Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taidan myös valita Makitan. Täytyy alkaa seuraamaan tarjouksia.Minulla on melkein kaikki nuo Makitan koneet. Käyvät hyvin käteen. Amazonista saa lisää ja yleensä hyviä tarjouksia. Myös Makitan hyvä trimmeri löytyy ja hieman himpula ruohonleikkuri.
Tuossa hyvä paketti mielestäni hyvään hintaan.Taidan myös valita Makitan. Täytyy alkaa seuraamaan tarjouksia.
Ainakin porakoneiden kohdalla tähän astisista koneista kovimpia olleet vääntämään. Mutterinvääntimellä aukoo myös traktorin rengasmutterit ja nuo ovat todella tiukassa. Kahdella akulla sai kaikki renkaat vaihdettua ja sitä voi akkukoneelta pitää hyvänä suorituksena, sillä aika kovasti saa murjotuttaa konetta siinä touhussa. Nuo porakoneet on myös kyllä laadukkaan oloisesti tehty ja mitä purkuvideoita katsellut niin siellä on kehuttu korjattavuutta jne.Hikokin Multivolt koneille (ainakin) saa 5v takuun ilman rekisteröintikikkailuja, voisi kuvitella, että on jonkinlainen tae laadusta. Ei kai noista varmaan mikään ole huono, Milwaukeeta kehutaan paljon, mutta ei kukaan ole oikein koskaan osannut kertoa mikä siitä tekee niin erinomaisen.
Jos suvussa on hyviäkokemuksia jostain merkistä, oikeassa käytössä, niin siitä varmaan hyvä lähteä liikkeelle, vaikka ei mitään tekemistä ei olisi niiden kanssa , ei siis hyötyä yhteensopivuudesta, esim lainaus mielessä, käytettyjen kierrättämisessä jne.Isä vei tuon koneen jo takuuseen,
Noita 18V koneita katselen. Milwaukeissa on kyllä hyvin puhtia tuossakin akkukoossa. Loput sitten paineilmalla ja pulttipyssyllä tai perinteisellä kammella ja jatkovarrella, jos ei ala aueta.Itsellä milkkaria, mutta oikeasti työkaluja ostetaan tarpeen mukaan. Tekisin valinnan Milkkari, Makita ja Hikoki akselilta. Dewalt on valitettavasti ollut hieman alamaissa viime vuosina. Riippuen käytöstä valitaan 12V, 18V tai 36V/40V koneet. Isoilla koneilla paukkuu ranteet pikkuhommissa ja pikkukoneilla jää isot pultit kiinni.
Kuten todettu, tässä haetaan ihan kunnon koneita. Toki nyt mitään älyttömän järeitä ei tarvitse, mutta remonttihommiin ja yleiseen puuhasteluun nuo ovat tulossa.Jos suvussa on hyviäkokemuksia jostain merkistä, oikeassa käytössä, niin siitä varmaan hyvä lähteä liikkeelle, vaikka ei mitään tekemistä ei olisi niiden kanssa , ei siis hyötyä yhteensopivuudesta, esim lainaus mielessä, käytettyjen kierrättämisessä jne.
Jotkut taasen haluaa nimenomaan eri sarjaa kuin suvussa hyväksikoettua. Milwaukee voisi saada siinä tapauksessa äänen. Laajasaatavuus ja ihan ok maineessa.
Makita jos haluaa myös halvempaa vaihtoehtoa, rivien välistä käsitys, haetaan vähän sellaiseen vakavaan yksityis käyttöön, jolloin usein halutaan tärkeimmät kunnollisia, mutta vähemmän tärkeissä hintaedellä, Makita akkua saa myös sopiin kiina-adapterilla moneen muuhunkin merkkiin.
Jos isoja ja peruskoneita, niin pohtia sitä miten 18v-36v akutus toteutettu, harraste kaytössä etu jos kummatkin toimii samoilla akuilla. (jännite markkinointikäytäntö näköjään muutos vaiheessa, ennen nimellisjännite, nykyään maximi, eli kymmenen pinnaa lisää ja pyöristys ylöspäin)
Meillä on Makitan akkukoneet ja Hikokin johdolliset koneet maatalouskäytössä. Ei valitettavaa kumpienkaan toiminnasta, eikä varmasti ole helppo "elämä" koneilla kun välillä on sitä kusta ja paskaakin vastassa kirjaimellisesti. Itsellä pääsääntöisesti Makitan akkukoneita, "kimppakoneina" puutarhan hoidossa Ryobia, mutta jätetään ne kevyeen harrasteluun. Pari johdollista Hikokin kulmahiomakonetta ja yksi raksaimuri löytyy myös.
Makita, milwaukee ja muut laatumerkit kyllä kestävät, katsot vain mitä lisälaitteita haluat.Olen itse harkinnut hankkivani kunnon porakone/sähkötyökalusarjan. Sama merkki olisi siitä hyvä, että akut menisi ristiin. Olen valmis lyömään ihan kunnon ammattikoneisiin rahaa. Ongelma on vain, että mihinkä kelkkaan tässä lähtisi.
Käsittääkseni Milwaukee, Hikoki, Makita ja DeWalt on niitä ammattilaisten suosimia vehkeitä. DeWaltit tuntuu olevan aika raskaita koneita, joten vähän mietityttää tuo. Isällä on milwaukseen M18 sarjan mutterinväännin + porakone + kulmahiomakone ja ne ovat kyllä hyvin palvelleet. Makitaa näyttäisi saavan, kuten todettu, amazonista aika edullisesti, mutta nuo taitaa olla järestään noita kuluttajille suunnattuja halvempia vehkeitä. Varmasti tosin passeleita, mutta tässä etsitään nyt konetta 20v eteenpäin.
Onko kokemuksia jakaa eri koneiden väliltä?
Mulla on ollu vuonna 88 ostettu Black&Decker vieläkin käytössä, vieläpä alkuperäisillä akuilla. Maalit ja kaikki on kuluneet, mutta edelleen akulla porailee pikkuhommia.Akut tuskin kestää 20v. Työpaikan Panasonic on toiminut 10v, mutta ei niin tuhannen rääkkäyksellä.
Kuluttajapuolen vehkeet taitaa tunnistaa, mutta mistä tunnistaa hyvät ammattivehkeet, siihen taitaa tarvita hyvän myyjän.Olikos makitalla nyt jotain selkeää merkintää mistä tunnistaa nuo kuluttajapuolen koneet ja ammattikäyttöön tehdyt?
Jos on 2000 -luvulla hankittu niin kuraa on. Varsinkin tuon stanleylle myynnin jälkeen laatu laski ihan markettien halpismerkkien tasolle.Minun B&D ei ruuvannut edes 4mm ruuvia.
mutta mistä tunnistaa hyvät ammattivehkeet, siihen taitaa tarvita hyvän myyjän.
Siis mutuilen että Makitalla enemmän niitä "ammattimalleja" kuin parilla muulla mainitulla.
Saksassa todella suuri osa isoimmista firmoista sekä melkein kaikki pienet yleensäkin on perheyhtiöitä, osakkeiden enemmistö suvun tai parin suvun omistuksessa. Tunnettuja perheyhtiöiden tuotemerkkejä Boschin lisäksi mm. Volkswagen + konsernin muut merkit, Würth, Continental, BMW, Webasto, Miele, Haribo, Aldi ja Lidl. Useita kymmeniä prosentteja isoista firmoista on näitä sukuyhtiöitä.Makita, sininen-Bosch ja Milwaukee kaikki ovat täyttäneet nämä satunnaispuuhastelijan tarpeet. Nyt on Milwaukeen koneet ajossa, ja onhan ne laadukkaasti valmistettu mutta omaan käyttöön rehellisesti sanottuna ylimitoitettuja. Ei siinä, kyllä hyvillä työkaluilla on miellyttävä tehdä hommia - mutta Makita ja sininen-Bosch ovat halvempia.
Boschin puolesta puhuu toki sekin, että ovat suvun omistuksessa yhä ja hyvin poikkeuksellinen yritys monella tapaa Robert Bosch GmbH - Wikipedia .
Ryobi OLT1833 on kaukana kevyestä puskavehkeestä eli on Ryobillakin tarjontaa....
Jos haluaa tehokkaan akkutrimmerin jolla saa muutakin kuin nurmikon reunat ja pensaan aluset siistittyä, niin Boschilla ei ole tarjolla yhtään mitään ja Ryobikin jää vajaaksi, mutta esim. Makita, DeWalt ja Milwaukee antavat jo paremmin tarjontaa.
...
Vaikka eipä Ryobikaan mitenkään halpa ole, jos puhutaan porakoneesta ja 5.0 Ah akuista latureineen niin Ryobi voi hyvällä tuurilla olla pari kymppiä halvempi hankinta vs. Makita, ja toisaalta köykäisemmässä kalustossa ei niissäkään Ryobi ole mitenkään superhalpa jos katsoo vaikka Makitan ja sinisen Boschin halvempia malleja.
Onko tälle jotain muuta hyvää vaihtoehtoa:
Mutterinväänninsetti AEG 18V ½
PRO18V hiiliharjaton mutterinväänninsetti renkaanvaihtohylsyillä. 1⁄2˝ kara kitkarenkaalla. Hiiliharjaton moottori antaa lisää tehoa sekä pidemmän käyntiajan ja käyttöiän. Jopa 500 Nm vääntömomentti. 4 vääntömomentin asetusta 270Nm / 360Nm / 500 Nm sekä Auto stop-asetus, jossa vääntömomentti...www.bauhaus.fi
Tulisi satunnaiseen renkaanvaihtoon ja ehkä sillä voisi jotain muitakin muttereita availla autossa jos mahtuu. AEG:lla on myös kompaktimpi versio mutta siinä on onneton vääntö. Akkuhan tuossa on vähän pieni. Mielellään ostaisin Bauhausista kun siellä saa viiden vuoden takuun (yksityiskäyttöön).
Yksi AEG:n ruuvinväännin löytyy mutta se on 12 volttinen. Ollut käytössä yli 15 vuotta ja useamman huoneen lattia sillä ruuvattu kiinni ja monenlaista satunnaista käyttöä. Hyvin toimii mutta akut vaatisivat jo tuoreet kennot.
Onko tälle jotain muuta hyvää vaihtoehtoa:
Mutterinväänninsetti AEG 18V ½
PRO18V hiiliharjaton mutterinväänninsetti renkaanvaihtohylsyillä. 1⁄2˝ kara kitkarenkaalla. Hiiliharjaton moottori antaa lisää tehoa sekä pidemmän käyntiajan ja käyttöiän. Jopa 500 Nm vääntömomentti. 4 vääntömomentin asetusta 270Nm / 360Nm / 500 Nm sekä Auto stop-asetus, jossa vääntömomentti...www.bauhaus.fi
Tulisi satunnaiseen renkaanvaihtoon ja ehkä sillä voisi jotain muitakin muttereita availla autossa jos mahtuu. AEG:lla on myös kompaktimpi versio mutta siinä on onneton vääntö. Akkuhan tuossa on vähän pieni. Mielellään ostaisin Bauhausista kun siellä saa viiden vuoden takuun (yksityiskäyttöön).
Yksi AEG:n ruuvinväännin löytyy mutta se on 12 volttinen. Ollut käytössä yli 15 vuotta ja useamman huoneen lattia sillä ruuvattu kiinni ja monenlaista satunnaista käyttöä. Hyvin toimii mutta akut vaatisivat jo tuoreet kennot.
Torstaina 20.1. tulee tuota Lidlin mutterikonetta + erilaisia akkuja myyntiin. Itse taidan tuon 8Ah tehoakun käydä hakemassa.
Ei ole kokemusta, kun ei ole tarvinnut ainoatakaan tuotetta laittaa takuuseen, vaikka taitaa noita erilaisia Parkside -työkaluja olla kohta kymmenkunta erilaistaEi ole kyllä hinnalla pilattu! Miten tuo Lidlin kolmen vuoden takuu pelaa käytännössä? Meet rikkinäisen laitteen kanssa kassalle selittämään (kun jonossa takana olevat telakkamiehet kaljat kädessä katsovat kiukkuisesti) vai pitääkö postitella johonkin?
Tuo ei ole mutterinväännin vaan ruuvinväännin. Vääntömomentti on huomattavasti pienempi eikä sillä saa renkaan pultteja auki ilman löysäämistä.Torstaina 20.1. tulee tuota Lidlin mutterikonetta + erilaisia akkuja myyntiin. Itse taidan tuon 8Ah tehoakun käydä hakemassa.
No katsos, niinpä onkin. Pikavilkaisulla vain näytti justiin samalta kuin se pulttimopo.Tuo ei ole mutterinväännin vaan ruuvinväännin. Vääntömomentti on huomattavasti pienempi eikä sillä saa renkaan pultteja auki ilman löysäämistä.
No katsos, niinpä onkin. Pikavilkaisulla vain näytti justiin samalta kuin se pulttimopo.
Ei ole kyllä hinnalla pilattu! Miten tuo Lidlin kolmen vuoden takuu pelaa käytännössä? Meet rikkinäisen laitteen kanssa kassalle selittämään (kun jonossa takana olevat telakkamiehet kaljat kädessä katsovat kiukkuisesti) vai pitääkö postitella johonkin?
Tai sitten laitat suoraan tuonne sen mihin lidlikin sen toimittaa Railmit Oy yksi välikäsi lisää välissä hidastaa käytännössä aina ja sen takia suoraan huollon kanssa asiat hoituu nopeiten.Kahden laitteen hajoamisesta kokemusta. Menet kaupan kassalle ja kassa kutsuu kaupan esihenkilön. Ei tarvitse siis jumittaa koko kassaa. Siinä sitten sivummalla täytellään huoltolappu ja antavat siitä kopion. Postissa on sitten tullut uusi vehje muutaman viikon päästä. Ei siis kiireisen työkaluja/laitteita.
Ajatus tasolla rojukauppiaita kannattaa vähän kuormittaa takuu ja virhevastuuasioissa, mutta jos tuota linkkaamaasi palvelua käyttää, niin sivuilla ei ollut mitään ohjeita, niin miten se prosessi menee, ja onko nimenomaan Lidlin ohjeistus ottaa suoraan tuonne yhteyttä ? ja hyvittävät tarvittaessa suorilta ?Tai sitten laitat suoraan tuonne sen mihin lidlikin sen toimittaa Railmit Oy yksi välikäsi lisää välissä hidastaa käytännössä aina ja sen takia suoraan huollon kanssa asiat hoituu nopeiten.
Tuo voisi olla aika lähellä nykyistä:Onkohan tuossa Parksidessä jotain 200 watin luokassa moottorin ottama teho. Voisiko hyötysuhde olla 70% max? Jos näin yrittää järkeillä perinteisten imureiden wattien kautta. Verrattuna varsi-imureihin ei ole huonoa imutehoa kompensoivaa pyörivää harjaa ja suulakekin luultavasti on mallia lankku, eli sekin kotitalousimureista tuttu todellista imukykyä kikkailemalla parantava vaikutus puuttuu. Ehkä tuolla auton imuroi ja jotain raksapölyjä?. Eipä paljon maksakaan tietysti jos ajaa asiansa välttävästi.
Parkside Akkukäyttöinen märkä-kuivaimuri - Lidl Suomi
Parkside Akkukäyttöinen märkä-kuivaimuri - tehokas 20 V litiumioniakku sis. akun, imuletkun, saumasuulakkeen, lattiasuulakkeen, taloussuulakkeen,www.lidl.fi
Tekeekö tuolla mitään? Itselläni on umpipaska halpis (johdollinen), jonka ostin erääseen betoninhiomisprojektiin, mutta kun se sen kesti niin jäi käyttöön. Joka kerta kun käyttää niin ajatuksissa hakea uusi kunnollinen, mutta akullinen kyllä rupesi kiinnostamaan kun tuon Lidlin laitteen näki tuohon hintaan. Yleensä tuolla imuroi jonkin pikkuhomman niin akkulaite olisi kätevä, mutta jääkö tuo joka tapauksessa tehoissa kauas paskastakin johdollisesta?
Ryobi One+ tuplahintainen tms. ilman akkua ja Lidlin vehkeessä tulee kait 4Ah akku mukana niin siihen nähden puoli-ilmainen
Olikohan Parkside 9kPa ja Ryobi 11kPa
Minä tein Boschin 10.8V sinisellä terassini, en kokenut tehoja ongelmaksi. Seuraava pykälä minulla on johdollinen poravasaraSuuri osa amatööreistä varmaankin hommaa sen paremman koneen terassin tekoon ja siinä ei taskukiertimellä tee juuri mitään. Ainakaan minä en tehnyt.
Onko kellään kokemusta DeWaltin 18 V XR ruohotrimmeristä?
Löytyisi akkuja tuohon sarjaan ja polttomoottoritrimmeri leipoi syksyllä kiinni, niin olisi harkinnassa akkuvehkeeseen siirtyminen.
Minä tein Boschin 10.8V sinisellä terassini, en kokenut tehoja ongelmaksi. Seuraava pykälä minulla on johdollinen poravasara
Mulla on useampi akku ja sellainen latautuu puolessa tunnissa niin omalla kombolla ei tuollaista ajatteleEn mäkään tehoja, lähinnä akun keston ja latausnopeuden. Toki mun taskumalli oli melko lelu.
Ehkä tuo lataisnopeus voi olla satunnaiskäyttäjälle merkityksellinen jos käytössä on vain yksi laturi ja kaksi akkua.En mäkään tehoja, lähinnä akun keston ja latausnopeuden. Toki mun taskumalli oli melko lelu.
Valtavia akkuja ?Mua ihmetyttää tuo ihmisten hinku saada johonkin porakoneeseen noita valyavia akkuja.
Mitä te niillä koneilla teette? Mä olen aina pitänyt pienempää ja kevyempää akkua parempana kuin isoa. Mä olen siirtynyt käyttämään jo yli 95% 10,8/12v pikkukierrintä joka mahtuu taskuun ja haen 18v koneen vasta kun täytyy tehdä paljon jotain todella raskasta, tai ropata useampia reikiä betoniin.