Ei siitä synny älämölöä jos jättää lisätyöt tekemättä. Sen takia ne lisätyöt ovat valinnaisia.
Jos sovitaan että tehdään vain, siis vain ne asiat mitä on sovittu, ei siis jotain kausi/määräaikaishuoltoa jossa asiakas olettaa tai voi olettaa että käydään ne asiat mitä pitääkin kädyä säännöllisesti, jos nesteitä, valoja, pyyhkimiä sun muita ei ole siinä listalla niin myyjän on syytä mainita että ne kannattaisi ottaa tähän mukaan, vaikka ei ole ko automallin listalla.
Eli jos kehittyneet systeemit, niin kaikki mitä nyt määräajoin tai tiheämmin pitää tarkistaa/huoltaa ja ruksitaan pois ne mitä ei haluta. Asikas herkästi olettaa että hänen ei tarvi alkaa kausihuollon jälkeen itse jumppata asian kanssa.
Hinnoittelu ja markkinointi on sitten eriasia, vastuu markkinoijalla, mutta kuluttajankin pitää olla kartalla. XX mallin täydellinen huolto hintaan x, niin on vähän outoa jos sen pyytäessä ilman suostumusta suostuisi johonkin siihen kuulumattomiin töihin. Jos pyydän myyjätä tuon XX mallin x hintaisen huollon ja hän erehdyttää minua jollain sopparilla missä tilaan ihan jotain muuta, niin huijari sana voi tulla mieleen.
Jos vien auton N määräaikashuoltoon, ja sellaisen tilaan myyjältä, niin toivon että kertoo hinnan, siis sen hinna minkä hän minulle myy. Jos printtaa lapun minkä sitten kuittaan, niin toivon että se lappuu vastaa puheita. Autoila ymmärtää että lopullinen hinta voi riippu tarvittavaista töistä/osista, mikään ei tietenkään estä markkinoimasta palvelua missä hinta on kiinteä, riippumatta tarviiko ja vaihdetaanko jokin komponentti.
Osalle asiakkaista hinta voi olla kohdallaan, mutta kuinka moni heistä ei tiedä, että lisätöistä voi kieltäytyä ja teettää vaikka muualla halvemmalla? Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
En tiedä kuinka moni tietää mitäkin, mutta noin pienellä mutu otannalla siinä käsityksessä että he joilla joutilasta aikaa ja kykyä niin hoitavat nuo pissapojat, sulat jne kuntoon hintatietoisesti.
Osa tietoisista sitten varmistavat että ne hoidetaan määräaikaishuollossa, osa tinkaa, osa ei.
Mitä tarkoitat leimalla? Jos katsastusta, niin ei katsastuksessa oteta kantaa onko autossa tarvike- vai alkuperäisvaraosa.
No jos mitkään leimat ei kiinnosta, niin miksi teettää määräaikaishuolto marmorilla ?
Jos jonkin huoltoleiman haluaa, niin niitä tehtailee monet muutkin, jos taasen haluat leiman että kaikki on tehty ja se näkyy järjestelmissä, niin toivottavasti sen laiman saa vasta sitten kun ne on oikeasti tehty. Jos tehdään vain osa huolto-ohjelmasta, niin ei sitten leimaa. Kopin raitisilmasuodatin tuskin seuraavaa potenttiaalista auton ostajaa kiinnostaa, mutta joku voi pitää plussana että sekin on ohjelman mukaan vaihdettu, herkempi myös arvostaisi että ei millään tarvikkeella.
Siinä olet oikeassa että mitä sitä miettiä seuraavan omistajan toiveita, ei se kuitenkaan maksa siitä niin paljoa ylimääräistä että vain sen takia maksaisi vaivaa.
Ei siitä synny älämölöä jos jättää lisätyöt tekemättä. Sen takia ne lisätyöt ovat valinnaisia.
En tuomitse perusideaa miten voi hankkia marmorileiman edullisimmin.
Ehkä karvat nousipystyyn lähestymiskulmasta. ja mielikuvista että tärkeät asiat olisiva jotekin turhia.