AI-koodausavustimet, keskustelua AI-avustetusta koodaamisesta/skriptaamisesta/dokumentoinnista/...

Maailma kaipaakin lisää geneeristä fantasiakirjallisuutta.

Suurin osa fantasiakirjallisuudesta (ja muustakin) on oikeasti joka tapauksessa todella "geneeristä", varsinkin ns. tusinafantasiasta puhuttaessa. Toisaalta suurin yleisesti ottaen parhaina pidetyistäkään fantsukirjoista ei oikeasti ole juoneltaan tai maailmaltaan mitenkään älyttömän omaperäisiä, vaan kaikki rakentuu aikalailla samojen toistuvien elementtien ja trooppien varaan ja loppuviimein ratkaisevinta on se toteutus. Tekstityyli, hahmot, yleinen toteutuksen laatu. Suurin osa innovatiivisemmistakin kirjoista/tarinoista on lähinnä luokkaa [joku anakronistinen ilmiö/asia] ... mutta avaruudessa/pseudokeskiajalla!

Suurin osa fantasiakirjallisuudesta (ja muustakin) on oikeasti joka tapauksessa todella "geneeristä", varsinkin ns. tusinafantasiasta puhuttaessa. Toisaalta suurin yleisesti ottaen parhaina pidetyistäkään fantsukirjoista ei oikeasti ole juoneltaan tai maailmaltaan mitenkään älyttömän omaperäisiä, vaan kaikki rakentuu aikalailla samojen toistuvien elementtien ja trooppien varaan ja loppuviimein ratkaisevinta on se toteutus. Tekstityyli, hahmot, yleinen toteutuksen laatu. Suurin osa innovatiivisemmistakin kirjoista/tarinoista on lähinnä luokkaa [joku anakronistinen ilmiö/asia] ... mutta avaruudessa/pseudokeskiajalla!
Ne videot mitä minulle tube tyrkytti oli enempikin avustimia pitämään asioita kasassa. AI huomaa jos on epäloogisuuksia, asioita mitkä jäi selvittämättä jne. Kaikkea sellaista tylsää mutta pakollista jos aikoo tehdä koherentin kokonaisuuden. Ei suinkaan "kirjoita minulle kirja jossa x,y,z ja eikun myyntiin". Auttaa myös refaktoroimaan jos tarvii rakennetta uusia. AI:ta voi käyttää hyvin ja huonosti. Jyvät erottuu akanoista oli sitten AI tai ei.

Ne videot mitä minulle tube tyrkytti oli enempikin avustimia pitämään asioita kasassa. AI huomaa jos on epäloogisuuksia, asioita mitkä jäi selvittämättä jne. Kaikkea sellaista tylsää mutta pakollista jos aikoo tehdä koherentin kokonaisuuden. Ei suinkaan "kirjoita minulle kirja jossa x,y,z ja eikun myyntiin". Auttaa myös refaktoroimaan jos tarvii rakennetta uusia. AI:ta voi käyttää hyvin ja huonosti. Jyvät erottuu akanoista oli sitten AI tai ei.

Kyllä. Itseasiassa tässä innostuin niin paljon tästä, että tänään ei ole tullut peliprojektia edistettyä yhtään, kun rupesin leikkimään Codexin kanssa sillä, että "kirjoittaisi" kirjan tuosta. Otin tuon konseptin ja pyysin Codexia kritisoimaan sitä ja sitten lähdettiin jalostamaan sitä. Taas ei voi kuin hämmästellä sitä, miten tarkkasilmäisiä huomioita tämä "sana-arvailija AI" pystyy oikeasti jo tekemään. Hierottiin konseptia lisää ja nyt oon oikeasti aika vakuuttunut, että käsissä olisi aidosti aika uniikki ja mielenkiintoinen fantsu-settinki, jonka kaltaista en ainakaan itse ole ikinä tavannut.

Toki tässäkin päästään siihen, että AI:t toimii periaatteella "garbage in, garbage out" ja promptaajalla on edelleen äärimmäisen keskeinen rooli hommassa. Tässäkin tapauksessa Codex oli jo iloisesti lähdössä työstämään suuria linjoja ja itse tekstiä, kunnes itse keksin kysyä, että hei tsekattaisko nyt kuitenkin vielä läpi tuo matsku mitä tähän mennessä on kasassa, pyysin olemaan rehellisesti kriittinen, mutta ei väen vängällä etsimään kaikesta valitettavaa. Parin tunnin hieromisen jälkeen kasassa olikin jo sitten tosiaan huomattavasti parempi pohja, mistä lähteä rakentaamaan hommaa eteenpäin.

Statistiikka

Viestiketjuista
301 627
Jäsenet
82 003
Uusin jäsen
Suoli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom