• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:20 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Kalliiksi tulivat juomien tilaukset tai sitten vain pelotellaan uusia tilaajia :D

Kuulusteluissa Vesa myönsi kaiken. Hän oli tilannut juomat ja järjestänyt niille itse kuljetuksen tuttunsa kautta
Tässähän se.

Jeltzin huonosti tislattu pontikan makuinen suht voimakkaasti, ei sisällä juurikaan myrkkyjä.
Nr1 tönkkä on huonolaatuinen teollisuus pirtusta jatkettu, maistuu metanolilta lievästi, sisältää myös reilusti sikunoita ja vodkaksi myös metanolia (Suomessa labralla mitattu)

Jeltzin parempi.
Itse en ole maistanut kumpaakaan mutta kranttu kaverini vertasi tuota Nr1 vodkaa kynsilakanpoistoaineeseen (lievästi).
Edit, lievennys,typo.

Viimeksi muokattu:
En tiedä mikä nyt kusee, mutta en saa alkostoreen lyötyä tilausta sisään. Luottokortilla maksaessa tulee ilmoitus: Ein Fehler ist während der Verarbeitung des Bezahlvorgangs aufgetreten. Bitte führen Sie die Zahlung erneut aus. (100) ja sitten kun koitan PayPalin kautta niin herjaa vain, että tarkista kortti. Pankkina OP, mikä on tunnettu jokapäiväisistä huolloista ja toimimattomuudesta. Osaako joku kääntää tuon luottokortti herjan kun Saksa ei taivu.

Ein Fehler ist während der Verarbeitung des Bezahlvorgangs aufgetreten. Bitte führen Sie die Zahlung erneut aus
"Maksua käsiteltäessä tapahtui virhe. Ole hyvä ja suorita maksu uudelleen"

Itse en ole maistanut kumpaakaan mutta kranttu kaverini vertasi tuota Nr1 vodkaa kynsilakanpoistoaineeseen (lievästi).
Edit, lievennys,typo.
Vodkan ei kai kuuluisi maistua "miltään".. Numero ykkösessä ei nyt mitään pontikan makua ainakaan, itseä häiritsisi esim. drinkissä sellainen. Kumpikaan noista ei nyt varmaan mitään herkkua sellaisenaan, raakana juotavaan juomaan satsaisin jonkun euron enempi.

En tiedä mikä nyt kusee, mutta en saa alkostoreen lyötyä tilausta sisään. Luottokortilla maksaessa tulee ilmoitus: Ein Fehler ist während der Verarbeitung des Bezahlvorgangs aufgetreten. Bitte führen Sie die Zahlung erneut aus. (100) ja sitten kun koitan PayPalin kautta niin herjaa vain, että tarkista kortti. Pankkina OP, mikä on tunnettu jokapäiväisistä huolloista ja toimimattomuudesta. Osaako joku kääntää tuon luottokortti herjan kun Saksa ei taivu.

Kannattaa laittaa Googlen translate kirjanmerkkeihin :tup:

Parhaiten toimii kun kääntää Englanniksi. Suomeksi ei aina taivu kovin hyvin.

Nyt selvisi tämäkin. Jostain kumman syystä OP:n korttien nosto- ja maksurajat oli palautunut molemmissa korteissa vakioasetuksille.

Tuli nyt kesän lonkerot laitettua ALKSista, kun aloin ahdistelemaan mahdollisia saatavuusongelmia Hartwallin tavaroissa. Erityisesti tuo orange gin kuuluu kesän janojuomiin niin pitihän sitä nyt laittaa tulemaan. Noin 1,2€ per tölkki on ihan käypä hinta ginipohjasesta tavarasta, kun kiljutavaraa saa tokmannilta tarjouksesta 7 tlk 10 eurolla (1,42 €/kpl).

ALko24plus oli ongelmia, kesti monta kuukautta että sain tilatut 3 kaljakoppaa, piti vähän uhkaillakkin "chargebackilla". Alks.fi taas toiminut moitteetta Frangsberg toimituksen kera (suomen puolella matkahuolto)

Viimeksi muokattu:
Onko tästä mitään kokemusta? Ootteko tilannu?

Ei tuotteesta itsestään kokemuksia, mutta alks.fi tosi luotettava ja aina hoitanut 100% hommat.
40 0,5L muovipulloa tulee yhdessä paketissa ilman mitään pakkaus materiaaleja.

Viimeksi muokattu:
Onko tästä mitään kokemusta? Ootteko tilannu?

Alksin edeltäjä oli Alkc.fi josta tuli tilattua useastikin, aina tuli hyvin perille joskin verkkokaupan omistajalla tuntui olleen kiirettä ainakin Alkc-aikoina kun vastaili viesteihin aina silleen "nyt on hirveä ruuhka voite odota kohta että numero toimi" -tason eestillä :D

Juomasta ei kyl sinänsä kokemusta, mut tuo Sinebrychoffin kauppaversiolonkero ei kovin hyvää ole. Kyllä sitä kännissä juo mut jos on tottunut Hartwallin versioon niin vaatii vähän totuttelua. Paljon makeampi mielestäni ja "limpparimainen".

Saako jostain luotettavasta kaupasta Aldaris,Wezpils ja Cesu olutta,alks meni ihan vitulleen kun siirsi Kroatiaan myynnin.

Saako jostain luotettavasta kaupasta Aldaris,Wezpils ja Cesu olutta,alks meni ihan vitulleen kun siirsi Kroatiaan myynnin.

Battery puuttuu myös alksin kroatian valikoimasta, sitäkin tuli välillä tilattua viinaksien lisäksi.

No drinksut.com varmaan? Saa ainakin Aldaris 13.50e, Cesua 13.90e, ja kuljetus perille.eu 16e noutopisteeseen. :hmm:

Onko joku kysynyt tuleeko alksiin vielä myyntiin hartwallin gini lonkkua?
Tuo fransbergin mainostama kolmas liike myy edelleen: alkoshop – Alkoshop :D Liike tietojen mukaan tallinnassa. 23.99e hintaan koppa, eikä pantteja tai pakkausmaksuja näytä tulevan? Ja todennäköisesti tuolla 19.99e kuljetushinnalla tulee kuin muistakin heidän kaupoista.

E: Halvempi tuo on kuin alksissa, viimeisin hinta taisi olla 22.90e ja siihen kun lisää 5e pakkausmaksun (1,66e per koppa). Niin hintana olisi 24.56e.

Viimeksi muokattu:
ALko24plus oli ongelmia, kesti monta kuukautta että sain tilatut 3 kaljakoppaa, piti vähän uhkaillakkin "chargebackilla". Alks.fi taas toiminut moitteetta Frangsberg toimituksen kera (suomen puolella matkahuolto)

Niillä on Alko24Plus todella ongelmia eli ottivat maksun tilaukesta mutta tilaushistoriassa ei näy mitään tilauksia. Vahvistus tuli paypal kautta ja tuli sitten tilattu 2. kertaan sama tilaus kun ensin luulin ongelman olevan muualla. En tajunnut että ottivat kuitenkin maksun paypal tililtä molemmissa kerroilla. Nyt eivävt vastaa mitään vaikka olen lähtänyt kyselyitä asiasta ja voin kyllä ottaa molemmat tilaukset. Tilasin Norrlog toimitukset noille 2x tilaukselle ja sieltä ihan asiallisesti vastasivat s-postiin että heidän puolelta asia kunnossa mutta eivät saa itsekään yhteyttä sinne alko24plus puolelle. Eli jotain teknistä ongelmaa isosti on noilla alko24plus kaupassa. Suosittelen älkää tilatko mitään tuolta alko24plus kaupasta. Päivittelen jos jotain tilannetta kuuluu sieltä. Tosiaan viikon on nyt odoteltu jotain siellä tapahtuva alko24plus puolella ja norrlog on myös odottamassa että mitä siellä oikein on meneillään ongelmien kanssa - ei ihan enää normaalia pääsiäisruuhkaa voi olla kyseessä.

