No emäntä tykkää kaupan kalleimmasta alkoholista, eli breezereistä. Kaupassa 3,5 euroa pullo, huikkasella oli noin 1,70. kun osti 2x24 pulloa niin kyllä siinä noin 50 euroa säästöä tuli - ja muualta en breezereitä edullisemmin löytänyt. Ja kyllä tuolta periaattessa voisi lonkeroitakin ostaa, kodka tuo sky-cargo on aika edullinen kuljetus, etenkin useammalle paketille.Säästitkö euroakaan kun tilasit huikkasesta?
Hyvä yritys, arvon tullimies/verovirkailija
Muistaakesni täällä oli kyllä aiemmin, syksyllä21?, juttua aiheesta. Itseltäkin suljettiin luottokortti tilapäisesti silloin, mutta en tiennyt miksi. Tuli vain tietoa, että korttitiedot ovat vuotaneet. En reagoinut kun luulin olevan huijausviesti ja kortti suljettiin pysyvästi. Luin tätä foorumia ja olin tehnyt alkoholioston samoihin aikoihin niin päättelin sen johtuvan siitä, en kysellyt lisätietoja sitten. Uusi kortti tuli ajallaan.Toukokuun lopun Alks+Fransberg tilauksessa tapahtui sitten luottokortin tietojen vuoto. Tänään tuli korttifirmalta viestiä että kortti suljettu tilapäisesti outojen tapahtumien vuoksi. Noh tästä ei tule lisäkustannuksia, uusi kortti ja reklamaation täyttö ko. tapahtumista...
Onkos muilla ollut moisia murheita?
Ja kortin lataus ja ostotilanne ovatko anonyymejä ?Kaupasta prepaid kortti
Mielenkiintoista. Vaikuttaa myös siltä, että et ole "heidän agentti", niin kyseessä taitaa olla ensimmäinen oikea asiakaskokemus tässä ketjussa. Miten noissa heidän pulloissaan oli päiväyksiä; mihin asti?No emäntä tykkää kaupan kalleimmasta alkoholista, eli breezereistä. Kaupassa 3,5 euroa pullo, huikkasella oli noin 1,70. kun osti 2x24 pulloa niin kyllä siinä noin 50 euroa säästöä tuli - ja muualta en breezereitä edullisemmin löytänyt. Ja kyllä tuolta periaattessa voisi lonkeroitakin ostaa, kodka tuo sky-cargo on aika edullinen kuljetus, etenkin useammalle paketille.
Ja lisäyksenä Huikkasen asiakaspalvelu / viestintä on erinomaista tämän tilauksen kokemuksella.
Selvyyden vuoksi vielä itselleni: Kroatian tilaus vaatii siis erillisen kuljetuksen tilauksen? Eli käytännössä tilasit kaksi kuljetusta, eikö?1.6 tilattu alksilta fransbergillä saksasta kaksi pakettia sekä kroatiasta yksi paketti, torstaina 8.6 olivat postin noutopisteessä. Lähetyksissä ei mitään normaalista poikkeavaa.
Kyllä, tarvitset kuljetustilaukset erikseen saksan varastolta ja kroatian varastolta. Eli jos tilasit sekä kroatiasta, että saksasta niin tarvitset molempiin oman kuljetuksen (yhteensä 2kpl kuljetuksia).Selvyyden vuoksi vielä itselleni: Kroatian tilaus vaatii siis erillisen kuljetuksen tilauksen? Eli käytännössä tilasit kaksi kuljetusta, eikö?
Siinä fransbergin sivulla on vetovalikot mistä valitset kuinka monta pakettia/lavaa Saksasta/Kroatiasta, esim tossa vaan valitsin 2kpl saksa ja 1kpl kroatia ja yhdellä maksutapahtumalla onnistuu jneSelvyyden vuoksi vielä itselleni: Kroatian tilaus vaatii siis erillisen kuljetuksen tilauksen? Eli käytännössä tilasit kaksi kuljetusta, eikö?
Tuolla edellisellä sivulla juuri vastasin samanlaiseen kysymykseenonko jostain vielä saatavilla ananas lonkeroa kun kaikissa kaupoissa ilmeisesti loppunut? mydrink sivulta sitä löytyy muttei ohjaa enää mihinkään toimitus sivulle eli onko kokemuksia siitä puljusta?
Kerran oon tilannut jokunen vuosi sitten ja perille tuli. Silloin oli matkahuollon mainos etusivulla ja rahti.eu oli kuljetusfirma. Noihin hintoihin tulee vielä Viron pantit lisäksi.
Enpä ollut edes katsonut, nehän oli emännälle No nyt katsoin: 11-2024.Mielenkiintoista. Vaikuttaa myös siltä, että et ole "heidän agentti", niin kyseessä taitaa olla ensimmäinen oikea asiakaskokemus tässä ketjussa. Miten noissa heidän pulloissaan oli päiväyksiä; mihin asti?
Sain tänään vastauksen, että yhtä viinitonkkaa ei ollutkaan yllättäen tullut toimittajalta varastoon ja tarjosivat toista tuotetta sen tilalle. Kun otin sen vastaan, lähti tavarat liikkeelle jo tänään samana päivänä.Tuli ensimmäistä kertaa laitettua Alks+Fransberg kokeiluun. Tilaus ja kuljetus tilattu 31.5. mutta ei ole vielä tullut mitään viestiä paketin lähetyksestä. Muille tuntunut jo tulleen perille samoihin aikoihin tehtyjä tilauksia. Olenko missannut jotain, eikai Alksille tarvitse itse toimittaa vielä jotain tietoja Fransbergilta tilatusta kuljetuksesta?
Älä vielä huoli. Itsellä ollut sama tilanne 3 x tänä vuonna ja simsalbim paketit olleet ovella. Ota huomioon Juhannus jne ruuhkat.Tuli ensimmäistä kertaa laitettua Alks+Fransberg kokeiluun. Tilaus ja kuljetus tilattu 31.5. mutta ei ole vielä tullut mitään viestiä paketin lähetyksestä. Muille tuntunut jo tulleen perille samoihin aikoihin tehtyjä tilauksia. Olenko missannut jotain, eikai Alksille tarvitse itse toimittaa vielä jotain tietoja Fransbergilta tilatusta kuljetuksesta?
MIkä firma ?Toivossa lienee hyvä elää vielä viiden kuukauden jälkeen. Ainakin asiakaspalvelussa on myötäelävää toimintaa.
Tänään tuommoinen vastaus:
kiitos viestistäsi!
Olemme saaneet tietoa toimituspalvelulta, että heidän miltein kaikki kuormat aikaväliltä 01.01.2023 - 23.03.2023 on pysätetty/takavarikoitu tullin toimesta.
Tullin selvitykset näissä tilauksissa on kestänyt järkyttävän pitkiä aikoja ja nyt he ovat vapauttaneet satoja pysäytetty tilauksia takaisin kuljetukseen päivämäärällä 02.06.2023. Toimituspalvelu noutaa nämä tilaukset pikimmiten ja laittaa ne takaisin kuljetukseen asiakkaille. Uskon vahvasti että tilauksesi on näissä vapautetuissa tilauksissa.
Toivoa ei siis vielä ole menetty!️
Asiakkaidemme mukaan nyt uudet tilaukset ovat saapuneet Suomeen ilman tullin pysäytyksiä.️
Terveisin,
Tein päätöksen, etten kailota täällä enää onnistumisista/epäonnistumisista firmojen nimillä. Kyse kuitenkin tiettävästi yhdestä suosituimmista rajakaupasta Saksan rajalla ja niiden tilaukset jumiutuivat varsinkin viime marras-helmikuun välisenä aikana tullin hoteisiin.MIkä firma ?
Pistän kuitenkin tänne tullin erittelyt sanktioista kun aikanaan perästä kuuluu 10x 3 litran valkkaripönykän suhteen...jos mahdollisesti jo etikoituneina saapuu tänne yleensäkään.Tein päätöksen, etten kailota täällä enää onnistumisista/epäonnistumisista firmojen nimillä. Kyse kuitenkin tiettävästi yhdestä suosituimmista rajakaupasta Saksan rajalla ja niiden tilaukset jumiutuivat varsinkin viime marras-helmikuun välisenä aikana tullin hoteisiin.
Varmaan ainakin 200€ kertyy maksettavaa.Pistän kuitenkin tänne tullin erittelyt sanktioista kun aikanaan perästä kuuluu 10x 3 litran valkkaripönykän suhteen...jos mahdollisesti jo etikoituneina saapuu tänne yleensäkään.
Tein päätöksen, etten kailota täällä enää onnistumisista/epäonnistumisista firmojen nimillä. Kyse kuitenkin tiettävästi yhdestä suosituimmista rajakaupasta Saksan rajalla ja niiden tilaukset jumiutuivat varsinkin viime marras-helmikuun välisenä aikana tullin hoteisiin.
Eipä tuosta viestitulvasta ole muille mitään hyötyä, jos et pistä firmojen nimiä.. Parempi ehkä vaan jättää viestittelemättä kokonaan, kunPistän kuitenkin tänne tullin erittelyt sanktioista kun aikanaan perästä kuuluu 10x 3 litran valkkaripönykän suhteen...jos mahdollisesti jo etikoituneina saapuu tänne yleensäkään.
Jos vaivautuisit kelaamaan viestijonoa tarpeeksi alkuun päin, niin saattaisi selvitä.Eipä tuosta viestitulvasta ole muille mitään hyötyä, jos et pistä firmojen nimiä.. Parempi ehkä vaan jättää viestittelemättä kokonaan, kun
laittaa epämääräisiä viestejä "jostain firmasta, joka on ehkä suuri toimija".
Itse en jäisi nuoleskelemaan haavojani vaan ryhtyisin valitusprosessiin. Myyjäfirman asiakaspalvelu pyysi kertomaan meilillä mahdollisista seuraamuksista erittelyineen, kun ne sitten aikanaan tulevat. Minulle on osunut suomalainen asiakaspalvelija, jonka kanssa on ollut helppo kommunikoida.Tulipa tänään kommentoitua verottajan antamia alkoholiveropäätösehdotuksia, joissa on 4 eri päätösehdotusta: tätä kohtaa historiassa tullaan naureskelemaan ja että pidän kohtuuttomana saada yhdestä kuljetuspaketista 4 eri rangaistusta.
Taitaa tulla muuten 30 litran viinistä yli 370 euron laskut verottajalta. Minulle 24 litran oluesta tulee noin 270 euroa maksettavaa.
Tämä on kysymys, joka pitäisi ratkaista korkeammassa oikeusasteessa, ennen kuin pystyy antamaan varmasti oikean vastauksen.Onko etäoston/-myynnin määrittelyyn mitään vaikutusta sillä, että kummankin firman omistaa sama henkilö? Esim. alks ja fransberg.
13.6. saapui vihdoin paketti, ei mitään vastausta Shippiiltä kahteen kyselyyn. Ei tullin teippejä ihme kyllä, mutta jää Shippiin käyttäminen kyllä tähän.5.5. tilattu Discandoo + Shippii kombolla, 15.5. ilmeisesti lähti Discandoolta Shippiille ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Toivittavasti ei ole Tullin kynsissä, Discandoolta kysyin asiasta 6 pv sitten.
käsittääkseni ei nykytulkinnan mukaan. Alks ei tarjoa mitään kuljetusta, se itse hoitaa kuitenkin. En nyt keksi mitä väliä sillä on vaikka oliskin sama omistaja, suurin osa tuskin tuota tietääOnko etäoston/-myynnin määrittelyyn mitään vaikutusta sillä, että kummankin firman omistaa sama henkilö? Esim. alks ja fransberg.
Onko etäoston/-myynnin määrittelyyn mitään vaikutusta sillä, että kummankin firman omistaa sama henkilö? Esim. alks ja fransberg.
Voin vastata ilman ratkaisua korkeimmasta oikeusasteesta: ei vaikuta - ainakaan, jos verottajan ohjeen mukaan tehdään linjanvetoa. Omistussuhteilla ei ole merkitystä, vaan sillä, ohjaako myyjä millään tavalla valitsemaan tiettyä kuljetusliikettä.Tämä on kysymys, joka pitäisi ratkaista korkeammassa oikeusasteessa, ennen kuin pystyy antamaan varmasti oikean vastauksen.
Löytyy myös tämä maininta "puitesopimus" joka on kohtalaisen epämääräinen ja ei mitenkään asiakkaan tarkistettavissa, mutta jos omistaja on vielä sama niin ihmettelisin jos siellä ei mitään sopimuksia firmojen välillä olisi.Voin vastata ilman ratkaisua korkeimmasta oikeusasteesta: ei vaikuta - ainakaan, jos verottajan ohjeen mukaan tehdään linjanvetoa. Omistussuhteilla ei ole merkitystä, vaan sillä, ohjaako myyjä millään tavalla valitsemaan tiettyä kuljetusliikettä.
En jaksa kaivaa verottajan ohjetta ja tarkkaa sanamuotoa, mutta näin se meni.
E: Jaksoinpa kuitenkin, kun jäi mietityttämään.
Lähde: Usein kysyttyä alkoholin nettitilaamisesta
Lisäksi: "Jos myyjäyritys saattaa asiakkaan ja kuljetusliikkeen yhteen, myyjä vastaa verkkokaupasta ostetun alkoholituotteen valmisteveroista."
Lähde: Ensitietoja alkoholin nettikaupan tehovalvonnasta: Moni nettikauppa muuttanut toimintatapaansa, vastuu veroista siirtynyt ostajalle - Tulli
Lähde tekstillesi taisi olla tämä.Löytyy myös tämä maininta "puitesopimus" joka on kohtalaisen epämääräinen ja ei mitenkään asiakkaan tarkistettavissa, mutta jos omistaja on vielä sama niin ihmettelisin jos siellä ei mitään sopimuksia firmojen välillä olisi.
Ilmeisesti aika tuore viritys, joten tuskin kokemuksia on. Domain on rekisteröity 25.5.2023.Tälläinen kauppa laittoi sähköpostia vaikka en ole ikinä tilannut.filko.shop – Filko Shop
filko.shop
Onko kellään kokemuksia?
Ilmeisesti aika tuore viritys, joten tuskin kokemuksia on. Domain on rekisteröity 25.5.2023.
Äkkiseltään vaikuttaa siltä, että maksutavoista ei löydy luottokorttia tai Paypalia, joten en kyllä uskaltaisi tilata. Korjatkaa joku jos olen väärässä.
Samassa osoitteessa on ainakin Superalko. Itse asiassa valikoimakin näyttää Superalkolta.Tälläinen kauppa laittoi sähköpostia vaikka en ole ikinä tilannut.filko.shop – Filko Shop
filko.shop
Onko kellään kokemuksia?
Löytyy myös tämä maininta "puitesopimus" joka on kohtalaisen epämääräinen ja ei mitenkään asiakkaan tarkistettavissa, mutta jos omistaja on vielä sama niin ihmettelisin jos siellä ei mitään sopimuksia firmojen välillä olisi.
Ainakin Alkostars on aiemmin ilmoittanut että Fransberg on heidän toimituskumppaninsa, tämä ote heidän nettisivuilta:Lähde tekstillesi taisi olla tämä.
Enpä ole moista huomannutkaan aiemmin. Melko erikoinen on verottajan ohje, koska tuotahan on täysin mahdoton todeta kuluttajan toimesta eivätkä firmat muutenkaan varmaan moisia tietoja anna liikesalaisuuden vuoksi.
Joo, kyllä. Mutta itse ainakin mietin, miten paljon myyjän aspaa kuormittaa, jos jokainen alkaa viidentenä päivänä tilauksesta kyselemään, että missä tilaus kulkee tai viipyy? Itse en ole ikinä edes seurannut tilauksen etenemistä kun olen tilannut jotain. Ja aina on tullut lasti perille sen kerran kun olen tilannut. Tai itse asiassa kerran hävisi tilaus Itävallasta, mutta sekin aikanaan saapui.13.6. saapui vihdoin paketti, ei mitään vastausta Shippiiltä kahteen kyselyyn. Ei tullin teippejä ihme kyllä, mutta jää Shippiin käyttäminen kyllä tähän.
Sama kombo, 6.6 tilattu myös, nyt postista juhannusjuomat haettavissa. Ripeää toimintaa.6.6 tilattu alks+fransberg tuli tänään ilman mitään soittoa/viestiä ovelle. Omapostissa posti odottaa edelleen lähetystä eli mikä lie firma nuo toimittaa... mutta hyvin toimii, ilman teippejä.
Lähde tekstillesi taisi olla tämä.
Enpä ole moista huomannutkaan aiemmin. Melko erikoinen on verottajan ohje, koska tuotahan on täysin mahdoton todeta kuluttajan toimesta eivätkä firmat muutenkaan varmaan moisia tietoja anna liikesalaisuuden vuoksi.
Niih... siksi nimenomaan mun mielestä siihen "kuka vastaa" kysymykseen on mahdoton vastata varmasti, ennen kuin korkeampi oikeusaste on tuohon ottanut kantaa. Tai lainsäädäntöä on selkeytetty siltä osin. Tuttuja toki itsellenikin nuo tullin ja verottajan ohjeet ja muut tulkinnat. Ne ovat (onneksi) olleet kuitenkin vääriä melko usein, kun niitä on ehditty oikeudessa testata. Oikeusjärjestyksessä kun nyt kuitenkin sattuu olemaan se tietty hierarkia näiden kahden viranomaisen mielipahaksi.Ainakin Alkostars on aiemmin ilmoittanut että Fransberg on heidän toimituskumppaninsa, tämä ote heidän nettisivuilta:
Mielestäni on päivänselvää että jos myyjätaho ja kuljetustaho on tuolla tavalla ilmaistuna "kumppaneita" niin aivan varmasti homma on heidän kesken sovittu. Nyt tuo ylläoleva teksti on otettu Alkostarin sivuilta pois jolloin Suomen Tulli tekee johtopäätöksen että asiakas onkin verovelvollinen? Mielestäni ei mene oikein vaan kuluttaja tässä kärsii.
Eli itse en usko että sopimussuhdetta noiden kahden välillä ei enää ole, mutta mitenpä sen voit Tullille todistaa? Ja toisekseen kiinnostaako se Tullia? Vai tekeekö he vain niin että blokkaa tilaukset ja lähettää kuluttajalle maksun koska niin pääsevät helpolla, olipa se "laillista" tai oikein tai ei?
Samassa osoitteessa on ainakin Superalko. Itse asiassa valikoimakin näyttää Superalkolta.
Nää on aina alkuun riski. Joko se on tätä perus kissa&hiiri -leikkiä, et vanhat tekijät myy taas hetken aikaa uudella nimellä, tai sit se on näitä huijareita, jotka yrittävät vain kerätä rahat ja häipyä.
Äkkiäkö asian osaavat tekkiläiset kaivaa salapoliisina tietoja esiin, kuten aikanaan Pullo24 kanssa, joka oli kohtuu härskisti ja pittkälle suunniteltu huijaus.
Taitavat koittaa tällä kertaa superalkon osoitteella ja ilman klarnaa huijata.
Sieltä löytyi "Y-tunnus: 16224279" jonka laittoi googleen ja heti tuli Pullo24 tutut nimet, Olesja Sokolova ja Sergei Litvinov. Taas uudella nimellä siis yritystä.
Ei siinä tulihan aikoinaan heidän viinivodka kaupasta hyvin tilaukset perille, pullo24 jälkeen ei kyllä uskalla kokeilla ilman paypalia tms... Vaikka hinnat ja halpa toimitus himottaisi, toimituski suoraan ostoskorista kai.
Ei muuta ku spämmimään ja raportoimaan facebook-sivuja huijauksesta.
Sieltä löytyi "Y-tunnus: 16224279" jonka laittoi googleen ja heti tuli Pullo24 tutut nimet, Olesja Sokolova ja Sergei Litvinov. Taas uudella nimellä siis yritystä.
Ei siinä tulihan aikoinaan heidän viinivodka kaupasta hyvin tilaukset perille, pullo24 jälkeen ei kyllä uskalla kokeilla ilman paypalia tms... Vaikka hinnat ja halpa toimitus himottaisi, toimituski suoraan ostoskorista kai.
Tää osoitteen hyväksikäyttö mullakin tuli kyllä ensin mieleen.Taitavat koittaa tällä kertaa superalkon osoitteella ja ilman klarnaa huijata.
Ööh, kuvassa on yksi laatikko lonkeroa viemässä tilaa jo? Tilaa jää siis kahteen laatikkoon..Alks lisännyt pakkausmateriaalia, kun ennen meni 3ltk yhteen pakkauslaatikkoon?
No näköjään, onpa kyllä paskempi juttuAlks lisännyt pakkausmateriaalia, kun ennen meni 3ltk yhteen pakkauslaatikkoon?
3 laatikkoa lonkeroa ostoskorissa = 1⅓ pakkauslaatikkoa. Ennen tuohon yhteen pakkauslaatikkoon on saanut lisättyä tuon 3 lonkerolaatikkoa, eikä ole lisännyt toista laatikkoa.Ööh, kuvassa on yksi laatikko lonkeroa viemässä tilaa jo? Tilaa jää siis kahteen laatikkoon..