Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
07.08.2020
Viestejä
35
Hello,
There is a new comment to your ticket #*******

Alkojuomat x... tilauksia 20-28.11.....

Pakattu päin pee:tä 3 loota per til, 2 lähetys saapui, 1 ja 2 loota eri pakettin , puolet puutui, 5 tilauksesta ei o tietoa...

Hyvää joulua :)
No voehan räkä. Ja minä kun tein niin kuin isommat edellä samalla aikajaksolla, eli tilaus alkojuomista ja kuljetus norrlogilta :).

Alkojuomilta tuli 4.12 email: "Tilaus on täysin keräilty ja valmis", mutta ei vaan näy eikä kuulu. Norrlogilta tiedustelin seurantakoodia, mutta en ihmettelisi jos saisin samat selitykset kuin sinä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 306
Näitä tapauksia varten on hauska pitää muutama Originelli ja Cooli varastossa kaksoissokkoketta varten. Tuplana siksi, jotta pääsee näkemään itsekin maistajan tuskan kun tajuaa, että sokkona ei yllättäen tunnistakaan aitoa ja kaikki maistuu erilaiselle).

Kovaäänisimmät yleensä eivät tunnista lonkeroa ja valitsisivat mielummin coolin "varmana lonkerona" haukkuen ja yökötellen teatraalisesti aidolle.
Ei siihen silmiä tarvitse. Sen hiivan erottaa nenällä.
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
239
Tulivesi toimii aika liukkaasti, eilen joskus kolmen - neljän aikaan päivällä tilaus sisään ja ennen klo 9 aamulla sähköposti että on pakattu ja noudettu. Ei haittaa vaikka ei olisikaan ensiviikolla perillä, kunhan on sitä seuraavalla viikolla. Edellisen ja ensimmäisen tilauksen kanssa siellä vähän sössittiin, vääriä tuotteita tilauksessa, mutta annettiin lohdutukseksi alennuskoodi ja nythän se piti hyödyntää.
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
239
Itse laitoin 6.12 Tuntematonta Sotilasta seurataessa tilauksen menemään, ei taida ehtiä Jouluksi tulemaan.

Alkot .eu tilaus myös laitettu 7.12, seurantakoodi tuli mutta mitään ei oo tapahtu tällä viikolla.
Mites. onko tuon Alkot.eu :n tilaus tullut perille? Tuliko postin vai matkahuollon toimesta?
 
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
210
Mites. onko tuon Alkot.eu :n tilaus tullut perille? Tuliko postin vai matkahuollon toimesta?
Arrival to post office 14.12.2020 klo:00.15
Viimesin päivitys. Eli en tie missä menee, oon koittanu postin ja matkahuollon seurantaan laittaa samaa tunnusta, ilman tulosta.
 

F1sU

Tukijäsen
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
36
Arrival to post office 14.12.2020 klo:00.15
Viimesin päivitys. Eli en tie missä menee, oon koittanu postin ja matkahuollon seurantaan laittaa samaa tunnusta, ilman tulosta.
Meillä näyttää olevan tulossa paketit samassa kuormassa. Oma kuitattu 14.12 klo 00:16. Jospa nuo vielä jouluksi tulisivat.
 
Liittynyt
10.12.2019
Viestejä
77
7.12 tilattu Netpris 2 pahvilaatikkoa tavaraa. Tänään aamulla budbee kyseli aikaikkunaa ja haluttua päivää toimitukselle. No tänään sen näkee tuleeko klo 17-22 kaikki perille. Ennen tätä päivää pakettia ei tosiaan voinut seurata että vähän yllätyksenä tuli näin nopea toimitus. 10.12 Netpris ilmoitti pakanneensa ja luovuttaneensa paketit shippiille.
 

SK.

Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
44
Aika kovaa vauhtia kyllä yhden kiinnostavimman nettikaupan taso laskee. Näemmä päivälleen neljä kuukautta sitten tein ko. firmasta ensitilaukseni. Sen jälkeen postikulut on ehtinyt jo lähes tuplaantua ja tuotteiden hinnatkin ovat nousseet järjestäin keskimäärin n. 10 %. No, nuo toimitusviiveet menee sentään sesongin piikkiin.
Tämä kyllä pistää harmittamaan. Itsekin ihmetellyt tuota nopeaa BerliininPullon hintojen nousua, mutta eipä taida silti olla parempia varteenotettavia vaihtoehtoja vahvempien tilaajille?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
28
Alkot.eu ensimmäinen tilaus laitettu 3.12., seurantakoodi saatu 8.12. ja Matkahuollossa oli noudettavissa 14.12. Tuo tilaus meni kuten pitikin ja seurantakoodin jälkeen uskalsin laittaa toisen tilauksen sisään.

Toisen tilauksen kanssa sitten onkin eri tilanne. Tilaus sisään 9.12., jolloin myös maksettu kuljetus tilisiirrolla. 11.12. tullut Paypalin kautta viesti seurantanumerosta, mutta numero on sama edellisessä tilauksessa. Kyselin heti tuolloin 11.12. sähköpostitse sekä alkot.eu:sta että perille.eu:sta, sekä myöhemmin alkot.eu sivuilta löytyvän tilauksen viestikentän kautta, onko tilaus todella lähetetty ja oisko uutta seurantanumeroa tiedossa, mutta ilmeisesti on sen verran kiire kun eivät viesteihin vastaa. Samaan aikaan tilasin myös Alkc.fi pari laatikkoa jotka tulivat perille eilen. Tällä hetkellä en voi Alkot.eu:ta suositella, kun harrastavat radiohiljaisuutta ja seurantakooditkin ilmoitellaan edellisestä tilauksesta. Toivottavasti saavat homman toimimaan ja jatkossa voisivat Alkc.fi kanssa kilpailla.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 598
Viime viikon tiistaina tilattu Netpris-paketti tulossa illalla kamumehiläisen kuljettamana. 7 arkipäivää, ei huono.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 258
Ei siihen silmiä tarvitse. Sen hiivan erottaa nenällä.
Sepä se huvittavaa onkin, kun se erottaminen näillä loppuu heti kun tavara on kaadettu lasiin. Sokkokoe tarkoittaa sitä, että koehenkilö ei tiedä mitä nauttii. Se ei liity silmiin mitenkään.

Itse kyllä pystyn sen "hiivan" erottamaan. Viinipohjasta tuleva happamuus (tod näk maitohapot). Aidossa parasta on raikas katajanmarja, joka puskee ginistä läpi.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Sepä se huvittavaa onkin, kun se erottaminen näillä loppuu heti kun tavara on kaadettu lasiin. Sokkokoe tarkoittaa sitä, että koehenkilö ei tiedä mitä nauttii. Se ei liity silmiin mitenkään.

Itse kyllä pystyn sen "hiivan" erottamaan. Viinipohjasta tuleva happamuus (tod näk maitohapot). Aidossa parasta on raikas katajanmarja, joka puskee ginistä läpi.
Itse olen päätynyt kohtuuhintaisiin gineihin (ei halvimpiin) ja Schweppesin tonic tölkkeihin. Laskeskelin että hintaa drinkille tulee noin 1,7 € kun tilaa Saksasta, eli samaa luokkaa kuin Brewdogin oluet.

Eli giniä (Barrister appelsiinigini oli kiva yllätys) vaan lasin pohjalle, kunnolla jäitä, tonikki tölkki, limeä (säilyy pitkään jääkaapissa), muutama jäinen karpalo vaikka ja voi lisätä jollain tavalla jotain makeutta sinne lisäksi jos sellaista vaihtelua haluaa.

Omasta mielestäni paljon parempaa kuin nämä Original Long Drinkit edes, mutta onhan tuo hieman kalliimpaa tietysti. Erittäin helppo tehdä ja voi vielä teeskennellä että se on terveellistä kun on limeä ja karpaloita.
 
Viimeksi muokattu:

KUK

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
521
Jännä ettei automaatit ole vaihtoehtoina ja Kotiinkuljetuksessa heti tuo "Vaihtoehto myös jättää ovelle"-mahdollisuus. En luota naapureihin, joten pitänee ohjata ruuhkaiseen noutopisteeseen :mad:
1608215975275.png
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
160
Hiukan on hakusessaan ilmeisesti tämän alkot.eu putiikin toimitukset. Itse tilasin 3.12 myös ja tuli tällä viikolla kotiin toimituksena paketti matkahuollon kautta (jakopakettina eli ei mitään ennakkoilmoituksia ja jos en olisi kotona ollut, olisivat vieneet noutopisteeseen).

Alkot.eu ensimmäinen tilaus laitettu 3.12., seurantakoodi saatu 8.12. ja Matkahuollossa oli noudettavissa 14.12. Tuo tilaus meni kuten pitikin ja seurantakoodin jälkeen uskalsin laittaa toisen tilauksen sisään.

Toisen tilauksen kanssa sitten onkin eri tilanne. Tilaus sisään 9.12., jolloin myös maksettu kuljetus tilisiirrolla. 11.12. tullut Paypalin kautta viesti seurantanumerosta, mutta numero on sama edellisessä tilauksessa. Kyselin heti tuolloin 11.12. sähköpostitse sekä alkot.eu:sta että perille.eu:sta, sekä myöhemmin alkot.eu sivuilta löytyvän tilauksen viestikentän kautta, onko tilaus todella lähetetty ja oisko uutta seurantanumeroa tiedossa, mutta ilmeisesti on sen verran kiire kun eivät viesteihin vastaa. Samaan aikaan tilasin myös Alkc.fi pari laatikkoa jotka tulivat perille eilen. Tällä hetkellä en voi Alkot.eu:ta suositella, kun harrastavat radiohiljaisuutta ja seurantakooditkin ilmoitellaan edellisestä tilauksesta. Toivottavasti saavat homman toimimaan ja jatkossa voisivat Alkc.fi kanssa kilpailla.
 

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
380
Jännä ettei automaatit ole vaihtoehtoina ja Kotiinkuljetuksessa heti tuo "Vaihtoehto myös jättää ovelle"-mahdollisuus. En luota naapureihin, joten pitänee ohjata ruuhkaiseen noutopisteeseen :mad:
Mun mielestä tuon noutopisteen takana löytyi ainakin itsellä myös pakettiautomaatit?
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Jännä ettei automaatit ole vaihtoehtoina ja Kotiinkuljetuksessa heti tuo "Vaihtoehto myös jättää ovelle"-mahdollisuus. En luota naapureihin, joten pitänee ohjata ruuhkaiseen noutopisteeseen :mad:
Kotiinkuljetuksen takaa löytää myös sellaisen vaihtoehdon, että jos et ole kotona niin sitten vievät noutopisteeseen.

Tämä on toiminut itselläni hyvin, ei ole käynyt niin että eivät edes aio koittaa ovelle kuljetusta, mutta varmasti kuskeissa on eroja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.04.2017
Viestejä
62
Hyvä kokemus Netpris + budbee kuljetuksesta. Tänne laitan rahat jatkossakin. Juomat kotiin 8 päivässä näin joulun alla. 10e postikulut tuntuu halvalta ihan riittävään määrään punaviinia ym. Ja vielä budbee ohjelma näyttää hyvin toimitusajan. Ihan minuutilleen ei mennyt, mutta hyvin kuitenkin. Sääliksi kävi kaveria kun joutui kantamaan 2 tilausta 3 kerrokseen ilman hissiä. Ja heti takaisin alas puuskuttaen seuraavaa tilausta viemään. :thumbsup:
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Hyvä kokemus Netpris + budbee kuljetuksesta. Tänne laitan rahat jatkossakin. Juomat kotiin 8 päivässä näin joulun alla. 10e postikulut tuntuu halvalta ihan riittävään määrään punaviinia ym. Ja vielä budbee ohjelma näyttää hyvin toimitusajan. Ihan minuutilleen ei mennyt, mutta hyvin kuitenkin. Sääliksi kävi kaveria kun joutui kantamaan 2 tilausta 3 kerrokseen ilman hissiä. Ja heti takaisin alas puuskuttaen seuraavaa tilausta viemään. :thumbsup:
Mulle postimies vitsaili kerran, että jos asuisit kerrostalossa niin saisit itse kantaa ylös. :D
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 932
Myöskin huomiona se, että ei kannata runoilla mitään häitä yms ellei oikeasti ole, monta keissiä kaatunut siihen kun verottaja pyytänyt mustaa valkoisella häistä yms. ihan rehellisesti toteaa et olen alkoholisti ja koko paali on omaan käyttöön, verottaja ei tätä voi todistaa eikä sun tarvitse sen enempää liirumlaarumia keksiä. sen enempää ei kannata runoilla koska verottaja koittaa kaataa koko paskan ostajan niskaan, kaikessa kannattaa vähätellä omaa osallisuutta sekä hahmotella teksti niin, että olet itse järkännyt kuljetuksen yms. Verottajaa ahdistaa kun halpaa viinaa tulee vuosi vuodelta enemmän rajojen yli eikä valtio kostu siitä senttiäkään.
Eikö tuo kannata tehdä juuri toisinpäin eli korostaa sitä joka välissä, että myyjä järjesteli kuljetuksen myynnin yhteydessä ja hän itse vain klikkaili menemään siitä eteenpäin ja maksoi pyydetyt summat?

Nimittäin jos kuljetuksen järjestelee itse, niin kyseessä on silloin etäosto ja niistä on itse verovelvollinen Suomen verottajalle.

Jos taas myyjä järjestää kuljetuksen, niin kyseessä on etämyynti ja verojen maksu on myyjän murhe.
 
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
210
Meillä näyttää olevan tulossa paketit samassa kuormassa. Oma kuitattu 14.12 klo 00:16. Jospa nuo vielä jouluksi tulisivat.
No toivotaa että tulis, ei nyt kauhee hyvää kuvaa oo tullu tästä toimituksesta, mutta näin joulun alla voi olla vähän kiirusta.
 

SaLe_X

Tukijäsen
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
204
Tuli tilattua Discandoosta reilu viikko sitten. Discandoon mukaan lasti on lähtenyt kuriirin kyydillä viime viikon perjantaina, mutta Postnordin seurannassa ei näy mitään liikettä. Onko muut tilailleet viime aikoina Postnordin kautta, onko millaisia toimitusaikoja ollut ja/tai ongelmia seurannan kanssa?

Tajusin vasta jälkikäteen Googlata kuinka surkea kuriirifirma Postnord oikeasti onkaan. Saas nähdä :btooth:
 
Liittynyt
04.10.2020
Viestejä
22
Hyvä kokemus Netpris + budbee kuljetuksesta. Tänne laitan rahat jatkossakin. Juomat kotiin 8 päivässä näin joulun alla. 10e postikulut tuntuu halvalta ihan riittävään määrään punaviinia ym. Ja vielä budbee ohjelma näyttää hyvin toimitusajan. Ihan minuutilleen ei mennyt, mutta hyvin kuitenkin. Sääliksi kävi kaveria kun joutui kantamaan 2 tilausta 3 kerrokseen ilman hissiä. Ja heti takaisin alas puuskuttaen seuraavaa tilausta viemään. :thumbsup:
Netpris(kohtuullinen) + Budbee(kuljetus superia). :love:

Tuo Budbee on ihan loistava palvelu.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 155
Tuli tilattua Discandoosta reilu viikko sitten. Discandoon mukaan lasti on lähtenyt kuriirin kyydillä viime viikon perjantaina, mutta Postnordin seurannassa ei näy mitään liikettä. Onko muut tilailleet viime aikoina Postnordin kautta, onko millaisia toimitusaikoja ollut ja/tai ongelmia seurannan kanssa?

Tajusin vasta jälkikäteen Googlata kuinka surkea kuriirifirma Postnord oikeasti onkaan. Saas nähdä :btooth:
PostNord on ollut totaalisen ongelmaton ja varsin nopea. Mobiiliappi myös hienosti löytää lähetykset automaattisesti mailin tai puhelinnumeron perusteella, jos esim lähettäjä ei (vahingossa tai systemaattisesti) toimita oikeita tietoja.
 

SaLe_X

Tukijäsen
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
204
PostNord on ollut totaalisen ongelmaton ja varsin nopea. Mobiiliappi myös hienosti löytää lähetykset automaattisesti mailin tai puhelinnumeron perusteella, jos esim lähettäjä ei (vahingossa tai systemaattisesti) toimita oikeita tietoja.
Juu tuo mobiiliappi oli kyllä kätevän oloinen, harmi ettei seuranta vaan päivity ainakaan toistaiseksi. Jonkun verran tosiaan luin huonoja kokemuksia, mutta ilmeisesti aika paikkakuntakohtaista ja alihankkijasta riippuvaa kuinka hyvin Postnordin jakelu toimii...
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
165
Eikö tuo kannata tehdä juuri toisinpäin eli korostaa sitä joka välissä, että myyjä järjesteli kuljetuksen myynnin yhteydessä ja hän itse vain klikkaili menemään siitä eteenpäin ja maksoi pyydetyt summat?

Nimittäin jos kuljetuksen järjestelee itse, niin kyseessä on silloin etäosto ja niistä on itse verovelvollinen Suomen verottajalle.

Jos taas myyjä järjestää kuljetuksen, niin kyseessä on etämyynti ja verojen maksu on myyjän murhe.
Verojuristi Miika Härkönen vastaa:

Joudut maksamaan alkoholiveron ja juomapakkausveron, jos järjestät alkoholijuomien kuljetuksen Suomeen itse, koska kyseessä on etäosto.

Jos sen sijaan ostat esimerkiksi saksalaisesta nettikaupasta viiniä siten, että tuotteiden valitsemisen jälkeen nettikauppa ehdottaa tietyn kuljetusyrityksen valitsemista, olet hankkinut juomasi etämyynnistä, eikä sinulla ole velvollisuutta maksaa ostoistasi valmisteveroja.

Alkoholin nettikauppa on yleensä etämyyntiä. Etämyynnissä myyjä vastaa kaikista veroseuraamuksista. Jos myyjä esimerkiksi ohjaa nettisivuillaan ostajaa käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä, kysymyksessä on etämyynti.

Korjaus, Juurikin näin. Aivan oikeassa olet. korjataan.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 932
Verojuristi Miika Härkönen vastaa:

Joudut maksamaan alkoholiveron ja juomapakkausveron, jos järjestät alkoholijuomien kuljetuksen Suomeen itse, koska kyseessä on etäosto.

Jos sen sijaan ostat esimerkiksi saksalaisesta nettikaupasta viiniä siten, että tuotteiden valitsemisen jälkeen nettikauppa ehdottaa tietyn kuljetusyrityksen valitsemista, olet hankkinut juomasi etämyynnistä, eikä sinulla ole velvollisuutta maksaa ostoistasi valmisteveroja.

Alkoholin nettikauppa on yleensä etämyyntiä. Etämyynnissä myyjä vastaa kaikista veroseuraamuksista. Jos myyjä esimerkiksi ohjaa nettisivuillaan ostajaa käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä, kysymyksessä on etämyynti.

Korjaus, Juurikin näin. Aivan oikeassa olet. korjataan.

"Alkoholin tilaaminen ulkomailta
Kun tilaat ulkomailta alkoholia omaan käyttöön, verotukseen vaikuttaa muun muassa se
  • mistä maasta tuotteet tulevat
  • vastaako tavaran kuljetuksesta myyjä vai ostaja.
Tilaatko alkoholia EU-maasta vai sen ulkopuolelta?


Tilaan alkoholia EU:n ulkopuolelta Suomeen

Tilaan alkoholia EU-maasta

Kuka järjestää tuotteiden kuljetuksen?

Kun järjestät kuljetuksen itse, kyseessä on etäosto.
Kun myyjä järjestää kuljetuksen, kyseessä on etämyynti. Etämyynnistä on kyse esimerkiksi silloin kun myyjä ohjaa internetsivuillaan tilauksen yhteydessä käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai jotenkin muuten osallistuu kuljetusta koskeviin järjestelyihin.


Myyjä järjestää tuotteiden kuljetuksen (etämyynti)

Järjestän tuotteiden kuljetuksen itse (etäosto)

Tuohon kun ruksii yltä "Myyjä järjestää tuotteiden kuljetuksen (etämyynti)"

-->


Ostajana sinun ei tarvitse maksaa valmisteveroa

Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen."
 
Liittynyt
23.01.2020
Viestejä
19
Noniin, alkostore24:lla meni 17 päivää, että paketti lähti. Spritboxilla meni 12 päivää lähettämiseen. Netprisillä saapui paketti 15 päivässä eli se on nopein, sitten Spritbox hyvänä kakkosena.

Toisin sanoen tekisi turhan tiukkaa että vielä nyt tilatut tuotteet ehtisivät uudeksi vuodeksi. Alkc varmaan paras paikka yrittää sellaista jos tarvetta.
Itsellä 17 päivää A24 tilauksesta (30.11.) tuli täyteen eilen ja menetin toivoni tilauksen saapumisesta jouluksi. -tuotteet nimittäin edelleen "dokumentit tulostettu" tilassa. Pistin toiveikkaana Alkc.fi paikon tulille eilen illasta ja pari tuntia sitten Kuljetus.eu ilmoitti tilaukseni olevan käsittelyssä. Edellinen tilaus heiltä kuun vaihteessa saapui 8:ssa päivässä.

Pieni toive elää josko jopa jouluksi saapuisi ja voisi välttää Alkon tältä vuodelta. Nopeaa on heillä toiminta ja kyseenalaistamatonta etämyyntiä. Valikoima ei tosin kovin häävi eikä hinnatkaan halvimmat, mutta kyllä tämä palvelu valtion apteekin voittaa any day.
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
Onnistuuko että jos ostaa saksalaisesta nettikaupasta sata kiloa juomia niin ihan mikä vaan saksasta tuovista kuljetusfirmoista ottaa sen vietäväkseen? Nettikauppojen sivuja tutkittuani olen saanut käsityksen, että niillä on yhteistyösopimuksia tiettyjen kuljetusfirmojen kanssa ja jos yrittäisi ottaa kuljetuksen ulkopuoliselta firmalta niin se ei onnistuisi.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Onnistuuko että jos ostaa saksalaisesta nettikaupasta sata kiloa juomia niin ihan mikä vaan saksasta tuovista kuljetusfirmoista ottaa sen vietäväkseen? Nettikauppojen sivuja tutkittuani olen saanut käsityksen, että niillä on yhteistyösopimuksia tiettyjen kuljetusfirmojen kanssa ja jos yrittäisi ottaa kuljetuksen ulkopuoliselta firmalta niin se ei onnistuisi.
Jos järjestät kuljetuksen, johon myyjä ei ohjaa, niin se on etäosto ja joudut luultavasti maksamaan verot. En ymmärrä miksi haluaisit niin tehdä?

Esim. Spritbox ja Netpris ovat hyviä varmoja etämyyntipaikkoja.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
595
Onnistuuko että jos ostaa saksalaisesta nettikaupasta sata kiloa juomia niin ihan mikä vaan saksasta tuovista kuljetusfirmoista ottaa sen vietäväkseen? Nettikauppojen sivuja tutkittuani olen saanut käsityksen, että niillä on yhteistyösopimuksia tiettyjen kuljetusfirmojen kanssa ja jos yrittäisi ottaa kuljetuksen ulkopuoliselta firmalta niin se ei onnistuisi.
En tiedä onnistumisesta?
Miksi ulkopuolinen kuljettaja? Tuossa tapauksessa sinä järjestät itse kuljetuksen ja olet siten silloin verovelvollinen. (etäosto)
 
Liittynyt
22.03.2020
Viestejä
114
Tuli tilattua Discandoosta reilu viikko sitten. Discandoon mukaan lasti on lähtenyt kuriirin kyydillä viime viikon perjantaina, mutta Postnordin seurannassa ei näy mitään liikettä. Onko muut tilailleet viime aikoina Postnordin kautta, onko millaisia toimitusaikoja ollut ja/tai ongelmia seurannan kanssa?

Tajusin vasta jälkikäteen Googlata kuinka surkea kuriirifirma Postnord oikeasti onkaan. Saas nähdä :btooth:
Voi olla hyvinkin paikkakuntakohtaista Postnordin toimivuus. Täällä Kaakkois-Suomessa ei todellakaan toimi. Sovitaan päivä ja toimitusaika, ei kuulu, ei näy Postnordia. Seuraavana päivänä tulee viesti, nouda terminaalista. Jos et nouda pian, lähetämme tuotteet takaisin. Kysyt miksi ei tuotu kotiovelle? Kuljettajalle ei aukaistu ovea, asiakasta ei tavoitettu puhelimitsekkaan. Ei varmasti tavoitettu, kun ei käydä ovella, eikä soiteta. Tänään piti tulla 8-16 paketti, eipä tullut. Siirretty toimitus huomiseksi, ei tietoa miten ja minne, kotitoimitus maksettu...
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
Ajattelin, että kun kuljetusfirmoissa on kalliimpia ja halvempia, hitaampia ja nopeampia jne., niin olisi mukavaa jos voisi valita kaikista niistä mieleisensä firman kuljettamaan. Mutta se valinnanvapaus taitaa olla vaan tyhjää puhetta nettikaupoilta, että näyttäisi siltä ettei ne ole sidoksissa tiettyihin kuljetusfirmoihin.

Jos järjestät kuljetuksen, johon myyjä ei ohjaa, niin se on etäosto ja joudut luultavasti maksamaan verot. En ymmärrä miksi haluaisit niin tehdä?
Luulin että kaikki lastit kuljetusfirmasta riippumatta tulevat pääsääntöisesti perille ilman ongelmia (ja veroja) ja jos lasti jää tullin hampaisiin, niin sitten ne karhuaisi veroja joka tapauksessa ja siihen sitten voisi yrittää kuljetusfirman kytköksistä riippuen vängätä vastaan, että ei se mun vastuulla ole vaan sen nettikaupan.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 932
Ajattelin, että kun kuljetusfirmoissa on kalliimpia ja halvempia, hitaampia ja nopeampia jne., niin olisi mukavaa jos voisi valita kaikista niistä mieleisensä firman kuljettamaan. Mutta se valinnanvapaus taitaa olla vaan tyhjää puhetta nettikaupoilta, että näyttäisi siltä ettei ne ole sidoksissa tiettyihin kuljetusfirmoihin.
Eiköhän sen lastin saa haettua rahtiasiakirjoilla kuka tahansa sieltä myyjän terminaalista. Voi olla vain yllättävän kallis rahti silloin Suomeen sieltä jos sen yksityishenkilö tilaa sellaiselta kuljetusfirmalta joka ei ole yhteistyössä kyseisen myyjän kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
332
Luulin että kaikki lastit kuljetusfirmasta riippumatta tulevat pääsääntöisesti perille ilman ongelmia (ja veroja) ja jos lasti jää tullin hampaisiin, niin sitten ne karhuaisi veroja joka tapauksessa ja siihen sitten voisi yrittää kuljetusfirman kytköksistä riippuen vängätä vastaan, että ei se mun vastuulla ole vaan sen nettikaupan.
Luulo ei ole tiedon väärti
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
444
Tänään toi budbee kotiovelle 8.12. Netprisistä tilatut. Oluessa päiväystä vuoden 2022 alkuun. Viinipullot oli kaikki ehjinä ja hyvin pakattu.
Ehdin jo kesällä vannoa olla tilaamatta kyseisestä puljusta mitään, kun silloisessa tilauksessa oli vähän (paljon) vääntöä, mutta kun heillä on nyt tuo budbee, niin pitihän se testata. 12 euron kuljetusmaksuilla 20 kg halpaa viinasta kotiovelle reilussa viikossa, ei huono :tup:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
14
Netprisin tilaus tuli kyllä suhteellisen nopeasti perille ja Budbee toimi hyvin. Harmittavasti tilauksen ainoa olutlaatikko oli väärä, pils oli vaihtunut johonkin hämärään jouluolueeseen (panimo sentään oli sama). Oletteko saaneet reklamoimalla jotain hyvitystä vastaavassa tilanteessa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 404
8.12 tilattu kaksi tarjousolutlaatikkoa ja siiderilaatikko saapuivat juuri. Alko24plus.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
8.12. tilattu Alko24plussan laatikko saapui tännekin juuri. Ovella ahkerasti asioiva postinkantaja ojensi kolme olutlaatikkoa sisältävän pahvilaatikon suoraan kouraan kommentilla "siitä viikonlopuksi".

Sama postinkantaja nähtäneen ovella jälleen maanantaina. 28.11. tehty AlkoStoren tilaus nimittäin näyttää saapuneen tänään aamulla Suomeen.

10.12. tehty toinen Alko24plussan tilaus on sekin lähtenyt eilen Saksasta kohti Suomea.

Ps. Alko24plussasta tilatuissa Danish Goldissa ja Lapin Kullassa molemmissa päiväystä ensi lokakuuhun saakka.
 
Liittynyt
27.04.2020
Viestejä
10
yritin tilata henry westons vitage siideriä tuolta www.ciderhof.de .ekaks kaikki meni hyvin. maksoin juomat ja rahdin .illalla tuli sähköpostia että rahat palautetaan.eivät toimita enää suomeen vaikka sivuilla
luki toisin.nyt tarttis löytää joku toinen paikka
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
4
On kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tilaan Berlinbottlesta mitään, surkea paikka. 02.12. tehty tilaus, 04.12. tuli UPS:n seurantalinkki. Paketti ei ole liikkunut mihinkään ja eivät vastaa sähköposteihin. Alkuviikosta sitten tuli viesti, että toimitus viivästyy tammikuulle ja lupasivat antaa 10% alennusta jos tämä on ok. Vastasin tuohon viestiin, eikä siihenkään ole reagoitu mitenkään. Harmittaa kyllä kun wein-bastion lopetti toimituksen Suomeen, siellä homma toimi ihan eri tavalla kuin tässä surkuhupaisassa paikassa. Saa nähdä tulevatko viskit pääsiäiseen mennessä perille vai huijasivatko tyhmältä rahat.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
On kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tilaan Berlinbottlesta mitään, surkea paikka. 02.12. tehty tilaus, 04.12. tuli UPS:n seurantalinkki. Paketti ei ole liikkunut mihinkään ja eivät vastaa sähköposteihin. Alkuviikosta sitten tuli viesti, että toimitus viivästyy tammikuulle ja lupasivat antaa 10% alennusta jos tämä on ok. Vastasin tuohon viestiin, eikä siihenkään ole reagoitu mitenkään. Harmittaa kyllä kun wein-bastion lopetti toimituksen Suomeen, siellä homma toimi ihan eri tavalla kuin tässä surkuhupaisassa paikassa. Saa nähdä tulevatko viskit pääsiäiseen mennessä perille vai huijasivatko tyhmältä rahat.
Ruuhka-aikoihin kuten joulun aikaan kannattaa tilata hieman aikaisemmin. Tuo BerlinBottle on tietääkseni melko suosittu paikka koska niin halpaa viinaa. Että voivoi.

Olen kerran tilannut tuolta ja hyvin toimi homma.

Itse tilasin samana päivänä vielä Spritboxista varmuuden vuoksi kun täällä sanottiin että on nopea vaikka ruuhka-aika, ja tänään ilmeisesti saapuu paketti. (Edit. 2.12. tilattu Spritbox saapui tänään.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
595
yritin tilata henry westons vitage siideriä tuolta www.ciderhof.de .ekaks kaikki meni hyvin. maksoin juomat ja rahdin .illalla tuli sähköpostia että rahat palautetaan.eivät toimita enää suomeen vaikka sivuilla
luki toisin.nyt tarttis löytää joku toinen paikka
Ovat saaneet veropostia, säikähtäneet ja lopettaneet sitten Suomeen toimitukset.
 
Liittynyt
18.06.2020
Viestejä
20
Viime viikon maanantaina tilattu Alkc.fi viinaa, lonkkua ja limpparia, ja tänään tiistaina saapui Oulun matkahuollon noutopisteeseen. Ei tullut mitään tilausvahvistuksia tai seurantakoodeja, mutta osasin sitä täällä olleiden kirjoitusten perusteella vähän odottaakin. 4/5 kokemuksena ja varmaan tilaan toistekin.
Mulle tuli seurantakoodi Tilaus kuljetus.eu verkkokaupassa on valmis sähköpostissa. Tuli jo heti n.2h tilauksen jälkeen. Keskiviikkona tilattu ja koodin mukaan jo torstaina matkahuollolla. Nyt kuitenkaan paketti ei oikein etene. Lähetys on valmiina jatkamaan matkaa Matkahuollosta Helsinki se monta tuntia ja nyt 2h sitten siirtynyt helsingistä peräti Vantaalle asti ja taas Lähetys on valmiina jatkamaan matkaa Matkahuollosta Vantaa eikä etene.

Viimeksi joskus lokakuussa tilattu paketti eteni paljon nopeammin. ihmettelen silloin yks aamu kun teksitivesti oli jo, että on noudettavissa vaikka aattellin, että silloin ainakin kaks päivää vielä menee. Ilmeisesti matkahuololla nyt jotain jouluruuhkaa tai jotain?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 596
Viestejä
4 266 590
Jäsenet
71 536
Uusin jäsen
Mrmem3

Hinta.fi

Ylös Bottom