Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Mistä kentältä?
Ei kannata, oli niin rautaiset perustelut.No, enpä ala väittelemään.
Tietoa kentältä: Valvira kiistää väitteet etämyynnin tutkintapyynnöistä
Valvira kiistää väitteet etämyynnin tutkintapyynnöistä | Verkkouutiset
Valvira kiistää väitteet etämyynnin tutkintapyynnöistä | Verkkouutisetwww.verkkouutiset.fi
Ja itse Valviran johtaja sanoo aika lailla suoraan että ei kuulu Valviran toimivaltaan. Mutta mikähän viranomainen se voisi olla jonka tehtäviin kuuluu maahantulevan tavaran valvonta ja siihen verotuksen osalta veroviranomaisen jämäkkänä oikeana kätenä toimiminen
Eikö?
"– Mikäli Valvira havaitsee valvonnassaan alkoholilain vastaista luvatonta toimintaa, on Valviralla mahdollisuus tehdä esitutkintapyyntö toimivaltaiselle viranomaiselle (Poliisi, Tulli)."
Valviran johtajan Jussi Holmalahden mukaan tutkintapyyntöjä ei ole vireillä. Hän toteaa, että Valviran alkoholilain mukainen toimivalta ulottuu luvanvaraiseen toimintaan eli luvanhaltioihin.
Valvira ei tuon uutisoinnin mukaan ole tehnyt esitutkintapyyntöä Tullille, joten mihin viranomaiseen viittaat?
Omalla kohdalla uskottavuus väitteellä "valvira kiistää" on samalla tasolla kuin "valtakunnansyyttäjä on sitä mieltä että" eli kaikki mistä ei ole jääty kiinni ei ole tapahtunut.Tietoa kentältä: Valvira kiistää väitteet etämyynnin tutkintapyynnöistä
Valvira kiistää väitteet etämyynnin tutkintapyynnöistä | Verkkouutiset
Valvira kiistää väitteet etämyynnin tutkintapyynnöistä | Verkkouutisetwww.verkkouutiset.fi
Lähde tälle kyllä kiinnostaisi, kun useampi Saksan kauppa on lopettanut toimitukset juurikin tänä vuonnaEi todellakaan ole aktiivinen.
Tänä vuonna on ollut kaikkein hiljaisinta kautta aikain.
Nii no näin kyllä tulkitsisin.
Ei ole, itsellä rahtikirja luotu maanantaina eikä vieläkään mitään tapahtunut
14.07. tiistaina aamusta tilaus sisään
16.07. torstaina rahtikirja luotu, mutta muuta ei ole tapahtunut
eli ei ole kiireisen paikka tuo BerlinBottle
Kaljat ei ole halvimpia mutta rahti taitaa olla halvin. Jos nopea toimitus pysyy niin on se yksi plussa lisää. Alkostorella on ne halvimmat litkut (8-10e bulkkikaljat) ja 3 laatikkoa kotiovelle 26e kuluja.Itse suosittelisin lämpimästi alkc.fi firmaa jos vaan mieleinen merkki löytyy. 3 laatikkoa kaljaa ja rahti 17,90(25kg asti eli just se 3 laatikkoa). Vähän alle viikon kesti siitä kun netissä laitoin tilauksen tekstarin ilmoitukseen että paketti on matkahuollon toimipisteessä noudettavana. En tiiä onko halvin, mutta siis sain kyllä hyvän yleiskuvan koko toiminnasta.
ViiniVodka.fi - Viron parhaimmat alkoholijuomat. on vielä vähän halvempi rahti, 4 laatikkoa 18 euroa. Laitoin tilaukseen 4 laatikkoa Original Strongia, kun sattui olemaan sopivasti tarjouksessa.Kaljat ei ole halvimpia mutta rahti taitaa olla halvin. Jos nopea toimitus pysyy niin on se yksi plussa lisää. Alkostorella on ne halvimmat litkut (8-10e bulkkikaljat) ja 3 laatikkoa kotiovelle 26e kuluja.
ViiniVodka.fi - Viron parhaimmat alkoholijuomat. on vielä vähän halvempi rahti, 4 laatikkoa 18 euroa. Laitoin tilaukseen 4 laatikkoa Original Strongia, kun sattui olemaan sopivasti tarjouksessa.
Totta kyllä, että tuolla täytyy täytyy pantit maksaa lisäksi.Siellä tulee joku pari euroo "panttia" per koppa... neljästä kopasta jo 10 panttia mitä et saa?
Mitä itse tilasin toukokuun 21. päivä niin 3.6. oli paketti portailla Pohjois-Pohjanmaalla eli pari viikkoa kesti suunnilleen. "Säästi" Alkoon nähden parisataa niin ei ollut ongelmia odotellaEi ole, itsellä rahtikirja luotu maanantaina eikä vieläkään mitään tapahtunut
Ei ole, itsellä rahtikirja luotu maanantaina eikä vieläkään mitään tapahtunut
Mistäs nyt tietää paljon on kuljetuksen hinta etukäteen? Onko edelleen se 26e alle 20 kiloa? Harmittaa kun en tilannut ennen tätä. Odottelin vain ruuhkan loppumista.Itse kysyin Alkostorela miksi kuljetus hinnat eivät näy enää sivulla.
Mistäs nyt tietää paljon on kuljetuksen hinta etukäteen? Onko edelleen se 26e alle 20 kiloa? Harmittaa kun en tilannut ennen tätä. Odottelin vain ruuhkan loppumista.
Alkostore24 sanoi:Pakettikuljetus
Käytämme pakkauslaatikoita, joissa on 12 paikkaa.
1 pullo = 1 paikka
1 twin-pack = 1 paikka
1 hanapakkaus 3,0l = 2 paikkaa
1 olut-/siiderilaatikko (24x0,33l) = 4 paikkaa
1 olutlaatikko (24x0,44l/24x0,5l) = 6 paikkaa
1 oluttynnyri = 4 paikkaa
1 olutpullolaatikko = 12 paikkaa
Oho,tulipas tilattua alkostoresta hyvään aikaan eli viime viikolla tuli juotavat jos nyt muuttunut tuollaiseksi
Edit: Mistä muualta järkevästi Lahden. Erikois IPA saisi tilattua?
Kaljoissa aika kovat hinnat alkc.fi vaikka toimitus onkin vain 18e. Esimerkkinä Royal Export joka on ihan juotavaa:
A24 3x 10.49e = 31.47e + 26e toimitus = 57.47e
Alkc 3x 14.89e = 44.67e + 18e toimitus = 62.67e
Reilun vitosen säästää parilla klikkauksella Ja on A24 muitakin halvempia kaljoja kuin alkcissa
Mutta viron suunnilta ainakin alkc tulee paketti muutamaan päivään, A24 saksasta kestää vähintään viikko.
Mieluusti olisin maksanu vitosen enemmän että olisin jo maistelemassa viinejä..
No on tuo A24 ainakin tällähetkellä todella hidas. Keskiviikko aamuna tulee 2 viikkoa täyteen kuuden viinitonkan tilaukselle eikä mitään ole tapahtunut maksujen jälkeen. Alkc.fi toimitti väkevät nopeasti, mutta viinivalikoima vähän kehno. Mieluusti olisin maksanu vitosen enemmän että olisin jo maistelemassa viinejä..
16 päivä tilasin ja nyt on jo tulossa, viikonloppu oli kuitenkin välissä.
Taisit vaan sählätä jotain..? Itse tilasin juuri viinikauppa.comista: 100kg rahti oli 86.40. Juotavaa monta lavaa olutta, viiniä ja 10 pulloa väkeviä/likööriä. Saas nähdä koska tulee.Tilailin A24:stä kuusi koppaa olutta ja muutaman viinitonkan ja pari erillistä pulloa. Norrlog antoi kuljetuskustannuksiksi 182e, joka kuulostaa aika kohtuuttomalta. Osaako kokeneemmat sanoa, että onko ihan linjassa, vai sähläsinkö nyt jotain?
Viikko taas menty eteenpäin ja mitään ei ole tapahtunut. Lähestyin asiassa myös Norrlogia uudelleen, mutta vastauksetta.
Maksoin Paypalilla, niin ilmeisesti sitä kautta pitäisi rahoja periä? Jos nyt ei vieläkään ala mitään tapahtumaan. En kyllä usko, että tuo paketti enää mulle tietään löytää.
Btw ylipäätään ihmettelen kovin miten paketit voi kadota noin vain. Nyt kun ei mikään niin kovin pienikään paketti ole kyseessä. Kuitenkin joka vaiheessa lähetys skannataan ja siitä jää merkintä, niin ei luulisi olevan kovin hankala selvittää missä vaiheessa on kadonnut.
A24 sanoo, että ei voi mitään, ota yhteyttä Norrlogiin. Posti sanoo että etsitään, mutta sen enempää he eivät voi tehdä, ota yhteyttä Norrlogiin.
Norrlog sanoo:
Saapa nähdä koska tuolta mitään rahoja saa jos saa. Aika paljon vaivaa ainakin saa nähdä. Postiin joutunut olemaan itse yhteydessä jo nelisen kertaa. Norrlogiin kolme, toisella kerralla ei saanut minkäänlaista vastausta.
Itse elän samassa tilanteessa. Posti vastasi katoamisilmoitukseeni noin kahden viikon kuluttua että kadonnut on ja että lähettäjä voipi vaatia korvausta ja että olen lähettäjään yhteydessä. Norrlog on vastannut jokaiseen sähköpostiini noin viiden minuutin kuluessa ja vastaukset ovat olleet oikein kohteliaita. Ensimmäiseen kyselyyni vastasivat, että laittavat asian eteenpäin DHL:lle.
Toki ärsyttävää, ettei homma tunnu etenevän, mutta uskon, että luottokorttiyhtiöltä saan viimeistään rahat takaisin.
Onko Alkostoren oluista suosituksia? Harboe Goldista olen tykännyt. Alla listaa, mitä on jo tullut testattua.
Onko Alkostoren oluista suosituksia? Harboe Goldista olen tykännyt. Alla listaa, mitä on jo tullut testattua.
Darguneria tai jos tykkäät noista Gold-kaljoista niin Spendrups huomattavasti parempaa kuin tuo Harboe Gold: