Älykellot

Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Ticwatch 3 pro ultra aluksi harkitsin myös, juurikin tuon akunkeston takia koska harvoja WearOS kelloja saa 4-5 päivää kestämään. Mutta luovuin ideasta koska Tickwatchiin on luvattu uudempaa WearOS päivitystä jo reilun vuoden? eikä vieläkään näy niin antaa hieman huonon kuvan firmasta. Voihan tuossa olla Googlellakin näpit pelissä, mutta sitten pitäisi olla hieman läpinäkyvämpi. Firman vastauksen päivityksestä ovat tyyliin olleet että tulee kun tulee vaikka jo aikoja sitten lupailtu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Ticwatch 3 pro ultra aluksi harkitsin myös, juurikin tuon akunkeston takia koska harvoja WearOS kelloja saa 4-5 päivää kestämään. Mutta luovuin ideasta koska Tickwatchiin on luvattu uudempaa WearOS päivitystä jo reilun vuoden? eikä vieläkään näy niin antaa hieman huonon kuvan firmasta. Voihan tuossa olla Googlellakin näpit pelissä, mutta sitten pitäisi olla hieman läpinäkyvämpi. Firman vastauksen päivityksestä ovat tyyliin olleet että tulee kun tulee vaikka jo aikoja sitten lupailtu.
juu en kiistä etteikö tuo päivitysten hitaus syö itteäkin, mutta 170€ hinnalla tuskin paljon parempaa olisin löytänyt tällä akunkestolla ja tuosta dual display ominaisuudesta en halunnut luopua.
ja kun lähtökohdat oli ne että ilman laturiongelmia og Ticwatch pro olisi helposti mennyt vielä parikin vuotta, niin ei tuo uusimman WearOSin tulon kestäminen itteä haittaa niin hirveästi.
toki se silloin potuttaa jos tilalle tulee jokin Ticwatch Pro 5 ultrahyper GPS joka tulee markkinoille WearOS 3 kanssa ja tämä jää nykyiseen WearOS versioon lupauksista huolimatta.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Snapdragon Wear 5100 prossulla varustettuja dual display kelloja odotellessa. Eli eiköhän Tickwatchilta sellainen laite tule tän vuoden aikana ja siinä jo pakko olla uusin WearOS. Sitten päästään jo vähintään 7-9 päivän akunkestoon WearOS:lla joka alkaa jo olemaan OK tasoa.
 
Liittynyt
08.07.2018
Viestejä
201
Jenkkeihin tullut Garmin Venu 2 plus malleihin ekg-tuki. Saa nähdä tuleeko Eurooppaan ja milloin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Snapdragon Wear 5100 prossulla varustettuja dual display kelloja odotellessa. Eli eiköhän Tickwatchilta sellainen laite tule tän vuoden aikana ja siinä jo pakko olla uusin WearOS. Sitten päästään jo vähintään 7-9 päivän akunkestoon WearOS:lla joka alkaa jo olemaan OK tasoa.
Jos nyt eka päästäis yli kahden päivän. Noh toki noilla kaiken maailman "tyhmä kello" -moodeilla päästään pidemmälle mutta tiukkaa tekee toi kaks päivääkin jos puhutaan oikeasta WearOS älykellosta aktiivikäytössä.

Edelleenkin kyllä jaksaa hämmästyttää tää älykellopuolen sekoilu tän raudan ja softan kanssa. Snapdragon W5 ja W5+ Gen 1 julkaistiin viime kesänä ja tainnut tulla tasan yksi kello joka sekään ei ole WearOS-pohjainen. Nyt on tulossa vielä uusia kellojakin 4100:lla.

Android Centralin postaus samasta teemasta muutaman viikon takaa:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
889
Jos nyt eka päästäis yli kahden päivän. Noh toki noilla kaiken maailman "tyhmä kello" -moodeilla päästään pidemmälle mutta tiukkaa tekee toi kaks päivääkin jos puhutaan oikeasta WearOS älykellosta aktiivikäytössä.
Kyllähä tämä ticwatch pro 3 pääsee jo 3 päivän pintaan jos oikein tiristää ilman "tyhmä kello" moodejakin, mutta sen kanssa kuitenkin pärjää hyvin yöt, niin miksei hyödyntäisi moista ominaisuutta.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Garmin instinct 2S solar on ollut käytössä noin viikon. Vaikuttaa pätevältä peliltä. Kellosta tulee mieleen casion g shock kellot, mutta paremmilla ominaisuuksilla. Mielestäni paremman näköinen kuin monet muut älykellot tällä vähän enemmän rugged ulkomuodolla ja kestävyyskin pitäisi olla suht hyvä kun on military speccien mukaisesti rakennettu. Akku kestää sen noin pari viikkoa riippuen käytöstä + solar lataus, mitä ei ole vielä päässyt kokeilemaan. Kallishan tämä on, mutta muita samanlaisilla ominaisuuksilla tai tyylillä ei ole tarjolla.
Itse hankin vähän jämerämmän Garmin Fenix 6 Pro:n viime syyskuun lopulla. Vuosia sitten minulla on ollut Garminin juoksukello, jonka tallentamat tiedot esim. maratonennätykset ja muut juoksentelut edelleen löytyivät Garmin Connect -sivustolta. Vaikka itsellä on iPhone 13 Pro, niin Applen kelloja en halunnut hankkia niiden naurettavan lyhyen toiminta-ajan 1..2 vrk takia. En siis kelloa jaksaisi päivittäin latailla, ja hankalaa olisi joillain pitkillä vaelluksilla.

Garminin toiminta-ajat riippuvat siitä, mitä ominaisuuksista ottaa käyttönsä. Pulssioksimetrin käyttö tai musiikin kuuntelu kellolta lyhentävät käyttöaikaa huomattavasti. Omilla asetuksillani käyttöaikalaskuri lähtee 14 vrk:sta, mutta treenit ja gps:n käyttö lyhentävät toiminta-aikaa käytössäni ehkä vajaaseen viikkoon. Musiikki tulee suoraan iPhonelta ainoisiin korvissa pysyviin kuulokkeisiin eli Powerbeats Pro -urheilunappeihin.

Garmin Fenix 6 Pro:n ominaisuudet ovat varmaankin lähellä Instinct-mallien ominaisuuksia. Rannemittaukset toimivat kohdallani tosi luotettavasti, mutta tämäkin voi olla omasta ranteen muodosta riippuvainen, ja sykevyöllä vertailuun tämän tarkistin. Oikeastaan olen aika yllättynyt, miten tarkkaan kaikenlaista nykykellot pystyvät ranteesta mittaamaan. Samoin yllätti sekin, että kun Tunturin sähkömaasturilla olin lähdössä liikkeelle, niin kello kysyi, että yhdistetäänkö pyörän Shimano-moottoriin! Nyt näen Garmin Connect eMTB -sovelluksesta paljon enemmän kuin Shimano itse laitteillaan kertoo. Näen esim. pyörälenkillä käyttämieni avustusten tasot ja niiden hyödyntämisien tason, akun varauksen prosentteina, jopa lenkillä tapahtuneiden hyppyjen määränkin, lenkin rasittavuuden aikajanalla etc. Eli mahdottomasti kaikkea arkeen ja liikuntoihin liittyvää dataa löytyy, jos sitä vain haluaa hyödyntää.

Lisäksi Garmin on ostanut suomalaisen Firstbeatin kellojen ehkä parhaimman liikunta-analytiikkaan perustuvan liiketoiminnan. Tätä Firstbeatin ohjelmistoa ostavat muutkin kellojen valmistajat, muistaakseni esim. Suunto, Samsung ja Huawei, mutta varmaankin Garmin omistajana saa ensimmäisenä uusimmat sovellukset käyttöönsä. Lisäksi tietokenttien määrää ja mitä niissä haluaa nähdä, voi itse valita. Samoin kelloon voi syöttää maksukorttiensa tiedot, jolloin lähimaksut onnistuvat helposti. Itse maksan nykyään suurimman osan ostoksistani kellolla, onnistuu kätevämmin kuin kortilla tai puhelimella.

IMG_5463.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
No nyt taas ei tajuu.. gw4 kello ja mun mielestä aikaisemmin kun laittanut harjoituksen päälle esim kävely niin se on näyttänyt sit puhelimen siel harjoitusosiossa kartan missä on kävelty. Nyt ei ole karttaa mut kaikki muut tiedot on??
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 936
No nyt taas ei tajuu.. gw4 kello ja mun mielestä aikaisemmin kun laittanut harjoituksen päälle esim kävely niin se on näyttänyt sit puhelimen siel harjoitusosiossa kartan missä on kävelty. Nyt ei ole karttaa mut kaikki muut tiedot on??
Sitten ei oo varmaan GPS ollut päällä tai lukittunut jos kerran reittiä ei näy.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
no kun ei näy enää vanhemmissakaan harjoituksissa karttaa. Näkyykö teillä?
Aina näkyy kartta, jopa sisällä näyttää reitin mitä kiertänyt...

Tyhmin asia on se ettei näytä nopeutta km/h jokaisessa harjoituksessa.

Esimerkiksi laskettelussa ja ratsastuksessa ei näytä nopeutta km/h, mutta pyöräilyssä näyttää. Asia mikä pitäisi näkyä aina.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
Aina näkyy kartta, jopa sisällä näyttää reitin mitä kiertänyt...

Tyhmin asia on se ettei näytä nopeutta km/h jokaisessa harjoituksessa.

Esimerkiksi laskettelussa ja ratsastuksessa ei näytä nopeutta km/h, mutta pyöräilyssä näyttää. Asia mikä pitäisi näkyä aina.
Mihinköhän se mulla sitten kartan on hukannut? Kyl se kaikki muut nopeudet korkeudet ja muut näyttää.. ei karttaa.. sijainnit päällä ja pitäis olla ok.. ei näy. Aamul latasin jonkun kellon päivityksen.. ei näkynyt ennen eikä jälkeen.. hämärä juttu..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
124
Huawei watch gt2 käytössä, ja puhelin menossa vaihtoob. Toimiikohan tuo iphonen kanssa yhteen?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Jos nyt eka päästäis yli kahden päivän. Noh toki noilla kaiken maailman "tyhmä kello" -moodeilla päästään pidemmälle mutta tiukkaa tekee toi kaks päivääkin jos puhutaan oikeasta WearOS älykellosta aktiivikäytössä.

Edelleenkin kyllä jaksaa hämmästyttää tää älykellopuolen sekoilu tän raudan ja softan kanssa. Snapdragon W5 ja W5+ Gen 1 julkaistiin viime kesänä ja tainnut tulla tasan yksi kello joka sekään ei ole WearOS-pohjainen. Nyt on tulossa vielä uusia kellojakin 4100:lla.

Android Centralin postaus samasta teemasta muutaman viikon takaa:
Samsungin GW 5 Pro ja 3-4 vuorokautta tällä pääsee, laittanu 3 vrk:n jälkeen laturiin ja akusta jälellä ~25%... :smoke:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Huawei watch gt2 käytössä, ja puhelin menossa vaihtoob. Toimiikohan tuo iphonen kanssa yhteen?
Applen kanssa aina apple kello ja androidille muut...

voi olla että toimii, mutta millainen säätäminen, en edes halua arvailla...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Samsungin GW 5 Pro ja 3-4 vuorokautta tällä pääsee, laittanu 3 vrk:n jälkeen laturiin ja akusta jälellä ~25%... :smoke:
No joo unohdinkin sen. Se on kieltämättä yksi ensimmäisistä poikkeuksista mutta siinäkin toi on haettu pääasiassa isolla akulla eikä millään jeesus socilla josta keskustelu lähti. Samsungin kellot vaan noin muuten kaikkine Samsung bloatteineen ja rajoitteineen mulla tökkii niin ei kyllä taida tulla enää yhtään Sampan kelloa nykyisen satkun GW4:n jälkeen. Kunhan nyt vaan tulis joku järkevä kilpailija.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
311

Tarkoitus olis päivittää uskollinen 2018 Amazfit Bip uudempaan. En ole pahemmin seurannut kellojen kehitystä joten vaatimuksina vähintään n. viikon akun kesto, parempi urheilunseuranta, gps ja NFC.
Telialta saisi alennuskoodilla Xiaomin kellon hintaan 127€. Saako 150€ hintaluokalla parempaa kelloa? Vähän mietityttää kellon koko näin risuranteisena.
Tai no joo, pitääpä itse perehtyä oikein urakalla lisää, kelloja on aivan liika mistä valita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348

Tarkoitus olis päivittää uskollinen 2018 Amazfit Bip uudempaan. En ole pahemmin seurannut kellojen kehitystä joten vaatimuksina vähintään n. viikon akun kesto, parempi urheilunseuranta, gps ja NFC.
Telialta saisi alennuskoodilla Xiaomin kellon hintaan 127€. Saako 150€ hintaluokalla parempaa kelloa? Vähän mietityttää kellon koko näin risuranteisena.
Tai no joo, pitääpä itse perehtyä oikein urakalla lisää, kelloja on aivan liika mistä valita.
Tuohon hintaan varmasti hyvä ostos. Itse vertailin Xiaomin S1 ja Amazfitin GTR4 / GTS4 ja tuo Amazfitin vehje on huomattavasti parempi, mm sovelluskauppa yms. Mutta NFC maksu puuttuu.
Omasta GTS4:sta (sopii hyvin omaan siroon käteen) maksoin 155€ ja tällä hetkellä RDE:stä näyttäisi saavan about samaan hintaan. Itse kauppa on ihan luotettava ja olen monesti sieltä tilaillut ja takuukin toiminut hyvin.

Eli jos lahjakortti pitää käyttää + NFC maksu tärkeä, niin mene tuolla S1:llä. Mutta jos lahjakorttia ei tarvitse käyttää ja NFC maksusta voi luopua, suosittelen Amazfittiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
311
Tuohon hintaan varmasti hyvä ostos. Itse vertailin Xiaomin S1 ja Amazfitin GTR4 / GTS4 ja tuo Amazfitin vehje on huomattavasti parempi, mm sovelluskauppa yms. Mutta NFC maksu puuttuu.
Omasta GTS4:sta (sopii hyvin omaan siroon käteen) maksoin 155€ ja tällä hetkellä RDE:stä näyttäisi saavan about samaan hintaan. Itse kauppa on ihan luotettava ja olen monesti sieltä tilaillut ja takuukin toiminut hyvin.

Eli jos lahjakortti pitää käyttää + NFC maksu tärkeä, niin mene tuolla S1:llä. Mutta jos lahjakorttia ei tarvitse käyttää ja NFC maksusta voi luopua, suosittelen Amazfittiä.
Joo menin ehkä hätäilemään ja tilasin multitronicista GTR 3 hintaan 95€ :D
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Joo menin ehkä hätäilemään ja tilasin multitronicista GTR 3 hintaan 95€ :D
Itse en noita 3 sarjalaisia ottaisi. Se käyttis ei saa enää päivityksiä ja näyttö naarmuuntuu helposti. Pienellä lisärahalla (esim toi RDE:n GTS4 157€) saisit paljon kauemmin kestävän kellon, niin näytön kestävyydeltään kuin softapäivityksiltään. Minulla akku kestää GTS4 kanssa 2 viikkoa ja GTR4 on vielä isompi akuu joten siinä kestäisi varmaan muutaman päivän enemmän. Mutta silloin kun ostin, GTR4 oli 50€ kalliimpi ja sen takia päädyin GTS4.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
311
Itse en noita 3 sarjalaisia ottaisi. Se käyttis ei saa enää päivityksiä ja näyttö naarmuuntuu helposti. Pienellä lisärahalla (esim toi RDE:n GTS4 157€) saisit paljon kauemmin kestävän kellon, niin näytön kestävyydeltään kuin softapäivityksiltään. Minulla akku kestää GTS4 kanssa 2 viikkoa ja GTR4 on vielä isompi akuu joten siinä kestäisi varmaan muutaman päivän enemmän. Mutta silloin kun ostin, GTR4 oli 50€ kalliimpi ja sen takia päädyin GTS4.
Hmm, joo oli kyllä vähän hätänen tilaus. Pitääpä vielä miettiä
 
Liittynyt
26.12.2019
Viestejä
4
Hei, ajattelin ostaa älykellon eri urheilusuoritusten (mm. sähly, sulkapallo, painonnosto) ja sykkeen mittaamista varten. Unen mittaaminenkin olisi toivottava ominaisuus. Hintaraja olisi n. 300 euroa.
Onko näistä mitään selkeää voittajaa käyttötarkoitukseen vai onko kaikki hyviä? Otanko vaan ekan Garminin joka sopii hinnan puolesta?

Garmin Venu 2 menossa ostoon jos ei hyviä tarjouksia tule tai muita ehdotuksia
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
259
Hei, ajattelin ostaa älykellon eri urheilusuoritusten (mm. sähly, sulkapallo, painonnosto) ja sykkeen mittaamista varten. Unen mittaaminenkin olisi toivottava ominaisuus. Hintaraja olisi n. 300 euroa.
Onko näistä mitään selkeää voittajaa käyttötarkoitukseen vai onko kaikki hyviä? Otanko vaan ekan Garminin joka sopii hinnan puolesta?

Garmin Venu 2 menossa ostoon jos ei hyviä tarjouksia tule tai muita ehdotuksia
Itsekkin tässä parisen viikkoa katsellut ja miettinyt minkä kellon sitä ostaisi lähinnä urheiluominaisuudet etusijalla. Polarissa on hyvää Polar Flow, mutta itse kellot on vähän lelun oloisia. Garmin Fenix 6 pro tai 6x pro oli tarkoitus ostaa, mutta taitaa olla jo lopetettu malli ja jätin hankinnan lähinnä sen varaan, että jos tulee johonkin hyvään tarjoukseen niissä paikoissa, joissa sitä vielä varastossa on. No en malttanut odotella ja otin yhteyttä Dna chattiin aamulla ja möivät Fenix 7 599e.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
213
Huawei watch 3 pro (2021 edition) oli vuoden ajan jumahtanut HarmonyOS 2.0.0.xxx versioon vaikka 3.0.0 piti olla jo julkastu, eilen yhtäkkiä kello ilmotti päivityksestä versioon 2.1.0 joita tulikin 2 kpl peräkkäin, tämän jälkeen päivittyi HarmonyOS 3.0.0.147 versioon. xda:lta lueskelin että aika yleinen ongelma näyttänyt olevan ettei euroopan versio saanut päivityksiä, johtui kehityspuolen testauksista et ovat yhteensopivia uuden version kanssa. testailut nähtävästi tehty ja päivitykset rullaa :)
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Hei, ajattelin ostaa älykellon eri urheilusuoritusten (mm. sähly, sulkapallo, painonnosto) ja sykkeen mittaamista varten. Unen mittaaminenkin olisi toivottava ominaisuus. Hintaraja olisi n. 300 euroa.
Onko näistä mitään selkeää voittajaa käyttötarkoitukseen vai onko kaikki hyviä? Otanko vaan ekan Garminin joka sopii hinnan puolesta?

Garmin Venu 2 menossa ostoon jos ei hyviä tarjouksia tule tai muita ehdotuksia
Forerunner 255 tai 255S. Paljon parempi palautumisen seurantaan kuin Venu 2-variaatiot. Sisältää myös HRV-statuksen lisäksi aamuraportin vs. Venu 2:n betasta poistivat kun vahingossa lipes varmaan väärään sarjaan. Ja MIP-näyttö on paljon virtapihimpi, kosketuksen toki menetät. Painonnoston realistiseen kuormitusseurantaan tarvit sykevyön tai Verity Sensen tms., ei noi rannelaitteet pysy perässä pl. Apple watch mut sitä nyt ei kukaan uskalla pn-treeneissä pitää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
311
Itse en noita 3 sarjalaisia ottaisi. Se käyttis ei saa enää päivityksiä ja näyttö naarmuuntuu helposti. Pienellä lisärahalla (esim toi RDE:n GTS4 157€) saisit paljon kauemmin kestävän kellon, niin näytön kestävyydeltään kuin softapäivityksiltään. Minulla akku kestää GTS4 kanssa 2 viikkoa ja GTR4 on vielä isompi akuu joten siinä kestäisi varmaan muutaman päivän enemmän. Mutta silloin kun ostin, GTR4 oli 50€ kalliimpi ja sen takia päädyin GTS4.
Tuli hommattua GTS 4. Halvempi kello olis varmaan kyllä riittäny meikäläiselle, mutta mennään nyt tällä taas se reilu 4 vuotta :D Toimiiko toi puheluihin vastaaminen Whatsapp puheluihin vai pelkästään normi?
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Tuli hommattua GTS 4. Halvempi kello olis varmaan kyllä riittäny meikäläiselle, mutta mennään nyt tällä taas se reilu 4 vuotta :D Toimiiko toi puheluihin vastaaminen Whatsapp puheluihin vai pelkästään normi?
Hyvä ostos, tuossa kellossa kun on kaikki maholliset ominaisuudet, NFC lukuunottamatta. Minun mielestäni pystyin puhumaan Telegram ja Whatsapp puheluita tuolla, en ole 100% varma mutta voin muistin virkistykseksi illemmalla testailla. Se "reply" ominaisuus ainakin toimii kaikkiin voip clientteihin (teams / watsupp / telegram), ja niitä valmiita vastauksia voit lisätä / poistaa sieltä Zepp äpist.

Jos haluat Taskeria käyttää (eli että voit esim robotti imuria yms laittaa päälle), niin sitten pitää asentaa se Notify ohjelmat siihen.

Positiivinen yllätys tämän kellon kanssa on se että kuinka kovalle tuon speakerin saa, eli pystyy puhumaan puheluita hieman kovemmassakin taustamelussa. Mutta mitä ite toivoisin, että pystyisi fontin kokoa teksteissä muutamaan hieman pienemmäksi, jotta tekstiä mahtuisi enemmän näytölle kerralla. Mutta tuo scrolli on erittäin hyvä eli ei mikään deal breaker.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
311
Hyvä ostos, tuossa kellossa kun on kaikki maholliset ominaisuudet, NFC lukuunottamatta. Minun mielestäni pystyin puhumaan Telegram ja Whatsapp puheluita tuolla, en ole 100% varma mutta voin muistin virkistykseksi illemmalla testailla. Se "reply" ominaisuus ainakin toimii kaikkiin voip clientteihin (teams / watsupp / telegram), ja niitä valmiita vastauksia voit lisätä / poistaa sieltä Zepp äpist.

Jos haluat Taskeria käyttää (eli että voit esim robotti imuria yms laittaa päälle), niin sitten pitää asentaa se Notify ohjelmat siihen.

Positiivinen yllätys tämän kellon kanssa on se että kuinka kovalle tuon speakerin saa, eli pystyy puhumaan puheluita hieman kovemmassakin taustamelussa. Mutta mitä ite toivoisin, että pystyisi fontin kokoa teksteissä muutamaan hieman pienemmäksi, jotta tekstiä mahtuisi enemmän näytölle kerralla. Mutta tuo scrolli on erittäin hyvä eli ei mikään deal breaker.
Hmm, whatsapp puhelut ei hälytä kellossa, viestit kyllä näkyy. Erillinen kirkkaudensäätö always on display ja normikäytölle olis ihan jees ominaisuus. Kokeilin myös Navigointi Wear sovellusta jotta näen Google Mapsin reittiohjeet, mutta pikaisella testilla en saanut vielä toimimaan.
Lisää säätöä ja tutustumista.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Erillinen kirkkaudensäätö always on display ja normikäytölle olis ihan jees ominaisuus.
En itse käytä AOD, mutta ainakin normi käytölle automaattinen kirkkaudensäätö toimii hyvin, ties vaikka pätee myös AOD:lle.

Eli vedä ylävalikko auki, paina sitä kirkkauden säätö nappulaa ja sitten paina sitä pientä "A":ta niin menee automaatille. Tuo whatsapp puhelu hälytys ongelma taitaa itseasiassa olla minullakin, MUTTA siitä kuitenkin tulee ilmoitus kun ei vastannut, joten pystyy heti soittamaan takas. Mut pitää tsekkaa jos saisi myös realiaikaisen hälytyksen toimimaan. Navigointia en ole testannut ollenkaan, mutta ainakin google mapsin "jää 2 pysäkin päästä pois", "jää nyt pois" yms tulee kyllä hyvin realiajassa.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Vanha Samsung Galaxy Watch 2 Active on aika kolhuilla ja jumittaa ja sekoilee jatkuvasti. Ihan hirveästi ei ollut valinnanvaraa, kun kaipasin pitkää akkukestoa, hyvää aktiivisuuden seurantaa, kohtuullisia älykellon ominaisuuksia ja hyviä ilmoituksia. Jäin arpomaan Huawei Watch GT3:n ja Samsung Galaxy Watch 5 44mm:n välillä. Toisessa olisi pitänyt tinkiä ilmoituksista ja ominaisuuksista ja toisessa akkukestosta.

Löysin kuitenkin Samsung Galaxy Watch 5 Pro:n avatulla pakkauksella 407€ hintaan ja kävin hakemassa. Ei tarvinnut tehdä kompromisseja. Hyvältä kyllä vaikuttaa. Paljon modernimman ja vikkelämmän oloinen kuin vanha Watch 2 Active ja akun pitäisi kestää pitkään. Isompi koko ei haittaa itseä ja reunuksilla varustetusta safiirilasista plussaa. Suojakalvot eivät näissä oikein pysy ja vanhan kellon näyttö on hirveän näköinen valoa vasten :D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Emännän poika osti Huihain GT2:sen minulta, kun vaihdoin uudempaan. Meni kuukausi ja se sai treeneissä sellaisen tällin, että rannekkeen kiinnitystappi vääntyi irti tai katkesi.

Mistä noita saa ja mikä on "virallinen" termi millä löytää? Suomi tai Lontoo. Jos pelkkä tappi maksaa kotomaassa useamman kympin, niin pitänee etsiä kiinakaupoista tms.

Kenelläkään vinkkiä?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
139
Emännän poika osti Huihain GT2:sen minulta, kun vaihdoin uudempaan. Meni kuukausi ja se sai treeneissä sellaisen tällin, että rannekkeen kiinnitystappi vääntyi irti tai katkesi.

Mistä noita saa ja mikä on "virallinen" termi millä löytää? Suomi tai Lontoo. Jos pelkkä tappi maksaa kotomaassa useamman kympin, niin pitänee etsiä kiinakaupoista tms.

Kenelläkään vinkkiä?
Tällaisen löysin pikagoogletuksella. Ei omaa kokemusta kaupasta:

 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Emännän poika osti Huihain GT2:sen minulta, kun vaihdoin uudempaan. Meni kuukausi ja se sai treeneissä sellaisen tällin, että rannekkeen kiinnitystappi vääntyi irti tai katkesi.

Mistä noita saa ja mikä on "virallinen" termi millä löytää? Suomi tai Lontoo. Jos pelkkä tappi maksaa kotomaassa useamman kympin, niin pitänee etsiä kiinakaupoista tms.

Kenelläkään vinkkiä?
Mistä tahansa kellokaupasta, eikä maksa kymppejä, itse ostin vitosella kaks viimeks kun oli tarve.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Tällaisen löysin pikagoogletuksella. Ei omaa kokemusta kaupasta:

Mistä tahansa kellokaupasta, eikä maksa kymppejä, itse ostin vitosella kaks viimeks kun oli tarve.
Kiitokset molemmille. Pitää käydä hakemassa!
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Emännän poika osti Huihain GT2:sen minulta, kun vaihdoin uudempaan. Meni kuukausi ja se sai treeneissä sellaisen tällin, että rannekkeen kiinnitystappi vääntyi irti tai katkesi.

Mistä noita saa ja mikä on "virallinen" termi millä löytää? Suomi tai Lontoo. Jos pelkkä tappi maksaa kotomaassa useamman kympin, niin pitänee etsiä kiinakaupoista tms.

Kenelläkään vinkkiä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Kuluttaja-lehdessä iso testi, tosin toki maksaa niinkuin aina. En itsekään ole lunastanut/lukenut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Emännän poika osti Huihain GT2:sen minulta, kun vaihdoin uudempaan. Meni kuukausi ja se sai treeneissä sellaisen tällin, että rannekkeen kiinnitystappi vääntyi irti tai katkesi.

Mistä noita saa ja mikä on "virallinen" termi millä löytää? Suomi tai Lontoo. Jos pelkkä tappi maksaa kotomaassa useamman kympin, niin pitänee etsiä kiinakaupoista tms.

Kenelläkään vinkkiä?
Ja "virallinen" termi on jousitappi. Tai tuolla termilä ite ainakin aikoinaan sain perinteiseen (ei äly) rannakelloon tapin, kun liukkaalla kelillä veti aina persiilleen ja se oli kellosta jousitappi poikki vähintään kerta vuoteen. Yhestäkään älykellosta en ole saanu jousitappia poikki vielä vaikka persiileen oon lentäny ainakin kerta talveen.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Jahas.. Herätessä huomasin, että Huawei GT2 Pron näyttö/lasi heiluu lattakaapelin varassa ja takuukin loppui sopivasti 2.5kk sitten.. Kellään käynyt vastaavaa, tai mitään ideoita millä tuo on ollut kiinni? Mitään liimaa tms. tuolla ei näytä olevan, eikä kelloprässillä puristamallakaan mennyt enää paikoilleen..
IMG_20230312_234949.jpg

Mahtaakohan olla virhevastuun alle menevä vika..? Normaalissa käytössä ollut ja mitään kolhuja tai naarmuja en äkkiseltään näe lasissa tai sen ympäristössä. :hmm:
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Ja "yllättäen" Power vierittää sähköpostivastauksessaan vastuuta muualle; "Virhevastuutapauksissa on ensisijaisesti oltava yhteydessä valmistajaan. Valmistaja ottaa virhevastuun tapauksen käsittelyyn. Nopein tapa on kuluttajan olla itse yhteydessä valmistajaan tapauksesta", mutta jännästi KKV sanoo aivan muuta; "Ensisijaisesti tavaran virheestä ja virheen hyvittämisestä on vastuussa myyjä. Myyjä ei voi esimerkiksi edellyttää, että kuluttaa sopii korjauksesta tai muusta hyvityksestä maahantuojan kanssa. Kuluttajansuojalaki 5 luku 16 §"
Saas nähdä millanen vääntö tästä tulee. :think:
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
164
Mites onkos täällä kenelläkään kokemuksia näitten älykellojen antureiden luotettavuudesta?Tuli ostettua itelle ensimmäinen älykello samsung galaxy watch5 ja parin nukutun yön jälkeen näyttää aika moista hetkellistä hapenvajauksi keskellä yötä.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 936
Mites onkos täällä kenelläkään kokemuksia näitten älykellojen antureiden luotettavuudesta?Tuli ostettua itelle ensimmäinen älykello samsung galaxy watch5 ja parin nukutun yön jälkeen näyttää aika moista hetkellistä hapenvajauksi keskellä yötä.
Ei niihin nyt ihan täysillä kannata luottaa, ainakin Samsungin sensorit olleet aika "hit and miss" tyylisiä.

Tämä kanava vertailee näitä älykellojen sensoreita "kunnollisiin" mittalaitteisiin
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
164
Ei niihin nyt ihan täysillä kannata luottaa, ainakin Samsungin sensorit olleet aika "hit and miss" tyylisiä.

Tämä kanava vertailee näitä älykellojen sensoreita "kunnollisiin" mittalaitteisiin
Jos oikein ymmärsin testistä niin ei ole kovin luotettava tuo galaxy watch5 verenhapensensori.Vähän kyllä hermostutti kun hapenmäärä putoaa 78% hetkellisesti kellon mukaan.Täytyy tutkailla tilannetta.Kiitos linkistä.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
173
Jos oikein ymmärsin testistä niin ei ole kovin luotettava tuo galaxy watch5 verenhapensensori.Vähän kyllä hermostutti kun hapenmäärä putoaa 78% hetkellisesti kellon mukaan.Täytyy tutkailla tilannetta.Kiitos linkistä.
Ei varmaan kannattaa yhdestä pudotuksesta huolestua mutta esim. Redditissä jollakin SpO2-käyrä näytti tältä ja hänellä todettiin ilmeisesti myöhemmin uniapnea. Yksittäisistä pudotuksia voi tosiaan jo tulla esim. silloin kun kellossa on huono ihokontakti nukkumisasennon takia.

 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
164
Ei varmaan kannattaa yhdestä pudotuksesta huolestua mutta esim. Redditissä jollakin SpO2-käyrä näytti tältä ja hänellä todettiin ilmeisesti myöhemmin uniapnea. Yksittäisistä pudotuksia voi tosiaan jo tulla esim. silloin kun kellossa on huono ihokontakti nukkumisasennon takia.

Ei onneks ollut noin paha pudotus kuin linkissäsi.Pari kertaa kävi hetkellisesti alhaalla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 442
Viestejä
4 161 900
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom