AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Itse olen seurantaan käyttänyt nyt viime aikoina vain näitä kahta ja aika hyvin ovat näyttäneet. Tosin tuossa Universal Parcel tracking sivustossa on joskus kummallisesti hävinneet kaikki seurantiedot vähäksi aikaa joidenkin pakettien kohdalla, mutta tulleet sitten takaisin myöhemmin.

Global Package Tracking

Postal Ninja

Mutta nuo aika tarkasti osaa kertoa missä paketti milloinkin seilaa.
 
Eipä ainakaan MobilePayn ja Nordean kanssa toiminut noin. Nordea sanoi vain että voivoi, MobilePay on saanut maksun, joten pankin näkökulmasta ei ole mitään palautettavaa, kysele MobilePaylta. Nordean Mastercard-luottokortilla maksettu ostos siis.
Tämä sama kylmäsi itseäni kun rouva oli mennyt ostamaan lomamatkan lentoliput MobilePaylla ja eikö sillon ollut just Finnairin lakot päällä.
Totesin sille, että ehkä ensi kerralla kannattaa käyttää suoraan sitä luottokorttia eikä välikättä....
 
Eipä ainakaan MobilePayn ja Nordean kanssa toiminut noin. Nordea sanoi vain että voivoi, MobilePay on saanut maksun, joten pankin näkökulmasta ei ole mitään palautettavaa, kysele MobilePaylta. Nordean Mastercard-luottokortilla maksettu ostos siis.
Menee offtopiciksi, mutta melkein ainahan on joku maksunvälittäjä, paypal, klarna, mobilepay, paytrail? Eikö visan turvat ole silloin vai käytössä? Itse kyllä olen saanut aikoinaan visalta reklamoitua, kun ei paypal kautta onnistunut.
Vai onko mastercardilla eri käytännöt?
 
Viimeksi muokattu:
Menee offtopiciksi, mutta melkein ainahan on joku maksunvälittäjä, paypal, klarna, mobilepay, paytrail? Eikö visan turvat ole silloin vai käytössä? Itse kyllä olen saanut aikoinaan visalta reklamoitua, kun ei paypal kautta onnistunut.
Melkein ainahan on joku maksunvälittäjä, paypal, klarna, mobilepay, paytrail? Eikö visan turvat ole silloin vai käytössä? Itse kyllä olen saanut aikoinaan visalta reklamoitua, kun ei paypal kautta onnistunut.
Vai onko mastercardilla eri käytännöt?
Vai onko edellä kyse siitä, että on reklamoitu väärässä järjestyksessä? Eli on ensimmäisenä valitettu luottokortin myöntäneelle pankille, ennen kuin on oltu myyjään tai maksunvälittäjään lainkaan yhteydessä.
 
No nyt tuli AliExpress-paketti ennätysvauhtia, yhtäkkiä en muista että olisi näin nopeasti päätynyt perille vaikka nykyisin välillä aika sukkelasti on tullutkin. Lähtöpaikkana Kiina eli ei mikään eurovarastolta lähtenyt tilaus ja 9 päivää tilauksesta on paketti perillä. Tai itseasiassa vajaa 9 päivää kun joskus myöhään illalla tilasin ja nyt oli joskus puolen päivän jälkeen tullut noutoilmoitus.
 
Miten Alissa tehdään valitus/dispute vioittuneesta tuotteesta? Ilmeisesti pitäisi ensin ottaa yhteys myyjään, mutta miten se tapahtuu? Contact Seller napista aukeaa vain message center mutta eipä siellä voi tehdä mitään. Returns/Refunds nappi näyttää vaativan todisteen myyjän viestistä jossa hän hyväksyy asian. Käytän tietokoneen nettiselainta.
 
Jaa a, minkähänlainen soppa on luvassa... Alilta oli tulossa yhteislähetys(Combined Delivery) missä oli neljältä eri myyjältä tuotteitta, mutta saapuneessa paketissa oli vain kaksi tuotetta ja kumpikaan ei täsmännyt tilattuihin millään lailla. Ilmeisesti jonkun muun tilauksen kanssa mennyt sekaisin. Tein nyt sitten jokaisesta tuotteesta disputen erikseen, mutta liekkö olis ollut parempikin tapa? Vielä ei ole kuulunut mitään.
 
Tuli yksityisviestinä pyyntö et miten meni kaivinkoneen kanssa. Kyllä se tuli, ja satamasta hain (pahoittelen hiljaisuudesta tästä, löysin toisen, enemmän konehenkisen yhteisön jakamaan kokemuksia). Sitten jäin kaipaamaan vähän lisää mukavuuksia ja kiinalainen taitava kauppias onnistui myymään mulle toisenkin. Sitten kuormaajan. Ja sitten toisenkin kuormaajan. Eli jaa-a, suosittelenko? No jos odotukset ovat realistiset (eli mitä on fyysistesti mahdollista tuottamaan ja kuljettamaan 6 tonnin bruttohinnalla tai vastaavasti 10 alvineen) niin ehdottomasti. Avain kusetusta kotimaan hinnat. Ensimmäinen kaivuri takarivissä mutta onhan se komia hintalapun nähden, toisella tehty pihatöitä läpi kesän (erittäin tyytyväinen) ja pikku skid steer tulossa ensi viikolla, sitten toisen vähän härskimpi lokakuussa (tarkoituksena pitää molemmat) Kaikki samasta tuottaajasta koska onhan se käytännöllisempi niin kerran kun luottamusta (ja suora yhteyttä) on.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa a, minkähänlainen soppa on luvassa... Alilta oli tulossa yhteislähetys(Combined Delivery) missä oli neljältä eri myyjältä tuotteitta, mutta saapuneessa paketissa oli vain kaksi tuotetta ja kumpikaan ei täsmännyt tilattuihin millään lailla. Ilmeisesti jonkun muun tilauksen kanssa mennyt sekaisin. Tein nyt sitten jokaisesta tuotteesta disputen erikseen, mutta liekkö olis ollut parempikin tapa? Vielä ei ole kuulunut mitään.
Ensimmäisenä itselle tuli mieleen että tarkistitko että siinä Alin uloimmassa pussukassa nimi- ja osoitetiedot täsmäävät että olet saanut oikean lähetyksen? Pari kertaa on Posti kämmäillyt ja minulla on ollut lokerossa jonkun toisen paketti. Kerran on käynyt AliExpress-paketin kanssa ja kerran jonkun muun lähetyksen kanssa. Jos nimi- ja osoitetiedot ovat oikein niin ei kai tuossa paljon parempaa tapaa ole kuin dispute kaikista tuotteista koska todennäköisesti ne ovat menneet jollekin ihan muulle eivätkä todennäköisesti päädy sinulle koskaan.
 
Ylävalikosta: Orders : order details : Refunds/returns.

Tuolta kautta.
Refund/returns on selkeästi vain koko tuotteen palautusta varten. Ei siellä voi pyytää osittaista hyvitystä kuten ennen, siis jos avasi disputen (jota ei nyt näytä olevan lainkaan). Ja tuohon pitäisi liittää myyjän suostumus, siis kuvakaappaus myyjän kanssa käydystä keskustelusta yms.

edit: katsoin vähän vanhempaa tilausta ja siellä onkin tuon napin takana erilainen näkymä jonne voi laittaa ehdotuksen miten paljon haluaa refundia. Ehkäpä se sitten muuttuu tässäkin tilauksessa tuollaiseksi kun odottelee muutaman päivän.
 
Tuli yksityisviestinä pyyntö et miten meni kaivinkoneen kanssa. Kyllä se tuli, ja satamasta hain (pahoittelen hiljaisuudesta tästä, löysin toisen, enemmän konehenkisen yhteisön jakamaan kokemuksia). Sitten jäin kaipaamaan vähän lisää mukavuuksia ja kiinalainen taitava kauppias onnistui myymään mulle toisenkin. Sitten kuormaajan. Ja sitten toisenkin kuormaajan. Eli jaa-a, suosittelenko? No jos odotukset ovat realistiset (eli mitä on fyysistesti mahdollista tuottamaan ja kuljettamaan 6 tonnin bruttohinnalla tai vastaavasti 10 alvineen) niin ehdottomasti. Avain kusetusta kotimaan hinnat. Ensimmäinen kaivuri takarivissä mutta onhan se komia hintalapun nähden, toisella tehty pihatöitä läpi kesän (erittäin tyytyväinen) ja pikku skid steer tulossa ensi viikolla, sitten toisen vähän härskimpi lokakuussa (tarkoituksena pitää molemmat) Kaikki samasta tuottaajasta koska onhan se käytännöllisempi niin kerran kun luottamusta (ja suora yhteyttä) on.

Taisi kuva jäädä pois?
Tuolla alustuksella, kuulostaa kyllä herkähköön korvaan enemmän alkavalta ”maahantuonnilta” tai myyjälle ”ambassadorina” olosta.
 
Taisi kuva jäädä pois?
Tuolla alustuksella, kuulostaa kyllä herkähköön korvaan enemmän alkavalta ”maahantuonnilta” tai myyjälle ”ambassadorina” olosta.
Millaisia kuvia haluat? On mulla ihan videokin tästä kesästä vaikken pysty näköjään latamaan sitä tänne:D

IMG20250712212953.jpg
 
Millaisia kuvia haluat? On mulla ihan videokin tästä kesästä vaikken pysty näköjään latamaan sitä tänne:D

IMG20250712212953.jpg

Lähinnä kun sanoit näin

”Ensimmäinen kaivuri takarivissä mutta onhan se komia hintalapun nähden, toisella tehty pihatöitä läpi kesän (erittäin tyytyväinen) ”

Niin oletin tuon kaverina jotain kuvaakin :)
 
Lähinnä kun sanoit näin

”Ensimmäinen kaivuri takarivissä mutta onhan se komia hintalapun nähden, toisella tehty pihatöitä läpi kesän (erittäin tyytyväinen) ”

Niin oletin tuon kaverina jotain kuvaakin :)
DaRippa.jpg
kone.jpg
Tuleviin toki onnistuu jos jaksat vain odottaa se viikon:giggle:

Ei ainakaan vielä myymisen henkeä päällä, hyviä ovat. Sen lisäksi kestäisi liian kauan saada uutta, aina jotenkin tarvitaan jossain xD
 
Viimeksi muokattu:
Mites dispute nykyisin kannattaa alissa tehdä? Sain rikkinäisen tuotteet, eikä vastaanotetuksi merkitsemisen jälkeen löydy dispute-nappia. Viimeksi kävi niin, että klikkasin returns/refund ja halusivat että lähetän tuotteen takaisin. Miten saan pyydettyä refundia ilman että ruinaavat lähettämään takaisin?

E: Mahdollisesti pitää odottaa, että lähetyksestä on kulunut 10 päivää?
4.8 Tein kolme tilausta, kaikki Alin toimituksella mutta yhdestä piti maksaa postit erikseen. Kaikki oli lopulta pakattu samaan säkkiin ja saapui 14.8.
Miten sinulla kävi tuon kanssa? Tuliko 10 päivän jälkeen erilainen dispute eikä pelkkä palautus?
 
Miten sinulla kävi tuon kanssa? Tuliko 10 päivän jälkeen erilainen dispute eikä pelkkä palautus?
Ei tullut vanhan tyyppistä dispute-nappia näkyviin ja valikot näytti samalta kuin ennen 10 päivän täyttymistä. Pistin kuvan rikkinäisestä tuotteesta ja rutussa olevasta paketista ja pyysin refundia. Tällä kertaa refund tuli eikä ali alkanut pyytämään takaisin lähetystä. Mielestäni kerran aikaisemmin samalla prosessilla päädyin tilanteeseen missä pyysi lähettämään takaisin. Silloin en tainnut tehdä mitään jne. Joku aikaisemmin taisi sanoa, että jos systeemi pyytää takaisinlähetystä voi yrittää alin aspaan ottaa yhteyttä. Itse en tiedä miten tapahtuu. Eipä tällaisella prosessilla viitsi tilata kuin tuotteita jotka vaikuttaa hyvämaineiselta eikä ole iso tappio jos homma kusee.
 
Ei tullut vanhan tyyppistä dispute-nappia näkyviin ja valikot näytti samalta kuin ennen 10 päivän täyttymistä. Pistin kuvan rikkinäisestä tuotteesta ja rutussa olevasta paketista ja pyysin refundia. Tällä kertaa refund tuli eikä ali alkanut pyytämään takaisin lähetystä. Mielestäni kerran aikaisemmin samalla prosessilla päädyin tilanteeseen missä pyysi lähettämään takaisin. Silloin en tainnut tehdä mitään jne. Joku aikaisemmin taisi sanoa, että jos systeemi pyytää takaisinlähetystä voi yrittää alin aspaan ottaa yhteyttä. Itse en tiedä miten tapahtuu. Eipä tällaisella prosessilla viitsi tilata kuin tuotteita jotka vaikuttaa hyvämaineiselta eikä ole iso tappio jos homma kusee.
Oliko nuo sinulla Choice-lähetyksiä? Katselin omia tilauksia ja Choice-lähetyksissä tuosta napista aukeaa erilainen valikko kuin tässä mikä ei ollut Choicen kautta. Mietin, että tuleeko tuo valikko kaikkiin 10 päivän kuluttua, mutta eipä sitten taida tulla.
 
Aika moni on noita Alin minikaivureita kehunut ja hinnat tosiaan houkuttelevia. Olispa maata mitä kaivella.

Yhden Kiinanmopon omistaneena, sopii toivoa, että laatu tosiaan on parempi kuin siinä. Onhan se nätti päältä, mutta se halpa hinta valitettavasti aina kostautuu jossain vaiheessa.
 
Oliko nuo sinulla Choice-lähetyksiä? Katselin omia tilauksia ja Choice-lähetyksissä tuosta napista aukeaa erilainen valikko kuin tässä mikä ei ollut Choicen kautta. Mietin, että tuleeko tuo valikko kaikkiin 10 päivän kuluttua, mutta eipä sitten taida tulla.
Joo kyllä Choice-lähetyksiä. nykyisin olen tilannut käytännössä ainoastaan sillä, lukuunottamatta jotkin tunnetut kaupat joilla kuitenkin tullut ali standard tyylisellä kuljetuksella.
 
Kokemuksia Fyndiq -verkkokaupasta? Tuo on vissiin joku ruotsalainen dropshipping-kauppa.

Ihmettelen vain, kun heidän kauttaan saisi pirun halvalla (100e) lenkkarit joita olen tässä etsiskellyt.. Muualla 150-200e. Lieköhän feikit vai tuleekohan sieltä jotkut eri kengät.

Onko tällaisessa tilanteessa kun kauppa on hieman epämääräinen, turvallisinta tilata luottokortilla vai laskulla?

Tälle jatkoa. Kysäsin Fyndiqin aspasta että saisiko näistä kengistä lisätietoa kun ovat niin epäilyttävän halvat. Vastasivat näin:

The supplier selling it says the following:
"Hello, because the price of this shoe is relatively low, this shoe is a cost-effective version."


Kysyin että onko tuo kiertoilmaisu sille, että kengät ovat feikit, niin vastasivat näin:

We have investigated the product and the supplier has not been able to give us any confirmation regarding if the product is genuin.

We have removed the product fråm the website

Onneksi ei tullut tilattua :lol: tosin kengät löytyvät vielä kylläkin tuolta kaupasta.

edit. ovat vissiin poistaneet vain tuon tietyn koon myytävien joukosta (linkissä oleva ID vaihtuu kokoa vaihtaessa)
 
Viimeksi muokattu:
Tuli itselläkin kokeiltua valittamista ensimmäistä kertaa, yhdessä tuotteessa oli vähän kosmeettista vikaa ja pistin eilen ehdotuksen, että hyvittävät ~45%, tavoitteeni oli saada siitä puolet. Vastaukseksi tuli, että palauta tai ota ~26% hyvitys, otin hyvityksen.
 
Ilmeisesti dispute-käytännöt tiukentuneet sitten viime vuosina. Ite en ole paljoa enää tilaillut, mutta ennen vähän ahkerammin. Katsoin tilaushistoriasta, että olen laittanut yhteensä 23 disputea. Kaikki hyvitetty täysimääräisenä. Mitään muuta en ole muistaakseni tosin vaatinutkaan. On näköjään kaikkea pari senttiä liian lyhyistä housunlahkeista väärän väriseen lippalakkiin ja hiekkaisiin laakereihin :lol:

Viimeisimmästä valivalista on jo reilut neljä vuotta aikaa.
 
No nyt tuli ensimmäistä kertaa uusi juttu Alista vastaan, eli sain heiltä s.postia mahdollisesta tavaramerkkirikoksesta tai epäilystä, eli olen saattanut ostaa tuotteen jonka oletetaan rikkovan tätä ja olen oikeutettu valitukseen ja ostetun tavaran palautukseen, jos haluan.

Ei taida kyllä minun puolelta mitään aiheuttaa, myyjähän se on vastuussa mitä kaupassaan myy.
 
No nyt tuli ensimmäistä kertaa uusi juttu Alista vastaan, eli sain heiltä s.postia mahdollisesta tavaramerkkirikoksesta tai epäilystä, eli olen saattanut ostaa tuotteen jonka oletetaan rikkovan tätä ja olen oikeutettu valitukseen ja ostetun tavaran palautukseen, jos haluan.

Ei taida kyllä minun puolelta mitään aiheuttaa, myyjähän se on vastuussa mitä kaupassaan myy.
Itse sain AliExpressistä vuosia sitten disputella rahat takaisin tuoteväärennöksestä ja ystävälliseltä myyjältä viestin "fuck you".
 
Esim. vaatteissa ja muotijutuissa ihmiset ostaa ihan tietoisesti väärennöksiä. Monissa muissakin tuotekategorioissa. Aliexpress alustana on ihan yhtä tietoinen asiasta ja antaa vain ulospäin sen vaikutelman, että asialle oikeasti tehtäisiin jotain ja se olisi heille merkityksellinen (kitkeä väärennökset). Painostavia tahoja on monia. Oikeasti aliexpressiä kiinnostaa vain että kauppa alustalla käy ja se näyttää ulospäin tarpeeksi rehdiltä.

Markkinapaikan on kuitenkin tehtävä jotain päivänselvissä tilanteissa. Kuten tuossa casessa missä @LaturiLewis toimi sanatonta sopimusta vastaan eskaloiden feikkituote-ostonsa. Ali todennäköisesti teki sen minimin tässä, eli rahojen palautus asiakkaalle ja homma jatkuu entiseen tapaan. Myyjää jäi vituttamaan menetetty myyntituotto ja homma jatkuu. Kenenkään (kiinalaisen) etu ei ole potkia myyjää pois. Ja jos niin tehtäisiinkin, niin myyjille on jätetty takaportti auki tulla välittömästi talaisin vaikka sitten trader12345644 nimimerkillä jne.
 
Mites nää STO paketit kun ainakaan seurannan mukaan ei käynyt tullin kautta. Puuttuu se perinteinen alv maksett
u, vapautettu toimitettavaksi jne. Onko posti/tulli muuttanut jotain toimintatapoja?

30.8 tilattu ja 6.9 ollut jo postilla lajiteltuna.
Screenshot_2025-09-06-16-17-11-53_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpg
 
Mites nää STO paketit kun ainakaan seurannan mukaan ei käynyt tullin kautta. Puuttuu se perinteinen alv maksett
u, vapautettu toimitettavaksi jne. Onko posti/tulli muuttanut jotain toimintatapoja?

30.8 tilattu ja 6.9 ollut jo postilla lajiteltuna.
Screenshot_2025-09-06-16-17-11-53_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpg
Postin seurantahan ei näytä oikein mitään tapahtumia matkalla. Itselleni tuli viimeksi AliExpress-paketti tuollaisella STO-merkinnällä ja Postal Ninja sekä 17track kertoivat että tullaus on tapahtunut heti sen jälkeen kun paketti oli saapunut Eurooppaan. Tullauksen jälkeen seuraavana päivänä paketti päätyi Suomeen asti ja Postin haltuun.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Postin seurantahan ei näytä oikein mitään tapahtumia matkalla. Itselleni tuli viimeksi AliExpress-paketti tuollaisella STO-merkinnällä ja Postal Ninja sekä 17track kertoivat että tullaus on tapahtunut heti sen jälkeen kun paketti oli saapunut Eurooppaan. Tullauksen jälkeen seuraavana päivänä paketti päätyi Suomeen asti ja Postin haltuun.
Postal ninja tai 17track eivät myöskään antaneet enempää välivaiheita, tarkistin kyllä. Ainostaan alin seurannassa näkyy import customs started/cleared ja viisi ja puoli tuntia meni siinä hommassa. Kyl ennen posti on tullaus ja alv hommat näyttänyt.
 
Postal ninja tai 17track eivät myöskään antaneet enempää välivaiheita, tarkistin kyllä. Ainostaan alin seurannassa näkyy import customs started/cleared ja viisi ja puoli tuntia meni siinä hommassa. Kyl ennen posti on tullaus ja alv hommat näyttänyt.
Kyllä minulla Postal ninja näytti tuon niinkuin aina ennenkin:
Aug 26, 2025, 23:43
Cainiao
Departed from departure country/region. Left from departure country/region

Aug 29, 2025, 14:09
Cainiao
Arrived at linehaul office

Aug 29, 2025, 21:57
Cainiao
Import customs clearance started

Aug 30, 2025, 09:01
Cainiao
Import customs clearance complete

Sep 01, 2025, 09:31
Cainiao
Departed from customs. Leaving customs

Sep 01, 2025, 13:37
Cainiao
Received by local delivery company

Sep 01, 2025, 13:37
Cainiao
Arrived at destination country/region sorting center
Ja tuon jälkeen tuli Omapostiin tieto että Posti on saanut paketin haltuunsa.
 
Oliko seurankoodi JJFI alkuinen vai perus kiinankoodi? Kiinankoodit näyttää kyllä muuta mutta ei tuo JJFI alkuinen.
Aluksi tuossa oli joku APxxxxxxxxxxxxx -koodi mutta sitten myöhemmin tuli rinnalle JJFI-koodi. Mielestäni tuo JJFI ei näyttänyt tällä kerralla mitään muuta kuin Postin osuuden.
 
Esim. vaatteissa ja muotijutuissa ihmiset ostaa ihan tietoisesti väärennöksiä. Monissa muissakin tuotekategorioissa. Aliexpress alustana on ihan yhtä tietoinen asiasta ja antaa vain ulospäin sen vaikutelman, että asialle oikeasti tehtäisiin jotain ja se olisi heille merkityksellinen (kitkeä väärennökset). Painostavia tahoja on monia. Oikeasti aliexpressiä kiinnostaa vain että kauppa alustalla käy ja se näyttää ulospäin tarpeeksi rehdiltä.

Markkinapaikan on kuitenkin tehtävä jotain päivänselvissä tilanteissa. Kuten tuossa casessa missä @LaturiLewis toimi sanatonta sopimusta vastaan eskaloiden feikkituote-ostonsa. Ali todennäköisesti teki sen minimin tässä, eli rahojen palautus asiakkaalle ja homma jatkuu entiseen tapaan. Myyjää jäi vituttamaan menetetty myyntituotto ja homma jatkuu. Kenenkään (kiinalaisen) etu ei ole potkia myyjää pois. Ja jos niin tehtäisiinkin, niin myyjille on jätetty takaportti auki tulla välittömästi talaisin vaikka sitten trader12345644 nimimerkillä jne.
Tuoteväärennöstä ei kannata sitten palauttaa, vaikka myyjä kuinka haluaisi. Näin saa huijarimyyjälle maksimaaliset tappiot.
 
Esim. vaatteissa ja muotijutuissa ihmiset ostaa ihan tietoisesti väärennöksiä. Monissa muissakin tuotekategorioissa. Aliexpress alustana on ihan yhtä tietoinen asiasta ja antaa vain ulospäin sen vaikutelman, että asialle oikeasti tehtäisiin jotain ja se olisi heille merkityksellinen (kitkeä väärennökset). Painostavia tahoja on monia. Oikeasti aliexpressiä kiinnostaa vain että kauppa alustalla käy ja se näyttää ulospäin tarpeeksi rehdiltä.

Markkinapaikan on kuitenkin tehtävä jotain päivänselvissä tilanteissa. Kuten tuossa casessa missä @LaturiLewis toimi sanatonta sopimusta vastaan eskaloiden feikkituote-ostonsa. Ali todennäköisesti teki sen minimin tässä, eli rahojen palautus asiakkaalle ja homma jatkuu entiseen tapaan. Myyjää jäi vituttamaan menetetty myyntituotto ja homma jatkuu. Kenenkään (kiinalaisen) etu ei ole potkia myyjää pois. Ja jos niin tehtäisiinkin, niin myyjille on jätetty takaportti auki tulla välittömästi talaisin vaikka sitten trader12345644 nimimerkillä jne.
Alin myyjät ovat paljon vähentäneet suorien väärennösten myyntiä sillä, että kopioissa ei enää ole merkkibrändin logoa.

Esimerkkinä moottoripyörän jarrunestesäiliö, jonka aidon korkissa lukee ”Rizoma racing parts”. Nykyisin alin versiossa lukee vain ”racing parts”. Hintaero alkuperäiseen verrattuna pilkun siirto pykälän vasemmalle. Design toki 1:1 kopio.

Hoka lenkkareiden kopioita myydään nimellä Noka.
 
Hoka lenkkareiden kopioita myydään nimellä Noka.
Ja lacoste on "famous crocodile brand" jne :D käytäntö taitaa olla että tuotekuvista muuttuu logot ja muut, mutta rivien välistä tai muuten voi päätellä että se löytyy kuitenkin itse tuotteesta.

Joistain "merkkitavaroista" on muuten hyvin vaikea sanoa ennakolta tuleeko aitoa vai väärää. Esim Logitech on sellainen, jolla ei ole virallista ali-kauppaa, mutta aitoja tuotteita ainakin joillain myyjillä siellä ja Suomi-hintoja selvästi edullisemmin. Tai jos ovat kopioita, niin täydellisiä sellaisia. Virallisen sivun sarjanumerotarkastusta myöten.
 
Pitää näköjään alkaa tekemään tarkempaa hintavertailua, katselin taas vähän tavaraa Alista ja yksi löytyi Temusta huomattavasti halvemmalla ja kotelotuulettimet yllätyksekseni Amazonista n. 30% edullisemmin. Amazonista löytyi jopa yksi suositeltu kiinalainen brändi mitä ei Alilla/Temussa ollut ollenkaan.

Ja lacoste on "famous crocodile brand" jne :D käytäntö taitaa olla että tuotekuvista muuttuu logot ja muut, mutta rivien välistä tai muuten voi päätellä että se löytyy kuitenkin itse tuotteesta.
Alilla yllättävän siivottua se tarjonta, esim. DHgate kun kirjoittaa "designer" tulee loputon lista väärennöksiä. Aikoinaan kun en vielä tiennyt tuosta touhusta tilasin DHgatelta aurinkolasit, yllätyksekseni sieltä tuli täysin aidoilta vaikuttavat Ray-Banit.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 249
Viestejä
4 917 078
Jäsenet
79 152
Uusin jäsen
bedragaren

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom