Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
Itse olen hurahtanut IPA-tyyppisiin oluihin jo jokunen vuosi sitten. Näistä täällä suosituimpien peruskauppojen perusvalikoimasta oma subjektiivinen listani... 1. Blackbird IPA (kadonnut valikoimasta lähes täysin, sääli) 2. Bron IPA (voimakas maku, korkeat % ja silti raikkaan oloinen) 3-4. Harboe IPA ja Mosaic IPA (aika samanlaisia, vähän kevyempiä versioita) 5. Hartwall NEIPA

Yleensä voimassa olevat tarjoukset ohjaavat ostopäätöstä siinämäärin, että monet astetta arvokkaammat ja harvoin ale-hinnoissa olevat vaihtoehdot ovat jääneet testaamatta.

...oikeastaan ainut ipa, jota en toiste tilaisi vaikka olisi tarjouksessa on Saku Rock IPA. Pikemminkin mausta tulee mieleen joku tunkkainen vahva lager.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 955
Niimpä. Makuasioista ei sovi kiistellä. Juohan jotkut Lidlin ja Rainbown 4,2% "oluita".
Makuasiat on oma lukunsa mutta ei kaikki juo olutta tyyliin isoin prosentti on parasta.Minäkin tilaan usein noita mietoja esim. Pilsner Urguell 4.4% ja muita III-oluita vaikka samalla hinnalla saisi 6% muuta olutta.
 
  • Tykkää
Reactions: lko
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 619
Makuasiat on oma lukunsa mutta ei kaikki juo olutta tyyliin isoin prosentti on parasta.Minäkin tilaan usein noita mietoja esim. Pilsner Urguell 4.4% ja muita III-oluita vaikka samalla hinnalla saisi 6% muuta olutta.
Sama juttu, mutta noissa suomalaisissa litkuissa ei mennä maku vaan hinta edellä joten niitä laimennetaan vedellä joten makua ei ole nimeksikään.
Kyllä mäkin ostelen pienivolttisia vaikka esim ruokajuomaksi silloin kun ne on tarkoitettu eikä laimennettu, mutta en osaa kuvitella itselläni ruokajuomana Rainbow 4,2% litkua.
 
Liittynyt
11.09.2021
Viestejä
25
Itse olen hurahtanut IPA-tyyppisiin oluihin jo jokunen vuosi sitten. Näistä täällä suosituimpien peruskauppojen perusvalikoimasta oma subjektiivinen listani... 1. Blackbird IPA (kadonnut valikoimasta lähes täysin, sääli) 2. Bron IPA (voimakas maku, korkeat % ja silti raikkaan oloinen) 3-4. Harboe IPA ja Mosaic IPA (aika samanlaisia, vähän kevyempiä versioita) 5. Hartwall NEIPA

Yleensä voimassa olevat tarjoukset ohjaavat ostopäätöstä siinämäärin, että monet astetta arvokkaammat ja harvoin ale-hinnoissa olevat vaihtoehdot ovat jääneet testaamatta.

...oikeastaan ainut ipa, jota en toiste tilaisi vaikka olisi tarjouksessa on Saku Rock IPA. Pikemminkin mausta tulee mieleen joku tunkkainen vahva lager.
Vähän samaa listaa itellä. Blackbirdin APA (keltainen) oli myös jossakin vaiheessa alksissa ja maistui kyllä.. mutta kuinka ihmeessä Albani mosaic ipa on noussut 12,99e -> 18,99e. Jarrutti kyllä ostointoa tällä erää..
 
Liittynyt
03.10.2022
Viestejä
4
Päivän pieni avautuminen ja tarina:

Tilasin pitkästä aikaa viime torstaina paketin kostuketta (AS24 & OPO) ja seurannan mukaan oli eilen saapunut Suomeen, eli kaikki kunnossa tältä osin. Kummempaa saapumisilmoitusta ei eilen tullut ja ajattelin, että nyt postin lakon takia ehkä tuo menee viikonlopulle tai yli, kun posti sen täällä päässä toimittaa.

Sitten huomasin, että pakettia oli yritetty toimittaa tänään aamulla ja kuski oli yrittänyt soittaa. Ai kuski oli milloin soittanut? No vittu YKSI MINUUTTI ennen herätyskelloni soimista! Olisi tullut 5 minuuttia myöhemmin niin juomani olisivat jo viilentymässä. Eli uusi yritys huomenna tai nouto itse jostain pisteestä. Noh, jokainen tilaaja tietää, että hätäisen hommaa tämä ei ole, mutta tämä kuljetuksien vastaanottamisiin liittyvä säätö se vain tahtoo aina olla tilauksen vaikein osa... Kiitos ja anteeksi.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
Päivän pieni avautuminen ja tarina:

Tilasin pitkästä aikaa viime torstaina paketin kostuketta (AS24 & OPO) ja seurannan mukaan oli eilen saapunut Suomeen, eli kaikki kunnossa tältä osin. Kummempaa saapumisilmoitusta ei eilen tullut ja ajattelin, että nyt postin lakon takia ehkä tuo menee viikonlopulle tai yli, kun posti sen täällä päässä toimittaa.

Sitten huomasin, että pakettia oli yritetty toimittaa tänään aamulla ja kuski oli yrittänyt soittaa. Ai kuski oli milloin soittanut? No vittu YKSI MINUUTTI ennen herätyskelloni soimista! Olisi tullut 5 minuuttia myöhemmin niin juomani olisivat jo viilentymässä. Eli uusi yritys huomenna tai nouto itse jostain pisteestä. Noh, jokainen tilaaja tietää, että hätäisen hommaa tämä ei ole, mutta tämä kuljetuksien vastaanottamisiin liittyvä säätö se vain tahtoo aina olla tilauksen vaikein osa... Kiitos ja anteeksi.
Juuri tuosta syystä kavahdin kun huomasin OPOn haluavan toimittaa ovelle, vaikka noutopisteeseen olin vastaavasta syystä tilannut. Asun sellaisessa kiinteistössä, jonka eteen on joskus jopa mahdoton pysähtyä, saati sitten alkaa ovipuhelimella venkslaamaan. Valitettavan usein tuleekin niitä "yritetty toimittaa" viestejä. Ihan mieleellään kävisin itse hakemassa Postin noutopisteestä 400m päästä, mutta kun väkisin kotiinkuljetukselle tungetaan, niin minkäs teet.

Toivottavasti saat paketin pian, eikä se jää siihen "noutopaikkavaihtuu - kuljetuksessa" limboon.
 
Liittynyt
01.02.2024
Viestejä
3
Alksilta tilailemassa niin mietin vain että jos tilaa alksilta paketin saksan tuotteita niin kuljettaako frans nämäkin? Aijemmin tilannut tuotteita alksilta jotka olleet kroatian lipulla. Onko mitään merkitystä siis?
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
991
Alksilta tilailemassa niin mietin vain että jos tilaa alksilta paketin saksan tuotteita niin kuljettaako frans nämäkin? Aijemmin tilannut tuotteita alksilta jotka olleet kroatian lipulla. Onko mitään merkitystä siis?
Kannattaa vilkasta sieltä kuljetusfirman sivuilta esim hinnastosta mihin kuljettavat.
Voit sen jälkeen vaikka editoida aiempaa viestiäsi kertoaksesi valaistumisestasi.
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
94
Tarpeeksi monta juo niin ei eroa enään edes huomaa
Periaatteessa näin mutta alkaa se liika olut turvottaa. Tosin erään inttikaverini ostivat intissäkin tarjottimen täyteet sotkussa ykköstä kun halusivat kännit. Itsekin joskus 21 jälkeen yöllä ostanut periaatteella "2x2.8% on 5.6% A-olut" eli juo vaan tuplatahtiin. Mutta ähkyynhän siinä tulee. Suomessa varmaan nää Pirkka ym. oluen alkaa kohta kolmosella se prosentti. Ja syynäähän on vero joka on siihen suhteessa. Ihmiset on halvimmasta kurasta valmiita maksamaan sen n. euron joka tapauksessa eli aina parempi mitä vähemmän on veroa. Saksassa taas pullovesi lienee kalliimpaa kuin olut. Ja päihtymyksestä välittämättä olut "toimii" maultaan ym. parhaiten kun vahvuutta on 5-6% ainakin. Stouteilla ym. enemmänkin. 4% olut on sama kuin joisi ykköstä. Ei sillä, onhan silläkin paikkansa.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
6
Onko kukaan koittanut tilata jälleen Piwne Mostysta olusia? Sivut ainakin sanovat näin: "Piwne Mosty ships within Poland and the European Union."
Oikein mainio paikka oli pitkän aikaa, kunnes tulli alkoi kuumottelemaan ja Suomeen ei ole saanut tilattua enää viime vuoden huhtikuun jälkeen :/
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
735
Periaatteessa näin mutta alkaa se liika olut turvottaa. Tosin erään inttikaverini ostivat intissäkin tarjottimen täyteet sotkussa ykköstä kun halusivat kännit. Itsekin joskus 21 jälkeen yöllä ostanut periaatteella "2x2.8% on 5.6% A-olut" eli juo vaan tuplatahtiin. Mutta ähkyynhän siinä tulee. Suomessa varmaan nää Pirkka ym. oluen alkaa kohta kolmosella se prosentti. Ja syynäähän on vero joka on siihen suhteessa. Ihmiset on halvimmasta kurasta valmiita maksamaan sen n. euron joka tapauksessa eli aina parempi mitä vähemmän on veroa. Saksassa taas pullovesi lienee kalliimpaa kuin olut. Ja päihtymyksestä välittämättä olut "toimii" maultaan ym. parhaiten kun vahvuutta on 5-6% ainakin. Stouteilla ym. enemmänkin. 4% olut on sama kuin joisi ykköstä. Ei sillä, onhan silläkin paikkansa.
Voi juoda ruuan kanssa jan säästää kuljetuskustannuksissa ja kusella käymisissä. Ainut ongelma ongelma vain on että voi helposti lipsahtaa vahingossa kännin puolelle.

17069929152336457114672407996935.jpg
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
239
Varaat Opo deliveryltä kuljetuksen, L-kokoisia laatikoita oikea määrä. Yhteen menee esim 3kpl 0.33x24 laatikoita tai 2kpl 0.5x24 laatikoita. Sinne laitetaan varatessa myös se Superalkon tilausnumero ja eipä siinä muuta.
2kpl 0.5x24 menee yhteen L-kokoiseen laatikkoon vaikka Superalkon ostoskori näyttää että vaatisi 2 laatikkoa?
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
2kpl 0.5x24 menee yhteen L-kokoiseen laatikkoon vaikka Superalkon ostoskori näyttää että vaatisi 2 laatikkoa?
super-alkon pakettiin menee enemmän kuin mitä normisti luulisi. Esim 0.5l vodkapulloja saa täytteeksi jos nyt välttämättä haluaa maksimoida haitan
e. tosiaan perinteen mukaan noita isoja tölkkejä ei saa yhteen laatikkoon mitenkään enempää kuin sen 2. Kyllähän OPO noi toimittaa, mutta viinadiilerin säännöillä mennään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
168
2kpl 0.5x24 menee yhteen L-kokoiseen laatikkoon vaikka Superalkon ostoskori näyttää että vaatisi 2 laatikkoa?
Superalkolla on se nettisivun tilavuuslaskuri perseellään mun mielestä. Ainakin joidenkin tuotteiden osalta. Jos kyse on tölkeistä niin menee. Pulloista en tiedä.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 959
mitkäs maksutavat superalko.de? En löytänyt sivuilta tätä infoa.
Pankkisiirto, Paypal, korttimaksu( käy myös google pay ja apple play), ja sitten jotkut nettipankit.(swedbank, seb, lhv, luminor jnejne. ei nordeaa tms.)
Noissa kaupoissa on helppo tsekata noi kun laittaa vaikka yhen pullon ostoskoriin asti klikkaa ne osotetiedot yms täyteen vaikka aakkosia
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
123
mitkäs maksutavat superalko.de? En löytänyt sivuilta tätä infoa.
Pankkisiirto, Paypal, korttimaksu( käy myös google pay ja apple play), ja sitten jotkut nettipankit.(swedbank, seb, lhv, luminor jnejne. ei nordeaa tms.)
Noissa kaupoissa on helppo tsekata noi kun laittaa vaikka yhen pullon ostoskoriin asti klikkaa ne osotetiedot yms täyteen vaikka aakkosia
Kyllä Superalko Germany hyväksyy kotimaiset verkkopankit, kun valitsee oikean maan.

superalko germany maksuvaihtoehdot.PNG
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 959
Kyllä Superalko Germany hyväksyy kotimaiset verkkopankit, kun valitsee oikean maan.

