Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 928
Mites tuo halpa-alco toimii? Käsitin ettei juomakauppa saa tarjota kuljetusta mutta halpa alco tarjoaa sen 15€?
Ei myöskään näyttäisi olevan mitään painorajoja tossa kuljetuksessa. Kannattaa varmaa maksaa tuo klarnalla jos ei saakkaan mitään.
Miksi ei kauppa saisi tarjota kuljetusta? Kauppa on verovelvollinen siinä tapauksessa, kun viittaavat johonkin kuriiripalveluun kaupan yhteydessä.
 
Liittynyt
21.05.2017
Viestejä
206
24.10 Halpa-alcosta tilatut 4 kpl 0,33l 24-pack original longdrinkkejä saapuivat juuri kotiovelle, toimituksen nopeudessa ei suurempia moitteita. Ensimmäinen ja viimeinen merkki lähetyksen liikkeistä oli pihaan kaartava kuljetusliikkeen auto, Postnordin sovelluksessa ei näkynyt mitään eikä puhelimitsekaan tavoiteltu etukäteen.

Mielestäni ihan fiksusti juomat oli paketoitu, yhteen lähetyslaatikkoon oli pakattu kaksi 24 tölkin monipakkausta. Aiempien tilausten kanssa on melkein sääliksi käynyt noutopisteiden henkilökuntaa +24 kilogramman laatikoiden käsittelemisen takia :cigarbeye:
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
120
Itselle saapui myös halpa-alcosta neljä laatikkoa. PostNordi toimitti kotiovelle, soitti etukäteen ja varmisti että kotona olen. Edelleen tosiaan näyttää 15€ toimitusta, pitää melkein tilata lisää. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
Huoh kun tuli rävellettyä. Alkostarista vähän paulaneria ja alecoqia ja kun tuli tilausvahvistus sivu näkyviin niin klikkalin jo etukäteen eteenpäin.
Hieman haastava tilata kuljetusta kun ei tiedä tilausnumeroa. Alkostarista ei ole tullut mitään vahvistusta mistä sen löytäisi. Paypal maksussa on tunnus, mutta alkaa WG- mikä vaikuttaa historiaan peilaten eri koodilta. Ei auta kuin odotella jos vahvistus joskus saapuisi. Unohtuu vaan pian tilata toimitus!

EDIT: Vartti meni ja gmailin tarjous kansioon ilmestyi vahvistus mistä sai koodin. Ei unohtunut kuljetuksen tilaus ja kaljat ei ehdi loppua kesken.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
274
Miksi ei kauppa saisi tarjota kuljetusta? Kauppa on verovelvollinen siinä tapauksessa, kun viittaavat johonkin kuriiripalveluun kaupan yhteydessä.
Aattelin että ku muut yritykset laittaa asiakkaan hoitamaan kuljetuksen, mutta halpa-alco hoitaa sen. Eikai siinä auta muu kuin laittaa tilaus tulille!
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
281
Alkaa tuo Netprisin touhu olemaan aika sillä rajalla osallistuuko myyjä kuljetuksen järjestämiseen. Riittääkö toimituskululaskuri sivuilla siihen? Mitään linkkejähän ei enää sivulla tai sähköposteissa ole.
Kyllä siinä Shippiille johtava banneri ainakin itsellä vielä maanantaina oli. Siis tilauksen viimeisessä vaiheessa, jossa oli napit Netpris tilausnumeron ja tilauksen painon kopioimiseen.
Tai paikka bannerille, kun mainosesto sen blokkasi.

Linkkiä (bannerin kehystä) klikkaamalla mentiin Shippiin sivulle suoraan :cigar:
 
Liittynyt
29.10.2021
Viestejä
58
Kyllä siinä Shippiille johtava banneri ainakin itsellä vielä maanantaina oli. Siis tilauksen viimeisessä vaiheessa, jossa oli napit Netpris tilausnumeron ja tilauksen painon kopioimiseen.
Tai paikka bannerille, kun mainosesto sen blokkasi.

Linkkiä klikkaamalla meniin Shippiin sivulle suoraan :cigar:
Juuri näin
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 843
Kyllä siinä Shippiille johtava banneri ainakin itsellä vielä maanantaina oli. Siis tilauksen viimeisessä vaiheessa, jossa oli napit Netpris tilausnumeron ja tilauksen painon kopioimiseen.
Minulla ei näkynyt reilu viikko sitten. Ehkä sitten oli liian tehokas mainosten esto tms.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
907
Hinta kohdallaan kun melkeen puoli lavaa 15e harmi et oluen hinta tuola aika kova
En mä nyt hintoja pahana pidä. 24x0.568l 20e kieppeillä. Urquellit 0.33 n.euron tölkki.
Halpa toimitus kompensoi hintoja. Toki bulkkia saa halvemmalta muualtakin.
Tilasin 8 laatikkoa, 6 jo perillä. Kolme tölkkiä ottanut osumaa ja vuotaneet. Katotaan viitsiikö laittaa reklamaatiota.
Aika huonosti pakattuja kyllä, pelkkää muovia ja teippiä laatikoiden ympärillä.
 
Liittynyt
03.12.2018
Viestejä
10
Jep.

Mutta perjantaisen sananvaihdon jälkeen tuli tänään päivällä postilta ilmoitus että
paketti tulossa.

Lähtenyt aamulla ulkomailta ja iltapäivällä postin ilmoitus.

Jännittää avata laatikkoa
Nonni.

1awhisky oli laittanut Evan Williams single barrel bourbonin tilalle
tavallisen Evan Williamsin ja kuitannut sen toimituslistaan että ok.

1 Compass Box:n viski puuttui ja sen kohdalle oli laitettu että 'korvattu'.
Ainakaan paypalissa ei näkynyt mitää karvausta, tuskin ne luulee että
mukana tulleet 2 lasia ja lasinalustaa sen korvaa..

Pistin viestiä, kai se Carmen taas huomenna jotain vastailee.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
36
MQUOTE="late67, post: 9681686, member: 16003"]
Hyvin toimi Viinahuutokin.
Tilausta sisään 12.10 ja tänään aamupäivällä paketti oli paikallisella R-kioskilla.
Ei siis kovin nopea toimitus, reilu 2 viikkoa.
Tilauksessa ale- Faxe 4.6% olutlaatikko vaihdettu Alexander 5.2%.
Tuo ei haittaa ainakaan minua.
[/QUOTE]
Kuka toimitti ja paljonko maksoi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 962
Taitaa tämä Halpa-alco olla jonkun vanhemman toimijan uusi viritys siitä päätellen että kun tilaukseen täytti sähkö-postiosoitteen niin loput tiedot tuli Klarnalta valmiina lomakkeeseen.
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
36
Pari kyssäriä. Mistä kannattaa tilata ja millä rahdilla 24x0,5 oluita? Monessa paikassa toimitukset ja painorajat on mitoitettu 0,33 laatikoiden toimitukseen.
Ja mistä sais kuivaa omenasiideriä? Lähinnä Crowmoor kiinnostaa.
 
Liittynyt
28.11.2020
Viestejä
93
Pari kyssäriä. Mistä kannattaa tilata ja millä rahdilla 24x0,5 oluita? Monessa paikassa toimitukset ja painorajat on mitoitettu 0,33 laatikoiden toimitukseen.
Ja mistä sais kuivaa omenasiideriä? Lähinnä Crowmoor kiinnostaa.
Alkostore 24 esimerkiksi. 2x24x0.5 litraa menee samoihin posteihin (28€) kuin 3 normi keissiä. Crowmooria löytyy myös.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
415
Viime vuonna oli La Tramuntanassa ilmaiset toimituskulut, kun tilasi yli 60 eurolla. Sieltähän sitten ihmiset tilailivat kymmenen euroa maksaneita 28x0,33 kaljalootia.
Alkoholista ei siis mitään alennusta. Ja jos joku kuvittelee että he uusivat tuon "virheen", niin liikoja luulevat. Veikkaanpa että tänä vuonna se on "Only within Spain".
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
179
Ei tuo Halpa-alco oikein luottamusta herätä. Kaveri heitti linkin tuotteeseen josta oli kiinnostunut ja ainakin harkitsi tilaamista, niin Bitdefender heitti heti varoitusta asiasta (kts. kuva).

Edit: Toki kyseessä voi hyvinkin olla "false positive" hälytys, mutta itse en tuolta tilaisi kuin korkeintaan Klarna laskulla. Jos Klarnalle msksaa kortilla, ei klarnan maksuturva päde, vaan on korttiyhtiön puoleen käännyttävä mikäli myyjä ei rahoja palauta, tästäkin on kokemusta muiden kuin alkoholi ostojen / ostoyritysten yhteydessä.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
106
alks.fi (alkc.fi?) lähetti minulle 0,7 rommin litraisen sijaan, eikä suostu tekemään mitään koskapa heitin jo paketin mukana tulleen lähetteen menemään (samoin kuin laatikotkin). Ei tuossa suurta vahinkoa tullut, mutta kertoo asiakaspalvelun tasosta.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 493
Alkostore-/Norrlog-tilauksessa 96 paikkaa ja minun laskujen mukaan rahdin olisi pitänyt maksaa 8 x 26 € = 208 €. Norrlogin sivuilla silti 224 €. Ovatko tuolla hinnan nousseet?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
662
Ei tuo Halpa-alco oikein luottamusta herätä. Kaveri heitti linkin tuotteeseen josta oli kiinnostunut ja ainakin harkitsi tilaamista, niin Bitdefender heitti heti varoitusta asiasta (kts. kuva).

Edit: Toki kyseessä voi hyvinkin olla "false positive" hälytys, mutta itse en tuolta tilaisi kuin korkeintaan Klarna laskulla. Jos Klarnalle msksaa kortilla, ei klarnan maksuturva päde, vaan on korttiyhtiön puoleen käännyttävä mikäli myyjä ei rahoja palauta, tästäkin on kokemusta muiden kuin alkoholi ostojen / ostoyritysten yhteydessä.
No ei kyllä Klarnakaan mitään luottamusta herätä. Annat Sofortille luvan ronkkia tilitietojasi 6kk taaksepäin maksutilanteessa. Tästä on oma ketjukin täällä. Itse en osta mistään mitään jossa Klarna on ainut vaihtoehto. Jotain rajaa sentään pitää olla yksityisyydensuojan suhteen. Tilitietoni ei ole kauppatavaraa.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
599
Alkostore-/Norrlog-tilauksessa 96 paikkaa ja minun laskujen mukaan rahdin olisi pitänyt maksaa 8 x 26 € = 208 €. Norrlogin sivuilla silti 224 €. Ovatko tuolla hinnan nousseet?
Postin noutopiste (Dhl): 28,00€/laatikko eli on noussut.
Edit.
Sori, olikin jo vastattu. En ollut päivittänyt sivuja ja ei siis näkynyt nuo vielä minulla!
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
72
Halpa alcot postnordin mukaan toimitettu, saapi nähdä oottaako oventakana kun töistä pääsee :sclap:
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
12
Tietääkö kukaan paikkaa, mistä saisi tilattua Hard Seltzer tyyppisiä juomia?

Nim. Juomalla rantakuntoon 2022
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
726
Halpa alcot postnordin mukaan toimitettu, saapi nähdä oottaako oventakana kun töistä pääsee :sclap:
Mulle tuli aamulla tekstari että lonkerot tulee maanantaina. Tilattu 26.10 eli päivää vaille kaksi viikkoa menee toimituksessa, joten ei mitenkään erityisen nopeaa toimintaa. Alck.fi tulee yleensä viikossa. Toi linkki mistä pääsee muuttamaan toimitusaikaa, ei kyllä toimi. En tiedä antoivatko väärän pakettinumeron, vai alkaako tuo toimia vasta myöhemmin tänään. Ainakin tällä hetkellä herjaa "No result".

ScreenShot025.jpg
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
72
Mulle tuli aamulla tekstari että lonkerot tulee maanantaina. Tilattu 26.10 eli päivää vaille kaksi viikkoa menee toimituksessa, joten ei mitenkään erityisen nopeaa toimintaa. Alck.fi tulee yleensä viikossa. Toi linkki mistä pääsee muuttamaan toimitusaikaa, ei kyllä toimi. En tiedä antoivatko väärän pakettinumeron, vai alkaako tuo toimia vasta myöhemmin tänään. Ainakin tällä hetkellä herjaa "No result".

Lähetin itse vaan valtakirjan postnordille, että paketin saa jättää oven taakse heti kun se ilmestyi sovellukseen. Tosin nyt seurantaan muuttunut 2 pakettia toimitettu ja 1 paketti pysäytetty (odottaa terminaalissa, toimitus sovittava vastaanottajan kanssa). Voi tietty olla että kaikki on oven takana ja kuriiri kuitannut nuo väärin toimittaessa. Se selviää parin tunnin päästä. Omani myös tilattu 26.10.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
52
Viime Torstaina(28.10) alku illasta tilaus sisään alks.fi Klarnalla ja kotiinkuljetettuna. Heti seuraavana päivänä tulikin fransberg.eulta seurantakoodi spostiin.
Nyt tänään näyttää matkahuollon seuranta että on vantaalla, saas nähdä ehtiikö juomat viikonlopuksi. Elämäni ensimmäinen kerta kun tilaan juomaa ulkomailta, joten tässä vaiheessa vaikuttaa ainakin ihan hyvältä! :tup:

Muoks: Oma tilaus tulee saksan varastosta.
Tämä oma tilaus tuli tänään perille, eli about viikko meni. Oli pakattu pahvilaatikkoon jossa 2 lavaa tölkkejä sivuilla ja sitten lasipullot oli käärästy sellaiseen "verkkoon" ja laitettu lavojen väliin keskelle. Ehkä paremminkin voisi noita pakkailla, mutta kaikki oli ehjiä joten ei valittamista. :tup:
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
772
Nyt tuli Halpa-Alcosta! En olis uskonut :) 24.10 taisin tilata eli hetken meni mutta hinta kohdillaan! :thumbsup:

Tää kyllä sanelee ihan uudet toimitusten hinnat...jos tällä hinnalla tuo on kannattavaa...
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
179
No ei kyllä Klarnakaan mitään luottamusta herätä. Annat Sofortille luvan ronkkia tilitietojasi 6kk taaksepäin maksutilanteessa. Tästä on oma ketjukin täällä. Itse en osta mistään mitään jossa Klarna on ainut vaihtoehto. Jotain rajaa sentään pitää olla yksityisyydensuojan suhteen. Tilitietoni ei ole kauppatavaraa.
En itsekään Klarnaa sinällään kehu tms. Enkä aio nyt "testimielessä" tuolta tilata. Jos tilaan Alks, ei toimituskuluissakaan juuri takkiin tule jos noudan n. 1km päästä, olut hieman edullisempaa ja homma toimii.

Muutoin toki hyvä että porukka tilauksensa Halpa-alcosta saanut, ajattelin silti tuon kuvakaappauksen jakaa kun yksi asia lisää joka asettaa puljua outoon valoon. Toiset asiat esim. nuo että tuohon kuljetushintaan ei ole rajattu paljonko voi tilata, kuljetushinnasta voinut tinkiä jne. Eli ei itselleni tuo Klarna noista ole se suurin hälytysmerkki. :) Mutta kuten sanottua, voihan tuo Bitdefenderin ilmoitus olla myös "false positive" ja muutkin asiat lopulta kunnossa, ehkä.. Katsotaan miten puljun toiminta kehittyy..
 
Liittynyt
28.05.2020
Viestejä
386
Ei täälläkään näkynyt tänään ja shippii vielä tuplasi postikulut... Saa nähdä mikä sotku tässä taas :cool:
Selvisi tuo postikulu homma, oli joku laittanut kuljetukseensa oman tilaustunnuksensa väärin, eli minun tilaustunnuksen. Vahingossa toki ( numeron heitto ).
Aina kun yritin tilata kuljetusta niin tuli toisen tilaus eteen, tupla paino, tupla hinta.

Eiköhän tuo oikene jossain vaiheessa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
953
Pitihän se laittaa pikkutilaus halpa-alcoon kun 15€ toimitus kotiovelle. Klarna tietysti.
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
239
Postnord on sitten ehtinyt jo hukata minun halpa-alco toimituksen. Vantaalle se ilmaantui ja sen jälkeen ei mitään. Tunnustivat jo messengrissä ettei niillä ole hajuakaan missä laatikko on. Laitoin halpa-alcoon viestiä mesellä että alkavat hoitamaan asiaa.
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
726
Itselleni tuli aamulla tekstari että maanantaina tuovat halpa-alkon lonkerot ovelle, mutta jo tänään kävi kuski tuomassa paketin klo. 16.00. Joten tämän puljun toiminta näyttää olevan vähän arpomista.. Lieneekö alkukankeutta, vai mitä.
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
72
Jeps omista halpa alcoista puuttui myös yksi kaljalaatikko. Viestiä laitettu postnordille + halpa alcolle :D Ei noilla postikuluilla voi hirveästi tosin edes valittaa... Jossei ala ilmestyä niin sitten vielä kertaalleen viestiä klarnalle kun eräpäivä lähenee..
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
174
Halpa-alco toimitti 23.10 tilatut lonkerot eilen 4.11 torstaina, Enset-kuski soitti ootko paikalla, vai jätänkö rappusille...no olin paikalla, kannoin viisi metriä itse.
Kokeilen kyllä uudestaankin.
 
Liittynyt
23.09.2021
Viestejä
139
Ei taida löytyä hartsun gini lonkkua mistään alle tuon 24€?? Onko ilmestynyt alennukseen koskaan esim blackfridayna?
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Tietääkö kukaan paikkaa, mistä saisi tilattua Hard Seltzer tyyppisiä juomia?

Nim. Juomalla rantakuntoon 2022
Kippis.netistä ainakin saa. En ole itse koskaan tilannut sieltä (enkä maistanut heidän myymiään seltzereitä), mutta siellä on ainakin muutama eri maku myynnissä.

Hoptimaal.nl myy seltzereitä myös. Tosi laaja valikoima. Sieltä olen tilannut pari kertaa ja hyvin on mennyt.

Edit.
Pro-tip: Älä hyvä ihminen osta seuraavaa: The Hard Seltzer Hibiscus Lime (Ska Brewing). Ihan hirveää litkua. Meinasin joutua heittää vesilintua tölkillä.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
174
Sen lisään, että Viinikaupan tuotteita ei kannata tilata Norrlogin kautta, vaikka toimittajan yhteistyökumppaneista Viinikauppa.com löytyykin. Kaikkea säätämistä joutu tekeen, toimitusaika ensi viikolle (kolme viikkoa tilauksesta). Parempi käyttää vain Nettikuski-palvelua.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
554
Sen lisään, että Viinikaupan tuotteita ei kannata tilata Norrlogin kautta, vaikka toimittajan yhteistyökumppaneista Viinikauppa.com löytyykin. Kaikkea säätämistä joutu tekeen, toimitusaika ensi viikolle (kolme viikkoa tilauksesta). Parempi käyttää vain Nettikuski-palvelua.
Norrlog alkaa hinnottelee itseään ulos markkinoilta. Rahtihinnat nousee jatkuvasti ja pitää jo tosissaan valkata tuotteita jos meinaa saada halvemmalla kuin muualta. Sitten vielä se vakuutus, jota ilman jäät nuolee näppejä jos juotavat on särki/hukassa. Harmi, sillä alkostore24:ssa on laaja valikoima ja hyvät hinnat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 320
Viestejä
4 334 829
Jäsenet
72 165
Uusin jäsen
toni.kangasluoma

Hinta.fi

Ylös Bottom