Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Minulle tuli sähköpostiin ilmoitus suomeksi että Grolssi on on loppu ja se on korvattu heinäkengällä. Viesti tuli tosin vasta kun paketti oli jo lähtenyt putiikista ulos joten korvaavan tuotteen valinnan vaikeus jäi kokematta.
Mulle ei tullu mitään ilmoituksia mistään.
 
Varmaankin vaan tyytyväisenä kurppisin Heinekenit naamaan ja löisin uutta tilausta sisään . Nimimerkillä Edelleen odottaen 10.5. tilatun lavan pakkaamista
 
Alkostore tilattu paketti 30.5 ei ole vielä liikahtanut...vähintään pari viikkoa vienee et saavat pakattua ja matkaan.
 
Ei sanota. Lue tätä.

Eli pitää lukea 318 sivua , mistä 90% pelkää paskanjauhantaa, kiitos vaan avusta

OT: Oikea asenne! Kyllä jokaisella on aikaa lukea tämä ketju läpi (kun sitä tuntuu olevan myös netistä tilaamisen harjoitteluunkin, kun kaupasta saisi paljon nopeammin), mutta ei taida osalla olla vaan halua. Lukemalla ketjun läpi tulee paremmin perehtyneeksi paitsi noista kysytyistä asioista, niin myös mahdollisista sudenkuopista jne. Samalla ei tule luottaneeksi vain yhden tai kahden yksilön suositusnäkemyksiin. Toki sivuja on kertynyt paljon, mutta ironisesti senkin takia, kun aina löytyy näitä, jotka jaksavat kysyä asioita, jotka on käsitelty ketjussa jo kymmeniin kertoihin. Jos ei jaksa lukea, niin menee sitten sinne Alkoon ostamaan. :)

Stickyhän olisi kätevä lisä tähän ketjuun, mutta onhan meillä aina tämä tietopaketti.


Halua on vaikka mihinkä, mutten jaksa tuhlata kovin montaa päivää pelkän ketjun sivujen lukemiseen. Toki olisi vähemmän luettavaa kun jättäisitte turhat viisastelut pois , ja poistaisitte turhat kommenttinne :rofl:.

Ja varmaan iso homma ekaan viestiin editoida ne paikat mistä kannattaa tilata ja mistä ei...

Toki tähänkin asti saanu kaljani ja lonkeroni kaupasta, kun ei ole niin pikkurahan puutetta ;) ,mutta mukavahan se olisi säätää näissäkin ostoksissa edes kynppi tai kaks, nii saa vaimolle sitten ruusuja ostettua ettei suutu kun tulee kuorma pihaan :lol:

Kaipa se on vaan sitten koitettava lueskella näitä sivuja jos vaikka jotain jäisi adhd ihmisen päähän :thumbsup:
 
Kukaan lähi aikoina tilannut netrips? Monta arki päivää meni pakkauksessa? Viime torstaina tilattiin lavallinen. Vielä ei oo tullut viestä et ois pakattu
 
Eli pitää lukea 318 sivua , mistä 90% pelkää paskanjauhantaa, kiitos vaan avusta




Halua on vaikka mihinkä, mutten jaksa tuhlata kovin montaa päivää pelkän ketjun sivujen lukemiseen. Toki olisi vähemmän luettavaa kun jättäisitte turhat viisastelut pois , ja poistaisitte turhat kommenttinne :rofl:.

Ja varmaan iso homma ekaan viestiin editoida ne paikat mistä kannattaa tilata ja mistä ei...

Toki tähänkin asti saanu kaljani ja lonkeroni kaupasta, kun ei ole niin pikkurahan puutetta ;) ,mutta mukavahan se olisi säätää näissäkin ostoksissa edes kynppi tai kaks, nii saa vaimolle sitten ruusuja ostettua ettei suutu kun tulee kuorma pihaan :lol:

Kaipa se on vaan sitten koitettava lueskella näitä sivuja jos vaikka jotain jäisi adhd ihmisen päähän :thumbsup:
Kukaan ei käske kahlata koko säiettä läpi, mutta olisi suotavaa jos edes muutaman sivun jaksaisi ihan itse lukea taaksepäin koska nää samat asiat on käyty uudelleen ja uudelleen läpi parinkymmen viestin välein.
 
Kukaan lähi aikoina tilannut netrips? Monta arki päivää meni pakkauksessa? Viime torstaina tilattiin lavallinen. Vielä ei oo tullut viestä et ois pakattu

Hetki voi mennä vielä, ite tilasin 12.5 eikä näy lavaa.
Lähtenyt on mutta ei tietoa missä menee kun toimitusketju kait shippii--->budbee
 
31.5 lähtenyt mutta mitään toimivaa seurantakoodia eivät anna. Tää on kai normaalia tähän aikaan vuodesta
 
31.5 lähtenyt mutta mitään toimivaa seurantakoodia eivät anna. Tää on kai normaalia tähän aikaan vuodesta
Itsellä oli sama homma pikkutilauksessa. Viestiä shipping laitoin kertovat et netrips ei ole rekisteröitynyt tilausta. Viestiä netrips et shipping kerto tällästä. Niin kohta alko näkyyn
 
Kukaan lähi aikoina tilannut netrips? Monta arki päivää meni pakkauksessa? Viime torstaina tilattiin lavallinen. Vielä ei oo tullut viestä et ois pakattu

Ke 2.6. tilaus sisään
Ma 7.6. tilaus Shippiillä
Ti 8.6. tilaus Budbeella
Toimituspäivästä ei vielä tietoa. Ei tosin lava vaan kolme boksia.
 
Emmä voi olla tyytyväinen jos tuote ei ole mitä tilasin. En ole mikään heonäkengän suuri ystävä.
Jahas. Ekaa kertaa tuli väärä tuote. 1/3 laatikosta oli väärää tuotetta. Piti olla Grolsia niin on Heinekeniä. Tilaus ihan oikein mutta toimitettu väärä tuote.

Eli mites toi Alkostore24 rekalamointi nyt sitten menee? Onko joku tietty maili mihin pitää lähettää viestiä vai ihan vaan tää perus Info@alkostore24.com ?
Ja voiko laittaa suomeksi vai pitääkö vääntää lontoota?

Voihan sinne reklamoida, mutta kun huomioidaan AlkoStore24:n yleinen haluttomuus korvata virheitä, ja tässä tapauksessa nimenomaisesti vielä asiaan liittyvä sopimusehto, niin mahtaako olla vaivan arvoista.

"Pidätämme oikeuden toimittaa loppuunmyydyn tuotteen sijasta vastaavan saman hintaisen tai kalliimman tuotteen."
 
Voihan sinne reklamoida, mutta kun huomioidaan AlkoStore24:n yleinen haluttomuus korvata virheitä, ja tässä tapauksessa nimenomaisesti vielä asiaan liittyvä sopimusehto, niin mahtaako olla vaivan arvoista.

"Pidätämme oikeuden toimittaa loppuunmyydyn tuotteen sijasta vastaavan saman hintaisen tai kalliimman tuotteen."
Nojuu, niin mä vähän arvelinkin että joku tommonen pykälä löytyy. Ei tää toki ole mikään maailmanloppu, harmittaa vaan kun niin odottelin viikkotolkulla ja sieltä tulee eri tuote :D
Pääasia että Newcastle oli oikea.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Nojuu, niin mä vähän arvelinkin että joku tommonen pykälä löytyy. Ei tää toki ole mikään maailmanloppu, harmittaa vaan kun niin odottelin viikkotolkulla ja sieltä tulee eri tuote :D
Pääasia että Newcastle oli oikea.

Alkc vaan Grolsch tilausta sisään sitten niin tulee nopeammin.

Ihmiset täällä kehuu tuota Kippis kauppaa, mutta eihän siellä voi maksaa kuin Verkkopankilla ja Klarnalla? Uskaltaako joku oikeasti maksaa ulkomaille noilla keinoilla vai onko siellä muita vaihtoehtoja?

Ja kun joku mietti AS24 toimitusaikoja niin oma 25.5. tilattu paketti lähti tänään matkaan Saksasta. Olettaisin, että sen jälkeen ruuhkaa on voinut olla hieman enemmän.
 
Voihan sinne reklamoida, mutta kun huomioidaan AlkoStore24:n yleinen haluttomuus korvata virheitä, ja tässä tapauksessa nimenomaisesti vielä asiaan liittyvä sopimusehto, niin mahtaako olla vaivan arvoista.

"Pidätämme oikeuden toimittaa loppuunmyydyn tuotteen sijasta vastaavan saman hintaisen tai kalliimman tuotteen."

2 laatikkoa Happy Joen Cloudy Applea oli ainakin vaihdettu kysymättä Dry Applen. Kysyin asiasta sähköpostilla juurikin tuosta info osoitteesta niin vastaukseksi sain vain, että panimolla tuotantovaikeuksia ja siksi kaikki kyseiset tuotteet vaihdettu ja asiakkaille on ilmoitettu.

No ei ainakaan minulle mitään kukaan ilmoittanut.
 
Mitäs täyttä kymppiä sellaiselle firmalle voi antaa, joka ei vastaa lähetysten ehjänä perille tulemisesta ja joka vaihtelee tuotesisältöä asiakkaalta kysymättä.
Johtuuko sitten isommasta tilausmäärästä, mutta tänne on oltu yhteydessä jos jotain ei voida toimittaa ja hyvässä hengessä on aina ratkaisu asiaan löydetty. Kuriirilta on saanut aika nimelliseen hintaan vakuutuksen toimitukselle.. Ehkä sitten hyvää tuuria, mutta itse ollut aina todella tyytyväinen heidän toimintaan.
 
Mitä netprisin kohdalla tarkoittaa, kun lähettivät laskun? Samoin teki shippii. Tilaus lähtenyt siis :D ?
 
Näin lonkeroa juovana, Sinebrychoffin lonkut on ainoat jotka maistuu. Erityisesti Original on niin hirveää kuraa, etten juottaisi sitä edes koiralle. Kauppana esim. Tulivesi.

Makuasioita kaikki joista saa vääntää vaikka maailman tappiin asti. Joillekin se cool grapekin menee kepeästi alas vaikkei taida olla lonkeron kanssa mitään tekemistä.
 
Oma alkostore24 tilaus tehty jo 9.5, mutta ei ole liikahtanutkaan. Viime viikolla kuittasivat pakkaavansa 8.5 ja 9.5 tehtyjä tilauksia, mikä menee ristiriidassa sen kanssa, että täällä joku nimimerkki oli saanut jo 18.5 tehdyn tilauksen tuotteet. Erikoista toimintaa, kun nyt eivät ole vastanneet pariin tiedustelumeiliin. Mikä avuksi? Maksettu paypalilla.
 
Oma alkostore24 tilaus tehty jo 9.5, mutta ei ole liikahtanutkaan. Viime viikolla kuittasivat pakkaavansa 8.5 ja 9.5 tehtyjä tilauksia, mikä menee ristiriidassa sen kanssa, että täällä joku nimimerkki oli saanut jo 18.5 tehdyn tilauksen tuotteet. Erikoista toimintaa, kun nyt eivät ole vastanneet pariin tiedustelumeiliin. Mikä avuksi? Maksettu paypalilla.
Mun 4 pakkauslaatikon tilaus on tehty 21.5 ja lähti tulemaan suomeen päin 5.6. En ole varma olisiko kerennyt joku tuote loppua varastosta just sillä hetkellä, kun olet tilannut? Vaikka monelle on näköjään vaihtettu tuotteita kysymättäkin. Itselle oli eka kerta kun alkostoresta tilaan.
 
Mun 4 pakkauslaatikon tilaus on tehty 21.5 ja lähti tulemaan suomeen päin 5.6. En ole varma olisiko kerennyt joku tuote loppua varastosta just sillä hetkellä, kun olet tilannut? Vaikka monelle on näköjään vaihtettu tuotteita kysymättäkin. Itselle oli eka kerta kun alkostoresta tilaan.
Mielenkiintoista, kiitos vastauksesta! Oma tilaus oli kuitenkin vain perustuotteita ja tilauksesta n. 1,5vk päästä lähettivät meiliä, että korvaavat viinit toisella viinillä. Sen jälkeen radiohiljaisuus pl. tuo ”Pakkaamme juuri 8.5 ja 9.5 tehtyjä tilauksia”. Itse tilannut pääasiassa vain juuri alkostoresta ja aina mennyt homma maaliin ongelmitta.
 
2.6 tehty viinikaupan tilaus tuli tänään Suomeen eli huomenna saa hakea juomat. Tuolla ei taida juhannus vaikuttaa pakkausaikoihin.
 
Tilannepäivitystä Alkostore24 osalta. Ihme on tapahtunut. Seurantaan paukahti hetki sitten tieto, että tilaus pakattu ja odottaa noutoa.

Kyseessä parin boksin tilaus sekalaisia juomia. Tilaus tehty 26.5 illalla ja tilausnumeroissa mennään #22635xx paikkeilla.

Tilasin myös toisen satsin Alkostore24 ja tilauspäivä oli 2.6. Aiemman tilauksen aikana muutama tuote oli loppu, joten tilasin varastotäydennyksen jälkeen lisää. Tilauksilla oli eroa noin viikko ja tilausnumeroissa ero noin 1500 eli kyllä siellä jonoa on. Siitä ei ole sitten hajuakaan mihin tahtiin AS24 pystyy tuota purkamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Jahas. Ekaa kertaa tuli väärä tuote. 1/3 laatikosta oli väärää tuotetta. Piti olla Grolsia niin on Heinekeniä. Tilaus ihan oikein mutta toimitettu väärä tuote.

Eli mites toi Alkostore24 rekalamointi nyt sitten menee? Onko joku tietty maili mihin pitää lähettää viestiä vai ihan vaan tää perus Info@alkostore24.com ?
Ja voiko laittaa suomeksi vai pitääkö vääntää lontoota?
Itse itselleni vastaten:
Pistin viestiä liikkeeseen josta tulikin juuri se että tuote vaihdettu koska ei ollut toista saatavilla ja kiireen takia eivät ehtineet ilmoittamaan.
Asia on loppuunkäsitelty, ei tosta jaksa vääntää ja ihan ymmärrettävää kiireessä. Saisivat vaan laittaa edes jonkun lapun mukaan että jotain on vaihdettu.
 
Itse itselleni vastaten:
Pistin viestiä liikkeeseen josta tulikin juuri se että tuote vaihdettu koska ei ollut toista saatavilla ja kiireen takia eivät ehtineet ilmoittamaan.
Asia on loppuunkäsitelty, ei tosta jaksa vääntää ja ihan ymmärrettävää kiireessä. Saisivat vaan laittaa edes jonkun lapun mukaan että jotain on vaihdettu.

On tuo "Laitetaan tää toinen tuote, eiköhän sekin kelpaa"-tyyli silti hieman erikoista vaikka kiire on :) Hitusen jännittää kun olen kohta laittamassa ensimmäistä omaa tilausta.

Vähemmän ketuttais jos tulis ees selityksen kanssa joku alennuskoodi mukana, jolla saa seuraavasta tilauksesta alennusta. Niin sanottu "vastaava tuote" on kuitenkin aina väärä tuote siihen nähden mitä asiakas tilasi etenkin jos tästä vaihdosta ei millääntavoin ilmoiteta suurelle osalle tilaajista. Tuolla menolla voi asiakastyytyväissyys laskea nopeastikin vaikka ruuhkaa nyt onkin ja rahaa tilauksista tulee kovaa vauhtia.
 
Nojuu, niin mä vähän arvelinkin että joku tommonen pykälä löytyy. Ei tää toki ole mikään maailmanloppu, harmittaa vaan kun niin odottelin viikkotolkulla ja sieltä tulee eri tuote :D
Pääasia että Newcastle oli oikea.
Useimmille ihmisille Grolschilla ja Heinekenillä ei ole käytännössä mitään eroa. Mutta jos sinulle on, niin kyllä sinä voit reklamoida, sillä toimitusehdoissa sanotaan, että tuote voidaan korvata, vain jos kuluttaja hyväksyy vaihdon kirjallisesti:

g) Im Falle der Nichtverfügbarkeit eines bestellten Artikels, behält sich die ALKO-STORE24 gegenüber Verbrauchern vor, eine in Qualität und Preis gleichwertige Leistung (Ware oder Dienstleistung) zu erbringen, sofern dieses für den Kunden zumutbar ist und dieser schriftlich der Ersatzlieferung zustimmt.
 
Useimmille ihmisille Grolschilla ja Heinekenillä ei ole käytännössä mitään eroa. Mutta jos sinulle on, niin kyllä sinä voit reklamoida, sillä toimitusehdoissa sanotaan, että tuote voidaan korvata, vain jos kuluttaja hyväksyy vaihdon kirjallisesti:

g) Im Falle der Nichtverfügbarkeit eines bestellten Artikels, behält sich die ALKO-STORE24 gegenüber Verbrauchern vor, eine in Qualität und Preis gleichwertige Leistung (Ware oder Dienstleistung) zu erbringen, sofern dieses für den Kunden zumutbar ist und dieser schriftlich der Ersatzlieferung zustimmt.
Voi sitä alkaa vääntämään mutta ei jaksa. Kyllä ne juotua tulee. Jos Newcastle olis vaihtunu ni sitten olis eri asia :D
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Useimmille ihmisille Grolschilla ja Heinekenillä ei ole käytännössä mitään eroa. Mutta jos sinulle on, niin kyllä sinä voit reklamoida, sillä toimitusehdoissa sanotaan, että tuote voidaan korvata, vain jos kuluttaja hyväksyy vaihdon kirjallisesti:

g) Im Falle der Nichtverfügbarkeit eines bestellten Artikels, behält sich die ALKO-STORE24 gegenüber Verbrauchern vor, eine in Qualität und Preis gleichwertige Leistung (Ware oder Dienstleistung) zu erbringen, sofern dieses für den Kunden zumutbar ist und dieser schriftlich der Ersatzlieferung zustimmt.

Useimmille ihmisille nimenomaan on väliä sillä, mitä olutta he ostavat. Eikä välttämättä tarvitse mennä edes mihinkään kalliisiin erikoisoluisiin. Jotakin voi ärsyttää jo se, jos Slotsin sijasta tulee Lapin Kultaa, tai päinvastoin.

Koska Alkostore24 käy selkeästi suomalaisille suunnattua kauppaa (esim. suomenkieliset sivut), sitoo sitä suomalainen lainsäädäntö kuluttajansuojassa. Tuo "vaihtelemme tuotteita miten huvittaa" ei ole oikein linjassa sen kanssa, vaan toimitettavan tuotteen on vastava ilmoitettuja tuotetietoja. Eikä siinä auta se, että jonnekin sivun kätköihin on kielellä tai toisella heitetty maininta, että kauppa voi vaihdella tuotteita.

Mutta nuo ovat ihan saman tason asioita kuin Norrlogin käsitykset, että he eivät vastaa lähetyksistä, ellei niitä ole erikseen vakuutettu. Kyllä muuten tasan tarkkaan vastaa niissä tietyissä rajoissa, jos laitettaisiin kova kovaa vastaan. Mutta kukapa noista jaksaisi tapella.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Vanha tuttu Bier & Wein Versand - News & Angebote auf unserer Startseite kuusi vuotta edellisestä tilauksesta ja uusi 23.5. Maksu vain tilisiirrolla, ennen toimi paypal eli melkein kuin cdr levyjä tilailisi. Postikulut neljälle minikegille oli 25.9€ vaikka sivuston mukaan olisi pitänyt olla halvempi. 10.6 oli paketti perillä. Onko touhussa mitään järkeä verrattuna esim. funfass.de en tiedä.
 
Kestääkö lava tilausten toimitukset kauemmin kun pienten ? Tuntuu pöljältä jos näin on. Jäänyt vaan sellanen mielikuva keskusteluja lukiessa.
 
Kestääkö lava tilausten toimitukset kauemmin kun pienten ? Tuntuu pöljältä jos näin on. Jäänyt vaan sellanen mielikuva keskusteluja lukiessa.

Mitä pöljää siinä on? Minun mielestäni on varsin luonevaa, että jos tilaat kolme laatikkoa bissejä, niin ne todennäköisemmin löytyy suoraan firman varastosta kuin jos tilaat 110 koppaa sitä samaa bisseä. Voisi myös kuvitella, että sen reilu sadan bisselaatikon lavan kokoaminen vie hieman enemmän aikaa kuin nakata kolme bisselaatikkoa standardikokoiseen pahvilaatikkoon ja heittää teipit ja osoitetarra päälle.
 
Mitä pöljää siinä on? Minun mielestäni on varsin luontevaa, että jos tilaat kolme laatikkoa bissejä, niin ne todennäköisemmin löytyy suoraan firman varastosta kuin jos tilaat 110 koppaa sitä samaa bisseä. Voisi myös kuvitella, että sen reilu sadan bisselaatikon lavan kokoaminen vie hieman enemmän aikaa kuin nakata kolme bisselaatikkoa standardikokoiseen pahvilaatikkoon ja heittää teipit ja osoitetarra päälle.
Haettiin ilmeisesti tilannetta jossa asiakas ostaa yhtä ja samaa tuotetta täsmälleen samankokoisen trukkilavallisen mitä myyjälle toimitetaan.
Silloin myyjän ei tarvitse kuin liimata osoitetarra ja nostaa trukilla autoon.
 
Kukaan muu tilannnut täältä?

No en ainakaan noilla hinnoilla tule tilaamaankaan. Kyselinkin, että onko eurolavakuljetus sen verran edullinen et tuolta kannattaa tilata? Noi hinnathan on aivan mielettömän suolaset ja mitään erikoistuotteita ei ole. En pientilaajana nää ainakaan et tuolta juurikaan mitään säästää (entiä lonkeroista sitten, ne on niin suolasen hintasia kaupassa etten muista edes, tuolla 23-24e laatikko).
 
No satasenhan se kuljetuksineen makso että sai kaks lootaa tarjouskaljaa:p
Eipä siinä, hyvä hommata jo talven lämmikkeitä juuh..

Screenshot_20210610-140228.png
 
Onko jollain kokemusta reklamaation tekemisestä alko24plus-kauppaan rikkoutuneesta tuotteesta? Nettisivujen reklamaatio-osiota en saa toimimaan.
 
Tilannepäivitystä Alkostore24 osalta. Ihme on tapahtunut. Seurantaan paukahti hetki sitten tieto, että tilaus pakattu ja odottaa noutoa.

Kyseessä parin boksin tilaus sekalaisia juomia. Tilaus tehty 26.5 illalla ja tilausnumeroissa mennään #22635xx paikkeilla.

Tilasin myös toisen satsin Alkostore24 ja tilauspäivä oli 2.6. Aiemman tilauksen aikana muutama tuote oli loppu, joten tilasin varastotäydennyksen jälkeen lisää. Tilauksilla oli eroa noin viikko ja tilausnumeroissa ero noin 1500 eli kyllä siellä jonoa on. Siitä ei ole sitten hajuakaan mihin tahtiin AS24 pystyy tuota purkamaan.
Mistä löytyy tuo seuranta. Minulla 3.6. tehty tilaus ja nyt näyttää ainakin Tilauksen tiedot ja Lähetykset kohdissa että lähetetty.
Norrlogin seuranta ilmoittaa edelleen, että ei ole vielä edes pakattu.
 
Mistä löytyy tuo seuranta. Minulla 3.6. tehty tilaus ja nyt näyttää ainakin Tilauksen tiedot ja Lähetykset kohdissa että lähetetty.
Norrlogin seuranta ilmoittaa edelleen, että ei ole vielä edes pakattu.

Alkostoren "oma seuranta" on koko ajan näyttänyt lähetettyä, mutta vasta tänään päivittyi tuo Norrlogin seuranta.

Se oli sen 10-11 arkipäivää siinä "dokumentit printattu" kohdassa ja sitten tänää tuli ilmoitus, että pakattu ja odottaa noutoa.
 
Onko jollain kokemusta reklamaation tekemisestä alko24plus-kauppaan rikkoutuneesta tuotteesta? Nettisivujen reklamaatio-osiota en saa toimimaan.
Reklamaatio sivu ei toimi tosiaankaan. Sähköpostiosoite löytyy niiden sivulta. Jos kuljetuksessa mennyt rikki, kuljetusyhtiö on ehkä vastuussa. Jos Norrlog, pitää olla vakuutettu kuljetus että korvaa..
 
Reklamaatio sivu ei toimi tosiaankaan. Sähköpostiosoite löytyy niiden sivulta. Jos kuljetuksessa mennyt rikki, kuljetusyhtiö on ehkä vastuussa. Jos Norrlog, pitää olla vakuutettu kuljetus että korvaa..

Paypalin kautta sitten vaan vaatimusta. Norrlogin mussutus "ei vakuutusta, ei mitään korvausta" kannattaa jättää omaan arvoonsa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 841
Viestejä
4 485 426
Jäsenet
74 005
Uusin jäsen
S Mike

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom