Aktiivisuusranneketta ostamassa

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
513
Minkä tähren sitä sykettä pitäis jatkuvasti tiirailla jos ei ole tekemässä harjoitusta tietyillä syketasoilla?
Varmaan tarkkaillaan omaa lepotasoa ja päivän aktiivisuuden määrää? En kyllä ymmärrä miksi sen pitäisi siinä kellotaulussa olla, mutta jos edes jonkun värinä tai äänivaroituksen saa jos nousee vaikka liian korkealle.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
93
Itse mietin kans Huewei Band 4 ja Honor Band 5 välillä, mut vaaka kallistu Honoriin kun täs on pulssioksimetri. Huihaissa ilmeisesti kehittyneempi unenseuranta. Kellotaulut huihain tekeleitä joten tuskin tuut saamaan ainakaan huihain tai honorin kellotauluun suoraan sykettä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
838
En liiemmin aktiivisuusrannekkeen saturaatiomittaukseen luottaisi.
Muutama vuosi sitten olin keuhkokuumeessa ja saturaatio pyöri reilussa 90%:ssa. Ja sen kyllä todellakin huomaa.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 540
Turha noilla aktiivisuusrannekkeilla on liikaa hifistellä, ne on kuitenkin lähinnä viitteellisiä arvoja mitä niistä saa, askelmittauksesta lähtien.

Mukavahan se on jos ne aktivoivat liikkumaan enemmän, kyllä meillä vertaillaan aika paljon että kuinka paljon askelia kukakin on saanut päivän aikana. Mutta ei niistä miksikään kotiterveysasemaksi ole, unen mittausta ole viitsinyt edes kokeilla.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
513
Joo, ei sen rannekkeen happisaturaation mittaukseen voi oikeasti luottaa. Jos sun hs olisi alle 95% sä huomaisit sen kyllä.

Tai siis kyllähän se treeneissä voi toki hetkellisesti painua alle 95% kovassa ponnistuksessa mutta sitten kyllä loppuu hyvin nopeasti kykeneväisyys liikkua.

Kiva, mutta täysin turha lisä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Itsellä lahosi nyt kymmenen kuukauden jälkeen tuo Miband 3:n ranneke. Ranneke oli kyllä ollut melkeimpä joka päivä ja yö käytössä. Aika monet salitreenit ja lenkit on myös tullut vedettyä sen kanssa, joten hikeäkin on joutunut jonkun verran kestämään.
Näitä saa uusia aika kohtuulliseen hintaan, joten ei mikään isompi ongelma. Taitaa vielä Miband 3 ja 4 käyttää samoja rannekkeita, niin varmasti saa uusia vielä ensi vuonnakin jostain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Itsellä lahosi nyt kymmenen kuukauden jälkeen tuo Miband 3:n ranneke. Ranneke oli kyllä ollut melkeimpä joka päivä ja yö käytössä. Aika monet salitreenit ja lenkit on myös tullut vedettyä sen kanssa, joten hikeäkin on joutunut jonkun verran kestämään.
Näitä saa uusia aika kohtuulliseen hintaan, joten ei mikään isompi ongelma. Taitaa vielä Miband 3 ja 4 käyttää samoja rannekkeita, niin varmasti saa uusia vielä ensi vuonnakin jostain.
Itselläkin lahosi alkuperäinen ranneke 11kk:ssa, tilasin uuden ja pari vararanneketta aliexpressistä muistaakseni hintaan 0,84€/kpl ja hyviä ovat olleet. Uudet on myös selvästi tiukempia kuin alkuperäinen, koska kello-osaa on vieläkin hankala saada rannekkeesta irti vaikka on ollut puoli vuotta jo käytössä. Eipä ainakaan tarvitse pelätä että vahingossa lähtisi tuo kello-osa irti.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
487
Saako noita MiBandin 4:n notificaatioita pois mitenkään? Menee hermo kun urheillessa käsi alkaa värisemään joidenkin hiton Whatsapp viestien takia. Koska oma MiBand 4 on Kiina versio, on käytössä Notify & Fitness for Mi Band, eikä virallinen sovellus joka defaulttaa kielen aina kiinaksi. Tuosta Notify & Fitness for Mi Band sovelluksesta en kyllä mistään keksinyt mistä saisi MiBandin värinät pois.
 
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
71
Saako noita MiBandin 4:n notificaatioita pois mitenkään? Menee hermo kun urheillessa käsi alkaa värisemään joidenkin hiton Whatsapp viestien takia. Koska oma MiBand 4 on Kiina versio, on käytössä Notify & Fitness for Mi Band, eikä virallinen sovellus joka defaulttaa kielen aina kiinaksi. Tuosta Notify & Fitness for Mi Band sovelluksesta en kyllä mistään keksinyt mistä saisi MiBandin värinät pois.
Notify & Fitness for Mi Band> Band settings> löytyy kohtia mistä saa hiljaiseksi.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
487
Notify & Fitness for Mi Band> Band settings> löytyy kohtia mistä saa hiljaiseksi.
Mistä tuolta sellainen asetus löytyy? Ainut mikä tuolla Band Settingsissä viittaa tuohon, on Do not disturb ja mikään senkään asetuksista ei tunnu estävän ilmoituksia. Lisäksi tuolla ei ole minulla edes Goal notifications päällä ja silti ranneke värisi lenkillä aina muutaman kilometrin välein.

Muutenkin softa on ehdottomasti tämän Mi Band 4:n heikoin lenkki. Virallinen sovellus ei toimi puhelimen kielen ollessa muu kuin englanti ja tuo Notify & Fitness for Mi Band on sovelluksena aika kauhea asetusten sekamelska, kahdelle eri kielelle satunnaisesti käännetyn ja mainoksilla kyllästetyn täytteinen sillisalaatti.
 
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
71
Ei mulla Goal notifications hälytä jos se ei ole päällä. Millaisia mainoksia sulla on?
Mun luuri on rootattu ja AdAway asennettu, ei näy mainoksia.

2019-12-30 20.31.36.jpg
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
487
Ei mulla Goal notifications hälytä jos se ei ole päällä. Millaisia mainoksia sulla on?
Mun luuri on rootattu ja AdAway asennettu, ei näy mainoksia.

Minulla tuon Mi Band asetukset näyttää hieman erilaiselta. Uusin versio Notify & Fitness -sovelluksesta, mutta osa sovelluksesta on käännetty suomeksi ja osa ei. Mainoksia alkaa tulemaan kunhan aktivoi osan sovelluksen ominaisuuksista, onneksi ne sai myös deaktivoitua ja mainokset pois.

notify & fitness.jpg
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Olisko kenelläkään sopivan hyvää ideaa jotta miten saa Honor band 5 liitettyä puhelimeen kiinni. Huawei band 4 ei :rage: Pysähtynyt mihinkään typerään huawei ID:n tekemiseen, toisin kuin Honor band 5.
Ei taas maistuis jotain tiliä tehdä. Ihan hermo loppu näihin tiliviidakoihin.

Edit; google kirjautuminen oli mahdollinen kun vaan ensin teki huawei tilin. Sopivan sekavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
252
Mi Fit näyttää syövän akkua taas aivan urakalla, parhaimmillaan 30% päivän akunkulutuksesta. Bootin jälkeen jos en käynnistä sovellusta niin silloin toimii normaalisti taustalla ja vie hyvin vähän akkua, viestit kuitenkin saapuu rannekkeeseen normaalisti. Heti jos vaikka träkkään yhdenkin lenkin niin sen jälkeen alkaa kulutus. Ei auta vaikka sovelluksen sulkisi, vaatii bootin että kulutus normalisoituisi.
Muilla samoja ongelmia? Puhelin Galaxy s10
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
115
Mi Fit näyttää syövän akkua taas aivan urakalla, parhaimmillaan 30% päivän akunkulutuksesta. Bootin jälkeen jos en käynnistä sovellusta niin silloin toimii normaalisti taustalla ja vie hyvin vähän akkua, viestit kuitenkin saapuu rannekkeeseen normaalisti. Heti jos vaikka träkkään yhdenkin lenkin niin sen jälkeen alkaa kulutus. Ei auta vaikka sovelluksen sulkisi, vaatii bootin että kulutus normalisoituisi.
Muilla samoja ongelmia? Puhelin Galaxy s10
Vaihdoin Mi fit:n https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mc.miband1&hl=fi
Toimii ilman Mi fit appia
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 185
Jokos markkinoilta löytyy näitä halvemman puolen vehkeitä, joissa on SpO2 sensori? Unen seurannan lisäksi, tuo hapen määrän seuraaminen kiinnostaisi, koska uniapnea epäilyksiä ilmassa. Vai onko enempi älykello maailman asioita tuo?
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Jokos markkinoilta löytyy näitä halvemman puolen vehkeitä, joissa on SpO2 sensori? Unen seurannan lisäksi, tuo hapen määrän seuraaminen kiinnostaisi, koska uniapnea epäilyksiä ilmassa. Vai onko enempi älykello maailman asioita tuo?
Mä jostain kuulin, että Huweilla olisi tuo, mutta en äkkiseltään mitään löytänyt. Tietääkö joku onko Xiomilla tai Huawilla tota sensoria?
Fitbit Charge 3ssa on se nyt aktivoitu, kun tuo 4 malli tuli ja sitä on toisinaan myyty tarjouksissa 99llä. Fitbitin unenseuranta on markkinoiden parhain muutenkin. Tosin vielä tarkempi seuranta on piilotettu maksumuurin taakse joka on ihan perseestä ottaen huomioon noiden alkuperäisen myyntihinnan.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
444
Jokos markkinoilta löytyy näitä halvemman puolen vehkeitä, joissa on SpO2 sensori? Unen seurannan lisäksi, tuo hapen määrän seuraaminen kiinnostaisi, koska uniapnea epäilyksiä ilmassa. Vai onko enempi älykello maailman asioita tuo?
Honor band 5:sta löytyy SpO2 mittaus. Näkyy tosin kadonneen lähes jokaisen kaupan mainosteksteistä. Happisaturaatio pitää erikseen mitata, enkä ole löytänyt asetusta, että sen saisi mittaamaan esim juurikin unen aikana. Päädyin tähän rannekkeeseen juurikin spo2 ja kehutun unenseurannan vuoksi, mutten koe spo2 antaneen mitään lisäarvoa käytännössä. Puoli vuotta roikkunut ranneke kädessä enkä montaa kertaa kertaa ole spo2 mitannut. Välillä tuntuu näyttävänkin vähän mitä sattuu. Muutoin olen kyllä ollut tyytyväinen rannekkeeseen
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Joissain Garminin uudemmissa on happisaturaation mittaus. Oliko joku neljän tunnin pätkä tms.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
513
Mä en kyllä ymmärrä mihin veren happipitoisuuden tarkkailua tarvitaan. Sen kyllä huomaa jos se tippuu.

Mulla on uusin Xiaomin rannekete. Toimii ihan ok kun on kännykän lähellä. Uiminenkin onnistuu. Ei mittaa happisaturaatiota tosin.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
250
Mä en kyllä ymmärrä mihin veren happipitoisuuden tarkkailua tarvitaan. Sen kyllä huomaa jos se tippuu.
Nukkuessa tuolla voisi havaita mahdollisen uniapnean, mutta harvassa rannekkeessa on mahdollista seurata tuota ainakaan koko yön ajan.
 

j98

Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
91
Nukkuessa tuolla voisi havaita mahdollisen uniapnean, mutta harvassa rannekkeessa on mahdollista seurata tuota ainakaan koko yön ajan.
Eikö tuo sykkeestäkin ole mahdollista jotenkin huomata, kun olen ymmärtänyt pumpun ottavan hieman ylimääräisiä kierroksia, kun hengitys taas jatkuu?
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Eikö tuo sykkeestäkin ole mahdollista jotenkin huomata, kun olen ymmärtänyt pumpun ottavan hieman ylimääräisiä kierroksia, kun hengitys taas jatkuu?
Mittaako noista yksikään jatkuvaa sykettä?
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
250
Mittaako noista yksikään jatkuvaa sykettä?
Ainakin Xiaomi Mi Band 4:llä voi seurata (lähes) jatkuvaa sykettä, joka mitataan minuutin välein. Tuollakin mittaustiheydellä akku kestää noin pari viikkoa.

Pelkästä sykkeen mittauksesta on aika vaikea tunnistaa uniapneaa, koska syke voi nousta jostain muustakin syystä, esim. painajaisunesta. En ole kuitenkaan mikään lääketieteen asiantuntija, joten saatan olla väärässäkin.
 
Liittynyt
02.06.2019
Viestejä
328
Mi band 4:seen jos saa Hue bridgen ohjauksen niin lähtee tilaukseen.

Löytyykö kokemuksia valojen ohjaamisesta kyseisellä rannekkeella?
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Eiks uniapnean tunnista hengityskatkoksista? Jos tallentaa ääntä, niin eikö sen siitä kuulisi, jos tulee semmonen hengenveto tms.?
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
906
Mi Band 4 Apple käyttäjille ei taida olla saatavila kuin oma aplikaatio?
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
48
Kumpaan päädyit ja miksi?
Band 4 tuli otettua itselleni ja band 3 pro emännälle. Aika samanlaiset kapistukset tuntuu olevan. Nelonen ulkomuodoltaan mielestäni hienompi. Sisäinen gps tästä puuttuu, mutta sitä en itse tarvitse, koska puhelin kulkee muutenkin mukana. Suosittelen tätä nelosta.
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
Ite tuli Mi Band 4 ostettua pari kuukautta sitten jostain tarjouksesta - ihan kelpo peli askelten puolihupiseen seuraamiseen ja kelloksi.

Muutama isohko nurinan aihe kuitenkin on:
- Unen seuraaminen on aivan tusinalaatua, näyttää käytännössä ajan jonka makaat sängyssä (parin tunnin läppäröinti + 8h unet näkyy 11h unena jne), ominaisuudella ei tee mitään.
- Herätykset bugailee. Varsinkin alkuaikana ja nykyäänkin satunnaisesti kellossa pärähtää herätys värisemään, vaikka ne on kellosta + appista kytketty pois. Useampana viikonloppuaamuna tullu herättyä poiskytkettyyn arkiherätykseen. Herätys yleisesti on minusta fantastinen, kun ei herätä koko taloutta, mutta luotto toimimiseen on mennyt.
- Suurin ärsytys on kuitenkin laitteen surkea "lukko". Näyttöhän aktivoituu mistä vain ihokosketuksesta (tai veden/märän pinnan kosketuksesta), eli todella usein, ja lukon avaus tapahtuu vain yhdellä ylöspäinpyyhkäisyllä, eli lukko aukeaa itsestään todella helposti. Itsellä tämä käytännössä ongelmana lenkillä ollessa, kun tuulitakin sisähihaan kondensoituva hiki avaa näytön ja lukituksen ja käytännössä scrollaa ja kontrolloi laitteen koko sovellusrepertuaaria läpi. Lenkin aikana on usein herätyksiä ilmaantunut ja erilaisia urheiluseurantatrackayksiä lähtenyt päälle (ja akkua kulunut normikulutukseen verrattuna huomattavasti, vaikka akkukesto laitteella ei varsinainen ongelma olekaan). Kello siis surisee ja pärisee pitkin lenkkiä parin minuutin välein ranteessa, mutta ignoreten tulee vedettyä lenkki läpi.
En ole muutenkaan löytänyt tapaa aktivoida tuota heppoista lukitusta itse päälle, jos lukituksen itse avaa. Asetusten mukaan sen pitäisi aktivoitua itsestään satunnaisen käyttämättömyyden jälkeen, mutta en ole kyllä mitään loogista vasteaikaa löytänyt asialle saati tapaa tuota itse lukita. Liekö bugaava ominaisuus myös, mutta laite vain joskus on lukossa ja joskus ei.
Kyseessä on niin käsittämättömän typerä ongelma, että olen alkanut harkitsemaan "oikeamman" kellon hankkimista vähän pätevämmäksi arkiapuriksi.

Kelloa varmaan pystyy tweakkailemaan eri appeilla ja puukotuksilla, mutta itsellä ei ole vain riittänyt mielenkiinto perehtyä säätämään alkuasetuksia enempää, kun olisin halunnut vain plug and play -tyyppisen ratkaisun.
Nurinaa lukosta koitin googletella, mutta käsittämättömästi en oikein löytänyt mitään aihetta sivuavaa, mikä hämmästytti suuresti - itsellä kun meinaa otsasuoni välillä lohjeta kellon alituiseen värinään lenkkien aikana.

Kaikesta huolimatta ym. käyttöskenaariot poislukien varsin kelpo peli. Pieni, simppeli ja akkukesto on loistava. Todella halvalla hinnalla kruunattuna varsinkin jaksaville räpertäjille varsin ois masiina!
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 504
Mi band s alkaa hapantumaan ranteessa.
Mi band 4 olisi verkkiksessä 29€ kun 5 malli julkaistu Kiinassa.
Onko noissa merkittävää eroa, näyttö on vähän isompi vitosessa mutta onko muuta?
 
Liittynyt
30.03.2020
Viestejä
55
Honor Band 5 lähti testimielessä verkkiksestä matkaan. Vaikuttaa ihan hyvältä. Näyttää kuitenkin siltä, että tämä arvioi vain urheilusuoritusten kalorimääriä. Onko olemassa jotain tapaa, jolla tämän saisi arvioimaan koko päivän kulutusta, kuten kalliimmat verrokkinsa?
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
115
Ite tuli Mi Band 4 ostettua pari kuukautta sitten jostain tarjouksesta - ihan kelpo peli askelten puolihupiseen seuraamiseen ja kelloksi.

Muutama isohko nurinan aihe kuitenkin on:
- Unen seuraaminen on aivan tusinalaatua, näyttää käytännössä ajan jonka makaat sängyssä (parin tunnin läppäröinti + 8h unet näkyy 11h unena jne), ominaisuudella ei tee mitään.

Kaikesta huolimatta ym. käyttöskenaariot poislukien varsin kelpo peli. Pieni, simppeli ja akkukesto on loistava. Todella halvalla hinnalla kruunattuna varsinkin jaksaville räpertäjille varsin ois masiina!
Poistin osan tarinasta

Mi Band 4 oma sovellus Mi Fit ohjelma unen seurantaan on surkea. Mi Fit appi ei osaa 3 vuoro nukkumista seurata oikein ja jos ottaa vaikka 1h torkut päivällä niin ei myös siitä mitään tietoa jää.
Itse käytän Notify & Fitness for Mi Band ainakin mulla on toiminut nuo hälytykset, unen seuranta ja ei ole käytössä Mi Fit appia. Vähän joutuu säätää appia alussa, mutta on ainakin toiminut.

 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
Pitänee jaksaa jossain vaiheessa tuo Notify testata. Mahtaako vanhat statsit siirtyä original appista tuohon Notifyyn?
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Mi Band 4 oma sovellus Mi Fit ohjelma unen seurantaan on surkea. Mi Fit appi ei osaa 3 vuoro nukkumista seurata oikein ja jos ottaa vaikka 1h torkut päivällä niin ei myös siitä mitään tietoa jää.
Eikä manuaalista seurantaa saa aktivoitua nukkumisen ajaksi?
Eipä taida tunnin torkkuja juuri muutkaan rekisteröidä. Fitbit vaatii 3 tunnin vähintään, jotta saa tarkan seurannan, muuten se näyttää vain nukkuneesi eikä juuri mitään muuta.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
115
Itsellä on ihan tuo laillinen versio tuosta band 4:sta. Ei siis mikään kiinalainen kopio. Tämä aito ainaki tarvii pakosti Mi Fit-appin olleen asentuneena. Muussatapauksessa tuo Notify & fitness for mi ei edes toimi ja se sanookin asiasta että pitää olla se käynnissä. Piti antaa puhelimessa luvat tuolle notification appille, niin se juttelee ton Mi Fit-appin kanssa ja sieltä ne tietonsa.
Ihan laillinen versio on myös itsellä mutta ei tarvi mi fit appia. Kun 1 kertaa käynnistetään Notify & fitness appia se tarkistaa onko mi fit appi asennettu ja käyttäytyy sen mukaan. Jos ei ole asennettu mi fit appia niin Notify & fitness appi toimii yksinään Mi Band 4 kanssa. Tietojen syncronointi Notify & fitness appiin niin en tiedä varmasti, kuinka kaukaa voi tietoja palauttaa rannekkeesta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 448
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom