pistin varovaisen tilauksen superalko.de ja heti lävähti sähköpostiin viesti että yksi tai useampi tuote puuttuu varastosta... Ehdottaako he itse sitten vaihtoa toiseen tuotteeseen vai miten menee?

Itsellä ei mikään kiire saada juomia, mutta kiva jos lokakuuksi saisi.

Ps. Kylän ainoo UPS piste on pienessä sisustuspuodissa, varmaan omistaja kiroaa kun jengi on alkanut tilaileen viinalasteja sen takahuoneeseen .
 
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
309
Pistin varovaisen tilauksen superalko.de ja heti lävähti sähköpostiin viesti että yksi tai useampi tuote puuttuu varastosta... Ehdottaako he itse sitten vaihtoa toiseen tuotteeseen vai miten menee?

Itsellä ei mikään kiire saada juomia, mutta kiva jos lokakuuksi saisi.

Ps. Kylän ainoo UPS piste on pienessä sisustuspuodissa, varmaan omistaja kiroaa kun jengi on alkanut tilaileen viinalasteja sen takahuoneeseen .
Toi sama viesti tulee ilmeisesti kaikille sieltä tilanneille, vaikka tavaraa olisikin varastossa.
 
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
309
No itse en ole tuolta tilailemassa nyt yhtään mitään. Sillä jotain hämärää tuossa nyt on. Ei alkoholikaupassa nyt ihan sellaisia katteita ole, että Meukowia voisi myydä parillakympillä ja Kossuvodkaa 6 eurolla niin, että homma olisi liiketaloudellisesti kannattavaa. Ja jos taas kyse olisi markkinointitempauksesta, olisi nuo myyntikuviot hieman toisenlaisia ja tilausmäärät rajoitettuja. Mutta se ei toki muuta sitä tosiasiaa, että lähetyksensä perille saaneet ovat tehneet ihan samperin hyvät kaupat.

Viinakaupoista puhuttaessa tilisiirrolla en toki tilaisi yhtään mistään yhtään mitään. Mutta mitä huvin vuoksi tsekkasin tuon Superalkon maksusivua, niin kyllä sieltä tällä hetkellä ainakin luottokortilla maksu näyttäisi onnistuvan.
Kyllähän se vähän houkuttaisi kokeilla taas tilausta tuolta. Tuo luottokortti vaihtoehto ei ilmeisesti toimi, koska ainakin kun itse tilasin niitä halpisvodkia niin pakotti maksamaan tilisiirrolla, vaikka valitsin maksun luottokortilla. Palauttivat kyllä rahat heti, kun laittoivat viestiä että hinnassa oli virhe eivätkä voi sillä hinnalla myydä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Viinakaupoista puhuttaessa tilisiirrolla en toki tilaisi yhtään mistään yhtään mitään. Mutta mitä huvin vuoksi tsekkasin tuon Superalkon maksusivua, niin kyllä sieltä tällä hetkellä ainakin luottokortilla maksu näyttäisi onnistuvan.
Tuo luottokortti vaihtoehto ei ilmeisesti toimi, koska ainakin kun itse tilasin niitä halpisvodkia niin pakotti maksamaan tilisiirrolla, vaikka valitsin maksun luottokortilla.
Joo, vaikka siellä näkyykin luottokortilla maksu vaihtoehto niin se ei onnistu vaan pyytävät tilisiirtoa vaikka olisi luottokortti valittuna. Kuten jo @Tahvoo kertoikin
 
Liittynyt
30.11.2020
Viestejä
12
Googlettelin yhtä tiettyä giniä ja yllätyin kun amazon.de tarjosi tuloksia. Onko kukaan tilannut amazonista viinaa?
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Olen tilannut Amazon.de:ltä pariin otteeseen, nimenomaan ewhiskyltä.

Edit.
Distilleria Zaninilta on tullut myös tilattua likööreitä ja grappaa. Heidän käyttämästään pakkauslaatikosta näki heti ulospäin, että lähetys sisältää alkoholia, mutta tuli silti ongelmitta perille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
191
Sama homma, olin vähän skeptine sen suhteen, mutta kun 19.pv ilmottivat että tilaus peruttu, johon pyysin samanapäivänä rahojen palautusta, en edes tilinumeroa laittanut, eilen vastasivat, että palauttaa mahd. pian ja tänään oli Nordean tilille rahat palautettu. Hatun nosto palautuksen nopeudesta kyllä SuperAlkolle.

Shippiin osalta ei sit mitään ole kuulunutkaan :lol:, mutta odotellaan rauhassa..
Päivitetääns omalta osalta tämä tapaus, kuten arvata saattoi Shippiiltä ei mitään vastattu sähköpostiin, eikä sivujen kautta lähetettyyn yhteydenottoon. Tein paypalista disputen joka hyväksyttiin saman tein, eli massit sain takasin sitä kautta.
 
Liittynyt
29.07.2022
Viestejä
3
Useita kertoja olen tilannut Spritboxista ja ottanut tilauksen norrlogilla kotiin asti. Tänään Postin lähetysseuranta antoi omituisia tietoja. Onko muilla tullut vastaan vastaavaa?

Vastaan nyt itselleni. Posteljooni soitti aamusta ja sanoi että tästä paketista on merkitty että asiakkaan kanssa pitää sopia milloin viedään perille. Aikaisemmista tilauksista poiketen tästä kyseisestä tilauksesta ei tosiaan tullut tekstiviestiä tai sähköpostia jossa toimituksesta pystyi ruksimaan että jättäkää kotiovelle vaan. Tosin vaikka tuon oli aikaisemminkin tehnyt niin posteljooni soitteli ennenkin että milloinka voi tuoda.
 
Liittynyt
24.05.2021
Viestejä
465
Joku postas superalko de numeron jossain vaiheessa oisko jollakin sitä?(ei vanhus löydä) ja kysynpä samalla mistä löytäs UPS saksa yhteys tiedot?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
301
Saksan oppii helpolla kun kuuntelee Rammsteinia. Niitä biisien sanoja kun laukoo asiakaspalveluun niin luulis saavan palvelua.
UPS Saksa:
"Wie kann ich Ihnen helfen?"


King Im Jo:
"Ich will
Ich will
Ich will
Ich will
Ich will
Ich will
Ich will
meine bieren, bitte schön
"

Sori OT. Mutta itse asiaakin. Alks.fi ja Kroatian varastoa tilattuna. Ei taaskaan pahaa sanottavaa. 25 x 0,5 pet pulloa sekä 4 x 0,7 lasipulloa (ns parempaa tavaraa) eli laatikko täyteen. 0,5 pet pulloja menisi jopa 40 samaan boxiin, joten kannattaa seurata tuonkin paikan tarjontaa. Niin, ja noin 12 päivää tilauksesta kotiovella yhdessä laatikossa, kuljetus kohtuu 29 €.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Joku postas superalko de numeron jossain vaiheessa oisko jollakin sitä?(ei vanhus löydä) ja kysynpä samalla mistä löytäs UPS saksa yhteys tiedot?
Oliko sulla muita tilauksia sinne superalkoon niiden tule torni vodkien lisäksi mitkä jo tulivat? Onko tilauksen/ lähetyksen kanssa ongelmia kun yhteystietoja kyselet?
Siis ihan mielenkiinnosta kyselen.
Itselle se saksan superalko on vastannut sähköpostiin 1-2 päivän viiveellä.
Oma tilaus ei ole edistynyt tänään, vaan samaa "matkalla" näyttää ups seuranta edelleen.
Ei mulla hätää tuon kanssa ole mutta tulee siltikin tarkistettua se päivittäin, ettei vaan tulis mitään samanlaista päivitystä kuten käyttäjälle @wezlee , kun hänelle tuli päivitys "ilmoitettu vahingosta" tuon matkalla päivityksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.07.2019
Viestejä
17
Superalko.de :stä 22,4 kg toimitus Kouvolaaan, niin mikähän kuljettelee varmimmin ja edullisimmin...
 
Liittynyt
01.07.2019
Viestejä
17
Jos ups, nii miten tuo täytetään...2022-08-02 (1).png

edit 1 kiitos, täytyypä tuota kilomäärää tarkastella uudestaan...
 
Viimeksi muokattu:

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
372
Jos ups, nii miten tuo täytetään...

Shippiin kautta tuo ups kuljetus, ja vissiinkin superalko tilaus sulla.

Ja sitten riippuen paketin sisällöstä, jos on pakattu tuolla bigbucks tyylillä niin saa hieman halvemmalla mutta sulla taitaa jotain sekalaista olla siellä kun 22.4kg niin sitten vaikka Ups Home, tai noutopiste hieman halvempi. Tuo 22.4 vähän huono kilomäärä kun 20kg jälkeen muuttuu kalliimmaksikin, 40kg tulisi samalla hintaa. :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 361
Viestejä
4 158 387
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom