• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Mitä mieltä porukka on tällaisesta tapauksesta ->
Älä ainakaan missään nimessä suostu tuohon viimeisimpään ehdotukseen! Jo noi virheen korjaamisvaihtoehdot ovat yleensä vain vitkuttelua, eikä homma korjaannu koskaan. Kantapään kautta kokeneena suostun nykyään vain full/partial refund vaihtoehtoihin. Kiinalaisiin ei vain voi luottaa näissä asioissa.
 
Älä ainakaan missään nimessä suostu tuohon viimeisimpään ehdotukseen! Jo noi virheen korjaamisvaihtoehdot ovat yleensä vain vitkuttelua, eikä homma korjaannu koskaan. Kantapään kautta kokeneena suostun nykyään vain full/partial refund vaihtoehtoihin. Kiinalaisiin ei vain voi luottaa näissä asioissa.

Kiitos vinkeistä! Ei pidä mennä siis sulkemaan tota disputea vaikka kiinalaistoimittaja jo tota disputen sulkemistakin on pyytänyt. Ehdotti mm. että voisin avata toisen reklamaation tähän liittyen, en vain ymmärrä että miksi... :confused:

Ihmetyttää kyllä, että alibaban asiakaspalvelusta kirjoittivat myös näin:

"We negotiated with the supplier again and they have agreed for the refund after the product is well received by another buyer in your country. Currently, the supplier is contacting another buyer to provide the address and You are suggested to operate to send the product to the specific address. Hope you can understand.

During the next 6 days, You are suggested to keep in touch with supplier to see whether there is any reminder before sending the products out to avoid the damage or any thing else during the shipping, which will affect the final refund amount.

If there is any updating, You are suggested to reply within another 6 days.

I am looking forward to hearing from you soon."

Jääköhän tästä tapauksesta vielä täysin luu käteen enkä saa mitään korvauksia? Todisteita kuitenkin on vaikka roppakaupalla, että sähköpyörä on ollut jo uutena heti viallinen. Ihmetyttää, että tarjottiin alibaban toimesta mahdollisuutta pitää pyörä ja saada jonkinlainen osahyvitys, mutta tämä asia on aika hyvin sivuutettu ja mitään vastausta pyytämääni summaan ei ole tullut.

E: Ovat myös soitelleet alibaban asiakaspalvelusta jostain kiinasta viikon verran, mutta olen todennut, että en vastaa puheluihin, koska ne tulevat maksamaan minulle paljon.
 
Kiitos vinkeistä! Ei pidä mennä siis sulkemaan tota disputea vaikka kiinalaistoimittaja jo tota disputen sulkemistakin on pyytänyt. Ehdotti mm. että voisin avata toisen reklamaation tähän liittyen, en vain ymmärrä että miksi... :confused:

Ihmetyttää kyllä, että alibaban asiakaspalvelusta kirjoittivat myös näin:



Jääköhän tästä tapauksesta vielä täysin luu käteen enkä saa mitään korvauksia? Todisteita kuitenkin on vaikka roppakaupalla, että sähköpyörä on ollut jo uutena heti viallinen. Ihmetyttää, että tarjottiin alibaban toimesta mahdollisuutta pitää pyörä ja saada jonkinlainen osahyvitys, mutta tämä asia on aika hyvin sivuutettu ja mitään vastausta pyytämääni summaan ei ole tullut.

E: Ovat myös soitelleet alibaban asiakaspalvelusta jostain kiinasta viikon verran, mutta olen todennut, että en vastaa puheluihin, koska ne tulevat maksamaan minulle paljon.
Katsoppa tuotesivusto mitä siellä sanotaan buyer protection kohdassa, niitä on erilaisia riippuen tuotteesta ja myyjästä, eli mitä siellä luvataan? Jos siellä on sinun eduksi jotain niin pastee se kohta aliexpressin dispute ja vaadi oikeuksiasi.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on 1€ valokuvaustarvike (ilmapumppu) ollut tulossa jo 6 viikkoa.

upload_2018-8-1_9-56-17.png


Kovasti mietin, jaksanko riehua. Jos hinta ei ole paljoa, niin tilaa vaan uusiksi toiselta toimittajalta ja sitten parin kuukauden päästä dispute vetämään. Tuosta en välttämättä laita, kun shipping tracker toimii, destination country on oikein ja se on todennäköisesti vaan tippunut postin lajittelussa ja hukkunut. Ja hinta oli sen euron.. Rahojen takaisinsaantiin auttaa kovasti, jos seurantakoodi on huuhaata.

En muutenkaan tilaisi mitään Kiinasta, jota en voi odottaa kuukauden+ saapuvaksi.

Tämä itseasiassa tuli. 9 päivää ennen ajan umpeutumista ja noin 7 viikon jälkeen. Ei ihan täysin vastaa kuvaa, vaan putki on musta. Kyllä se silti toimii ja maksoi postikuluineen sen euron.

Tästä rohkaistuneena tilaan neopreenipussukoita objektiiveille samassa hintaluokassa.
 
aliexpressin dispute ja vaadi oikeuksiasi
Kyseessä taisi kuitenkin olla Alibaba? Voin olla väärässä, mutta muistelen että Aliexpressin suoja ja dispute menettely on ostajan kannalta jonkun verran parempi kuin mitä alibaban wholesale buyer suoja on. Joka tapauksessa vaatisin myös ekaksi vain full refundia. Kunnon perusteet ajan kanssa laadittuna ja screenshotit tms. liitteeksi mukaan! Ja jos esim. toi hämärä eteenpäinmyynti ehdotus on tullut muuten kuin alibaban oman viestikanavan kautta niin niistä myös screenshotit. Ne on onneksi aika tiukkoja noitten vedättäjien suhteen.
 
Tilasin Aliexpressistä blitz wolfin kaapelin 5€. Toimitus kesti 9 päivää saapua, jos joku USB kaapeleita tilaa suosittelen lämpimästi.

Suosittelen uGreen:iä. Ne on varmaan kallein kiinalainen brändi, mutta ne toimii joka kerta ja mielelläni maksan laadusta. Minusta tuntuu (kaapelia näkemättä), että sama kaapeli olisi 8€ ugreeniltä, mutta toimisi vähintään yhtä hyvin. Ikinä en ole saanut huonoa, toimimatonta tuotetta.

Tämä on erityisen tärkeää nyt, kun ostin halvan 4K-telkkarin, niin kaapelit joko välittää UHD 4K 4:4:4 60Hz tai sitten ei. Kun hinta on 10-20€, niin makselen sitten sen ugreen-lisän iloisesti, ettei tarvitse alkaa vääntämään disputen kanssa, kun kaapeli toimii, mutta ei luvatulla nopeudella..

Lisäksi Applen kaapeleissa on piiri, joka kiertää Applen kaapelikopiointisuojauksen, vaikka kaapelia käytettäisiin vaan lataukseen.
 
Lentäähän ne lentsikat nopeesti, jos sattuu paketti sellaiseen menemään. Posti jakaa paketin kahden päivän sisällä siitä kun se tulee tullista ulos
Ei välttämättä jaa parissa päivässä. Itselläni tuli Alin nyssäkkä 26.7 ulkomaanterminaaliin->31.7 tulliin, maksoin samana päivänä Alv:n. Tämän jälkeen paketti kuskattiin takaisin ulkomaanterminaaliin ja uudestaan tullipostiin 1.8. ja Posti otti paketin haltuun samana päivänä. Paketti oli noudettavissa lähipostista 6.8.

Capture.JPG
 
@hsalonen Itse olen todennut Blitzwolfin, Oricon ja Ugreenin tuotteet (kaapelit ja laturit) hyviksi ja luotettaviksi. Ne on ne 1-2 dollarin merkittömät kaapelit joita kenenkään ei tulisi tuolta kiinasta tilata kun niistä liittimet hajoaa muutaman käyttökerran jälkeen tai muuten ei toimi kunnolla.
 
Tulliposti on yhtäkuin ulkomaanpostivarasto. Ei se paketti tullauksen aikana liiku mihinkään. Kirjaukset vain juoksevat.
 
Tulliposti on yhtäkuin ulkomaanpostivarasto. Ei se paketti tullauksen aikana liiku mihinkään. Kirjaukset vain juoksevat.
Jos Alvin maksaa tiistaina ja paketti on jo seuraavana päivänä Postin hallussa pois tullivarastosta. Seurannan mukaan Posti on vaan kirjaillut lähetystä Hesassa muutaman päivän. On tuo Posti nopeamminkin toiminut joskus... sinällään tuolla mitään merkitystä itselle ole, muutoin kuin ihmettelyä.
 
@hsalonen Itse olen todennut Blitzwolfin, Oricon ja Ugreenin tuotteet (kaapelit ja laturit) hyviksi ja luotettaviksi. Ne on ne 1-2 dollarin merkittömät kaapelit joita kenenkään ei tulisi tuolta kiinasta tilata kun niistä liittimet hajoaa muutaman käyttökerran jälkeen tai muuten ei toimi kunnolla.

Juu, myös Vention on ihan hyvä merkki. Itse kuitenkin makselen nykyään iloisesti enemmän, että saan sen varmasti toimivan ugreenin.

Kaikki kaapelit on toimineet, paitsi merkitön dollarin optinen kaapeli, jossa ääni pätki (tosin 2 dollarin tarjous-HDMI toimi oikein hyvin full hd:na). Yleensä tosiaan liittimet alkavat hajoamaan käytössä kun niitä siirtelee.

$1-$2 voi saada ihan toimivan kaapelin, mutta kun nuo tulee tuolta pahimmillaan 7 viikkoa nykyisin, niin ostaa sitten kerralla hyvän.

--

Voi olla tyhmä preferenssi ja voin maksaa liikaa tuotteista, mutta nyt puhutaan 1.5x hinnasta keskiverto noname-kaapeliin, joten pahimmillaan se on 5€ enemmän.. Riskillä ja rohkeasti koettamalla kaikkia merkkejä saisi halvemmalla, mutta kun se ei ole kovin kallista nytkään..
 
Voi olla tyhmä preferenssi ja voin maksaa liikaa tuotteista, mutta nyt puhutaan 1.5x hinnasta keskiverto noname-kaapeliin, joten pahimmillaan se on 5€ enemmän.. Riskillä ja rohkeasti koettamalla kaikkia merkkejä saisi halvemmalla, mutta kun se ei ole kovin kallista nytkään..

On siinä silti selvä säästö suomen hintoihin verrattuna vaikka olisi kiinalaisista kalliimmasta päästä.
 
Katsoppa tuotesivusto mitä siellä sanotaan buyer protection kohdassa, niitä on erilaisia riippuen tuotteesta ja myyjästä, eli mitä siellä luvataan? Jos siellä on sinun eduksi jotain niin pastee se kohta aliexpressin dispute ja vaadi oikeuksiasi.

Näin siellä lukee:

"Post-delivery coverage 1. Actual total payment is protected. 2.If quality of goods does not match standards in contract or the shipment is late, you are eligible for a refund within 30 days after receiving the goods."

Alibaban asiakaspalvelu on sanonut myös "tiukkaan", että minun tulee lähettää pyörä toiselle ostajalle ja sitten vasta saan rahani. "Currently, You are suggested to cooperate to send the bike to the address which supplier provides to you. Ok ? Alibaba.com will ensure the refund to buyer after the bike is well –received." EN ole tosin ehdottanut mitään yhteistyötä pyöräni palauttamiseksi ja tein aiemmin selväksi Alibaballe, että en voi ottaa tällaista riskiä, jossa odotan, että toinen ostaja vahvistaa saaneensa ehjän pyörän toimittajalle.

Tosin tämä asia sai juuri hieman muutosta, kun soitin tälle toiselle ostajalle ja hän kertoi tietävänsä, että pyörässä on ongelmia (toimittaja ollut yhteydessä). Tämä toinen ostaja on myös suostunut solmimaan kirjallisen sopimuksen kanssani, että jos en saa kokonaisuudessaan rahojani takaisin alibabalta tämän kuun aikana, niin saan pyöräni takaisin häneltä. Hän myös on valmis vahvistamaan tällä kirjallisella sopimuksella, että on vastaanottanut hyväkuntoisen pyörän ja tiedostaa pyörän ongelmat. Eli tällä tapaa pystyn minimoimaan sen riskin, että en menetä rahojani sekä pyörääni, jos oikein huonosti käy. Pyörääni olen tänää viemässä hänelle. Mikäli saan rahani takaisin, niin teen kyllä ristinmerkkejä ja totean, että aamen.
 
Tilaus1 (tilattu 1 elokuuta), toimitettu 14. päivä!

2018-08-10 10:22
HELSINKI POK, Ulkomaan terminaali, 00000, Item arrived in the destination country.

2018-08-06 14:05
Skannaus ulkomailla IPS, 01000, In transit.

2018-08-09 16:59
The consignment has arrived in the country of destination

2018-08-09 16:59
The item has arrived in the country of destination

2018-08-06 17:22
The item is on transport to the country of destination

2018-08-06 14:06
The item is at the PostNL sorting center

2018-08-06 14:06
The item is processed at the PostNL sorting center

2018-08-02 09:40
The item is pre-advised

Tilaus2 (tilaus myös 1 elokuuta), toimitettu 13. päivä!

2018-08-10 10:17
HELSINKI POK, Ulkomaan terminaali, 00000, Item arrived in the destination country.

2018-08-06 10:53
Skannaus ulkomailla IPS, 01000, In transit.

2018-08-09 17:03
The consignment has arrived in the country of destination

2018-08-09 17:03
The item has arrived in the country of destination

2018-08-06 17:22
The item is on transport to the country of destination

2018-08-06 10:54
The item is at the PostNL sorting center

2018-08-06 10:54
The item is processed at the PostNL sorting center

2018-08-02 09:40
The item is pre-advised

Tilaus3 (2 elokuuta), toimitettu 14. päivä!

2018-08-10 09:59
HELSINKI POK, Ulkomaan terminaali, 00000, Item arrived in the destination country.

2018-08-07 13:10
Skannaus ulkomailla IPS, 01000, In transit.

2018-08-09 17:22
The consignment has arrived in the country of destination

2018-08-09 17:22
The item has arrived in the country of destination

2018-08-07 16:40
The item is on transport to the country of destination

2018-08-07 13:11
The item is at the PostNL sorting center

2018-08-07 13:11
The item is processed at the PostNL sorting center

2018-08-03 10:00
The item is pre-advised

8-9 päivää suomeen saapumiseen, banggood PDM. Ensi viikkoon menee, koska posti :(

Paketit saapuivat 13 ja 14 päivä, suoraan postilaatikkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hyvin on kaupat itsellä ebayssä pääosin sujuneet. Kerran tosin kävi niin erikoisesti että kun erästä pakettia ei kuulunut niin sain rahat takaisin tuon buyer protectionin ansiosta, ja kyseinen paketti tuli minulle kuitenkin sitten puoli vuotta myöhemmin.
 
Mitä mieltä porukka on tällaisesta tapauksesta ->

Tilasin sähköpyörän alibabasta, jossa on ollut alusta asti ongelmia. Asiasta reklamoitu myyjälle, joka on toimittanut kahteen kertaan osia, että saisin pyörän kuntoon. Pyörä on kuitenkin yhä epäkunnossa ja pyörä on käytetty jopa kahdessa eri pyörähuollossa korjattavana, mutta korjaus ei onnistu. Viat ovat sellaisia, että mm. takarunko on kiero. Tein reklamaation alibaban asiakaspalveluun ja kerroin mm. että en ole saanut pyynnöistäni huolimatta uutta takahaarukkaa, vaikka yksi pyörähuolto on sanonut, että takarunko on kiero. Lopulta alibaban asiaskaspalvelu tarjosi kahta eri vaihehtoa. Voisin saada toimittajalta kokonaan uuden rungon ja voisin korjauttaa pyörän toimittajan piikkiin jossain pyörähuollossa tai voisin ehdottaa korvaussummaa, jolla voisin pitää myös pyörän. Päädyin jälkimmäiseen tapaukseen. Ehdotin korvaussummaa X ja myyjä sanoi, että voivat palauttaa koko summan, jos lähetän eri vikojen kera pyörän seuraavalle ostajalle, joka sitten vahvistaa myyjälle, että hän on vastaanottanut tuotteen hyvässä kunnossa!?

Mitä tässä tapauksessa voi tehdä? Otanko riskin, että lähetän pyörän eteenpäin seuraavalle asiakkaalle, joka sitten vahvistaa, jos vahvistaa saaneensa pyörän ja tämän jälkeen saan rahat myyjältä, jos saan vai lähdenkö hakemaan rahoja luottokunnalta/vakuutusyhtiöltä? Sanoin, että voin toimittaa pyörän eteenpäin, jos saan ensiksi rahat. Tähän viestiin he yllätys jättivät ottamatta kantaa ja pyytävät vain toimittamaan pyörän eteenpäin, jotta saan rahani.
Tätä minä en oikeen ymmärrä. Miten tuote voi olla hyvässä kunnossa, jos se on viallinen?
Olisi kiva nähdä millainen fillari on kyseessä. Linkkiä tuotteeseen?
 
Tätä minä en oikeen ymmärrä. Miten tuote voi olla hyvässä kunnossa, jos se on viallinen?
Olisi kiva nähdä millainen fillari on kyseessä. Linkkiä tuotteeseen?

Tätä en myöskään itse ymmärrä... vai tarkoittiko että on muuten ns. "hyvässä kunnossa" poislukien viat.
 
Vapaakauppa.netistä pilipali actioncamin tilailin. Tilasin Eken H9, paketti oli H9R ja itse kamera W9s.
Kovin mainostavat itseään suomalaiseksi mutta sivuilla ilmoitettu kuitenkin majapaikaksi Hong Kong ja itse paketissa alankomaiden seurantakoodi.
 
Vapaakauppa.netistä pilipali actioncamin tilailin. Tilasin Eken H9, paketti oli H9R ja itse kamera W9s.
Kovin mainostavat itseään suomalaiseksi mutta sivuilla ilmoitettu kuitenkin majapaikaksi Hong Kong ja itse paketissa alankomaiden seurantakoodi.
Pystyt itsekin perustamaan tuollaisen nettikaupan, valitset vain nimen ja teet sivut Ali toimittaa tavarat sivuiltasi tilanneille.

Määrittelet itse hinnat sellaisiksi, että saat senteistä euroon voittoa.
 
Ebay UK:sta hankittu paketti on tulossa tuon Global Shipping roskan kautta. Pitney Bowesin seuranta näyttää sen lähteneen viikko sitten "Shipped from the Global Shipping Center to International Destination". Tuon jälkeen ei mitään havaintoja (eikä uusia seurantakoodeja eBayssa). Onko kokemusta mistä tuo löytyy/kuka sen täällä jakaa?
 
Tilasin taas 2 kpl X79-emolevyjä. Ilmoittelen tilauksen saavuttua, onko "lähettämön tyttö" laittanut taas tälläkin kertaa "vahingossa" matkaan 1155-emolevyjä. :)


Runing E5 3.5B Motherboard SATA 3.0 USB3.0 LGA2011/ I7 E5-V1/V2 4 DIMM DDR3 D8U3 | eBay

Alista saa vuoden 2018 versiota:
HUANAN ZHI X79 4M Original New Desktop Motherboard X79 Support LGA 2011 I7 E5 V1 DDR3 2*16G SATA2 USB2.0 MATX-in Motherboards from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Laittoivat vaan perkeleet, että:
Our engineer Have tested motherboard 100% full work before shipping,
We have recorded the motherboard test video.
Please provide your email account and we will send the test video to your email .

Älkää koskeko siihen emoon! En halua videota, haluan käyttämättömän tuotteen..

Nyt, jos on pinnejä vinossa, niin full refund. Valitettavasti tässäkin ketjussa on tapauksia, jossa tuo vaan pistetään eteenpäin seuraavalle hölmölle, niin käytetyn/avatun tuotteen kanssa saa aina olla tarkkana..

edit: tämä tuli ok ja toimi:
HUANAN golden X79 motherboard V2.49 LGA2011 ATX USB3.0 SATA3 PCI E NVME M.2 SSD support REG ECC memory and Xeon E5 processor-in Motherboards from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

..ja melkein ostin sinulta myynnissä olevan E5-1620:n, mutta minulla on nyt tarpeeksi emolevyjä ja prosesoreita, niin pakko myydä edellisiä ensin..
 
Oma tilaukseni Ebaysta, joten ostajan turva on parempi. Videoin tälläkin kertaa varmuuden vuoksi paketin avaamisen ja testaamisen heti postista noudon jälkeen.
 
Ebay UK:sta hankittu paketti on tulossa tuon Global Shipping roskan kautta. Pitney Bowesin seuranta näyttää sen lähteneen viikko sitten "Shipped from the Global Shipping Center to International Destination". Tuon jälkeen ei mitään havaintoja (eikä uusia seurantakoodeja eBayssa). Onko kokemusta mistä tuo löytyy/kuka sen täällä jakaa?
Vasta tänään (perjantai) tuonne Ebayn sivulle päivittyi seurantatietoa ja uusi seurantakoodi Bringin sivulle. Ja pakettihan oli tullut paikalliseen postiin jo maanantaina... Mitään tietoa asiasta ei ole minulle tullut. Seurannan mukaan kolmena päivänä oli epäonnistuneesti yritetty ottaa puhelimella yhteyttä. Ilmeisesti järki ei riittänyt nollan lisäämiseen paketissa olevan numeroni eteen.
 
^ Onko sulla Postin sähköiseen palveluun tehty tili/käyttäjätunnus? Sen kun tekee niin omalle tilille (iOS, Android apit tai mikävaanwebbiselin) ilmestyy sun osoitteeseen tulevat paketit ilman että tarvi ite lisäillä/tietää seurantakoodeja.

edit: Tuolla omalla sivulla saa kätevästi lisättyä tulevaan pakettiin puhelinnumeronsa, siis sen jälkeen kun se näkyy seurannassa. Tuli joku nappi siihen tarjolle jossa "lisää puh. nro" tms valinta.
 
Viimeksi muokattu:
^ Onko sulla Postin sähköiseen palveluun tehty tili/käyttäjätunnus? Sen kun tekee niin omalle tilille (iOS, Android apit tai mikävaanwebbiselin) ilmestyy sun osoitteeseen tulevat paketit ilman että tarvi ite lisäillä/tietää seurantakoodeja.

edit: Tuolla omalla sivulla saa kätevästi lisättyä tulevaan pakettiin puhelinnumeronsa, siis sen jälkeen kun se näkyy seurannassa. Tuli joku nappi siihen tarjolle jossa "lisää puh. nro" tms valinta.
Eipä tuo pahemmin osaa ilmoittaa ulkomaan paketeista, vain muutama Saksalainen paketti on ilmestynyt tuohon sovellukseen.
 
Kyllä mulla on tullut melko kattavasti nekin, kunhan vaan on paketti jossa seuranta ylipäätään mahdollista.

Mutta ilmainenhan tuo tilin luonti Postille on, joten eipä siinä mitään häviä kun moisen tekee. :)
 
^ Onko sulla Postin sähköiseen palveluun tehty tili/käyttäjätunnus?
Ei ole tunnusta tuonne.

Aika hölmö tuo eBayn systeemi kun paketissa tosiaan oli minun puhelinnumero, mutta siitä oli jätetty maakoodi pois. Eikä sitten postissa tajuttu lisätä nollaa alkuun.. Ebayn käyttäjätiedoissa ei kuitenkaan voi laittaa koko numeroa vaan maakoodi tulee sieltä automaattisesti. Minä oletan, että paketin vastaanottajan tiedot täytti eBay/Global Shipping ja myyjä vain toimitti paketin heidän lähettämöön.
 
Aika hölmö tuo eBayn systeemi kun paketissa tosiaan oli minun puhelinnumero, mutta siitä oli jätetty maakoodi pois. Eikä sitten postissa tajuttu lisätä nollaa alkuun.. Ebayn käyttäjätiedoissa ei kuitenkaan voi laittaa koko numeroa vaan maakoodi tulee sieltä automaattisesti. Minä oletan, että paketin vastaanottajan tiedot täytti eBay/Global Shipping ja myyjä vain toimitti paketin heidän lähettämöön.

Selvästi jenkkilässä koodattu, USAssa maakoodin voi jättää pois lisäämättä numeroita ( = trunk prefixiä) ja numero toimii yhä.
 
Ihmetyttää näiden kiinalaisten logiikka. Jos ei osaa englantia, niin onko siihen pakettiin silti pakko laittaa jotain tekstiä? Ei tämä edes ole mitään "useless manual" -tasoa, mutta vaikuttaa joltain remuaaltosmeiningiltä (-eihän toi tarkota mitään? -mut kuulostaa tosi hyvältä).
 
Onko akkujen tilaamiseen tullut joku muutos Kiinassa? Gearbest kauppaa selailin ja jokaisen tuotteen kohdalla lukee "no more shipping method to Finland", mutta aliexpressissä ei näyttäisi vastaavaa ongelmaa olevan. Onko tuo siis vain kauppakohtainen juttu?
 
Olen ennenkin kirjoittanut samasta aiheesta tähän ketjuun, mutta tosiaan akkuja kannattaa vain harvoissa tapauksissa hommata Kiinasta ja silloinkin sivustoilta joihin voi luottaa pikkusen enemmän (Fasttech, aikaisemmin Gearbest jne). Aliexpress-myyjiltä saa hyvällä tuurilla vain jotain uudelleen kelmutettuja kaatopaikka-akkuja. Kannattaa muistaa et Kiinassa tehdään väärennöksiä ihan kaikesta mahdollisesta.
 
Olen ennenkin kirjoittanut samasta aiheesta tähän ketjuun, mutta tosiaan akkuja kannattaa vain harvoissa tapauksissa hommata Kiinasta ja silloinkin sivustoilta joihin voi luottaa pikkusen enemmän (Fasttech, aikaisemmin Gearbest jne). Aliexpress-myyjiltä saa hyvällä tuurilla vain jotain uudelleen kelmutettuja kaatopaikka-akkuja. Kannattaa muistaa et Kiinassa tehdään väärennöksiä ihan kaikesta mahdollisesta.
Kyllä mulla aliexpressistä on hyviä kokemuksia power bankeista kun ostaa esim. suoraan viralliselta jälleenmyyjältä, hinta ei ole halvin (alissa) mutta ainakin saa mitä tilaa. Eikö Gearbest ole enään tänä päivänä luotettava kauppa?
 
Kyllä mulla aliexpressistä on hyviä kokemuksia power bankeista kun ostaa esim. suoraan viralliselta jälleenmyyjältä, hinta ei ole halvin (alissa) mutta ainakin saa mitä tilaa. Eikö Gearbest ole enään tänä päivänä luotettava kauppa?
Viittasin siihen kun tuossa yllä mainittiin etteivät enää toimita akkuja Suomeen. Muuten on ihan luotettava kauppa vaikka sielläkin kannattaa maksaa Paypalin kautta. Kerran joutunut vääntämään jo saapuessaan viallisesta tuotteesta ja rahat sai takaisin vasta PayPalin disuputella. Niiden oma chatti oli tarjoamassa jotain -10% alennusta tilauksen summasta vaikka koko laite (50 euron pyöränvalo) oli hajalla.
 
Viittasin siihen kun tuossa yllä mainittiin etteivät enää toimita akkuja Suomeen. Muuten on ihan luotettava kauppa vaikka sielläkin kannattaa maksaa Paypalin kautta. Kerran joutunut vääntämään jo saapuessaan viallisesta tuotteesta ja rahat sai takaisin vasta PayPalin disuputella. Niiden oma chatti oli tarjoamassa jotain -10% alennusta tilauksen summasta vaikka koko laite (50 euron pyöränvalo) oli hajalla.

Vaatiko PayPal lähettämään tuotteen takaisin Gearbestille, että sait rahat takaisin?
 
Viittasin siihen kun tuossa yllä mainittiin etteivät enää toimita akkuja Suomeen. Muuten on ihan luotettava kauppa vaikka sielläkin kannattaa maksaa Paypalin kautta.

Ne pitää tuoda Turkin kautta maareittiä, kun lentokoneet ei enää ota lentorahtiin akkuja. Koska uudet säädökset.

Kai ne vähän aikaa sinnitteli, ja toi niitä varastoon Eurooppaan. Nyt ei vaan kannata, koska sen maareitin kanssa kestää ja saattaa olla mamujakin reitillä ja tarkastukset lisääntyneet. Lisäksi Turkissa on jonkun sortin kriisi.

Ei akkuja saa enää mistään oikeasta liikkeestä, jolla ei ole varastoa Euroopassa. Ja silloin pitäisi pistää paljon pääomaa kiinni ja kilpailla paikallisten lisäksi vaikka Amazonin kanssa.

--

Tietenkin aina voi löytyä joku kiinalainen, jolla ei ole moraalista ongelmaa kirjoittaa paketin päälle "pyörävalo", kun siellä on sisällä oikeasti akku. Ja luottaa siihen, että kukaan ei tarkista. Ei se silti laillista ole.

--

Aliexpressissä alkaa joku shoppailupyhä tuossa ensi viikolla. Ei mitään tietoa, mistä on kysymys, mutta joutui pari tilausta myöhästämään. Hinnat on nyt nousseet, kun pitää antaa shoppailualennukset sitten ensi viikolla.
 
Ne pitää tuoda Turkin kautta maareittiä, kun lentokoneet ei enää ota lentorahtiin akkuja. Koska uudet säädökset.

IATA:n uusimmissa 2018 ohjeissa kyllä sallitaan lentokuljetus myös yksittäisille akuille, kunhan varaus on alle 30% eikä kuljeteta matkustajakoneessa: https://www.iata.org/whatwedo/cargo/dgr/Documents/lithium-battery-shipping-guidelines.pdf

DHL:n tämänhetkiset ohjeet sanovat samaa, eli pitää olla alle 30% ja merkintä CAO (Cargo Aircraft Only): https://www.dhl.fi/content/dam/down...tteries/dhl_express_lithium_battery_guide.pdf

Tavallisena kirjeenä ei toki voi lähettää.
 
Vaatiko PayPal lähettämään tuotteen takaisin Gearbestille, että sait rahat takaisin?
Ei. Ei tuossa disputessa tullut edes mitään PayPalin edustajaa väliin vaan laitoin sitä kautta saman vaatimuksen kuin Gearbestin oman tikettisysteemin kautta. Vuorokaudessa oli rahat palautettu ja disputen vastauksena oli vain pahoittelut. Heidän omaan tikettisysteemin piti postailla videoita, kuvia ja odottaa vastauksia vaikka kuinka monta päivää. Joten jatkossa aion ottaa yhteyttä vaan PayPalin kautta jos jotain ongelmia. :D
 
Saakohan postista paketin Aliexpressissä näkyvällä seurantakoodilla ja henkkareilla vai onko pakko odottaa saapumisilmoitusta?
 
Paketti on AliExpressin seurannan mukaan HelsinkiVantaalla "Held by customs". Meidän Postin seuranta sanoo vain että saapunut maanantaiaamuna ja tänään "Lähetys rekisteröity". Eli nytkö kärsivällisesti odotan ilmestyykö Postin seurantaan mitä seuraavaksi?

Noista akuista, kesäkuussa tilatusta läppärin akusta myyjä viestitti ennen jussia että jäi lähtötulliin, lupasi laittaa uudestaan ja antoi uuden trackingnron (Turkki). Ei ole näkynyt. Kännykän akku ei seurannan mukaan ole edes lähtenyt eikä myyjä kommunikoi.

Eli jos kesän aikana akkuja Alista joku saanut Suomeen asti niin olisin kiitollinen kauppiaan ilmiantamisesta...
 
Ei kannata ilmeisesti tilata mitään firmoilta joiden tavara joutuu Postnordin käsiteltäväksi. Tavaraa ei näy eikä kuulu ja aspaan ei saa yhteyttä mitään kautta. Lukemieni arvostelujen perusteella ihmettelen miten tämäkin lafka voi olla vielä pystyssä: Postnord.com sai maininnan "Heikko" arvosanalla 0,4 / 10 Trustpilotissa
Ei ehkä liity täysin otsikkoon, mutta ainakin Komplettin paketti tuli Postnordin kautta ilman ongelmia. Mutta joo, oon itsekin lukenut, että ei taida Postnordilla mennä sen paremmin kuin Postilla. Posti muuten haki Mollissa lähihoitajia :)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 443
Viestejä
4 556 707
Jäsenet
74 964
Uusin jäsen
LinogeFly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom