Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 446
Vieläkös tuo Alkostore24 on toiminut ihan hyvin? Näyttäisi valikoimaa olevan ainakin aika reippaasti.

EDIT: Njaa, rahdit olivatkin sitten aika tähtitieteelliset.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
22
Oma Netpris-tilaus tuli nopeammin kuin kertaakaan aiemmin. Keskiviikkona tilaus ja maanantaina sai käydä pakettiautomaatista noutamassa. Aikasemmin toimituksessa on kestänyt liki poikkeuksetta n. 7 päivää.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
431
Alkoikohan Discandoon kanssa ongelmat. Perjantaina aamusta tilasin ja maksoin, varmistusviestit tuli, mutta kohta ollaan jo keskiviikossa, eikä mitään ole tapahtunut. Juhannuskiireidenkin aikaan oli nopeampaa tuo keräily ja lähetys...
Eli 3 arkipäivää ollut tilaus siellä "käsittelyssä".
Sinänsä ironista että kiinasta tilaamani pikkurojut käsiteltiin saman vuorokauden sisällä ja lähetettiin ja ovat ilmeisesti tällä viikolla jo postissa.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Alkoikohan Discandoon kanssa ongelmat. Perjantaina aamusta tilasin ja maksoin, varmistusviestit tuli, mutta kohta ollaan jo keskiviikossa, eikä mitään ole tapahtunut. Juhannuskiireidenkin aikaan oli nopeampaa tuo keräily ja lähetys...
Eli 3 arkipäivää ollut tilaus siellä "käsittelyssä".
Sinänsä ironista että kiinasta tilaamani pikkurojut käsiteltiin saman vuorokauden sisällä ja lähetettiin ja ovat ilmeisesti tällä viikolla jo postissa.
En vielä maalaisi piruja seinille jos lähetystä on odottanut kolme arkipäivää. Se on kaiken kaikkiaan todella lyhyt aika missä tahansa verkkokaupassa. Verkkokauppa.comilla kestää monesti päiviä, Gigantilla saattaa mennä viikko ja nytkin olen odottanut viikon että Ikea saa paketin lähetettyä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 550
En vielä maalaisi piruja seinille jos lähetystä on odottanut kolme arkipäivää. Se on kaiken kaikkiaan todella lyhyt aika missä tahansa verkkokaupassa. Verkkokauppa.comilla kestää monesti päiviä, Gigantilla saattaa mennä viikko ja nytkin olen odottanut viikon että Ikea saa paketin lähetettyä.
Joo, ihan turhaa hermoilua. Joku tolkku näihin "ongelmien" raportointiin.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
57
Noin puoli tuntia sitten tuli meikäläiselle ilmoitus Discandooolta että paketti on lähtenyt tulemaan. Itsekin odottelin jotain kolmisen päivää.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
431
En vielä maalaisi piruja seinille jos lähetystä on odottanut kolme arkipäivää. Se on kaiken kaikkiaan todella lyhyt aika missä tahansa verkkokaupassa. Verkkokauppa.comilla kestää monesti päiviä, Gigantilla saattaa mennä viikko ja nytkin olen odottanut viikon että Ikea saa paketin lähetettyä.
Noin puoli tuntia sitten tuli meikäläiselle ilmoitus Discandooolta että paketti on lähtenyt tulemaan. Itsekin odottelin jotain kolmisen päivää.
Juuri tulikin viesti että paketti on kerätty ja laitettu menemään, ilmeisesti tekevät nipussa aina näitä.


Joo, ihan turhaa hermoilua. Joku tolkku näihin "ongelmien" raportointiin.
Äläpäs ala vähättelemään.
Kerran liikkeen omilla verkkosivuilla sanotaan että lähetys lähtee matkaan 2 arkipäivän kuluessa ja saapuu perille 7-9 päivän kuluessa niin silloin näin pitäisi tapahtua. Se on yksi peruste, millä tilaus tehdään ja liikkeen toimintaa arvioidaan. Ongelmaa ei ole, jos tilausta tehdessä siellä lukee että lähetyksen käsittely kestää viikon ja toimitus 2 viikkoa lähetyksestä.
Toisekseen raportointi tänne foorumille on hieman eri asia kuin hätääntynyt sähköpostin laittelu ja soittelu itse yritykselle, se tulee omassa tapauksessa kyseeseen, jos ei viikkoon kuule mitään tilauksen tekemisestä. Tilauksen perumista aletaan suunnittelemaan 2 viikon kuluessa ongelmista.

Huvittaa jotkut kärsivälliset kun odottelevat viikkokausia jotain lähetystä, itsellä ei ole kiinnostusta odotella niin kauaa.

Se mitä luvataan, myös pidetään, tai asiakas vaihtaa liikettä.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
57
Kerran liikkeen omilla verkkosivuilla sanotaan että lähetys lähtee matkaan 2 arkipäivän kuluessa ja saapuu perille 7-9 päivän kuluessa niin silloin näin pitäisi tapahtua. Se on yksi peruste, millä tilaus tehdään ja liikkeen toimintaa arvioidaan.
Tuo on yksi iso syy miksi olen tähän asti tilannut pelkästään Discandooosta. Ei tällainen 3-4 päivän odottelu mua vielä kuitenkaan haittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
54
Licorea näyttää toimivan mallikkaasti. 31.7 aamusta laitettu tilausta sisään. Samana päivänä tuli seurantakoodia ja TNT kantoi paketin kotiovelle 6.1. Eli 5 arkipäivää kesti kokonaisuudessaan. Hyvin oli myös torpedot pakattu styroksiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
776
discandooo tilaus tuli reilu viikko sitten....tais viikon kestää....yrittivät kotiin toimittaa mutta hain sit illalla ne postista
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 446
Kuis niin tähtitieteelliset?

Esim eikös se 9*24 Carlsbergiä ~ 190e toimituksineen vai kuinka?
Laskeskelin Lapparilla (8,49€/lava) ja toimituksineen tölkin kappalehinnaksi tulee 0,81e joten säästö on aika minimaalinen kun kuitenkin Discandooosta saa vastaavaa olutta ~0,70€ kappalehintaan.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
238
Laskeskelin Lapparilla (8,49€/lava) ja toimituksineen tölkin kappalehinnaksi tulee 0,81e joten säästö on aika minimaalinen kun kuitenkin Discandooosta saa vastaavaa olutta ~0,70€ kappalehintaan.
Jos alkostore24stä juopotteluolutta haluaa, niin kannattavinta on Harboe Pilsner 24 x 0,5L -keissit. Yksi moinen maksaa 8 euroa, joten niitä tilaamalla pääsee jo lähelle Discandoon Tre Kronorin hintoja.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 383
Mikähän näistä kaupoista olisi edullisin? lähinnä väkeviä, vodkaa ja viskiä tilaisin. Mielellään sellainen ettei tarvitse kuljetuksen kanssa säätää
 
Liittynyt
09.08.2018
Viestejä
1
Alkostore24 tilaus tehty torstaina illalla 2.8 ja posti ilmoitti juuri, että tilauksen arvioitu toimitusaika on 10.8 perjantaina kello 14.00 mennessä. Samoiten odotellaan samana päivänä amazonista tehtyä neljän viskipullon tilausta. Aaaaaa että, viini virtaa :)
 
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
81
Noin puoli tuntia sitten tuli meikäläiselle ilmoitus Discandooolta että paketti on lähtenyt tulemaan. Itsekin odottelin jotain kolmisen päivää.
Täälä tehtiin tilaus tiistaina, mietin kun tänään vasta alkoi jotain tapahtua että mitkäköhän ne "lähetyspäivät" on että kerkeekö paketti vielä tämänviikon aikana matkaan vai ei. Perjantai-iltapäiväksi tarvitsisi juomat ensiviikolle.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
431
Mikähän näistä kaupoista olisi edullisin? lähinnä väkeviä, vodkaa ja viskiä tilaisin. Mielellään sellainen ettei tarvitse kuljetuksen kanssa säätää
Ei voi oikein sanoa mikä on edullisin, kun hinnat vaihtelee. Jokainen liike koittaa tarjota jotain massoille ja erikoistua sitten johonkin muuhun.

Suosittelen Discandooo: ta, tarjonta on aika suppea, hinnat kohtuulliset ja kuljetusta ei tarvi säätää sen kummemmin, kun niiden omilta sivuilta se järjestyy.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Discandooon kohtuullisista hinnoista olen kyllä eri mieltä. Katteet tuntuvat olevan kohdillaan ainakin myyjän kannalta.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Discandooon kohtuullisista hinnoista olen kyllä eri mieltä. Katteet tuntuvat olevan kohdillaan ainakin myyjän kannalta.
Kyllähän tuo edullinen paikka on kun lasketaan postikulut mukaan. Saahan niitä 7 euron kaljalaatikoita muualta, mutta sitten postikulut ovat korkeammat..
 
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
81
Kyllähän tuo edullinen paikka on kun lasketaan postikulut mukaan. Saahan niitä 7 euron kaljalaatikoita muualta, mutta sitten postikulut ovat korkeammat..
Joo postikulut tekee sen että muualta pitäisi tilata satojen eurojen edestä tai olla jossain tuotteessa hyvä alennus että muualta tilaaminen on kannattavampaa, riippuu tietenkin ihan tuotteesta mitä tilaa. kaikilla ei kuitenkaan ole mahdollista pistää satoja euroja alkoholiin kiini.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Mitä tuolta Discandoolta tulee postikuluja jos tilaa pari lavaa olutta?
2 lavaa 24 x 330ml , postikulut 13,99e (3 lavaa samat postikulut)
2 lavaa 24 x 500ml , postikulut 27,98e (3 lavaa samat postikulut)
vai tarkoititko kokonaista eurolavaa?
Valitset tavarat ja postikulut näkyvät painon mukaan sivun oikeassa alalaidassa!
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Discandoo on suht varma ja rehukaljaa (=AIV) kebardin hinnalla ~21€ laatikko.
 
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
81
Onko jollain kokemusta sitten kun tavara liikahtaa niin kuinka nopeaan tuolta tulee? tosiaan tiistaina oma tilaus pistetty discandoo, torstaina tulí seurantakoodit ja nyt odotellaan että tulisi tännepäin :D se juuri vähän että etukäteen kun muualta on tullut viikossa niin kerkeekö tuolta 9 päivässä tilaus 17.9 mennessä kotia? :D
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
431
Minua kiinnostaisi tietää tekeekö asiakas jonkin rikoksen/rikkeen, jos tilaa etämyynnistä alkoholia ja myyjä ei maksa valmisteveroja.
Et tee. Ostaja ei ole vastuussa jonkun liikkeiden veroasioiden hoidosta.
Olis aika paljon vaadittu, jos pitäisi alkaa selvittämään asiakkaan että onko kaikki hoidettu liikkeellä.

Toisekseen noita iltalehden ja muiden paskamedioiden uutisjuttuja ei kannata lukea muuten kuin viihteenä. Niissä kaikissa on teemana väännellä ja vääristää lakia niin että se kuulostaa jotenkin rikokselta, jos ostaa alkoholia muualta kuin Alkosta.

Tuossakin uutisjutussa jauhetaan kirjaimellisesti paskaa sanomalla näin "2. Matti valtuuttaa verkkokaupan ehdottaman Frifraktin järjestämään kuljetuksen. Tällöin kyseessä on kielletty etämyynti."

Ei sitä ole kielletty.

Tästä vielä kansanedustajan kommentti aiheesta.
STM ajaa alkoholin etämyynnin kieltoa väärillä tiedoilla
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.02.2018
Viestejä
124
Heh.Suomi ottaa mallia Ruotsista ja Viro Suomesta Ja perseelleen menee.Tuo verotuksella pelottelu on juurikin sitä että ihmiset saataisiin lopettamaan nettiostokset.Kovasti käyttävät siihen resursseja ja ovat jo saaneetkin useat liikkeet lopettamaan toimitukset härmään.Ja varmasti vaikeutuu homma jatkossa.Virkamies kun saa projektin se viedään loppuun vaikka rahaa palaisi kuin hitosti.Pääasi a ettei kansa saa sitä halpaa epäterveellistä alkoholia ulkomailta vaan hakisi sen Alkosta jolloin se muuttuu terveelliseksi.

Laitoinkin eilen Netprisiltä tilauksen tiukkaa eli viskiä,votkoo,liköörejä ja viiniä.Venetsialaiset lähestyy joten juomaa on hyvä olla varalla
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Varmaan miljoona kertaa kysytty ja miljoona kertaa vastattu, mutta...
Discandooosta kerran tilattu ilman ongelmia. Valikoima näyttää vain supistuneen, eikä hinnatkaan mitään erikoisen edullisia ole.
Elikkä, onko olemassa toista verkkokauppaa, jossa tilaaminen ja ennenkaikkea toimituksen järjestäminen on yhtä helppoa, eli itse ei tarvitse ryhtyä minkäänlaisiin toimenpiteisiin?
 
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
81
Varmaan miljoona kertaa kysytty ja miljoona kertaa vastattu, mutta...
Discandooosta kerran tilattu ilman ongelmia. Valikoima näyttää vain supistuneen, eikä hinnatkaan mitään erikoisen edullisia ole.
Elikkä, onko olemassa toista verkkokauppaa, jossa tilaaminen ja ennenkaikkea toimituksen järjestäminen on yhtä helppoa, eli itse ei tarvitse ryhtyä minkäänlaisiin toimenpiteisiin?
Eikös kaikissa ole suurinpirtein sama systeemi käytössä, omiin tarpeisin vaan käy läpi tääläkin mainittuja liikkeitä. Viinikauppa.com noista varmaan helpoin kun ei tarvitse edes englantia ja tarvitsee heti maksaa vain rahti kun saa klarnalle. Nettikuskin kun valitsee. Taitaa melkein jokaisella verkkokaupalla olla jotenkin liitetty niin että tilausta tehdessä melko helppoa valita vähintään jonkun firman tilaaminen vaikka suoraan sivuilta ei onnistuisikaan (ihan jo lain puitteista).
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Netpris on tietääkseni ainoa, joka toimittaa lähetyksen suoraan Postin pakettiautomaattiin. Ehkä kaikille asialla ei ole minkäänlaista arvoa, mutta minulle se on peruste tilata nimenomaan Netprisistä, vaikka rahtihinnat ovatkin aika korkeat.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 387
Varmaan miljoona kertaa kysytty ja miljoona kertaa vastattu, mutta...
Discandooosta kerran tilattu ilman ongelmia. Valikoima näyttää vain supistuneen, eikä hinnatkaan mitään erikoisen edullisia ole.
Elikkä, onko olemassa toista verkkokauppaa, jossa tilaaminen ja ennenkaikkea toimituksen järjestäminen on yhtä helppoa, eli itse ei tarvitse ryhtyä minkäänlaisiin toimenpiteisiin?
Lebensmittel-versand.eu?

Itse olen tilannut kerran Discandoosta ja kahdesta lebensmittelistä. Ensimmäinen yrittää kerran toimitusta ilman ennakkoilmoitusta ja vie sen jälkeen postiin, jälkimmäisen kanssa kuljetuksen voi sopia ensimmäisen epäonnistuneen kuljetusyrityksen jälkeen.
 
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
81
Tuo on yksi iso syy miksi olen tähän asti tilannut pelkästään Discandooosta. Ei tällainen 3-4 päivän odottelu mua vielä kuitenkaan haittaa.
Tuossa usein vain ärsyttävintä se että parinkin päivän viivytys voi lopulta tehdä isomman viiveen siihen milloin paketti saapuu kotia. Esimerkiksi itse kun tilasin tiistaina, torstaina ilmestyi seurantakoodi ja ilmeisesti maanantaina lähti liikkeelle niin jos tuo olisi tapahtunut jo viimeviikolla niin olisi jo paketti kotona. Tietenkään jos ei juomilla mikään kiire niin varmaan ihan ok. Tuntuu myös usein että jos ennen viikonloppua pääsee ulkomailla matkaan niin kerkee aika paljon eteenpäin verrattuna jos olisi alkuviikosta lähtenyt.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Onko tavallista, ettei Netpris laita tilausvahvistusta sähköpostiin?
Asiakastilissä lukee, että kaikki tuotteet on lähetetty, mutta sähköpostiin ei ole tullut mitään mistään.
 
Liittynyt
10.06.2017
Viestejä
59
Onko tavallista, ettei Netpris laita tilausvahvistusta sähköpostiin?
Asiakastilissä lukee, että kaikki tuotteet on lähetetty, mutta sähköpostiin ei ole tullut mitään mistään.
Ettei o menny roskapostiin? Aina on tullut tilausvahvistus. Netprisiltä ja Shippiiltä 2 mailia tulee. Ensin 1 kummaltakin ja sitten myöhemmin(~1-2pv sisään) toiset.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Ettei o menny roskapostiin? Aina on tullut tilausvahvistus. Netprisiltä ja Shippiiltä 2 mailia tulee. Ensin 1 kummaltakin ja sitten myöhemmin(~1-2pv sisään) toiset.
Neljä minuuttia sitten tuli lasku sähköpostiin Netprisiltä. Shippiiltä ei mitään.
Ja tuossakin lukee nimenomaan lasku, ei tilausvahvistus.
Puoliltapäivin laitoin messengeriin kysymystä, mutta eivät ole vastanneet.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Voi vitun tanopää...
Toi gmail oli uudistunut, läppärillä en viestejä löytänyt, mutta puhelimen appia selasin, niin roskapostissahan ne oli.
Haen takkini jne.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
431
Tänään pitäisi tulla Discandoon tilaukset, jotka laitoin toissaviikon perjantaina tilaukseen, eli päivää vajaa 2 viikkoa.
Kyllähän tuo toleranssiin menee, juhannukseksikin tilasin noin 2 viikkoa ennen, niin kerkesi.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Ettei o menny roskapostiin? Aina on tullut tilausvahvistus. Netprisiltä ja Shippiiltä 2 mailia tulee. Ensin 1 kummaltakin ja sitten myöhemmin(~1-2pv sisään) toiset.
Ainakaan minulle ei Shippiiltä ole koskaan tullut mitään vahvistusta. Seurantaan pääsee Netprisin lähettämän tilausvahvistuksen Shippii-logosta. Siellä ei kyllä näy mitään ennen kuin lähetys on saapunut Suomeen eli pari päivää ennen toimitusta. Ei kannata hermostua. Lähes aina toimitus tulee noin viikossa. Juhannuksen alla kesti muistaakseni pari viikkoa.
 
Liittynyt
09.02.2018
Viestejä
124
Discandoosta tilasin äsken ja jonkin sortin ennätys tuli.Klo 11.49 tilausvahvistus ja 11.55 tavara liikkeellä.
Maanantaina Netprisiltä tilaus ja eilen linkki Shippiiltä.ja oli mennyt roskapostiin.Mulla on kyllä aina toiminut tilaaminen em.puljujen kanssa.Kai se tuuri joskus loppuu...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 396
Viestejä
4 197 257
Jäsenet
70 901
Uusin jäsen
juujepjoo

Hinta.fi

Ylös Bottom