Ajotavat ja liikennesäännöt

Noihin ohittamisiin itsellä on toiminut hyvin nopeuden tiputtaminen siinä vaiheessa kun kuski herää. Reilusti yli puolet vaan eivät ole tajunneet mitä nopeutta ajavat, eikä kyse ole niinkään ilkeydestä kuin huomiokyvyn puutteesta (ja huonoista ajotavoista kun käyttävät turhaan vasenta kaistaa).

Tässä on vain se ongelma, että kun tämä nukahtaja herää ja kiihdyttää, ei siihen uudelleen nukahtamiseen mene kuin 5min ja taas olet sen saman tientukon perässä jumissa! Heti vain ja reilusti ohi, niin siinähän miettii miksi ihmiset ohittaa!

Tänään taas joku sankari ajoi vas kaistaa alle 70km/h kehä1, jossa 80 rajoitus. Oikea kaista lähes tyhjä, lähdin ohittamaan tätä tientukkoa oik kaistaa käyttäen, ja yllättäen tämä kusipää keksii painaa kaasua, etten pääsisi ohi. Menin väkisin.

Seuraavaa kertaa vinkiksi, että ohi kun lähdet tällaisesta matelijasta, niin olettamus on aina, AINA, että ohitusta yritetään estää, joten kaasu pohjaan ja reilusti ohi!

En siis kritisoinut ohitusta vaan sitä kuvitelmaa että ohitettava olisi jollain tavalla ilkeä. Erittäin harva liikenteessä tällainen on. Muutama muikku sinne eksyy, mutta ne erottaa poukkoilusta.

Seuraavaa kertaa vinkiksi, että ohi kun lähdet tällaisesta matelijasta, niin olettamus on aina, AINA, että ohitusta yritetään estää, joten kaasu pohjaan ja reilusti ohi!

Mä vedän näistä aina ihan rauhaksiin ohi puolelta tai toiselta. Ei mulla yleensä oo niin kiire että ryhtyisin omaa ajonopeuttani muuttamaan idioottien takia.

Oma nopeus nousi 90. Eli hän nosti vauhdin 65-90. Pelkkää kiusantekoa sanon minä

Oma nopeus nousi 90. Eli hän nosti vauhdin 65-90. Pelkkää kiusantekoa sanon minä
Jos ja kun kyse ei ollut moottoritiestä, niin ehkä toinen sankari herättyään luullut olevan motarilla, lähtenyt sitten puolipaniikissa kiihdyttään havaittuaan takaoikealta lähestyvän.

Viimeksi muokattu:
Sääntöihin liittyen tuntuu olevan ainakin ukrainalaisille epäselvää kuinka kauan autoa saa käyttää tyhjäkäynnillä P-paikalla.
Kannattaa muistaa, et noi on viittä vaille neukkuja ja tottuneet "ei se niin tarkkaa ole" -mentaliteettiin. Heidän kotimaassaan mitään rajoituksia ole ja lain noudattaminenkin on niin ja näin (ja suurinta osaa ei edes valvota kuin nimellisesti isoissa kaupungeissa). Et ei se päivänselvää niille ole elää lakiteknisesti toimivassa yhteiskunnassa. Ukejen kanssa olen ollut tekemisissä viimeiset viisi vuotta enemmän tai vähemmän ja neukkulainen asenne noissa on kyllä syvällä.

Tämä viikonvanha juttu ei ole täällä ollutkaan Rattiraivo is.fi/autot/art-2000011729858.html

Joku yli viiskymppinen kuski hermostunut, sinänsä normaalin oloisen ohitus tapahtuma ketjusta (ehkä pinna palanut aiemmin), sitten vähän jarru testiä ja perässätulia kajauttanut konttiin pelit / muovit kasaan.

Onneksi viiskymppisen autossa oli kojalautakamera takakameroineen, mitkä tallaneet tilanteen, lisämausteena ohjaamon keskustelut ja nopeudet.

Selitys jarrutukseen oli hätäjarrutusjärjestelmän häiriöä.

Oli vähän pettynyt kun videoita käytettiin häntä vastaan, ja vedonnut itsekriminalisointisuojaan. (videoita ei ilmeisesti oltu pakkokeinona otettu, vaan syytetty oli antanut , no ehkä ne olisi joka tapauksessa otettu)

Tuomio aika kova, valitusaikaa vielä.

Oikeus tuomitsi miehen törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta 50 päivän ehdolliseen vankeusrangaistuksen.

Käräjäoikeuden tuomio ei ole lainvoimainen, ja siitä voi valittaa Itä-Suomen hovioikeuteen.

kuva_2026-01-14_140856567.png
Tuosta siis lähti, edellä ajavilkuttaa, sekoilia tulee sen kontissa ja veti herneen nenään . (no edelläajava toki ajaa rekan kontissa, mutta ei tässä pointti)

Hinaa toisen kontissa ohituksen, ja ohittaa edellä olevan palattua tuon, välillä vauhtia yli 130km/h, vaihtaa tuon eteen, jonka jälkeen hiljentää ilmeisesti alle tikkarinopeuden ja toisen lähestyessä jarrutkiinni. Juu, ei mitään pidäs poika turvaväli, vaain ihan muuta. Toki se opetus tuossa että edelläolevaan kannattaa aina pitää kunnon turvaväli.

Olikohan tuo viiskymppinen kehunut kamerahankintoja, oikeusturvantakia, tai kerätääksen herkullisia kojelautavideoita, mitä voi lähettää iltapäivälehtiin, No kummatkin toteutu.

Miten toi video vois ikinä olla itsekriminointisuojan piirissä? Vaikka ne olisi pakolla otettu, niin kuvaamaan ei oltu pakotettu.

Miten toi video vois ikinä olla itsekriminointisuojan piirissä? Vaikka ne olisi pakolla otettu, niin kuvaamaan ei oltu pakotettu.
Rivienvälistä tulkkaan että kaduttanut nuo videot, ei teko.
(lainaus aiemman linkin jutusta)
Hän ei olisi kertomansa mukaan luovuttanut videoita poliisille, jos oli tiennyt, että niitä tullaan käyttämään häntä vastaan.

Voi olla että poliisit vähän höpläyttänyt kaveria antamaan videot, varmaan sen jälkeen hoksannut, että siellähän koko tarina tallenttu kuvalla äänineen... Todennäköisest ihan perus kamaa välineet, että ilman syytetyn apuja olisi samat videot sieltä saatu. Prokollan mukaan tai ailman.

Sitten kai eriasia jos tallenteet vahvasti salattu ja epäillyn pitäisi auttaa niiden avaamisessa.

Tosin tässä nyt näen toisenketjun aiheenkin, soitaa poliisit paikalle, ja ottaa valmiiksi tallenteet ja antaa ne polisille.

ja mä en ymmärrä tuota, että mistä helvetistä tämä kuvaaja edes hermostui? Edellä ajavalla oli vilkku päällä = vaihtaa kaistaa, hän ohitti ripeästi ja siirtyi sivuun antaen tietä, kuvaaja itse ajoi itsensä tilanteeseen ja sen jälkeen alkoi vielä luomaan uudestaan tilanteita!? :facepalm:

Korttihan tuolta pitäisi ottaa pois ja inssi uudestaan.

Mä ymmärrän, että tilanteita voi myös tulla yllättäen kun ihmiset liikkuu ja tietysti se välillä harmittaa kun joku nysvää edessä, mutta se että aletaan sitten itse jarruttelemaan ja aiheutetaan sillä kolari on kyllä vihon viimeinen temppu!

Ei vittu mikä idiootti :lol: Joo siis ymmärrän etäisesti että ärsyttää kun on itse lähössä ohittamaan niin se edessä oleva auto vaihtaa kaistaa samaan aikaan siihen eteen. Normaali reaktio olisi vaikka sellainen "mene nyt siitä" sadattelu itsekseen.

Sitten kuvaa tilanteen ja luovuttaa oman sekoilunsa todistusaineistoksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
297 622
Jäsenet
81 349
Uusin jäsen
Jezpez

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom