AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
7
Ainakin itse olen ihan hyvin nähnyt kuka on viimeinen toimittaja katsomalla seurantanumerolla vaikkapa Postal Ninja -palvelusta, siellä ainakin on näkynyt ihan selkeästi onko se Matkahuolto, Posti tai joku muu. Toki nykyään on tainnut tulla melkeinpä pääsääntöisesti Matkahuollolla ja sen takia tuli asennettua heidän mobiilisovelluskin.
HÖH ei taida Ninjaa olla Apple puhelimeen. Pitääpä tutkia näyttäisikö joku Applen sovellus minkä toimijan hallussa paketti on. Aliexpressissä sitä tietoa ei näkynyt.
 
Liittynyt
03.03.2019
Viestejä
7
Minulla monessa paketissa oli myös "väärä" numero eli ne Kiinassa jätti paketin tiedoista maakoodin pois ja laittoivat vain varsinaisen numeron. Ja kun olet sen tietenkin laittanut ilman nollaa, niin eipä tule ilmoituksia koska systeemi Suomessa ei osaa sitä nollaa lisätä ja seurannassa lukee joku virhe tms. tuosta numerosta. "Korjasin" ongelman laittamalla nollan Alin sivun tietoihin. Nuo taisi olla Matkahuollon kautta tulleita paketteja.
Heh heh, no se onkin näppärä homma. On kyllä typerät postisysteemit kun ne ei voi katsoa ristiin ja hyödyntää kaikkia tietoja mitä on vaikka omapostissa tai matkahuollossa, siellä on nimi, osoite, sähköposti, puhelinnumero.. ja mitä tietoa lukee paketissa, jos edes jotain on oikein niin vähänkään fiksumpi järjestelmä osaa toimia silti oikein. Viimeinen vaihtoehto pitäisi olla lähettää se paketti takaisin toiselle puolelle maailmaa.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
226
Jep, ja mistään ei pysty päättelemään mihin postipalveluun paketti on mennyt, posti, matkahuolto, postnord, mitä näitä nyt on.
Ei ole koskaan ollut vaikeuksia löytää pakettia kiljettavaa tahoa seurantatunnuksen perusteella. Se on taas kokonaan toinen asia ettei kaikki paketit tule aina perille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Ebay ongelma, myyjä toimittaa vain Saksaan.
Vaihdoin ebayn ja paypal primary osoitteet mailbox, vaihdoin toimitusmaaksi ebaystä Saksa.
Vpn kokeilin myös "menemällä Saksaan", mutta ei vaikutusta
Näkyy ebayssä oma postinumero oikein, kun katsoo tuotteet toimitusta.
Valittaa vain että ei voi toimittaa maahan, kun yrittää jättää tarjousta..
En tiedä onko ongelma siinä kun on huutokauppa, ei voi ostaa suoraan "buy it now" napista.
Todella ärsyttävä uusi ominaisuus ebayssa tuo, ettei voi tarjota jos myyjä ei ole laittanut Suomea maaksi johon lähettää. Aiemmin tuokin onnistui ja myyjä vaan lisäsi postikulut, kun kohde sulkeutui. Toki etukäteen oli hyvä kysyä, että lähettääkö Suomeen, kun Saksassa osa myyjistä ei oikeastikaan halunnut Saksan ulkopuolelle lähettää.
Liekö tullut sitten niin paljon peruttuja voittoja, kun ostaja on saanut loppusumman, että ebay on tällaisen ratkaisun tehnyt.
Liittyisikö tähän, tuli youtuben puolella vastaan. Luulisi kyllä ettei EU:n puolella voisi näin töhöillä, mutta mistäpä näistä tietää


TLDW; eBay blokkaa valmistajan pyynnöstä käytetyn tuotteen myymisen ulkomaille. En tiedä miten eBay varmistuu että ostaja on todellisuudessa kotimainen.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
123
Kysyin ebayn chättibotilta, että miksen voi huutaa kohteita, joissa ei ole postikuluja ilmoitettu. Botti kertoi, että myyjä blokannut myynnit ulkomaille ja pitäisi pyytää myyjää sallimaan lähetys minun osoitteeseeni. Kerroin asiasta myyjälle ja tämä myönsi kyseisen blokin, mutta se ei ole estänyt muita ulkomaalaisia huutamasta, eikä hän ollut halukas tekemään poikkeusta minun kohdallani.
Päätin kokeilla hetkeä ennen kohteen sulkeutumista ebay Sniper sovellusta ja sillä sainkin huudettua haluaamaani kohdetta ja voitinkin sen. Siitä eteenpäin maksuprosessi eteni normaalisti.
Eli jatkossa täytyy kysyä ensin myyjältä, että onnistuuko lähetys Suomeen. Sen jälkeen koittaa onnistuuko huutaminen/osto ja jos ei, niin ebay sniperilla sitten huutaa.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 263
Todella ärsyttävä uusi ominaisuus ebayssa tuo, ettei voi tarjota jos myyjä ei ole laittanut Suomea maaksi johon lähettää. Aiemmin tuokin onnistui ja myyjä vaan lisäsi postikulut, kun kohde sulkeutui.
Mun mielestä tuo on ollut "aina", että ei voi ostaa, jos ei ole suomi myyjällä sallittujen listalla. Se pitää vaan etukäteen kysyä myyjältä, että myykö suomeen ja jos myy, millä hinnalla lähettää ja pyytää myyjää enabloimaan se (suomi) asetuksista ja tarvittaessa säätämään postimaksu kohdalleen. Parhaiten tuo toimii "buy it now" tavarassa, viimehetken huutokaupassa ei ehkä onnistu/ehdi. Monella myyjällä ei "ulkomaita" ole oletuksena sallittu ollenkaan postikulujen laskemisen vaikeuden takia, lasketaan ja myydään sitten vasta jos joku erikseen kysyy. On kyllä niitäkin myyjiä, jotka ei ulos myy millään, mutta harvemmin niin.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 851
Miten tuolla Aliexpressissä menee nykyisin alvit, tullit sun muut ja maksutavat? Näyttäisi sivuilla selaamieni tuotteiden kohdalla, että sisältää VAT, eli ilmeisesti hoitavat verot automaattisesti sieltä? Entäs pitääkö itse silti tullata vai tuleeko ihan suoraan sisältäen kaiken?

Vieläkö ne tekee pakolla Alipay tunnarit myös? Tilasin tuolta joskus vuosia sitten jotain ja silloin se teki vängällä sen Alipay tilin. Olen sittemmin poistanut Aliexpress tilini, kun se oli luotu jo käytöstäni poistuvalla emaililla. Mutta tuo Alipay tili sinne jää silti ja siitä ei pääse eroon millään ja en muista onko tuolla jotain minun korttitietoja tai vastaavaa tallessa. Alipay tilille en silti pysty enää kirjautumaan, mutta saan kyllä salasananpalautusviestit sun muut mutta sisään en pääse hävittämään tiliäni, joten oletan, että se tili siellä edelleen kummittelee olemassa.

Jos onnistuu ilman pakollista Alipay tunnusten luontia, niin mitä muuta tuolla voisi käyttää kuin luottokorttia? Jos käyttää luottokorttia, niin tallentaako ne luottokortin numeron itselleen, Alipaylle vai jollekin kolmannelle osapuolelle ja voiko sitä erikseen poistaa tilauksen jälkeen kokonaan sieltä? Klarna siellä myös näyttäisi olevan mutta hetua en ala kyllä antamaan enää niille, kun kerran näistä onnistuin pääsemään eroon.

Ilmeisesti tuolta ei voi tehdä kertatilausta luomatta tiliä? Näyttää kyllä tarjoavan kirjaudu Applella ja kai Apple Pay maksukin voisi onnistua mutta tuokin käsittääkseni luo tilin, joten ei tuokaan oikein houkuttelisi.

Olisi tarve tehdä tilaus, kun Aliexpress on ainoa kauppa, josta erästä jo eurooppalaisten kauppojen myynnistä poistunutta Logitechin hiirtä vielä saisi.
 
Liittynyt
24.04.2020
Viestejä
26
ALVit on tosiaan hinnassa mukana, kaikenlaista pientä olen tilannut ja aina tulleet ilman että on pitäny itse mennä tullin sivuille. eBayssä pitäisi olla sama käytäntö mutta kerran myyjä kai unohti merkitä että on maksettu niin piti itse mennä tullin sivuille ja laittaa eBayn kohdesivulta se kuitti todisteeksi että on maksettu.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 851
ALVit on tosiaan hinnassa mukana, kaikenlaista pientä olen tilannut ja aina tulleet ilman että on pitäny itse mennä tullin sivuille. eBayssä pitäisi olla sama käytäntö mutta kerran myyjä kai unohti merkitä että on maksettu niin piti itse mennä tullin sivuille ja laittaa eBayn kohdesivulta se kuitti todisteeksi että on maksettu.
OK, kiitti. Olisi itselläni kyse about 30 euron tuotteesta, tosin ehkä tilaan kerralla 2 kpl.

Miten nuo maksutavat?
 
Liittynyt
24.04.2020
Viestejä
26
Mielestäni en ole kuin lisännyt VISA-kortin tiedot tuonne enkä aktivoinut Alipay -tiliä, mutta ovat muuttaneet tuota sivustoa vuosien aikana enkä nyt löydä mainintaa Alipaystä missään tuolla asetuksissa. Payment -välilehdellä näkyy lisätty VISA -kortti, mahdollisuus poistaa se tai lisätä uusi.

EDIT: Tuolla sivun alalaidassa on maininta ja linkki mutta se vie tällaiselle sivulle joka on yrittäjille tarkoitettu:


EDIT2: En tiedä onko tuolla muutettu systeemiä eli onko ollut joskus jokin Alipay linkitys, mutta tätä vanhemmissa tilauksissa Payment Method -kohdassa ei näy mitään:

Order placed on: Sep 2, 2019
Payment method: Credit/Debit card
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 851
Mielestäni en ole kuin lisännyt VISA-kortin tiedot tuonne enkä aktivoinut Alipay -tiliä, mutta ovat muuttaneet tuota sivustoa vuosien aikana enkä nyt löydä mainintaa Alipaystä missään tuolla asetuksissa. Payment -välilehdellä näkyy lisätty VISA -kortti, mahdollisuus poistaa se tai lisätä uusi.
OK, eli ainakin voi poistaa. Korttitiedot on siis siellä Aliexpressillä eikä jollain välittäjällä? Näkyykö tilitiedoissa kortin numero kokonaan itselle vai onko edes maskattu, että näkyy viimeiset numerot?

EDIT: Tuolla sivun alalaidassa on maininta ja linkki mutta se vie tällaiselle sivulle joka on yrittäjille tarkoitettu:

https://global.alipay.com/platform/site/ihome
Joo tuo on juuri se mistä tiliä ei saa pois. Lähettää kyllä OTP tunnarin, kun laittaa sähköpostiosoitteen sinne mutta ei sillä OTP:lläkään sisään pääse katsomaan, että mitä omalla tilillä on. Antaa kyllä sillä OTP:llä luoda uuden salasanan mutta antaa sitten virheilmoituksen heti perään. Ei kyllä mitään uutta, kun tässä sähköpostiosoitteen vaihtumisessa on törmännyt kyllä vaikka minkälaisiin ongelmiin eri kaupoissa.

EDIT2: En tiedä onko tuolla muutettu systeemiä eli onko ollut joskus jokin Alipay linkitys, mutta tätä vanhemmissa tilauksissa Payment Method -kohdassa ei näy mitään:

Order placed on: Sep 2, 2019
Payment method: Credit/Debit card
Ehkäpä tuo Alipay oli joku aiemmin käytössä ollut. Omasta tilauksesta, jolloin se sen teki pakolla on aikaa jotain 6-10 vuotta tjsp.


Oliko niillä korttimaksun lisäksi mitään muita maksutapoja, joilla niille ei jäisi mitään sinne? Paypal ei varmastikaan ole tuettuna.
Toimisiko noilla jotkut paysafe kertakäyttökortit tai vastaavat mitä kaupoissa näyttää olevan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 851
On siellä Klarna.
Ja ne kerjää hetua vai onko niiden kautta jotain korttimaksuja missä ei tarvi tehdä Klarnalle tiliä ja jättää korttinumero niille sinne?
Minulla oli tuo Klarna kerran käytössä ja se oli ihan outo, kun sähköpostiosoitteen antamalla missä tahansa kaupassa alkoi näkyä tietoja. Sain lopulta poistatettua koko tilin, niin en ole hevillä uutta tehnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
226
Ja ne kerjää hetua vai onko niiden kautta jotain korttimaksuja missä ei tarvi tehdä Klarnalle tiliä ja jättää korttinumero niille sinne?
Minulla oli tuo Klarna kerran käytössä ja se oli ihan outo, kun sähköpostiosoitteen antamalla missä tahansa kaupassa alkoi näkyä tietoja. Sain lopulta poistatettua koko tilin, niin en ole hevillä uutta tehnyt.
Ei kuulu suosikkeihin enkä sitä käytä. Yleensä sen kautta on tarjolla korttimaksut ja laskulle ostamisen mahdollisuus, mutta muistelen että Alissa vain lasku. Hetut ja muut ei mene kauppapaikoille vaan kulkee tilaajan ja Klarnan välillä.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
112
OK, eli ainakin voi poistaa. Korttitiedot on siis siellä Aliexpressillä eikä jollain välittäjällä?

Oliko niillä korttimaksun lisäksi mitään muita maksutapoja, joilla niille ei jäisi mitään sinne? Paypal ei varmastikaan ole tuettuna.
Toimisiko noilla jotkut paysafe kertakäyttökortit tai vastaavat mitä kaupoissa näyttää olevan?
Kortin numeroa ei tarvitse tallentaa, jolloin tiedot pitää syöttää jokaista tilausta tehdessä. Jostain syystä mä oon aina täpännyt "save card" valinnan pois, niinkuin sillä jotain merkitystä olis.

Pitää myös muistaa että Aliexpress ei ole myyjä vaan kauppapaikka. Ja iso sellainen. Luotettavampana mä sitä pidän kuin pientä eurooppalaista itsenäistä verkkokauppaa, joka voi jäädä vetuloimaan refundin kanssa pitkäksikin aikaa. Jos Alin tuotteessa on virhe, reklamoidaan myyjälle, ei vielä siinä vaiheessa kauppapaikalle. Jos myyjän vastaus ei ole hyvien kauppatapojen mukainen, voi pyytää kauppapaikkaa eli Aliexpressiä puuttumaan asiaan. Ihan kuin Ebayssa, myyjillä on vahva intressi pysyä kauppapaikan suuntaan hyvässä valossa.

Mulla on runsaasta tilausmäärästä huolimatta tasan yksi alin tilaus jäänyt saapumatta. Olin jo ehtinyt unohtamaan koko tilauksen ja tuon tilanteen huomasin vasta paljon (2-3kk?) oletetun toimituspäivän jälkeen, minkä johdosta reklamaationappula oli jo tilauksesta poistunut. Koska kyseessä oli kympin härpäke, pistin oman mokan piikkiin kun en ollut ajoissa liikkeellä.

Ja yhtään Aliexpressin "ALV maksettu" -tilausta ei oo tarvinnu erikseen tullailla, sen sijaan ebay-tilauksia on ollut muutama missä IOSS tiedot ei ole Postille päivittyneet. Silloin vain kaivamaan ko. numero tilausvahvistuksesta ja tekemään manuaalinen tullaus. 0€ mutta muutaman päivän viivästys.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
112
Mielenkiintoinen ominaisuus kännykällä (mikä ilmeisesti lagaa), koittaa muokata tuplana tullutta viestiä niin foorumi tekee muokkauksesta uuden viestin? Noh, eniveis.

Paypal ei tosiaan Alissa käy, mikä on ihan ymmärrettävää. Paypal jenkki, Aliexpress puhtaasti kiina. Miten Klarna liittyy kuvioon, sitä en tiedä. Mutta mitä ko. puljusta oon viimeaikoina kuullut, ennemmin tarjoan Mastercardin numeron kiinalaisille kuin hetun Klarnalle. Mut se nyt on henkilökohtainen mielipide.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 851
Onkohan tuo Aliexpressistä tuleva merkkitavara ihan alkuperäistä omassa myyntipakkauksessaan olevaa?
Tosiaan tuollaista Logitech M590 hiirtä havittelen, kun näitä ei enää muualta saa ainakaan tolkulliseen hintaan. Tuolla niitä olisi 30 euron paikkeilla rahteineen vaikka kuinka monella kauppiaalla.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Onkohan tuo Aliexpressistä tuleva merkkitavara ihan alkuperäistä omassa myyntipakkauksessaan olevaa?
Tosiaan tuollaista Logitech M590 hiirtä havittelen, kun näitä ei enää muualta saa ainakaan tolkulliseen hintaan. Tuolla niitä olisi 30 euron paikkeilla rahteineen vaikka kuinka monella kauppiaalla.
Kun ottaa myyjältä, jolla on hyvä suositteluprosentti, eli jossain ~98% ja joka on myynyt useamman kappaleen samaa tavaraa, niin kyllä sieltä aito tulee. Jos ei tule, niin rahansa saa takaisin Aliexpressin avulla karhuamalla.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
Kun ottaa myyjältä, jolla on hyvä suositteluprosentti, eli jossain ~98% ja joka on myynyt useamman kappaleen samaa tavaraa, niin kyllä sieltä aito tulee. Jos ei tule, niin rahansa saa takaisin Aliexpressin avulla karhuamalla.
Eipä muuten pidä paikkaansa.
Kun arvostelijoina on ihmisiä jotka eivät välttämättä ymmärrä mistä puhuvat niin niitä viiden tähden arvosteluitakin annetaan tosi paljon väärillä perusteilla, useille riittää pelkästään se että tuote on pääpiirteittäin saman näköinen.
Monia tuoteväärennöksiä on todella hankala erottaa alkuperäisistä jos ei hypistele molempia yhtä aikaa. Minun kokemukseni on se, että aliexpressiä ei kiinnosta tuoteväärennökset, tärkeintä on se että kauppa käy.
Tilasin itse power bankin jonka tunnistin väärennökseksi vertailemalla sitä toisesta paikasta tilattuun alkuperäiseen. Feikki oli ulkoisesti aika lähellä orkkista mutta kevyempi eikä tukenut USB PD:tä mikä alkuperäisestä löytyi. Toimitin aliexpressille kuvat ja videot joissa vertailin noita kahta tuotetta vierekkäin ja silti dispute hylättiin.
Myyjä kaupittelee niitä vielä tänäkin päivänä ja tuotteen arvostelut on täynnä viiden tähden revikoita urpoilta ja harvoja varoituksia jotka useimmiten hautautuvat positiivisten arvosteluiden joukkoon.

Sanoisin jopa niin jyrkästi että mitään merkkituotteita ei kannata alista tilata.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
1 263
Eipä muuten pidä paikkaansa.
Kun arvostelijoina on ihmisiä jotka eivät välttämättä ymmärrä mistä puhuvat niin niitä viiden tähden arvosteluitakin annetaan tosi paljon väärillä perusteilla, useille riittää pelkästään se että tuote on pääpiirteittäin saman näköinen.
Monia tuoteväärennöksiä on todella hankala erottaa alkuperäisistä jos ei hypistele molempia yhtä aikaa. Minun kokemukseni on se, että aliexpressiä ei kiinnosta tuoteväärennökset, tärkeintä on se että kauppa käy.
Tilasin itse power bankin jonka tunnistin väärennökseksi vertailemalla sitä toisesta paikasta tilattuun alkuperäiseen. Feikki oli ulkoisesti aika lähellä orkkista mutta kevyempi eikä tukenut USB PD:tä mikä alkuperäisestä löytyi. Toimitin aliexpressille kuvat ja videot joissa vertailin noita kahta tuotetta vierekkäin ja silti dispute hylättiin.
Myyjä kaupittelee niitä vielä tänäkin päivänä ja tuotteen arvostelut on täynnä viiden tähden revikoita urpoilta ja harvoja varoituksia jotka useimmiten hautautuvat positiivisten arvosteluiden joukkoon.

Sanoisin jopa niin jyrkästi että mitään merkkituotteita ei kannata alista tilata.
Täysin samaa mieltä, jos toiveissa on nimenomaisesti saada aitoa "länsimaista" merkkitavaraa, oli se sitten mitä tahansa, aliexpressi on kyllä väärä kanava. Kyllähän siellä saattaa olla aitoakin tavaraa joukossa, mutta pääasiassa merkkibrändillä ratsastavat tuotteet on feikkejä.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Eipä muuten pidä paikkaansa.
Kun arvostelijoina on ihmisiä jotka eivät välttämättä ymmärrä mistä puhuvat niin niitä viiden tähden arvosteluitakin annetaan tosi paljon väärillä perusteilla, useille riittää pelkästään se että tuote on pääpiirteittäin saman näköinen.
Monia tuoteväärennöksiä on todella hankala erottaa alkuperäisistä jos ei hypistele molempia yhtä aikaa. Minun kokemukseni on se, että aliexpressiä ei kiinnosta tuoteväärennökset, tärkeintä on se että kauppa käy.
Tilasin itse power bankin jonka tunnistin väärennökseksi vertailemalla sitä toisesta paikasta tilattuun alkuperäiseen. Feikki oli ulkoisesti aika lähellä orkkista mutta kevyempi eikä tukenut USB PD:tä mikä alkuperäisestä löytyi. Toimitin aliexpressille kuvat ja videot joissa vertailin noita kahta tuotetta vierekkäin ja silti dispute hylättiin.
Myyjä kaupittelee niitä vielä tänäkin päivänä ja tuotteen arvostelut on täynnä viiden tähden revikoita urpoilta ja harvoja varoituksia jotka useimmiten hautautuvat positiivisten arvosteluiden joukkoon.

Sanoisin jopa niin jyrkästi että mitään merkkituotteita ei kannata alista tilata.
Tämäpä juuri. Aliexpressissa luottaisin elektroniikan kohdalla vain ja ainoastaan kiinalaisiin merkkituotteisiin ja niidenkin kohdalla kannattaa suosia virallisia myyjiä. Esim. Xiaomin tuotteita saa ihan kohtuullisilla hinnoilla ja aika varmasti aitoja.

Feikkejä tuotteita on myös joskus ihan mahdotonta erottaa aidoista, sillä joskus tuotteita tehdään ihan samalla tehtaalla kuin aitojakin. Ainakin joskus kiersi huhuja tehtaista jossa päivävuoro puski aitoa tavaraa ja yövuoro feikkejä. Väärennökset voi joskus olla B-luokan tavaraa joka on oikeasti määrätty tuhottavaksi.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
Tämäpä juuri. Aliexpressissa luottaisin elektroniikan kohdalla vain ja ainoastaan kiinalaisiin merkkituotteisiin ja niidenkin kohdalla kannattaa suosia virallisia myyjiä. Esim. Xiaomin tuotteita saa ihan kohtuullisilla hinnoilla ja aika varmasti aitoja.

Feikkejä tuotteita on myös joskus ihan mahdotonta erottaa aidoista, sillä joskus tuotteita tehdään ihan samalla tehtaalla kuin aitojakin. Ainakin joskus kiersi huhuja tehtaista jossa päivävuoro puski aitoa tavaraa ja yövuoro feikkejä. Väärennökset voi joskus olla B-luokan tavaraa joka on oikeasti määrätty tuhottavaksi.
No itse asiassa se power bank oli xiaomin ja samat oletukset oli minullakin että pakkohan se on olla aito kun myyjäkin vaikutti suht legitiltä mutta uunotin vain itseäni :kahvi:
Varmasti sieltä löytyy myös ihan asiallisia myyjiäkin jotka myyvät aitoa kamaa mutta kun niillä feikeillä on ihan samat myynti-ilmoitukset kuvineen ja hinta voi olla jopa piirun verran kalliimpi kuin aidolla niin varmuutta asiaan ei välttämättä saa jos ei satu kuten minulle ja tilaa varmasti aitoa tuotetta toisesta paikasta ja ihan fyysisesti vertaile niitä toisiinsa.
Huvittavinta tuossa koko keississä oli se, että se aito power bank oli oikeasti halvempi.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
885
Onko kokemuksia Ebay-myynneistä ? Olisi joitakin tuotteita joille Suomessa ei ole markkinoita mutta maailmalla senkin edestä. Suurin ongelma on toimituskulut joiden arvioiminen tuntuu olevan ihan mahdotonta ennakkoon joka maahan :redface: Käsittääkseni jos tuote ei tule perille ehjänä niin se on lähettäjän ja kuriirin välinen ongelma. Kuriirit taas korvaavat käytännössä ei mitään jollei ole vakuutettu lähetys. Vakuutettuna taas maksaa ihan prkeleesti.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Onko kokemuksia Ebay-myynneistä ? Olisi joitakin tuotteita joille Suomessa ei ole markkinoita mutta maailmalla senkin edestä. Suurin ongelma on toimituskulut joiden arvioiminen tuntuu olevan ihan mahdotonta ennakkoon joka maahan :redface: Käsittääkseni jos tuote ei tule perille ehjänä niin se on lähettäjän ja kuriirin välinen ongelma. Kuriirit taas korvaavat käytännössä ei mitään jollei ole vakuutettu lähetys. Vakuutettuna taas maksaa ihan prkeleesti.
En nyt suoraan ota kantaa tähän, mutta vastuukysymykset vaihtelevat yksityinen-yksityinen, yritys-yritys ja yksityinen-yritys kaupankäynnissä. Se, että lähettäjä vastaa ehjänä toimituksesta on Suomessa käytössä oleva toimintatapa yritys-yksityinen -kaupankäynnissä. Jo Suomen sisällä yksityinen-yksityinen aiheuttaa ihan eri tilanteen. Tilanteeseen vaikuttaa varmaan suuremmin eBayn käyttjäehdot ja ne ovat sisäistämättä.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
123
Mun mielestä tuo on ollut "aina", että ei voi ostaa, jos ei ole suomi myyjällä sallittujen listalla. Se pitää vaan etukäteen kysyä myyjältä, että myykö suomeen ja jos myy, millä hinnalla lähettää ja pyytää myyjää enabloimaan se (suomi) asetuksista ja tarvittaessa säätämään postimaksu kohdalleen. Parhaiten tuo toimii "buy it now" tavarassa, viimehetken huutokaupassa ei ehkä onnistu/ehdi. Monella myyjällä ei "ulkomaita" ole oletuksena sallittu ollenkaan postikulujen laskemisen vaikeuden takia, lasketaan ja myydään sitten vasta jos joku erikseen kysyy. On kyllä niitäkin myyjiä, jotka ei ulos myy millään, mutta harvemmin niin.
Kyllä se on tähän saakka onnistunut ihan normaalisti huutaa tai ostaa heti, vaikkei toimituskuluja ole ilmoitettu. Maksu ei ole onnistunut ilman toimituskuluja.
Huutaminen onnistuu noissa kohteissa nykyään ainakin ebay sniperin kautta. Myyjät ei tunnu olevan halukkaita lisäämään muita maita toimituslistalle ennen kohteen sulkeutumista. No, tällä tavalla saadaan ainakin vähemmän kilpailua kohteisiin.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 130
Onko kokemuksia Ebay-myynneistä ? Olisi joitakin tuotteita joille Suomessa ei ole markkinoita mutta maailmalla senkin edestä. Suurin ongelma on toimituskulut joiden arvioiminen tuntuu olevan ihan mahdotonta ennakkoon joka maahan :redface: Käsittääkseni jos tuote ei tule perille ehjänä niin se on lähettäjän ja kuriirin välinen ongelma. Kuriirit taas korvaavat käytännössä ei mitään jollei ole vakuutettu lähetys. Vakuutettuna taas maksaa ihan prkeleesti.
Itsellä on yli sata myyntiä eBayssa, ei ole vielä ollut ongelmia. Toimituskuluihin olen tehnyt suurpiirteiset shipping rate tablet (~8 ratea per toimitusnopeus), ei minulle ole niin tarkkaa kunhan suunnilleen ovat oikeaa luokkaa.
En ole käyttänyt mitään vakuutettuja lähetyksiä vaan ihan kirje, postipaketti, GLS, UPS, jne (Shipitin kautta muut paitsi kirjeet Postin kautta, ja UPS:n kautta suoraan ne joihin olen halunnut/tarvinnut signature required). Tuotteiden arvot vaihdelleet muutamasta kympistä pariin tuhanteen euroon.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
885
Itsellä on yli sata myyntiä eBayssa, ei ole vielä ollut ongelmia. Toimituskuluihin olen tehnyt suurpiirteiset shipping rate tablet (~8 ratea per toimitusnopeus), ei minulle ole niin tarkkaa kunhan suunnilleen ovat oikeaa luokkaa.
En ole käyttänyt mitään vakuutettuja lähetyksiä vaan ihan kirje, postipaketti, GLS, UPS, jne (Shipitin kautta muut paitsi kirjeet Postin kautta, ja UPS:n kautta suoraan ne joihin olen halunnut/tarvinnut signature required). Tuotteiden arvot vaihdelleet muutamasta kympistä pariin tuhanteen euroon.
Onko sulla näyttää esimerkkiä (vaikka screeniä) tuosta taulukosta ? Mietin sitäkin, että jos jättää vaan "kulut avoimeksi ja "ask for shipping quotes". Kamat kun on sellaisia, että voivat mennä EU-maahan, Britteihin tai USA:an. Käsittääkseni ostaja vastaa tietysti veroista, mutta onko näin amatöörille antaa jotain vinkkejä miten välttää sudenkuoppia ? Tuotteiden arvo vaihtelee. Omat ehkä 100-1000€ välissä, mutta sukulaisen puolesta pitäisi myydä vähän arvokkaampi keräilyesine joka noin 5-10K€. Melkoinen siivu tuosta menee Ebay&Paypal yhdistelmään pelkästään. Joskus katsoin tuolle kalliimmalle lähetyskuluja niin oli melko epäselvää mitä se tulisi maksamaan, mutta jos oikein ymmärsin niin vakuutettuna noin 800€ olisi ollut jenkkeihin (jonne todennäköisesti menisikin).

Ajattelin tosin kokeilla myydä ensin Suomessa noin puoleen hintaan Ebay-arvosta, mutta voi olla etteivät silti mene täällä koska harrastelijakunta niin pientä ja "köyhä Suomen kansa" :D
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
704
Onko sulla näyttää esimerkkiä (vaikka screeniä) tuosta taulukosta ? Mietin sitäkin, että jos jättää vaan "kulut avoimeksi ja "ask for shipping quotes". Kamat kun on sellaisia, että voivat mennä EU-maahan, Britteihin tai USA:an. Käsittääkseni ostaja vastaa tietysti veroista, mutta onko näin amatöörille antaa jotain vinkkejä miten välttää sudenkuoppia ? Tuotteiden arvo vaihtelee. Omat ehkä 100-1000€ välissä, mutta sukulaisen puolesta pitäisi myydä vähän arvokkaampi keräilyesine joka noin 5-10K€. Melkoinen siivu tuosta menee Ebay&Paypal yhdistelmään pelkästään. Joskus katsoin tuolle kalliimmalle lähetyskuluja niin oli melko epäselvää mitä se tulisi maksamaan, mutta jos oikein ymmärsin niin vakuutettuna noin 800€ olisi ollut jenkkeihin (jonne todennäköisesti menisikin).

Ajattelin tosin kokeilla myydä ensin Suomessa noin puoleen hintaan Ebay-arvosta, mutta voi olla etteivät silti mene täällä koska harrastelijakunta niin pientä ja "köyhä Suomen kansa" :D
Tietenkin jos haluat helpolla päästä, niin käytä postin hinnastoa: Ulkomaan pakettien hinnat - Posti
Eli ebay.de:n kanssa Vyöhyke 1 saksalaisille, Vyöhyke 2 muille EU-maille ja Vyöhyke 3 muualle maailmaan. Toki itse lähetyksen pistäisin menemään Shipitin kautta, ellei hinta ole siellä korkeampi.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
885
Tietenkin jos haluat helpolla päästä, niin käytä postin hinnastoa: Ulkomaan pakettien hinnat - Posti
Eli ebay.de:n kanssa Vyöhyke 1 saksalaisille, Vyöhyke 2 muille EU-maille ja Vyöhyke 3 muualle maailmaan. Toki itse lähetyksen pistäisin menemään Shipitin kautta, ellei hinta ole siellä korkeampi.
Kiitos. Shipit on itselle tuntematon. Yritin äsken katsella hintatietoja, mutta näköjään sekin haluaisi tarkat osoitteet ja tietystikään vastaanottajaa ei vielä ole olemassa :D Mutta ei tämäkään niin euron tarkkaa ole joten ehkä kopsaan nuo postin hinnat vaan. Tulee sitten takkiin tai ei. Toisaalta taidan kokeilla ensin "ask for shipping quotes" systeemillä. Tuo on vaan sellainen, että ainakin omalla kohdalla tulee yleensä skipattua nuo kohteet koska vastaukset ovat yleensä olleet etteivät lähetä Suomeen ollenkaan. Täytyy toivoa etteivät muut käyttäjät ole samanlaisia ja toisaalta tavara on sen verta marginaalista että jos on vailla niin oletettavasti kyllä kysyy.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 851
Tämäpä juuri. Aliexpressissa luottaisin elektroniikan kohdalla vain ja ainoastaan kiinalaisiin merkkituotteisiin ja niidenkin kohdalla kannattaa suosia virallisia myyjiä. Esim. Xiaomin tuotteita saa ihan kohtuullisilla hinnoilla ja aika varmasti aitoja.

Feikkejä tuotteita on myös joskus ihan mahdotonta erottaa aidoista, sillä joskus tuotteita tehdään ihan samalla tehtaalla kuin aitojakin. Ainakin joskus kiersi huhuja tehtaista jossa päivävuoro puski aitoa tavaraa ja yövuoro feikkejä. Väärennökset voi joskus olla B-luokan tavaraa joka on oikeasti määrätty tuhottavaksi.
OK, tuo oli hyvä tieto. Voinen olettaa, että tuolta esim. Logitech M590 hiiret mitä haualla tulee eteen useammalta kauppiaalta, on jotain muuta kuin originaalia? Aika monella on ihan myyntipakkaus kuvassa, joka vaikuttaa oikealta, tosin jokunen kiinankielinen teksti lisänä.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 008
OK, tuo oli hyvä tieto. Voinen olettaa, että tuolta esim. Logitech M590 hiiret mitä haualla tulee eteen useammalta kauppiaalta, on jotain muuta kuin originaalia?
Mahdoton sanoa. Oma luottamukseni kiinalaisiin on erittäin matala. Ilmeisesti suurilla volyymeillä pienetkin epärehellisyydet tuovat suuria voittoja. Aidoilta, mutta kiinalaisilta merkkivalmistajilta tilatessa joutuu yleensä maksamaan aika saman vaikka tilaisi suoraan valmistajan amazon-kaupasta.

Mainitsit tuon logitechin, niin pakko myöntää että itse menin muutama vuosi sitten tilaamaan juuri aliexpressistä logitechin näppiksen hintaan 40€ tms. Sama tuote oli silloin suomessa yleisesti myynnissä about 100€:n hintaan. Otin täysin tietoisen riskin ja uskoakseni sain täysin aidon tuotteen tuolta 3rd party aliexpress-vendorilta. Mikäli kyseessä kuitenkin on väärennös, niin sitten ovat oceans-eleven-tason venkuloita.

lisäys: ainakin kaikissa paremmissa logi-kamoissa on sen qr-koodin ja sarjanumeroprintin lisäksi sarjanumero myös "kaiverrettuna". Omani tsekkasin toki heti logitechin sivuilla samalla kun rekisteröin tuotteen. Kaikki täsmäsi myös siltä osin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 851
Mahdoton sanoa. Oma luottamukseni kiinalaisiin on erittäin matala. Ilmeisesti suurilla volyymeillä pienetkin epärehellisyydet tuovat suuria voittoja. Aidoilta, mutta kiinalaisilta merkkivalmistajilta tilatessa joutuu yleensä maksamaan aika saman vaikka tilaisi suoraan valmistajan amazon-kaupasta.

Mainitsit tuon logitechin, niin pakko myöntää että itse menin muutama vuosi sitten tilaamaan juuri aliexpressistä logitechin näppiksen hintaan 40€ tms. Sama tuote oli silloin suomessa yleisesti myynnissä about 100€:n hintaan. Otin täysin tietoisen riskin ja uskoakseni sain täysin aidon tuotteen tuolta 3rd party aliexpress-vendorilta. Mikäli kyseessä kuitenkin on väärennös, niin sitten ovat oceans-eleven-tason venkuloita.

lisäys: ainakin kaikissa paremmissa logi-kamoissa on sen qr-koodin ja sarjanumeroprintin lisäksi sarjanumero myös "kaiverrettuna". Omani tsekkasin toki heti logitechin sivuilla samalla kun rekisteröin tuotteen. Kaikki täsmäsi myös siltä osin.
Aliexpressiä harkitsen ihan sen takia, että tuo Logitech M590 on jo valikoimasta poistunut tuote ja sitä ei Suomesta saa enää mistään. Tuo ainoa Amazon.de, jossa sitä toisinaan on hyllyssä, hinnat jossain alkaen 70 euroa, jotkut pyytelee tuosta yli 100 euron hintojakin ja myyvät eiooata. Vertailun vuoksi tuota hiirtä on kotimaassa myyty 30 euron luokkaan, jotain tuollaista omastakin maksoin aikoinaan, että sinänsä nuo Aliexpresssin hieman yli 30 euron hinnat kuulostaa ihan järkeviltä suhteessa, jos olisivat alkuperäisiä.

Haikailen tätä mallia, kun ollut vuosia käytössä ennestäänkin samanlainen, mutta se alkaa nyt antaa jo sellaisia käyttöiän lopun merkkejä, että uudelle olisi tarvetta. Tuo on aivan ehdoton malli kissaperheessä, kun tuo saa avattua ilman liukutassujen irrotusta (karvat tukkii rullan pyörimisen kerran pari vuodessa). Toinen etu, että tuon kaikki napit toimii Windowsissa suoraan ilman sitä Logitechin softahärpäkettä ja jopa Macissä sen saa toimimaan ilman sitä. Niin ja tuo on äänetön hiiri, ei ole tuon jälkeen enää paluuta sellaisiin, jotka sanoo NAKS NAKS.

Ehkä pitää ottaa riski ja kokeilla miten käy... Voisikohan olettaa, että jos nuo on jotain piraatteja, ei niitä saisi liitetty entisiin minulla jo oleviin Unifying-vastaanottimiin?
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 816
pari kertaa koittanut tilata tollasta monitorin virtakorttia ja joka kerta tullut seurantatunnut erikoiseen palveluun jonka mukaan paketti toimitettu vaikkei ole tullut perille: Sendungsübersicht

Onneksi molemmilla kerroilla ebay palautti rahat, erikoista kun tilaa myyjältä jolla erittäin paljon palautetta ja pääasiassa positiivista.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
704
pari kertaa koittanut tilata tollasta monitorin virtakorttia ja joka kerta tullut seurantatunnut erikoiseen palveluun jonka mukaan paketti toimitettu vaikkei ole tullut perille: Sendungsübersicht

Onneksi molemmilla kerroilla ebay palautti rahat, erikoista kun tilaa myyjältä jolla erittäin paljon palautetta ja pääasiassa positiivista.
Tietenkin nyt on hieman myöhäistä, mutta kannattaa noita Hermeksen paketteja kysellä lähimmästä Matkahuollon pisteestä. Ainakin ennen pystyivät tarkastamaan nimellä onko mitään saapunut.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 883
Onko ihan asiallinen pyyntö, kun Alissa myyjä pyytää sulkemaan disputen ennen hyvitystä, vai yritys höynäyttää asiakas luopumaan oikeudestaan siihen? Tuli rikkinäistä elektroniikkaa, arvo n. 10e.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 420
Onko ihan asiallinen pyyntö, kun Alissa myyjä pyytää sulkemaan disputen ennen hyvitystä, vai yritys höynäyttää asiakas luopumaan oikeudestaan siihen? Tuli rikkinäistä elektroniikkaa, arvo n. 10e.
Ensin hyvitys, sitten disputen sulkeminen. Yrittävät päästä luikertelemaan hyvityksistä ja mainehaitasta. Niin kauan kun dispute on kesken, ei myyjä saa rahojaan aliexpressiltä mutta kun disputen sulkee niin rahat päätyvät myyjälle ja siitä ei enää kuulu mitään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 883
Tuosta myyjän ehdotuksesta no refundille kun valitsee Reject all, niin tulee tuollainen valinta. Pitääkö valita jompi kumpi, vaan vain odotaa, että aika kuluu umpeen ja voi pyytää ylläpitoa ratkaisemaan?
 

Liitteet

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 027
Joko valitset tuosta sen sun alkuperäisen ehdotuksen (=rahat takas?) tai näköjään voi valita suoraan alhaalta että Aliexpress liittyy mukaan keissiin.

Tuommoisiin Disputen sulkemisiin ei pidä ryhtyä. Toinen jos joskus lähettäjä lupaa lähettää tuotteen uudelleen, niin siihenkään ei pidä suostua, ei ole lähettämässä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 883
Eikös tuossa ole vain valinta hyväksyykö myyjän ehdotuksen no refundista (0€)? Näyttää olevan countterissa 5h aikaa vastata. Ei ole valintaa ainakaan vielä pyytää ylläpitoa mukaan. Mitä jos en vastaa 5h kuluessa, vai siis pitäiskö valita tuo keep my original proposal? Tuo ruudulla keskellä näkyvä valinta tulee siis Reject all -valinnan takaa, joka siis lienee vastausvaihtoehto myyjän ehdotukseen.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 027
Eikös tuossa ole vain valinta hyväksyykö myyjän ehdotuksen no refundista (0€)? Näyttää olevan countterissa 5h aikaa vastata. Ei ole valintaa ainakaan vielä pyytää ylläpitoa mukaan. Mitä jos en vastaa 5h kuluessa, vai siis pitäiskö valita tuo keep my original proposal? Tuo ruudulla keskellä näkyvä valinta tulee siis Reject all -valinnan takaa, joka siis lienee vastausvaihtoehto myyjän ehdotukseen.
Joko pidät sen sun alkuperäisen pyynnön, jolloin myyjä voisi siihen reagoida (tuskin, koska tuolle tielle lähtenyt) tai sitten otat tuon alimman.

Screenshot_20230713_102859_Chrome~2.jpg
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 772
Joo, ei missään nimessä disputea kiinni ennen kuin on palautus tehty. Perään vielä yhden tähden revikka että näkyy muille ostajaehdokkaille. Revikat ovat yleensä turhia tuolla muutenkin koska paviaanit heittävät viisi tähteä siitä, että tuote saapuu edes joskus, yleensä vielä maininta että ei ole kerinnyt edes kokeilemaan vielä, mutta tuli perille.

Muutenkin kun kinkit noita viiden tähden revikoita pystyvät ostamaan, ei arvosteluista voi yleensä mitään realistista kuvaa rakentamaan. Katson yleensä itse esim yhden ja kahden tähden arvostelut + jos on esim Suomesta arvosteluja. Ostomäärätkin voivat olla kusetusta, joten harvaan asiaan tuollavoi luottaa.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Myyjien pisteytysskaala täytyy muokata itse paremmaksi. Jokaisen arvostelut kun ovat lähes poikkeuksetta 95%+. Tuon voisi ajatella kouluarvosanana kun jättää ysin edestä pois. 94% on jo hylätty 4.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 145
Kokemuksia tästä?


Lähinnä miten hoitavat riita tilanteet ostajan ja myyjän kanssa?
En vielä katsonut miten tuolla on myyjillä euroopan varastoja ja voiko niiden perusteella hakea tavaraa, josta tulee se toisaalta kysymys. Ilmeisesti aloittanut sekundamuodilla, mutta samaa roinaa kuin alilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 720
Kokemuksia tästä?


Lähinnä miten hoitavat riita tilanteet ostajan ja myyjän kanssa?
En vielä katsonut miten tuolla on myyjillä euroopan varastoja ja voiko niiden perusteella hakea tavaraa, josta tulee se toisaalta kysymys. Ilmeisesti aloittanut sekundamuodilla, mutta samaa roinaa kuin alilla.
Paypalin kautta ainakin saa riitatilanteet hoidettua...
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
885
Kokeilin tehdä myynti-ilmoitusta ebay.com:in kautta mutta ei anna julkaista kun ei ole toimituskuluja merkattuna. Pitääkö ne tehdä ebay.de:n kautta vai mikä tässä on jippona ? Hinta pitää myöskin laittaa dollareina ja mitat tuumina. Mieluusti jättäisin toimituskulut auki niin että kysyessä tarkistan ne ja kerron sitten. Hieman eri luokkaa jos lähetetään Ranskaan tai USA:han :D
 
Liittynyt
24.04.2020
Viestejä
26
Olen jonkinaikaa tuolla kaupitellut enkä ole Shipping Rate Tableen perehtynyt enkä tiedä saisiko sillä kovinkin tarkasti rajattua toimituskulut maasta riippuen, mutta olen ilmoittanut Saksan eBayn kautta kun maksut tulevat silloin euroina ja eBay.de:n perimät välityspalkkiot ovat nyt pienemmät kuin muilla. Saksan eBayssä esim. jos laittaa toimituskulut Saksaan ja valitsee International kohdasta vaikka Itävallan ja laittaa sille tiedetyt kulut, kun sitten laittaa "Zusätzliche Standorte"-kohtaan vaikkapa Weltweit niin muiden maiden ostajille näkyy se kehoitus kysyä toimituskulut....

IMG_20230719_092231.jpg
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Kokemuksia tästä?


Lähinnä miten hoitavat riita tilanteet ostajan ja myyjän kanssa?
En vielä katsonut miten tuolla on myyjillä euroopan varastoja ja voiko niiden perusteella hakea tavaraa, josta tulee se toisaalta kysymys. Ilmeisesti aloittanut sekundamuodilla, mutta samaa roinaa kuin alilla.
Kiinalainen kauppapaikka ja vaatteet on aina huono yhdistelmä.
Varmaan 90% tulee kiinasta, joko suoraan tai Alin tai vastaavan varaston kautta.


Joo, ei missään nimessä disputea kiinni ennen kuin on palautus tehty. Perään vielä yhden tähden revikka että näkyy muille ostajaehdokkaille. Revikat ovat yleensä turhia tuolla muutenkin koska paviaanit heittävät viisi tähteä siitä, että tuote saapuu edes joskus, yleensä vielä maininta että ei ole kerinnyt edes kokeilemaan vielä, mutta tuli perille.

Muutenkin kun kinkit noita viiden tähden revikoita pystyvät ostamaan, ei arvosteluista voi yleensä mitään realistista kuvaa rakentamaan. Katson yleensä itse esim yhden ja kahden tähden arvostelut + jos on esim Suomesta arvosteluja. Ostomäärätkin voivat olla kusetusta, joten harvaan asiaan tuollavoi luottaa.
Sitä ihmettelen aina, joko sekunnin testi tai kun on tullu niin 5*
" Katson yleensä itse esim yhden ja kahden tähden arvostelut " tämä myös oma tapa ja aina voi yrittää etsiä samaa tuotetta toisilta myyjiltä.
Kannattaa opetella myös korttireklamaatio, huomasin että OP oli tullu jo nykyaikaan, reklamaation voi tehdä sähköisesti. 2v sitten piti tulostaa ja lähettää paperilla.

esimerkkinä 5* arvostelu ja oma testi sama tuote eli kodak x200 ulkoinen SSD, qlc sontaa.
1690342341204.png


1690342421497.png



edit. Testasin kotelon sisällä olevaa msata levyä erillisessä usb kortissa
lukemat on ihan erilaiset, eli kotelon oma ohjain ei toimi usb3 tilassa.
1690344298583.png
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 809
Viestejä
4 204 377
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom