Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
372
Ja taas päivän aikana shippiille 2 kauppaa lisää, Berevita ja Drinkology. :D

E: Mutta alks hävinnyt listalta nyt.
 
Liittynyt
24.05.2021
Viestejä
465
9 päivää tällä hetkellä alks toimitus aika. Saksan varastolta Oulun suunalle. Viime viikon tiistai iltana tein tilauksen tänään aamulla tuli lava limpparia pihaan. Eli alkaa palautuu normaaliksi tilauksen kesto.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
969
Ja taas päivän aikana shippiille 2 kauppaa lisää, Berevita ja Drinkology. :D

E: Mutta alks hävinnyt listalta nyt.
Vielä toistaiseksi shippii tarjoaa Drinkologylle vain Big Buck$ kuljetusmuotoa joka aika huonosti soveltuu kaupan valikoimaan.
Lisäksi Drinkology ei ainakaan vielä kelpuuta suomalaista osoitetta.

Täytyy seurailla tilannetta
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
313
9 päivää tällä hetkellä alks toimitus aika. Saksan varastolta Oulun suunalle. Viime viikon tiistai iltana tein tilauksen tänään aamulla tuli lava limpparia pihaan. Eli alkaa palautuu normaaliksi tilauksen kesto.
Odottelen ensimmäistä Alks tilaustani juurikin Saksasta saapuvaksi. Minkälaisia välivaiheita saamallasi seurantakoodilla sinulla oli lähetyksen vastaanottajana mahdollisuus havaita ja karkeasti minkälaisin aikamerkein? Itsellä ollut status jos parisen päivää "Shipment is on the way to Omniva" ja toki mielenkiinnolla odottelen mitä pitäisi seuraavaksi tapahtua.
 
Liittynyt
27.05.2020
Viestejä
25
Kauan porukalla kestänyt portugal vineyards toimitukset? Laitoin toissapäivänä 24 viinipulloa tulemaan ja vielä payment confirmed tilassa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846
Kauan porukalla kestänyt portugal vineyards toimitukset? Laitoin toissapäivänä 24 viinipulloa tulemaan ja vielä payment confirmed tilassa.
Mulla lähti seuraavana päivänä ja nyt muutama päivä myöhemmin on menossa laivaan Saksassa. Arvio että saapuu on ensi tiistai.
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
206
Kahden minuutin selaamisen perusteella en näe mitään syytä miksi tilaisin tuolta.
En sano olevan kusetusta, mutta haisee räpellys eikä hinnatkaan houkuta.
Samaa katselin. Lonkerot ja siiderit vaikuttaa ihan ok-hintaisilta, mutta kuljetuksineen ei tule niin halvaksi että jaksaisi tämänkin virolaisen kanssa arpomaan ja odottelemaan.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
415
Odottelen ensimmäistä Alks tilaustani juurikin Saksasta saapuvaksi. Minkälaisia välivaiheita saamallasi seurantakoodilla sinulla oli lähetyksen vastaanottajana mahdollisuus havaita ja karkeasti minkälaisin aikamerkein? Itsellä ollut status jos parisen päivää "Shipment is on the way to Omniva" ja toki mielenkiinnolla odottelen mitä pitäisi seuraavaksi tapahtua.
Älä hätäile, mulla meni nyt viisi päivää kun tila muuttui tuosta "shipment..." siihen että oli saapunut sorteerimiskeskukseen. Siitä sitten pari päivää niin oli Vantaalla. Ja oletan että huomenna saan bisseni.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Kauan porukalla kestänyt portugal vineyards toimitukset? Laitoin toissapäivänä 24 viinipulloa tulemaan ja vielä payment confirmed tilassa.
Lähettivät paketin tilausta seuranneena päivänä, matkalla läntiseen Suomeen meni 12 työpäivää.

E: typo
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
313
Älä hätäile, mulla meni nyt viisi päivää kun tila muuttui tuosta "shipment..." siihen että oli saapunut sorteerimiskeskukseen. Siitä sitten pari päivää niin oli Vantaalla. Ja oletan että huomenna saan bisseni.
Saitko jotain herätettä saapuneesta paketista vasta kun oli Vantaalla. Asentelin Matkahuollon Paketit sovelluksen luuriin, niin eikös tuo paketti ilmesty sinne ihan itsekseen ja siitähän sovellus antaa ilmoituksen.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
415
Saitko jotain herätettä saapuneesta paketista vasta kun oli Vantaalla. Asentelin Matkahuollon Paketit sovelluksen luuriin, niin eikös tuo paketti ilmesty sinne ihan itsekseen ja siitähän sovellus antaa ilmoituksen.
En ole mitään sovelluksia asennellut, nettisivuilta seuraillut. Sinne se ainakin sitten lopulta ilmaantui ajastaan. Eiköhän ne tekstiviestin lähetä kun saavat kannettua bisset tuohon lähi Shellille. Luulisi sovelluksen piippaavan kyllä kun sinne paketti ilmaantuu.
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
239
En ole mitään sovelluksia asennellut, nettisivuilta seuraillut. Sinne se ainakin sitten lopulta ilmaantui ajastaan. Eiköhän ne tekstiviestin lähetä kun saavat kannettua bisset tuohon lähi Shellille. Luulisi sovelluksen piippaavan kyllä kun sinne paketti ilmaantuu.
Minä olen laittanut Aftership sovelluksen puhelimeen, nappaa paketit seurantaan sähköpostissa olevien seurantakoodien mukaan.
 
Liittynyt
23.09.2021
Viestejä
135
Saitko jotain herätettä saapuneesta paketista vasta kun oli Vantaalla. Asentelin Matkahuollon Paketit sovelluksen luuriin, niin eikös tuo paketti ilmesty sinne ihan itsekseen ja siitähän sovellus antaa ilmoituksen.
Lisäät seurantakoodin tonne appiin ja sitten kun paketti aktivoituu matkahuollossa niin itsellä ainakin tulee ilmoitus niinkuin myös kuljetuksen vaiheista.
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
252
Sain (edit: eräältä nettikauppayrittäjältä) nipun henkilökohtaisia s-postiosotteita UPS:n yrityspuolen aspaan ja pommitin niitä yhteisellä avunpyynnöllä, yhdelle jo eilen illalla ja kun ei vastausta tullut, niin lopuille tänään aamupäivällä mm. näin saatesanoin: "Onko mahdollista saada paketti joskus Joensuuhun? Haen paketin mielelläni jostakin Joensuun palvelupisteeltä, mutta Vantaalle, jonka "muuta toimitusta" tarjoaa ainoana vaihtoehtona, minulla on matkaa 360 kilometriä, joten koko teidän KULJETUSyrityksen pointti vähän häviäisi siinä sitten, jos sieltä lähtisin itse henkilöautolla hakemaan."

Ja tadaa, vastaus tulikin neljän tunnin kuluttua:

"Hei,

Varastomme ilmotti, että lähettävä paketit teille UPS:n access pointiin. Ovat todennäköisesti maanantaina noudettavissa."

Ja ohessa viittaus Joensuun "access pointiin" :thumbsup:
Kovin ystävällistä heiltä! Kävin tänään varuilta tiedustelemassa paketteja ko. toimipisteestä (tuota vastausta odotellessani), mutta eipä niitä sieltä löytyny ja asiakaspalvelija sanoi, että kyllä ne paketit tänne tulevat, kun kuriiri on ensin kahdesti yrittänyt toimittaa kotiin, ja yleensä kaksi viikkoa säilyvät, ennen kuin lähtevät paluumatkalla, mikäli ei noudeta.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
313
Lisäät seurantakoodin tonne appiin ja sitten kun paketti aktivoituu matkahuollossa niin itsellä ainakin tulee ilmoitus niinkuin myös kuljetuksen vaiheista.
Ok, ennen Suomeen saapumista, nuo tapahtumat melko vaihtelevasti päivittyvät eri järjestelmiin. Esimerkiksi paketti Tulivesi/Volts/Postnord ei jättänyt mitään jälkeä kun siirtyi Tallinnasta Suomen jakelupisteelle.
 
Liittynyt
23.12.2020
Viestejä
43
Vielä toistaiseksi shippii tarjoaa Drinkologylle vain Big Buck$ kuljetusmuotoa joka aika huonosti soveltuu kaupan valikoimaan.
Lisäksi Drinkology ei ainakaan vielä kelpuuta suomalaista osoitetta.

Täytyy seurailla tilannetta
Berevitasta kannattaa tilata heidän oman rahtilinkin kautta - taatusti kaukomyyntiä ja verovastuu myyjällä - oletettavasti ...
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Ei siis kannata ostaa etäostona vaan etämyyntinä. Kuten tässä ketjussakin on lukemattomia kertoja kerrottu. Ja verohallintohan ohjeistaa edelleen:

Kysymys on etämyynnistä silloin, kun myyjä osallistuu kuljetuksen järjestämiseen ja tuotteiden vastaanottaja on yksityishenkilö. Kun kyse on etämyynnistä, verovastuu ei siirry tuotteet tilanneelle yksityishenkilölle, vaikka vastuun siirtymisestä olisi maininta verkkokaupan tilaus- tai toimitusehdoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Ei siis kannata ostaa etäostona vaan etämyyntinä. Kuten tässä ketjussakin on lukemattomia kertoja kerrottu. Ja verohallintohan ohjeistaa edelleen:

Kysymys on etämyynnistä silloin, kun myyjä osallistuu kuljetuksen järjestämiseen ja tuotteiden vastaanottaja on yksityishenkilö. Kun kyse on etämyynnistä, verovastuu ei siirry tuotteet tilanneelle yksityishenkilölle, vaikka vastuun siirtymisestä olisi maininta verkkokaupan tilaus- tai toimitusehdoissa.
Eikös tuo Alkostore24 ole tämän säikeen mukaan etämyyjä?
 
Liittynyt
03.05.2017
Viestejä
13
Kauan porukalla kestänyt portugal vineyards toimitukset? Laitoin toissapäivänä 24 viinipulloa tulemaan ja vielä payment confirmed tilassa.
Laitoin 11.1. tilaukseen 12 pulloa skumppaa. 17.1. lähti toimitukseen, on vielä matkalla. DHL:n seurannan mukaan eilen lähtenyt Hollannista jatkamaan matkaa.
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
206
Eihän alkostore24 ole sivuillaan enää aikoihin maininnut kuljetuksista mitään sivuillaan, tai ainakaan itse en ole huomannut ja siksi muihin kauppoihin siirtynyt. Ellei sitten tilausvahvituksen yhteydessä ohjata?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Jos totta niin saksalaiset myyjät luovuttaneet tilaushistoriat.
Jos viittaat tuohon väitettyyn haasteeseen ja siinä eriteltyyn tilausmääriin ja summiin, niin ei sitä kaupan tarvitse mitään luovuttaa. Jos Tulli tutkii tilauksen, niin se näkee sen tilauksen määrät ja summat lähetelistasta joka on tilauksen mukana.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Jos viittaat tuohon väitettyyn haasteeseen ja siinä eriteltyyn tilausmääriin ja summiin, niin ei sitä kaupan tarvitse mitään luovuttaa. Jos Tulli tutkii tilauksen, niin se näkee sen tilauksen määrät ja summat lähetelistasta joka on tilauksen mukana.
Ja edelleenkään ei ole ollut yhtäkään tullin tilauksien tutkimisia jos on ollut etämyynnistä kyse.
Tässä noiden papereiden mukaan ei selvästikään ollut sellaisesta kyse, kun pitänyt kaupan ohi hoitaa kuljetus. (ja vielä kaverilta ja vielä myöntää se. hieno kaveri)
Normitilaajille tolla lapulla ei ole siis edelleenkään hevonvitun merkitystä.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846

Tässä sivusto josta valitset kohdat tilauksen mukaan niin näet miten asia menee.

Tämä siis omaan käyttöön tilauksille joten jos määrä on "kohtuuttoman iso" siis trukkilava tai kaksi kannattaa varmistaa että synttärit tai häät on tulossa. ;)

Tämä sivu varmaan kaikille tuttu mutta jos nyt joku uusi tänne eksyy ja ihmettelee.
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
180

Tässä sivusto josta valitset kohdat tilauksen mukaan niin näet miten asia menee.

Tämä siis omaan käyttöön tilauksille joten jos määrä on "kohtuuttoman iso" siis trukkilava tai kaksi kannattaa varmistaa että synttärit tai häät on tulossa. ;)

Tämä sivu varmaan kaikille tuttu mutta jos nyt joku uusi tänne eksyy ja ihmettelee.
Mietin, kun aika usein täällä joku kysyy onko x verkkosivulta ostaminen etämyyntiä vai ostoa niin olisiko johon hyvä tehdä lista, johon listattaisiin kumpaa mistäkin kaupasta ostaminen olisi. Tällöin ei tarvitsisi kaikkien kysyä erikseen onko etämyyntiä vai ostoa.
E: oma tilaukseni tullut myös turkuun. Pakko se on uskoa että ne sieltä tulee.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476
Mietin, kun aika usein täällä joku kysyy onko x verkkosivulta ostaminen etämyyntiä vai ostoa niin olisiko johon hyvä tehdä lista, johon listattaisiin kumpaa mistäkin kaupasta ostaminen olisi.
Sehän ei ole kaupasta kiinni vaan toimitustavasta. Tuo syytekirjelmänkin tilaus oli tehty kaupasta, joka myi ainakin tuohon aikaan myös etämyyntinä ja tarjosi kuljetuksen, mutta jostain syystä syytteen kohde oli järjestänyt TOIMITUKSEN ITSE, jolloin tilaus muuttui etäostoksi.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Muutaman vuoden ajan olen havainnut kuinka ns. katujen miehet ovat juoneet Saksasta tilattua olutta. Valtakunnan sanomalehdessä myös poliisi epäili, että rikollisjärjestöt ovat alkaneet välittämään ja kauppaamaan saksasta tilattua olutta ainakin Turun seudulla.

Sinänsä en ihmettelisi jos "kaverin kuljetusfirma" ja lastin tutkinta liittyy ihan muuhun asiaan kuin verotukseen. Eri viranomaisilla on hyvinkin laajempi yhteinen intressi puuttua 200 olutlaatikon tilauksiin joista harva päätyy pelkästään syntymäpäiväjuhliin.
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
180
Sehän ei ole kaupasta kiinni vaan toimitustavasta. Tuo syytekirjelmänkin tilaus oli tehty kaupasta, joka myi ainakin tuohon aikaan myös etämyyntinä ja tarjosi kuljetuksen, mutta jostain syystä syytteen kohde oli järjestänyt TOIMITUKSEN ITSE, jolloin tilaus muuttui etäostoksi.
Kyllä, ymmärrän sen että kuljetustapa ratkaisee. Artikuloin ehkä epäselvästi sillä viittasinkin juuri tuohon kuljetukseen että mitkä kaupat osallistuvat kuljetukseen ja mitkä eivät. Tietysti joillain kaupoilla voi olla molemmat. Olen itse vain huomannut(korjatkaa jos olen väärässä) että monilla on vain se yksi vaihtoehto toimutukseen ja se on kuljetuksen itsejärjestäminen.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Kyllä, ymmärrän sen että kuljetustapa ratkaisee. Artikuloin ehkä epäselvästi sillä viittasinkin juuri tuohon kuljetukseen että mitkä kaupat osallistuvat kuljetukseen ja mitkä eivät. Tietysti joillain kaupoilla voi olla molemmat. Olen itse vain huomannut(korjatkaa jos olen väärässä) että monilla on vain se yksi vaihtoehto toimutukseen ja se on kuljetuksen itsejärjestäminen.
Käytännössä kaikki kaupat sanovat, että kuljetus on järjestettävä itse. Se on oleellinen osa niiden yrittäessä välttää verovastuu.

Todellisuus on sitten toista, useimmat ohjaavat tai neuvovat käyttämään tiettyjä kuljetuspalveluita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Pullo24 tilaus näköjään saapunut tänään turkuun.
Olin pudota sohvalta...... Äkkiä katsomaan ja oma tilaus vielä lahden toisella puolella. Tai siis ainakin se ilmoitus ;)
Mulla kanssa eksynyt Turkuun. Noi aikaleimat tosin mielenkiintoiset.

At 15.01.2022 11:32, Riga :: Consignment is registered
At 17.01.2022 22:20, Riga :: We are waiting for the consignment to deliver
At 18.01.2022 05:23, Riga :: Consignment is being processed
At 20.01.2022 22:26, Ferries Riga :: The consignment is registered for a Ferry
At 21.01.2022 06:52, Ferries Riga :: The consignment is on its way
At 21.01.2022 05:49, Turku :: The consignment is ready to continue its journey at Turku
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
78
At 15.01.2022 11:32, Riga :: Consignment is registered
At 17.01.2022 22:22, Riga :: We are waiting for the consignment to deliver
At 18.01.2022 04:53, Riga :: Consignment is being processed
At 19.01.2022 21:38, Ferries Riga :: The consignment is registered for a Ferry
At 20.01.2022 22:54, Ferries Riga :: The consignment is on its way
At 21.01.2022 05:18, Turku :: The consignment is ready to continue its journey at Turku
At 21.01.2022 05:40, Turku :: The consignment is ready for delivery at the Parcel Pick-up Point from Turku
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 658
Viestejä
4 207 445
Jäsenet
70 930
Uusin jäsen
tomoslono

Hinta.fi

Ylös Bottom