Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
22
Nyt ihan oikeesti, miten tässä nyt näin kävi? Tuli tasan yksi koppa olutta yhdessä laatikossa. Hämmennys suuri, koska numerot näyttävät että matkalla vielä.

Nyt pelottaa, että onko joku olutkoppa jäänyt pois.

Kaveri tehnyt tilin pari viikkoa sit ja nyt jo kolmisenkymmentä viestiä pitänyt kirjoittaa tänne yhdestä ainoasta olut tilauksesta. Hirveetä draamaa joka päivä :) Mitä jos löysäisit vähä sitä nutturaa?
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 086
Nooh, TuuriJuoppoliini sentään kirjoittaa sujuvasti ja ihan kiinnostavaahan noita kommelluksia on seurata.

Mutta keissi kaipaisi kyllä selvennystä, että mitä ja kuinka paljon tuli tilattua. Miten tuohon muuten ottaa mitään kantaa.
 
Liittynyt
05.04.2021
Viestejä
133
Lähetin uhkaasiviestin eilen Netprisille että selventää kenelle paketti on luovutettu kun UPS:lla ei sitä ole ja ei vastausta ainakaan vielä.

Mietin, että pitäiskö vaan törkeesti vetää visan kautta rahat takaisin. Toista myymälää käyttäessä tuotteet olisi jo täällä
 

Roc

Liittynyt
22.09.2017
Viestejä
17
Mikäs on ollut tilanne tuolla UPS:n seurannassa? Itse eilen tilasin pitkästä aikaa Alkostoresta ja Shippiillä, niin Shippiin seurannassa lukee "Ready for pickup" ja UPS:n sivuilla, että olisi jo matkalla ja saapuisi maanantaina.
Edelleen sama. Rahtikirja luotu, ei muuta.
 
Liittynyt
24.08.2022
Viestejä
56
Nyt ihan oikeesti, miten tässä nyt näin kävi? Tuli tasan yksi koppa olutta yhdessä laatikossa. Hämmennys suuri, koska numerot näyttävät että matkalla vielä.

Nyt pelottaa, että onko joku olutkoppa jäänyt pois.

Joo anteeksi unenpöpperössä tehdyt viestit eivät ole ilmeisesti hyvä idea, koska ei tuosta ehkä oikein saa selvää, pahoittelut!

Eli avataan vähän tilannetta. Tilasin siis kolme koppaa olutta, joiden pitäisi mahtua yhteen pakkauslaatikkoon. Shippii antoi seurantanumeron UPSille ja UPS puolestaan antoi kahdelle paketille seurantanumeron, joiden kummankin paino on 13,5kg. Nyt yksi näistä paketeista tuli perille, mutta siinä oli 1/3 olutlaatikosta. Siksi nyt ehkä vähän epäilyttää, että onko toisessa paketissa kaksi vai yksi olutlaatikkoa.

Tämä oli siis testitilaus, jonka tein netprisiltä ja näyttää siltä, että jo pakkausvaiheessa ei mennyt kaikki ihan kohdilleen.

Sitten vielä tälle yhdelle henkilölle vastaus, jolle tuli tarve kommentoida postaukseni määriä:
En todellakaan ole tehnyt 30 postausta yhdestä tilauksesta, vaan olen vastaillut enimmäkseen muille joilla on ollut ongelmia UPSin kanssa.

Ihan aiheesta olen kysellyt onko muilla ollut ongelmia ja tehnyt päivityksiä tästä ongelmatilauksesta.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Joo anteeksi unenpöpperössä tehdyt viestit eivät ole ilmeisesti hyvä idea, koska ei tuosta ehkä oikein saa selvää, pahoittelut!

Eli avataan vähän tilannetta. Tilasin siis kolme koppaa olutta, joiden pitäisi mahtua yhteen pakkauslaatikkoon. Shippii antoi seurantanumeron UPSille ja UPS puolestaan antoi kahdelle paketille seurantanumeron, joiden kummankin paino on 13,5kg. Nyt yksi näistä paketeista tuli perille, mutta siinä oli 1/3 olutlaatikosta. Siksi nyt ehkä vähän epäilyttää, että onko toisessa paketissa kaksi vai yksi olutlaatikkoa.

Tämä oli siis testitilaus, jonka tein netprisiltä ja näyttää siltä, että jo pakkausvaiheessa ei mennyt kaikki ihan kohdilleen.

Sitten vielä tälle yhdelle henkilölle vastaus, jolle tuli tarve kommentoida postaukseni määriä:
En todellakaan ole tehnyt 30 postausta yhdestä tilauksesta, vaan olen vastaillut enimmäkseen muille joilla on ollut ongelmia UPSin kanssa.

Ihan aiheesta olen kysellyt onko muilla ollut ongelmia ja tehnyt päivityksiä tästä ongelmatilauksesta.
Netpris pakkaa max 2 päkkiä per laatikko.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Olikos shippiillä/upsilla 20kg painoraja? Oma alkostoren tilaus, 3×24 Packard 6×bib tuli 3 laatikossa
En tiedä laatikkokohtaista painorajaa. Tuntuu välillä olevan vähän pakkaajasta ja tilauksen sisällöstäkin kiinni miten tulee ja millasessa laatikossa.
Varsinkin jos vähänkin sekalaisempi tilaus jossa 24päkkejä ja pulloja sekasin tms.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846
Alkostarille laitoin parin paketin tilauksen niin huomasin että Fransberg kyselee enemmän kuin viimeksi. Nyt piti lisätä tilausnumeron jälkeen vielä pakettien määrä ja muutakin pikku tietoa.

Viimeksi kysyi vain maksutiedot :hmm:
 
Liittynyt
24.08.2022
Viestejä
56
Alkostarille laitoin parin paketin tilauksen niin huomasin että Fransberg kyselee enemmän kuin viimeksi. Nyt piti lisätä tilausnumeron jälkeen vielä pakettien määrä ja muutakin pikku tietoa.

Viimeksi kysyi vain maksutiedot :hmm:
Taitaa olla vähän sama homma kuin alkostoren ja Norrlogin välillä. Alkostar ja Fransberg joko tekevät yhteistyötä tai kuuluvat peräti samaan konserniin. Tällä lisätietojen täytöllä yritetään vääntää homma etäostoksi.

Eipä tarvitse olla huolissaan, kun ohjaavat tilausvahvistuksella sivustolle, jossa on nätisti rivissä erilaisia kuljetusfirmoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Tiistaina tilattu superalko.de ja äsken kävin hakemassa. Itse en ole koskaan saanut näin nopeasti aikaisemmin. Voin suositella. Shippii+UPS
Itse tilasin kanssa tiistaina myöhäiseen aikaan ja maanantaille näyttää nyt kotiin toimitusta. Mukavan nopeaa toimintaa kun oli jo tottunut 2-3 viikon toimituksiin netpris/discandooo kaupoista tuossa kesällä.
 
Liittynyt
14.06.2019
Viestejä
81
Millä kuljetuksella?
Oiskohan toi raja sittenkin pelkästään budbeen..
Jotenkin kyl muistelisin että oon käyttäny ups:kin ja sillonkin tuli vaan 2 per laatikko.
Eka kerta tuo shippii/ups, oli vaan niin omituisesti pakattu. Pienessä laatikossa 2×24 pack ja 2 isossa laatikossa 1×24pack+2×bib ja 4×bib. Kuitenkin ois mahtunut 2 normilaatikkoon. Kaikkiin oli painoksi laitettu 19kg.
 
Liittynyt
13.05.2021
Viestejä
23
Mitä itse olen huomioinut, niin toimitusajat on pidentyneet jokaisella kaupalla. Ei enää saa viikkoon paitsi sikamaisella tuurilla ja kuukauden odotusajat on hyvinkin normaalia tänäpäivänä.
Tuli Lappeenrantaan viikon sisällä pahviloota 3L viinihana pakkauksia. Tilattu elokuun vikalla viikolla ja syyskuun ekalla viikolla tuli. Elokuun alussa tuli kanssa tilattua 4 pahvilootaa abro bronnia ja muutama sju komma tvåån, kaikissa kanssa päiväys 2023 kesälle ainakin. Alksista. Ei oo muutakuin hyvää sanottavaa tosta kaupasta. Enkä tiiä sit isommista tilauksista, noi tuli kanssa matkahuollon pisteeseen. Ja joo true ei tuu ihan viikkoon mutta ei ne etelä_karjalaan koskaan ole tullut alle viikossa.

Kaveri on tullissa töissä ja sano että kuulemma rupeevat syynäämään näitä tilauksia läpi syyskuun alussa että maksaako ne firmat ne verot Suomeen mutta nää tilausmäärät mitä varmaan nykyaikana kulkee niin voip olla kavereilla varastot täynnä...
 
Liittynyt
24.08.2022
Viestejä
56
Tuli Lappeenrantaan viikon sisällä pahviloota 3L viinihana pakkauksia. Tilattu elokuun vikalla viikolla ja syyskuun ekalla viikolla tuli. Elokuun alussa tuli kanssa tilattua 4 pahvilootaa abro bronnia ja muutama sju komma tvåån, kaikissa kanssa päiväys 2023 kesälle ainakin. Alksista. Ei oo muutakuin hyvää sanottavaa tosta kaupasta. Enkä tiiä sit isommista tilauksista, noi tuli kanssa matkahuollon pisteeseen. Ja joo true ei tuu ihan viikkoon mutta ei ne etelä_karjalaan koskaan ole tullut alle viikossa.

Kaveri on tullissa töissä ja sano että kuulemma rupeevat syynäämään näitä tilauksia läpi syyskuun alussa että maksaako ne firmat ne verot Suomeen mutta nää tilausmäärät mitä varmaan nykyaikana kulkee niin voip olla kavereilla varastot täynnä...
Joo, ei siinä varmaan kauaa tarvi tilauksia ottaa tutkimuksia varten, kun jo varastot pullollaan viinaa. Tulevat varmaan siihen tulokseen, että eipä ole veroja maksettu, tiedot eteenpäin verottajalle, joka lähettää lämpimät terveiset firmoille, joista osa lopettaa toimittamisen Suomeen ja osa taas yrittää muuttaa tilaamisen vaikeammaksi.

Aika näyttää mitä tuosta touhusta sitten seuraa, hyvin ollaan tähänkin asti pärjätty. :kahvi:
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Eipä taida tuommoiset kampanjat vaikuttaa mihinkään, äkkiä ne ulkomaiden pojat pukkaa uuden firman pystyyn jos alkavat ahdistelemaan.
Nyt täytyy erottaa toisistaan firmat, joiden liikevaihto perustuu suomalaisille myytävään bulkkikaljaan, sekä laajasti eri maiden asiakkaita palvelevat alkoholin erikoiskaupat. Viimeksi mainittujen kohdalla viranomaispelottelu on toiminut oikein tehokkaasti ja firma toisensa jälkeen on lopettanut toimitukset Suomeen. Siinä myös pääsyy siihen, miksi itse olen tänä vuonna tilannut varastot täyteen TCM:ltä tiukkoja juomia. Niitä juodaan varmaan vielä mun hautajaisissakin, ja ajattelin kuitenkin elää vielä sen luokkaa puoli vuosisataa.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 447
Nyt täytyy erottaa toisistaan firmat, joiden liikevaihto perustuu suomalaisille myytävään bulkkikaljaan, sekä laajasti eri maiden asiakkaita palvelevat alkoholin erikoiskaupat. Viimeksi mainittujen kohdalla viranomaispelottelu on toiminut oikein tehokkaasti ja firma toisensa jälkeen on lopettanut toimitukset Suomeen. Siinä myös pääsyy siihen, miksi itse olen tänä vuonna tilannut varastot täyteen TCM:ltä tiukkoja juomia. Niitä juodaan varmaan vielä mun hautajaisissakin, ja ajattelin kuitenkin elää vielä sen luokkaa puoli vuosisataa.

Tuohon suuntaanhan se on valitettavasti alkanut menemään. Pitäisi varmaan TMC:ltä tilata kunnon satsi laadukkaita rommeja ennen kuin on liian myöhäistä.
Bulkkiviinoja- ja oluttahan saa varmaan tulevaisuudessa jatkossakin ihan helposti, mutta nuo jotkut laadukkaat kaupat ovat valitettavasti lopettaneet toimitukset Suomeen.
 
Liittynyt
24.08.2022
Viestejä
56
Tuohon suuntaanhan se on valitettavasti alkanut menemään. Pitäisi varmaan TMC:ltä tilata kunnon satsi laadukkaita rommeja ennen kuin on liian myöhäistä.
Bulkkiviinoja- ja oluttahan saa varmaan tulevaisuudessa jatkossakin ihan helposti, mutta nuo jotkut laadukkaat kaupat ovat valitettavasti lopettaneet toimitukset Suomeen.
Pitääpä minunkin tilata tuolta, jos tajuavat täällä päässä lähettää terveisiä sinne. Onneksi voi koota ostoskorin valmiiksi ja sitten odottaa sitä postikulutonta viikkoa niin ei tarvitse hätäpäissään tehdä valintoja.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Oletko laskenut monta pulloa sinulla on varastossa?
Ei aavistustakaan. Mutta laskeskelin tuossa pikaisesti, että väkevien varastoon on tullut investoitua karkeasti laskien hieman alle kymppitonni. Jos ajatellaan, että montaa yli 50 euron pulloa en ole raaskinut ostaa, mukaan mahtuu tyyliin 15 euron halpisjuomia, ja usein hankinnat on niitä tyyliin 30 euron pulloja, niin kertyyhän noita silloin tietty muutama sata putelli.

Väkevien kokoelman olen koonnut pääasiassa viimeisen parin vuoden aikana. Silloin kun BerlinBottlen myynti oli yksiselitteistä etämyyntiä, tilailin juomani sieltä. Seuraava useamman tilauksen kauppa oli sitten niin ikään yksiselitteisen etämyynnin kauppa Vinosonline, kunnes he lopettivat toimitukset Suomeen. Ja nyt on edelleenkin selkeän etämyynnin puljusta TCM:stä tullut tehtyä useampi tilaus. Nyt taitaa kyllä olla varastot sitten ihan oikeastikin täynnä. Viimeisin TCM:n tilauskin tuli tehtyä lähinnä sillä motiivilla, että halusin täydentää olutvarastoja vähän paremmilla juomilla, ja vaatihan se postikuluttoman tilausrajan ylittäminen sitten niiden väkevien tilaamistakin...

Muista kaupoista on tullut väkeviä tilattua sitten satunnaisesti. Esimerkiksi ALKS:stä Havana Clubia, kun sitä ei noista em. kaupoista löydy joko lainkaan, tai sitten ei hyvään hintaan.

Joitakin perusjuomia olen ostanut varastoon suuremmat määrät. Mutta pääasiassa ostelut on olleet rommi- ja viskipainotteisesti (painotus rommeissa) 1-3 pulloa / nimike. Rommeissa minua viehättää itse sisällön lisäksi myös pullojen esteettisyys. Pullothan ovat parhaimmillaan kuin taideteoksia. Kyllä noihin ennemmin investoi kuin Palmun Jussin latotauluihin, vaikken taiteesta mitään ymmärräkään.

Ps. Nyt lauantai-illan ratoksi maistelussa Don Papa Baroko -rommi, jota saa TCM:stä mukavaan alle 28 euron pullohintaan. Oikein miellyttävä tuttavuus tämäkin.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
882
Oma 2 laatikon big bucks kaljatilaus on nyt kyllä jäänyt johonkin unholaan. Netprisistä tilasin 12.8. eikä vieläkään kuulunut. Olen kaksi kertaa laittanut Shippiille viestiä eikä ole vastausta kuulunut, joten laitoin tänään myö Netprisille. Saas nähdä vastaavatko mitään vai pitääkö laittaa Paypalille seuraavaksi viestiä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 742
Oma 2 laatikon big bucks kaljatilaus on nyt kyllä jäänyt johonkin unholaan. Netprisistä tilasin 12.8. eikä vieläkään kuulunut. Olen kaksi kertaa laittanut Shippiille viestiä eikä ole vastausta kuulunut, joten laitoin tänään myö Netprisille. Saas nähdä vastaavatko mitään vai pitääkö laittaa Paypalille seuraavaksi viestiä.
Shippiille/Netprissille viestiä, että dispute lähtee menemään, jos ei 24h ala tulemaan vastauksia/tietoa missä mennään.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Heitäs kuvaa varastosta ;D
Olen mä jonkun kuvan ketjuun muistaakseni joskus heittänytkin. Mutta vain osoittamaan, että ei ole sen enempää prameita kotibaareja kuin komeita huoneseinät täyttäviä viinahyllyjäkään. Valtaosa pulloista on sijoitettuna pimeässä varastohuoneessa olevaan syvään ja painoa kestävään karuun metalliseen varastohyllykköön. Siinä tuollaisenkin pullomäärän saa sijoitettua kohtuulliseen hyllymetri-määrään.
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
293
Muista kaupoista on tullut väkeviä tilattua sitten satunnaisesti. Esimerkiksi ALKS:stä Havana Clubia, kun sitä ei noista em. kaupoista löydy joko lainkaan, tai sitten ei hyvään hintaan.
Itse meinaan laittaa taas tilausta Alksiin, mitä Havana clubia kannattaa ottaa vai otanko kaikkia? :D Bacardin 8 vuotiasta ajattelin ottaa pari pulloa, se jos mikä on oikein maistuva.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Itse meinaan laittaa taas tilausta Alksiin, mitä Havana clubia kannattaa ottaa vai otanko kaikkia? :D Bacardin 8 vuotiasta ajattelin ottaa pari pulloa, se jos mikä on oikein maistuva.
En minä tiedä mitä kannattaa ottaa, mutta mä itse tilasin noita kaikkia litrasia vaihtoehtoja. Päämielenkiinto niissä tietenkin tuossa seiskavuotisessa. Yksi noista Havanoista, samoin kuin mainitsemasi Bacardi 8 näyttäisi olevan hieman halvempi alkostar.eu:ssa. Ja kuten ketjussa monesti on tuotu esille, kyseessähän on ALKS:n kanssa saman firman sivut. Jossain muissa juomissa hintaerot ovat suurempiakin jomman kumman kaupan eduksi. Eli kannattaa vertailla ainakin noiden sivujen välillä.
 
Liittynyt
02.09.2022
Viestejä
19
Mites usein nuo superalko.de hyllyt täyttyvät, onko joku pannut merkille vai onko nää kovinkin satunnaisia? Uus tääläpäin… :rolleyes:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Eihän se tietty estä sellasia, jotka mahd. halvalla haluaa juomansa saada...
No ei tuolla juomavarastolla hinnatkaan halpoja ole näköjään. Katsoin nopeasti vodka pullojen ja perus oluiden hinnat ni jonkun verran saa maksaa enemmän kuin muissa jo tutuiksi tulleissa kaupoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
11
Mikä tuohon Shippiin kuljetuksiin tullut kun ei voi valita UPS ( ~45 €) omaan osoitteeseen tarjolla vain Shippii palllet (290 €) "No service points are available for this postal code. Please fill another one. " Mistä siis tilata kuljetus kun kauppana Spritbox
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
969
Mikä tuohon Shippiin kuljetuksiin tullut kun ei voi valita UPS ( ~45 €) omaan osoitteeseen tarjolla vain Shippii palllet (290 €) "No service points are available for this postal code. Please fill another one. " Mistä siis tilata kuljetus kun kauppana Spritbox
Joku on voinut testailla sinun tilausnumerolla etkä enää pysty muuttamaan tilauksen painoja.
Kokeile jollain toisella tilausnumerolla todetaksesi tilanne.
Jos keksityllä numerolla pelittäisi niin perut spritbox tilauksen ja teet uuden tilauksen.
Shippiin kanssa ei kannata edes koittaa selvittää tilannetta jos tilanne edellä mainitun kaltainen.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
11
Joku on voinut testailla sinun tilausnumerolla etkä enää pysty muuttamaan tilauksen painoja.
Kokeile jollain toisella tilausnumerolla todetaksesi tilanne.
Jos keksityllä numerolla pelittäisi niin perut spritbox tilauksen ja teet uuden tilauksen.
Shippiin kanssa ei kannata edes koittaa selvittää tilannetta jos tilanne edellä mainitun kaltainen.
Koitin vähän muutella mutta kyllä ongelma tuntuu olevan postinumero
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Nyt neljännen superalko.de tilauksen jälkeen tuli ongelmia.
Eli siis tilasin shippii + ups BigBuck$ toimituksella 6x 24tlk bulkki olut tilauksen ja nyt kun avasin toisen pahvilootan niin siellä oli vain kaksi 24x0,33 olut pakkausta, väliin oli laitettu mustaa muovia kerälle. Toisessa pahvilootassa oli sentään ne 3x 24x0,33 olut pakkausta.
Pistin nyt heti mailia sinne superalkoon kuvineen, et saa nyt sit katsoa miten tuo homma menee. Luulisin että korvaavat suoraan tuon, mutta on silti ärsyttävää maksaa kuuden kaljalootan tilauksesta ja vain 5 tulee perille :(

Edit. Kai ne suomea siellä ymmärtää?
Silloin niiden halppis tuletorni vodkien muutospyynnön kanssa laitoin mailia englanniksi ja homma saatiin silloin kuntoon sillä lontoon kielellä, mutta nyt siis laitoin suomen kielellä mailia sinne.

superalko 2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 657
Viestejä
4 207 396
Jäsenet
70 930
Uusin jäsen
tomoslono

Hinta.fi

Ylös Bottom