Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Alkcilta testitilaus Kroatiasta juurikin näitä pahamaineisia 12 packeja, tosin 6kpl otin omaani. Mukavasti sai muklattua puolet lonkeroa ja puolet karhua. Katotaan miten tulee, ruuhkaa ei ainakaan näyttäisi olevan, pe iltapäivällä tilattu ja tänään lähtenyt liikenteeseen.
 
24.11 sakemanneista tilattu laatikollinen juomia shippii/ups toimipaikka ja tänään noudettavissa k-marketista. Nopsaan on kulkenut, joten tuskin on tulli nuuskinut. Hesaan saapunut iltamyöhään ja aamulla lähtenyt eteenpäin Suomessa.

Tuli eilen haettua laatikko. Kaikki oli mitä pitikin ja huomion kiinnitti että oli pakattu paljon paremmin kuin aiemmin. Myös varoitusteipit "handle with careful" ja särkyvää merkit oli uutta. Pointsit shippiille :)
 
Budbeellä ruuhkaa? Viime to, pe, la ja nyt maanantaina luvattu toimittaa ja annettu aika-arvio, mutta jokakerta tullu tälläinen viesti:
"Hei, joudumme valitettavasti perumaan toimituksesi verkkokaupasta xxxxx, sillä tavarasi lajiteltiin väärin terminaalissamme. Olemme erittäin pahoillamme tästä. Palaamme pian uuden toimituspäivämäärän kanssa."
Luulis että ei neljään kertaan lajittele väärin.
 
25.11 testitilaus alks+fransberg -1kolli sekalaista pulloa,bib,tölkkiä.. (Edellinen 3kollia ennen marraskuun 1pv toimitus, otti 3vkoa! Nopeimmillaan tullut viimevuosina 5vrk!!? Noin 60 tilausta since 1.1.2020) Seurataan ja postaan, miten etenee...
Eka kerta alks+fransberg ja tilaus sisään myös 25.11 ja 28.11 tilaus valmis. Kävin pienen sähköposti keskustelun vaihdettavista tuotteista. Oli osa loppunut joten vaihdettiin tilalle muuta. Jännä tuo että 24.11 tilaus tuli jo viime perjantaina kun tämä ilmoittaa ettei ole edes lähtenyt Kroatiasta. Olisko näilläkin että keräävät auton täyteen ennen liikekannallepanoa. Ja kiire ei ole kunhan mietiskelen...
 
Alks+fransberg tilauksessa kestänyt aika pirun kauan jo.
 

Liitteet

  • IMG_20221205_185440.jpg
    IMG_20221205_185440.jpg
    169,6 KB · Luettu: 337
Aamulla tuli postilta kyselyä mikä kellonaika tänään (no ainoo vaihtoehto 17-21:30 tänään tai keskiviikkona), otin tuon tän iltaisen eli illalla pitäisi tulla. Ihan perus viikossa (6 arkipäivää), menee näemmä SB:n tilaus norrlog+posti kuljettajina. (25.11 pe illalla tehty tilaus ja tänään siis tulossa 5.12), ei ruuhkaa ainakaan tässä ja saa nähdä onko paketit koskemattomat (luulisin)..

eipä tähän lisättävää, kuski toi 18:01 (arvioitu aika 17:55-18:55) ja kaikki hyvin, Posti suomen päässä toimittanut hyvin kyllä tänä vuonna esim. :) ei tullin kosketuksia (ainakaan pakettia ei oltu avattu). Elikkäs tilailen jatkossakin jos alkoholiharrastusta jatkan..
 
Joo kuukausi mennyt discandooo+postnord tilauksesta mitään ei ole tapahtunut se paketti on siellä tullissa jumisss ihan varmasti veroihin ei oo tullu myöskään maksuja
Tullinainen sano kun soitin odottele rauhassa
 
Budbeellä ruuhkaa? Viime to, pe, la ja nyt maanantaina luvattu toimittaa ja annettu aika-arvio, mutta jokakerta tullu tälläinen viesti:
"Hei, joudumme valitettavasti perumaan toimituksesi verkkokaupasta xxxxx, sillä tavarasi lajiteltiin väärin terminaalissamme. Olemme erittäin pahoillamme tästä. Palaamme pian uuden toimituspäivämäärän kanssa."
Luulis että ei neljään kertaan lajittele väärin.
Joo kyllä tulee mieleen eräs vuoden takainen tilaukseni ihan kotimaisesta verkkokaupasta. Pari kertaa sitä yritettiin toimittaa automaattiin. Sitten taisin yrittää muuttaa toimitusta vähemmän ruuhkaiseen automaattiin. Ei onnistunut tai sitten sekin oli täynnä. No aspa muutti sen veloituksetta kotiinkuljetukseksi, kun aika tiukkaan sävyyn kerroin mielipiteeni miten oli menny omasta mielestä. Sit se oli väärässä terminaalissa ja oisko jopa lopulta viidennellä yrittämällä saatu toimitettua. Vähän nyt OT, mut ei tosiaan kovin vahva suoritus. Mitään kiireellistä ei kannata budbeellä ottaa
 
Superalko.de paketti tuli UPSin kyydissä 6 päivässä perille. Sen sijaan AS24:sta pari paketti ollut matkalla jo 2 viikkoa ilman minkäänlaista päivitystä seurannassa. Kuitenkin AS24 väittää lähettäneensä ja shippii kehoittaa odottamaan vielä reilu viikon kuljetuksen aikarajan päättymistä. Kattoo ny oisko viikon loppupuolella jo disputen paikka
Joo disputen kautta AS24 vihdoin myönsi, että oli antanut paketit väärän kuljetusliikkeen matkaan. Joku onnekas siis saanut oletettavasti jotain ihan muuta mitä tilannut. Ite en valitettavasti saanut mitään. AS24 ei suostunut uudelleen lähettämään ilman disputen perumista, joten rahat takas sitten ja uutta tilausta sisään. Nyt jo seurannassa paketti liikkuu. Seuraavaks yritetään väistää tullin haavia.
 
Tilasin Beer Republic joulukalenterin ja paketti ei ole tullut perille edelleenkään, kuten ainakin muutamalla täällä. Osa noista on tullut perille normaalisti, mutta BR:n mukaan ilmeisesti Turun kautta saapuneissa ollut noita ongelmia...
RB:n asiakaspalvelu on laittanut säännöllisesti informaatiota asiasta ja ainakin kirjoitetun perusteella koittanut hoitaa asian kuntoon. Jos heidän antamansa informaatio asianhoitamisesta tullin suunnalla pitää paikkansa, niin ei voi mennä ihan kaikkien lainsäädäntöjen mukaan oikein... Joku lakiasioista enemmän ymmärtävä voisi ottaa selvää tai vinkata Iltalehdelle tai MOT:lle tämänhetkisestä toiminnasta...

Erittäin asiallisen oloista asiakaspalvelua heiltä. Eli seuraavaksi itte laittelen viestiä tullin suuntaan...


Beer Republic Servicedesk <service@brouwunie.nl> kirjoitti 5.12.2022 kello 14.56:

Dear advent customer,

We are well into December and the saga continues. Unfortunately not for the better. We and DPD are both trying our upmost to get information from Finnish customs on the how, what and when regarding the stalling of your shipment.

Even DPD has escalated it to higher management to help into this but the response from the authorities have been one of ignoring. For your information we do pay VAT to the Finnish government as we are supposed to following EU Tax regulations.

Excises are being paid to our local authorities as we are obliged to as we cannot ship non-excised articles cross border. This so called interchange always worked well but since the start of new and one sided rules the mess started for you, which we deeply regret. We even tried to clear the goods - so pay taxes twice - but the system fails to work or we are not allowed to do so. Following up on that we are happy that most of the customers in Finland have received their shipment just as before.

So what's next? We keep on pushing buttons as much as we can. We cannot foresee how long this will take as we get little to no response from customs of what we can do from here to speed up the process.

This is how you can help us and yourself to get your parcel:

- If you have received a notification from customs that you can release the parcel by paying taxes, please do so. Send us the proof of your payment and a copy of the release and we will pay you these costs. On top of that we we will compensate your shipping costs. The discount for a next purchase still stands of course.

- If you have not received a notification by customs, please urge customs or the PostNord/DPD office in doing so and see above for next steps.

- If you want a full refund we kindly ask you to reject parcel delivery. Notify PostNord about this. https://www.postnord.se/en/contact-us or https://www.postnord.fi/asiakaspalvelu

Have your tracking number by hand.

As soon as we get the notification the parcel will be send back to us, you will receive full payback of both beer and postage.

We are so sorry this happens in the month that supposes to be one of joy, especially with a good beer in your hand.

As soon as we have better news you are the first to know so.

With the most kind regards,

Steven
Beer Republic
 
Fun fact:
Kroatian Alkissa myytävä suomalainen Liisa viinitörppö löytyy myös alkosta. Osaako joku minua näppärämpi simasuu kertoa, että miten paljon Alkon 9,19€ hinnassa on veroja? Sama viini näet oli pitkään Kroatiassa 1,99€ tarjouksessa (nyt 2,99€).

Itsehän noita tilasin, mutta litran puteliksi vie pakkauslaatikosta kokonaisen paikan, eli noita mahtuu yhteen toimituslaatikkoon vain 12 litran törppöä joka tarkoittaa että todella paljon pahvilaatikossa kannetaan ilmaa. (Vertailun vuoksi koko laatikkoon mahtuu 0,5l minttuviinaputelia 40 kappaletta eli 20 litraa)

Liisa Cabernet Kroatiasta kotiovelle maksaa tarjouksessa 12*1,99€+38€ kuljetusta = 61,88€ (automaattiin 52,88€)
Liisa Cabernet noudettuna paikallisesta alkosta 12*9,19€ = 110,28€
 
6.5€

Alv: 1.78€
Alkoholivero: 4.21€
Juomapakkausvero: 0.51€

Kiitos. Eli samoja hintoja jos kaikki velvoitteet hoitaa (olettaen että olen juridisesti etäostaja ja tämä olisi minun vastuullani). Tarjouksessa olisi 0,7€ halvempaa tilata jos kuljetuksesta ei tarvitsisi maksaa.
 
Kiitos. Eli samoja hintoja jos kaikki velvoitteet hoitaa (olettaen että olen juridisesti etäostaja ja tämä olisi minun vastuullani). Tarjouksessa olisi 0,7€ halvempaa tilata jos kuljetuksesta ei tarvitsisi maksaa.
Alvin oot maksanu jo kroatiaan, sitä ei käsittääkseni tarvii suomeen enää maksaa. Viisaammat korjaa jos oon väärässä
 
Alvin oot maksanu jo kroatiaan, sitä ei käsittääkseni tarvii suomeen enää maksaa. Viisaammat korjaa jos oon väärässä
ALV pitää myöskin maksaa Suomeen jos myydään yksityishenkilölle kuten tuossa Markovan viestistä Beer Republicilta voi myöskin todeta:

”For your information we do pay VAT to the Finnish government as we are supposed to following EU Tax regulations.”
 
ALV pitää myöskin maksaa Suomeen jos myydään yksityishenkilölle kuten tuossa Markovan viestistä Beer Republicilta voi myöskin todeta:

”For your information we do pay VAT to the Finnish government as we are supposed to following EU Tax regulations.”

Se on käytännössä sama tilanne missä EU:ssa pitäisi maksaa sekä alv että valmistevero kohdemaahan (etämyynti), eli kun tavara myydään toiseen maahan. Hauskasti ne tulkitsee että ovat velvollisia toiseen mutta eivät toiseen.

Sitten taas eri asia kun tavara myydään lokaalisti ja asiakas päättää kuljetuttaa sen muualle (etäosto) jolloin se on asiakkaan päänsärky, niille riittää kun ne maksaa verot (molemmat) kotimaahansa ja asiakas maksaa käytännössä valmisteverot tuplana.

Vähän pelottelukampanjaltahan tuo tullin ja verottajan viestintä näyttää, suhteessa miten tavara on kuitenkin virrannut läpi pysäyttämättä.
 
Tilaus 09/11/2022, Shipment is at the sorting centre (15.11.2022 11:28), sen jälkeen ei mitään, matkahuolto odottaa lähetystä. Alksilta kysytty mitä lähetykselle kuuluu, sanoivat että kysy kuljetus yritykseltä (fransberg). Sitten kysyin että onko verottaja tai tulli ollut yhteydessä, niin vastaus että emme voi auttaa, löydät kaikki tiedot vero.fi ja tulli.fi.
Fransbergilta kysyttäessä missä tilaus menee, niin vastaus että rekka pysäytetty tulliin, kysymys että missä tullissa, vastaus oli, saat lisätietoja numerosta 01002215(postin alv neuvonta numero).
Ei kovin hyvältä tai ainakaan helpolta tilanne näytä.
 
Tilaus 09/11/2022, Shipment is at the sorting centre (15.11.2022 11:28), sen jälkeen ei mitään, matkahuolto odottaa lähetystä. Alksilta kysytty mitä lähetykselle kuuluu, sanoivat että kysy kuljetus yritykseltä (fransberg). Sitten kysyin että onko verottaja tai tulli ollut yhteydessä, niin vastaus että emme voi auttaa, löydät kaikki tiedot vero.fi ja tulli.fi.
Fransbergilta kysyttäessä missä tilaus menee, niin vastaus että rekka pysäytetty tulliin, kysymys että missä tullissa, vastaus oli, saat lisätietoja numerosta 01002215(postin alv neuvonta numero).
Ei kovin hyvältä tai ainakaan helpolta tilanne näytä.
Ei silti tarvitse huutaa.
 
Tilasin Puolasta pari harvinaisempaa likööriä ja melassisiirappipullon Uudenvuoden cocktaileja varten. Nopeasti tuli hyvin pakattu laatikko ja UPS teki klassiset, eli "asiakas ei paikalla - toimitetaan lähetys jumalan selän taakse noudettavaksi!", vaikka olin koko vapaapäivän kotona ja odotin kieli pitkällä lähetystä saapuvaksi. Ei kulkenut Tullin läpi.
 
Tilaus 09/11/2022, Shipment is at the sorting centre (15.11.2022 11:28), sen jälkeen ei mitään, matkahuolto odottaa lähetystä. Alksilta kysytty mitä lähetykselle kuuluu, sanoivat että kysy kuljetus yritykseltä (fransberg). Sitten kysyin että onko verottaja tai tulli ollut yhteydessä, niin vastaus että emme voi auttaa, löydät kaikki tiedot vero.fi ja tulli.fi.
Fransbergilta kysyttäessä missä tilaus menee, niin vastaus että rekka pysäytetty tulliin, kysymys että missä tullissa, vastaus oli, saat lisätietoja numerosta 01002215(postin alv neuvonta numero).
Ei kovin hyvältä tai ainakaan helpolta tilanne näytä.

Joo itellä sama homma tullin nainen sano tulee normisti tai myöhemmi viesti et siel paketti tullattavana
 
Joo itellä sama homma tullin nainen sano tulee normisti tai myöhemmi viesti et siel paketti tullattavana
Meillä vastaava,joka lähetetty lokakuun lopussa.
Ei ole tullista kuulunut mitään ja postnordin tiedoissa odottanut pakettia viis viikkoa.
 
Meillä vastaava,joka lähetetty lokakuun lopussa.
Ei ole tullista kuulunut mitään ja postnordin tiedoissa odottanut pakettia viis viikkoa.
Juu näköjään suurimmat ongelmat postnordilla ollu ei oo oikein kukaan tainnut saada saksa+postnord kombolla pakettiaan
 
Jahas, Alks.fi tilaukset sitten loppui, kun eivät enää ehdota kuljetusliikettä ja sähköpostiinkin tuli.
Koska tarjoamme etäostoa, sinun tulee tilata tuotteiden kuljetus itse. Lue lisää täältä.
 
Käyttääkö kukaan täällä Piwnen palveluja? Olisin vaan ollut kiinnostunut onko kyseisestä kaupasta tilatut tuotteet tulleet perille näinä aikoina? Itse tein tilauksen eilen illalla ja nyt jänskättää pääseekö UPS-kuriiri läpi tullista.. yleensä olen muuten käyttänyt DHL:n kuljetusta.. onkohan noissa mitään eroa ton tullista läpi menon kannalta? Mitä porukka olette mieltä
 
Kustannustehokkain keino Tullille olisi varmaan "hedman partners" tyylinen toimintamalli. Sovellettuna siten että kaikkiin laatikoihin mihin käsivoimin ehtii, lätkäistään tullin avaama tarra. Muutaman viikon sisään (tai kohtuullisen ajan, jolloin voidaan juomien olevan jo osin korkattuja ja juotuja) lähetetään maksuseuraamukseksi tai verotuspäätökseksi naamioitu lasku.
Tässähän tämä asia olisi ratkaistuna! :D

Mä itse arvelen vähän samaa kuin bemanderi tässä sanoi:
Olettaisin että Tulli menee helpoimman kautta ja tulkitsee kaikki etäostoksi ja päästää tuotteet eteenpäin ja verottaja laittaa sitten laskua perään.
Eli ei sentään Hedman Partners tyyppistä ihan kaikki laatikot merkataan-systeemiä mutta sellainen että kaikki alkoholia sisältävät tulkitaan etäostoksi, verot maksuun ja asiakkaat saa sitten tapella tätä myöhemmin. Harmillista että tämä on tehty (luultavasti) näin koska tässä on avoimia asioita ja ihmiset tai edes myyjätahot tuskin tietää kaikkia yksityiskohtia. Lisäksi se, että jos tilaat Netprisiltä ja yhtäkkiä joku linkki poistuu sivuilta niin muuttuuko etäosto -> etämyynniksi? Tässä olisi varmaan ollut parempi että säännöt olisi kaikille selvät, ja sen jälkeen voitaisiin sitten aloittaa jotain tehovalvontaa niille jotka toimivat niiden selkeiden ohjeiden vastaisesti.
 
Tässähän tämä asia olisi ratkaistuna! :D

Mä itse arvelen vähän samaa kuin bemanderi tässä sanoi:

Eli ei sentään Hedman Partners tyyppistä ihan kaikki laatikot merkataan-systeemiä mutta sellainen että kaikki alkoholia sisältävät tulkitaan etäostoksi, verot maksuun ja asiakkaat saa sitten tapella tätä myöhemmin. Harmillista että tämä on tehty (luultavasti) näin koska tässä on avoimia asioita ja ihmiset tai edes myyjätahot tuskin tietää kaikkia yksityiskohtia. Lisäksi se, että jos tilaat Netprisiltä ja yhtäkkiä joku linkki poistuu sivuilta niin muuttuuko etäosto -> etämyynniksi? Tässä olisi varmaan ollut parempi että säännöt olisi kaikille selvät, ja sen jälkeen voitaisiin sitten aloittaa jotain tehovalvontaa niille jotka toimivat niiden selkeiden ohjeiden vastaisesti.

Ei tulli edelleenkään saa tehdä noin etämyynnin kanssa. Tai saa yrittää, mutta itse ainakin selkeästi voin osoittaa, että kyse oli etämyynnistä kohdallani. Jos ei ole kuljetusliikkeellä tulossa ja siinä on vaikka myyjän oma pahvilaatikko, ja sisällä olevassa laskussa postituksen on maksanut myyjä, niin tullin tulkinta on väärin ja voisi melkein olla Sjöbergiin yhteydessä, että tulli ei noudata yhteisiä pelisääntöjä.

Fransberg tai shippiii tai muuten vaan itsejärjestetty on ainakin osittain myös perusteltavissa, mutta se ei ole yhtä varmaa. Sen kanssa saa sitten vääntää.

Täällä ketjussa on kaikenlaisia tilaajia ja meitä pitäisi kohdella lain mukaan , eli etämyynti takavarikkoon ja etäosto läpi ja lasku perään.

Käyttääkö kukaan täällä Piwnen palveluja? Olisin vaan ollut kiinnostunut onko kyseisestä kaupasta tilatut tuotteet tulleet perille näinä aikoina? Itse tein tilauksen eilen illalla ja nyt jänskättää pääseekö UPS-kuriiri läpi tullista.. yleensä olen muuten käyttänyt DHL:n kuljetusta.. onkohan noissa mitään eroa ton tullista läpi menon kannalta? Mitä porukka olette mieltä

Olen tilannut Piwnestä, mutta en Suuren Sulun aikoina.
Olen tilannut toisesta puljusta Tanskassa, josta tuli UPS:illa ja se meni iloisesti tullin tarkastuksen läpi, mutta riippumatta mistään, UPS ei ikinä toimita kotia. Ei, vaikka olisi kotitoimituspaketti. Ajavat ohi ja vievät jonnekin pakettipisteeseen.

--

Lisäksi, kun tilaisn Piwnestä, se kuljetuksen tilaus oli oston yhteydessä, ja tuli samalle laskulle - niin kyse on etämyynnistä. Tuplaverojen/ylimääräisten maksujen ei pitäisi tulla sinulle.
 
Beer Republic kalenteriin jatkoa... :

Laittelin tulliin viestiä ja kyselin lähetyksen perään. Heiltä vastattiin, että tarvitsevat lisäselvityksiä voidakseen tarkistaa tilanteen lähetyksen osalta ja tarvitsevat tiedon siitä onko jokin osapuoli antanut tilauksesta tulli-ilmoituksen, eli kuljetusyhtiö tai minä.
Eli niillä tiedoilla mitä minulla on tilaajana, en heidän mukaansa saa selville lähetyksen kohtaloa. No laitellaampa lisää sähköpostia.

Ja nillle tiedoksi, jotka eivät kyseistä kalenteria ole tilanneet, niin maksun yhteydessä ei ollut edes vaihtoehtoja kuljetukselle, vaan suoraan vain postituskulut

Lisäksi he pyysivät lähettämään myyjän kanssa käymäni sähköpostikeskustelun heille, jotta voisivat tarkemmin selvittää asiaa... :hmm:

Aikamoista
 
Käyttääkö kukaan täällä Piwnen palveluja? Olisin vaan ollut kiinnostunut onko kyseisestä kaupasta tilatut tuotteet tulleet perille näinä aikoina? Itse tein tilauksen eilen illalla ja nyt jänskättää pääseekö UPS-kuriiri läpi tullista.. yleensä olen muuten käyttänyt DHL:n kuljetusta.. onkohan noissa mitään eroa ton tullista läpi menon kannalta? Mitä porukka olette mieltä
Mulle tulee huomenna kotiin upsin tekstarin mukaan.
 
Käyttääkö kukaan täällä Piwnen palveluja? Olisin vaan ollut kiinnostunut onko kyseisestä kaupasta tilatut tuotteet tulleet perille näinä aikoina? Itse tein tilauksen eilen illalla ja nyt jänskättää pääseekö UPS-kuriiri läpi tullista.. yleensä olen muuten käyttänyt DHL:n kuljetusta.. onkohan noissa mitään eroa ton tullista läpi menon kannalta? Mitä porukka olette mieltä
Hyvin on tullut Piwnestä, uusin tilaus tuli maanantaina. Muuten en osaa ottaa kantaa UPS vs DHL.
 
UPS ei ikinä toimita kotia. Ei, vaikka olisi kotitoimituspaketti. Ajavat ohi ja vievät jonnekin pakettipisteeseen.
Tuo riippuu myös paikkakunnasta. Täällä turussa UPS jakelun hallinnoinnin hoitaa ysikolme niminen firma (action lähetit firma vissiin hoitaa itse jakelun/kuriiri hommat), eikä ole ollut kertaakaan ongelmaa ups pakettien kotiinkuljetuksessa.
Juuri tänään tuli superalkosta viime perjantaina (02.12.2022) tilatut kaksi pakettia ovelle/eteiseen. Alkaa vaan tulla se kuskin naama liian tutuksi, kun joka kerta sama kuski :)
 
Viimeksi muokattu:
Ei tulli edelleenkään saa tehdä noin etämyynnin kanssa. Tai saa yrittää, mutta itse ainakin selkeästi voin osoittaa, että kyse oli etämyynnistä kohdallani. Jos ei ole kuljetusliikkeellä tulossa ja siinä on vaikka myyjän oma pahvilaatikko, ja sisällä olevassa laskussa postituksen on maksanut myyjä, niin tullin tulkinta on väärin ja voisi melkein olla Sjöbergiin yhteydessä, että tulli ei noudata yhteisiä pelisääntöjä.

No.. Tässä pitää ymmärtää Tullin toimintatavat. Olet oikeassa että ei saa tehdä noin etämyynnin kanssa.

Mutta pointti on tässä se että Tulli tekee sinun puolesta päätöksen onko etämyyntiä vai etäostoa ihan omista lähtökohdistaan. Ja erittäin todennäkoinen lähtökohta Tullilla voisi olla (ja tähän epäsuorasti Tullin viestinnässä on viitattu) että mikäli ennakkoilmoitus on tehty niin silloin on etämyyntiä, muussa tapauksessa kaikki etäostoa. Sitten jos/kun olet eri mieltä päätöksen kanssa niin siihen löytyy ihan valmis prosessi miten voit lähteä omaa mielipidettäsi asiasta edistämään.

Mutta ostajan kannalta tämä olisi minusta paras vaihtoehto. Tavara tulee aina perille ja sitten on vähän tuurista kiinni joutuuko maksamaan jotain vai ei ja kaikki voi sitten ihan omista lähtökohdistaan arvottaa tuota riskiä siihen että hakeeko Alepasta/Alkosta vai tilaako jostain.

Ja ainahan saa toivoa kaikkia muita ratkaisuja mutta koska Tulli niin aika mutkat suoriksi odotettavissa.
 
Alkostore24 + shippii/ups:llä 3 laatikkoa tilattu 30.11, pakattu ja noudettu 1.12, perillä 7.12. eli viikossa tuli ilman mitään ongelmia tai välivaiheita.

Ja aikamoisia ninjoja UPS kuskit. apissa luki kokoajan että toimitus 8.12, mutta tänään vaan kännykkä ilmoitti että paketit toimitettu. kurkkasin etuovelle ja siinähän ne oli. ei soittoa tai ilmoitusta, eikä erikseen ollut edes annettu lupaa jättää. kaikki ehjänä tällä kertaa. ihmeelisintä että koira joka yleensä haukkuu pienimmästäkin äänestä etupihalla, ei nyt havainnut mitään. mutta näin saakin mun. puolesta mennä.
 
Käyttääkö kukaan täällä Piwnen palveluja? Olisin vaan ollut kiinnostunut onko kyseisestä kaupasta tilatut tuotteet tulleet perille näinä aikoina? Itse tein tilauksen eilen illalla ja nyt jänskättää pääseekö UPS-kuriiri läpi tullista.. yleensä olen muuten käyttänyt DHL:n kuljetusta.. onkohan noissa mitään eroa ton tullista läpi menon kannalta? Mitä porukka olette mieltä

Parin päivän päästä voin kertoa tarkemmin, paketti tulossa Liettuan kohdilla.
 
No.. Tässä pitää ymmärtää Tullin toimintatavat. Olet oikeassa että ei saa tehdä noin etämyynnin kanssa.

Mutta pointti on tässä se että Tulli tekee sinun puolesta päätöksen onko etämyyntiä vai etäostoa ihan omista lähtökohdistaan. Ja erittäin todennäkoinen lähtökohta Tullilla voisi olla (ja tähän epäsuorasti Tullin viestinnässä on viitattu) että mikäli ennakkoilmoitus on tehty niin silloin on etämyyntiä, muussa tapauksessa kaikki etäostoa. Sitten jos/kun olet eri mieltä päätöksen kanssa niin siihen löytyy ihan valmis prosessi miten voit lähteä omaa mielipidettäsi asiasta edistämään.

Mutta ostajan kannalta tämä olisi minusta paras vaihtoehto. Tavara tulee aina perille ja sitten on vähän tuurista kiinni joutuuko maksamaan jotain vai ei ja kaikki voi sitten ihan omista lähtökohdistaan arvottaa tuota riskiä siihen että hakeeko Alepasta/Alkosta vai tilaako jostain.

Ja ainahan saa toivoa kaikkia muita ratkaisuja mutta koska Tulli niin aika mutkat suoriksi odotettavissa.

Höpöä koko viestisi. Tulli on ensinnäkin tiedottanut vain näin:
(en edes jaksa laskea kertoja, jotka olen laittanut tuon tänne ketjuun)

Siellä on selkeästi määritelty etämyynti ja etäosto. Lisäksi tulli on tämän ketjun + muiden somekanavieni perusteella takavarikoinut noita Beer Republickin tilauksia, joissa myyjä on järjestänyt kuljetuksen. Eli ovat etämyyntiä.

Täällä on sitten tilauksia tullut läpi, tullin tarroilla. Mutta onko kenellekään tullut laskua? Onko kenellekään etämyyntinä tilanneelle tullut laskua? Kun vastaus kumpaankin näyttää olevan ei, niin mutuilet vääriä johtopäätöksiä ja hypit asioiden edelle. Vääriä mielipiteitä ei kannata edistää.

Niitä lähetyksiä on oikeasti jäänyt tulliin (lue pari sivua takaperin, jos et muuten usko), mutta niitä on myös tullut läpi. Vielä en ole lukenut edes etäostoverovaatimuksista..

--

En jatkossa vastaile viesteihin, joissa on "mutta koska tulli" ja mutuilua. Veljeni on ihan valtiolla töissä ja ei siellä kaikesta huolimatta hoideta asioita toisella kädellä ja mutulla ja omien sääntöjen vastaisesti, uusia jatkuvasti itse keksien.
 
Höpöä koko viestisi. Tulli on ensinnäkin tiedottanut vain näin:
(en edes jaksa laskea kertoja, jotka olen laittanut tuon tänne ketjuun)

Siellä on selkeästi määritelty etämyynti ja etäosto. Lisäksi tulli on tämän ketjun + muiden somekanavieni perusteella takavarikoinut noita Beer Republickin tilauksia, joissa myyjä on järjestänyt kuljetuksen. Eli ovat etämyyntiä.

Täällä on sitten tilauksia tullut läpi, tullin tarroilla. Mutta onko kenellekään tullut laskua? Onko kenellekään etämyyntinä tilanneelle tullut laskua? Kun vastaus kumpaankin näyttää olevan ei, niin mutuilet vääriä johtopäätöksiä ja hypit asioiden edelle. Vääriä mielipiteitä ei kannata edistää.

Niitä lähetyksiä on oikeasti jäänyt tulliin (lue pari sivua takaperin, jos et muuten usko), mutta niitä on myös tullut läpi. Vielä en ole lukenut edes etäostoverovaatimuksista..

--

En jatkossa vastaile viesteihin, joissa on "mutta koska tulli" ja mutuilua. Veljeni on ihan valtiolla töissä ja ei siellä kaikesta huolimatta hoideta asioita toisella kädellä ja mutulla ja omien sääntöjen vastaisesti, uusia jatkuvasti itse keksien.

Ei ole pakko uskoa :)

Mutta (moneen kertaan) linkkaamassasi Tullin tiedotteessa on sanottu juuri mihin viittasin:

" Marraskuusta alkaen Tulli pysäyttää havaitut alkoholitilaukset, esimerkiksi satamissa, ja selvittää Verohallinnolta, onko niistä maksettu vaaditut vakuudet ja tehty ennakkoilmoitukset. "

Tietysti paketteja tulee läpi - kaikkia ei pysäytetä ja verot tulee sitten myöhemmin (jos tulee)
 
Höpöä koko viestisi. Tulli on ensinnäkin tiedottanut vain näin:
(en edes jaksa laskea kertoja, jotka olen laittanut tuon tänne ketjuun)

Siellä on selkeästi määritelty etämyynti ja etäosto. Lisäksi tulli on tämän ketjun + muiden somekanavieni perusteella takavarikoinut noita Beer Republickin tilauksia, joissa myyjä on järjestänyt kuljetuksen. Eli ovat etämyyntiä.

Täällä on sitten tilauksia tullut läpi, tullin tarroilla. Mutta onko kenellekään tullut laskua? Onko kenellekään etämyyntinä tilanneelle tullut laskua? Kun vastaus kumpaankin näyttää olevan ei, niin mutuilet vääriä johtopäätöksiä ja hypit asioiden edelle. Vääriä mielipiteitä ei kannata edistää.

Niitä lähetyksiä on oikeasti jäänyt tulliin (lue pari sivua takaperin, jos et muuten usko), mutta niitä on myös tullut läpi. Vielä en ole lukenut edes etäostoverovaatimuksista..

--

En jatkossa vastaile viesteihin, joissa on "mutta koska tulli" ja mutuilua. Veljeni on ihan valtiolla töissä ja ei siellä kaikesta huolimatta hoideta asioita toisella kädellä ja mutulla ja omien sääntöjen vastaisesti, uusia jatkuvasti itse keksien.
Kyllä tulli toimii hyvin mielivaltaisesti ja ideana pitää tuotteet varastossa niin kauan että menevät pilalle. Mulkkuja koko sakki.

Tuli alks tilattua pieni tilaus, ei harmita jos jää tullin hampaisiin.
 
Kyllä tulli toimii hyvin mielivaltaisesti ja ideana pitää tuotteet varastossa niin kauan että menevät pilalle. Mulkkuja koko sakki.

Tuli alks tilattua pieni tilaus, ei harmita jos jää tullin hampaisiin.

Mulkkuja ovat, siitä olen samaa mieltä. Mutta omien sääntöjen rikkomisesta tulee potkut. Myös Sami Rakshitille. Hirveän paljon on ollut lehdissä antamassa lausuntoja, vaikka ei kuulemma tällä haeta mediahuomiota.

Itsekin toivon, että Sjöbergin valitus menee läpi ja tämä tullin puuhasteluprojekti loppuu siihen paikkaan.

..mutta virkamies on virkamies ja sakottaa siihen asti sääntöjen mukaan. Veljen työpaikalla (Verovirasto) on ihmisiä erotettu ilman irtisanomisaikaa sääntöjen laiminlyönnistä.

--

Pointtinani on enemmänkin, että :
1) Tulli noudattaa sääntöjä ja jakaa ne sen mukaisesti etäostoihin ja etämyynteihin - eikä muuta sääntöjä kesken ajon. Sääntöjä rikkovat virkamiehet saavat potkut.
2) Jotkut paketit pääsevät edelleen läpi, ei tullin resurssit riitä
3) Tämä koko sirkus on sen takia, että Sami&Co ei tykkää alkoholin ostamisesta ulkomailta, mutta he silti operoivat sääntöjen puitteissa, vaikka kuinka huvittaisi keksiä omia sääntöjä
4) Tämä on osaltani mutua, ja en voi perustella tätä muulla kuin Sjöbergin hakemuksilla: koko tämä touhu loppuu, kun EU huomaa asian ja ärähtää vapaan liikkuvuuuden rajoittamisesta

eli TL;DR: Tulli tekee kaikkensa tämän asian eteen, mutta ei riko omia sääntöjään. Eiköhän kaikki tässä ketjussa vihaa tullia sen takia, mutta ei kannata syyttää heitä turhaan, eivät he lakia riko.

--

Vieläkin seuraan ketjua asioiden etenemisen osalta ja saa osoittaa minun olevan väärässä. Siihen tarvitaan vaan yksi etäostoverolasku selkeästä etämyynnistä.
 
Alkostore24 myös lopetti linkkien lähettämisen:
————————————————========
Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä. Emme lähetä kuljetusliikkeiden linkkejä.

Ilmoitathan meille sähköpostitse (info@alkostore24.com), noudatko juomat itse vai noutaako jokin kuljetusliike ne. Ilmoituksessa on oltava juomatilauksen numero ja kuljetusliikkeen nimi. Aloitamme tilauksen käsittelyn ilmoituksen jälkeen.

Ethän tilaa kuljetusta, ennen kuin olet saanut tilausvahvistuksen!
 
Mitäs raadi mieltä?
Superalkode lähetti viime elokuun alun päiväyksellä olevat alecogin oluet. Oli myynnissä, että päiväys menossa vanhaksi 14.12.2022.
Ääntä kohti vai rahat takaisin?
Tilattu viime viikolla ja eilen saapui.
 
Mitäs raadi mieltä?
Superalkode lähetti viime elokuun alun päiväyksellä olevat alecogin oluet. Oli myynnissä, että päiväys menossa vanhaksi 14.12.2022.
Ääntä kohti vai rahat takaisin?
Tilattu viime viikolla ja eilen saapui.
Mä laittasin viestiä superalkolle ja pyytäsin hyvitystä. Onhan tossa kuitenkin vanhaa myyty. Vaikka tolla parilla kuukaudella ei ole mitään merkitystä siihen kaljaan niin ihan periaatteesta.
Ja kyllä ne ääntä kohti kannattaa silti laittaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 622
Viestejä
4 493 870
Jäsenet
74 264
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom