Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
341
Ajattelin tosiaan tekniikkahirmuilta kysyä, josko jollain olisi joku ihana "koodi", millä tilaaminen olisi yhtä juhlaa. Excel toimii ihan hyvin, mutta kun erilaisia tuotteita on pahimmillaan toista sataa per tilaus, niin tilauksen naputtelu ostoskoriin ottaa aikansa. Mutta ei tähän varmaan kovin pätevää kikkaa ole olemassa, paitsi kauppojen omien ostoskorien kehittäminen.

Tuosta en ole kuullut, että tilauksia voisi yhdistää samaan lähetykseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 864
Ajattelin tosiaan tekniikkahirmuilta kysyä, josko jollain olisi joku ihana "koodi", millä tilaaminen olisi yhtä juhlaa. Excel toimii ihan hyvin, mutta kun erilaisia tuotteita on pahimmillaan toista sataa per tilaus, niin tilauksen naputtelu ostoskoriin ottaa aikansa. Mutta ei tähän varmaan kovin pätevää kikkaa ole olemassa, paitsi kauppojen omien ostoskorien kehittäminen.

Tuosta en ole kuullut, että tilauksia voisi yhdistää samaan lähetykseen.
Olikohan se Alkostore 24 vai mikä missä oli toi kimppatilaamisen mahdollisuus. Joskus viime kesänä muistan nähneeni niiden sivuilla ilmoituuksen että kimppatilaukset/lavatilaukset eivät ole käytössä ruuhkan takia aikana XXX.
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
80
Olikohan se Alkostore 24 vai mikä missä oli toi kimppatilaamisen mahdollisuus. Joskus viime kesänä muistan nähneeni niiden sivuilla ilmoituuksen että kimppatilaukset/lavatilaukset eivät ole käytössä ruuhkan takia aikana XXX.
Tuo koski ihan normi lavatilauksia. Ei missään kaupassa tietääkseni ole ollut (ainakaan yleisesti saatavilla) tuollaisia kimppatilauksia suoraan kaupalta, vaan kaikki ovat menneet tuolla tavalla jossa yksi tilaa juomat ja ottaa riskin. Kiinnijäämisen riski lienee piehehkö, mutta ainakin jos useampaan otteeseen sama henkilö tilailee, niin tullin mielenkiinto voipi herätä. Jos samalla porukalla tilaa usein, niin kannattaa vaihdella tilaajaa.
 
Liittynyt
15.05.2019
Viestejä
18
Vastasin jo aiemmin tähän pari sivua sitten, mutta kertaus on opintojen äiti. Tobagon Spiced on loistavaa tavaraa kolan kanssa miksattuna, sokkotestissä en varmaan huomaisi eroa Captain Morganin vastaavaan. Hintaansa nähden loistavaa tavaraa, itse asiassa nyt kaduttaa että en tilannut enemmän. :D
Tobagon Blackiä on tulossa ensi viikolla, voin raportoida tuosta sitten myöhemmin.
En lue ketjua läpeensä, mutta otan kopin tästä, ja tilaampa muutaman litran.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 481
Eiköhän nuo kimppatilaukset hoideta niin että, yksi henkilö hoitaa koko eurolavatilauksen, ja nämä kaverit sitten tilisiirtona tai käteisenä maksaa tälle tilauksen tehneelle henkilölle tarvittavat summat. Miten hankala tämä on ymmärtää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 864
Eiköhän nuo kimppatilaukset hoideta niin että, yksi henkilö hoitaa koko eurolavatilauksen, ja nämä kaverit sitten tilisiirtona tai käteisenä maksaa tälle tilauksen tehneelle henkilölle tarvittavat summat. Miten hankala tämä on ymmärtää?
Itse kysyin täällä samaa vuosi sitten ja mulle sanottiin että kimppatilauksissa jokainen tekee itse tilauksen. Täytyy yrittää ettiä se viesti.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
907
A24+ olisi norlands guld olut tarjouksessa. Miten vertautuu esim. Harboe classikiin? Onko juotava vai ei.
Alksissa tosin kiehtoisi tuo jonkun linkkaama tumma Saku.
Lienee jäänyt vastaamatta jollain tähän mutta ; Norrlands Guld todella parempaa kuin tuo Harboe Classic. Tilaisin huoletta. Vastaa hyvää a olutta jos tässä bulkkiolut sarjassa painitaan.
 
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
128
Fransberg toimittaa. Mitä tämä seurannassa oleva viesti meinaa? Ei ole ainakaan perille asti paketti vielä tullut Screenshot_2022-04-01-21-53-28-95_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 258
Alks.fi kroatian varastolta tilaus 22.3. ja perillä tänään 1.4. Alko24plus tilaus 15.3. ja perillä eilen 31.3. Aikoihin en ollut tilannut ja taitaa ne viikon toimitusajat olla yleisesti taakse jäänyttä elämää? Oikeat tavarat ja ehjinä perillä. No itsellähän ei näiden kanssa kiire ole kun hyvissä ajoin ennen varaston loppumista tilailen lisää.
Neljä tai viisi arkipäivää vaikuttaa olevan edelleenkin normaali toimitusaika Netprisistä ja Alkostoresta. En kuitenkaan luottaisi, että vapun, juhannuksen tai joulun alla silti saisi mistään viikossa.

Mutta onhan se nyt muutenkin järkevämpi tilata ajoissa ja pitää kaapeissa varaa. Voi samalla hyödyntää toisinaan tulevia loistavia tarjouksia.
 
Liittynyt
13.05.2021
Viestejä
23
Fransberg toimittaa. Mitä tämä seurannassa oleva viesti meinaa? Ei ole ainakaan perille asti paketti vielä tullut
On tullut Suomen puolelle tuo paketti. Varmaa säpöstä löytyy viesti tai pannuu kilahtaa viestiä sitte ko pyytävät aikaa jos kotiovelle tilasit. Mulla meni 3 päivää tosta Delivered merkinnästä siihe että oli kotiovella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 083
Mä oon ostanut tähän saakka Alkosta juomani, varmaan siksi että kulutus niin vähäistä että ei siinä kovin suurta säästöä synny. Pikkusen nyt alkanut mietityttää, edellenkään en etsi halpaa hintaa vaan kun Alkossa tuotevalikoima on suht kapea ja myymälöissä se on vielä kapeampi. Mut joutuuko ulkomailta tilatessa makselemaan veroja?
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
367
Mä oon ostanut tähän saakka Alkosta juomani, varmaan siksi että kulutus niin vähäistä että ei siinä kovin suurta säästöä synny. Pikkusen nyt alkanut mietityttää, edellenkään en etsi halpaa hintaa vaan kun Alkossa tuotevalikoima on suht kapea ja myymälöissä se on vielä kapeampi. Mut joutuuko ulkomailta tilatessa makselemaan veroja?
Ei pelkästään joudu maksamaan veroja, vaan nimenomaan pitää maksaa. Joten kannattaa hakea jatkossakin pitkäripaisesta niin pääset helpommalla.
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 083
Ei pelkästään joudu maksamaan veroja, vaan nimenomaan pitää maksaa. Joten kannattaa hakea jatkossakin pitkäripaisesta niin pääset helpommalla.
Miten sieltä voi hakea, jos ei löydä haluaamaansa konjakkipulloa? Eikä mua vaikeus haittaa; miten vaikeaa voi tilaus olla? tekee kaupasta tilauksen, ja jos kauppa ei itse hoida kuljetuksen tilausta, tilaa sen itse, maksaa verot/tullut sun muut valtion vaatimat toimenpiteet jne. Vai onko siinä vielä joku salainen rituaali, joka tekee asiasta vaikean?
 
Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
367
Miten sieltä voi hakea, jos ei löydä haluaamaansa konjakkipulloa? Eikä mua vaikeus haittaa; miten vaikeaa voi tilaus olla? tekee kaupasta tilauksen, ja jos kauppa ei itse hoida kuljetuksen tilausta, tilaa sen itse, maksaa verot/tullut sun muut valtion vaatimat toimenpiteet jne. Vai onko siinä vielä joku salainen rituaali, joka tekee asiasta vaikean?
No sitten vain tuumasta toimeen.

muoks. 442 sivua tässä langassa, ja varmasti joka toisella sivulla käsitellään tätä samaa sinuakin hämmentävää tilausprosessia, niin aina sitä vaan jaksaa hämmästyä toisen ihmisen tyhmyydestä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
834
Miten sieltä voi hakea, jos ei löydä haluaamaansa konjakkipulloa? Eikä mua vaikeus haittaa; miten vaikeaa voi tilaus olla? tekee kaupasta tilauksen, ja jos kauppa ei itse hoida kuljetuksen tilausta, tilaa sen itse, maksaa verot/tullut sun muut valtion vaatimat toimenpiteet jne. Vai onko siinä vielä joku salainen rituaali, joka tekee asiasta vaikean?
Ei se vaikeaa ole. Lue vaikka nuo Iltalehden jutut:


Ja tuossa viimeisessä selitetään etämyynnin ja etäoston käsitteet:


FAKTAT
Näin kuluttaja voi hankkia alkoholia ulkomailta

Matkustajatuonti
: Yksityishenkilö ostaa omaan käyttöönsä alkoholia ulkomailta ja kuljettaa juomat itse rajan yli Suomeen. Tällöin Suomen alkoholi-, juomapakkaus- ja arvonlisäveroja ei tarvitse maksaa.

Etämyynti: Yksityishenkilö tilaa netin kautta ulkomaiselta yritykseltä alkoholia, jonka myyjä tai joku tämän puolesta lähettää tai kuljettaa Suomeen. Myyjä on velvollinen tekemään verottajalle ennakkoilmoituksen, asettamaan vakuuden ja maksamaan Suomeen verot. Vaihtoehtoisesti myyjä voi nimetä veroedustajan maksamaan verot Suomeen puolestaan. Alkoholilaki ei tunne etämyyntiä, mutta se on määritelty veronlainsäädännössä.

Etäosto: Yksityishenkilö tilaa netin kautta ulkomaiselta yritykseltä alkoholia ja järjestää itse jonkun kuljettamaan tuotteet Suomeen. Ostaja on velvollinen tekemään verottajalle ennakkoilmoituksen, asettamaan vakuuden ja maksamaan Suomeen verot. Laki ei tunne termiä, mutta sitä käytetään erotuksena etämyynnistä. Jos alkoholia tilaa EU:n ulkopuolelta, juomista täytyy tehdä selvitys Tullille.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
74
Häihin tilaamassa juomia. Ei siis tarvitse pelätä veroja jos ostan tuotteet etämyyntinä? Eikö siis ainakin teoriatasolla myyjäliike vastaa veroista?
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
409
Häihin tilaamassa juomia. Ei siis tarvitse pelätä veroja jos ostan tuotteet etämyyntinä? Eikö siis ainakin teoriatasolla myyjäliike vastaa veroista?
Jos joku yksityishenkilö ostaa vaikka lavallisen ja kaverit siitä maksavat tälle tilaajalle oman osuuden, niin silloin tilaaja on myynyt alkoholia ja se on ilman lupia laitonta.

Ilmaiseksikaan
ei saisi antaa, koska tuoda saa vain omaan käyttöön.
Tuo viimeisin lainaus muutama viesti ylempänä kerrottiin. Häissä juomat annetaan ilmaiseksi tai nykyään on sitäkin että otetaan maksu. Mielestäni siis laitonta toimintaa alkuperäisellä kysyjällä. Juomat pitää hakea henk.koht. esim. Virosta. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
73
Toimiiko shippiin big bucks alksin Kroatian ja Saksan varastoista tilattaessa?
E: ei siis samaan tilaukseen tietenkään.vaan erikseen.
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
299
Tuo viimeisin lainaus muutama viesti ylempänä kerrottiin. Häissä juomat annetaan ilmaiseksi tai nykyään on sitäkin että otetaan maksu. Mielestäni siis laitonta toimintaa alkuperäisellä kysyjällä. Juomat pitää hakea henk.koht. esim. Virosta. Korjatkaa jos olen väärässä.
Ei muuta asiaa, jos haet juomat henk. koht. Et sen paremmin saa myydä tai antaa niitä eteenpäin. Tosin, vaikka ostat Alkosta, niin et käsittääkseni Suomessa saa myydä ainakaan 5,5% enempää sisältäviä alkoholijuomia eteenpäin (en tiedä saako antaa ilmatteeks). Ja toivotaan vain, ettei Shippii tai Fransberg koskaan jää kiinni, kun ovat ilmeisesti jonkin verran tuoneet alkoholia ulkomailta Suomeen "muuhun kuin omaan käyttöön".
 

nbzero

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
114
Tuo ettei häissä saa ilmaiseksi tarjoilla tuontialkoholia kuulostaa kyllä todella heikolta, että pätisi missään oikeudessa. Niin kauan kuin tarjotaan illan juomisia, oli ne sitten Alkosta tai muualta ostettu ni ei pitäs olla väliä. Vähän eri asia, jos laitetaan vaikka mukaan x lootaa kaljaa y tonkkaa viiniä ja z pulloa viinaa.

Alkoholin tarjoilu häissä uuden alkoholilain mukaan

"Ainoa suora vaikutus on se, kun vanhan alkoholilain 58§ mukaan “yksityisessä, suljetussa tilaisuudessa saa nauttia alkoholia, jos tilaisuuden järjestäjä on tehnyt asiasta ilmoituksen poliisille”, niin uudessa laissa tämä ilmoitusvelvollisuus on poistunut. Nyt häissä siis saa tarjoilla itse laillisesti hankittuja alkoholijuomia vapaasti ilman ilmoitusvelvollisuutta poliisille. Käytännössä kuitenkin hyvin harva teki mitään ilmoituksia poliisille ennenkään, mutta nyt vanha käytäntö on laillistettu. "

"Omien, laillisesti hankittujen alkoholijuomien tarjoilu vastikkeettomasti täysi-ikäisille henkilöille yksityistilaisuudessa on sallittua ilman ilmoitusta poliisille."
 
Liittynyt
15.01.2022
Viestejä
2
Tasan 2 viikkoa sitten tilattu Netprisiltä 2 koppaa, shippiiltä tuli päivän kuluessa ilmoitus että lähtenyt liikkeelle, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään eikä seurannassa näy mitään. Normaalia? Yleensä tullut perille alle viikossa.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
120
Alkojuomista vähän hanapakkaus valkoviinejä lisää varastoon, kun näytti olevan suht edukkaasti. Noita 10€~ pönttöjä sen 6kpl ja kuljetus meni näppärästi tilauksen jälkeen samalta sivulta sai valita otin viimeksi ainakin hyvin toimineen ecomtransitin. Postilla siis suomen päässä loppumatka kotiin 21€ niin ei huono. Näkyi olevan nyt uutena ainakin itselle että täyden vakuutuksen sai ottaa kuljetukseen 1€ lisähintaan tuolle kuljetus paketille niin otinpa sen nyt siihen, kun ei tuon enempää ollut jos vaikka kävisi huono tuuri niin ei ainakaan harmita jälkeenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jll
Liittynyt
03.04.2022
Viestejä
1
Auttakaa hiukan ensikertalaista ....... tilaamisessa ...
Jos ja kun tilaan esmes alks.fi tuotteita ... Siis maksan siellä tuotteet ... mistä ostan rahdin ..?????
Kokeilu luonteinen juttu menossa.....
 
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
80
Auttakaa hiukan ensikertalaista ....... tilaamisessa ...
Jos ja kun tilaan esmes alks.fi tuotteita ... Siis maksan siellä tuotteet ... mistä ostan rahdin ..?????
Kokeilu luonteinen juttu menossa.....

Tuo Fransberg.eu on se heidän alkuperäinen ja yleisin rahtikumppaninsa ja suosittelen vahvasti sen käyttöä. Eli tuolta sivulta vain heidän linkkiä klikkaamaan ja sieltä ohjeiden mukaan toimimaan.
 

S12

Liittynyt
03.04.2022
Viestejä
2
Terve
Tilasin torstaina alkostore24 kaupasta olutta. Tilauksen tein Shippiin kautta (ups home). Meniköhän nyt joku pieleen kun shippiin seurannassa lukee "Unauthenticated".
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
834
Terve
Tilasin torstaina alkostore24 kaupasta olutta. Tilauksen tein Shippiin kautta (ups home). Meniköhän nyt joku pieleen kun shippiin seurannassa lukee "Unauthenticated".
Itsekin tilasin tuolloin. Alkostore24 ilmoitti, että pakkaamiseen menee 3-4 päivää, joten Shippii tuskin on saanut vielä rahtia kuljetettavaksi. Tämän siis arvelisin syyksi. Tilasin ensimmäistä kertaa tuolta.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Itsekin tilasin tuolloin. Alkostore24 ilmoitti, että pakkaamiseen menee 3-4 päivää, joten Shippii tuskin on saanut vielä rahtia kuljetettavaksi. Tämän siis arvelisin syyksi. Tilasin ensimmäistä kertaa tuolta.
Itsekin tilasin n. viikko sitten, tällä kertaa meni pidempään kuin 4 päivää pakkaukseen, eli normi 9-10 päivää kotiovelle ei kyllä tällä kertaa toteudu.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
409
Ei muuta asiaa, jos haet juomat henk. koht. Et sen paremmin saa myydä tai antaa niitä eteenpäin. Tosin, vaikka ostat Alkosta, niin et käsittääkseni Suomessa saa myydä ainakaan 5,5% enempää sisältäviä alkoholijuomia eteenpäin (en tiedä saako antaa ilmatteeks). Ja toivotaan vain, ettei Shippii tai Fransberg koskaan jää kiinni, kun ovat ilmeisesti jonkin verran tuoneet alkoholia ulkomailta Suomeen "muuhun kuin omaan käyttöön".
Muistaakseni Poliisit/Tulli ohjelmassa on pysäytetty Tallinnasta tulevia autoja joissa suuri määrä alkoholia. Kysyivät mihin tarkoitukseen niin vastaus oli että häihin. Asia oli sillä selvä ja matka jatkui. Luulisi että eivät olisi päästäneet läpi jos laitonta. En tiedä...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 754
Muistaakseni Poliisit/Tulli ohjelmassa on pysäytetty Tallinnasta tulevia autoja joissa suuri määrä alkoholia. Kysyivät mihin tarkoitukseen niin vastaus oli että häihin. Asia oli sillä selvä ja matka jatkui. Luulisi että eivät olisi päästäneet läpi jos laitonta. En tiedä...
Häihin tuonti on ihan hyväksyttävä syy kunhan kyseessä ovat omat tai lähisukulaisen häät.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Nojuu tämä selittäisi asian, ilmeisesti odottavat tietoa, että pakattu.
Shippii ei siis muutenkaan ilmoittele mitään muuta kuin tilausnumeron ja hinnan, eikä seurantasivulla tee mitään, paitsi kätevä linkki budbeen (jos sitä käyttää, upsista en tiedä) kuriirin seurannalle joka alkaa toimimaan vasta kun rahti kotomaassa.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
197
Onko singlemalt viskeille muuta fiksunhintaista kauppaa kuin berlinbottle tai 1awhisky?
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
155
Aiemmin sai ostaa melko riskittömästi selvänä etämyyntiä. Nyt näyttäisi kaikki paikat olevan aika selviä etäosto paikkoja, eli pitää itse olla yhteydessä kuljetusfirmaan ja sopia rahti. Pitäisi kesäksi omiin häihin hommata juomia, mutta tämähän ei enää olekkaan niin selvä homma kun ennen...
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
73
Onko kukaan saanut jo alko24plussan tarjous norrlands guldeja? Minnekköhän asti päiväystä mahtaa olla?
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 239
Aiemmin sai ostaa melko riskittömästi selvänä etämyyntiä. Nyt näyttäisi kaikki paikat olevan aika selviä etäosto paikkoja, eli pitää itse olla yhteydessä kuljetusfirmaan ja sopia rahti. Pitäisi kesäksi omiin häihin hommata juomia, mutta tämähän ei enää olekkaan niin selvä homma kun ennen...
Esim Netpris ja Discandooo tarjoavat yhä tilauksen jälkeen suoraan linkin Shippiille toimituksen tilaamiseksi. Ja niiden nettikaupoissa myös näkyy toimituskululaskuri Shippiin hinnoilla. Eli ainakaan niiden kohdalla ei ole epäselvää.
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
299
Onko kukaan saanu Norrlogilla koko pakettia ehjänä perille? Paljon se vakuutus maksaa? Norrlogin sivuilta ei löydy hintaa.
Taas kova arpominen mistä tilata. A24:lla edullisimmat lasipullojuomat (mm. paljon halpisviskejä), mutta BigBucks ei kelpuuta pulloja, joten Norrlog ainoo vaihtoehto ja vaikuttaisi, että ne särkee tavaraa varmasti.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 343
Onko kukaan saanu Norrlogilla koko pakettia ehjänä perille? Paljon se vakuutus maksaa?
Aina (olisinko joku 10 kertaa käyttänyt) on paketti ollut ehjä. Vakuutuksen olen tainut vain kerran ottaa. Oisko se vakuutus ollut joku 3-4 euroa kun siis puhutaan postituslaatikosta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 157
Viestejä
4 324 868
Jäsenet
72 171
Uusin jäsen
Kimix

Hinta.fi

Ylös Bottom