No jopas olin sokea. En huomannut tota maavalikkoa.
E: mutta jos nyt joku ei tiedä, niin suositeltavaa käyttää paypalia jos mahdollista, niin hieman paremmat mahdollisuudet saadat rahat takasin tilauksesta jos jotain menee päin persettä.
 
Liittynyt
30.08.2023
Viestejä
15
Mitä ihmeen pakkauskuluja!? Itse tilasin vasta Super-Alkosta 3 laatikkoa olutta. Valitsin, että noudan itse. Kuriirina Norrlog , joka haki ja pakkasi tavarat eikä mitään lisäkuluja tullut.
Tilasin aikaisemmin ja jäin arpomaan tätä vaihtoehtoa. Olen tilaamassa lähiaikoina uudestaan, eli ymmärsinkö oikein että voin valita "noudan tavarat itse" ja kuriirille tilaus sisään tilauskoodilla? Olisi mukava olla kärpäsenä katossa tarkkailemassa varaston työpäivää :D
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
Tilasin aikaisemmin ja jäin arpomaan tätä vaihtoehtoa. Olen tilaamassa lähiaikoina uudestaan, eli ymmärsinkö oikein että voin valita "noudan tavarat itse" ja kuriirille tilaus sisään tilauskoodilla? Olisi mukava olla kärpäsenä katossa tarkkailemassa varaston työpäivää :D
Tää on kyllä mystinen... jos jaksaisi niin ehdottomasti kokeilisin "noudan itse" vaihtoehtoa ja maksaisin joko paypalilla tai luottokortilla. Täytyy eka juoda edelliset tilaukset pois, jotta ajatus kulkee paremmin. Tässä tuntuu että kokeillaan kepillä jäätä noitten kulujen lisäilyn kautta. Ei hyvä kehityssuunta lainkaan.
 
Liittynyt
14.11.2023
Viestejä
5
Tilasin aikaisemmin ja jäin arpomaan tätä vaihtoehtoa. Olen tilaamassa lähiaikoina uudestaan, eli ymmärsinkö oikein että voin valita "noudan tavarat itse" ja kuriirille tilaus sisään tilauskoodilla? Olisi mukava olla kärpäsenä katossa tarkkailemassa varaston työpäivää :D
Ymmärsit oikein. Kuriirille sitten tilauskoodi ja maksu. Norrlogin toimitusmaksu oli 26,- € ja paketti oli viikon päästä lähipostissa. Vielä voi nauttia edullisia jouluoluita, joiden parasta-ennen-pvm on kesäkuu 2024.
 
Liittynyt
30.08.2023
Viestejä
15
Ymmärsit oikein. Kuriirille sitten tilauskoodi ja maksu. Norrlogin toimitusmaksu oli 26,- € ja paketti oli viikon päästä lähipostissa. Vielä voi nauttia edullisia jouluoluita, joiden parasta-ennen-pvm on kesäkuu 2024.
Selvä Eikä tullut mitään kitinää superalkon päästä? Ihan periaatteesta en halua maksaa, koska haiskahtaa tekaistulta maksulta.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
735
meniköhän noi yhtälöt muuten ihan putkeen tuossa tölkin alustana :hmm::D
Ei menneet ekalla yrityksellä. Liekö juomalla ollut jotain osuutta asiaan.

Yritin ratkaista kahden eri lämpöisen veden virtauksia kun tiedetään loppulämpötila ja loppuvirtaama.
Screenshot_2024-02-05-17-09-45-43_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg
ja kun ei onnistunut tuolla kaavalla niin sain laskettua sen alkulämpötilojen massapainotetulla keskiarvolla, koska veden tapauksessa massavirtaama ja tilavuusvirtaama on sama kilon ja litran tapauksessa.
Screenshot_2024-02-05-17-34-56-48_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 034
Pitkän matikan kirjoittaneena ja ylemmän korkeakoulututkinnon laskennasta suorittaneena, mulle ei ole ihan aina auennut miten joskus eräät kirjaimet muuttuvat numeroiksi. Onneksi vahvalla oluella voi edes hieman lievittää sitä ahdistusta :D

Aiheeseen liittyen, toivottavasti moni haastaa noi ihmeelliset pakkauskulut eikä "vaan maksa" janoissaan kuten ite tuli tehtyä.

e. Peruskurssien proffa joka usein tuoksahti vahvasti alkoholille ja opetti mm optimointia aikoinaan itselleni. Opit ihan hyvässä käytössä kun nyt laskee mitä kannattaa tilata siihen L-koon laatikkoon :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2022
Viestejä
160
Selvä Eikä tullut mitään kitinää superalkon päästä? Ihan periaatteesta en halua maksaa, koska haiskahtaa tekaistulta maksulta.
Superalkon sivuilla lukee tiedot tuosta pakkausmaksusta.. Tosin muistaakseni maksaessani se maksu oli joku muu summa kahdesta pahvilaatikosta. :rolleyes:

Enintään 30 kg painavat tilaukset pakataan 45(L)x40(K)x35(L) kokoiseen, vahvistettuun pahvilaatikkoon ja laatikkoon lisätään tarvittaessa kuplamuovia ja käärepaperia estämään tavaran rikkoutuminen kuljetuksen aikana. Pakkauksesta ja käytetyistä pakkausmateriaaleista peritään 3,90 €. pakettia kohden.Pakkausmaksu 3,90 € lisätään vain niihin tilauksiin, jotka kuljetetaan asiakkaalle kuriiriyrityksen toimesta. Pakkausmaksua ei lisätä tilauksiin, jotka asiakas noutaa itse.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 284
Okei! Kerrohan sitten, miten meni. Kyllähän Beerdome alkuaikoina oli aivan loistopaikka, en itse muualta tilannutkaan. Oli kuin jouluaatto, kun katselin läpi, mitä kaikkea uutta tulikaan kotiin. :cool:
Paketti tuli niinkuin pitikin. Viikon kesti postituksesta perille.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
173
Mulla myös vähän samanlainen kysymys kuin yllä: Netprisiin tehty viime viikon torstaina ja perjantaina tilaukset, sen jälkeen ostettu OPO:lta kuljetukset. Nyt Netpris ja OPO lähettelee päivitätin sähköposteja että muistathan tilata kuljetuksen ja muistathan ilmoittaa että milloin kaupassa on tuotteet pakattu valmiiksi. Pitääkö näihin reagoida jotenkin vai antaa olla ja odotella kuriiria?

Tähän malliin:


edit. Lisätty kuva.
Ei menny putkeen nyt Netprisillä. Joka päivä lähettelivät geneerisiä muistutussähköposteja kuljetuksen järjestämisestä. Kuljetus varattu OPO:lta heti tilauksen tekemisen jälkeen. Netpris ei vastaa sähköposteihin viikonkaan jälkeen (ensimmäinen sähköposti laitettu heille viime tiistaina). OPO vastaa nopeasti ja ihmettelevät, kun Netpris ei vastaa heillekään, vaikka laittaneet heti seuraavana päivänä tilauksen teon jälkeen sähköpostia Netprisille.

Maksoin tilauksen Netprisille PayPalillä, kannattaako tätä välttää? Millähän aikajänteellä rahat tulevat takaisin vai täytyykö laittaa disputea PayPalille? Päästäänkö lopputulokseen, että ei kannata tilata Netprisiltä? Onko muille käynyt samaa Netpris+OPO -kombolla?

opo1.png
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 177
Alko24Plus + Opo tilaus kotiinkuljetuksella sisään viime tiistaina ja saapui tunti sitten, eli vain viikko meni. Matkahuolto oli tällä kertaa toimittajana Suomessa. Ei tullin tarroja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 619
Alko24Plus+Norrlog alennusoluet jälleen kuin junan vessa. 23.1 tilaus ja tänään postissa. Nyt alkaa taas olemaan varastot joulun jäljiltä kunnossa :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 088
Viestejä
4 298 674
Jäsenet
71 772
Uusin jäsen
joni_t

Hinta.fi

Ylös Bottom