Niillä on Alko24Plus todella ongelmia eli ottivat maksun tilaukesta mutta tilaushistoriassa ei näy mitään tilauksia. Vahvistus tuli paypal kautta ja tuli sitten tilattu 2. kertaan sama tilaus kun ensin luulin ongelman olevan muualla. En tajunnut että ottivat kuitenkin maksun paypal tililtä molemmissa kerroilla. Nyt eivävt vastaa mitään vaikka olen lähtänyt kyselyitä asiasta ja voin kyllä ottaa molemmat tilaukset. Tilasin Norrlog toimitukset noille 2x tilaukselle ja sieltä ihan asiallisesti vastasivat s-postiin että heidän puolelta asia kunnossa mutta eivät saa itsekään yhteyttä sinne alko24plus puolelle. Eli jotain teknistä ongelmaa isosti on noilla alko24plus kaupassa. Suosittelen älkää tilatko mitään tuolta alko24plus kaupasta. Päivittelen jos jotain tilannetta kuuluu sieltä. Tosiaan viikon on nyt odoteltu jotain siellä tapahtuva alko24plus puolella ja norrlog on myös odottamassa että mitä siellä oikein on meneillään ongelmien kanssa - ei ihan enää normaalia pääsiäisruuhkaa voi olla kyseessä.
Ei ne vastannut maileihin ennenkun "uhkailin" tolla chargebackilla. Sen jälkeen menikin joku pari päivää ja sieltä tuli pahoittelut sähköpostiin, eli kannattaa kokeilla tota jossei ala mitään tapahtumaan.

Ei ne vastannut maileihin ennenkun "uhkailin" tolla chargebackilla. Sen jälkeen menikin joku pari päivää ja sieltä tuli pahoittelut sähköpostiin, eli kannattaa kokeilla tota jossei ala mitään tapahtumaan.

ok. Nyt sieltä tuli paypal refund molemmista tilauksista ja tekstinä oli "tech problem. No order generated" -> REFUND. Siinä oli kaikki mitä tuli vastaus ja sekin paypal kautta hyvitystietona. Mitää s-postia ei tullut tai vastailtu. Nyt pitää sitten perua se norrlog toimituskin noille 2. tilaukselle. Aika huonoa on tämä toiminta ja sähläystä sieltä alko24plus toimesta. Katsotaan nyt sitten saanko norrlog hyvitettyä samalla. Jatkossa pysyn kaukana tästä puljusta.

Pitäisikö Gourmet en casan ilmaiset postit aktivoitua automaattisesti 800e jälkeen vai pitääkö syöttää joku koodi? Ostoskorissa olisi yli 800 eurolla juomia, mutta postit eivät laskurissa nollaannu.

Pitäisikö Gourmet en casan ilmaiset postit aktivoitua automaattisesti 800e jälkeen vai pitääkö syöttää joku koodi? Ostoskorissa olisi yli 800 eurolla juomia, mutta postit eivät laskurissa nollaannu.

Pitäis aktivoitua automaattisesti, mutta ei näköjään nyt tee sitä kun kokeilin.

Pitäis aktivoitua automaattisesti, mutta ei näköjään nyt tee sitä kun kokeilin.

Eiliseen asti pelitti. Nyt "kuponkia ei ole olemassa", mitä tulee tuohon automaattisesti aktivoituvaan alennuskoodiin. 16. toukokuuta alkavalla viikolla on sitten taas alennukset seuraavan kerran voimassa.

Mahtaako mistään löytyä bacardin vaaleaa rommia 0.7 tai 0.5 litran pulloissa? Plussaa olisi jos samaan tilaukseen saisi hartsun gini lonkkua.

Päivitteleppä miten käy, ite aattelin oottaa vkl yli ja tehä sitte peliliikkeitä
Päivitys omaan tilanteeseen on, että tilaukset 2 kpl on nyt molemmat hyvitetty ja alko24plus oli laittanut paypal viestiin kommenti "tech problem. No order generated". Eli nyt vasta 6 pv. myöhemmin ilmestyi tuo hyvitys vaikka olin laittanut s-postia että voi ottaa molemmat. Onneksi sitten norrlog lukee viestejä hyvin ja siellä johanna oli avulias ja lähetti hyvitykset kuljetuksista. Sain siis kaikki rahani takaisin vaikka pikkasen hermoilla sain. En taida ihan heti kokeilla uudestaan tuota alko24plus kauppaa parin euron säästön takia. Pysyn uudestaan luotettavammissa paikoissa. Täytyy sanoa että NORRLOG on hyvä ja hommat siellä toimii - erityisesti kiitos johannalla asiakaspalvelussa.

Juuri yritin alko24plus tilata vähän juomia ja meni virheeseen. Paypalin kautta luottokortilla maksua koitin pariin kertaan ja alko24plus sanoo vain jotta "Toiminnossa tapahtui virhe, jonka vuoksi tilaustasi ei voitu rekisteröidä."
Onko muilla tullut vastaavia ongelmia eteen?

Juuri yritin alko24plus tilata vähän juomia ja meni virheeseen. Paypalin kautta luottokortilla maksua koitin pariin kertaan ja alko24plus sanoo vain jotta "Toiminnossa tapahtui virhe, jonka vuoksi tilaustasi ei voitu rekisteröidä."
Onko muilla tullut vastaavia ongelmia eteen?
Täsmälleen sama ma 18.4. kun yritin tilata ja meni paypal maksu tarkistukseen joka sitten myöhemmin veloitettiin. Teksti oli "Toiminnossa tapahtui virhe, jonka vuoksi tilaustasi ei voitu rekisteröidä.
Ota yhteyttä meihin ja kerro ongelmasta. Ilmoita myös tapahtumanumero xxxxxxxxxxx". Suosittelen että tarkistat paypal tilisi koska se maksu on siellä viivästyneenä ja menee maksuu kuten minulla. Itse vielä tilaisin uudestaan eli meni maksu 2x tililtä. Sain siis nämä takaisin 6pv myöhemmin kun olin laittanut 3x viestiä mutta yhtään vastausta en saanut. Hyvityksessä siis luki sitten toi teksti " "tech problem. No order generated". "

Täsmälleen sama ma 18.4. kun yritin tilata ja meni paypal maksu tarkistukseen joka sitten myöhemmin veloitettiin. Teksti oli "Toiminnossa tapahtui virhe, jonka vuoksi tilaustasi ei voitu rekisteröidä.
Ota yhteyttä meihin ja kerro ongelmasta. Ilmoita myös tapahtumanumero xxxxxxxxxxx". Suosittelen että tarkistat paypal tilisi koska se maksu on siellä viivästyneenä ja menee maksuu kuten minulla. Itse vielä tilaisin uudestaan eli meni maksu 2x tililtä. Sain siis nämä takaisin 6pv myöhemmin kun olin laittanut 3x viestiä mutta yhtään vastausta en saanut. Hyvityksessä siis luki sitten toi teksti " "tech problem. No order generated". "
Okei. Ompa jännä kun alko24plus toiminut aiemmin useaan otteeseen täysin ilman ongelmia. Pitää laitella viestiä sinne. Otitko itse yhteyttä Paypaliin vain alko24plus ?

Eiliseen asti pelitti. Nyt "kuponkia ei ole olemassa", mitä tulee tuohon automaattisesti aktivoituvaan alennuskoodiin. 16. toukokuuta alkavalla viikolla on sitten taas alennukset seuraavan kerran voimassa.
Asiakaspalvelu vastasi, että tarjous toimi koko viikonlopun ja monet olisivat saaneet tilattua suomestakin sunnuntaina. Viimeinen tilaus 23.05 aikoihin. Mielenkiintoista. Kokeilin kyllä vielä ennen puoltayötä, eikä toiminut silloinkaan. Kokeilin myös toisella selaimella ja tein uuden tilinkin. No pitää varmaan kokeilla ensi kuussa uudestaan.

Asiakaspalvelu vastasi, että tarjous toimi koko viikonlopun ja monet olisivat saaneet tilattua suomestakin sunnuntaina. Viimeinen tilaus 23.05 aikoihin. Mielenkiintoista. Kokeilin kyllä vielä ennen puoltayötä, eikä toiminut silloinkaan. Kokeilin myös toisella selaimella ja tein uuden tilinkin. No pitää varmaan kokeilla ensi kuussa uudestaan.

Joo, noiden koodien toimivuuden kanssa on ollut vähän häikkää. Pari kuukautta sitten ei meinannut millään onnistua itselläni alennuksen aktivointi, eikä edes aspan lähettämä erillinen alennuskoodi toiminut. Ei auttanut selaimen vaihto eikä puhelimen kautta ostoskorin tekeminen. No päivän mittaan hommat alkoivat sitten pelittämään.

Itsellä kun on puhelimessa tallennettuna ostoskori mahdollista seuraavaa tilausta silmällä pitäen, niin siellä se alennuskoodi näkyy olevan edelleen aktiivisena. Mutta kun tietokoneella yritti eilen uutta ostoskoria tehdä, niin siellä koodi ei toiminut. Eli ehkä nuo eilen illalla tehdyt tilauksetkin ovat sellaisia, joissa ostoskori on koottu jo aiemmin.

Saitko myös hyvityksen pakkauskustannuksista? Paypalilla kun hyvityspyyntöä tekee niin juomat kyllä saa valittua hyvitettäväksi, mutta 4 euron pakkauskustannusta ei näy.

Alks.fi tilasin lonkeroo tuossa 2 viikkoo sitten no ne tulivat viime viikon keskiviikkona ja laitoin nyt perjantaina tulemaan 8 laatikkoo pitkiä oluita ja muutaman laatikon siideriä ja lähetykset ovat jo suomen puolella kyllä huomaa että ulkomailla lähetykset liikkuvat nopeasti iso suositus kyseiselle firmalle vaikka tietysti voisin vaihtaa johonkii toiseen paikkaan kun ei huvita maksella oikeen enää 200-300€ tilauksien päälle sitä pakkaus kulua mikä on 3-5€ per paketti riippuen määrästä

Laitettiin parin kaverin kanssa toinen tilaus saksan superalkoon ja tällä kertaa kuljetus Shippiin kautta.
Lavalle kuljetus shippiin kautta maksoi 269.99€
Screenshot 2022-04-25 at 15-54-53 SuperAlko Deuchland.png

Okei. Meinaatko että Shippii delegoi toimituksen jollekin muulle yhtiölle?
Shippiin sivulla kuitenkin näyttää toimitusvaihtoehdoksi "Budbee-iltatoimitus".

Niin siis eihän Shippii muutenkaan ole toimittaja, vaan tavallaan välikäsi ja toimituksen hoitaa esim Budbee, UPS tms. No siis mä oon elänyt siinä käsityksessä, että Budbee kyl toimii Shippiin kautta joistain muista paikoista ostettuna kuin AS24:stä, mut just AS24:n kohdalla se ei tarjoo just Budbeeta kuriiriksi. Tosin muistelen suht vasta lukeneeni, että ehkä tässä olis tullut muutostakin, mut esim viimeks kun tilasin, niin lähinnä UPS:ää siellä tarjottiin just AS24:n kohdalla.

Itse oon siis mennyt Shippiillä lähinnä AS24+UPS Home Big Buck$ -kombolla.

• Tykkää
Reactions: jll
Saitko myös hyvityksen pakkauskustannuksista? Paypalilla kun hyvityspyyntöä tekee niin juomat kyllä saa valittua hyvitettäväksi, mutta 4 euron pakkauskustannusta ei näy.
Sain hynvityksen koko summalle- myös 4€ pakkauskulut. En siis tehnyt pyyntöä vaan sen teki alko24plus kauppa. Sain vahvistuksen paypal ilmoituksella, itse kauppa ei koskaan vastaillut mihinkään viesteihin S-postilla.

Okei. Ompa jännä kun alko24plus toiminut aiemmin useaan otteeseen täysin ilman ongelmia. Pitää laitella viestiä sinne. Otitko itse yhteyttä Paypaliin vain alko24plus ?
Vain alko24plus laitoin 3x viestiä ja 6. Päivänä sain yhtäkkiä paypal hyvityksen koko summasta. Kauppa ei vastannut viesteihin eli se juuri hermostutti minua. Kaikki hyvin nyt siis mutta luotto meni tohon puljuun.

Niin siis eihän Shippii muutenkaan ole toimittaja, vaan tavallaan välikäsi ja toimituksen hoitaa esim Budbee, UPS tms. No siis mä oon elänyt siinä käsityksessä, että Budbee kyl toimii Shippiin kautta joistain muista paikoista ostettuna kuin AS24:stä, mut just AS24:n kohdalla se ei tarjoo just Budbeeta kuriiriksi. Tosin muistelen suht vasta lukeneeni, että ehkä tässä olis tullut muutostakin, mut esim viimeks kun tilasin, niin lähinnä UPS:ää siellä tarjottiin just AS24:n kohdalla.

Itse oon siis mennyt Shippiillä lähinnä AS24+UPS Home Big Buck$ -kombolla.

No niinpä näkyykin, kun etenee pidemmälle toimitusvaihtoehdot kohtaan. Eli UPSia tyrkyttää 36e hintaan samalle paketille mikä Budbeella olisi 32e.
Onko UPS muuten iltatoimitus vai yrittävätkö tuoda sitä päivällä, kun kaikki ovat töissä?

Ajattelin tilata alksista isomman satsin (yli 10 pakettia) kerralla. Ensimmäistä kertaa tilailen ja kuumottaa nuo tullihommat. Onko joku aiemmin tilannut ja vastaanottanut isompia paketteja?

Ajattelin tilata alksista isomman satsin (yli 10 pakettia) kerralla. Ensimmäistä kertaa tilailen ja kuumottaa nuo tullihommat. Onko joku aiemmin tilannut ja vastaanottanut isompia paketteja?

Tämä ketju sisältää 450 sivua raportointia tilauksista ja haku-toimintokin toimii. Siitä vaan lukemaan kuluttajien kokemuksista.

Ps. Kymmenen laatikkoa ei ole iso tilaus, jos asiaa tarkastellaan noin niinkuin yleisesti maahan virtaavien tilauskokojen kautta.

Oliko muita jotka teki viime viikolla tilauksen gourmet en casaan? Meitin vaan että tilauksesta on nyt viikko eikä toimituksesta ole kuulunut mitään. Tilaussivulla ei näy seurantakoodia.

Oliko muita jotka teki viime viikolla tilauksen gourmet en casaan? Meitin vaan että tilauksesta on nyt viikko eikä toimituksesta ole kuulunut mitään. Tilaussivulla ei näy seurantakoodia.

Maanantaina tein tilauksen ja huomenna näyttäisi olevan toimituspäivä.

Edelliskerralla tein niin ikään tilauksen maanantaina. Silloin ensimmäinen tapahtuma tilauksen jälkeen oli perjantaina tullut viesti, jossa pahoiteltiin yhden tuotteen loppumista ja kyseltiin, haluanko korvaavia tuotteita tilalle vai rahat tuolta osin takaisin.

Eli eiköhän se toimitusaika ole riippuvainen tilauksen sisällöstä. Malttia näiden tilausten kanssa, kyllä ne sieltä aikanaan saapuu.

Statistiikka

Viestiketjuista
277 384
Jäsenet
77 608
Uusin jäsen
JulliMullins

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom