Älyvalaistus (Philips Hue jne.)

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 839
Pahoittelut, jos tästä aiheesta threadi jo on, ei pikaisella hakemisella osunut silmään. Long story short, keskustelua kodin älyvalaistuksesta.

Itse olen muuttamassa kuun lopussa toiseen kämppään, ja arvelin investoida valaistukseen. Mietin, että eteiskäytävä, makuuhuoneet, olohuone ja keittiö olisi kiva valaista etäohjattavasti. Valotehoa pitää tarvittaessa löytyä reilusti (tällä hetkellä minulla on esim. kaksi kolmen E27-kannan omaavaa plafondia, jotka kyllä ovat "100W vastaavilla" LED:eillä tuoneet riittävästi valoa). Toisaalta olisi kiva, että tarvittaessa saisi himmeämmänkin valaistuksen, ja esim. eteiskäytävän valaistuksen "yövalo-asentoon", eli todella himmeäksi.

Etäohjaus tulisi toimia niin iPhonen kuin Android-laitteidenkin kautta. Katselin alustavasti Philips Hue -järjestelmää, eli tulisi erillinen tukari, joka sitten ohjaa lamppuja. Tämä sitten vaan reitittimen perään yhteen muun kotiverkon kanssa. Tuleeko mieleen mitä vinkkejä tai huomionarvoista? Kaikenlainen keskustelu ja kommentointi on varsin tervetullutta :) ns. älykotia ei minulla tai tutuilla ole tähän asti ollut, lähinnä telkkari ja pesukone ainoat verkkoon liitetyt laitteet (Samsung).
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
368
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 839
Äh, väärän aihealueen alta tuli kaiveltua.. :facepalm: kiitos, siirrän viestini tuonne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 027
Viestejä
4 210 585
Jäsenet
71 005
Uusin jäsen
Seppochu

Hinta.fi

Ylös Bottom