Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
11
Olis tarkoitus tehdä jengin kanssa yhteistilaus Berlinbottleen. Onko siellä edelleen sama meinkinki tilaamisen suhteen kuin noin puoli vuotta sitten? Huomasin että ainakin englanninkielinen näkymä on kadonnut sieltä kokonaan.
Toissa viikolla tilasin laatikollisen väkeviä, viime viikolla saapui, eli nopea toimitus.
Tilausvahvistuksessa linkki Shippiille, eli etämyyntiä.

edit. Korjattu ajatusvirhe, piti olla etämyyntiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Tiedoksi halvan laatikkoviinin ystäville. Reilu vuosi on tullut tilailtua ja maisteltua erilaisia halpoja viinilaatikkoja. Ostopaikat pääasiassa Netpris ja Discandooo. Kaikki on ollut tähän asti ihan juomakelpoista "arkiviiniä". Nyt avasin mökillä laatikot "No.1 White Wine Spain 3L" ja "No.1 Red Wine Spain 3L", oli melkoinen yllätys, kun molemmat olivat selvästi pilalla. Punaviinissä oli pakkauspäivä 24.12.2021, joten olisi pitänyt olla vielä ihan ok. Eli noita laatikoita kannattaa vältellä.

Tein reklamaation Netprisille, pahoittelivat asiaa ja antoivat 15€ lahjakortin seuraavaan viinitilaukseen. Hyvä palvelu heillä.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
66
Tiedoksi halvan laatikkoviinin ystäville. Reilu vuosi on tullut tilailtua ja maisteltua erilaisia halpoja viinilaatikkoja. Ostopaikat pääasiassa Netpris ja Discandooo. Kaikki on ollut tähän asti ihan juomakelpoista "arkiviiniä". Nyt avasin mökillä laatikot "No.1 White Wine Spain 3L" ja "No.1 Red Wine Spain 3L", oli melkoinen yllätys, kun molemmat olivat selvästi pilalla. Punaviinissä oli pakkauspäivä 24.12.2021, joten olisi pitänyt olla vielä ihan ok. Eli noita laatikoita kannattaa vältellä.

Tein reklamaation Netprisille, pahoittelivat asiaa ja antoivat 15€ lahjakortin seuraavaan viinitilaukseen. Hyvä palvelu heillä.
Itellä tuli tuota valkkaria viime satsissa, pitänee tarkistella jossain välissä. Hyvä tietää, kiitos.
 
Liittynyt
14.06.2019
Viestejä
80
Tiedoksi halvan laatikkoviinin ystäville. Reilu vuosi on tullut tilailtua ja maisteltua erilaisia halpoja viinilaatikkoja. Ostopaikat pääasiassa Netpris ja Discandooo. Kaikki on ollut tähän asti ihan juomakelpoista "arkiviiniä". Nyt avasin mökillä laatikot "No.1 White Wine Spain 3L" ja "No.1 Red Wine Spain 3L", oli melkoinen yllätys, kun molemmat olivat selvästi pilalla. Punaviinissä oli pakkauspäivä 24.12.2021, joten olisi pitänyt olla vielä ihan ok. Eli noita laatikoita kannattaa vältellä.

Tein reklamaation Netprisille, pahoittelivat asiaa ja antoivat 15€ lahjakortin seuraavaan viinitilaukseen. Hyvä palvelu heillä.
Itse useampi tonkka tullut tota punkkua juotua ja aina ollut kunnollista.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Tiedoksi halvan laatikkoviinin ystäville. Reilu vuosi on tullut tilailtua ja maisteltua erilaisia halpoja viinilaatikkoja. Ostopaikat pääasiassa Netpris ja Discandooo. Kaikki on ollut tähän asti ihan juomakelpoista "arkiviiniä". Nyt avasin mökillä laatikot "No.1 White Wine Spain 3L" ja "No.1 Red Wine Spain 3L", oli melkoinen yllätys, kun molemmat olivat selvästi pilalla. Punaviinissä oli pakkauspäivä 24.12.2021, joten olisi pitänyt olla vielä ihan ok. Eli noita laatikoita kannattaa vältellä.

Tein reklamaation Netprisille, pahoittelivat asiaa ja antoivat 15€ lahjakortin seuraavaan viinitilaukseen. Hyvä palvelu heillä.
Toi on kyllä ikävää, mutta hyvä että sait edes jotain hyvitystä, vaikka eihän se vaivaa ja postimaksuja ehkä ihan täysin korvaa. Mulle on sattunut todella usein selvästi pilaantuneita punkkuboxiviinejä. Karkeasti arvioiden joka toiseen kuuden boxin laatikkoon osuu huono yksilö kohdalle. Joskus täysin juomakelvoton sellainen. Enkä edes osta kaikken halvimpia, mutta halvemman pään merlotteja kuitenkin. Sanomattakin selvää, että jotain jämäeriä näissä postimyyntipunkuissa liikkuu. La Andrea Organic Red on/oli oma suosikkini, mutta useamman pilaantuneen yksilön vuoksi vähän vähemmän tullut tilattua. J.P. Chenet Merlotissa oli myös yksi juomakelvoton joukossa, kun keväällä tilasin 6kpl.

Kaksi kertaa oon jaksanut reklamoida. Muistaakseni hyvittivät vain viinin hinnan eikä muuta (postikulut kuitenkin iso osa halpistuotteen loppuhinnasta). Pitäisi kyllä reklamoida aina ja vaikka ihan vaan sen vuoksi että kynnys myydä kelvottomia tuotteita ei ainakaan laskisi.

Valitettavan tuttua tuo, että roudaa johonkin mökille painavia eväskasseja ja toteaa perillä raahanneensa 3l jäteastioita mukanaan.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
34
Ja sitten varovaisuutta näiden tulokkaiden kanssa.
Superalko.de kanssa ainakin porukalla ollut isoja haasteita saada tilauksiaan.
Sen verran voin kertoa, että tuo Puolan SA:n kivijalkaliike on ollut avoinna jo muutaman vuoden. Löytyy Liettuan ja Puolan rajavyöhykkeeltä. Tosin en tiedä miten tuo nettikauppa toimii.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
34
Viiden vuoden tauon jälkeen tuli tilattua viinejä Espanjasta (14 pll / Ribera de Dueron alueelta). UPS toimitti kotiin hyvin pakattuna. Tilaus 19.6. ja perillä 27.6.
Lisäksi tilasin Saksasta väkeviä (11 pll / Jekkua, puolalaista vodkaa, Pastis jne..) sunnuntaina ja luvattu toimitus Postin noutopisteeseen perjantaina.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
727
Toi on kyllä ikävää, mutta hyvä että sait edes jotain hyvitystä, vaikka eihän se vaivaa ja postimaksuja ehkä ihan täysin korvaa. Mulle on sattunut todella usein selvästi pilaantuneita punkkuboxiviinejä. Karkeasti arvioiden joka toiseen kuuden boxin laatikkoon osuu huono yksilö kohdalle. Joskus täysin juomakelvoton sellainen. Enkä edes osta kaikken halvimpia, mutta halvemman pään merlotteja kuitenkin. Sanomattakin selvää, että jotain jämäeriä näissä postimyyntipunkuissa liikkuu. La Andrea Organic Red on/oli oma suosikkini, mutta useamman pilaantuneen yksilön vuoksi vähän vähemmän tullut tilattua. J.P. Chenet Merlotissa oli myös yksi juomakelvoton joukossa, kun keväällä tilasin 6kpl.

Kaksi kertaa oon jaksanut reklamoida. Muistaakseni hyvittivät vain viinin hinnan eikä muuta (postikulut kuitenkin iso osa halpistuotteen loppuhinnasta). Pitäisi kyllä reklamoida aina ja vaikka ihan vaan sen vuoksi että kynnys myydä kelvottomia tuotteita ei ainakaan laskisi.

Valitettavan tuttua tuo, että roudaa johonkin mökille painavia eväskasseja ja toteaa perillä raahanneensa 3l jäteastioita mukanaan.
Sulla on paskaa säkää, arviolta satakunta punkkuboxia olen tilannut netpris/discandoo ja yksikään ei ole ollut pilaantunutta. Ite juon eniten primitivo/zinfandel.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Sulla on paskaa säkää, arviolta satakunta punkkuboxia olen tilannut netpris/discandoo ja yksikään ei ole ollut pilaantunutta. Ite juon eniten primitivo/zinfandel.
Voi olla... tai sitten selitys piilee siinä, että juuri netpris/discandoo on ne vendorit joista en ole tilannut koskaan mitään. A24plus ja alkostore ehkä eniten ja sitten nämä alksit ja mitä lie juomakeisareita tässä vuosien varrella on nähty. Tuotanto- ja jakeluketjua tuntemattakin on selvää että netprisin kokoinen lafka on tukkureille tai tuottajille merkittävämpi asiakas kuin vaikka joku imre kuusen viinaa24ovelle-viritelmä.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Voi olla... tai sitten selitys piilee siinä, että juuri netpris/discandoo on ne vendorit joista en ole tilannut koskaan mitään. A24plus ja alkostore ehkä eniten ja sitten nämä alksit ja mitä lie juomakeisareita tässä vuosien varrella on nähty. Tuotanto- ja jakeluketjua tuntemattakin on selvää että netprisin kokoinen lafka on tukkureille tai tuottajille merkittävämpi asiakas kuin vaikka joku imre kuusen viinaa24ovelle-viritelmä.
Tuskin se Netpris sekään mikään jättifirma on. Ja sitten jos ollaan myymässä jotain halpoja hanaviinejä, niin se joku minikioskilta vaikuttava firma voikin olla siinä sarjassa merkittävä toimija.

Tulee myös mieleen, että paljonko nämä pilaantumiset on tuurista ja paljonko jostain muusta kiinni. Yhteen aikaan tuli itse tilattua Viinikaupasta noita halpisviinejä, ja kaikki on mennyt alas. Osa vielä suht reippaasti päivämäärien jälkeenkin. Kaveri on tilaillut samasta paikoista samoja juomia, ja montakohan kertaa se on kaatanut viinilaatikon sisällön viemäriin "makuvirheiden" vuoksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
456
Alkostore24:n kuormalava häitä varten saapui vihdoin tänään, Shippii (Suomen päässä Posti) hoiti kuljetukset. Tilattu 26.5., joten karvan vajaan kuukauden kesti. Kaikki oikeat tuotteet oli mukana, mutta kuljetusketjussa joku on tökännyt trukin piikeillä lavaa niin, että alimmista pakkauksista muutamat tölkit hajalla. Pistin Shippiille reklamaatiota, katsotaan mitä vastaavat. Rahallisesti sen verran pieni tappio, ettei harmita vaikka jäisikin luu käteen.
Tämä päättyi Shippiin osalta varsin tyydyttävästi, korvasivat molempien 24-packien, joiden tölkkeihin tuli vaurioita, hinnan kokonaisuudessaan eli periaatteessa jäin tässä muutaman euron "voitolle". Ilmeisesti lavatilauksissa on aina Shippiin vakuutus, kun ei ostovaiheessa ollut mitään kohtaa missä tämän pääsisi valitsemaan.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Tuskin se Netpris sekään mikään jättifirma on. Ja sitten jos ollaan myymässä jotain halpoja hanaviinejä, niin se joku minikioskilta vaikuttava firma voikin olla siinä sarjassa merkittävä toimija.

Tulee myös mieleen, että paljonko nämä pilaantumiset on tuurista ja paljonko jostain muusta kiinni. Yhteen aikaan tuli itse tilattua Viinikaupasta noita halpisviinejä, ja kaikki on mennyt alas. Osa vielä suht reippaasti päivämäärien jälkeenkin. Kaveri on tilaillut samasta paikoista samoja juomia, ja montakohan kertaa se on kaatanut viinilaatikon sisällön viemäriin "makuvirheiden" vuoksi.
Kaverisi asiantuntemuksesta en tiedä, mutta pilaantuneen viinin kohdalla kyse on kyllä jostain enemmästä kuin pelkistä makuvirheistä. Silloin tällöin sellainen boksi sattuu kohdalle, mutta ainakin minun kohdallani paljon harvemmin kuin 1/12. Saattaa kyllä johtua siitä, että en juo milloinkaan merlotia, jota pidän jo lähtökohtaisesti juomakelvottomana.

Pilaantuneetkin viinit voi käyttää glühweiniin, ruoanlaittoon tai näin kesällä ehkä sangriaan (jota en kyllä ole itse kokeillut).
 
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
569
Vuosia tilasin Netprisistä ja kaikki sujui oikein hyvin. Viime vuonna kaksi toimitusta kestivät yli kuukauden. Jäivät tilaan: ei vielä toimitettu kuljetusliikkeelle. Useiden sähköpostien jälkeen ilmeisesti kuljetusliike painosti toimittamaan sen heille.

Nyt kuukauden alussa tein vähäisen koetilauksen ilmaisen lagerolut laatikon houkuttamana. Koodi ei jostain syystä siirtynytkään ja maksoin sen, mutta hyvittivät kyllä, kun sanoin paypalista saavani sen kyllä. Nyt tilaus kolmen viikon jälkeen edelleen tilassa: UPS odottaa toimitusta. Taisi olla viimeinen tilaus tuolle firmalle. Vertailun vuoksi viime sunnuntaina tehty juomavaraston tilaus on jo postin jakeluautossa eli 4-5 arkipäivää Saksasta kotiin.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
16.6.22 tilattu discandoo shippii, UPS eikä mitään ole kuulunut lähetyksestä. Vain rahtikirjat luotuna. Eikö UPS osaa pivttää enää lähetyksiään vai seisooko roina vielä varastosssa? On tämä maailma hulluksi mennyt
 

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
372
Itsellä nyt päivittynyt seuranta tänään 29.6 helsingissä netpris/shippii/ups collect paketti, 1.6 tilattu...

Shippiiltä kyselin aikaisemmin niin 7.6 oli tilaus kaupalla valmis. Ja 9.6 ups hakenut. Tuo collect ei näköjään ainakaan päivity ennen suomea seurannassa.

Hieman siis ruuhkaa jossain :D shippii sanoi että 7-10 normaali toimitusaika, ja sitten vielä toiset 10 päivää niin olisi voinut aloittaa rahanpalautusta.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
19
Pari faktaa: Shippiin status on aina tuo ja 10.6. - tänään on 14 päivää, minulla siitä kun Netprisin status "invoiced" niin on mennyt 13-15 päivää kunnes on saapunut kotimaahamme, eli voisin sanoa että saapuu tänään tai huomenna satamaan josta se lähtee UPSin sortteerauskeskukseen.
Ainakin jos olet maksanut kortilla niin silloin tietää kun lähetys on lähtenyt kun Netprisin sivuilla on "Order completed invoiced" tai vastaava "Order completed consolidated" jos tuotteita on vaihdettu. Tulee tosin myös sposti Netprisiltä.
Kiitos tiedosta, tuolla Trustpilotissa Shippii+UPS yhdistelmä on hakuttu lyttyyn.
Eli kun tilaukseni Netprisiltä oli Invoiced/noudettu 16.6 (tilaus 8.6), lasken tuosta n. 13-15 päivää niin periaatteessa, jos ei ole tämän viikonlopun jälkeen näkyvissä heinäkuun alusta UPS:n seurantakoodilla mitään, voi alkaa esim. reklamoimaan. Sinänsä Shippiin lupaus n. 10 päivästä ei pidä siis paikkaansa nykyään.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
19
16.6.22 tilattu discandoo shippii, UPS eikä mitään ole kuulunut lähetyksestä. Vain rahtikirjat luotuna. Eikö UPS osaa pivttää enää lähetyksiään vai seisooko roina vielä varastosssa? On tämä maailma hulluksi mennyt
Shippii+UPS sekoilu, älä vielä hätäile. Kts. muita viestejä plus arvostelut Trustpilotista. Sinulla on niin tuore tilaus, että menee vielä monta päivää. Iso jono, varmaan vielä toukokuunkin puolisia lähetyksiä…
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
19
Itsellä nyt päivittynyt seuranta tänään 29.6 helsingissä netpris/shippii/ups collect paketti, 1.6 tilattu...

Shippiiltä kyselin aikaisemmin niin 7.6 oli tilaus kaupalla valmis. Ja 9.6 ups hakenut. Tuo collect ei näköjään ainakaan päivity ennen suomea seurannassa.

Hieman siis ruuhkaa jossain :D shippii sanoi että 7-10 normaali toimitusaika, ja sitten vielä toiset 10 päivää niin olisi voinut aloittaa rahanpalautusta.
Itselläni viestiisi peilaten, saattaa mennä siis n. viikko vielä. Tilaus 8.6, noudettu 16.6. No täytyy odotella.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Mulla oli 19.6. tilaus ja 25.6. tuli viesti Shippiiltä että on lähtenyt matkaan, luulen tänne tulee ensi viikon alkupuolella. Shippiin tracking linkistä pääsee Budbeen puolelle jossa kertovat että odottelevat siellä pakettia saapuvaksi.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
19
Shippii+Budbee koettu aiemmin toimivaksi, nyt horjuttaa uskoa myös siihen yhdistelmään.

UPS: mukaan lähetysosoite:
SHIPPII GMBH
2 FELDSTRASSE
HANDEWITT, DE

Eli tuolla se tukos varmaan on, kun eivät joko Shippii tai UPS pysty syöttämään tavaraa eteenpäin juhannuskiireiden vuoksi. Tai voihan paketti jo olla matkallakin, jos UPS:n tieto päivittyy myöhässä.
On ollut siis suurinpiirtein 8.6 alkaen samassa tilassa: ”Toimituspäivä ilmoitetaan mahdollisimman pian.” Ja että lähetys on valmis UPS:lle. Selkeästi 16.6 noutivat Netprisiltä. Ymmärrän niin, että paketti on lähtenyt Netprisiltä ja se seisoo jossain siellä, missä Shippii ojentaa eteenpäin.

UPS:n asiakaspalvelija sanoi eilen, että minun pitäisi soittaa Shippiille ja kertoa heille, että ilmoittavat UPS:lle paketin odottavan noutoa. Tuolla aiempana viestiketjussa taisi olla tietoa, että ne voi ottaa kerrallaan tietyn määrän kyytiin.

Sitä minä vaan en ymmärtänyt, että jos Shippiin kautta tilaa UPS:n, se ei ole sama kuin jos tilaisi suoraan UPS:lta. Odotin”UPS-palvelutasoa”. Sain Shippiin tasoa, tai katsotaan tuleeko mitään.

edit. Sellainen vielä, että olen käsittänyt, että UPS skannaus tapahtuu kotimaassa, joten paketti ei välttämättä ole tuolla em. osoitteessa. Jotenkin vaan kuvittelin, että UPS olisi ”nopeampi” kuin Budbee. Tässähän käy ihan päinvastoin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
19
Mihin UPS paketit menee jos ei kerkeä vastaanottamaan. hki 97
Voit käsittääkseni muuttaa toimitusosoitteen UPS Collect pisteeseen, mutta sinun tulee tehdä se ajoissa. Ainakin minulla antaa vielä UPS Standard muuttaa osoitetta. Olen kylläkin jo valinnut Collect-toimituspisteen, koska kuluttajien yksityisosoitteisiin UPS on typerä, jos ei ole paikalla päivystämässä.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Mulla oli 19.6. tilaus ja 25.6. tuli viesti Shippiiltä että on lähtenyt matkaan, luulen tänne tulee ensi viikon alkupuolella. Shippiin tracking linkistä pääsee Budbeen puolelle jossa kertovat että odottelevat siellä pakettia saapuvaksi.
Jaahas, nyt tuli ilmoitus Budbeeltä ja ekaa kertaa toimitus samalle päivälle, eli tänään. Kuusi päivää kesti siitä kun lähti liikenteeseen Netprisiltä.

Edit : Taisi olla nopein toimitus minulle tuolta yhdistelmältä vaikka pakkaukseen meni taas ennätyspitkään, ehkäpä Shippii on lisännyt kuljetuskapasiteettia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
280
Hyvin tuntuu juomat liikkuvan. Vaikea löytää kunnon lonkeroa (Hartwall / Koff) ja crowmoor/happy joe siideriä.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Hyvin tuntuu juomat liikkuvan. Vaikea löytää kunnon lonkeroa (Hartwall / Koff) ja crowmoor/happy joe siideriä.
Alksia kannattaa seurata ainakin Hartwallin ja Crowmoorin osalta. Ja Alkostore24:ää Happy Joen osalta. Loppuvat silloin tällöin (varsinkin Crowmoor), mutta tuppaa tulemaan aina lisää vähän ajan päästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
398
Hyvin tuntuu juomat liikkuvan. Vaikea löytää kunnon lonkeroa (Hartwall / Koff) ja crowmoor/happy joe siideriä.
Alksia kannattaa seurata ainakin Hartwallin ja Crowmoorin osalta. Ja Alkostore24:ää Happy Joen osalta. Loppuvat silloin tällöin (varsinkin Crowmoor), mutta tuppaa tulemaan aina lisää vähän ajan päästä.
alksista itse tilannut crowmooria ja onpa sinne happy joeta tulossa myös. Samoin orggis lonkeroa sieltä tullut otettua. Suosittelen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Tilasin 14.6 alksilta 21 koppaa juomaa, eli 7 heidän pakkauslaatikkoa (3 koppaa/boxi jos joku ei tiedä).
Sen reilun pari viikkoa siinä meni kuten odotettua ja kaikki muutenkin ok alksin kanssa.
Tänään nuo kuitenkin saapui, tai osa niistä, sillä noista seitsemästä kollista tuli ainoastaan neljä. Seurannan mukaan, nuo saapuneet sanoo seuraavaa:


30.06.2022 12:00 Vantaa
Lähetys on toimitettu perille. Kiitos, että valitsit Matkahuollon!
30.06.2022 06:45 Vantaa
Lähetystä kuljetetaan perille
29.06.2022 18:05
Lähetimme vastaanottajalle viestin liittyen lähetyksen perille toimittamiseen (tekstiviesti).
29.06.2022 17:41 Vantaa
Lähetys on saapunut Matkahuoltoon Vantaa ja odottaa kuljetusta perille
29.06.2022 11:55 Vantaa
Lähetys on käsittelyssä



Saapumattomat sanovat näin:
29.06.2022 11:56 Vantaa
Lähetys on käsittelyssä


Mihinhän lienee jääneet nuo loput?

EDIT: no sieltähän tulikin taas tekstari, että koska haluan toimitettavan. Tulee siis huomenna loppusatsi, tai ainakin yksi lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Jaahas, nyt tuli ilmoitus Budbeeltä ja ekaa kertaa toimitus samalle päivälle, eli tänään. Kuusi päivää kesti siitä kun lähti liikenteeseen Netprisiltä.

Edit : Taisi olla nopein toimitus minulle tuolta yhdistelmältä vaikka pakkaukseen meni taas ennätyspitkään, ehkäpä Shippii on lisännyt kuljetuskapasiteettia.
Itsellä tuli tänään 3 viikkoa täyteen Netpris tilauksesta eikä mitään ole tapahtunut.
Tiedä sitten mikä rooli näissä upsin toimituksilla shippiillä ylipäänsä on.
Koskevatko edes paketteihin vai hoitaako UPS paketit netprisiltä ja shippiin rooliksi jää eurojen ottaminen välistä?
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Itsellä tuli tänään 3 viikkoa täyteen Netpris tilauksesta eikä mitään ole tapahtunut.
Tiedä sitten mikä rooli näissä upsin toimituksilla shippiillä ylipäänsä on.
Koskevatko edes paketteihin vai hoitaako UPS paketit netprisiltä ja shippiin rooliksi jää eurojen ottaminen välistä?
Ainakin mulle tuli Netprisiltä maili että invoiced ja taisi samana päivänä tulla Shippiiltä myös maili jossa linkki tracking-sivulle, mutta tuolla sivulla mitään järkevää näy paitsi tracking number-linkki joka ilmeisesti pitäisi johtaa sut UPS:n palveluun.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Ainakin mulle tuli Netprisiltä maili että invoiced ja taisi samana päivänä tulla Shippiiltä myös maili jossa linkki tracking-sivulle, mutta tuolla sivulla mitään järkevää näy paitsi tracking number-linkki joka ilmeisesti pitäisi johtaa sut UPS:n palveluun.
Toki nämä samat tuli myös itselleni. Nämä taitaa olla automatiikan luomia posteja jotka kertovat lähinnä siitä että kuljetustilaus onnistunut ja maksu näkyy netprisillä.

edit:
Netpris sanoo: Order Completed Invoiced
Shippii sanoo: Ready for pickup
UPS sanoo: Label Created
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Epäilemättä jo ketjussa mainittu, mutta viestitahti on hurja...

Norrlog(kin) ilmoittaa tällä hetkellä ikävästi laskurissa pienempää toimitushintaa kuin mitä maksuvaiheessa lopullinen hinta on. 24.90€ tms pompsahtaa 30€. Olin jo vaihtamassa shippiille periaatteesta, mutta tällä kertaa kuitenkin maksoin vihaisen viestin kera :mad: Shippiillä kuulemma ollut samanlaista toimintaa vasta äsken.

Nyt näyttää monilla kaupoilla ja toimijoilla olevan niin helvetin kova kiire nostaa hintoja, että ihan unohtuu se asiakkaalle näkyvän hintalapun päivitys kaikessa tohinassa. Ei hyväksyttävää. Ostaisinko 1000€ telkkarin ja kassalla maksaisin pyydettäessä 1200€...
Näyttivät sitten mulle kaapin paikan norrlogilla kun kerran menin kitisemään väärän hinnan ilmoittamisesta. Eli 3 viikkoa sitten tehty tilaus saapui eilen suomeen. 2 viikkoa homma jumitti norrlogikin järjestelmässä (siinä maksun ja rahtikirjatulostuksen välissä), kunnes juhannusaattona tekstari ilmoitti paketin liikahtaneen. Aistin melkein vittuilun kun aattoiltapäivän valitsivat ajankohdaksi.

Alkostorekin alkoi kyllä jo huhilemaan että juomat makaa pakattuna noutoa odottamassa. Tänään kelpaisi muutama olut jos posti suo. Hyvät ei hätäile
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
158
netpris tilaus ja shippii/UPS

Ei taida tulla täksikään viikonlopuksi.
4.6 tilaus
10.6 tuli, että lähetetty ja kuitti, UPSilla näkyy tuo sama lähetysosoite
15.6 UPS lähtöskannaus Glostrup, DK, eikä sen jälkeen ole kuulunut mitään
 
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
35
Viimeisin tilaus:

2.6.2022 Netpris 6kpl yllätysolutlaatikoita yht. 34,33€.
Shippiin kautta UPS Bigbuck$ kuljetus 35,98€.

8.6.2022 Shippiiltä sähköpostia kuljetusliikkeen noudosta.

29.6.2022 UPS:n sovellus ilmoittaa tuontiskannauksesta Helsingissä.

30.6.2022 Kuriiri koputtelee iltapäivällä verannan ovea Turussa pyytämättä/ilmoittamatta, että olutta olisi juomisiksi.

UPS:n päässä se suurin ruuhka varmaan tällä hetkellä, kun tavara ei liiku ja ilmoittaminenkin on jätetty minimiin.

Sisältönä lager/pilsner oluita sieltä bulkimmasta päästä. Ei erikoisuuksia joukossa. Päivämäärät kaikissa 2023 puolella.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 341
Sunnuntaina 12.6 tehty tilaus drinksuihin ja samalla maksoin Perille.eu:lle toimitusmaksun (16e) ja status näyttää seurannassa "Tilauksesi on välitetty jakelupalvelulle." mutta OmaPosti sovelluksessa näyttää kuitenkin et mulle tulossa kuitenkin paketti? Perille.com kuljetuspalvelua tilatessa laitoin kyllä lisätietoihin tilausnumeron että kai tää ny menee oikein? Alksin ja fransbergin puolella tuntu olevan paljon informatiivisempi tilaus- sekä kuljetusprosessi.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
8
MItä veikkaatte että on tapahtunut, Alko24plus tilattu 24 slottia tavaraa, Budbeessä oli kolme kollia joista nyt yksi ei saapunut, eikä olleet vielä vastaanottaneet koko lähetystä. Kaiken olisi pitänyt mahtua kahteen pakettiin oli sen verran runsaasti laitettu pakkausmateriaalia.
 
Liittynyt
05.09.2019
Viestejä
25
Onko kokemuksia shippiin big bucks toimitusvaihtoehdosta? Onko sille toimitusalue rajoituksia?

Olin siinä uskossa, että saan kuljetuksen n. 65 € hintaa. Ei onnistu 4 laatikon kuljetuksen tilaus alkostoresta pohjoisen pikku kaupunkiin. Tilausta tehdessä antaa vain vaihtoehdoksi 289€ hintaisen parcel vaihtoehdon. Shippiin asiakaspalvelusta en ole vielä saanut apuja. Täytyy ilmeisesti koittaa perua alkostoren tilaus.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
139
Onko kokemuksia shippiin big bucks toimitusvaihtoehdosta? Onko sille toimitusalue rajoituksia?

Olin siinä uskossa, että saan kuljetuksen n. 65 € hintaa. Ei onnistu 4 laatikon kuljetuksen tilaus alkostoresta pohjoisen pikku kaupunkiin. Tilausta tehdessä antaa vain vaihtoehdoksi 289€ hintaisen parcel vaihtoehdon. Shippiin asiakaspalvelusta en ole vielä saanut apuja. Täytyy ilmeisesti koittaa perua alkostoren tilaus.
Kannattaa tarkastaa se hinta etukäteen. Laskurissa on postinumero, joten oletettavasti toimitusalue on merkityksellinen.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
231
Alks Saksa

Tilattu 13.6.
Lähtenyt matkaan 16.6.
Toimitettu kotiin 27.6.

Alks Kroatia

Tilattu 13.6.
Lähtenyt matkaan 16.6.
Toimitettu kotiin 30.6.

Kaikki sisältö hyvin pakattu, oikeat tuotteet ja ehjänä perille.

Jatkan edelleen vahvasti Alksin asiakkaana.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
280
Onko kokemuksia shippiin big bucks toimitusvaihtoehdosta? Onko sille toimitusalue rajoituksia?

Olin siinä uskossa, että saan kuljetuksen n. 65 € hintaa. Ei onnistu 4 laatikon kuljetuksen tilaus alkostoresta pohjoisen pikku kaupunkiin. Tilausta tehdessä antaa vain vaihtoehdoksi 289€ hintaisen parcel vaihtoehdon. Shippiin asiakaspalvelusta en ole vielä saanut apuja. Täytyy ilmeisesti koittaa perua alkostoren tilaus.
Sama juttu tänään, 6**** alkuiselle alueelle. Sain valittua edullisemman 30€ hinnan, mutta kun Paypal maksun aika oli, niin hinta oli 290€...
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
645
Viimeisin tilaus:

2.6.2022 Netpris 6kpl yllätysolutlaatikoita yht. 34,33€.
Shippiin kautta UPS Bigbuck$ kuljetus 35,98€.

8.6.2022 Shippiiltä sähköpostia kuljetusliikkeen noudosta.

29.6.2022 UPS:n sovellus ilmoittaa tuontiskannauksesta Helsingissä.

30.6.2022 Kuriiri koputtelee iltapäivällä verannan ovea Turussa pyytämättä/ilmoittamatta, että olutta olisi juomisiksi.

UPS:n päässä se suurin ruuhka varmaan tällä hetkellä, kun tavara ei liiku ja ilmoittaminenkin on jätetty minimiin.

Sisältönä lager/pilsner oluita sieltä bulkimmasta päästä. Ei erikoisuuksia joukossa. Päivämäärät kaikissa 2023 puolella.
Täysin samat setit. Tilasin 2x yllätyslaatikkoa + 4x muuta oluita ja nuo yllätyslaatikot olivat identtisiä sisällöiltään. Tosiaan, hyvä kattaus bulkkeja.

Vika ei liene UPS:ssä vaan tuossa Shippiissä joka tuo paketit varmaan lavarahtina ns. "pimeinä" Suomeen ja luovuttaa UPS:lle vasta Vantaalla säästääkseen rahaa. Eli keräävät x lavaa Suomen paketteja yhteen ennen kuin kuorma lähtee kohti Suomea - tästä johtuu pitkä toimitusaika ja se, ettei UPS:n seuranta näytä mitään ennen skannausta Suomessa.

Aiemmin olen tilannut Shippiin Big Bucksin kautta (talvella AS24) ja silloin UPS:n seuranta toimi koko matkan ja alkoi toimimaan lähes reaaliaikaisesti kun AS24 ilmoitti lähettäneensä tuotteet. No, pääasia että tulivat ehjinä perille. Sivuhuomiona yhdessä laatikossa oli sisäseinustalla kuivunutta verta, joten lienee pakanneet janoisten suomalaisten laatikkoja huolella matkaan :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 377
Viestejä
4 159 027
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom