AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Onkos kuinka luotettavaa tilata esim. AliExpressistä prosessoreita? Nykyään näköjään osalla myyjistä myös varastoja (?) Euroopan puolella, kun lähetysmaana Espanja tai Ranska yms.

Onkos kuinka luotettavaa tilata esim. AliExpressistä prosessoreita? Nykyään näköjään osalla myyjistä myös varastoja (?) Euroopan puolella, kun lähetysmaana Espanja tai Ranska yms.

Vaikka saisikin oikean prosessorin, niin takuu on silti mallia: ei ole.

Ihan järjetöntä tilailla tuolta pari kymppiä halvemmalla.. Mieluummin vaikka Saksasta. Pessimisti sisälläni sanoo, että tässä on jonkin sortin veronkiertoa noiden EU-varastojen kanssa, mikä osaltaan selittää halvan hinnan ja prosessorit voi olla tarkoitettu Kiinan markkinoille - niillä voi olla myös Intel/AMD:n puolesta täysin olematon takuu. Ja se säästetty summa voi olla juuri sen ALV:n verran..

edit: ja itse olen melkein kaikki Xeonini tilannut tuolta, yli 10 tilausta ja kaikki on olleet ainakin 5 vuotta vanhaa SER-rojua :)
En ottaisi uusia prosessoreita sieltä. En minä nyt tuoteväärennöksiin uskoisi, jos on palautteet kunnossa, mutta uudenkarheissa tuotteissa arvostan sitä takuuta.

Lisäksi tämmöisiä jänniä huomioita myynti-ilmoituksessa, niin mitähän sieltä tulee?
1757606491606.png

Viimeksi muokattu:
Kolme neljästä disputesta meni läpi ja on hyvitetty, mutta jostakin syystä tuohon yhteen ei riitä samat todisteet kuin muihin. Alettiin vaatimaan videota paketin aukamisesta, enkä nyt sellaista tajunnut tehdä. Klarnan lasku tähän liittyen erääntyy tänään, liekkö tuo pakko maksaa.

Tosin olisihan tuolla Klarnallakin oma refund hässäkkä. Hommaa vaan mutkistaa että yksi tilauksen/laskun tuotteista on vielä matkalla... Tästä oppineena en kyllä enään tilaa kuin yhdeltä kauppiaalta kerralla. (jos nyt edes tulee enään mitään tilattua...)
Kyl klarna maksaa sitten takaisin tilillesi vaikkei olisi vihko auki, mulla oli joku viiden euron dispute joka kesti melkein 2 kuukautta tilauspäivästä. Eli tietysti se 30 päivän maksuaika meni pikkuhiljaa umpeen ja maksoin pois. Sitten kuukaus myöhemmin ali refundas klarnalle joka siirsi rahat takaisin tililleni

Statistiikka

Viestiketjuista
286 700
Jäsenet
79 229
Uusin jäsen
alicyy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom