- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 1 517
"Minkä pelin ostoa ET katunut" valui topicina aivan liikaa vain lempipelien listaukseen ilman kummepia perusteluja. Yliarvostetuista peleistä taas on käytännössä turha puhua, koska joka pelille löytyy aina vihaajia - ja toisaalta monessa enemmän tai vähemmän yliarvostetussa pelissä on myös ymmärrettävä ajankohta ja konteksti, jossa ne tulivat ulos.
Jos sitten keskustelua eri alustojen aliarvostetuista ja väärinymmärretyistä peleistä.
Peleistä, jotka kaipaavat mielestäsi parempaa huomiota tai eivät ole kritiikkiään ansainneet. Tai ehkä tiedostat jonkun pelin huonouden, mutta se on silti salainen intohimosi.
Jos joku vaikka löytäisi topicin pohjalta jotain mielenkiintoista kokeiltavaa, eli suositelkaa ja hehkuttakaa kaikkea oudompaakin.
Pandora's Tower (Wii)
Yleensä ihmiset puhuvat lähinnä Limited editionin arvosta. Varsinaisesta sisällöstä ei välitä juuri kukaan. Wiin Top 10 -listoissa ei mainita koskaan ja metacriticin arvosana on varsin alhainen 73. Metacriticissä kun kaikki alle 80 pistettä saaneet voi yleensä jo suosiolla unohtaa. Minulle tämä on yksi harvoja pelejä, joiden vuoksi harkitsin Wiin säilyttämistä myymisen sijaan.
3D-zeldan luolastoja (tässä torneja), joiden lopussa seisoo hieman Shadow of the Colossuksesta vaikutteita ottanut loppupomo. Turha tauhka välistä on karsittu pois. Seikkaile torniin, tuhoa 1-6 loppupomon oven sinetöivää rautaketjua, kurmota komea pomo ja siirry seuraavaan. Pelissä on jatkuva aikaraja, jonka umpeutuessa neito hädässä muuttuu lonkerohirviöksi... mutta aikaa saa jatkuvasti lisää käymällä kääntymässä kotona. Aikaraja pakottaa miellyttävään tasosuunnitteluun, jossa tornit pysyvät kompakteina ja kietoutuvat aina sisäänkäynnin ympärille.
Onhan pelissä paljon pientä kritisoitavaa. Grafiikat ovat rujot ja muistuttavat lähinnä PS2-peliä, ja päähahmot ovat yksiulotteista animeroskaa. Huolehdittava neito on tamagochi, jota täytyy miellyttävän lopetuksen saadakseen jututtaa ja lahjoa tasaisesti. Turhan ramppauksen ja grindauksen saa kuitenkin aikalailla minimoitua, eikä väkinäistä tunnetta synny.
Erinomainen toimintaseikkailu, jolle ottaisin mieluusti vähintään henkistä jatkoa.
Turbo Turtle Adventure (GBA)
Metacriticin arvosana 70. Youtubessa pari pelivideota, jossa pelaajat suhtautuvat nyrpeästi ja haukkuvat. Minusta tämä muistutti kovasti lapsuuden DOS-pelejä. Marble madness -tyylinen pallon (tai kilpikonnan) pyörittely, jossa kerätään avaimia ja kertakäyttöisiä erikoiskykyjä maaliin päästäkseen.
Pelissä ei ollut oikeastaan mitään muuta vikaa kuin väärin nimetty Practice-mode, joka on oikeasti elintärkeä tutoriaali. Se on myös syy, jonka vuoksi tuubipelaajat eivät päässett paria tasoa pidemmälle. Minulle tämä oli täysin puun takaa tullut hauska taskupeli, jota pelasin parin viikon iltaviihdykkeeksi sängyssä ennen nukahtamista.
Red Rope: Don't Fall Behind (PC)
Peli ollut saatavilla jo 1,5 vuotta, mainostanut itseään mahdollisuudella päästä ikuistetuksi pelin maailmaan ja lähes joka alennuksessa 2,5 euroa.... 48 Steam arvostelua, josta 87% myönteisiä. Mitä ihmettä?
Okei, peli on ensisijaisesti suunnattu kahdelle pelaajalle ja siinä ei ole online co-opia. Erityisesti onlinen puute ajaa aika paljon potentiaalisia ostajia pois. Gimmikki on se, että pelaajat ovat sidottuna toisiinsa narulla, ja tämä naru on käytännössä ainoa väline vihollisten tappamiseen ja puzzlejen ratkaisuihin. Kuvakulma ja yhden ruudun kokoiset huoneet muistuttavat ensimmäistä Zeldaa.
Häpeilemättä nostaisin top 3 co-op kaksinpeleihin. Itsekseen pelatessa missaa osan viehätyksestä, mutta toisaalta kahden hahmon koordinoinnista tulee reilusti haastetta. Kenties tämä vaatisi konsolikäännöksen (ensisijaisesti Switchille, jossa suoraan riittäisi 2 joyconia) löytääkseen yleisönsä.
Jos sitten keskustelua eri alustojen aliarvostetuista ja väärinymmärretyistä peleistä.
Peleistä, jotka kaipaavat mielestäsi parempaa huomiota tai eivät ole kritiikkiään ansainneet. Tai ehkä tiedostat jonkun pelin huonouden, mutta se on silti salainen intohimosi.
Jos joku vaikka löytäisi topicin pohjalta jotain mielenkiintoista kokeiltavaa, eli suositelkaa ja hehkuttakaa kaikkea oudompaakin.
Pandora's Tower (Wii)
Yleensä ihmiset puhuvat lähinnä Limited editionin arvosta. Varsinaisesta sisällöstä ei välitä juuri kukaan. Wiin Top 10 -listoissa ei mainita koskaan ja metacriticin arvosana on varsin alhainen 73. Metacriticissä kun kaikki alle 80 pistettä saaneet voi yleensä jo suosiolla unohtaa. Minulle tämä on yksi harvoja pelejä, joiden vuoksi harkitsin Wiin säilyttämistä myymisen sijaan.
3D-zeldan luolastoja (tässä torneja), joiden lopussa seisoo hieman Shadow of the Colossuksesta vaikutteita ottanut loppupomo. Turha tauhka välistä on karsittu pois. Seikkaile torniin, tuhoa 1-6 loppupomon oven sinetöivää rautaketjua, kurmota komea pomo ja siirry seuraavaan. Pelissä on jatkuva aikaraja, jonka umpeutuessa neito hädässä muuttuu lonkerohirviöksi... mutta aikaa saa jatkuvasti lisää käymällä kääntymässä kotona. Aikaraja pakottaa miellyttävään tasosuunnitteluun, jossa tornit pysyvät kompakteina ja kietoutuvat aina sisäänkäynnin ympärille.
Onhan pelissä paljon pientä kritisoitavaa. Grafiikat ovat rujot ja muistuttavat lähinnä PS2-peliä, ja päähahmot ovat yksiulotteista animeroskaa. Huolehdittava neito on tamagochi, jota täytyy miellyttävän lopetuksen saadakseen jututtaa ja lahjoa tasaisesti. Turhan ramppauksen ja grindauksen saa kuitenkin aikalailla minimoitua, eikä väkinäistä tunnetta synny.
Erinomainen toimintaseikkailu, jolle ottaisin mieluusti vähintään henkistä jatkoa.
Turbo Turtle Adventure (GBA)
Metacriticin arvosana 70. Youtubessa pari pelivideota, jossa pelaajat suhtautuvat nyrpeästi ja haukkuvat. Minusta tämä muistutti kovasti lapsuuden DOS-pelejä. Marble madness -tyylinen pallon (tai kilpikonnan) pyörittely, jossa kerätään avaimia ja kertakäyttöisiä erikoiskykyjä maaliin päästäkseen.
Pelissä ei ollut oikeastaan mitään muuta vikaa kuin väärin nimetty Practice-mode, joka on oikeasti elintärkeä tutoriaali. Se on myös syy, jonka vuoksi tuubipelaajat eivät päässett paria tasoa pidemmälle. Minulle tämä oli täysin puun takaa tullut hauska taskupeli, jota pelasin parin viikon iltaviihdykkeeksi sängyssä ennen nukahtamista.
Red Rope: Don't Fall Behind (PC)
Peli ollut saatavilla jo 1,5 vuotta, mainostanut itseään mahdollisuudella päästä ikuistetuksi pelin maailmaan ja lähes joka alennuksessa 2,5 euroa.... 48 Steam arvostelua, josta 87% myönteisiä. Mitä ihmettä?
Okei, peli on ensisijaisesti suunnattu kahdelle pelaajalle ja siinä ei ole online co-opia. Erityisesti onlinen puute ajaa aika paljon potentiaalisia ostajia pois. Gimmikki on se, että pelaajat ovat sidottuna toisiinsa narulla, ja tämä naru on käytännössä ainoa väline vihollisten tappamiseen ja puzzlejen ratkaisuihin. Kuvakulma ja yhden ruudun kokoiset huoneet muistuttavat ensimmäistä Zeldaa.
Häpeilemättä nostaisin top 3 co-op kaksinpeleihin. Itsekseen pelatessa missaa osan viehätyksestä, mutta toisaalta kahden hahmon koordinoinnista tulee reilusti haastetta. Kenties tämä vaatisi konsolikäännöksen (ensisijaisesti Switchille, jossa suoraan riittäisi 2 joyconia) löytääkseen yleisönsä.
Viimeksi muokattu: