Aito mustekasetti vai ei

Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
26
Niins. Brother DCP-1610W mustavalkolaserista alkaa olla musteet lopussa. Mitä mieltä, että kannattaako laittaa tilalle noita epäaitoja mustekasetteja, vai alkup Brother valmistamaa?
 
Aidoista tietää 100% mitä saa. Halpis voi olla erittäin hyvä tai täysin p*ska. Itse kun joskus noita Canoniin kokeilin, niin helvetin ärsyttävää mustaa harsoa tuli koko paperin leveydeltä.

Loppui välittömästi kun iski Canonin oman kasetin sisään...
 
Joskus joku huoltofirma, joka huoltaa laser-tulostimia kertoili, että tarvikemusteet saattaa pahimmillaan sotkea koko tulostimen ja aidot kasetit eivät tee tätä.
 
Ostin omaan mustavalko canoniin uuden tarvikekasetin www.variaine.fi -sivustolta, kun mainostivat laatutakuuta, joihin kasetteihin tulostinturvaa ja ison valmistajan tekemänä. Kasetti tuli hyvin pakattuna perille ja käytössä ei huomaa eroa alkuperäiseen. Tällä kertaa positiivinen kokemus, kun tarvikepatruunoista ei ole yhtään.
 
15 vuotta käyttänyt tarvikkeita niin lasereissa kuin mustesuihkuissa. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Sen verran olen varmistanut että uudelleentäytettyjä en ole ostanut.
 
15 vuotta käyttänyt tarvikkeita niin lasereissa kuin mustesuihkuissa. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Sen verran olen varmistanut että uudelleentäytettyjä en ole ostanut.

Tässä onkin se, että jos käytät takuuaikana muita kuin alkuperäisiä tarvikkeita, valmistaja saattaa pestä kätensä tässä suhteessa
 
Itse töissä jonkun verran (60-80 kpl) testaillut erilaisia tarvikekasetteja lähinnä HP:n tulostimissa. Näppituntumalta ehkä 8-9 kymmenestä on ihan alkuperäisiä vastaavia, mutta aina välillä tulee vastaan jokunen minkä kanssa jotain ongelmia. Yleisin on paperin sottaantuminen musteesta tai tulostimen heittämät ihmeelliset virheilmoitukset kasetista. Myös mekaanisia vikoja on joissain ollut, yksi meinasi hajottaa tulostimen kun levisi laitteen sisään eikä sitä meinannit saada enää ulos. Xeroxin valmistamat jääneet mieleen surkeimpina. Itse käyttäisin vain alkuperäisiä, mutta kai tuo vähän riippuu onko miten tarkan markan mies ja haittaako pieni palautusrumba.
 
Epsonin XP-635 musteprintteriin ostin 2 kertaa tarvikemusteet suomalaiselta, väitteensä mukaan laadukasta tavaraa myyvältä toimijalta ja työlääksi meni. Tulostuksen käynnistys hidastui, puhdistusajot oli pitkiä ja tulostin jurputti koko ajan kaseteista. Ongelmat loppui kuin seinään, kun siirryin takaisin alkuperäisiin.
 
Mulla on kotona HP:n tulostin joka on poistettu käytöstä rikkinäisenä. Korjaustoimenpide oli heittää tarvikekasetti helvettiin ja laittaa alkuperäinen väri tilalle.
 
Taitaa joidenkin valmistajien tulostimet olla tarkkoja kasettien suhteen.
Eivät välttämättä hyväksy tarvikekasettia.
Jos hyväksyy korvikekasetin ja tulostin toimii,niin voi jälki olla mitä sattuu.
 
Epsonin tulostimen omistin hiljan ja oli yhtä helvettiä saada siihen toimivia korvikekasetteja. Neljästä korvikkeesta vain kaksi rupes pelaamaan. Mustekasetti com vaihteli noita kesetteja kahteen kertaan muka eri sirullisiksi mutta lopputulos oli se että alkuperäisiä joutuivat lähettämään lopulta. Erotuksen jouduin maksamaan.
Kyrpiinnyin niin tohon musteitten kanssa pelaamiseen että tilasin värilaserin mustekasetista ja samaan kauppaan vielä täydet korvikepatruunat.
Onkohan noiden värilasereitten korvikepatruunoiden kanssa odotettavissa samaa jumppaa? Brother laser siis kyseessä.
 
Epsonin tulostimissa on laskuri, jonka avulla tulostin väittää mustekasetin olevan loppu, vaikka mustetta on jäljellä jopa 40% säiliön tilavuudesta. Aikaisemmin oli Windows 7:lle ladattavissa ohjelma (Epson ink cartridge resetter tms), jolla tuon laskurin sai nollattua ja koko kasetin tulostettua tyhjäksi. Nyttemmin joissain kaseteissa on pieni reikä, josta laskurin voi nollata paperiliittimen avulla.

Lisäksi Epsonin monitori-ohjelma kannattaa poistaa, koska se tunnistaa tarvikekastettien käytön ja lähettää turhia varoituksia näytölle hankaloittaen tai jopa estäen tulostamisen.
 
Epsonin tulostimen omistin hiljan ja oli yhtä helvettiä saada siihen toimivia korvikekasetteja. Neljästä korvikkeesta vain kaksi rupes pelaamaan. Mustekasetti com vaihteli noita kesetteja kahteen kertaan muka eri sirullisiksi mutta lopputulos oli se että alkuperäisiä joutuivat lähettämään lopulta. Erotuksen jouduin maksamaan.
Kyrpiinnyin niin tohon musteitten kanssa pelaamiseen että tilasin värilaserin mustekasetista ja samaan kauppaan vielä täydet korvikepatruunat.
Onkohan noiden värilasereitten korvikepatruunoiden kanssa odotettavissa samaa jumppaa? Brother laser siis kyseessä.
Brother on chipittänyt kasettinsa ilmeisesti jostain vuodesta 2015 lähtien.
On myös julkaissut printtereitä niin että OEM-kasetit toimii, mutta pätsännyt firmikset myöhemmin niin että toimii vain alkuperäisillä (tai paremmilla kopioilla) chipitetyillä kaseteilla.

Touhu tuon chipittämisen puolesta on siis identtistä Epsonin kanssa.
 
Vaikuttaako uudelleen täytetyn mustekasetin tai toisen valmistajan kasetin käyttö tulostinvalmistajan takuuseen?
Ei vaikuta. Jokaisen tulostinvalmistajan manuaalista löytyy kohta, jossa kerrotaan, että: “Muun kuin alkuperäisen kasetin käyttö ei poista laitevalmistajan takuuvastuuta.”

Tulostinvalmistaja ei voi evätä muitten väripatruunoiden käyttöä, koska se rikkoo EU:n kilpailunrajoituslakeja. Näillä laeilla pyritään estämään hintakartelleja ja monopoleja ja ajetaan siis käyttäjän etuja. “Pelkkä väite tarvikevärien käyttämisestä syynä toimintahäiriöihin ei ole riittävä näyttö asiasta. Niiden käyttöä ei ole käyttöohjeissa myöskään rajoitettu.”

Kuluttajariitalautakunta Diaarinumero: 1509/32/09, Antopäivä: 21.12.2010
 
Takuuta ei toki voi evätä, mutta jos siellä on koko koneisto esim. täynnä jauhetta tai joku muoviratas halki sen takia kun kolmannen kerran täytetty varaosakasetti porsii, niin hiton vaikea siinä on printterin valmistajaakaan syyttää... ;)

Vähän sama kuin syyttäisi autovalmistajaa siitä jos varaosafiltteri päästää paskat läpi ja tukkii polttoainelinjaston, tms.
 
Takuuta ei toki voi evätä, mutta jos siellä on koko koneisto esim. täynnä jauhetta tai joku muoviratas halki sen takia kun kolmannen kerran täytetty varaosakasetti porsii, niin hiton vaikea siinä on printterin valmistajaakaan syyttää... ;)

Vähän sama kuin syyttäisi autovalmistajaa siitä jos varaosafiltteri päästää paskat läpi ja tukkii polttoainelinjaston, tms.
Tässä nyt varmaan kannattaa muistaa, että tarvikeosia on monenlaatuisia ja tasoisia. Toki voi elää Epsonin ja Canon pelossa ja maksaa siitä sen 3-4x (mikä siis on ihan fine, jos siitä tykkää), mutta kannattaako näin sitten toimia onkin hieman eri asia.
 
Tässä nyt varmaan kannattaa muistaa, että tarvikeosia on monenlaatuisia ja tasoisia. Toki voi elää Epsonin ja Canon pelossa ja maksaa siitä sen 3-4x (mikä siis on ihan fine, jos siitä tykkää), mutta kannattaako näin sitten toimia onkin hieman eri asia.
Jokainen päättää ihan itse, tietenkin.

Noissa tarvikkeissa yleensä on se ongelma että sitä "voi saada hyvän" -merkkiä on hankala löytää. Ja sitten kun sellaisen löytää niin on vielä eri asia onko se seuraavakin yhtä laadukas.

Jos tulostusmäärät on suuria niin säästöt toki voivat olla suuria. Mutta jos se kasetti vaihdetaan sinne kerran 3 vuodessa, niin siinä vaiheessa alkaa olemaan ihan sama maksaako se alkuperäinen 30 tai 40 euroa enemmän kun tietää ettei joudu minkäänlaisiin palautus-, siivous-, ym. ruliansseihin...
 
Vaikuttaako uudelleen täytetyn mustekasetin tai toisen valmistajan kasetin käyttö tulostinvalmistajan takuuseen?
Ei vaikuta. Jokaisen tulostinvalmistajan manuaalista löytyy kohta, jossa kerrotaan, että: “Muun kuin alkuperäisen kasetin käyttö ei poista laitevalmistajan takuuvastuuta.”

Tulostinvalmistaja ei voi evätä muitten väripatruunoiden käyttöä, koska se rikkoo EU:n kilpailunrajoituslakeja. Näillä laeilla pyritään estämään hintakartelleja ja monopoleja ja ajetaan siis käyttäjän etuja. “Pelkkä väite tarvikevärien käyttämisestä syynä toimintahäiriöihin ei ole riittävä näyttö asiasta. Niiden käyttöä ei ole käyttöohjeissa myöskään rajoitettu.”

Kuluttajariitalautakunta Diaarinumero: 1509/32/09, Antopäivä: 21.12.2010

Ei tuo kopiokasetin käyttäminen takuuta poista, mutta eipä sellaisen jälkien putsaaminenkaan kuulu takuun piiriin... :P

IMG_0228.JPG
 
Ei tuo kopiokasetin käyttäminen takuuta poista, mutta eipä sellaisen jälkien putsaaminenkaan kuulu takuun piiriin... :p

IMG_0228.JPG

Just tää. Tämän takia ne huollot peseekin kätensä ja ihmiset valittelee jos joutuvat maksamaan vielä rahaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 703
Viestejä
4 544 643
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom