Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 012
Onko suositella EU:n sisällä olevista verkkokaupoista, joissa olisi oikeasti kattavasti eri viskejä tarjolla ? Etenkin jenkkien bourbonit maistuu ja tuntuu, että tiettyjä arvostettuja merkkejä, kuten Old Forester, Bookers, Russel's on sellaisia ettei meinaa löytyä ei sitten millään.

Monet verkkokaupat tuntuvat tarjoavan viskit ilman sen erikoisempia filttereitä, joilla pystyisi edes eri maiden tarjoamia viskejä listaamaan. Kertoo samantien ettei ole kuin perus Jack Danielssia ja vastaavia tarjolla...
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Onko suositella EU:n sisällä olevista verkkokaupoista, joissa olisi oikeasti kattavasti eri viskejä tarjolla ? Etenkin jenkkien bourbonit maistuu ja tuntuu, että tiettyjä arvostettuja merkkejä, kuten Old Forester, Bookers, Russel's on sellaisia ettei meinaa löytyä ei sitten millään.

Monet verkkokaupat tuntuvat tarjoavan viskit ilman sen erikoisempia filttereitä, joilla pystyisi edes eri maiden tarjoamia viskejä listaamaan. Kertoo samantien ettei ole kuin perus Jack Danielssia ja vastaavia tarjolla...
Berlinbottle?
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 012
@Alosi & @apek Kiitoksia suosituksesta! Ei löytynyt aivan niitä, jotka on hakusessa (esim. Old Forester 1910) mutta valikoima näytti muuten varsin hyvältä :)
 
Liittynyt
23.01.2020
Viestejä
13
Tänään laitoin pitkästä aikaa alkostoreen 3 laatikkoa tilaukseen ja toimitus norrlogin kautta. Kaikki meni ok. Maksujen jälkeen huomasin että sähköpostissa oli tilausvahvistus jossa pyydetään vielä erikseen ilmoittamaan AS24:lle kuljetusyhtiön (eli norrlogin) nimi ja ennen sitä tilaus ei lähde? Viime päivinä tilanneet, oletteko ilmoittaneet? Jos ette onko tilaus lähtenyt? Meneekö tämä nyt sitten ihan etäostoksi jos sen vielä erikseen ilmoittaa?
 
Liittynyt
14.05.2018
Viestejä
63
Kuinkahan pitkään BB jatkaa toimituksia Suomeen?
Senverran ollut siitäkin puljusta mainontaa, että eiköhän sekin laita kohta stopin Suomen tilauksiin.

...ei muutakuin etsimään taas uusia paikkoja siltä varalta, että hölösuut saa taas yhdelle kaupalle aikaiseksi vero-uhkauskirjeet Suomen viranomaisilta

Bulkkiviini/olut puljuille ihan se ja sama, vaikka niitä kuinka hehkutetaan näillä palstoilla. Niitä tulee kuitenkin uusia kuin sieniä sateella.
Mutta kyrsii suunnattomasti, kun viski ym. laatujuomakaupat laittaa ovet säppiin Suomen suuntaan yksi toisensa jälkeen.
 
Liittynyt
16.06.2020
Viestejä
239
Onko suositella EU:n sisällä olevista verkkokaupoista, joissa olisi oikeasti kattavasti eri viskejä tarjolla ? Etenkin jenkkien bourbonit maistuu ja tuntuu, että tiettyjä arvostettuja merkkejä, kuten Old Forester, Bookers, Russel's on sellaisia ettei meinaa löytyä ei sitten millään.

Monet verkkokaupat tuntuvat tarjoavan viskit ilman sen erikoisempia filttereitä, joilla pystyisi edes eri maiden tarjoamia viskejä listaamaan. Kertoo samantien ettei ole kuin perus Jack Danielssia ja vastaavia tarjolla...
Drinkology voisi olla myös yksi vaihtoehto
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
475
Hieman ihmettelen tätä pelkoa Tullista pysäyttelemässä kaljakuormia ulkomailta. Taannoin kun paketteja pysäytettiin ja pelottelulappuja laitettiin paketteihin mukaan, oli Tullilla silloin tilapäistä lisätyövoimaa joka tätä hoiti pelkästään. Näitä "apukäsiä" ei enää heidän palkkalistoiltaan löydy, joten on melko epätodennäköistä että lähetyksiä pysäyteltäisiin. Tämä toki on vain omaa järkeilyä.

Mikä taas olisi se todennäköisyys että veroja taas jälkikäteen perittäisiin?
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
23
Tänään laitoin pitkästä aikaa alkostoreen 3 laatikkoa tilaukseen ja toimitus norrlogin kautta. Kaikki meni ok. Maksujen jälkeen huomasin että sähköpostissa oli tilausvahvistus jossa pyydetään vielä erikseen ilmoittamaan AS24:lle kuljetusyhtiön (eli norrlogin) nimi ja ennen sitä tilaus ei lähde? Viime päivinä tilanneet, oletteko ilmoittaneet? Jos ette onko tilaus lähtenyt? Meneekö tämä nyt sitten ihan etäostoksi jos sen vielä erikseen ilmoittaa?
Ei tarvi ilmottaa. Itse tilasin viime viikon keskiviikkona ja pohdin samaa asiaa mutta annoin asian olla ja maanantaina tuli norrlogilta viestiä, että paketti on pakattu ja matkalla.
 
Liittynyt
11.07.2020
Viestejä
6
Moro!
Kellään mielipiteitä mitä kyseisessä tilanteessa kannattaisi tehdä?
Eli homma on sellanen et toukokuussa tuli tilattua paketti, joka on maksettu Paypallin kautta, ja Paypal on itse vahvistanut että tämä maksu on suoritettu.
Kesällä sitten Netpris laitto viestiä ettei ole maksettu josta sitten oli noin viikon kina kunnes laitoin kuvia Paypalin kanssa käydystä keskustelusta.
Hiljaista noin kuukausi kunnes viime kuussa sitten alko sama homma. Lähetin Paypalin kuitin ja lisää kuvia, ja taas oli hiljaista.
Mutta nyt sitten tuli tälläinen viesti spostiin. Pitäisiköhän vaan antaa olla tässä vaiheessa?
2020-09-17 (2).png
 
Viimeksi muokattu:

Namemma

Varjoissa marinoitunut
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
182
Moro!
Kellään mielipiteitä mitä kyseisessä tilanteessa kannattaisi tehdä?
Eli homma on sellanen et toukokuussa tuli tilattua paketti, joka on maksettu Paypallin kautta, ja Paypal on itse vahvistanut että tämä maksu on suoritettu.
Kesällä sitten Netpris laitto viestiä ettei ole maksettu josta sitten oli noin viikon kina kunnes laitoin kuvia Paypalin kanssa käydystä keskustelusta.
Hiljaista noin kuukausi kunnes viime kuussa sitten alko sama homma. Lähetin Paypalin kuitin ja lisää kuvia, ja taas oli hiljaista.
Mutta nyt sitten tuli tälläinen viesti spostiin. Pitäisiköhän vaan antaa olla tässä vaiheessa?
Kusetukselta haiskahtaa ("oikeudelliset toimet", pikaista maksua halutaan, aspan numero eri kuin sivustolla etc.)... Eihän se asiakkaan ongelma edes olisi, jos paypal ei toimita asiakkaaltaan ottamia rahoja eteenpäin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 208
Moro!
Kellään mielipiteitä mitä kyseisessä tilanteessa kannattaisi tehdä?
Eli homma on sellanen et toukokuussa tuli tilattua paketti, joka on maksettu Paypallin kautta, ja Paypal on itse vahvistanut että tämä maksu on suoritettu.
Kesällä sitten Netpris laitto viestiä ettei ole maksettu josta sitten oli noin viikon kina kunnes laitoin kuvia Paypalin kanssa käydystä keskustelusta.
Hiljaista noin kuukausi kunnes viime kuussa sitten alko sama homma. Lähetin Paypalin kuitin ja lisää kuvia, ja taas oli hiljaista.
Mutta nyt sitten tuli tälläinen viesti spostiin. Pitäisiköhän vaan antaa olla tässä vaiheessa?
Vaikuttaa joltain huijausyritykseltä mun mielestäni. Joku onnistunut kaivelemaan jotain tietoja ja yrittää nyt kusettaa. En ole itse tuolta tilannut mutta eiköhän tavarat yleensä lähde vasta kun myyjä on saanut maksun. Ei ne sun juomia olisi lähettänyt ennen maksun saamista.

Sitten tuo 'oikeudellinen toimi' on liian epämääräinen, mutta sillä saadaan pelotevaikutus ja 'hätä' vastaanottajaan. Pitäisi selkeästi ilmoittaa mihin toimiin ryhtyvät. Ja liian helposti löytyy vielä linkki jota halutaan klikattavaksi.
 
Liittynyt
30.12.2019
Viestejä
55
Spritboxin paketti tuli, niin 2 x litran jameson pulloa puuttui, laitoin reklamaatiota, katsotaan miten vastaavat (ja kuinka nopeasti). Paketin kokonaispaino kyllä kertoo, että pari kiloa kevyempi, mitä pitäisi olla. Katotaan miten etenee
No vastaus tuli, pahoittelivat keräilyvirhettä ja hyvittävät kahden jamesonin hinnan. Sanoin, että haluan mielummin kaikki tilamaan tuotteet, jottei postien osuus /tuote kasva turhan suureksi. Varmaan vähä turhaa huutelua, mutta yritetään nyt jotain "hyvitystä" saada, vaikka vaikuttaa turhalta. Mutta vain voitettavaa tässä.

E: suora lainaus "I´m Sorry but it seams that our staff made a mistake" :D :D
 
Viimeksi muokattu:

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083
Vaikuttaa joltain huijausyritykseltä mun mielestäni. Joku onnistunut kaivelemaan jotain tietoja ja yrittää nyt kusettaa. En ole itse tuolta tilannut mutta eiköhän tavarat yleensä lähde vasta kun myyjä on saanut maksun. Ei ne sun juomia olisi lähettänyt ennen maksun saamista.

Sitten tuo 'oikeudellinen toimi' on liian epämääräinen, mutta sillä saadaan pelotevaikutus ja 'hätä' vastaanottajaan. Pitäisi selkeästi ilmoittaa mihin toimiin ryhtyvät. Ja liian helposti löytyy vielä linkki jota halutaan klikattavaksi.
Toisaalta samoihin aikoihin heinäkuussa, kun Murhamervi tästä ekaa kertaa alun perin kysyi, olin itse saanut täsmälleen identtisen viestin kuin hän silloin pastesi. Omalla kohdallani PayPal-maksu oli oikeasti peruuntunut eikä tililtäni ollut mennyt rahoja, vaikka juomat oli jo minulla. Lisäksi Netprisin sivulla tilausta katsoessani sen kohdalla näkyi joku että odottaa maksua tms.

Kaikki nuo seikat tarkistettuani maksoin maksun käyttäen mailin linkkiä, Netpris kiitti ja tarjosi toimivan 15% alennuskoodin ja jossain vaiheessa tilauksen tila korjautui maksetuksi Netprisin sivulla.

Eli pointtini on vain, että ihan aito kommunikaatio Netprisistä todellakin näyttää juuri noin epämääräiseltä, eli siitä ei voi liikoja päätellä. Veikkaan että joku pahemman luokan moka niiden päässä, mutta en kyllä uskalla antaa mitään neuvoja, että miten kannattaisi edetä. Mutta ei kyllä pitäisi olla asiakkaan vastuulla selvittää Paypalin oletettuja sekoiluja. Vielä vähemmän jos kauppa ei edes vastaa kommunikaatioyrityksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
5
päivitys siihen tapaukseen missä muutama pullo tuli hajonneena takaisin ja posti lähetti paketin takaisin lähettäjälle. Sain kaikki rahat takaisin paypalin kautta, maksaja oli norrlog eli kuljetusyhtiö.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
24
Kuinkahan pitkään BB jatkaa toimituksia Suomeen?
Senverran ollut siitäkin puljusta mainontaa, että eiköhän sekin laita kohta stopin Suomen tilauksiin.

...ei muutakuin etsimään taas uusia paikkoja siltä varalta, että hölösuut saa taas yhdelle kaupalle aikaiseksi vero-uhkauskirjeet Suomen viranomaisilta

Bulkkiviini/olut puljuille ihan se ja sama, vaikka niitä kuinka hehkutetaan näillä palstoilla. Niitä tulee kuitenkin uusia kuin sieniä sateella.
Mutta kyrsii suunnattomasti, kun viski ym. laatujuomakaupat laittaa ovet säppiin Suomen suuntaan yksi toisensa jälkeen.
Mitä sitten jos joku sivustoa mainostaa täällä. Eiköhän niistä verosedät tiedot saa joka tapauksessa. Jos se kamalasti jotakuta haittaa tai pelottaa että sivusto häipyy niin varastot kotona kuntoon. Itseä ei isosti haittaa vaikkei pariinkymmeneen vuoteen saisi mistään viunaksia ostettua. Muutaman kerran kun tekee 50pll tilauksen niin alkaa kummasti naurattaan kun varastoa pienessä nousussa katselee
 

KUK

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
503
Matkahuolto päätti jumittaa toimituksen. Kivasti tulee parissa päivässä maahan, mutta täällä menee monta päivää viimeisen 600km:n matkalla ...

1600411564430.png
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
30.12.2019
Viestejä
55
En haulla löytänyt vastausta. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan? Tilasin A24:lta tilauksen, jonka painoksi ilmoitettiin 23kg (2 laatikkoa 0,33l olutta ja 4kpl 0,75l lasipulloa). Nyt kun sähköinen tilaus on luotu postille eli tavara on lähdössä niin posti antaa painoksi vain 16,9kg. Joten puuttuuko laatikosta tavaraa vai onko postin paino virheellinen? Onko kellään muulla ollut eroa noissa?
@RabaX
Itsellä tuli spritboxin paketti, ja paino 16,9kg ja 2 litranpulloa puuttui. Kirjoittelinkin tästä. Oli siis mietoja 2 x24pack ja pari litraa viskiä =16.9kg paketin kyljessä
 
Liittynyt
10.12.2019
Viestejä
77
@RabaX
Itsellä tuli spritboxin paketti, ja paino 16,9kg ja 2 litranpulloa puuttui. Kirjoittelinkin tästä. Oli siis mietoja 2 x24pack ja pari litraa viskiä =16.9kg paketin kyljessä
Mulla on aina tilauksessa 24packeja 0.33l oluita, 3 laatikkoa. A24 ja spritbox.com molemmat lähettää sen 24.6kg tjsp ja Suomen Posti ilmoittaa aina 16.9kg, aina on 3 lootaa tullut. Ensimmäisellä tilauskerralla viime vuonna vähän jännitti että puuttuuko 1 loota. En tiedä mistä on kyse mutta silti kaikki on aina tullut perille oikein.
 
Liittynyt
30.12.2019
Viestejä
55
Mulla on aina tilauksessa 24packeja 0.33l oluita, 3 laatikkoa. A24 ja spritbox.com molemmat lähettää sen 24.6kg tjsp ja Suomen Posti ilmoittaa aina 16.9kg, aina on 3 lootaa tullut. Ensimmäisellä tilauskerralla viime vuonna vähän jännitti että puuttuuko 1 loota. En tiedä mistä on kyse mutta silti kaikki on aina tullut perille oikein.
No juu, on kyllä erikoinen homma, pääasia että juomat tulee perille

Ja mulla oli siis myös siinä alkuperäisessä kollitarrassa 16,9kg paino, sekä postin omassa myös
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
324
Spritbox paketti tuli viikossa. Alkostore24 paketti 9 päivässä. Kaikki kunnossa.

Budweiser Budvar ja Mosaic IPA molemmissa noin 11 kuukautta eteenpäin päiväystä.

Miten tuolla Berlinbottlessa menee nuo postikulut? En löydä ohjeita sivuilta.

22 € luki jossain kohdassa mutta montako pulloa siihen menee?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
24
Spritbox paketti tuli viikossa. Alkostore24 paketti 9 päivässä. Kaikki kunnossa.

Budweiser Budvar ja Mosaic IPA molemmissa noin 11 kuukautta eteenpäin päiväystä.

Miten tuolla Berlinbottlessa menee nuo postikulut? En löydä ohjeita sivuilta.

22 € luki jossain kohdassa mutta montako pulloa siihen menee?
Viimeisimmässä tilauksessa oli 8 litran pulloa ja 9kpl 0,7. Ne sopi siihen 22euroon
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
päivitys siihen tapaukseen missä muutama pullo tuli hajonneena takaisin ja posti lähetti paketin takaisin lähettäjälle. Sain kaikki rahat takaisin paypalin kautta, maksaja oli norrlog eli kuljetusyhtiö.
Oh,tämä oli mielenkiintoista tietoa! Mun ymmärryksen mukaan myyjät ja kuljetus yrittää näistä luistaa viimeiseen asti (tosin itsellä ei ole ollut näitä ongelmia mutta noin olen ymmärtänyt). Itsellä on paljon tilauksia Netprisin suuntaan eikä ole valittamista..luottokortilla olen tähän asti maksanut. Pitäisiköhän siirtyä tuohon Paypaliin jos siinä on noin paljon vipuvartta?

Olen ihmetellyt miten varsinkin kuljetusyhtiöt näistä pesee kätenstä, eikö se ole ilmiselvää että tavaran pitäisi tulla ehjänä perille ja jos ei tule niin kuljetusfirma maksaa? Jos on siis järkevästi pakattu yms. Heillä lienee tätä varten vakuutuksetkin.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Miten tuolla Berlinbottlessa menee nuo postikulut? En löydä ohjeita sivuilta.

22 € luki jossain kohdassa mutta montako pulloa siihen menee?
Itsellä oli viimeksi 15 pulloa. Niistä 11 oli litran pulloja ja loput 0,7 litran pulloja (yksi niistä lahjapakkaus, jossa tuli pari lasia mukana). Postikulut olivat 16,1 euroa, eli ylittivät sen jonkun euromäärän (150 e tms), jolloin poistikulujen määrä laski siitä perushinnasta.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Olen ihmetellyt miten varsinkin kuljetusyhtiöt näistä pesee kätenstä, eikö se ole ilmiselvää että tavaran pitäisi tulla ehjänä perille ja jos ei tule niin kuljetusfirma maksaa? Jos on siis järkevästi pakattu yms. Heillä lienee tätä varten vakuutuksetkin.
Norrlog myy kalliimmalla hinnalla postituspalveluita vakuutuksen kera. Ja jos et ole lähetystä vakuuttanut, niin sitten käsittääkseni melko hanakasti luistelevat vastuusta. Oikeinhan se ei ole: jos lähetys ei tule ehjänä perille, niin eihän se kuluttajan vika voi olla.
 
Liittynyt
18.09.2020
Viestejä
3
Tänään laitoin pitkästä aikaa alkostoreen 3 laatikkoa tilaukseen ja toimitus norrlogin kautta. Kaikki meni ok. Maksujen jälkeen huomasin että sähköpostissa oli tilausvahvistus jossa pyydetään vielä erikseen ilmoittamaan AS24:lle kuljetusyhtiön (eli norrlogin) nimi ja ennen sitä tilaus ei lähde? Viime päivinä tilanneet, oletteko ilmoittaneet? Jos ette onko tilaus lähtenyt? Meneekö tämä nyt sitten ihan etäostoksi jos sen vielä erikseen ilmoittaa?
Tilasin juuri äsken myös 3 laatikkoa ja huomasin saman. Norrlog saa edelleen tilauksen tiedot Alkostore24:ltä, joten vero.fi sivun mukaan kyseessä on etämyynti. Mutta aika varmaa on että pian tämä veroton juomien ostaminen loppuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 444
Brewdogin verkkokaupan hinnat yllätti kun tottunut Alkon hintoihin noiden osalta
Foodistin "Craft beer" joulukalenterit ovat taas myynnissä. Näitä voi parin viime vuoden kokemuksen perusteella kyllä suositella.

Craft Beer Adventskalender 2020
Tuommoinen olisi kyllä oikein miellyttävä joulukalenteri, mutta arkena tulee erittäin harvoin juotua mitään alkoholipitoista kun vaikuttaa uneen niin paljon. Olisikohan tuo aivan tylsää availla sitten perjantaina koko viikon edestä. :D
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Hieman ihmettelen tätä pelkoa Tullista pysäyttelemässä kaljakuormia ulkomailta. Taannoin kun paketteja pysäytettiin ja pelottelulappuja laitettiin paketteihin mukaan, oli Tullilla silloin tilapäistä lisätyövoimaa joka tätä hoiti pelkästään. Näitä "apukäsiä" ei enää heidän palkkalistoiltaan löydy, joten on melko epätodennäköistä että lähetyksiä pysäyteltäisiin. Tämä toki on vain omaa järkeilyä.

Mikä taas olisi se todennäköisyys että veroja taas jälkikäteen perittäisiin?
No mä luulen että ne jotka keskustelee ja ihmettelee mahdollisia Tullin toimia tai veroseuraamuksia ei tiedä pykäliä? Tulli itse on ohjeistanut että jos nettikaupasta tilaa ja sieltä ohjataan käyttämään kuljetusta (kuten kaikki nykyään toimii) niin se on täysin lainmukaista eikä mitään kuluja voi tulla asiakkaalle. Olisi aika mahtava kusetus jos seuraat viranomaisten ohjeistusta ja sit tuleekin seuraamuksia myöhemmin?

Taustalla tässä on se (omaa mutuilua) että Suomen valtion tietyt tahot (ja Alko toki taustalla) yrittää estää ja hidastaa nettimyyntiä vaikka se toki EU:ssa pitäisi olla sallittua. Epäselvät uutisoinnit (puhutaan laittomasta tilaamisesta yms väärää tietoa) palvelee vain tätä tahoa joten on ihan luonnollista että ne tuolla tavalla toimii.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 444
No mä luulen että ne jotka keskustelee ja ihmettelee mahdollisia Tullin toimia tai veroseuraamuksia ei tiedä pykäliä? Tulli itse on ohjeistanut että jos nettikaupasta tilaa ja sieltä ohjataan käyttämään kuljetusta (kuten kaikki nykyään toimii) niin se on täysin lainmukaista eikä mitään kuluja voi tulla asiakkaalle. Olisi aika mahtava kusetus jos seuraat viranomaisten ohjeistusta ja sit tuleekin seuraamuksia myöhemmin?

Taustalla tässä on se (omaa mutuilua) että Suomen valtion tietyt tahot (ja Alko toki taustalla) yrittää estää ja hidastaa nettimyyntiä vaikka se toki EU:ssa pitäisi olla sallittua. Epäselvät uutisoinnit (puhutaan laittomasta tilaamisesta yms väärää tietoa) palvelee vain tätä tahoa joten on ihan luonnollista että ne tuolla tavalla toimii.
Etujärjestöt ja EHYT Ry:n kaltaiset edunsaajathan näitä valeuutisia lobbaa mediaan sen minkä ehtivät, ei ihme jos ihmisillä on vääriä mielikuvia netistä tilaamiseen jos ei ole enemmän netistä esim. näitä keskustelupalstoja lukenut. Ohjeistus veroviranomaisen puolesta on aivan selvä, mutta tarpeeksi kun sotketaan niin eihän sitä tiedä mihin uskoa.
 
Liittynyt
30.12.2019
Viestejä
55
Tulipahan netprissille iskettyä ensimmäinen tilaus myös, 12 vuotias Aberfeldy kiinnosteli sen verran :D ja synttäritarjous lonkerot siitä samalla.
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
23
Ensimmäinen oma tilaus alkostoresta ikinä tuli tänään perille, koko prosessi kesti siis 9 päivää. Kaikki tuotteet ehjiä ja oikeita. Plussaa myös siitä, että hanapakkaus viinit on heinäkuun 2020 vuosikertaa niin ei tarvitse alkaa heti kaksin käsin juomaan. Paketti oli myös pakattu oikein mukavasti eikä pullot kilissyt(tämä pelotti jostain syystä enemmän kuin verottaja ym.) kun posteljooni sen toimitti.
 
Liittynyt
23.01.2020
Viestejä
13
Tilasin juuri äsken myös 3 laatikkoa ja huomasin saman. Norrlog saa edelleen tilauksen tiedot Alkostore24:ltä, joten vero.fi sivun mukaan kyseessä on etämyynti. Mutta aika varmaa on että pian tämä veroton juomien ostaminen loppuu.
Tänään oli muuttunut tilaus lähetetty tilaan, ilman että ilmoitin norrlogia erikseen. Eli odotellaan. Kyllä tuo jatkossa vähän arveluttaa tilata tuolta jos tilaus ei enää lähdekkään ilman kuljetusyhtiön nimen ilmoitusta. Silloin ollaankin verovelvollisia ja tämä lysti taitaa loppua siihen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
790
Norrlog myy kalliimmalla hinnalla postituspalveluita vakuutuksen kera. Ja jos et ole lähetystä vakuuttanut, niin sitten käsittääkseni melko hanakasti luistelevat vastuusta. Oikeinhan se ei ole: jos lähetys ei tule ehjänä perille, niin eihän se kuluttajan vika voi olla.
Kyllähän korvaus kuuluu pääsääntöisesti myyjälle, joka näitä kuljetuspalveluita käyttää. Kuluttajansuojalaki, siinä ei ole kenelläkään nokankoputtamista, mitään ylimääräisiä vakuutuksia ei yksityinen kuluttaja tarvitse.

Kenen vastuulla on tuotteen katoaminen tai vaurioituminen postissa?
Myyjä on vastuussa tuotteesta kuljetuksen aikana, esimerkiksi jos tuote katoaa tai vahingoittuu postilähetyksen aikana.


Euroopan unionissa perusperiaate on se, että kuluttajansuoja-asioissa noudatetaan kohdevaltion eli kuluttajan kotimaan lainsäädäntöä. Suomalainen kuluttaja, joka on ostanut tuotteen tai palvelun toisesta EU-maasta, voi siten ristiriitatilanteessa turvautua Suomen kuluttajalainsäädäntöön. Kuluttajasuojalain säännökset ovat pakottavia kuluttajien suojaamiseksi, eli niistä ei voi kuluttajien vahingoksi poiketa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
282
Brewdogin verkkokaupan hinnat yllätti kun tottunut Alkon hintoihin noiden osalta


Tuommoinen olisi kyllä oikein miellyttävä joulukalenteri, mutta arkena tulee erittäin harvoin juotua mitään alkoholipitoista kun vaikuttaa uneen niin paljon. Olisikohan tuo aivan tylsää availla sitten perjantaina koko viikon edestä. :D
Ei ole tylsää vaan päinvastoin. Perjantaiaamuna viikon luukut auki ja oluet odottamaan iltaa oikeaan paikkaan tyypistä riippuen.
 
Liittynyt
30.12.2019
Viestejä
55
Tänään oli muuttunut tilaus lähetetty tilaan, ilman että ilmoitin norrlogia erikseen. Eli odotellaan. Kyllä tuo jatkossa vähän arveluttaa tilata tuolta jos tilaus ei enää lähdekkään ilman kuljetusyhtiön nimen ilmoitusta. Silloin ollaankin verovelvollisia ja tämä lysti taitaa loppua siihen.
Ennakkotapauksia odotellessa, itse ainakin tilailen ihan normaalisti. Ja ei nuo verot nyt maata kaada, jos joutuu yhdestä setistä ne maksamaan.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 444
alkc.fi:stä tuli kivan nopeasti 3 salkkua olutta, alle viikkoon toimitus tänne keski-suoleen. Oma ensitilaus tuolta.
Eihän noissa oluissa nyt niin merkittäviä säästöjä tule euromääräisesti verrattuna väkeviin juomiin, mutta jos paremmanmakuista ns. nelosolutta saa samaan hintaan tai halvemmalla kuin halvinta (pahaa?) suomikolmosbulkkia, niin kyllähän tuo on isokin voitto tavalliselle kuluttajalle. :cigar2:

Ainoa pieni moite että Alexander Exportissa on parasta ennen-päiväys aika lähellä, mutta eipä tuo ole makuun vaikuttanut millään lailla.
Pitää juoda äkkiä pois että ei pääse vanhenemaan...
 
Liittynyt
09.01.2019
Viestejä
71
onko spritboxista tilattu hetkeen? pistääsin huomenna tilausta. viimeks tuli nopeeta ku tilasin, mietin jos 2 viikon päästä olevalle vkl kerkees

e:laitoin ny kumminki tilauksen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 236
onko porukalla miten kokemsuta norrlogin ja alkostoren kanssa tappelusta jos paketti ollut hajalla? eilen saapui tilaus josta oli pari pulloa särkynyt, postin kaveri joka toimitti tilauksen sanoi että palauttaa tilauksen.

no laittelin s-postia asiasta alkostorelle joka ilmoitti että norrlog kustantaa vahingot.
laittelin siis norrlogille viestiä ja he vastasivat että minun olisi pitänyt ottaa vakuutus että korvaisi kustannukset. onko siis mitään tehtävissä kun pakettikin on jo takaisin saksaan menossa :D
päivitys siihen tapaukseen missä muutama pullo tuli hajonneena takaisin ja posti lähetti paketin takaisin lähettäjälle. Sain kaikki rahat takaisin paypalin kautta, maksaja oli norrlog eli kuljetusyhtiö.
Tästä olis mielenkiintoista kuulla tarkempaa selostusta. Teitkö disputen paypalin kautta vai maksoivatko ihan suosiolla? Kerroitko norrlogille mikä oli tilauksen arvo?
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
168
onko spritboxista tilattu hetkeen? pistääsin huomenna tilausta. viimeks tuli nopeeta ku tilasin, mietin jos 2 viikon päästä olevalle vkl kerkees

e:laitoin ny kumminki tilauksen
No normaalisti..Pe. iltana tilaus, seur Pe päivällä tilaus rappusilla. (vodkaa,viinii ja kaljaa) Näin useamman keran. Paitsi jos tilaat jotain erikoisjuttuja, saattaa mennä pidempään.
Ainoastaan kun tilasin postilokerikkoon, niin kesti seuraavaan viikkoon ! Ei sopinut reikään jne blaablaa...
Opetus on tämä : Tilaa aina toimitus kotirappusille, niin ei posti sählää toimituspisteen/-lokerikon takia.
Vaan pate kantaa oven eteen, ennenkuin arpoo seuraavaa paikkaa !
 
Liittynyt
17.07.2019
Viestejä
68
Viinikauppa.comista tilattu 1. pv. tarjouskaljaa. 16. pv. perillä.

Oishan tuo voinu nopamminkin tulla, mutta enpä minä janoonkaan kuollut... :)
 
Liittynyt
11.07.2020
Viestejä
6
Moro!
Kellään mielipiteitä mitä kyseisessä tilanteessa kannattaisi tehdä?
Eli homma on sellanen et toukokuussa tuli tilattua paketti, joka on maksettu Paypallin kautta, ja Paypal on itse vahvistanut että tämä maksu on suoritettu.
Kesällä sitten Netpris laitto viestiä ettei ole maksettu josta sitten oli noin viikon kina kunnes laitoin kuvia Paypalin kanssa käydystä keskustelusta.
Hiljaista noin kuukausi kunnes viime kuussa sitten alko sama homma. Lähetin Paypalin kuitin ja lisää kuvia, ja taas oli hiljaista.
Mutta nyt sitten tuli tälläinen viesti spostiin. Pitäisiköhän vaan antaa olla tässä vaiheessa?
Noniin, eli pientä updatea tähän keissiin liittyen. Tänään aamulla tuli sitten spostiin viestiä, että laittavat tekniseen tukeen viestiä, että olen maksanut tilauksen.
Lisäksi antoivat 10% alennuskoodin, toivottavasti asia on tästä edespäin sillä sipuli.
 
Liittynyt
29.10.2018
Viestejä
64
Foodistin "Craft beer" joulukalenterit ovat taas myynnissä. Näitä voi parin viime vuoden kokemuksen perusteella kyllä suositella.

Craft Beer Adventskalender 2020
Maanantaina tuo postipoika kalenterin kotiovelle. Otin heti kun tulivat ennakkomyyntiin. Tosiaan ei ollut kuin yksi selvä pettymys viime vuoden kalenterissa. Sieltä löytyi muutama todella hyvä olut ja onkin pitänyt jääkaappiin tilailla täytettä säännöllisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: ode
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 087
Viestejä
4 191 093
Jäsenet
70 862
Uusin jäsen
pesä_

Hinta.fi

Ylös Bottom